'Je merkt dat mensen die al jaren bij FC Groningen komen, zich distantiëren'

    'Je merkt dat mensen die al jaren bij FC Groningen komen, zich distantiëren'

    maandag 22 oktober 2018 om 12:38

    FC Groningen-directeur Hans Nijland vindt niet dat er veel valt aan te merken op het zomerse transferbeleid van de club, maar daar is een groot deel van de achterban het niet mee eens. Zo heeft John de Jonge, voorzitter van de supportersvereniging van de club, het nodige aan te merken op de aan- en verkopen van de hekkensluiter. 

    "Nijland zei gisteren dat ten opzichte van tweede seizoenshelft vorig jaar alleen Bacuna weg is van de basisspelers, maar dat is niet waar", wordt De Jonge geciteerd door RTV Noord

    "Je mist Van Weert met zijn twaalf doelpunten. En Drost was de assist-koning, wat je ook van hem vindt. Ik denk zeker dat er iets mis is met het aankoopbeleid."

    Dat het sportief erg slecht gaat met Groningen, is te merken aan de achterban. "Ik vind het wel penibel. Wat ik merk is dat er een soort cynisme overheen komt. Je merkt ook dat er een soort afstand komt. Dat mensen die er al jaren komen, zich een beetje distantiëren."

    Lees ook: Nijland meldt zich bij Studio Voetbal: 'Budget om iets te doen in de winterstop'

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Gaat FC Groningen degraderen?

    (4548 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 22 oktober 2018 om 12:50
    FC Groningen hoort gewoon in de eredivisie. Ze moeten oppassen dat ze niet een wanbeleid zoals Roda JC gaan voeren want dat gaat ze wel de kop kosten.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1126
    maandag 22 oktober 2018 om 12:51
    Ze zijn hard op weg, zolang Ron Jans blijft zitten gaat de club helemaal kapot.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:56
    Daar ben ik wel bang voor ja voor FC Groningen. Kan verkeren soms helaas.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 22 oktober 2018 om 12:53
    op basis van wat hoort een club gewoon thuis in de eredivisie ?
    heeft blijkbaar met voetbal niets te maken anders is je opmerking totaal overbodig. Dan hoort momenteel Groningen dus helemaal niet thuis in de eredivisie.In Duitsland degradeert HSV een club die vele malen groter is dan 95 % van alle clubs in Nederland en België.
    Voetbal bepaald waar je thuis hoort en niets anders !
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:55
    Op basis van historie. Dat is mijn mening. Welke ik gewoon recht op heb. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw goed recht. Dat jij dat overbodig vind, vind ik overbodig.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 22 oktober 2018 om 12:57
    dan hoort Roda en Twente ook thuis in de eredivisie.
    maak een lijstje en stuur het door naar de KNVB. misschien houden ze dat aan en word daar rekening mee gehouden aan het einde van het seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:00
    Op basis van historie en potentie horen Roda JC en FC Twente ook zeker in de eredivisie. Helaas hebben wanbeleid er toe geleid dat ze beide zijn afgezakt naar de KeukenKampioen divisie (ik vind dit een belachelijke naam maar dat terzijde). Als Groningen degradeert hebben ze dat aan zichzelf te danken. Net als Roda en Twente. Maar op basis van historie en potentie denk ik dat ze alle 3 in de eredivisie horen inderdaad.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 22 oktober 2018 om 13:06
    in potentie wel. maar zo zijn er meer clubs. probleem is dat er bij al deze clubs een technische man zat / zit die niet weet hoe ze een team moeten samenstellen. zelfde probleem dat er bij NEC en nog enkele clubs is geweest. Begrijp je wel maar zo doe je eigenlijk clubs die met een kleinere potentie het wel prima voor elkaar hebben te kort.
    de naam is echt een verschrikking maar zitten we de komende jaren aan vast.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:17
    Ik vind het geweldig dat FC Emmen er in zit hoor dat is het niet. Snap jouw punt ook. Maar de drie Groningen Roda en Twente hebben natuurlijk qua stadion, potentieel fanbase etc wel een grotere kans van slagen. Procentueel gezien dan want Excelsior bv bewijst tegendeel en dat vind ik ook geweldig. Bedoel er niet mee te zeggen dat die 3 clubs meer recht hebben maar zouden gewoon wel meer kans moeten hebben om in de eredivisie te spelen en te blijven. Maar eenmaal afgezakt blijkt terug promoveren toch wel erg moeilijk.
    Vind ik leuk
    Cookee +10890
    maandag 22 oktober 2018 om 17:34
    Is toch ook leuk dat er wat andere clubs inkomen? En als Groningen met voetbal beter is dan zullen ze overleven, maar een term als; 'hoort er in', zal je niet verkeerd bedoelen maar voetbalkwaliteit moet dat bepalen en niet een historie.
    Vind ik leuk
    Lamzia +105
    maandag 22 oktober 2018 om 14:07
    Mooie reactie, kijk naar as monaco, in frankrijk zouden we kunnen zeggen, "deze club hoort in de ligue 1,"
    maar geloof het of niet, ook zij zijn gedegradeerd in 2011, en hebben 2 jaar gespeeld in ligue 2. (met het door al geïnvesteerde geld van de russen)
    Daarna zijn zij gewoon weer gepromiveerd en hebben bewezen dat ze weer in de ligue 1 thuishoren.

    Als je niet goed genoeg bent moet je ergens vallen om vanuit je gevalde punt weer op te bouwen, vraag maar aan fc twente.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:52
    Niet te vergeten dat les monegasque champiomleage kandidaten zijn.
    Paar keren in de halve finale en volgens mij in 2004 tegen porto ook nog in de finale.
    Vind ik leuk
    Cookee +10890
    maandag 22 oktober 2018 om 17:32
    Je hebt gelijk resultaten bepalen... zo'n opmerking als 'hoort erin' is link want dan kan de scheids een kleinere club benadelen. Voetbal moet bepalen en niet de reputatie.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    maandag 22 oktober 2018 om 13:17
    Ach, ze hebben genoeg eerste divisie ervaring opgedaan in het verleden. Je kan aan iets wennen, betekent nog niet dat het "hoort"
    Aan het eind van de rit zijn er maar 15 ploegen die echt in de eredivisie horen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:19
    Hahaha we kunnen aan alles wennen uiteraard :) maar denk dat de supporters van zo een club die degradeert dat toch niet willen :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    maandag 22 oktober 2018 om 13:25
    Het gevaar voor dat soort clubs is dat ze denken niet te kunnen degraderen. Twente heeft al 2x dat tegendeel bewezen.
    En Groningen gaat dat ook doen al hebben die de mazzel dat De Graafschap, NAC en Emmen nog rotter zijn
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:39
    Vlak Roda niet uit wat dat betreft, die dachten ook altijd maar geluk te hebben met de nacompetitie... Maar snap je punt. We gaan het zien na 34 wedstrijden :)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:21
    Jij zoekt een zondebok en vind hem in de persoon van Ron Jans. Het is dat je niet beter weet maar anders zou ik denken dat jij het baantje van Ron Jans beter over kan nemen en dan zou merken wat de baan van technisch Manager eigenlijk inhoud. Het aan-en verkoop beleid van FC-Groningen gebeurt in overleg met de gehele staf van de club, dus niet alleen door Ron Jans, maar daar weet jij natuurlijk alles vanaf.
    Vind ik leuk
    Prof(.) +264
    maandag 22 oktober 2018 om 12:51
    Heeft alles te maken met het falend beleid van Nijland, na de bekerwinst heeft de club het nagelaten om een stabiele subtopper te worden. De fans slikken dit niet meer! En terecht ook!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    maandag 22 oktober 2018 om 12:57
    Klopt dat het niet geslikt wordt, moet ook niet, maar het alternatief vind ik minder...supporter worden van Emmen (mochten ze in de ED blijven).
    Vind ik leuk
    Prof(.) +264
    maandag 22 oktober 2018 om 13:01
    Haha nee klopt, maar vermoed ook niet dat de supporters van de FC overstappen naar Emmen. Weet je hoe ver dat rijden is vanaf Delfzijl😜
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    maandag 22 oktober 2018 om 13:20
    te ver?!
    Vind ik leuk
    Prof(.) +264
    maandag 22 oktober 2018 om 13:49
    Veel te ver😉
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:00
    Toch is de nieuwe verbrede N33 wel een enorme verbetering!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:58
    FC Groningen wacht tot ze van FC Emmen verliezen, dan is de paniek en de chaos zo groot. Dat iedereen daar kan vertrekken... Het is een grote bende in Groningen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:11
    Neem meneer Koblenko aan. Die zorgt wel door zijn vrouw om meer media aandacht.
    Vind ik leuk
    derksen +8854
    maandag 22 oktober 2018 om 13:19
    Het is wel een teken aan de wand kwa beleid
    Als voorbeeld Excelsior heb een prima basis al jaren want zelfs een fysiotherapeut houd Excelsior weer keurig in de eredivisie vvv, Heracles ook
    Tis gewoon een beleids kwestie speler s halen die bij de club passen scheelt al heel veel v Weert werd toch weggepest en die andere spits ben ff ze naam kwijt
    Spelers die nu bij Excelsior,VVV Heracles zitten komen niet bij Groningen terecht ik geloof nooit dat Groningen minder betaalt dan hun
    Dus is het kwa technische beleid heel vreemd
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 13:58
    Wat voor meerwaarde heeft h.spijkerman bij de fc.gr
    Vind ik leuk
    El Lobo +2056
    maandag 22 oktober 2018 om 14:00
    Groningen hoort in de Eredivisie, maar hoe t momenteel daar loopt is Eredivisie-onwaardig.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 14:59
    Hey VP, moet er nu bij elk FCG-gerelateerd item een poll komen of FC Groningen gaat degraderen?

    Suggesties voor volgende polls:
    - Gaat Sergio Padt een kaartje kopen voor het traject Groningen Europapark - Kropswolde?
    - Komt er ooit een interview met Nijland waarin hij de woorden "ik" en "FC Groningen" minder dan 50x noemt?
    - Wordt Peter Houtman weer de nieuwe spits van FC Groningen?
    - etc. etc.
    Vind ik leuk
    Cookee +10890
    maandag 22 oktober 2018 om 17:29
    Groningen wilde vorig seizoen al voor de winter een paar spelers kwijt, zelfs Padt en Idrissi en die lange en nu hebben ze 6 ton over, snap dat niet.
    Maar valt ook niet mee, alle clubs vissen in datzelfde vijvertje.
    Vind ik leuk
    Pkrzz +90
    maandag 22 oktober 2018 om 19:35
    Vind je het gek? Het is mijn club en blijft mijn club. Alleen zie het met lede ogen aan.

    Het gaat al een een paar jaar niet goed.

    In het verleden hadden goede aankopen, maar ook slechte (bijvoorbeeld Femi). Alleen toen was de balans daarin beter. Vooral in de verkoop van spelers konden we dat nog opvangen.

    Na de periode Veldmate is er een potje van gemaakt. Ook door coaches die dwars lagen. Ik noem bijvoorbeeld Tibbeling, Rusnak en Sorloth. Die functioneerden prima in algemeen. Omdat een coach (Faber) er niet mee wilde werken zijn ze via de achterdeur voor weinig geld weg gegaan. Helemaal Sorloth, die voor een best bedrag weer wordt verkocht.

    Dan loop je al miljoenen mis. Dan lopen ook nog wat spelers als Linssen en Idrissie weg. Idrissie is mijn ogen ook voor te weinig verkocht door incidenten in de selectie.

    Diezelfde Faber maakt nog even Veldwijk (hij zichzelf ook) nog kapot. Ook via de achterdeur naar Sparta voor een prikkie.

    Het meest onbegrijpelijke vind ik nog, dat je V/d Weert ruilt uit paniek en in de hoop dat Pohl nog uit de verf gaat komen. Helemaal dat Jans ook Dost gratis naar een concurrent laat gaan.

    Dan ben je mislukt en ga je zeuren dat je geen kans krijgt. Dan geef je daar aan toe? Want die jongens zijn belangrijker dan het welzijn van de club??

    Dit is gewoon mismanagement van de bovenste plank. Nijland moet nu met de botte bijl gaan hakken en de juiste mensen om zich heen verzamelen. Dit gaat gewoon niet goed zo..
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    Tyson +299
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:27
    De huidige situatie kan worden samengevat in de ruil tussen Van der Weert en Pohl in begin van het seizoen. Pohl's statistieken waren dramatisch, en toch weer zo'n middelmatige speler erbij halen: dit mag je Ron Jans, en niemand anders, aanrekenen. Achter het huidige spel zit geen idee.... ook dat mag je Ron Jans aanrekenen met de keuze voor de huidige trainer. Jans is een prima trainer, maar geen technisch directeur. Er MOET in de winter geïnvesteerd worden, want anders spelen ze volgend jaar Keuken Kampioen competitie...... nacompetitie moet je als club ook niet willen met mogelijke tegenstanders als Sparta, Twente en/of NEC.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws