Frenkie de Jong krijgt transfertip: Dat is niet zo'n grote stap als Barcelona

    Frenkie de Jong krijgt transfertip: "Dat is niet zo'n grote stap als Barcelona"

    zondag 21 oktober 2018 om 23:07

    Frenkie de Jong moet niet naar FC Barcelona vertrekken, maar kiezen voor een tussenstap. Dat vindt Evgeniy Levchenko, die niet denkt dat de middenvelder van Ajax en het Nederlands elftal meteen basisspeler is in Camp Nou.

    "Hij wordt genoemd bij Manchester City, bij Barcelona, overal. Ik denk dat er wel ergens contact is geweest", aldus Levchenko bij Studio Voetbal. "De Jong is 21 en op zo'n leeftijd mag je wel kijken naar een betere competitie. Hij is een complete speler."

    De oud-voetballer adviseert De Jong een vertrek bij Ajax. "Ik zou zeggen: maak een tussenstap. Hij moet niet meteen naar Barcelona. We hebben Suarez gezien. Die maakte een tussenstap bij Liverpool. Dat is niet zo'n grote stap als Barcelona."

    "Laten we het reëel bekijken: gaat hij bij Barcelona spelen? Ik denk het niet, dus hij moet een tussenstap maken", vervolgt Levchenko. "Liverpool, maar ook Tottenham bijvoorbeeld. Daar gaat hij wel spelen. Hij is de Nederlandse competitie ontgroeid. Dan is het beter om te gaan. Het wordt te makkelijk."

    De toekomst van De Jong is de laatste dagen weer hot. Manchester City heeft belangstelling voor De Jong, terwijl Spaanse kranten hem vrijwel dagelijks in verband brengen met Barcelona. Ook Real Madrid is zéér geïnteresseerd. De middenvelder kan Ajax tachtig miljoen euro opleveren.

    Poll

    Stelling: Frenkie de Jong is wél klaar voor Barcelona

    (3471 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 21 oktober 2018 om 23:09
    Frenkie is te goed voor Barca, als ik de kranten moet geloven...
    Vind ik leuk
    Counterattack +11759
    zondag 21 oktober 2018 om 23:11
    Maar dat moet niet, mag.
    Wordt ongetwijfeld vervolgd.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 23:14
    Laat hem eerst 80/100 wedstrijden in Ajax 1 spelen. Hij gaat bij geen enkele topclub een basisplaats afdwingen.
    Vind ik leuk
    1313 +295
    maandag 22 oktober 2018 om 01:22
    Ahaa en dat weet jij omdat je contact hebt met alle topclubs? Of omdat je een glazen bol hebt kan ook.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 22 oktober 2018 om 04:24
    jij weet het!!!,wie ben jij
    Vind ik leuk
    Nashua +6920
    zondag 21 oktober 2018 om 23:34
    Levchenko heeft een mening ....en door
    Vind ik leuk
    Swout +773
    maandag 22 oktober 2018 om 03:30
    Een tussenstap is ook prima, maar dan moeten ze natuurlijk wel 150m op kunnen hoesten.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11759
    zondag 21 oktober 2018 om 23:10
    Premier League is goed voor hem, daarna la liga
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5086
    zondag 21 oktober 2018 om 23:15
    Frenkie de Bpl in ? Ik denk juist dat dat een van de weinige competitie's is waar hij niet zou kunnen aarden, Daar lopen wat grote gasten rond. 2 keer stoer een overstapje doen en dan kan je de rest van het jaar revalideren. Daar lopen echte kerels rond. La liga is perfect voor Frenkie, dan maar wel meteen Barca.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11759
    zondag 21 oktober 2018 om 23:23
    Qua spel / competitie past Primera Division best bij hem. In premier League kan hij in twee jaar completer worden, onder fysieke tegenstand uit voetballen.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5086
    zondag 21 oktober 2018 om 23:25
    Geef je hem zo veel fysieke tegenstand sneeuwt die jongen helemaal onder, perfecte manier om zijn tranferwaarde en talent te vernietigen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11759
    zondag 21 oktober 2018 om 23:30
    Visie over de Jong gelijk.
    Als hij in PL overeind blijft wordt hij nog beter (voor oranje).
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5086
    zondag 21 oktober 2018 om 23:33
    Laat hem wat mij betreft lekker naar Barca gaan, Of natuurlijk nog een jaartje Ajax :)
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 22 oktober 2018 om 04:30
    volgend jou is onze grote Johan Cruyff ook onder gesneeuwd,omdat hij fysiek nog iets minder was als Frenkie???
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +701
    maandag 22 oktober 2018 om 07:34
    Davy doet het ook redelijk had ik ook niet verwacht!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 01:26
    Frankrijk. Maar dan wel PSG. Hoogstaande competitie? Nee maar bij PSG zal die ook goed renderen en stappen maken.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2875
    maandag 22 oktober 2018 om 07:53
    Nou dan hebben aja en frenkie een goed gevulde bankrekening en heeft het nl elftal een optie minder.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4357
    zondag 21 oktober 2018 om 23:12
    Alweer weer Frenkie De Jong primeur.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 22 oktober 2018 om 04:32
    ge naar een ander forum,je verplicht niemand je hier te laten zien
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 06:18
    Je verplicht niemand je hier te laten zien. Je verplicht ook niemand je hier te laten Nederlands schrijven gelukkig. Maar Frenkie verplicht Frenkie iedere dag honderd domme Frenkietopics te laten zien.

    Dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    zondag 21 oktober 2018 om 23:12
    Te ligt voor barca
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1208
    zondag 21 oktober 2018 om 23:15
    Nee je spelt het als "De Ligt" ;)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1974
    zondag 21 oktober 2018 om 23:25
    te jong voor barcelona bedoel je
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 22 oktober 2018 om 04:33
    je naam zegt genoeg,ha ha ha
    Vind ik leuk
    Echt? +3832
    maandag 22 oktober 2018 om 09:00
    Gelukkig vind je het zelf grappig.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +382
    maandag 22 oktober 2018 om 09:02
    Echt he!
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 23:14
    Hij is de Nederlandse competitie ontgroeit.................. Heeft hij al 30 wedstrijden gespeeld?
    Vind ik leuk
    mirkoff +2165
    zondag 21 oktober 2018 om 23:14
    Hou nou eens op om zulke voetballers na een paar wedstrijden helemaal de hemel in te praten.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 22 oktober 2018 om 04:34
    heb jij het liever over Poetin
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 06:28
    Ja wij hebben liever over Poetin. Wij hebben zelfs liever over saaie buurvrouw van 62 of over lekkende buitenkraan. Maar helaas fansite verplicht niemand liever over andere fansite.
    Vind ik leuk
    Ekster +241
    zondag 21 oktober 2018 om 23:15
    Aldus Levchenko..
    Vind ik leuk
    NvC +4434
    zondag 21 oktober 2018 om 23:16
    Eerst maar 100 wedstrijden spelen voor Ajax voor hij de stap neemt naar Barca.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 22 oktober 2018 om 04:35
    waarom 100 is 99 ook genoeg?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9910
    zondag 21 oktober 2018 om 23:18
    Hij moet helemaal niet naar de fysiek sterke PL gaan.
    De Jong is uitzonderlijk goed en die kan die stap wel ineens maken. Levchenko denkt hier een vuistregel neer te zetten, maar die beslissing en uitkomst verschilt van speler tot speler op basis van hun karakter en kwaliteit. ( zie Ake bijvoorbeeld )
    Had hij dit over Kluivert gesteld, dan was ik het eens geweest.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 21 oktober 2018 om 23:44
    Idd de Ligt kan prima fysiek mee, beter Spanje voor de Jong.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9910
    maandag 22 oktober 2018 om 01:43
    Kijk, en als het dan niet mag lukken, na een jaartje of twee, dan zijn die jongens op hun jonge leeftijd multimiljonair.....dus die zitten goed voor de rest van hun leven.
    Dan gaan ze een stapje lager, weer een miljoenenbedrag naar binnen slepend met een leuke 2e transfer en ze zitten op het niveau waar ze horen ( zie Klaassen ) sportief gesproken en financieel zijn het multi multi miljonairs.....
    Zo'n "mislukte" carrière teken ik voor hoor op m'n 19e ha ha
    Kluivertje moet die gang nog maken, maar zit gebeiteld, hoe dan ook.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 01:45]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 22 oktober 2018 om 08:28
    🤣. Zou wel zonde zijn maar😎🤣
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9910
    maandag 22 oktober 2018 om 08:53
    Ach dan wordt de Jong geen superstar bij Barca maar speelt hij de pannen van het dak bij Lyon, ook leuk toch ?
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 23:21
    Zoud meteen in de basis staan bij Barca, maar ik hoop dat als hij toch weg gaat naar Spurs gaat. Vervanger voor Dembele! Met Frenkie heb je een toekomst wereldtopper binnen.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 23:45
    Te duur voor Tottenhan, Levi is een zuinige man die denkt dat Frenkie voor 40 miljoen op te halen is.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 23:45]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 21 oktober 2018 om 23:48
    Als alderweireld deze kant op komt zeker bespreekbaar😎
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 22 oktober 2018 om 04:38
    ben jij de hulp van Overmars?
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 22 oktober 2018 om 08:29
    Ben zijn muze
    Vind ik leuk
    Kuip +8069
    zondag 21 oktober 2018 om 23:27
    Ik denk dat Levchenko ook een te grote stap heeft gemaakt. Ook zo’n nietszeggende cliche’s brakende lampenkap. Samen met die hakkelende Tom Egberts is dit het slechtste tv-programma dat er ooit geweest is. Je zit echt naar niks te kijken. Dat zo’n Levchenko hier op VP geciteerd wordt is natuurlijk belachelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 23:41
    Als Feyenoordfan denk ik dat veel spelers van Barcelona beter een tussenstap bij Ajax kunnen maken. Ben onder de indruk van Ajax en ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat ze ver komen in de CL.
    Vind ik leuk
    Twente +134
    zondag 21 oktober 2018 om 23:41
    Daar ben ik het volledige mee eens. We hebben nu al te vaak gezien van mensen die van de eredivisie naar een topclub gaan en het niet halen
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 22 oktober 2018 om 04:39
    die gingen om het geld
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    zondag 21 oktober 2018 om 23:43
    Als ze 80 miljoen bieden wens ik hem veel succes. Lijkt me niet dat ze hem dan voor de bank halen, maar zowel; domme club dan😎🤣
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 06:36
    Ja wat een domme domme club als ze zowel 80M betalen voor deze wereldtopper als hem dan op de bank zetten. Ze kunnen deze werelstopper ook in het veld opstellen in de basis. Dan. Want ze hebben hem toch gekocht voor 80M?

    Dom dom dom om deze wereldtopper dan op de bank te zetten.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    maandag 22 oktober 2018 om 01:29
    Als hij nu al weg wil naar de hoogste bieder en cashen. Da beland hij maar op de bank.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    maandag 22 oktober 2018 om 01:40
    Probleem is dat er belachelijke bedragen genoemd worden en die clubs net onder de top kunnen dat niet ophoesten. Je zou dan haast zeggen dat hij beter bij Ajax kan blijven, want ook volgend jaar kan hij nog voldoende leren in de eredivisie, Europese wedstrijden en interlands.

    Ziyech heeft dit jaar ook een stap gezet, dus het is altijd zo'n onzin dat al die zogenaamde experts keer op keer roepen dat ze niets meer zouden kunnen leren, het draait juist om stabiliteit en niet die momenten die er bovenuit springen in de media.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 06:12
    Ik denk dat ze allebei door de mandgaan vallen. Er wordt zo’n enorme druk op hun schouders gelegd. De Ligt hong daar bij oranje niet goed mee om
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21628
    maandag 22 oktober 2018 om 06:20
    Levchenko moet lekker Victoria transfertrips gaan geven.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 06:49
    Ja maar dan zou VP wel weer iemand anders vinden voor een Frenkietip aan Frenkie over het vervolg van zijn loopbaan. Want anders zouden jij en ik niet meer al die prachtvolle Frenkiereacties kunnen lezen van de Frenkiefans.

    En dan zouden we iets zinnigs met ons leven moeten gaan doen. Dus dank je wel Levchenko en VP en alle Frenkiefans. Hartje.
    Vind ik leuk
    1+1= +16
    maandag 22 oktober 2018 om 07:41
    Niet naar de spurs
    Kom je niet meer weg
    Levi koopt je voor een koopje en hangt een prijs om je nek die niemand meer wilt betalen
    Plus dat het salaris ver achterloopt met de andere clubs
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 07:42]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    maandag 22 oktober 2018 om 09:17
    Precies dit.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:04
    Helemaal mee eens. Je denkt toch niet dat hij daadwerkelijk een basisplaats heeft als hij in de zomer vertrekt naar Barca? Rakitic, Busquets, Arthur, Coutinho, Vidal zijn niet de minste. Het is een intelligente jongen, dat het een te hoge stap is weet hij ook. Hij noemde Liverpool en Spurs maar die behoren integenstelling tot een paar jaar geleden ook al tot de wereldtop. Mij lijkt Arsenal, Dortmund of Inter een mooie stap voor hem, kan hij zich daar mooi ontwikkelen en daarna een eventuele stap naar Barcelona.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    maandag 22 oktober 2018 om 09:16
    Als je naar de Spurs gaat dan reken er maar niet op dat je ooit nog voor Barca gaat spelen. Die gaan de vraagprijs van de Spurs absoluut niet betalen.
    Vind ik leuk
    Korm +36757
    maandag 22 oktober 2018 om 09:23
    Hahahaha Hij is de Nederlandse competitie ontgroeid? die jongen heeft niet eens 1 hele seizoen gedraaid en een uitwisbare indruk maakt hij ook nog niet.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1840
    maandag 22 oktober 2018 om 10:00
    De Jong zou zeker wel spelen bij Barcelona. Een middenvelder met zijn kwaliteiten wordt gemist bij Barca. Denis Suarez en Rafinha zijn niet goed genoeg. Arthur zijn ze ook nog niet helemaal van overtuigd. Vidal en Busquets zijn stofzuigers en Rakitic moet het ook niet hebben van z'n technische hoogstandjes. Daarnaast wordt Coutinho als linksbuiten gebruikt. De Jong zou dus een welkome toevoeging aan de selectie zijn.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1053
    maandag 22 oktober 2018 om 11:06
    frenkie naar tottenham zou top zijn. blaast een heel nieuw leven in dat team
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:10
    Dat hebben we meneer Koblenko weer. Je krijgt alleen maar een media springplank door jouw vrouw. Echt zonder haar was je die middenmoot voetballer die bij Helmond sport begon.
    Hahaha Helmond!!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:46
    Waar begon jij met voetballen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 02:55
    FC Barney Stinson
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:33
    De competitie ontgroeid ben ik niet met hem eens. Hoeveel klassiekers heeft ie gespeeld??
    Vind ik leuk
    Krav +120
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:37
    Hij moet iig nog een jaartje ajax doen. Daarna een stap omhoog: feyenoord dus. En daarna istie klaar voor barca
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws