Over een jaar of twee jaar gaan we echt weer meedoen om de titel

"Over een jaar of twee jaar gaan we echt weer meedoen om de titel"

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 17:10ma 22-10-2018 om 17:10

Pim Blokland, voorzitter van investeerdersgroep de Vrienden van Feyenoord, is onaangenaam verrast door het verschil in kwaliteit met PSV en Ajax. Na negen speelrondes staat de koploper uit Eindhoven al zeven punten voor. Het gat met Ajax is twee punten. 

"Dat gat is vele malen groter dan ik voorafgaand aan dit seizoen had verwacht", aldus Blokland bij FC Rijnmond. "Ik had gehoopt dat we wel wat langer hadden meegedaan om de titel. Op technisch gebied hebben wij (Vrienden van Feyenoord, red.) daar nooit iets over te vertellen gehad. Dat zou ook niet moeten. Je zou een hele grote zak geld beschikbaar moeten hebben om transfers te doen om dat gat te verkleinen."

Eigen jeugd speelde een grote rol in de landstitel van 2017, denkt hij. "Toen hadden we een hele goede jeugdlichting. Die zit er nu trouwens ook weer aan te komen. Over een jaar of twee jaar gaan we echt weer meedoen om de titel, dat hoop en denk ik."

Aanstaande zondag kan Feyenoord over Ajax heen klimmen op de ranglijst. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst gaat op bezoek in Amsterdam. 

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

maandag 22 oktober 2018 om 17:13
Van de KKD..
Vind ik leuk
Dezeun +6247
maandag 22 oktober 2018 om 17:16
Kan ook ik las de kop en dacht dat het artikel over Ajax ging
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:20
Dat zou ook zomaar kunnen hahaha
Maar voortaan verder lezen.. ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:22]
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
maandag 22 oktober 2018 om 17:41
Humor. :)
Vind ik leuk
markpark +1068
maandag 22 oktober 2018 om 17:17
Hilarisch.
Vind ik leuk
J de Wit +2312
maandag 22 oktober 2018 om 19:36
Haha, maar heren schandalig toch als e Feyenoorder bent, dus komend jaar gaat de Feyenoorder voor plek 3.. slim opgepakt voor eventuele spelers halen komend seizoen
Vind ik leuk
McRobbos +1449
maandag 22 oktober 2018 om 19:44
Zeker de leukste thuis
Vind ik leuk
#Keizerout +50336
maandag 22 oktober 2018 om 17:13
Dat lijkt me best onwaarschijnlijk.
Vind ik leuk
Sytz +4325
maandag 22 oktober 2018 om 17:18
Precies, volgende week staan we al weer boven jullie! :)

Zonder dollen, Blokland ziet het wel wat positief in. Als je over 2 jaar helemaal mee wil doen moet je nu al een selectie hebben die Europees wat kan bereiken. Niet een selectie die precies tussen de subtop en Ajax en PSV gaat eindigen.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:19]
Vind ik leuk
#Keizerout +50336
maandag 22 oktober 2018 om 17:22
Ik ben bang dat je daar de ranglijst voor om moet gaan draaien.

Bijzonder positief zou ik zelfs zeggen. De selectie is smaller, minder sterk en minder waard dan die van Ajax en PSV.
Daarnaast breken ook uit goede lichtingen maar een paar door en voorlopig breekt er al een tijdje vrij weinig door.
Vind ik leuk
Ron83 +623
maandag 22 oktober 2018 om 17:25
Iets Te positief bedoel je😉
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:49
Wat positief? Verander die 2 in 20 en dan kom je hopelijk wat dichter bij de waarheid.
Vind ik leuk
Sytz +4325
maandag 22 oktober 2018 om 21:30
Dat is overdreven, we hebben een prima jeugdopleiding met grote talenten die het eerste binnen afzienbare tijd wel kunnen halen. O17 vorig seizoen zelfs 2x de miniklassieker gewonnen. Dan moeten we nou niet gaan doen alsof we zover achter staan. Volgens mij hebben wij wel de laatste keer tegen Psv 90 min kunnen voetballen en uiteindelijk zelfs gewonnen. Met jullie waren ze na een halfuurtje al klaar, een beetje zoals wij tegen Trencin dan he.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 22:47
Je kent het vermogen van ajax tegenover dat van feyenoord? Je ziet het verschil in selectie tussen psv en feyenoord? Om nog maar te zwijgen over kapitaal in het veld. Feyenoord is lichtjaren van psv en ajax verwijderd. Dat is niet erg, als he ziet dat beide clubs dit jar al 40 mil gaan pakken uit cl opbrengsten dan os dat verschil wel te verklaren.
Vind ik leuk
Sytz +4325
maandag 22 oktober 2018 om 22:58
Tuurlijk zie ik dat. Dat betekent echter niet dat Feyenoord voor de komende 20 jaar niet mee doet. Zoals ik al zei 2 jaar is overdreven, 5 jaar zou moeten kunnen. Maar dan moet je met de middelen die je hebt, en die had van Geel, gerichte versterkingen halen. We hebben één van de duurste transferwindows ooit gehad in de ED vorig jaar. Er moeten dan wel spelers komen die het team direct verbeteren. Niet zo veel breedte aankopen doen dus. Daar is de jeugd voor.

Kijk naar vorig jaar, Haps en Nelom geblesseerd. Malacia krijgt een kans en laat direct zien wat hij kan. Bijlow idem dito. Dit waren niet eens de grote talenten in hun lichting. Die zitten allemaal achter het ingekochte kapitaal te wachten op spaarzame minuten.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 22 oktober 2018 om 20:10
Je kan ook een keer wat mazzeltjes hebben, ze haalden 2 van H'veen en die vallen erg tegen, maar ooit was Thomasson wel goed.
Pellè had ook niemand verwacht na dat gestuntel bij AZ.
Ik denk nog steeds dat Ayoub een meerwaarde kan zijn bij Feijenoord.
Vind ik leuk
GoMax33 +152
maandag 22 oktober 2018 om 17:13
HAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAA
Vind ik leuk
Alex Koopman +1727
maandag 22 oktober 2018 om 17:15
Grrr je was me voor 😆
Vind ik leuk
Benniewies +6141
maandag 22 oktober 2018 om 17:13
Wat heeft hij gedronken?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +26937
maandag 22 oktober 2018 om 17:14
En het is niet eens 1 april ...
Vind ik leuk
poklane +5381
maandag 22 oktober 2018 om 17:14
Op basis van wat? Het geld is er simpelweg niet en ik zie ook niet waar dat vandaan moet komen. Je moet wel extreem veel geluk hebben wil je opnieuw met jeugd + aankopen van max €3mil-€4mil kampioen worden
Vind ik leuk
#Keizerout +50336
maandag 22 oktober 2018 om 17:18
Terwijl Ajax en PSV wel verder zijn dan een paar jaar geleden.
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 18:33
Er schijnen contacten met een oliesjeik te zijn..
Vind ik leuk
poklane +5381
maandag 22 oktober 2018 om 21:15
Dan zetten de hooligans letterlijk De Kuip in de fik.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1727
maandag 22 oktober 2018 om 17:15
Hahahahaha
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 22 oktober 2018 om 17:20
“Toen hadden we een hele goede jeugdlichting”
Dat valt wel mee, wie kan mij vertellen wie daarvan is doorgebroken?
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 22 oktober 2018 om 20:17
Er zijn wel 5 of 6 topverdedigers weggegaan, van de Vrij tot Indy, Kongolo, Janmaat, Karsdorp en nog veel meer.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:26
Maar even serieus, het zou leuk zijn als Feyenoord mee gaat strijden om de titel hoor. Alleen, hoe dan? Heeft Feyenoord zoveel cash en verborgen talent waar niemand iets van weet?
Vind ik leuk
DrDeef +2370
maandag 22 oktober 2018 om 18:44
Goed gaan opleiden en laten spelen en dan verkopen. Das de enige manier. Vilenha had al weg moeten zijn, Clasie nooit gehuurd, vd Heijden uit je elftal. Dan had je 3 extra plekken gehad om met zelf opgeleid talent te vullen. Nu spelen enkel Malacia en Bijlow. Hopen dat die zich goed ontwikkelen en dan voor een mooi bedrag verkopen. Wat zou helpen is een trainer die het aandurft jonge gasten op te stellen en ze aantoonbaar beter maakt. Fred Rutten presteerde niet best met Feyenoord, toch zou je aan hem nu meer hebben dan aan Gio om maar een voorbeeld te noemen.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 18:44]
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:54
Ben ik totaal met jou eens, zolang Feyenoord dan maar 2e wordt achter ons, dat dan weer wel. ;-)
Vind ik leuk
Shelbourne +6191
maandag 22 oktober 2018 om 17:29
Of niet
Vind ik leuk
Mari +13304
maandag 22 oktober 2018 om 17:33
Waaaaaaaaaaat, gooit die man na 7 speelronden al de handdoek?
Of is het zand dat in de ogen gegooid moet worden?
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 17:38
Hij heet eigenlijk Klaas vaak. (Niet omdat ie het zo vaak doet)
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 21:53
7 speelronden?
Je loopt wat achter Mari. We hebben er al ruim een kwart op zitten.
Vind ik leuk
Mari +13304
maandag 22 oktober 2018 om 23:15
ok 9
Vind ik leuk
Mass +5705
maandag 22 oktober 2018 om 17:34
Nee..over twee jaar ook niet, vrees ik.
Vind ik leuk
Lady Sam +178
maandag 22 oktober 2018 om 17:35
Zolang je subtoppers uit de eredivisie binnenhaalt wordt je nooit geen topclub.soms is de eigen jeugd veel beter...
Vind ik leuk
plein19 +3391
maandag 22 oktober 2018 om 17:38
Al wint Feyenoord zondag. Ze worden 3e worden in de competitie. En gaan alleen maar verder op achterstand komen. Alleen een Sheik kan Rotterdam redden
Vind ik leuk
Legion73 +277
maandag 22 oktober 2018 om 23:24
En wie wordt er dan 2e?
Heracles?
Vind ik leuk
Kuip +10218
maandag 22 oktober 2018 om 17:39
Voorafgaand aan dit seizoen voorspelde ik al dat Feyenoord absoluut niet mee zou doen voor de titel met zo’n matig elftal. Iedere leek kon dat toch al zien.
Behalve meneer Blokland, die zag het niet aankomen. De man heeft dus totaal geen kijk op voetbal en hoeven we niet meer serieus te nemen. Nu zegt ie weer dat Feyenoord over twee jaar weer gaat meedoen om de titel.
Wat een onzin. De eerste vijf jaar zal dat sowieso niet gebeuren. Dat durf ik hier wel te voorspellen.
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 22 oktober 2018 om 17:42
Als A'dammer geef ik de titel 1000 x liever aan Feijenoord (met pijn aan mijn hart) dan aan Eindhoven-United. Maar vrees dat het gat tussen R'dam en Eindhoven nu al te groot is!!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 21:56
Als A'dammer heb je al jaren niks meer te vergeven.
Wat dat gat betreft is het na het weekend kleiner voor Rotterdam dan voor Amsterdam.
Vind ik leuk
derksen +8896
maandag 22 oktober 2018 om 17:43
Pimmetje Blokland de grootste fraudeur van Rotterdam
Ik ken nog paar oudwerknemers van je die nog heel veel geld van je krijgen maar ach wat doet dat er toe hè als je maar Popi jopie kan doen daar in de kuip
Dat je 15 procent rendement ontvangt hè je heb groot gelijk je heb Feyenoord tenslotte geholpen
Dat Feyenoord nog geen speler als doan kan kopen ach wij zijn de vriendjes hè dus ja wie doet mij wat he pimmetje
Zelfs gemeente is grootste eis dat jullie opzouten maar ach wij zijn zulke vriendjes wij zijn zo goed dus nee dat doen wij niet
Dat zo iemand nog rond kan lopen en onzin kan verkopen is voor veel mensen een raadsel
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
maandag 22 oktober 2018 om 18:26
Ondankbaar mannetje.. zonder deze gasten had Feyenoord gewoon niet meer bestaan, maar dat vergeet je ff erbij te zeggen
Vind ik leuk
derksen +8896
maandag 22 oktober 2018 om 19:10
Ja Chuckie 88 is niet helemaal waar
Hadden ze Feyenoord niet gewoon kunnen sponseren voor 100 miljoen belasting aftrekbaar niks aan de hand dan help je iemand
Maar iemand helpen om er zelf beter van te worden sorry ik vind dat geen helpen
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
maandag 22 oktober 2018 om 20:05
Dan zijn ze bij Feyenoord wel een beetje hypocriet, want daar wordt wel degelijk de actie van de VvF gezien als een gunst van deze vrienden... zonder hen was het gebeurd voor Feyenoord, zo eerlijk moet je ook wel zijn.. en ja.. ze houden er waarschijnlijk wat aan over.. maar als ze die 30 miljoen gewoon hadden geinvesteerd hadden ze ook normaal een rendement van 8% kunnen behalen
Vind ik leuk
Zultkop +6734
maandag 22 oktober 2018 om 18:35
Zit diep bij je, ex werkgever?
Vind ik leuk
Bossie020 +6594
maandag 22 oktober 2018 om 18:38
Zijn de toetsen van je komma en punt kapot?
Vind ik leuk
Emnu +8289
maandag 22 oktober 2018 om 19:05
De VvF heeft, nadat ze Feyenoord gered heeft, de club behoorlijk bij de noten.

Je kan en moet je inmiddels afvragen waarom renovatieplannen voor de Kuip zo makkelijk terzijde worden geschoven (nadat eerst BAM voor de bühne n offerte mocht maken die nooit haalbaar zou zijn) en er nu geaast wordt op n megalomaan project van n kleine twee miljard waarbij het stadion slechts onderdeel is.

Gouden tijden voor de bouw baronnen.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:05]
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 17:44
Dacht dat deze topic over Ajax ging
Vind ik leuk
Dani7 +400
maandag 22 oktober 2018 om 17:57
Mijn reactie verwijdert omdat ik een fout aangaf in de tekst?
Vind ik leuk
Motley +214
maandag 22 oktober 2018 om 17:58
Hij heeft inderdaad gelijk zondag KAN Feyenoord het gat met ajax verkleinen. Nu terug naar de echte realiteit. Ajax wint zondag van Feyenoord en het gat wordt alleen maar groter . en wat de toekomst betrefd ajax en psv krijgen veel en veel meer geld binnen aangezien zij cl spelen. nu en de komende jaren. Denk dat Feyenoord zich voornamelijk op de beker moet richten in de toekomst.daar ligt de grootste kans voor hun om een prijs te kunnen pakken. Helaas draait het in het huidige voetbal alleen om geld.en juist dat heeft Feyenoord veel minder .
Vind ik leuk
G.Kopf +5739
maandag 22 oktober 2018 om 17:59
Die rechter kan beter meedoen bij de kapper
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:03
En ik dacht dat het artikel over Achilles 29 ging! Soms zit je er een eindje naast. Het zij zo!
Vind ik leuk
De Goffert +960
maandag 22 oktober 2018 om 18:18
Dus hii verwachtte niet dat hij nu al afgehaakt zou zijn?
Wat een kneus en totale amateur!!!
Feyenoord komt veel te veel tekort om mee te doen om de titel. Als Ajax en PSV het rustig aan doen dan lopen ze nog bij Feyenoord weg.
Blockland moet ander werk zoeken waar hii wel ziet hoe alles in elkaar zit.
Over 2 of 3 jaar is het gat naar Ajax en Psv nóg groter en krijgt Feyenoord meer te doen met Utrecht, AZ en Vitesse. Dat wordt het niveau van Feyenoord😉
Vind ik leuk
013Tilburg +826
maandag 22 oktober 2018 om 18:28
Meneer Blokland moet zijn hoofd eens uit zijn kont halen. Hoewel ik het Feijenoord zeker gun, is duidelijk dat ze dit seizoen zijn uitgespeeld voor de titel. PSV en Ajax liggen mijlenver voor op iedereen. Leuk voor hen maar misschien wel de doodsteek voor het NLse voetbal. Het is van essentieel belang dat Feijenoord jaarlijks mee kan doen om de titel ( en die af en toe ook wint) Het is net zo belangrijk dat clubs als Twente Utrecht Groningen Heerenveen en AZ een goede en solide subtop vormen waar de top 3 veel weerstand geboden krijgt. Al die haters die Feijenoord steeds uit lachen en de overige clubs lachend afdoen als priesters en competitie vulling gaan voorbij aan het feit dat dit precies de reden is dat Ajax en PSV het steeds moeilijker krijgen in Europa. Tuurlijk speelt geld een grote rol, maar als genoemde clubs hun rol zoals boven beschreven kunnen innemen dan worden de topclubs beter (dus ook in Europa), de competitie aantrekkelijker waardoor er meer mensen komen en de omzetten omhoog gaan.

Kort gezegd baal ik er ook stevig dat Feijenoord nu al klaar is, Groningen op degraderen staat en Twente, Roda en NEC in de verkeerde competitie spelen.
Vind ik leuk
Socrates +710
maandag 22 oktober 2018 om 18:35
Vader en dochter, leuk hoor..,
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15317
maandag 22 oktober 2018 om 18:39
Zal wel weer over een jaar of 15 worden.
Vind ik leuk
markie +3200
maandag 22 oktober 2018 om 19:16
Maak er maar 25 van
Vind ik leuk
Oud Fluks +1232
maandag 22 oktober 2018 om 18:47
Die zijn echt blind daar in Rotterdam , niveauverschil tussen de grote twee en de nr 3 word alleen maar groter en zeer zeker niet kleiner !
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:54]
Vind ik leuk
Gyrosregime +2758
maandag 22 oktober 2018 om 19:00
Behalve dat Ajax en PSV dan ook een hele mooie lichting hebben..
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 19:11
Ik hoop voor Feyenoord dat ze naast de aanwezigheid van goede talenten, ook nog aantal leuke spelers kunnen kopen. Maar eerst de bezem door de selectie.
Vind ik leuk
markie +3200
maandag 22 oktober 2018 om 19:16
Hahahahaha

Meent hij dat serieus?

Dan bedoelde ik hahahahaha hahahaha hahahaha
Vind ik leuk
Bobo48 +12
maandag 22 oktober 2018 om 19:47
Als hij denkt dat de talenten Feyenoord weer naar een hoger niveau gaan tillen moeten ze wel gaan spelen in het eerste. En als ze spelen ook liefst langer dan 10 minuten... Anders moet meneer blokland idd maar een flinke gift doen.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 19:53
De wens is de vader van de gedachte. Met een goede lichting over twee jaar kom je er niet. Bij Ajax en PSV hebben ze ook goede lichtingen en geld om opnieuw te investeren.
Vind ik leuk
Romario9 +14008
maandag 22 oktober 2018 om 19:53
Hoop doet leven
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 20:09
Jong feyenoord toevoegen bij de chickencompetitie
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 20:41
Pim heeft een beetje een bord voor zijn kop gehad...
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 20:42
Wat zien de heren er toch trendy jaren 80 uit
Vind ik leuk
fr1963 +4713
maandag 22 oktober 2018 om 23:48
"Ik had gehoopt dat we wel wat langer hadden meegedaan om de titel".
Dus de handdoek ligt al in de ring aldus meneer Blokland. Het is al gelopen....Wat een ongelooflijke onzin kraamt hij uit. Slechte start, dat klopt. Maar bij winst a.s. zondag staat Feyenoord gewoon 2e, boven ajax!
Zou je niet iets meer vertrouwen moeten uitspreken vanuit jouw rol?
Vind ik leuk
repeP +2285
dinsdag 23 oktober 2018 om 00:53
Heracles en PSV hebben Feyenoord het voorbeeld gegeven hoe je Ajax het beste kunt bestrijden.
Vind ik leuk
Lampenpit +1370
dinsdag 23 oktober 2018 om 04:07
Dit is echt lachwekkend. Snappen ze nou echt niet dat ze op elk vlak mijlenver achterlopen op Ajax en PSV? Binnen 2 jaar is dat gat niet gedicht, zeker niet zonder nieuw stadion. Met een nieuw stadion zie ik ze wel weer aansluiten op termijn.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:46
Haha, wat een ..lolbroek ben je Pim!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:31
Een realistisch beeld.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws