VP-community: 'Ajax heeft al bewezen wie er het beste tegen bestand is: PSV'

    VP-community: 'Ajax heeft al bewezen wie er het beste tegen bestand is: PSV'

    maandag 22 oktober 2018 om 15:50

    Voor de tweede keer kon de VP-community een plekje verdienen in de wekelijkse podcast van De Derde Helft en daar werd opnieuw gretig gebruik van gemaakt.

    De teller onder het bericht stokte pas bij 285 reacties.  De twee vragen van deze week: is PSV of Ajax beter bestand tegen het drukke schema en waarom? En wie maakt momenteel de beste indruk: PSV of Ajax? De leukste, beste en interessantste reacties werden uitgelicht in De Derde Helft, die sinds maandagochtend vroeg weer in de podcast-stores staat.

    'Ajax heeft al vijf punten verspeeld rondom Europese wedstrijden. Het bewijs is al geleverd wie het beste hier tegen bestand is: PSV', concludeert Jaja_PSV. VP-user Plattekar bv trekt het breder. 'PSV en Ajax gaan niet alleen nu afstand nemen, maar doordat beide steevast in de CL gaan spelen, is de afstand definitief onoverbrugbaar. Een beetje kwaliteit wil dan ook alleen nog maar naar deze clubs.'

    Dat is volgens hem een slechte ontwikkeling. 'Leuk voor de supporters, maar in Nederland zijn we dus ook aangekomen waar we in Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italie al decennia tegenaan kijken. Twee teams en dan heel lang niks. En zolang de UEFA niet ingrijpt met de geldstromen, zal dit nooit meer veranderen.'

    PoepWagen denkt dat Ajax beter bestand is tegen het drukke schema. 'Ik neig naar Ajax vooral omdat ik denk dat ze een betere bank hebben. PSV heeft in zijn basiselftal een zeer sterk team maar we hebben nog niet gezien wat er overblijft als er door schorsingen of blessures straks op drie of vier posities gewisseld moet worden.'

    Beluister hier op Apple Podcast
    Beluister hier op Spotify
    Beluister hier op SoundCloud

    De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

    In De Derde Helft-podcast delen presentator Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Plaats een reactie

    PDJong +1244
    maandag 22 oktober 2018 om 15:55
    Geen speld tussen te krijgen.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5201
    maandag 22 oktober 2018 om 15:58
    Waartussen? Ik zie 3 meningen, waarvan 2 (Jaja_PSV en PoepWagen) elkaar volledig tegenspreken. Dan zou er bij minstens eentje wel een speld tussen moeten kunnen ;)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46024
    maandag 22 oktober 2018 om 15:56
    Conclusie:
    Mooie, logische, zeer terechte en goede header van jaja_PSV! ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 16:09]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23947
    maandag 22 oktober 2018 om 16:02
    Leuk man, we kunnen dat terecht op jouw conto schrijven.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:16
    En wie werd ook genoemd? Mijn alter-ego Jan Janssen die via Joe-Tjoep reageerde, aighttt...
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    maandag 22 oktober 2018 om 18:00
    Bent een top journalist net zoveel onzin als de echte
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 22 oktober 2018 om 15:57
    Tuurlijk stook het vuurtje nog meer op vp?

    Nou kan hoor; Ajax heeft 4 punten in de CL en PSV 0,0
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 15:58
    En zo is het! Buiten Nederland wordt er schande gesproken over dat provincie clubje...
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 22 oktober 2018 om 15:59
    En Europees hebben ze het over Ajax👊🏻
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46024
    maandag 22 oktober 2018 om 16:03
    Alle ogen zijn gericht op ons clubske jonguh!
    De club met de meest behaalde punten, de meest gescoorde doelpunten in alle nationale competities op de Europese velden is; PSV.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 22 oktober 2018 om 16:33
    Jij bent wel grappig dat moet ik je nageven. Maar je mag wel wat meer respect tonen voor de grootste club van NL. Onze supporters wonen door heel NL. Sterker nog als je alles optelt heeft Ajax alleen nog meer fans🤣🤣🤣😎
    Vind ik leuk
    RealFey +3
    maandag 22 oktober 2018 om 17:39
    Grootste club misschien en meeste internationale fans zeker. Maar in Nederland zijn er zeker niet minder feyenoord en psv supporters. Hier in Zeeuws vlaanderen is iedereen naast hun eigen amateur clubje toch altijd voor feyenoord of ajax
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 22 oktober 2018 om 19:03
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:42]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46024
    maandag 22 oktober 2018 om 19:05
    Meelopers en successupporters.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    maandag 22 oktober 2018 om 19:08
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:42]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:03
    Schande zeg, van Barca en Inter verliezen...
    Vind ik leuk
    Leozao +4130
    maandag 22 oktober 2018 om 16:00
    Daar mag je niets van zeggen... Maar psv laat zich met opzet uit de CL knikkeren, waarschijnlijk zelfs ook uit EL. Dan hebben ze daarna niet zoveel weerstand, meer en kunnen ze blij zijn met hun overwinning op bijv. Emmen!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46024
    maandag 22 oktober 2018 om 16:05
    Sjaak, ben jij t?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 16:06
    En straks weer een schaaltje meer en dan kunnen ze in Amsterdam weer hun denkbeeldige prijzen vieren. Zoals de befaamde; we stonden in een Europese Finale prijs, of de; We speelden gelijk tegen Bayern prijs, of natuurlijk; het beste doelsaldo prijs. Maar die gaat dit jaar waarschijnlijk naar PSV.
    Vind ik leuk
    Leozao +4130
    maandag 22 oktober 2018 om 16:10
    We verloren van Barca, en van Inter. En alles keerde weer terug naar het "normale" We liepen dus dat jaar het landskampioenschap mis. Ajax ging weer verder richting de 4 sterren, terwijl wij er nog geeneens 3 hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:13
    Hoeveel recordjes denk je dat PSV dit jaar gaat breken? Hoe het er nu naar uit ziet veel...
    Vind ik leuk
    SimonSays +6217
    maandag 22 oktober 2018 om 16:10
    Vergeet de balbezitbokaal niet, dat is toch de belangrijkste prijs voor elke Ajacied.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8156
    maandag 22 oktober 2018 om 16:25
    En de kabouter plop prijs!!!
    Vind ik leuk
    Op afstand +670
    maandag 22 oktober 2018 om 16:52
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    MeAgain +6461
    maandag 22 oktober 2018 om 17:08
    Denk je dat nou echt?
    Vind ik leuk
    mcmodd +23947
    maandag 22 oktober 2018 om 16:05
    Dit is leuk, hobby gedoe, maar toch leuk. Je hoeft niet altijd iets serieus nemen, maar dan begin je toch wel met jezelf serieus te nemen. Daarna volgt de rest vanzelf. Het gaat er niet altijd om wie er gelijk heeft, vaak hebben meerdere mensen dat, ook met tegengestelde meningen. Die hebben gewoon hun eigen gelijk en dat moet maar gewoon zo blijven. We zijn ook niet allemaal in het zelfde bed geboren, laat staan gemaakt.
    Vind ik leuk
    Gerro +6664
    maandag 22 oktober 2018 om 16:16
    Er zijn nog wel wat zaken aan te merken en dat is dat psv vaak naar een Europese wedstrijd thuis de competitie kon vervolgen maar in Europa nog geen potten heeft weten te breken.
    Vind ik leuk
    plein19 +2311
    maandag 22 oktober 2018 om 16:49
    PSV heeft betere coach, Ajax betere voetballers. 1 cruciale blessure had PSV - Ajax kunnen veranderen. PSV heeft deze voorsprong niet meer uit handen. Zeker niet met de aanstaande Europese uitschakeling
    Vind ik leuk
    peewee +51
    maandag 22 oktober 2018 om 18:25
    Ajax blijft Europees presteren in tegenstelling tot PSV, straks volledig focussen op de Europaleague en via deze Europese competitie volgend jaar weer de CL in! Mickey wedstrijden zijn nu al minder interessant, zowel sportief als financieel!!! Go Ajax!!!
    Vind ik leuk
    plein19 +2311
    maandag 22 oktober 2018 om 18:43
    Als Benfica goed verloopt dan komen we niet in de EL. En de ambitie moet toch liggen bij de competitie. Europees is het vrijwel onmogelijk 1e te worden.
    Vind ik leuk
    renemar +558
    maandag 22 oktober 2018 om 16:57
    Kijk eens tegen welke clubs psv heeft gespeeld. En vergelijk dat eens met de clubs die tegen AJAX gespeeld hebben.
    In Amsterdam wint AJAX natuurlijk van psv en dan heb je een verschil van 1 gelijkspel. Ik verwacht dat AJAX dit jaar geen punten meergaat verspelen, psv wel denk ik.
    In januari staan ze gelijk of is het verschil minimaal.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    maandag 22 oktober 2018 om 18:39
    Waaruit maak je op dat psv wel punten gaat verspelen en Ajax niet? De 1-1 tegen heracles of de 3-0 tegen psv? Vindt t een beetje heel erg achterlijk om zoiets te zeggen;)
    Vind ik leuk
    Markieee +931
    maandag 22 oktober 2018 om 19:41
    Psv heeft behalve tegen Ajax nog tegen geen een degelijke tegenstander gespeeld. Vitesse, Az en Heerenveen waren voor Ajax geen probleem, maar PSV moet het nog maar laten zien.
    Vind ik leuk
    renemar +558
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:20
    Uit het programma dat beide clubs nog hebben. Kijk het maar eens na.
    Vind ik leuk
    Markieee +931
    maandag 22 oktober 2018 om 19:42
    Helemaal met je eens maar waarom is je capslock kapot.😂
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 17:43
    Malen,en guti op de bank,ja echt een slechte bank poepwagen,er zit poep in je ogen.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:09
    T gezeur van psv-ers en Ajacieden over en weer over elkaars club is ongekend de laatste tijd zeg. Gezonde rivaliteit is één maar dit gezeur en gezuig is echt groep 8 niveau.

    Laten we nou s genieten dat we eindelijk eens 2 goed spelende clubs hebben in onze kleine competitie! PSV doet het foutloos (jammer genoeg) in de eredivisie, en dat Ajax wat punten heeft laten liggen is echt niet gek hoor. Zeker met die Europese voorrondes. Maar ik heb wel lopen schelden na Heracles. Zo dom...en de ontmanteling door PSV was ontluisterend. Had ik echt niet verwacht.

    Desalniettemin vind ik Ajax voor t eerst sinds jaren leuk om naar te kijken. Ik geniet van m'n cluppie!
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    Dezeun +5050
    maandag 22 oktober 2018 om 18:18
    Das dan weer jammer
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:19
    De 0-3 of mijn allereerste reactie op deze site?
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    maandag 22 oktober 2018 om 18:42
    Je laatste alinea had niet gehoeven.. niet grappig en gewoon provocerend
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 18:48
    Joh joh provocerend. Ik zet er nog "grappie" bij. Als we dat ook al niet kunnen doen. Was niet provocerend bedoeld, maar een beetje sarcasme
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    maandag 22 oktober 2018 om 19:57
    Pisvee haha sarcasme
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1295
    maandag 22 oktober 2018 om 18:21
    Ach ja 5 punten in de ED verspeeld en 4 punten gewonnen in de CL. Wat een raar berichtje.
    Vind ik leuk
    peewee +51
    maandag 22 oktober 2018 om 18:29
    Ajax blijft Europees presteren in tegenstelling tot PSV, straks volledig focussen op de Europaleague en via deze Europese competitie volgend jaar weer de CL in! Mickey wedstrijden zijn nu al minder interessant, zowel sportief als financieel!!! Go Ajax!!!

    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    maandag 22 oktober 2018 om 19:56
    Ajax heeft een betere bank, aldus de heer PoepWagen. Inderdaad Ajax heeft een Chesterfield waar Psv het moet doen met de Ikea bank van het model Kivik.
    Juist geconcludeerd door de heer PoepWagen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws