'Overmars had moeten zeggen: ik betaal 1,5 miljoen om dat ADE-feest niet te geven'

'Overmars had moeten zeggen: ik betaal 1,5 miljoen om dat ADE-feest niet te geven'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 07:00ma 22-10-2018 om 07:00

PODCAST - Het is onbegrijpelijk dat in de Johan Cruijff Arena een ADE-feest werd gehouden, enkele dagen voor de twee cruciale thuiswedstrijden tegen Benfica en Feyenoord. Dat stellen de mannen van De Derde Helft. Ook de winning streak van koploper PSV, dat zaterdag FC Emmen met 6-0 versloeg, komt ruim aan bod.

Beluister hier op Apple Podcast
Beluister hier op Spotify
Beluister hier op SoundCloud

De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

In De Derde Helft-podcast delen presentator Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Plaats een reactie

AlecBlc +1482
maandag 22 oktober 2018 om 07:03
Ik vind het ook vreemd dat vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd er een feest gegeven wordt.
Vind ik leuk
Fritske01 +4064
maandag 22 oktober 2018 om 07:14
Dat krijg je als je nergens meer eigenaar van bent.
Stadion moet je huren en aandeelhouders kijken over je schouders mee bij de keuzes die je maakt.
Vind ik leuk
dhrwobo +36711
maandag 22 oktober 2018 om 08:45
Precies Frits. Als Ajax ervoor kiest om miljoenen op de rekening te hebben staan, maar geen eigen stadion te willen, dan is dit logisch gevolg op dagen dat je geen wedstrijd hebt. Dan had Ajax gewoon de hele periode tijdens ADE de ArenA maar zelf moeten afhuren om dit 'af te kopen'. Geld genoeg.
Vind ik leuk
Hertogtwan +420
maandag 22 oktober 2018 om 08:48
Mensen roepen maar wat betreffende dit onderwerp. Het gras wordt op de dag van het feest dichtgelegd en na het feest alweer vrij snel opgeruimd. Zijn kunstof rollen die binnen een halve dag van het veld zijn. Max 48 uur zal de mat dicht liggen. Op een beetje drank na heeft het veld niet zo veel te verduren. Daarnaast is er afgesprokeb dat organisatie ADE alle onkosten betaald als er nieuw veld in moet. Ruim 2 ton. Dus wordt wel strak opgelet.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 11:59
Dit dus.

Bovendien: de boekingen voor zo'n groot evenement vinden in een zeer vroeg stadium plaats. Ruim voordat Ajax weet wanneer het thuis moet spelen.

Het stadion kan zich niet financieel echt niet veroorloven om commerciële verhuur maar gewoon te laten lopen omdat Ajax misschien een paar dagen later moet voetballen.

En dus opereert zo'n stadion binnen de door Hertogtwan geschetste grenzen.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:04
Op dat gras in de Arena merk je het verschil toch niet.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:06
Bij ons aller Ajax bedoel je?
Dat klopt niet. 😉
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 08:30
Ons aller Ajax ken ik niet.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 08:31
Dan gaat dit niet over Johan Cruijff Arena.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 08:32
Waar speelt Ajax dan?
Vind ik leuk
dhrwobo +36711
maandag 22 oktober 2018 om 08:51
Tweede viool. Al jaren
Vind ik leuk
Zultkop +5985
maandag 22 oktober 2018 om 09:42
Ajax speelt in een badkuip. Misschien moeten ze maar weer terug naar de Meer, daar was het in ieder geval meer van veel.

Eigenlijk is Ajax/Amsterdam in meerdere opzichten Rotterdams. De laatste 4 letters van de Stad Amsterdam, RDAM! Een veel gebruikte afkorting van Rotterdam, Met de bouw van de arena wilden ze de Kuip nabouwen, helaas is het daar niet helemaal goed gegaan en is het een badKUIP geworden.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 11:33
Correctie de laatste zes letters van de 2 grootste steden met tevens de twee grootste en mooiste voetbalclubs van ons mooie Nederland. Zonder afkorting kloppen de laatste 4 ook maar dat is een logisch gevolg van het in dit bericht eerder genoemde. - _^
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 10:29
Overal. Wij zijn toch heel goed 😉
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
maandag 22 oktober 2018 om 08:35
De Arena is geen stadion maar een graftombe. De kuip is nog steeds de mooiste al moet er wel eens een keer plannen worden gemaakt voor een grootscheepse renovatie.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 10:26
Jammer van die doorgesnoven feyenoordsupporters
Vind ik leuk
Zultkop +5985
maandag 22 oktober 2018 om 10:31
We zullen in de week van ADE maar niet gaan controleren in amsterdam.
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
maandag 22 oktober 2018 om 11:04
Komen al die Feijenoorders naar ADE?
Vind ik leuk
Zultkop +5985
maandag 22 oktober 2018 om 11:06
Je weet maar nooit, die mogen gelijk in Amsterdam blijven, de drugshoofdstad van Nederland.

Wij houden niet van drugsgebruikers bij ons aller Feyenoord.
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
maandag 22 oktober 2018 om 11:09
Hahaha die stuur jij zeker persoonlijk het stadion uit? Grapjas.
Vind ik leuk
Zultkop +5985
maandag 22 oktober 2018 om 11:13
Ik zou er wel voor zijn eerlijk gezegd, al die snuivende nozems het stadion uit, bij alle clubs. Misschien moeten ze bierconsumptie ook maar terugdringen. Komt teveel gezeik van, voetbal moet weer eens een beetje gezellig worden ipv al dat gezeik eromheen, je kan haast al niet eens meer normaal met je kinderen naar een wedstrijd zonder met uitwassen geconfronteerd te worden.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 11:40
Ja zelfs geestelijk gehandicapten zijn target van enkele respectloze doorgelierde schoffies. Het kan zo mooi zijn maar denk dat deze gedachte slechts een utopie is in het brein van die schaarse niets gebruiker.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:09
Die nieuwe jingles zijn net zo slecht als de oude, ga zo door!!
Alleen was het Tim die zei dat het 1-2 voor Feyenoord gaat worden? Tim, jongen, nog last van het ADE-Event?
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:25
Gelukkig zijn de reacties van hetzelfde niveau als de podcast.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 07:25]
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
maandag 22 oktober 2018 om 07:29
Meestal doe je dat na de wedstrijd!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 07:53
Snap wel dat ze dat feestje hebben door laten gaan. Het is ook al jaren geleden dat ze iets te vieren hadden in de Arena. 🤔
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
maandag 22 oktober 2018 om 08:32
Belachelijk. De pillenfabriek zoals ik het ADE feest omvang. Weg met die drugsfeesten. Hoe kan die trut van een Femke Halsema dat toelaten. O ja Femke gebruikt ook drugs in die smerige drugstad.
Vind ik leuk
Zultkop +5985
maandag 22 oktober 2018 om 09:43
Amsterdam is het Urk van Noord Holland :)
Vind ik leuk
Dee79 +2467
maandag 22 oktober 2018 om 08:34
Zo grappig dat de slappe zachte g’ers hier altijd een lieve mening hebben...zelfs als ze pas een paar minuten wakker zijn.
Vind ik leuk
Fritske01 +4064
maandag 22 oktober 2018 om 09:00
Ach ja, wij feesten op drank een incidentele joint en een jaarlijks terugkerend kampioenschap.
Jullie op drugs en een 2de plek.
Make an educated choice.
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
maandag 22 oktober 2018 om 09:49
@Fritske01, Beter kun je het niet verwoorden.

Met een joint en een glas bier is het elk jaar kampioenplezier. Coke, Heroine of XTC pil en je staat al 5 jaar stil. Helemaal niets helemaal niets in Amsterdam.
Vind ik leuk
Gilze +630
maandag 22 oktober 2018 om 09:50
Hehehe
Er is in Nederland maar 1 club die een 2e plek viert als een kampioenschap
Vind ik leuk
Dee79 +2467
maandag 22 oktober 2018 om 11:17
Op je swansje getrapt jongen, sorry liever nooit meer kampioen dan een zachte g en altijd haat richting de randstad.
De rest van je opmerking zegt genoeg over je.
Vind ik leuk
Fritske01 +4064
maandag 22 oktober 2018 om 11:28
In het bedrijfsleven wordt een zachte G als charmant en prettig ervaren.
Het klinkt iig beter dan het spraakgebrek waar menig noord-hollander aan lijdt.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 08:40
Wat een gezeik. Ze hebben nog een week om het te herstellen, zullen we eerst eens even afwachten Hoe die mat erbij ligt?
Vind ik leuk
RtdDub +13434
maandag 22 oktober 2018 om 08:43
Gewoon matje nr ....137? er in en het probleem is weer niet opgelost.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 08:59
Ajax is niet de eigenaar dus hebben er weinig over te zeggen. Er zal vast wel over gepraat zijn, maar dus niet meer dan dat blijkt
Vind ik leuk
stratumseind +187304
maandag 22 oktober 2018 om 09:25
ik weet het het ligt aan mij maar wat is een aed feest
Vind ik leuk
Zultkop +5985
maandag 22 oktober 2018 om 09:45
De Ligt niet aan jou hoor.
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
maandag 22 oktober 2018 om 09:52
Een week lang drugsgebruik op zijn grootst en dan luisteren naar herrie.
Vind ik leuk
stratumseind +187304
maandag 22 oktober 2018 om 11:00
En hoe heet drugs gebruiken en naar goeie muziek luisteren dan?
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
maandag 22 oktober 2018 om 11:07
Een junk die naar goede muziek luistert.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 10:01
Ik wil het niet weten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws