Oproep Blind aan Ajax-fans: Het is mooi dat we die connectie weer hebben

Oproep Blind aan Ajax-fans: "Het is mooi dat we die connectie weer hebben"

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 08:15di 23-10-2018 om 08:15

Dat Ajax-trainer Erik ten Hag in de sterkst mogelijke opstelling begon tegen sc Heerenveen en bij een veilige voorsprong spelers spaarde, kan op goedkeuring rekenen van Daley Blind. Hoewel een belangrijk duel met Benfica wacht, mag Ajax geen punten meer morsen.

"We moeten proberen geen enkele tegenstander te onderschatten. Vaak zijn we zelf onze grootste tegenstander. We hebben in de eerste thuiswedstrijd dure punten verloren en dat mag ons niet meer gebeuren", zegt Blind in De Telegraaf. "Ik denk dat we hebben geleerd van Heracles, dat we er nu voor kiezen om later pas spelers te sparen."

"De laatste wedstrijden begonnen we sterk, vlogen we er gelijk bovenop. We weten ook dat we in de achtervolging zijn, kunnen in de Eredivisie geen punten meer laten liggen", vervolgt Blind, die beseft dat Ajax tegen Benfica een reuzenstap naar de knock-outfase van de Champions League kan zetten. "Het is typisch Nederlands dat voor het begin van de Champions League niemand iets voor onze kansen gaf en iedereen er nu vanuit gaat dat wij Benfica 'even' verslaan", lacht hij.

De 28-jarige linkspoot denkt dat de Ajax-fans een cruciale rol kunnen spelen. "De sfeer in de Johan Cruijff ArenA is fantastisch, zeker bij Europese wedstrijden. Maar de laatste tijd voelen we ook veel steun in de competitie. Ik denk dat de fans weer graag naar het stadion komen. Het is mooi dat we die connectie weer hebben."

Plaats een reactie

dinsdag 23 oktober 2018 om 08:21
Heeft hij echt een punt. Kan in nederland nooit realistisch zijn. Of we zijn de beste of we hebben 100 jaar geen leuk voetbal meer. Was laatst ook weer met Oranje. 1x winnen van een matig Duitsland en we worden Wereldkampioen
Vind ik leuk
Zultkop +5985
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:23
Het is inderdaad bizar in Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:43
Idd en het spel leek helemaal nergens op!
Vind ik leuk
ELD070 +994
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:22
Ik vraag me af hoe dit in andere landen is?
Toch komt dit denk ik voort uit liefde voor je club/land, goede prestaties laten je hopen en dromen, terwijl slechte prestaties je allerlei doemscenario's laat zien.
Vind ik leuk
Sebasje +426
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:37
..dat is eigenlijk overal wel zo.... het is meer typisch de dynamiek van het voetbal en alles daar omheen...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:21
ik zeg 2-0 benfica is een sluwe ploeg
Vind ik leuk
jaja_PSV +48427
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:23
En dan laat je ze verliezen?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:06
gaat gewoon lastig worden tegen benfica ,maar wordt wel 2-0
Vind ik leuk
wattenstaafje +22691
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:21
Prima verwoord.
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:24
Het wordt 0-3 voor Benfica. Met dank aan die loser van een ten Hag.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:26
Je doet een ieder geval een poging om het te onderbouwen.
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:31
Ik was nog hoopvol maar met deze opstelling gaat Ajax verliezen. Met dank aan dat narcistische mannetje dat niet normaal kan praten.
Vind ik leuk
Johan59 +844
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:01
Op jou reactie zaten we nou precies te wachten, hou nou gewoon je mond je kraamt onzin uit, je zit hier gewoon te trollen. Bij Utrecht was hij een genie en nu is het een narcist, ik zou eens in de spiegel kijken
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:24
Typisch Nederlands? Blind bedoelt typisch Amsterdams
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:57
uhm... nee ik denk niet dat hij dat bedoeld
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 08:58]
Vind ik leuk
Johan59 +844
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:49
Dat is ook geen Amsterdams, Amsterdamse humor word wereld wijd geroemd, het gaat altijd ten kosten van een ander, maar wij kunnen daar tegen,
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:26
"Benfica is een goede ploeg die je niet moet onderschatten

Ajax: "wint met 3-0 van Benfica"

"Het was maar Benfica hee, niet doen of het een goede ploeg is.

Net zoals bij Kiev, Luik, Graz, Bayern, Athene
Vind ik leuk
Leozao +6250
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:38
En het wordt alleen maar beter en mooier hier in Mokum!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 11:47]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:09
Het wordt een heeele zware wedstrijd waarin Ajax met de drie punten aan de haal gaat.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1540
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:13
Hij slaat de spijker op z’n kop. Ajax is verschrikkelijk goed. De punten die ze in de ED hebben laten liggen lagen niet aan hun tegenstanders… maar aan henzelf
Vind ik leuk
Spekholz +540
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:27
Voorafgaand gaf iedereen Ajax kansen in deze poule. Zeker als je het vergelijkt met de loting van PSV. Lekker weer in de underdog rol kruipen..
Vind ik leuk
Leozao +6250
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:50
Als we zeggen dat we gaan winnen zijn we arrogant... Als we dat niet zeggen zijn we ratten. Stop maar met blaten, en kijk naar de CL-resultaten!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:03
Jaa, we zijn goed in janken allemaal😂😂😂
Vind ik leuk
El Cazador +8113
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:45
Benfica beeft van de fantastische sfeer in de Johan Cruijff Arena, publiek is een ware 12de man. Dat zal zondag niet minder zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws