De Boer: Iedereen gaat nu al voor hem naar het stadion

De Boer: "Iedereen gaat nu al voor hem naar het stadion"

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 11:58di 23-10-2018 om 11:58

Ronald de Boer legt in de Portugese pers de sterke punten van Ajax uit. De Amsterdammers nemen het dinsdagavond in de Champions League op tegen Benfica.

"Ajax heeft een gebalanceerd elftal, maar de samenwerking met de spits kan beter", vertelt De Boer aan O Jogo. "Ze verliezen ook weleens de focus en beginnen niet altijd goed aan wedstrijden. Kijk maar naar de wedstrijden tegen Bayern München, PSV en AEK Athene."

De spelers van Ajax liggen goed in de markt. Onder meer Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn blikvangers. "Er zijn bij Ajax veel spelers die naar Barcelona zouden kunnen gaan, met name Matthijs de Ligt. Die is pas negentien jaar, speelt al in het eerste sinds zijn zeventiende en is de aanvoerder. Zijn niveau is ongelooflijk voor iemand met zijn leeftijd. Er staat veel druk op hem, maar hij is niet van de wijs te brengen. Wat dat betreft lijkt hij wel dertig jaar oud."

Ook over De Jong doet De Boer zijn zegje. "Hij zou met doelpunten en assists nog belangrijker moeten worden, maar iedereen gaat nu al voor hem naar het stadion. Hij is de meest veelbelovende middenvelder van Europa. We hebben gemeen dat we niet bang zijn om aan de bal te komen. Hij is echter sneller dan ik was. Hij heeft een uitstekende controle over de bal en voetbalt altijd vooruit."

Plaats een reactie

The Genius +3831
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:00
ah daar is frenkie weer!
Vind ik leuk
Castromann +9415
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:22
Prima voetballer..maar de Boer heeft wel n punt.
Een goal of een assists maakt/geeft hij zelden...das wel essentieel als middenvelder.
En met zijn 21jr...is maar de vraag of hij dit nog onder de knie gaat krijgen.
Als je dit niet kan in de Mickey Mouse league......dan gaat dat zeker niet gebeuren in n grotere competitie.
Nogmaals uitstekende speler hoor...maar dat zijn wel belangrijke puntjes.
Vind ik leuk
0260165 +726
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:46
Valt wel mee, het gaat erom dat iemand ze maakt, het maakt niet uit wie. Frenkie zorgt ervoor dat andere mensen veel assists kunnen geven en goals kunnen maken. In de voorgaande jaren was het echt frustrerend om te zien hoeveel moeite Nederlandse teams hadden om de bal van de verdediging via het middenveld naar de aanval te krijgen. Nu gebeurt dat weer de hele tijd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:47]
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:01
Haha, Castromannetje toch... jouw opmerking geeft al aan dat je er niet heel veel van snapt... scoren of een assist is essentieel voor een middenvelder... Wij hebben bij Ajax andere mensen op het middenveld die scoren of assists geven en Busquets scoort ook nooit en geeft vrijwel nooit assist, ook een dramatische voetballer... Maar laat ons Ajax lekker met zo n niet scorende en assist gevende speler spelen....
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:13
Modric, 4 seizoenen La Liga 15 assists.En die speelt hoger op 't veld dan Frenkie.
Vind ik leuk
Castromann +9415
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:27
Maar Frenkie is toch de nieuwe Johan Cruijff Rijkaard Platini iniesta ronaldinho rivaldo inéén!
Tenminste als ik de Frenky fans mag geloven.
Dan mag je toch wel op zijn minst 10goals en 15assists in de Mickey Mouse league verwachten.
Kijk naar bijv middenvelder wijnaldum en zijn cijfers in de eredivisie.
En dat is toch n mindere god dan frenkie🙄
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:29
Zoals al eerder gezegd... doe maar niet reageren.. jij snapt niet zo heel veel van het spelletje
Vind ik leuk
Castromann +9415
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:40
(Ch)uckie 88 toch...... ga even bij je moedertje een knuffel halen.
Misschien dat je dan verstandig over voetbal kan praten.
Tot die tijd bij moeders op schoot he.
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:44
hey sukkeltje.. ik had je vader kunnen zijn idioot.. , jij was al niet de slimste hier hypocriet mannetje
Vind ik leuk
Castromann +9415
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:46
Gezien je kinderlijke reactie oog je niet echt volwassen.
Maar ik laat het hier bij....
Fijne dag nog jongen.
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:50
Ach liever wat minder volwassen dan hier het hypocriete mannetje uithangen
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:46
Als je er last van hebt, wellicht gewoon ff door scrollen? En niet reageren?
Vind ik leuk
The Genius +3831
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:56
idem!
Vind ik leuk
JanTa48 +9142
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:10
Wat zegt Frank verkeerd?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:42
Ja en voor 1euro gekocht van Willem 2
Vind ik leuk
Janzijnvader +17396
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:00
Ik ga nooit voor hem naar het stadion. Ik ga naar het stadion voor Ricardo van Rhijn en Ron Vlaar. Verschil moet er wezen.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08
die ron beton die kan er echt helemaal nix van
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:14
Ron Beton heeft wel de halve finale gehaald op 't WK en stond ook in 't elftal van 't WK. En wat heb jij gepresteerd?
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2229
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:12
Hahah is zielig voor je dat je voor ron vlaar naar t stadion gaat
Vind ik leuk
Elledoet +1019
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:16
De Boer lul niet zo slap man. De Ligt doet het gied op een paar fouten na maar moet nog constanter worden. Maar Frenkie de Jong moet maar eens een heel seizoen blesure vrij spelen en een heel seizoen belangerijk zijn voor Ajax dan kan je pas spreken over een top talent. Voor 3 andere spelers kom je naar het stadion due zich al bewezen hebben en dat zijn Nerres, Tadic en Hakim.
Vind ik leuk
The Genius +3831
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:24
ik vind het wel mooi als een buitenlandse club gigantisch veel betaald aan een nederlandse club, of die speler het nou haalt of niet (gechargeerd) vind ik dan niet denderend
Vind ik leuk
JanTa48 +9142
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:12
De enigste die slap loopt te lullen dan ben jezelf.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1521
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:19
Hey ook uit Remunj
Vind ik leuk
Johan59 +1201
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:28
Ja Ricardo maakt in ieder geval wel doelpunten 🙈
Vind ik leuk
Benniewies +5843
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:30
Met van Rijn weten we nu dat we zeker doelpunten van hem zien
Vind ik leuk
henk1952 +296
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:13
Dan moet je toch supporter van Ajax zijn geweest. En van feyenoord. En de rest van de clubs waar ze gespeeld hebben. Moet ik ze op alfabetische volgorde noemen? Van A tot Z?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:14]
Vind ik leuk
JanTa48 +9142
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:10
Het is maar waar je mee zoet kan zijn.
Vind ik leuk
COYG +8524
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:01
EDIT: de meest stomme titel is weer verander...
Eerst: ''Veel Ajax spelers kunnen naar Barcelona''.
Nou veel?
Nu zijn alleen De Ligt en De Jong degenen die in aanmerking komen en (vooral De Ligt) zijn het ook wel spelers van een buitencategorie.
Verder moeten veel talenten zich nog maar bewijzen in Ajax 1.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:08]
Vind ik leuk
Orphen89 +3919
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:12
Ik geloof dat Barca eerst ook Tagliafico wilde hebben, maar die maar geschrapt hebben omdat de Ligt en de Jong belangrijker voor ze zijn en ze kunnen ze sws niet alle drie betalen.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:02
De spelers van Ajax liggen zeker goed in de markt. De waarde van de Ajax selectie is ook weer gestegen, transfermarkt schat de waarde van Ajax op 300 miljoen euro. Dat is net zoveel als de selectie waarde van PSV en Feyenoord en Utrecht bij elkaar!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:03]
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:03
Psv heeft met 2 spelers al zo ongeveer 100 miljoen dus ik denk dat je mis zit
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:06
Met alle respect, maar voor welke 2 spelers gaat PSV in de zomer minimaal 100 miljoen vangen?
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:42
Ik zat te denken aan luuk de jong en jorrit hendrix😜
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:47
😬
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:51
ja dan klop het wel!!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:50
100 miljoen centen!!!! bedoel je!
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:54
Nee nee honder miljoen euro's
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00
ben je een mars mannetje!? dit is de aarde !
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:06
Ow foutje k d8 dat ik op mars was idd😅
Vind ik leuk
Leeuw +6066
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:03
Wat is je bron voor deze gegevens?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:06
https://www.transfermarkt.nl/psv-eindhoven/transfers/verein/383

https://www.transfermarkt.nl/feyenoord-rotterdam/transfers/verein/234

https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/startseite/verein/610

Ajax 300 miljoen
PSV 167 miljoen
Feyenoord 102 miljoen
Vind ik leuk
Leeuw +6066
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:15
Dezelfde site die Jordy de Wijs als speler van PSV ziet(Onder aanwinsten) met een marktwaarde van 1,25 miljoen. Deze jongen is al een tijdje geen speler van PSV. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je van deze site niet vanuit kan gaan. Het is een indicatie, maar geen keiharde waarheid.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:05
Ja en?
Bij verkoop van de Ligt, de Jong, Ziyech, Neres en Nico weer 175+ miljoen in de pocket maar wat heb je aan een berg geld als je geen prijzen wint?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:07
Prijzen komen echt wel weer, en met de bedragen die Ajax gaat ontvangen kan je goed terugkopen, aangezien Ajax ook het salarishuis fors heeft verhoogd is het ook wat makkelijker om spelers te halen.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:13
Ik ben er ook van overtuigd dat de prijzen wel weer gaan komen hoor, maar het wordt nu toch wel weer tijd..
Vind ik leuk
COYG +8524
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:15
Enige probleem is dat de waardes van bepaalde Ajax spelers veels te hoog zijn, voor wat ze hebben laten zien. Of beter gezegd: niet hebben laten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:15
Al zijn ze 900 miljoen euro bij elkaar lekker boeiend ,pak eerst maar eens een prijs na 4,5 jaar droppie.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:27
doen we dit jaar!! cl en kampioen! te vrede?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 15:28]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 19:02
Dream on.de meeste zijn bedrog trouwens ........
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:53
Die prijzen komen wel hoor, maak jij je maar niet druk spekkie!
Vind ik leuk
Leeuw +6066
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:03
19 jaartjes voor Matthijs de Ligt is wel een ding. Jong, sterk en een geweldig niveau halen.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:03
Zowel de Ligt als de Jong hebben verbeterpunten, maar de Jong zou inderdaad wel meer assists mogen geven en meer mogen scoren.
Vind ik leuk
Garinsha +5119
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:03
Ik ga eerder voor ziyech naar het stadion.. niets ten nadelen van de jong..
Vind ik leuk
frhoi +2214
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:14
kga liever naar een echt stadion :) en ook niet naar ajax trouwens.
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:48
Tot zaterdag? 😜
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:20
Wees een keer trots, de boer is enthousiast. Commentaar geven op een artikel is zo makkelijk.....
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:46
Hoezo erkennen ze niet dat Ziyech daar het spel uitmaakt? De Jong is in dienst van Ziyech...
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:53
De meest veelbelovende middenvelder dekt de lading.
In Amsterdam maken ze daar dan de beste middenvelder van
Vind ik leuk
dhrwobo +45670
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:13
De Boer mag de schoenveters nog niet strikken van het talent dat Frenkie de Jong heeft. En hem dan met zichzelf vergelijken... Ronald is nooit een bijzondere middenvelder geweest, altijd puur degelijk met goede spelers om zich heen. Frenkie kan zich onderscheiden door z'n technisch tactisch inzicht.
Vind ik leuk
Summit +941
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:27
Ja de Jong is echt goed en speelt leukt mee bij NL, maar dat is het dan wel weer. Maar heel eerlijk, is hij overrated door de critici, gelukkig lijkt hij zelf heel nuchter en reeel. Al 21 en blessuregevoelig. Zoals ik al zei: het is een hele goede voetballer en kan een topper worden, maar moet nog veel verbeteren. Daarnaast ben ik meer gecharmeerd van de Ligt.
Vind ik leuk
El Cazador +9346
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:18
Ronald dat is appels met peren vergelijken. Jouw handelingssnelheid was trager
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:00
Haha, Ajax heeft heel veel spelers die naar Barcelona kunnen gaan. Wie dan naast Frenkie en Mathijs?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:20
Hè???? Is De Ligt nog maar 19? En is Frenkie goed aan de bal??
Ik ben ajacied maar kunnen we alsjeblieft nou eens de berichtgeving omtrent deze twee met 24002% terugschroeven?
Vind ik leuk
Cookee +12918
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:47
Ik kan me niet voorstellen dat als ik nu 10 zou zijn en jullie willen partijtje voetballen dat ik dan roep; "Ik wil Frenkie of Mathijs zijn".

Ik wil Tadic zijn of Ziyech, die 2 waterdragers moeten we niet overschatten.
Vind ik leuk
linkspoot +767
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:35
de Boer vergelijkt Frenkie met zichzelf hihihi, grappenmaker. Hoewel ik Ronald wel een dribbelaar vond, was hij geen geweldige. Eigenlijk weet ik niet eens meer hoe hij voetbalde, ik vraag me af of hij een dribbelaar was. Ik vergelijk Ronald dan maar meer met Davy Klaassen, lijkt mij een betere vergelijking.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 16:37]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws