Ik had in de wedstrijd het gevoel dat Ajax wel erg makkelijk ballen mee kreeg

"Ik had in de wedstrijd het gevoel dat Ajax wel erg makkelijk ballen mee kreeg"

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 19:39zo 21-10-2018 om 19:39

Michel Vlap vraagt zich hardop af of er niet met twee maten wordt gemeten door de Nederlandse scheidsrechters. Het optreden van Pol van Boekel in de wedstrijd tegen Ajax vindt dat de middenvelder van sc Heerenveen discutabel.

Van Boekel gaf een strafschop aan Ajax, nadat Kasper Dolberg in de zestien een schouderduw kreeg van Daniel Hoegh. "We hebben een VAR, dus ik dacht dat die strafschop nog wel teruggedraaid zou worden. Als we dit mee hadden gekregen, had ik ook gezegd dat het geen penalty was", zegt Vlap bij FOX Sports.

"Volgens mij was het gewoon een goede schouderduw, hij (Hoegh, red.) was sterker en zet zijn tegenstander (Dolberg, red.) van de bal af", vervolgt hij. "Als je dit meekrijgt als Heerenveen, denk je van: mooi meegenomen, je steelt hem. Iedereen ziet dat dit geen strafschop is."

Vlap heeft het idee dat Ajax ook búiten de penalty bevoordeeld werd door Van Boekel. "Ik had in de wedstrijd het gevoel dat Ajax wel erg makkelijk ballen mee kreeg. Bij de eerste goal van Lasse Schöne gaat er een overtreding van Daley Blind op Yuki Kobayashi aan vooraf. Als het niet tegen Ajax was, hadden veel scheidsrechters hem gegeven. Ik vind het gewoon een overtreding."

Poll

Was het een penalty?

(3292 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 21 oktober 2018 om 19:41
Was geen penalty! Klaar! Al dat gezeik na de wedstrijd... Had toch geen verschil gemaakt.
Vind ik leuk
Joee +497
zondag 21 oktober 2018 om 19:48
Dat Ajax beter is en was dat is duidelijk. Echter is het voor een ploeg als Heerenveen natuurlijk een enorme klap om binnen 3 minuten al achter te komen en vervolgens vol goede moed de rust uit te komen en dan binnen no time zo'n penal tegen te krijgen. Doet verder niks af aan de terechte overwinning van Ajax hoor, maar het heeft zeker verschil gemaakt.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:49]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17931
zondag 21 oktober 2018 om 19:43
Ajax was heer en meester die wedstrijd.
Ajax speelde met veel inzet en kracht.
Dus "Vlap", het is voetbal geen fliedeljeppen.
Vind ik leuk
kpool +122
zondag 21 oktober 2018 om 19:46
Tuurlijk was Ajax veel beter maar dan kun je wel grappen maken maar als het jouw club gebeurt zit je ook zo te piepen maar jij hebt altijd gelijk
Vind ik leuk
Pietje2015 +17931
zondag 21 oktober 2018 om 19:52
Gebeurt ons wekelijks.
De meest belachelijke overtredingen mogen we incasseren.
Terwijl Tagliafico voor elk wissewasje een kaart krijgt.
Ajax krijgt sowieso veel gele kaarten en dat gaat toch zijn impact krijgen.
Vind ik leuk
4everfcu +5478
zondag 21 oktober 2018 om 21:16
vvv heracles heerenveen om er maar een paar te noemen waarin ajax geholpen is nee die hebben hem wekelijks tegen hoor.
Vind ik leuk
fr1963 +4695
maandag 22 oktober 2018 om 23:43
typisch trekje van de meeste ajacieden. Kunnen verschrikkelijk slecht tegen hun verlies.....halen er vervolgens alles bij om maar de schuld te kunnen geven als de resultaten tegenvallen. Het ligt ook nooit aan de tegenstander, die is nooit beter.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:06
Zoals jij zegt, was het geen penalty. Mannen voetbal staat bij jou bovenaan??????
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:09]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17931
zondag 21 oktober 2018 om 20:07
Klopt helemaal, ook ik vond het geen pingel.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
zondag 21 oktober 2018 om 19:43
Ajax heeft altijd de scheidsrechter mee
Vind ik leuk
karnisse +605
zondag 21 oktober 2018 om 19:44
En Psv?
Vind ik leuk
groninger +2008
zondag 21 oktober 2018 om 19:51
Ook
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:45
Zegt een PSV supporter...
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
zondag 21 oktober 2018 om 19:47
Zegt een Ajax supporter
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:50
Zegt een AS Roma supporter.
Alweer verloren knulletje 😂😂😂
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:50]
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Dat was gisteren knulletje en volgende week laat Ajax punten liggen, na een zware wedstrijd tegen Benfica🤣🤣
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 21:11]
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:09
Wij LEGGEN geen punten knulletje. Dat doen kippen 😂😂
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
zondag 21 oktober 2018 om 21:12
Ajax supporters zijn toch kippen🤣🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:16
Likes scoren gaat je laatste tijd niet soepeltjes af he knulletje 😂😂😂.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
zondag 21 oktober 2018 om 21:52
Jawel hoor en vooral als ik over Blind begin knulletje😜😂😂
Vind ik leuk
4everfcu +5478
zondag 21 oktober 2018 om 21:17
die leggen eiren slimmert.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:21
Ei(e)ren bedoel je?
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 20:50
Dat is geen AS Roma supporter joh, gewoon een zielige trol die ik echt nog nooit iets voetbalinhoudelijk heb horen zeggen.Jammer dat dit soort figuren hier op VP zitten.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:51]
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:51
Hendriks had ook rood moeten hebben dus wat lul je nou??
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:51
AS ROMA gelukkig niet
Vind ik leuk
HanV +5694
zondag 21 oktober 2018 om 21:17
Geen idee, waarom het opeens over AS Roma gaat, toch gekeken wat die gedaan hebben. Thuis met 0-2 verloren van SPAL, die ploeg kreeg een strafschop en een rode kaart (2xg) voor de keeper. Klinkt apart, geen strafschop tegen
Zouden ze in Italië ook zeggen dat er maar 2 clubs zijn, Juventus en Napoli en dat de rest figuranten zijn?
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:20
Al jaren zijn het alle clubs behalve Juve figuranten. AS ROMA is daar een goed voorbeeld van.
Vind ik leuk
yuuup +11138
maandag 22 oktober 2018 om 00:28
Hahaha komt een PSV supporter mee terwijl Hendrix er gewoon keihard met rood af moest maar weer opzichtig gespaard is. Zet jezelf toch niet zo voor lul man.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
maandag 22 oktober 2018 om 11:50
Je zet jezelf al voor lul. Kijk maar in de spiegel😜
En ben je trouwens een keer Schone vergeten tegen Fortuna, die had toen ook zijn tweede gele kaart moeten krijgen.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:51]
Vind ik leuk
yuuup +11138
maandag 22 oktober 2018 om 14:05
Kijk jij maar eens in de spiegel. Hendrix verdiende gewoon zijn tweede geel. Daar kijk je voor het gemak snel overheen om vervolgens over Ajax te gaan zitten bitchen. Triest ventje ben je.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
maandag 22 oktober 2018 om 19:52
Waarom gelijk schelden met triest ventje? Ik ben niet voor Psv en ook niet voor Ajax! Ben een neutrale toeschouwer! Geef gewoon antwoord
Vind ik leuk
karnisse +605
zondag 21 oktober 2018 om 19:44
Zelf zonder die penalty hadden we gewonnen
Vind ik leuk
Werner1913 +11100
zondag 21 oktober 2018 om 20:12
Zelfs met 10 man had PSV gewonnen...
Vind ik leuk
karnisse +605
zondag 21 oktober 2018 om 20:13
Ok
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:45
Ons aller Ajax was gewoon te goed.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:57
HA-HA z’n goed team dat dit seizoen helaas weer naast de landstitel grijpt...
Vind ik leuk
Roya +1760
zondag 21 oktober 2018 om 19:49
Heeft 45% er geen verstand van of ik niet was totaal geen pingel
Vind ik leuk
wattenstaafje +23892
zondag 21 oktober 2018 om 19:51
Lekker blijven janken Vlappie
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:57
Hij jankte niet, hij gaf slechts een gevoel weer nadat kraaij jr hem er concreet naar vroeg. Waarom is alles gericht tegen ajax altijd gejank of calimero gedrag??
Vind ik leuk
wattenstaafje +23892
zondag 21 oktober 2018 om 20:01
Het is gewoon gejank en dat doen spelers van alle clubs met regelmaat.

Vind ik leuk
129 +954
zondag 21 oktober 2018 om 20:13
Ja.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:52
De scheidsrechters bevoordelen Ajax jaren. Als het andersom was geweest, was het geen strafschop geweest. En als een Ajax verdediger een aanvaller blokkeert is het doorlopen van de aanvaller. Als een Ajaxspeler tegen een verdediger aanloopt is het blokkeren...
Vind ik leuk
129 +954
zondag 21 oktober 2018 om 20:12
Meer ben. Meer! Veel meer! Slagroom op de taart.
Vind ik leuk
Sluisje +1092
zondag 21 oktober 2018 om 20:16
Waahhhaaaaaaa😩😩😩 het is niet eerlijk.....
Vind ik leuk
Markieee +1268
zondag 21 oktober 2018 om 20:23
Man o man o man. Zonder Nijhuis was Ajax al twee keer extra kampioen geworden. Ben je al die arbitrale fratsen die PSV vorig seizoen aan het kampioenschap hielpen vergeten. Oh en niet te vergeten.... Nicki viergever 4 weken terug tegen Nac. Daar hoor je nu niemand over. En nee ik ga daar niet als een klein meisje over huilen. Zo gaat het nou eenmaal, maar houd als je blieft op met die Ajax wordt bevoordeeld bullshit.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 23:15
Markieee,
Je bent dus als een klein meisje aan het huilen.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zondag 21 oktober 2018 om 19:54
Iedereen weet hoe men in zeist wordt geïnstrueerd. Maar het heeft ze de afgelopen 5 jaar al niets opgeleverd. En nu komt er voor het zesde jaar geen feestje🍻
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23116
zondag 21 oktober 2018 om 20:03
Kijk het even na als je wilt...
Vind ik leuk
pietprecies +12513
zondag 21 oktober 2018 om 20:42
Ah, weer iemand met een obsessie voor mijn club
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 19:54
Hendrix had gisteren dik rood moeten krijgen!!

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 19:57]
Vind ik leuk
pos +9955
zondag 21 oktober 2018 om 19:55
Zijn er nou echt 43% kanslozen te vinden die dit een strafschop vonden ? Pijnlijk suf volk.
Vind ik leuk
Baijiu +1698
zondag 21 oktober 2018 om 21:00
100% strafschop en dik verdiende overwinning. Ik vond de scheids helemaal niet in het voordeel van ajax fluiten, in tegendeel zelfs.
Vind ik leuk
129 +954
zondag 21 oktober 2018 om 20:11
Altijd heerlijk, dat soort zoute interviews na een kansloze wedstrijd.
Vind ik leuk
Enden +5031
zondag 21 oktober 2018 om 20:28
Vlap moet zich misschien afvragen waarom Heerenveen in een thuiswedstrijd geen moment voor de overwinning heeft gevochten.
Klopt dat er momentjes waren waarop AJAX het voordeel kreeg, maar dat is geen reden om zelf zo passief re spelen.
Vind ik leuk
Jozef +45061
maandag 22 oktober 2018 om 07:55
Heerenveen speelde helemaal niet passief.

Ze deden erg hun best, maar konden niet beter.
Vind ik leuk
Enden +5031
maandag 22 oktober 2018 om 08:16
Sorry maar ze hebben niets geprobeerd te forceren door tactische omzettingen.
Geen speler die er hard in vloog om de boel op te zwepen
Vind ik leuk
Jozef +45061
maandag 22 oktober 2018 om 08:19
Heernveen deed er alles aan. Na een kwartier probeerden ze de bakens te verzetten en kwamen er enkele keren enigszins door. Niet gezien dan?

Ajax was gewoon een maatje te groot.
Vind ik leuk
Enden +5031
maandag 22 oktober 2018 om 08:25
Dan zie jij dat anders dan ik. Ik zag een futloos Heerenveen wat kansloos opzij werd gezet door een AJAX dat op 70% kon spelen
Vind ik leuk
Jozef +45061
maandag 22 oktober 2018 om 08:32
Misschien stelt 70% Ajax meer voor dan 120% Heerenveen.

Ze probeerden van alles en zag je ze bij de 0-1 niet regelmatig een matige poging wagen wat terug te doen?
Vind ik leuk
Enden +5031
maandag 22 oktober 2018 om 08:33
Nee ze probeerden in mijn ogen niet van alles.
Vind ik leuk
Jozef +45061
maandag 22 oktober 2018 om 08:39
Ze waren er niet toe in staat. Ajax is wat sterker geworden dit seizoen en daardoor wordt nu betrekkelijk simpel van tegenstanders gewonnen waar ze tot voor dit seizoen nog veel moeite hadden met de meeste tegenstander.

Juist qua vechtlust en inzet verloor Ajax nogal een punten en nu niet meer. Dat ligt aan Ajax en niet aan Heerenveen. Niet gezien hoe Ajax georganiseerd en passioneel de bal afpakte? Dat is een kwaliteit waar op geoefend wordt en waar een minder getalenteerde vechtmachine het tegen moet afleggen..
Vind ik leuk
Enden +5031
maandag 22 oktober 2018 om 08:42
Je kan mij niet overtuigen een gepassioneerd Heerenveen te hebben gezien. Dit heb ik gewoon niet gezien.
Vind ik leuk
pietprecies +12513
zondag 21 oktober 2018 om 20:39
Hahaha, wat een droeftoeter, andersom had hij gezegd: misschien wat zwaar maar je kan hem geven..

Kansloze Vlapdrol.

Bij die zogenaamde overtreding van Blind was er niks aan de hand, over en weer geduw en getrek..
Vind ik leuk
McRobbos +1449
zondag 21 oktober 2018 om 20:47
De scheidsrechters en keepers zijn om te janken in NL
Vind ik leuk
Baijiu +1698
zondag 21 oktober 2018 om 20:55
Zuivere penalty en dik verdiende overwinning. Op naar benfica thuis!
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 21:02
Dat was geen normale schouder duw
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 21 oktober 2018 om 21:07
Grotere clubs worden altijd bevoordeeld. Idem met grotere landen.
Vind ik leuk
Jozef +45061
zondag 21 oktober 2018 om 21:22
Kleintjes klagen altijd omdat ze klein zijn.

Hoe zou dat komen denk je?
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 21 oktober 2018 om 21:24
Weinig met dat zwarte kippetje te maken. Gebeurt overal, in het voetbal niet minder dan in de gewone maatschappij. En dat weet jij ook wel.
Vind ik leuk
Jozef +45061
zondag 21 oktober 2018 om 21:26
Je doet de feiten tekort en mij hoor je trouwens niks over zwarte kippetjes.

Ajax was gewoon veel beter en dan win je gewoon.
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 21 oktober 2018 om 21:30
Oh, dat is zeker waar. Ajax heeft ook echt niet ten onrechte gewonnen of zo.

Is overigens allengs wel saai aan het worden in de eredivisie. De verschillen in de stand worden nu al eigelijk te groot voor mijn gevoel. AZ, Vitesse en Utrecht die nu op 8 punten van Feyenoord en Heracles staat bijvoorbeeld. Mag hopen dat het niet op deze manier door blijft gaan. Niet goed voor de spanning in de competitie.
Vind ik leuk
Sonneillon +964
zondag 21 oktober 2018 om 21:56
ik vind het veel erger dat je nooit weet waar je aan toe bent met de scheidsrechters, de ene partij zaagt iemand doormidden en dat is doorspelen, de andere partij geeft een schouderduw en dat is direct geel...en dan heb je elke week een totaal andere scheidsrechter die weer een totaal andere spelopvatting heeft
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15294
zondag 21 oktober 2018 om 22:06
En de winnaar voor Calimero van de dag is.....

Ik denk niet dat het heeft te maken met het feit dat het Ajax is, maar meer omdat de Ajacieden veel slimmer zijn in deze situaties.
En laten we nou niet gaan doen alsof Ajax altijd de scheidsrechters mee heeft, we hebben ze ook vaak zat tegen.
Dat topclubs als Ajax en PSV soms het voordeel van de twijfel krijgen geloof ik wel, maar geen één scheids staat op het veld om topclubs als Ajax en PSV een handje te helpen.
Domme en onsportieve reactie van deze Vlap, kijk naar je eigen tekortkomen en accepteer dit verlies als een sportman.
Vind ik leuk
Smithsonian +45104
zondag 21 oktober 2018 om 22:43
Lucky 😎
Vind ik leuk
Patje41 +1220
maandag 22 oktober 2018 om 00:25
is het Calimero gedrag nu van zuid naar noord getrokken?
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:16
Hahhahahah een schouderduw? Yeah right. Het was gewoon iemand omver bonken met je schouder terwijl iemand net wou aanleggen. Onsportieve reaktie van die Flap.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 07:16]
Vind ik leuk
markie +3164