Oproep Blind aan Ajax-fans: Het is mooi dat we die connectie weer hebben

    Oproep Blind aan Ajax-fans: "Het is mooi dat we die connectie weer hebben"

    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:15

    Dat Ajax-trainer Erik ten Hag in de sterkst mogelijke opstelling begon tegen sc Heerenveen en bij een veilige voorsprong spelers spaarde, kan op goedkeuring rekenen van Daley Blind. Hoewel een belangrijk duel met Benfica wacht, mag Ajax geen punten meer morsen.

    "We moeten proberen geen enkele tegenstander te onderschatten. Vaak zijn we zelf onze grootste tegenstander. We hebben in de eerste thuiswedstrijd dure punten verloren en dat mag ons niet meer gebeuren", zegt Blind in De Telegraaf. "Ik denk dat we hebben geleerd van Heracles, dat we er nu voor kiezen om later pas spelers te sparen."

    "De laatste wedstrijden begonnen we sterk, vlogen we er gelijk bovenop. We weten ook dat we in de achtervolging zijn, kunnen in de Eredivisie geen punten meer laten liggen", vervolgt Blind, die beseft dat Ajax tegen Benfica een reuzenstap naar de knock-outfase van de Champions League kan zetten. "Het is typisch Nederlands dat voor het begin van de Champions League niemand iets voor onze kansen gaf en iedereen er nu vanuit gaat dat wij Benfica 'even' verslaan", lacht hij.

    De 28-jarige linkspoot denkt dat de Ajax-fans een cruciale rol kunnen spelen. "De sfeer in de Johan Cruijff ArenA is fantastisch, zeker bij Europese wedstrijden. Maar de laatste tijd voelen we ook veel steun in de competitie. Ik denk dat de fans weer graag naar het stadion komen. Het is mooi dat we die connectie weer hebben."

    Plaats een reactie

    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:21
    Heeft hij echt een punt. Kan in nederland nooit realistisch zijn. Of we zijn de beste of we hebben 100 jaar geen leuk voetbal meer. Was laatst ook weer met Oranje. 1x winnen van een matig Duitsland en we worden Wereldkampioen
    Vind ik leuk
    Zultkop +5426
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:23
    Het is inderdaad bizar in Nederland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:43
    Idd en het spel leek helemaal nergens op!
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:22
    Ik vraag me af hoe dit in andere landen is?
    Toch komt dit denk ik voort uit liefde voor je club/land, goede prestaties laten je hopen en dromen, terwijl slechte prestaties je allerlei doemscenario's laat zien.
    Vind ik leuk
    Sebasje +378
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:37
    ..dat is eigenlijk overal wel zo.... het is meer typisch de dynamiek van het voetbal en alles daar omheen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:21
    ik zeg 2-0 benfica is een sluwe ploeg
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46433
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:23
    En dan laat je ze verliezen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:06
    gaat gewoon lastig worden tegen benfica ,maar wordt wel 2-0
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21595
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:21
    Prima verwoord.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:24
    Het wordt 0-3 voor Benfica. Met dank aan die loser van een ten Hag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:26
    Je doet een ieder geval een poging om het te onderbouwen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:31
    Ik was nog hoopvol maar met deze opstelling gaat Ajax verliezen. Met dank aan dat narcistische mannetje dat niet normaal kan praten.
    Vind ik leuk
    Johan59 +730
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:01
    Op jou reactie zaten we nou precies te wachten, hou nou gewoon je mond je kraamt onzin uit, je zit hier gewoon te trollen. Bij Utrecht was hij een genie en nu is het een narcist, ik zou eens in de spiegel kijken
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:51
    Welke opstelling, bedoel je die van het AD die van de laatste 10 opstellingen niet 1 keer ook maar in de buurt kwam van de opstelling? Want ik heb namelijk nog geen opstelling gezien van Ten Hag zelf.

    Hij praat heel normaal hoor maar jij zult de officiele nedersaksische taal wel niet kunnen verstaan wat dan meer aan jouw ligt dan aan hem.

    Ook goed trouwens dat je iemand als narcistisch kunt weg zetten terwijl je hem niet kunt verstaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:24
    Typisch Nederlands? Blind bedoelt typisch Amsterdams
    Vind ik leuk
    The Genius +3320
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:57
    uhm... nee ik denk niet dat hij dat bedoeld
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    Johan59 +730
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:49
    Dat is ook geen Amsterdams, Amsterdamse humor word wereld wijd geroemd, het gaat altijd ten kosten van een ander, maar wij kunnen daar tegen,
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:26
    "Benfica is een goede ploeg die je niet moet onderschatten

    Ajax: "wint met 3-0 van Benfica"

    "Het was maar Benfica hee, niet doen of het een goede ploeg is.

    Net zoals bij Kiev, Luik, Graz, Bayern, Athene
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:26
    Hehe goed gezegd. Ten Hag overschat de zaak. Het is geen 50-50 en Benfica staat er beter voor dankzij de zege in Athene.
    Eindelijk iemand met goede en reële verwachtingen want ' we' hebben nog niks en staan in de CL op achterstand
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:32
    Vooralsnog staat Ajax helemaal niet op achterstand, ze staan heel netjes eerste....
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:46
    Prachtig die eerste plaats, ik ben er blij mee maar Benfica staat er toch echt beter voor. Als Benfica en Ajax evenveel punten halen in de onderlinge confrontaties dan MOET Ajax winnen in Athene terwijl Benfica alleen nog in Lissabon hoeft te winnen van AEK.

    Typisch Ajax om alleen naar Ajax en dat geweldige punt in Munchen te kijken maar niet naar de tegenstander.
    Dat heeft Blind goed gezegd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:52
    Benfica heeft een punt minder dus je verhaal klopt niet. Precies dat geweldige punt in München zorgt daarvoor. Het gaat zeker niet makkelijk worden, sterker nog het wordt heel lastig want Benfica is echt een goede ploeg, maar Ajax heeft een goede uitgangspositie. Kan na vanavond weer helemaal anders zijn natuurlijk. Overigens zou het me ook niet verbazen als Benfica en Ajax samen doorgaan en Bayern derde wordt in deze vorm.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:19
    Het punt tegen Bayern is er maar 1. Bayern haalde er 3 in Lissabon en dat zie ik onze favoriet niet doen.
    Hetzelfde geldt voor de uitwedstrijd tegen AEK, het wordt echt heel erg lastig om daar te winnen en speel je daar gelijk ( toch geen slecht resultaat) verlies je er twee tov Benfica
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:32
    Je kunt het lang en kort draaien zoals je wilt Peter maar dus staat Ajax op dit moment voor, en heeft het alles nog in eigen hand.

    Jij beweert dat ze achterstaan maar een beter begin was bijna ondenkbaar geweest.

    Inderdaad het twee luik met Benfica word bepalend, maar mocht dat over twee wedstrijden gezien beide ploegen evenveel punten opleveren heeft Ajax er dus nog steeds een meer en alles in eigen hand.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:56
    Eens dat ze alles in eigen hand hebben maar niet eens dat een beter begin niet mogelijk was want Ajax stond er veel beter voor als Benfica verloren had in Athene.
    Dat waren cruciale punten voor Benfica.
    Het is hosanna vanwege het punt in Munchen terwijl het op 2 oktober feitelijk lastiger is geworden.
    Je moet nu 4 punten halen tegen Benfica of winnen in Athene.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:22
    Peterfc is een doemdenker pur sang. Wat als, maar dit, of zus en zo. Het enige waar je naar hoeft te kijken is de huidige stand van zaken. Ajax staat eerste in de groep en heeft ALLES in eigen hand.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:30
    Ik ben de allergrootste optimist die er is en ook optimistisch over Ajax.

    Natuurlijk heeft Ajax alles in eigen hand, maar je moet dus niet alleen naar de huidige stand kijken, want dan zou je denken dat een gelijkspel voldoende is of dat het 50-50 is wie er door gaat.
    Dat is niet zo, je moet vanavond winnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 09:31]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:47
    Natuurlijk moet je vanavond winnen, maar dat betekent niet dat op dit moment, voordat de wedstrijd is gespeeld, Benfica er beter voor staat. Vanavond weten we wie er het best voor staat na 3 wedstrijden en dan is nog steeds niets beslist.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:12
    De opdracht voor Benfica is thuis te winnen van AEK en Ajax moet uit winnen van AEK.
    Dan is het voor mij duidelijk wie op dit moment de beste papieren heeft.

    Zoals met 4-0 winnen bij Heerenveen aan het eind van de rit meer bepalend is dan of je met 5 of 6-0 van Emmen wint.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:04
    Je blijft ook echt bij je argument hè, de opdracht voor Ajax is zoveel mogelijk punten uit de resterende 4 wedstrijden halen, net als voor de rest van de teams.

    Je papieren slaan dus echt letterlijk helemaal nergens op.

    4 punten in de tas terwijl je Bayern uit al hebt gehad betekent gewoon een prima uitgangspositie voor overwintering.

    Kiev uit was onmogelijk, Luik uit zou ontzettend lastig worden. Sturm Graz uit had weleens een struikelblok kunnen worden. We weten allemaal hoe dat is gegaan toch?
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:13
    Ik weet hoe het gegaan is. Ajax speelde gelijk in Kiev en gelijk in Luik.

    En dan zeg jij dat het letterlijk nergens op slaat wat ik zeg?
    Je geeft me met je reactie gewoon gelijk, uit winnen is ook voor Ajax moeilijk en zeker in de CL
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:20
    Ajax staat 1 punt boven benfica plus benfica moet ook nog uit na bayern wij krijgen bayern thuis dus weet niet waar je het op baseert dat benfica er beter voor staat ? Benfica verloor thuis van bayern won daarna van Athene Ajax won van Athene en speelde gelijk in munchen dus Ajax staat 1 punt voor en over onderling met Benfica als Ajax wint vanavond staan ze 4 punten voor op benfica ;)
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:51
    En dan wint Benfica thuis van Ajax en thuis van AEK en dan staat Benfica dus twee punten voor en moet Ajax winnen in Athene.
    Daar baseer ik het op, op het feit dat je daar moet winnen en op het feit dat Ajax ( en ook Benfica) in de CL uit vaker niet dan wel wint
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:02
    Wat een gelul allemaal koop een glazen bol
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:04
    Daar was het in te zien....dat het in Athene beslist wordt.
    Veel plezier trouwens vanavond.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 13:06
    Wint Ajax in Lissabon is het geplaatst voor de knock out fase ;) spelen ze gelijk in Lissabon hebben ze aan een overwinning in athene genoeg maar wint bayern gewoon thuis van benfica heeft ajax genoeg aan 1 punt in athene laatste wedstrijd komt bayern na de arena ;)
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    woensdag 24 oktober 2018 om 13:08
    Klopt. Je zegt precies hetgeen ik steeds probeer duidelijk te maken. Het gelijkspel tegen Bayern was geweldig maar je bent er nog niet omdat Benfica in Athene won want als Ajax verliest in Lissabon moet je nog steeds winnen in Athene.
    Mooie overwinning trouwens in een geweldige wedstrijd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 oktober 2018 om 13:22]
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 13:12
    Ja en benfica moet winnen in munchen so what ? ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 13:13
    Thanks
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    woensdag 24 oktober 2018 om 13:24
    Jij ook bedankt want ik ben net zo voor Ajax.
    ( Zolang ze niet tegen ons spelen)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 oktober 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:53
    Volgens mij heeft Ajax hier juist al 1 bonuspunt gehaald.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:59
    Tegen Bayern een geweldig bonuspunt. Maar de concurent haalde twee bonuspunten, zodat Ajax nu móét winnen in Athene.
    Benfica hoeft " alleen" thuis te winnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:37
    Hoezo zie jij dit als 2 bonuspunten?

    Als je door wilt in de CL moet je dit niet als bonuspunten zien maar als noodzakelijke punten.

    Alleen punten tegen Bayern (al dan niet in mindere doen) zijn bonuspunten.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:50
    Winnen bij AEK is toch erg lastig?
    Vooraf had ik getekend voor een gelijkspel in Athene. Uit en thuis gelijk tegen Benfica en je bent door dankzij dat mooie punt in Munchen.
    Helaas leverde Benfica een geweldige prestatie door in Athene drie punten te halen dat zijn er twee meer dan je zou verwachten en dat betekent dat Ajax nu ook moet winnen om Benfica voor te blijven.
    Dat bedoel ik. Er wordt alleen gejuicht over het bonuspunt tegen Bayern maar de zege van Benfica is van grotere invloed en de opdracht voor Benfica eenvoudiger nl thuis winnen van AEK en dat is, vind ik, veel eenvoudiger dan de opdracht voor Ajax ; uit winnen bij AEK.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:46
    Zo kun je elke wedstrijd in de CL wel als bonuspunten zien. Veel slechter dan AEK wordt het namelijk niet.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1739
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:58
    Met afstand de zwakste in de poule
    Vind ik leuk
    Leozao +4233
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:38
    En het wordt alleen maar beter en mooier hier in Mokum!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:09
    Het wordt een heeele zware wedstrijd waarin Ajax met de drie punten aan de haal gaat.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:13
    Hij slaat de spijker op z’n kop. Ajax is verschrikkelijk goed. De punten die ze in de ED hebben laten liggen lagen niet aan hun tegenstanders… maar aan henzelf
    Vind ik leuk
    Spekholz +526
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:27
    Voorafgaand gaf iedereen Ajax kansen in deze poule. Zeker als je het vergelijkt met de loting van PSV. Lekker weer in de underdog rol kruipen..
    Vind ik leuk
    Leozao +4233
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:50
    Als we zeggen dat we gaan winnen zijn we arrogant... Als we dat niet zeggen zijn we ratten. Stop maar met blaten, en kijk naar de CL-resultaten!
    Vind ik leuk
    WRFM +314
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:03
    Ja zo zijn ze in Amsterdam
    Gaat het goed dan komen ze als ratten tevoorschijn
    Gaat het minder dan is het weer legestoeltjesstadiom
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:05
    Wat wil jij jou weer duidelijk maken? Snap dat je reacties wil uitlokken naar ajax supporters, maar dit is al zo vaak gezegd..verzin eens wat nieuws
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:03
    Jaa, we zijn goed in janken allemaal😂😂😂
    Vind ik leuk
    El Cazador +6811
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:45
    Benfica beeft van de fantastische sfeer in de Johan Cruijff Arena, publiek is een ware 12de man. Dat zal zondag niet minder zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws