Koeman laat blunderende Padt vallen: 'Het is heel pijnlijk'

Koeman laat blunderende Padt vallen: 'Het is heel pijnlijk'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 11:07ma 22-10-2018 om 11:07

FC Groningen-goalie Sergio Padt vindt het 'heel pijnlijk' dat bondscoach Ronald Koeman hem links liet liggen tijdens de voorbije interlandperiode. Koeman gaf de voorkeur aan Marco Bizot (AZ) als derde doelman. 

De trainer van het Nederlands elftal zei dat het passeren van Padt deels te maken had met een treinincident waar de doelman bij betrokken was. Een maand geleden zat de goalie een nacht in de cel. "Die uitverkiezing is iets waar ik lang naartoe heb gewerkt. Dat je er dan niet bij zit, is heel pijnlijk. Het is aan mij om het te herstellen. Dan heb ik hier geen goede beurt gemaakt", aldus Padt in gesprek met De Telegraaf. Zondag blunderde hij tijdens het duel met Heracles Almelo (4-1 verlies). 

Koeman zei ook dat Padt 'fitter moet zijn'. De goalie zou daar al enkele malen op gewezen zijn. "We hebben gesprekken genoeg gehad over allerlei dingen. Wat ik met de bondscoach bespreek, hoef ik niet naar buiten te brengen." 

Plaats een reactie

Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 11:15
Fitter? De zondag van de 4 mijl in Groningen, nog op 2 meter afstand van Padt gestaan in de VIP lounge, die zag er naar mijn mening zeer afgetraind uit, net als Robben trouwens.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 11:22
Jij deed de bediening..?
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 11:25
Nee, ik was bier aan het drinken, bitterballen aan het eten en aan het wachten tot mijn vrouwtje over de finish kwam.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 11:26
Doe je goed, Zult.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 11:51
:) Soms heb ik een momentje.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:33
.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:52]
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 15:41
Neuh, ze liep wel samen met Evie trouwens,
eh 2 dames met of een T of een E als beginletter dat zou toevallig zijn als 1 van beiden mijn vrouw zou zijn... er zijn ongeveer 23000 deelnemers :)
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:15
Nog zoveel sportieve Grunners..? (:
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:53
Dan had je het een stuk beter voor elkaar dan aal dat volk dat daar een beetje aan het hobbelen was!
Ook respect trouwens, dat jij je opofferde om de bitterballen van Padt tot je te nemen.
Vind ik leuk
HJR +9137
maandag 22 oktober 2018 om 12:21
Op de foto ziet hij er niet echt fit uit je ziet zijn kin niet eens ;). Wel lekker gezond overigens.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 12:27
Geen idee van wanneer deze foto is, maar VP heeft inmiddels wel de reputatie dat ze de meest belabberde foto's van mensen plaatsen bij artikelen.
Die zijn waarschijnlijk wat goedkoper :D
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:55
Ik heb ook niet het idee dat Padt nou te dik is voor de topsport. Wellicht is z'n vetpercentage gewoon prima. Who knows?
Vind ik leuk
Spekholz +548
maandag 22 oktober 2018 om 11:17
Padt en Bizot horen niet in Oranje!
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1803
maandag 22 oktober 2018 om 11:18
Wie wil je dan als 3e keeper?? Vorm speelt heel slecht op t moment, Krul weet niemand waar die is, en Bijlow is niet echt veel beter dan Bizot of Padt
Vind ik leuk
HJR +9137
maandag 22 oktober 2018 om 12:24
Bijlow lekker bij Jong Oranje laten keepen. Heeft geen meerwaarde om als 3e keeper mee te gaan.

Misschien een keer een oefencampagne mee laten trainen ofzo.

Padt zal ik als trainer sowieso niet oproepen dit seizoen. Hij heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten, die andere keepers niet hebben en kan zich niet beheersen.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 11:19
Wie dan als derde keeper, Bijlow??
Vind ik leuk
Deck010 +10178
maandag 22 oktober 2018 om 13:49
Is echt geen slechte optie hoor. Ik heb hem gisteren toch weer een aardige partij zien keepen. Is nog jong, heeft talent en potentie, waarom niet zou ik zeggen. Hij kan alleen maar beter worden door te trainen en praten met de grote jongens van Oranje.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:13
Daar heb je wel een punt, maar is hij beter dan Bizot denk je?
Allebei zullen voorlopig toch derde keeper bij Oranje zijn.
Vind ik leuk
Deck010 +10178
maandag 22 oktober 2018 om 16:23
Persoonlijk vind ik Bijlow in potentie een betere keeper dan Bizot. Bovendien is Marco Bizot al 27 jaar, Bijlow pas 20.
Een 20 jarige neemt makkelijker dingen aan van oudere spelers en van (keepers) trainers.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:33
Oké, dan heeft Bijlow iig het voordeel wbt leeftijd.
Ik vond Bijlow een groot talent maar heeft toch niet echt foutloos gekeept in Feyenoord 1.
Maar dat ventje is pas 20 en heeft nog genoeg te leren, Cillissen en Zoet waren tenslotte op hun 20e ook nog niet zo goed als dat ze nu zijn.

Vind ik leuk
Benniewies +5849
maandag 22 oktober 2018 om 15:12
Vermeer
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:58
Op basis waarvan? Club, naam?
In 1998 was Fred Grim 3e doelman van Oranje op 't WK. Dát was pas een schande. Grim had het hele jaar slechts één eredivisie wedstrijd gespeeld.

Padt en Bizot spelen wekelijks en krijgen nog veel te doen ook. Daarbij, ik zou op 't moment niet weten welke keeper wél in aanmerking moet komen dan.
Vind ik leuk
Leeuw +6066
maandag 22 oktober 2018 om 11:21
Die is dus van het "Padt" gevallen. Komt niet meer goed.
Vind ik leuk
Frenk23 +197
maandag 22 oktober 2018 om 11:22
Jammer voor Padt, maar dat is dus over en uit bij het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 11:22
Ik zou BIJLOW doorschuiven.
Vind ik leuk
Spekholz +548
maandag 22 oktober 2018 om 11:52
Derde keeper moeten ze gewoon lekker rouleren of een ervaren pik erbij zetten zoals Stekelenburg of Vorm! Bizot en Padt gaan het toch niet redden.
Vind ik leuk
Ari as +445
maandag 22 oktober 2018 om 11:59
Dikke Padt
Vind ik leuk
derksen +8896
maandag 22 oktober 2018 om 12:07
Als profvoetballer 15 kilo te zwaar kan in 2018 echt niet meer
Vind ik leuk
G.Kopf +5630
maandag 22 oktober 2018 om 12:32
Dat achterlijke sikje mag er ook wel af.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:14
Dit lijkt voor de keeper wel een pad stelling. Zet Koeman dan op schaak voordat hij jou op schaakmat zet.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:39
Pure stemmingmakerij van Ronald Koeman, een man die nota bene z'n carrière bij FC-Groningen is begonnen, en nu de doelman van deze club de grond in boort. Het is net of de "super' keepers zoals Zoet en Cillissen nooit fouten maken. Goed, dit week-end maakte Padt twee cruciale fouten waardoor FC-Groningen de pot met Heracles verloor, maar wil dat dan meteen zeggen dat deze speler een slechte keeper is? Kom op man, Padt heeft meerder malen punten gepakt voor de club, dus hou daar asjeblieft mee op, en dat gezeur over dat treinincident is alweer een maand geleden, maar ja daar mogen we rustig over door emmeren want niks is mooier om iemand in de zeik te zetten, ook Ronald Koeman doet hierin mee. Bah, stelletje schorem.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 13:39]
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:07
Die 2 keepers zijn wel iets beter vind je niet? Hij boort niemand de grond in,maar tegenwoordig mag je geen eerlijke mening meer geven. Owhja,tenzij je reageert op voetbalprimeur
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:23
hij is ook niet de fitste he ik bedoel een onsje minder mag wel hoor
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 15:21
hij gaat toch graag op padt om te zuipen tja dan moet hij de borrel bus nemen ipv. de trein
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 15:27]
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
maandag 22 oktober 2018 om 19:51
45 jaar en dan nog reageren als een kleuter.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 07:45
Wat moet zo'n figuur bij Oranje. Bijlow keept bij een topclub en lijkt in vorm. Hevel hem over naar Oranje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws