VP-community: 'Ajax heeft al bewezen wie er het beste tegen bestand is: PSV'

VP-community: 'Ajax heeft al bewezen wie er het beste tegen bestand is: PSV'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 15:50ma 22-10-2018 om 15:50

Voor de tweede keer kon de VP-community een plekje verdienen in de wekelijkse podcast van De Derde Helft en daar werd opnieuw gretig gebruik van gemaakt.

De teller onder het bericht stokte pas bij 285 reacties.  De twee vragen van deze week: is PSV of Ajax beter bestand tegen het drukke schema en waarom? En wie maakt momenteel de beste indruk: PSV of Ajax? De leukste, beste en interessantste reacties werden uitgelicht in De Derde Helft, die sinds maandagochtend vroeg weer in de podcast-stores staat.

'Ajax heeft al vijf punten verspeeld rondom Europese wedstrijden. Het bewijs is al geleverd wie het beste hier tegen bestand is: PSV', concludeert Jaja_PSV. VP-user Plattekar bv trekt het breder. 'PSV en Ajax gaan niet alleen nu afstand nemen, maar doordat beide steevast in de CL gaan spelen, is de afstand definitief onoverbrugbaar. Een beetje kwaliteit wil dan ook alleen nog maar naar deze clubs.'

Dat is volgens hem een slechte ontwikkeling. 'Leuk voor de supporters, maar in Nederland zijn we dus ook aangekomen waar we in Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italie al decennia tegenaan kijken. Twee teams en dan heel lang niks. En zolang de UEFA niet ingrijpt met de geldstromen, zal dit nooit meer veranderen.'

PoepWagen denkt dat Ajax beter bestand is tegen het drukke schema. 'Ik neig naar Ajax vooral omdat ik denk dat ze een betere bank hebben. PSV heeft in zijn basiselftal een zeer sterk team maar we hebben nog niet gezien wat er overblijft als er door schorsingen of blessures straks op drie of vier posities gewisseld moet worden.'

Beluister hier op Apple Podcast
Beluister hier op Spotify
Beluister hier op SoundCloud

De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

In De Derde Helft-podcast delen presentator Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Plaats een reactie

PDJong +1230
maandag 22 oktober 2018 om 15:55
Geen speld tussen te krijgen.
Vind ik leuk
Vowtar +6975
maandag 22 oktober 2018 om 15:58
Waartussen? Ik zie 3 meningen, waarvan 2 (Jaja_PSV en PoepWagen) elkaar volledig tegenspreken. Dan zou er bij minstens eentje wel een speld tussen moeten kunnen ;)
Vind ik leuk
mcmodd +28532
maandag 22 oktober 2018 om 16:05
Dit is leuk, hobby gedoe, maar toch leuk. Je hoeft niet altijd iets serieus nemen, maar dan begin je toch wel met jezelf serieus te nemen. Daarna volgt de rest vanzelf. Het gaat er niet altijd om wie er gelijk heeft, vaak hebben meerdere mensen dat, ook met tegengestelde meningen. Die hebben gewoon hun eigen gelijk en dat moet maar gewoon zo blijven. We zijn ook niet allemaal in het zelfde bed geboren, laat staan gemaakt.
Vind ik leuk
Gerro +9500
maandag 22 oktober 2018 om 16:16
Er zijn nog wel wat zaken aan te merken en dat is dat psv vaak naar een Europese wedstrijd thuis de competitie kon vervolgen maar in Europa nog geen potten heeft weten te breken.
Vind ik leuk
plein19 +3362
maandag 22 oktober 2018 om 16:49
PSV heeft betere coach, Ajax betere voetballers. 1 cruciale blessure had PSV - Ajax kunnen veranderen. PSV heeft deze voorsprong niet meer uit handen. Zeker niet met de aanstaande Europese uitschakeling
Vind ik leuk
peewee +303
maandag 22 oktober 2018 om 18:25
Ajax blijft Europees presteren in tegenstelling tot PSV, straks volledig focussen op de Europaleague en via deze Europese competitie volgend jaar weer de CL in! Mickey wedstrijden zijn nu al minder interessant, zowel sportief als financieel!!! Go Ajax!!!
Vind ik leuk
plein19 +3362
maandag 22 oktober 2018 om 18:43
Als Benfica goed verloopt dan komen we niet in de EL. En de ambitie moet toch liggen bij de competitie. Europees is het vrijwel onmogelijk 1e te worden.
Vind ik leuk
renemar +836
maandag 22 oktober 2018 om 16:57
Kijk eens tegen welke clubs psv heeft gespeeld. En vergelijk dat eens met de clubs die tegen AJAX gespeeld hebben.
In Amsterdam wint AJAX natuurlijk van psv en dan heb je een verschil van 1 gelijkspel. Ik verwacht dat AJAX dit jaar geen punten meergaat verspelen, psv wel denk ik.
In januari staan ze gelijk of is het verschil minimaal.
Vind ik leuk
Druiloor44 +380
maandag 22 oktober 2018 om 18:39
Waaruit maak je op dat psv wel punten gaat verspelen en Ajax niet? De 1-1 tegen heracles of de 3-0 tegen psv? Vindt t een beetje heel erg achterlijk om zoiets te zeggen;)
Vind ik leuk
Markieee +1249
maandag 22 oktober 2018 om 19:41
Psv heeft behalve tegen Ajax nog tegen geen een degelijke tegenstander gespeeld. Vitesse, Az en Heerenveen waren voor Ajax geen probleem, maar PSV moet het nog maar laten zien.
Vind ik leuk
renemar +836
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:20
Uit het programma dat beide clubs nog hebben. Kijk het maar eens na.
Vind ik leuk
Markieee +1249
maandag 22 oktober 2018 om 19:42
Helemaal met je eens maar waarom is je capslock kapot.😂
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:43
Malen,en guti op de bank,ja echt een slechte bank poepwagen,er zit poep in je ogen.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:09
T gezeur van psv-ers en Ajacieden over en weer over elkaars club is ongekend de laatste tijd zeg. Gezonde rivaliteit is één maar dit gezeur en gezuig is echt groep 8 niveau.

Laten we nou s genieten dat we eindelijk eens 2 goed spelende clubs hebben in onze kleine competitie! PSV doet het foutloos (jammer genoeg) in de eredivisie, en dat Ajax wat punten heeft laten liggen is echt niet gek hoor. Zeker met die Europese voorrondes. Maar ik heb wel lopen schelden na Heracles. Zo dom...en de ontmanteling door PSV was ontluisterend. Had ik echt niet verwacht.

Desalniettemin vind ik Ajax voor t eerst sinds jaren leuk om naar te kijken. Ik geniet van m'n cluppie!
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 20:06]
Vind ik leuk
Dezeun +6240
maandag 22 oktober 2018 om 18:18
Das dan weer jammer
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:19
De 0-3 of mijn allereerste reactie op deze site?
Vind ik leuk
Druiloor44 +380
maandag 22 oktober 2018 om 18:42
Je laatste alinea had niet gehoeven.. niet grappig en gewoon provocerend
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:48
Joh joh provocerend. Ik zet er nog "grappie" bij. Als we dat ook al niet kunnen doen. Was niet provocerend bedoeld, maar een beetje sarcasme
Vind ik leuk
Druiloor44 +380
maandag 22 oktober 2018 om 19:57
Pisvee haha sarcasme
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
maandag 22 oktober 2018 om 18:21
Ach ja 5 punten in de ED verspeeld en 4 punten gewonnen in de CL. Wat een raar berichtje.
Vind ik leuk
peewee +303
maandag 22 oktober 2018 om 18:29
Ajax blijft Europees presteren in tegenstelling tot PSV, straks volledig focussen op de Europaleague en via deze Europese competitie volgend jaar weer de CL in! Mickey wedstrijden zijn nu al minder interessant, zowel sportief als financieel!!! Go Ajax!!!

Vind ik leuk
Ron jans +606
maandag 22 oktober 2018 om 19:56
Ajax heeft een betere bank, aldus de heer PoepWagen. Inderdaad Ajax heeft een Chesterfield waar Psv het moet doen met de Ikea bank van het model Kivik.
Juist geconcludeerd door de heer PoepWagen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws