De Eredivisie-flops: blunderende doelmannen en half elftal van FC Emmen

    De Eredivisie-flops: blunderende doelmannen en half elftal van FC Emmen

    maandag 22 oktober 2018 om 11:00

    Het was niet bepaald het weekend van de Eredivisie-keepers. Kjell Scherpen, Sergio Padt en Hidde Jurjus vinden we vanwege hopeloze optredens terug in ons wekelijkse floplijstje. Naast Scherpen zijn nog drie spelers van FC Emmen de pineut. 

    Kjell Scherpen (FC Emmen) 
    Opgehemeld tijdens de openingsfase van het seizoen, nu steeds vaker in de fout. Ook tegen PSV (6-0 nederlaag) zakte de tiener door het ijs. Is Scherpen eigenlijk wel klaar voor dit niveau? 

    Hidde Jurjus (De Graafschap)
    Een penalty keren is knap, maar over die heldendaad van Hidde Jurjus had niemand het zondagavond. In Sittard ging de huurling van PSV gruwelijk in de fout bij de beslissende 2-1 - en dat was niet voor de eerste keer dit seizoen. 


    Sergio Padt (FC Groningen)
    Doelman nummer drie in dit rijtje. Padt beleefde een horrormiddag tegen Heracles. Een simpele voorzet vanaf links glipte door zijn handen en zijn benen. Gevolg: Adrián Dalmau kon simpel binnentikken en Groningen een zoveelste nederlaag bezorgen. 

    Gersom Klok (FC Emmen)
    De volledige defensie van FC Emmen kende zaterdag negentig desastreuze minuten in Eindhoven. Klok had geen seconde grip op de aanvallers van het wervelende PSV. 

    Dave Bulthuis (sc Heerenveen) 
    Het was niet de avond van Bulthuis tegen Ajax. De stoere, sterke mandekker van Heerenveen had het lastig met Kasper Dolberg en de zwervende Hakim Ziyech. De Friese thuisploeg kwam er met een 4-0 nederlaag nog genadig vanaf. 

    Ricardo van Rhijn (AZ)
    Eigen doelpunten zijn altijd pijnlijk, maar zéker als ze in de slotminuten vallen en bovendien bepalend zijn voor het resultaat. AZ domineerde zaterdagavond in Utrecht en leek af te koersen op een punt. Door een schlemielige actie van Van Rhijn ging de formatie van trainer John van den Brom echter opnieuw onderuit. 


    Nick Bakker (FC Emmen)
    Nog maar een speler van Emmen. Ook het middenveld van de ploeg uit Drenthe stortte in het Philips Stadion als een kaartenhuis in elkaar. Voor Bakker en consorten was er geen houden aan. 

    Jurich Carolina (NAC Breda)
    Veruit de minste speler aan de kant van NAC Breda, dat zich zondag naar een punt knokte tegen het zo gehate Willem II. Carolina ging in defensief opzicht een paar keer de fout in én deed bovendien veel te weinig met de zeeën aan ruimte die hij op links kreeg. 

    Pol Llonch (Willem II)
    Eigenlijk was er voor Willem II geen vuiltje aan de lucht, met een 2-1 voorsprong in Breda, diep in de tweede helft. Tót het moment dat routinier Llonch op de achterlijn een volstrekt onnodige overtreding maakte op Mikhail Rosheuvel. De penalty die volgde was terecht. 

    Hilal Ben Moussa (FC Emmen) 
    Het Emmen-kwartet is compleet met Ben Moussa. Voor het middenveld en de aanval van de ploeg van trainer Dick Lukkien viel er zaterdag weinig eer te behalen tegen het ongenaakbare PSV. Aan Ben Moussa was echter te zien en merken dat hij wel érg onder de indruk was van de atmosfeer in Eindhoven. Niets lukte. 

    Fabio Serrarens (De Graafschap) 
    De grootste misser - even los van de ketsers van Padt en Jurjus - kwam op naam van Serrarens. De spits van De Graafschap kreeg het voor elkaar om op de doellijn de bal over te werken. Hij had zijn elftal aan een belangrijke voorsprong móeten helpen. 

    Plaats een reactie

    maandag 22 oktober 2018 om 11:03
    Jurjus had een Zoetje het weekend
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:21
    Zoetje had zelf ook nog zoetje maar het geluk met zich mee
    Vind ik leuk
    GaoYao +5378
    maandag 22 oktober 2018 om 12:48
    Zoet had een plek verdiend. Goedkoop om een jongen van 18 jaar aan de schandpaal te nagelen ipv een ervaren vetklep keeper genaamd Zoet
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1742
    maandag 22 oktober 2018 om 11:04
    Het was weer het weekendje van de schlemielen. Hoort ook bij het voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:20
    Het was weer het weekendje waar VP na afloop voor de clicks graag in superlatieven grossiert om individuele fouten uit te vergroten. Laten we met z'n alle stoppen op dit vaste onderdeel te reageren.
    Vind ik leuk
    Yesse +187
    maandag 22 oktober 2018 om 11:05
    Soms is het geweldig om keeper te zijn, soms ga je door het stof. Helaas
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21856
    maandag 22 oktober 2018 om 11:06
    En hij (Hidde) pakte zelfs een strafschop.. extra zuur hoe het mis gaat dus
    Vind ik leuk
    Yesse +187
    maandag 22 oktober 2018 om 11:10
    Van matchwinner naar schemiel inderdaad.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21856
    maandag 22 oktober 2018 om 11:05
    Welke verdediging van Emmen? De Jong en 3 anderen stonden vrijwel elke hoge bal vrij!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23947
    maandag 22 oktober 2018 om 11:08
    Het is simpel om een serie slechtspelende spelers te benoemen. Het bewijs is altijd voor handen in de vorm van het resultaat. Toch worden vaak spelers niet genoemd die door een slechte pass of keuze medeverantwoordelijk zijn voor het falen van de ander. Vandaar dat ik deze rubriek een item noem dat de werkelijkheid een beetje vertekent.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:11
    Wat een wijsheid en dat op maandag. Kunnen een hoop mensen op VP nog wat van leren.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1942
    maandag 22 oktober 2018 om 11:18
    Helemaal mee eens maar je betoog gaat voor de keepers niet echt op. De rij is overigens veel langer te maken trouwens want spelers van "topploegen" die ver onder hun kunnen spelen mogen ook wel eens genoemd worden maar vallen niet zo op tussen blunderende concurrenten van kleinere clubs. Voorkeur journalistiek????
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:21
    (Carolina is nog jong en had bovendien spelers om zich heen staan, die het te moeilijk hadden op hun eigen positie en zich daarom totaal niet aanboden.)
    Vind ik leuk
    Jc 74 +277
    maandag 22 oktober 2018 om 11:30
    Erg makkelijk om de spelers van Emmen te noemen ,dit is gewoon het niveau van Emmen tegen Psv en Ajax niets mis mee als ze maar beter voor de dag komen in andere wedstrijden.
    Ik vind bijv dat Christensen van Ajax ook wel genoemd had mogen worden want dat was duidelijk de zwakste bij Ajax.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +212
    maandag 22 oktober 2018 om 11:39
    Ja, dat vind ik ook. Erg makkelijk. We hebben nou eenmaal geen miljoenen elftal zoals de toppers in deze competitie. En welke ploeg heeft er uberhaupt al een puntje gepakt tegen PSV? Geen enkele ploeg inderdaad. De meeste ploegen gaan er af in Eindhoven met 3 of meer tegengoals inclusief Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 11:55
    Maar laten we eerlijk zijn: de verdediging is wel te licht he. Spelers als Klok ( al jaren 1 van de minderen) siekman ( sorry maatje, maar uit pure noodzaak een contract gekregen) veendorp ( ijzersterk voor de winter vorig jaar, daarna fout op fout. Het is achterin gewoon te mager. Met bannink en janssen heb je best wat kwaliteit op het middenveld, maar dat gaat ee 9/10 keer niet uit komen doordat ze achterin mee moeten helpen.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +212
    maandag 22 oktober 2018 om 13:02
    Over Klok ben ik het niet met je eens. Maar Siekman maakte in de eerste divisie al behoorlijke fouten. En Veendorp mag inderdaad wel een tijdje op de bank. Wat mij betreft mag Suliman nu de kans krijgen en moet Scherpen weer even in de luwte.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:17
    Klok komt toch tekort? Een linksbuiten bij de amateurs die als linksback de eredivisie in gaat. Vind het verdedigend een zwakke schakel. Maar eens wat betreft die suliman en scherpen. Scherpen gaat volgens mij een beetje ten onder aan de druk.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +212
    maandag 22 oktober 2018 om 13:22
    Scherpen moet nu in bescherming genomen worden.
    Dan kan hij op een later moment het stokje weer overnemen.

    Klok staat trouwens rechtback ;)
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +124
    maandag 22 oktober 2018 om 11:55
    Laten we het dan niet hebben over het falen van Nijhuis! Had je misschien nog beetje kans gehad!
    Vind ik leuk
    Hast57 +1942
    maandag 22 oktober 2018 om 13:58
    Heb jij zeker gisteren een wedstrijd van vorig jaar teruggekeken. Als Kristensen de kans krijgt en stappen blijft maken zoals nu dan wordt hij de vaste rechtsback.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:55
    Vooropgesteld FC Emmen acteerde dit weekend heel erg slecht, maar zodra VP maar Bakker als middenvelder, Ben Moussa als aanvaller gaan zien daalt het niveau van VP naar het zelfde niveau als mij FC Emmen....
    Vind ik leuk