Heerenveen mist 'kwaliteit en geluk' tegen Ajax: 'Spelen Bayern van de mat'

    Heerenveen mist 'kwaliteit en geluk' tegen Ajax: 'Spelen Bayern van de mat'

    maandag 22 oktober 2018 om 08:34

    Bij sc Heerenveen waren de druiven zuur na de 0-4 thuisnederlaag tegen Ajax van zaterdagavond. De Friezen misten naar eigen zeggen kwaliteit én geluk.

    Bij een stand van 0-2 kreeg Ajax een betwistbare penalty: verdediger Daniel Höegh deelde een schouderduw uit aan landgenoot Kasper Dolberg en hoorde tot zijn grote verbazing het fluitsignaal van arbiter Pol van Boekel. "Het was schouder tegen schouder. Dat mag met voetbal", reageerde de Deen tegenover de Leeuwarder Courant. Dat de VAR deze beslissing niet terugdraaide, zorgde voor nóg meer onbegrip bij Höegh. "Hoeveel mensen bekijken die beelden? Drie?"

    Ploeggenoot Ben Rienstra beaamde echter dat het krachtsverschil tussen de nummers twaalf en twee van de ranglijst wel erg groot was. "Kijk, Ajax speelt onlangs Bayern München op eigen veld van de mat", denkt de middenvelder terug. "Voor een resultaat moeten wij zelf tegen Ajax een heel goede dag hebben én moet het geluk meezitten. Beide hadden wij echter niet."

    Lees ook: Van Boekel verklaart Ajax-penalty: 'De VAR is bedoeld voor grote fouten'

    Plaats een reactie

    Plattekar bv +25372
    maandag 22 oktober 2018 om 08:38
    Alsof deze penalty enige invloed heeft op de winst van Ajax. Helemaal niks...ik vond de VAR dit weekend geweldig. Veel situaties terecht teruggedraaid. Scheelt een hoop irritaties. Ja en ik weet het, Hendrix stond eigenlijk ook op zijn 2e gele kaart :-)
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 09:00
    Niet elke overtreding is een kaart hoor. Hoor hierzo vaak situaties voorbij komen van supporters van de concurrent dat er een speler had af gemoeten maar ik vond de scheidsrechters goed fluiten. Zowel nu met hendrix als met schone tegen fortuna. ja het was een overtreding, geel? nee daar vond ik het te ligt voor.
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    maandag 22 oktober 2018 om 09:04
    Het punt dat hij het wel een eerste maar geen tweede gele kaart waard vond zegt daarbij wel iets over hoe Nijhuis erin staat.
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 09:14
    ik vind sowieso dat we in nderland snel een kaart geven. Bijna elke overtreding is geel. Speel je dan ineens CL dan zie je dat er weinig geel gegeven wordt bij fluiten van een overtreding. Het lijkt wel of we hier in Nederland zaalvoetbalregels hebben.
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    maandag 22 oktober 2018 om 09:24
    Veel of weinig gele kaarten, het gaat erom dat hij zijn eigen voorwaarden hanteert...

    Het aantal kaarten in de eredivisie ging volgens mijn juist omlaag. Zat vorig jaar op 2,9 per wedstrijd. Volgens mij doen niet veel competities, ook Europese dat na.
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 09:27
    Nou ik kijk Duits en Engels voetbal maar daar worden gele kaarten ala hendrix ook niet gegeven hoor.
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    maandag 22 oktober 2018 om 09:33
    Dan zal ik wel ergens anders naar kijken. ;)

    Zeker in de BL worden voor veel pietluttigheden kaarten gegeven. Daar lag het gemiddelde ruim een kaart per wedstrijd hoger.

    Ook in de PL zaten ze op een hoger gemiddelde dan de ED, dus waar werden daar dan de kaarten voor gegeven??
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 09:43
    daar zijn de overtredingen ook harder...
    In engeland had ajax nooit een penalty gehad hoor, en hendrix ook geen gele kaart :) ben ik van overtuigd.
    Maar dit wordt een discussie van niks want jij heb je standpunt en ik ook. ieder zijn mening.
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    maandag 22 oktober 2018 om 09:56
    Dat is vaak zo met discussies hoor...

    Maar ingaan op de feiten doe je niet. Overtredingen in de BL of PL zijn niet harder. Duels zijn misschien steviger, maar dat is wat anders.

    Hoe Hendrix inkomt is gevaarlijk. Hij raakt zijn tegenstander niet vol, maar was dat wel zo geweest had hij direct rood gekregen met het been zo hoog.

    Geel was dus op zijn plaats.

    Daarbij moet je de regels er even op na slaan. Een schouderduw mag niet per definitie altijd. Dolberg heeft de bal afgeschermd onder zich. Zijn tegenstander speelt puur de man, kan nooit bij de bal. Zo is de rechtmatige schouderduw helemaal niet bedoeld.
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 10:13
    Ik vond de overtreding van hendrix niet onbesuist, was wel ongelukkig. dus ik snap dat er geen geel wordt gegeven. Ik vond de overtreding van RvP ook geen rood. Iedereen ziet het anders denk ik dan. Schone tegen fortuna waar men over viel dat hij zijn 2de geel moest krijgen vond ik ook geen geel. bij iedereen is de interpretatie anders. dat is ook de reden waarom er niet concequent gefloten wordt..
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    maandag 22 oktober 2018 om 10:20
    Iedereen zoet het anders inderdaad. Maar Hendrix’ inkomen “ongelukkig” noemen is wel héél anders. ;)

    Van Persie was daarmee ook totaal onvergelijkbaar.

    Punt is uiteindelijk dat Nijhuis het wel geel vond maar geen tweede geel. Dat is in zijn ogen dus verschillend. Zo ging hij ook al coulant om met Rosario die vol op de achillespees stond van zijn tegenstander. Waarschijnlijk niet bewust en dus ging de hand over zijn hart met geel.

    Bij Schöne ging dat ook “mis” inderdaad maar daar weer vooral vanwege de onnodige eerste kaart. Het was namelijk volkomen begrijpelijk dat Schöne daar boos werd na een domme charge op hem. Denk dat de dienstdoende scheids dus eerder spijt had van die eerste kaart toen Schöne een tweede verdiende.

    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:48
    Een been op kniehoogte in een sliding vind jij zaalvoetbal regels? Oké dan.... En die van Rosario was dus ook geen rood?? Dan kunnen er nog wel een paar strafzaakjes volgen want er zijn alleen dit seizoen al een aantal voor geschorst voor dezelfde overtreding!
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 10:15
    Rosario vond ik inderdaad ook geen rood, het was geen bewuste overtreding, onbesuist was het ook niet. Ongelukkig weer wel. Er waren er dit seizoen een zelfde soort overtreding die wel met rood bestraft werden, de meeste waren ook een bewuste..
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:23
    Da's dus ook de redenering van Naaihuis blijkbaar... Zoek nog maar eens wat beelden op, er zijn er dit seizoen al een aantal die hiervoor rood hebben gekregen, zelfs nav videobeelden....Daarbij wordt hij door de VAR geattendeerd om in te grijpen en die mogen dat niet bij een gele kaart....
    Vind ik leuk
    Cookee +10937
    maandag 22 oktober 2018 om 18:20
    Die 2e zou ik zwaar vinden, maar als ik zie hoe hoog hij dat been heeft, daar krijgt een speler van Cambuur direct rood voor.
    Vind ik leuk
    Pieterke +53
    maandag 22 oktober 2018 om 08:42
    Was geen penalty. Maar als je ziet dat kobayashi een linker middenvelder op rechts staat en dat daar juist de 1e helft elke aanval van ajax over ging dan moet je eerder ingrijpen en eigenlijk zeker al zo niet beginnen. Blind kon heel diep spelen. Onbegrijpenlijk dat heerenveen niet gewoon met een buiten speler op rechts speelt. Toen van bergen erin kwam was er veel meer diepte in bet spel van heerenveen en kwamen ze vaker voor de goal.
    Maar, zeker is dat het kracht verschil tussen ajax en psv met de rest groot is. Gezien de budgetten is een verlies zeker geen schande. Heerenveen heeft wel een hele jonge ploeg en daar mag nietvteveel van verwacht worden met deze trainer dit seizoen
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:44
    Statistiek:

    Aantal schoten:
    PSV 29 - 8 Emmen.
    Ajax 17 - 14 Heerenveen
    Feyenoord 17 -17 PEC.

    Terwijl Feyenoord dan beroerd speelde.
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    maandag 22 oktober 2018 om 08:57
    Heerenveen kwam maar tot 13 schoten en maar 4 op doel. Van die 4 ook nog eens 3 van buiten de 16 volgens mij. ;)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:03
    Schoten binnen de 16:
    Ajax 9 - Heerenveen 8.

    Op doel 10 - 4.

    Van de 13, 4 op doel. Best knap. (Op Sofascore 14, maar ok).
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    maandag 22 oktober 2018 om 09:05
    Ziyech had er vorig jaar van de 150 ongeveer 5 op doel. ;)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:07
    Ook van Heerenveen.

    Vandaar zeker?
    Vind ik leuk
    2cents +56826
    maandag 22 oktober 2018 om 09:09
    Misschien wel. Dit jaar is zijn statistiek stukken beter. Zal dat aan de training in Amsterdam liggen die eindelijk vruchten afwerpt?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:12
    Komt door de bal, las ik net ergens.

    Nee, maar bij Ziyech zie je meer beleving, dan vorig jaar. Dat zeer zeker.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:47
    Meneer van Boekel zit er wel vaker naast, maar inderdaad het klasse verschil was te groot. Of het nu wel of geen penalty was, Ajax had gewonnen.
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 08:57
    Ajax had de arbiter niet tegen in ieder geval, maar ook dat had het verschil niet gemaakt. Ajax was gewoon de veel betere ploeg.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:06
    Maar dat is het juist vaak. Je kan een uur de beste zijn, maar als er dan geen duidelijke voorsprong is, dan kan alles nog.
    10 minuten voor tijd van 0-2 naar 1-2 maakt een groot verschil, in de laatste 10 minuten.
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 09:13
    al voetbalde heerenveen-ajax tot aan de kerst, dat doelpunt van heerenveen was nooit gevallen...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:14
    Misschien een penalty?

    Oh nee.
    Vind ik leuk
    Korm +36849
    maandag 22 oktober 2018 om 09:15
    penalty? heb ik wat gemist?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 09:18
    Zeer zeker niet.

    Jij zei ... Heerenveen had nooit gescoord.
    Dan zeg ik ... misschien uit een penalty.

    Oh nee, die hadden ze toch nooit gekregen.
    Zoiets.
    Vind ik leuk
    Leozao +4401
    maandag 22 oktober 2018 om 09:38
    Nog steeds zeiken over die strafschop? Misschien mocht Heerenveen er wel blij om zijn. Nu stopte Ajax na 70 minuten...
    Vind ik leuk
    Hupfean +4136
    maandag 22 oktober 2018 om 14:27
    Na die 0-1 van Schöne speelden we al een verloren wedstrijd. Waar ik al bang voor was gebeurde: een vroege goal van Ajax en toen konden ze de wedstrijd op een zakelijke manier uitspelen. Volgens mij waren ze niet eens moe.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws