Perez: Met zijn fysieke kracht is hij indrukwekkend, en onmisbaar voor Ajax

Perez: "Met zijn fysieke kracht is hij indrukwekkend, en onmisbaar voor Ajax"

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 13:11ma 22-10-2018 om 13:11

Matthijs de Ligt wordt nog maar eens bedolven onder de complimenten. Kenneth Perez is vol lof over de Ajax-aanvoerder, die tegen sc Heerenveen weer een masterclass verdedigen gaf.

"Heerenveen probeerde de lange bal te hanteren, maar Ajax had De Ligt achterin staan. Dat scheelt ontzettend", aldus Perez bij FOX Sports. "Het probleem van Ajax in de wedstrijd waar het er écht om ging, uit tegen PSV, was dat ze geen fysieke kracht hadden achterin, waardoor PSV heel makkelijk gevaarlijk kon worden met de lange bal."

De Deense analist komt superlatieven tekort voor De Ligt. "Hij gaat een kopduel aan en kopt hem naar de goede kleur. Hoe vaak zie je verdedigers niet gewoon de bal wegkoppen? Hij is altijd aan het denken: hé, balverlies, dan moet ik daar zijn. Het is gewoon zo fantastisch om naar hem te kijken. Met zijn fysieke kracht is hij indrukwekkend. En onmisbaar voor Ajax."

Gertjan Verbeek haakt in en is kritisch op een andere Ajacied: Rasmus Kristensen. "Die scoorde bij mij wel een onvoldoende", aldus de trainer. "Erg matig."

Lees ook: VP's Elftal van de Week: PSV en Ajax bewijzen overmacht met 'hattrick'

Plaats een reactie

HierDieTitel +4067
maandag 22 oktober 2018 om 13:12
Perez is verliefd! Heeft natuurlijk wel gelijk! Wat een beest is de Ligt!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:23
Indd maar het geheel van ajax is netzo gedreven als psv als je ze allemaal ziet gaan, alleen een andere spelopvatting, de 2 sterktste in nl. Prachtig om te zien, hopelijk kunnen we wel het gat van een goed draaiend psv terughalen en er een spannend seizoen van maken 😂
Vind ik leuk
HierDieTitel +4067
maandag 22 oktober 2018 om 13:46
Haha dat hoop ik natuurlijk niet, maar wat ik wel hoop is dat jullie Benfica morgen oprollen en zo toch al redelijk zeker zijn van overwintering!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:57
Dat is tenminste iets hahahaha dan moet ajax het maar gaan doen voor Nederland en de punten vergaren. Vind ik bijna nog belangrijker ook 🤣
Vind ik leuk
HierDieTitel +4067
maandag 22 oktober 2018 om 14:23
Ben allang blij dat er een fan van AJAX is die normaal weet te reageren ;) Succes morgen!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 14:30
Ze zijn er echt wel. Helaas zitten hier een beetje teveel kleuters. Voetbal moet leuk zijn niet dat domme onzin gedoe en elkaar gekmaken. Ja op een normale manier!
Vind ik leuk
Joey2000 +375
maandag 22 oktober 2018 om 15:02
Jullie natuurlijk ook veel succes tegen de Spurs!!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:57
Ik hoop ook dat psv ergens nog Europees voetbal weet te behouden. Ben er alleen bang voor
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:31
De ligt is bizar goed inderdaad. ik vind het zo zonde dat de media, analisten en publiek onze talenten dan zo snel al naar t buitenland willen duwen hè. Kijk wat er ineens rondloopt hier in de competitie met de ligt, Bergwijn, de Jong, Dolberg, Lozano...we hebben eindelijk weer eens exceptionele voetballers. Grenzen dicht en hier houden verdorie!
Vind ik leuk
Niels92 +31517
maandag 22 oktober 2018 om 13:13
De rots in branding bij Ajax :)

Topper die nog heel ver gaat komen!
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 13:14]
Vind ik leuk
ELD070 +993
maandag 22 oktober 2018 om 13:15
Uit de Abcouse klei getrokken, wat een beest is die vent. Toen ik zo oud was als de Ligt speelde ik nog pokemon en keek ik nog SpongeBob. de Ligt houdt op de Woensdag avond even Lewandowski in z'n zak.
Vind ik leuk
Mari +10851
maandag 22 oktober 2018 om 13:16
Voorstel
Tot en met woensdagavond 24.00 uur is er geen PSV of Ajax, maar Nederland
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:33
Mooi streven! We moeten de punten ook echt halen hoor...Maarre...Mag ik wel stiekem hopen dat de halve PSV selectie te moe is om te rennen in de Eredivisie vervolgens?
Vind ik leuk
whiskey33 +522
maandag 22 oktober 2018 om 13:17
Jammer dat rondom hem mindere verdedigers staan, zoals Blind.
slim om Wober voortaan op te stellen. Blind komt langzaam op bankie terecht
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:35
Ik vind Blind zo erg onderschat. Die jongen is qua inzicht en passing fantastisch! Het is alleen geen speler waar je Voetbalhart over 50 jaar nog warm van wordt. Maar dat waren een bosvelt, Galasek of Numan ook niet. Maar oh zo belangrijk voor een team!
Vind ik leuk
HupHolland +3261
maandag 22 oktober 2018 om 19:52
Blind is een leuke voetballer oovr op de bank, maar overbodig bij Ajax.
Vind ik leuk
pico323 +7063
maandag 22 oktober 2018 om 13:17
Uitstekende speler. De beste van Nederland momenteel. Koeman moet hem altijd selecteren en in de basis zetten. De man is zo ontzettend goed.
Vind ik leuk
Zultkop +5983
maandag 22 oktober 2018 om 13:24
man....man, man, jongen vind ik toch beter bij hem passen gezien zijn leeftijd.
Vind ik leuk
Ero +469
maandag 22 oktober 2018 om 13:51
Hij is 19. Dus een man.

Voetballers worden altijd 'die jongen' genoemd - wat ik wat denigrerend vind.
Vind ik leuk
Zultkop +5983
maandag 22 oktober 2018 om 13:53
onder de 21 ben je nog geen man, vind ik.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:34
Van Dijk is nog beter
Vind ik leuk
Zultkop +5983
maandag 22 oktober 2018 om 13:53
van Dijk is the best!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:40
Maar de Ligt wordt zeker beter dan v Dijk. Het ziet er goed uit voor Oranje.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:23
weet je niet er kan nog van alles gebeuren tot de ligt zover is...
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:18
Kristensen heeft dus niet slecht gespeeld. Hij is een andere type back dan Mazraoui, meer verdedigend ingesteld. Zijn assist was prima en vanuit spelinzicht afgeleverd.
Vind ik leuk
stratumseind +187381
maandag 22 oktober 2018 om 13:19
Hiermee doe je frenkie tekort
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:48
Cheers ;-)
Vind ik leuk
Emnu +6479
maandag 22 oktober 2018 om 13:21
In potentie de eerste verdediger na Cannavaro die de Gouden Bal zou kunnen winnen.

Nee, hij is er nog lang niet, bij lange na niet, maar voor iemand die net 19 is, is t ronduit verbluffend wat-ie laat zien.

Veel beter dan n Krol, Baresi, Koeman, Beckenbauer of wie dan ook op die leeftijd.

Of t er allemaal uit komt, valt niet te zeggen, maar dit is de mBappe onder de verdedigers.

Buitencategorie.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:47
Ik zou Beckenbauer eerder vergelijken met Frenkie de Jong. Die heeft veel weg van een klassieke Libero.
Vind ik leuk
Emnu +6479
maandag 22 oktober 2018 om 13:51
Eens.

Ik noemde n willekeurig rijtje wereldverdedigers die bij iedereen op t (virtuele) netvlies staan.

Zo speelde Krol op die leeftijd nog linksback, t ging meer om de impact die hij op me maakt.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 13:55
Okay, begrijp je perspectief. Eens.
Vind ik leuk
ppdf +1222
maandag 22 oktober 2018 om 13:21
Ik vind Verbeek wel een vermakelijke man en hier heeft hij een punt. Hij is ingehuurr om zijn mening te geven snap ik ook. Maar de stelligheid waarmee hij het allemaal brengt schuurt bij mij toch wel. Ik denk dat toch maar steeds jij wert alles zo goed. Maar als trainer zat hij aan dr knoppen en dat is dr laatste jaren toch niet echt een succes gebleken. Iets minder overtuigd van je zelf mag af en toe wel
Vind ik leuk
Zultkop +5983
maandag 22 oktober 2018 om 13:26
Gertjan is echt een zure man geworden (en gebleven ) door de jaren heen.

Met dat laatste trekje dat je aanhaalt past ie overigens wel in Amsterdam :)
Vind ik leuk
ppdf +1222
maandag 22 oktober 2018 om 13:55
Haha zeker. Ik ben Nijmegenaar dus zeg ik bij Vitesse zou hij ook passen.
Vind ik leuk
El Cazador +8125
maandag 22 oktober 2018 om 13:38
Op een Ajax topic staat het weer bol van de Eindhoven-United commentaren en dan zeggen ze niks te hebben met de Amsterdammers, vreemd dat je dan jaloerse reacties geeft!!!
Vind ik leuk
Leozao +6287
maandag 22 oktober 2018 om 13:56
Ze blijven maar zaniken over die 3-0 enz. Een beetje hun angst overschreeuwen voor wat er komen gaat uit Mokum!
Vind ik leuk
El Cazador +8125
maandag 22 oktober 2018 om 14:00
Er word vergeten dat we toen niet in onze sterkste opstelling stonden daarom word die 3-0 steeds weer opgehaald, je ruikt de angst bij die gasten van onder de rivieren!!!
Vind ik leuk
Leozao +6287
maandag 22 oktober 2018 om 14:01
Jij begrijpt het!
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1063
maandag 22 oktober 2018 om 14:34
Heel toevallig mogen zij wel zeiken over 4 jaar enzo maar als ik 10 december 2017 benoem haal ik ineens oude koeien uit de sloot.
Vind ik leuk
alaaf +1915
maandag 22 oktober 2018 om 13:41
Ik ben bang dat Schuurs volgend jaar zijn plaats niet in gaat nemen...
Vind ik leuk
Leozao +6287
maandag 22 oktober 2018 om 14:04
Ik ben daar niet bang voor: Als hij goed genoeg zal zijn, neemt hij de plaats in, indien dit niet het geval zal zijn trekken we even de deur van ons geldpakhuis open en halen we een hele goede. Nee bang ben ik niet!
Vind ik leuk
alaaf +1915
maandag 22 oktober 2018 om 14:09
Dat gaat niet want het druist in tegen het beleid dat er voldoende jeugdspelers moeten staan
Vind ik leuk
Leozao +6287
maandag 22 oktober 2018 om 14:13
Dan kopen we gewoon een hele goede jeugidge speler: opgelost! Totdat er een nog betere uit onze eigen jeugd opstaat! Weer van wereldklasse zoals de Ligt.
Vind ik leuk
alaaf +1915
maandag 22 oktober 2018 om 14:14
Haha, en voor dat die op niveau is is PSV alweer twee keer kampioen geworden
Vind ik leuk
Leozao +6287
maandag 22 oktober 2018 om 14:16
Je hebt recht op wat je wilt dromen.... Ik kan, wil en zal je er niet van weerhouden
Vind ik leuk
alaaf +1915
maandag 22 oktober 2018 om 14:18
Gelukkig want het gaat hier om de waarheid
Vind ik leuk
Leozao +6287
maandag 22 oktober 2018 om 14:19
Gelukkig is waarheid (en jouw voorbeeld bewijst dat ten zeerste) slechts een relatief begrip
Vind ik leuk
alaaf +1915
maandag 22 oktober 2018 om 14:27
Gelukkig is de waarheid in dit voorbeeld een zekerheid
Vind ik leuk
Leozao +6287
maandag 22 oktober 2018 om 14:28
De enige zekerheid die je hebt in dit leven is dat je doodgaat. Meer niet
Vind ik leuk
alaaf +1915
maandag 22 oktober 2018 om 17:21
Nee je moet ook poepen. En PSV wordt kampioen
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:22]
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1063
maandag 22 oktober 2018 om 14:39
Ik geloof dat er in Londen nog een 31 jarige belg loopt die wel te paaien is voor een terugkeer. Dan lever je haast niks in op een vertrekkende De Ligt.
Vind ik leuk
Leozao +6287
maandag 22 oktober 2018 om 14:54
Hij heeft al genoeg geld bij elkaar gevoetbald. Ik zie hem graag komen.
Vind ik leuk
ihvmmdk +6981
maandag 22 oktober 2018 om 13:52
Ik vond hem tegen Duitsland niet sterk. Ik had het idee dat hij zich wilde laten zien door in bepaalde situaties het voetballend op te lossen daar waar een bal in de tribunes een beter optie was.Nog steeds een hartstikke goede speler maar scouts en het publiek zijn soms meer onder de indruk wanneer je gewoon een bal naar voren peert.
Vind ik leuk
Emnu +6479
maandag 22 oktober 2018 om 14:10
Dat is nou precies wat m wordt aangewreven, dat -ie de bal blind over de zijlijn peert in de eerst helft als Dumfries weer eens nergens te bekennen valt.

Prima gespeeld hoor, Dumfries, maar de buitenlandse commentaren waren vooral lovend over De Ligt.

Ik denk dat er geen enkele scout teleurgesteld naar huis is gegaan.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1063
maandag 22 oktober 2018 om 14:40
Ik denk dat de meeste scouts vooral lovend zijn over hoe hij zich herpakt heeft in de tweede helft.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 14:46
Toekomstige gouden bal winnaar zie het hem wel lukken .
Vind ik leuk
Cookee +11836
maandag 22 oktober 2018 om 17:27
Lammers verdedigen, das nie zo moeilijk, met een suikerklontje heb je hem al in de zak.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws