Frenkie de Jong krijgt transfertip: Dat is niet zo'n grote stap als Barcelona

Frenkie de Jong krijgt transfertip: "Dat is niet zo'n grote stap als Barcelona"

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 23:07zo 21-10-2018 om 23:07

Frenkie de Jong moet niet naar FC Barcelona vertrekken, maar kiezen voor een tussenstap. Dat vindt Evgeniy Levchenko, die niet denkt dat de middenvelder van Ajax en het Nederlands elftal meteen basisspeler is in Camp Nou.

"Hij wordt genoemd bij Manchester City, bij Barcelona, overal. Ik denk dat er wel ergens contact is geweest", aldus Levchenko bij Studio Voetbal. "De Jong is 21 en op zo'n leeftijd mag je wel kijken naar een betere competitie. Hij is een complete speler."

De oud-voetballer adviseert De Jong een vertrek bij Ajax. "Ik zou zeggen: maak een tussenstap. Hij moet niet meteen naar Barcelona. We hebben Suarez gezien. Die maakte een tussenstap bij Liverpool. Dat is niet zo'n grote stap als Barcelona."

"Laten we het reëel bekijken: gaat hij bij Barcelona spelen? Ik denk het niet, dus hij moet een tussenstap maken", vervolgt Levchenko. "Liverpool, maar ook Tottenham bijvoorbeeld. Daar gaat hij wel spelen. Hij is de Nederlandse competitie ontgroeid. Dan is het beter om te gaan. Het wordt te makkelijk."

De toekomst van De Jong is de laatste dagen weer hot. Manchester City heeft belangstelling voor De Jong, terwijl Spaanse kranten hem vrijwel dagelijks in verband brengen met Barcelona. Ook Real Madrid is zéér geïnteresseerd. De middenvelder kan Ajax tachtig miljoen euro opleveren.

Poll

Stelling: Frenkie de Jong is wél klaar voor Barcelona

(3520 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 21 oktober 2018 om 23:09
Frenkie is te goed voor Barca, als ik de kranten moet geloven...
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zondag 21 oktober 2018 om 23:11
Maar dat moet niet, mag.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 23:14
Laat hem eerst 80/100 wedstrijden in Ajax 1 spelen. Hij gaat bij geen enkele topclub een basisplaats afdwingen.
Vind ik leuk
1313 +3146
maandag 22 oktober 2018 om 01:22
Ahaa en dat weet jij omdat je contact hebt met alle topclubs? Of omdat je een glazen bol hebt kan ook.
Vind ik leuk
Nashua +6857
zondag 21 oktober 2018 om 23:34
Levchenko heeft een mening ....en door
Vind ik leuk
Swout +1307
maandag 22 oktober 2018 om 03:30
Een tussenstap is ook prima, maar dan moeten ze natuurlijk wel 150m op kunnen hoesten.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zondag 21 oktober 2018 om 23:10
Premier League is goed voor hem, daarna la liga
Vind ik leuk
Nvd88 +5878
zondag 21 oktober 2018 om 23:15
Frenkie de Bpl in ? Ik denk juist dat dat een van de weinige competitie's is waar hij niet zou kunnen aarden, Daar lopen wat grote gasten rond. 2 keer stoer een overstapje doen en dan kan je de rest van het jaar revalideren. Daar lopen echte kerels rond. La liga is perfect voor Frenkie, dan maar wel meteen Barca.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zondag 21 oktober 2018 om 23:23
Qua spel / competitie past Primera Division best bij hem. In premier League kan hij in twee jaar completer worden, onder fysieke tegenstand uit voetballen.
Vind ik leuk
Nvd88 +5878
zondag 21 oktober 2018 om 23:25
Geef je hem zo veel fysieke tegenstand sneeuwt die jongen helemaal onder, perfecte manier om zijn tranferwaarde en talent te vernietigen.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
zondag 21 oktober 2018 om 23:30
Visie over de Jong gelijk.
Als hij in PL overeind blijft wordt hij nog beter (voor oranje).
Vind ik leuk
Nvd88 +5878
zondag 21 oktober 2018 om 23:33
Laat hem wat mij betreft lekker naar Barca gaan, Of natuurlijk nog een jaartje Ajax :)
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
maandag 22 oktober 2018 om 07:34
Davy doet het ook redelijk had ik ook niet verwacht!
Vind ik leuk
Alex Koopman +1226
maandag 22 oktober 2018 om 01:26
Frankrijk. Maar dan wel PSG. Hoogstaande competitie? Nee maar bij PSG zal die ook goed renderen en stappen maken.
Vind ik leuk
Vakkie D +4056
maandag 22 oktober 2018 om 07:53
Nou dan hebben aja en frenkie een goed gevulde bankrekening en heeft het nl elftal een optie minder.
Vind ik leuk
Vamos7 +7788
zondag 21 oktober 2018 om 23:12
Alweer weer Frenkie De Jong primeur.
Vind ik leuk
Druiloor44 +399
zondag 21 oktober 2018 om 23:12
Te ligt voor barca
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1648
zondag 21 oktober 2018 om 23:15
Nee je spelt het als "De Ligt" ;)
Vind ik leuk
SirUltionem +3048
zondag 21 oktober 2018 om 23:25
te jong voor barcelona bedoel je
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 23:14
Hij is de Nederlandse competitie ontgroeit.................. Heeft hij al 30 wedstrijden gespeeld?
Vind ik leuk
Ekster +238
zondag 21 oktober 2018 om 23:15
Aldus Levchenko..
Vind ik leuk
NvC +6868
zondag 21 oktober 2018 om 23:16
Eerst maar 100 wedstrijden spelen voor Ajax voor hij de stap neemt naar Barca.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12410
zondag 21 oktober 2018 om 23:18
Hij moet helemaal niet naar de fysiek sterke PL gaan.
De Jong is uitzonderlijk goed en die kan die stap wel ineens maken. Levchenko denkt hier een vuistregel neer te zetten, maar die beslissing en uitkomst verschilt van speler tot speler op basis van hun karakter en kwaliteit. ( zie Ake bijvoorbeeld )
Had hij dit over Kluivert gesteld, dan was ik het eens geweest.
Vind ik leuk
Wouta80 +926
zondag 21 oktober 2018 om 23:44
Idd de Ligt kan prima fysiek mee, beter Spanje voor de Jong.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12410
maandag 22 oktober 2018 om 01:43
Kijk, en als het dan niet mag lukken, na een jaartje of twee, dan zijn die jongens op hun jonge leeftijd multimiljonair.....dus die zitten goed voor de rest van hun leven.
Dan gaan ze een stapje lager, weer een miljoenenbedrag naar binnen slepend met een leuke 2e transfer en ze zitten op het niveau waar ze horen ( zie Klaassen ) sportief gesproken en financieel zijn het multi multi miljonairs.....
Zo'n "mislukte" carrière teken ik voor hoor op m'n 19e ha ha
Kluivertje moet die gang nog maken, maar zit gebeiteld, hoe dan ook.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 01:45]
Vind ik leuk
Wouta80 +926
maandag 22 oktober 2018 om 08:28
🤣. Zou wel zonde zijn maar😎🤣
Vind ik leuk
rpaulp50 +12410
maandag 22 oktober 2018 om 08:53
Ach dan wordt de Jong geen superstar bij Barca maar speelt hij de pannen van het dak bij Lyon, ook leuk toch ?
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 23:21
Zoud meteen in de basis staan bij Barca, maar ik hoop dat als hij toch weg gaat naar Spurs gaat. Vervanger voor Dembele! Met Frenkie heb je een toekomst wereldtopper binnen.
Vind ik leuk
Kuip +9136
zondag 21 oktober 2018 om 23:27
Ik denk dat Levchenko ook een te grote stap heeft gemaakt. Ook zo’n nietszeggende cliche’s brakende lampenkap. Samen met die hakkelende Tom Egberts is dit het slechtste tv-programma dat er ooit geweest is. Je zit echt naar niks te kijken. Dat zo’n Levchenko hier op VP geciteerd wordt is natuurlijk belachelijk.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 23:41
Als Feyenoordfan denk ik dat veel spelers van Barcelona beter een tussenstap bij Ajax kunnen maken. Ben onder de indruk van Ajax en ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat ze ver komen in de CL.
Vind ik leuk
Twente +191
zondag 21 oktober 2018 om 23:41
Daar ben ik het volledige mee eens. We hebben nu al te vaak gezien van mensen die van de eredivisie naar een topclub gaan en het niet halen
Vind ik leuk
Wouta80 +926
zondag 21 oktober 2018 om 23:43
Als ze 80 miljoen bieden wens ik hem veel succes. Lijkt me niet dat ze hem dan voor de bank halen, maar zowel; domme club dan😎🤣
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 06:36
Ja wat een domme domme club als ze zowel 80M betalen voor deze wereldtopper als hem dan op de bank zetten. Ze kunnen deze werelstopper ook in het veld opstellen in de basis. Dan. Want ze hebben hem toch gekocht voor 80M?

Dom dom dom om deze wereldtopper dan op de bank te zetten.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1538
maandag 22 oktober 2018 om 01:29
Als hij nu al weg wil naar de hoogste bieder en cashen. Da beland hij maar op de bank.
Vind ik leuk
Foebele +53738
maandag 22 oktober 2018 om 01:40
Probleem is dat er belachelijke bedragen genoemd worden en die clubs net onder de top kunnen dat niet ophoesten. Je zou dan haast zeggen dat hij beter bij Ajax kan blijven, want ook volgend jaar kan hij nog voldoende leren in de eredivisie, Europese wedstrijden en interlands.

Ziyech heeft dit jaar ook een stap gezet, dus het is altijd zo'n onzin dat al die zogenaamde experts keer op keer roepen dat ze niets meer zouden kunnen leren, het draait juist om stabiliteit en niet die momenten die er bovenuit springen in de media.
Vind ik leuk
El Gorpo +13
maandag 22 oktober 2018 om 06:12
Ik denk dat ze allebei door de mandgaan vallen. Er wordt zo’n enorme druk op hun schouders gelegd. De Ligt hong daar bij oranje niet goed mee om
Vind ik leuk
wattenstaafje +22746
maandag 22 oktober 2018 om 06:20
Levchenko moet lekker Victoria transfertrips gaan geven.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 06:49
Ja maar dan zou VP wel weer iemand anders vinden voor een Frenkietip aan Frenkie over het vervolg van zijn loopbaan. Want anders zouden jij en ik niet meer al die prachtvolle Frenkiereacties kunnen lezen van de Frenkiefans.

En dan zouden we iets zinnigs met ons leven moeten gaan doen. Dus dank je wel Levchenko en VP en alle Frenkiefans. Hartje.
Vind ik leuk
1+1= +22
maandag 22 oktober 2018 om 07:41
Niet naar de spurs
Kom je niet meer weg
Levi koopt je voor een koopje en hangt een prijs om je nek die niemand meer wilt betalen
Plus dat het salaris ver achterloopt met de andere clubs
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 07:42]
Vind ik leuk
popiejopie +2895
maandag 22 oktober 2018 om 09:17
Precies dit.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 08:04
Helemaal mee eens. Je denkt toch niet dat hij daadwerkelijk een basisplaats heeft als hij in de zomer vertrekt naar Barca? Rakitic, Busquets, Arthur, Coutinho, Vidal zijn niet de minste. Het is een intelligente jongen, dat het een te hoge stap is weet hij ook. Hij noemde Liverpool en Spurs maar die behoren integenstelling tot een paar jaar geleden ook al tot de wereldtop. Mij lijkt Arsenal, Dortmund of Inter een mooie stap voor hem, kan hij zich daar mooi ontwikkelen en daarna een eventuele stap naar Barcelona.
Vind ik leuk
popiejopie +2895
maandag 22 oktober 2018 om 09:16
Als je naar de Spurs gaat dan reken er maar niet op dat je ooit nog voor Barca gaat spelen. Die gaan de vraagprijs van de Spurs absoluut niet betalen.
Vind ik leuk
Korm +38380
maandag 22 oktober 2018 om 09:23
Hahahaha Hij is de Nederlandse competitie ontgroeid? die jongen heeft niet eens 1 hele seizoen gedraaid en een uitwisbare indruk maakt hij ook nog niet.
Vind ik leuk
Kevinm +1882
maandag 22 oktober 2018 om 10:00
De Jong zou zeker wel spelen bij Barcelona. Een middenvelder met zijn kwaliteiten wordt gemist bij Barca. Denis Suarez en Rafinha zijn niet goed genoeg. Arthur zijn ze ook nog niet helemaal van overtuigd. Vidal en Busquets zijn stofzuigers en Rakitic moet het ook niet hebben van z'n technische hoogstandjes. Daarnaast wordt Coutinho als linksbuiten gebruikt. De Jong zou dus een welkome toevoeging aan de selectie zijn.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1375
maandag 22 oktober 2018 om 11:06
frenkie naar tottenham zou top zijn. blaast een heel nieuw leven in dat team
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:10
Dat hebben we meneer Koblenko weer. Je krijgt alleen maar een media springplank door jouw vrouw. Echt zonder haar was je die middenmoot voetballer die bij Helmond sport begon.
Hahaha Helmond!!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 20:46
Waar begon jij met voetballen?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 02:55
FC Barney Stinson
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:33
De competitie ontgroeid ben ik niet met hem eens. Hoeveel klassiekers heeft ie gespeeld??
Vind ik leuk
Krav +197
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:37
Hij moet iig nog een jaartje ajax doen. Daarna een stap omhoog: feyenoord dus. En daarna istie klaar voor barca
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws