Barça wil Neymar niet meer: 'Houden er niet van dat spelers dat zelf betalen'

Barça wil Neymar niet meer: 'Houden er niet van dat spelers dat zelf betalen'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 18:58ma 22-10-2018 om 18:58

FC Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu heeft een einde gemaakt aan de transfergeruchten rond Neymar. De Braziliaanse ster zal absoluut niet terugkeren in Camp Nou.

Dat maakte Bartomeu duidelijk in gesprek met Catalunya Radio. De Spaanse kampioen is niet blij met de manier waarop Neymar in 2017 een transfer naar Paris Saint-Germain afdwong. "Hij komt niet in onze plannen voor. Er is nooit sprake van een terugkeer geweest. We hebben nooit meer contact gehad met Neymar. Wij houden er niet van dat spelers hun eigen afkoopclausule betalen en vertrekken."

De supporters van Barça hoeven in januari sowieso geen nieuwe gezichten te verwachten, aldus Bartomeu. "Ik denk niet dat we, als de markt in januari weer open gaat, iemand willen contracteren. We hebben een kleine selectie, maar genoeg spelers in het tweede elftal die gaten op kunnen vullen."

Barça wordt al maanden in verband gebracht met Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. Ajax wil het tweetal echter niet halverwege het seizoen laten gaan.

Lees ookBarça nog niet in de markt voor Neymar: 'Hij wilde weg, terugkeer nooit besproken'

Poll

Goed besluit van Barça om Neymar niet terug te willen?

(3231 stemmen)

Plaats een reactie

Johnny Cash +10882
maandag 22 oktober 2018 om 19:15
Wie wilt neymar als je frenkie kan halen
Vind ik leuk
Smithsonian +45059
maandag 22 oktober 2018 om 19:16
Goed zo.

Verwend nest
Vind ik leuk
Zultkop +6733
maandag 22 oktober 2018 om 19:18
De voorzitter zal wel denken, we hebben al genoeg jankers en ballerina's in het team.
Bovendien mag jr nog wel een theater en drama klasje of 2 volgen.
Vind ik leuk
mcmodd +28691
maandag 22 oktober 2018 om 19:22
Tja, Neymar die terug zou willen? Als je eerst zo graag weg wil, verspeel je je goodwill bij de club waar je vertrekt. En in januari geen andere spelers aantrekken, daar heeft Barca een realistisch punt. De twee mannen van Ajax die zich opmaken voor een overstap naar de Oostkust van Spanje komen graag volgend jaar zomer. Geheel volgens de belangen en het verlangen van Ajax.
Over Neymar nog dit: Tijdens het WK heeft hij zich zo verschrikkelijk aangesteld met zijn rollebollentrucjes, ik kan me haast niet voorstellen dat een club hem nog wil hebben. Ja, een cabaretclub misschien.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 19:37
Alleen maar geldverspilling. Kan je beter bewaren om wat talenten te kopen als Frenkie en De Ligt.
Vind ik leuk
Marco S +6957
maandag 22 oktober 2018 om 19:38
Ze hebben gelijk.. hij heeft het niet eerlijk gedaan. Hij is de Figo 2.0, deze schwalbinho
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 19:52
Terecht. Neymar wil weg, omdat hij overschaduwd wordt door Mbappe, zoals hij door Messi werd overschaduwd bij Barcelona.
Vind ik leuk
Hugo59 +2134
maandag 22 oktober 2018 om 20:23
Al kwam neyzwalk voor niets dan zou ik hem niet bij mijn ploeg willen hebben, dat acteurtje.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 22:17
Overschatte voetballer.zou een groot talent zijn.valt vies tegen is geen talent, is al op leeftijd voor als groot talent te zien.hij heeft zn momenten,maar zal nooit een messi of ronaldo worden.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 22:51
.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 22:55]
Vind ik leuk
Psv1989 +2418
maandag 22 oktober 2018 om 22:53
Ik zou liever een speler als Messi of Ronaldo halen die tekent en gewoon voor minimaal 8 seizoenen blijft, ma goed speler kijken nu ook naar het geld en niet na de club, miss niet zo gek idee maar zie depay deze zomer wel vertrekken naar Spanje mijn gevoel zeg dat real Madrid wel een poging gaat wagen
Vind ik leuk
Linders +41
dinsdag 23 oktober 2018 om 05:31
Kom op zeg TUURLIJK neem je zo iemand niet terug ,heeft Barça voor schut gezet en tis een kind .Het heeft Barça mooi euries op geleverd dat was een pluspunt, alleen geen spelers gekocht die bij Barça passen jmmr.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
dinsdag 23 oktober 2018 om 07:52
Terecht! Niemand is groter dan de club. Neymar ook niet.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:37
Hij is uitzich zelf weliswaar weggegaan maar nu wil die terug en gaan ze zo doen. Als zo'n speler van dat niveau en caliber terug wil keren is het toch niet zo moeilijk ofwel, doe nou niet zo achterlijk Barcelona. Misschien moet je er ook aan denken dat Messi niet meer 10 jaar mee kan en dat je ook aan de toekomst moet denken. Neymar zou op den duur (dus niet nu) een perfecte vervanger zijn.
Vind ik leuk
StoneyTony +2488
woensdag 24 oktober 2018 om 09:45
Grootste kwal in het voetbal...zo'n gozer moet je ook niet willen met dat theater man man wat een eng mannetje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws