Geloof in Champions League-overwintering PSV: Zoals tegen Ajax thuis

Geloof in Champions League-overwintering PSV: "Zoals tegen Ajax thuis"

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 12:56di 23-10-2018 om 12:56

Jan Poortvliet heeft nog altijd vertrouwen in Champions League-overwintering voor PSV. Op basis van het spel van de Eindhovenaren gelooft de ex-PSV'er nog altijd in een tweede plek in de poule. 

Na twee wedstrijden heeft PSV, net als Tottenham Hotspur, nog geen punt gepakt. Zowel FC Barcelona als Internazionale bleek te sterk. Toch is Poortvliet in gesprek met PSV Inside positief gestemd. "De ploeg speelt fris en aanvallend voetbal in combinatie met een gezonde dosis lef en vertrouwen", begint Poortvliet

In aanloop naar de twee wedstrijden tegen Tottenham heeft Poortvliet genoten van de 6-0 overwinning op FC Emmen. "Ik ben daarom opnieuw vol vertrouwen over die twee wedstrijden tegen Tottenham Hotspur die gaan komen. Ik hoop dan ook dat PSV speelt zoals tegen Ajax thuis en met het publiek erachter volle bak druk zet en ook het vooruit verdedigen goed tot uitvoer weet te brengen."

"Tegen Inter vond ik het wat minder allemaal ondanks dat de scheidsrechter een groot aandeel had in de uitslag van deze wedstrijd. PSV liet Inter toch te veel voetballen. Maar als ik zie wat dit PSV brengt en hoe ze spelen en die wedstrijden ingaan, geloof ik nog steeds dat de tweede plaats in de groep haalbaar is", aldus Poortvliet. 

Lees meer over:Champions LeaguePSV

Poll

Heeft PSV volgens jou nog een kans op de tweede plek?

(2322 stemmen)

Plaats een reactie

Dezeun +5563
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:01
Wij ook
Vind ik leuk
Fritske01 +3952
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:14
Ik heb hoop maar geen vertrouwen.
Vind ik leuk
DBCooper +242
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:03
Gas er op maf
Vind ik leuk
ficusje +2519
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:04
Laten we het hopen, morgen weten we het.zijn al kampioen toch,is toch al mooi.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 15:41]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:04
Haha ze hebben Emmen met 2 vingers in de neus verslagen ,en daarom hebben ze kans in de CL ? Wat een logica. Is die gast weer aan de drank ofzo ?
Vind ik leuk
AlecBlc +1442
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:10
Nou Emmen is toch een ploeg van wereldklasse hoor,nooit fc Emmen onderschatten ;)
Vind ik leuk
HJR +8298
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:12
Jan Port-vliet
Vind ik leuk
Foden +4572
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:04
Tottenham is zeker te pakken
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:05
Zowel Barcelona als Inter hebben al 6 punten in deze poule.. Hoe graag ik het ook zou willen, maar CL overwintering is in mijn ogen uitgesloten. Europa League is wel mogelijk en dat is al knap zat in deze poule!
Vind ik leuk
Jeroenvk94 +3824
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:05
PSV hoefde tegen Inter zeker niet te verliezen, dankzij 2 keepersfouten ga je de boot in. Gezien het veldspel en het aantal kansen was PSV duidelijk de sterkere.
Tottenham is niet in hun beste vorm en speelt het weekend na PSV tegen Mancheser City. Dit kan wel eens in het voordeel van PSV werken. Een puntje tegen Spurs moet te doen zijn.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:08
De sterkere vind ik niet maar we zouden zonder reffouten gwwoon hebben gewonnen dus waarom zou het uit ook niet kunnen. Met geluk kan je met 7 punten 2e worden maar alleen als alles meezit.
Laten we maar genoegen nemen met plek 3 voorlopig
Vind ik leuk
HJR +8298
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:17
Vergeet niet dat je tegen Italiaanse topclubs altijd het gevoel heb dat je beter bent, maar uiteindelijk verlies je toch ;).

Nederlandse clubs zijn vaak het sterkst met kansen en het veldspel. Ik ben al blij dat het Nederlands elftal hier niet voor ging in de laatste interlands.

PSV moet de Spurs lekker laten komen. Ik zeg en hoop 2-1... Een 2e plek gaat wel heel lastig worden, want uit winnen bij de Spurs zie ik niet snel gebeuren misschien een gelijkspel. En dan moet Inter ook 2x verliezen van Barca.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:24
Jeroen je vergeet de scheids die zwaar de wedstrijd beïnvloede
Vind ik leuk
Jeroenvk94 +3824
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:25
Ja natuurlijk, die keeper had er met rood afgemoeten.
Aan de andere kant worden die 2 goals voor Inter heel kinderlijk weggegeven, PSV kan niet anders dan in de spiegel kijken over die twee tegengoals, matig verdedigd en bizar slecht gekeept.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:13
Zoals 2 fouten van Ajax en dumfries al met rood t veld af had gemoeten....en dan zeggen ajax van de mat af gespeeld.
Barca-psv.dat was van de mat afgespeeld worden.maar goed zou leuk zijn een goede uitslag
Vind ik leuk
Pimman +7640
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:47
Tja 2 keepersfouten is óók kwaliteit.
Vind ik leuk
markie +1745
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:19
Een puntje thuis is niet voldoende als je daarna daar naartoe gaat
Vind ik leuk
MR - +166
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:38
Alleen jammer, dat je met 1 puntje zo weinig opschiet, waar kan je dan later nog de punten pakken om derde te eindigen
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:10
Poortvliet en Sjaak hebben veel gemeen.
Ze lullen allebei altijd over PSV
Vind ik leuk
Mass +5613
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:10
Ten koste van Inter tweede worden, die we thuis al verloren hebben...Lastig verhaal Jan...)...ook al hoop ik dat het wel lukt.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:15
Maak jullie toch geen illusies Tottenham is geen Emmen en er zit voor jullie alléén een vierde plek in.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:21
2 keer winnen van Tottenham en dan winnen van inter en een punt pakken van barca en dan zijn ze wel door
Vind ik leuk
MR - +166
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:41
Statistische kans: minder dan 1procent...
Vind ik leuk
Mo +11860
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:25
Natuurlijk niet, PSV moet vol voor die derde plek gaan.
Vind ik leuk
Leozao +6083
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:28
Hoewel vandaag veel belangrijker is voor AFC Ajax, onze club, heb ik er niet zo heel veel op tegen dat psv een puntje haalt of zo... Valt die frustratie ook een beetje weg voor ze. Het kan vlgs Poortvliet: want ze hebben gewonnen van Emmen!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:30]
Vind ik leuk
Gordito +819
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:38
tof, dat je toch nog even de moeite neemt om hier te reageren.
Vind ik leuk
Leozao +6083
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:42
Je ziet het: ik ben de beroerste niet!
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:59
Na zon kansloze reactie van jou hoop ik dat PSV overwinter en ajacces alleen maar Europa legeau haalt
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:32
Ik hoop het ook, maar weet zeker van niet.
PSV Is veel te ligt en te weinig super talenten om te overleven in deze te zware groep.
In de ED krijgen ze ook niet de strijd om beter te worden om boven zichzelf uit te kunnen stijgen in de CL.
Ze missen de wekelijkse rivaliteit en haat van andere clubs. Te weinig super talenten en te weinig rivaliteit is het verschil met Ajax.
Ze worden vast weer kampioen, maar zullen Europees gezien nimmer potten breken. Ajax zie ik wel verder komen, maar CL winnen is bijna onmogelijk.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:37
..... amen... zeg pastoor ga je onzin ergens anders verkondigen in een (leegstaande) kerk of zo...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 19:56
Jij heiden🤫
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:00
Potten breken gaat zeker niet lukken.Maar voor Nederland zit er voorlopig niets ander op dan je talent laten zien en hopen dat je er veel voor kan vangen. 9 wedstrijden terug gaf geen mens iets voor de kansen van psv .Teveel dragende spelers verlieten de ploeg was het verhaal .En 5 weken later is het slap dat je van Barcelona verliest .De grote winst van psv tot nu toe is dat geen mens het meer heeft over de dragende krachten van toen maar het talent van nu.
Vind ik leuk
Leozao +6083
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:22
Niemand had verwacht (ik wel overigens) dat Ajax 1.5 jaar geleden dat Ajax internationaal zo ver zou komen. In Mokum zijn dit soort dingen gewoon mogelijk. Moeten hoogstens nog wat werken aan focus, dan komen onnodige akkefietjes zoals in eindhoven niet meer voor.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:05
Ieder voordeel heeft ze nadeel.Als het goed is geven ze in Amsterdam aan dat ze meer spelers gaan kopen om daar te komen.Daar is niets mis mee maar met kopen is ajax niet groot geworden.Bij psv is het net andersom natuurlijk kopen we ook maar steeds meer eigen jeugd krijgt de kans.Dat word weer gezien door de jeugd en kiezen makkelijker voor psv .En verder is verliezen in Eindhoven met 1 0 door een strafschop zoals die in Herenveen een akkefietje maar met 3 0 gewoon een afstraffing.
Vind ik leuk
Pimman +7640
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:40
Ik verwacht wel kans op derde plek. Maar zowel Spurs als Inter zijn tóch sterker dan menigeen denkt. Dat is écht geen Emmen of de Graafschap met alle respect!
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:41
Maar Spurs is ff een ander niveautje dan ajax. Denk niet dat we zo makkelijk met 3-0 voorstaan met rust
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:46
Natuurlijk gaan we door,als Jezus met je is wie is tegen.
BOERUHHH,BOERUHHH,BOERUHHH
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:47
Worden puntloos 4e. Roemloos einde maar héé, kampioen worden is belangrijker zeggen ze dan.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:54
....prijzen winnen is belangrijker ja, doen jullie al jaren niet, snap je?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:35
4x op rij kampioen sinds 2010. Niet zo denigrerend.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:49
ik zei ; laatste JAREN niet, brilletje nodig?, geen speld tussen te krijgen.. Buck Fizzzz...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:52
Laatste jaren. Is net hoe je het leest. Bril op is een goed plan. Dan zie ik 33xlandstitels, 18x KNVB Beker, 4x EC1. Etc.
Maar die bril mag niet opgezet worden want ja. Vorig jaar en daarvoor zijn wij geen kampioen geworden.
Dim je licht maar snel en ga in een hoekje nadenken over wat je allemaal roeptoetert hier.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:03
als je de grootste smoel hebt en de dikste portemonnee en je doet dan al 5 jaar niet mee om het kampioenschap dan doe je iets niet goed Buckie, maar dat zal jij niet toegeven want dassss moeilijk he...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:12
Elk jaar 2e geworden sinds onze laatste titel en jij beweert droogleuk dat wij niet meedoen. Wat moet ik toegeven dan? Dat we geen kampioen zijn geworden. Prima. Hierbij geef ik toe dat we sinds 2014 geen landskampioen meer geworden zijn. Sommige simpele zielen zijn zo snel tevreden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 15:13]
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:17
o ja, je deed wel mee maar het lukte gewoon ff nie..., maar ik snap dat sommige simpele zielen al tevreden zijn met een (mooie) 2e plek ondanks een begroting van habe ich dich dort...
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:31
Ik ben zeker niet tevreden. Ben het alleen niet mee eens dat wij niet meededen om de titel want dat deden we zeker wel.
Volgens mij waren jullie in diezelfde periode een keer kansloos 3e toen Feyenoord de titel greep. Dan doe je daadwerkelijk niet mee. Maar dat is maar een aantal jaar geleden. Zal wel te lang zijn voor jou.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:59
...doe je dit jaar toch nog gewoon ff mee, voelt vast lekker...
Vind ik leuk
MN223 +1270
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:16
Sommige simpele zielen zijn inderdaad snel tevreden. Met een tweede plaats bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
HupHolland +3240
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:49
Een kans(je) heeft PSV nog wel, maar deze wedstrijd is het wel erop of eronder! PSV MOET gewoon winnen en het is mogelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:55
Dat er echt mensen zijn die denken dat PSV van Tottenham kan winnen....


Tis hier godverdomme net de mini moppentrommel
Vind ik leuk
Benniewies +1791
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:12
Ik ken nog een mop.

Er komt een man bij het Philips stadion en hij legt 50 euro op de toonbank.

De man achter de toonbank:

“wat wil je hebben: een speler of een seizoenskaart?”
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:19
hilarisch..... gvd.. wanne gek zeg... , daar moet je iets mee doen..
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:02
Het kost een fles Ajax brandblusser
Vind ik leuk
Benniewies +1791
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:14
De juf gaat de klas langs en vraagt de leerlingen wat voor beroep hun vader heeft. Alle beroepen komen langs, brandweerman, politieagent en ga zo maar door.

Dan vraagt ze aan Markie: ‘En Markie, wat voor beroep heeft jouw vader?’ ‘Mijn vader?’ antwoord Markie. ‘Mijn vader die is stripper in zo’n Gay Cafe.' De juf gaat snel verder met de volgende leerling en vraagt aan het eind van de les aan Markie: ‘Werkt jouw vader daar echt?’

Nee, tuurlijk niet.' antwoord Markie. ‘Hij is keeper van PSV maar daar schaam ik me zo voor.’
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:19
Die vond ik ook leuk.... toen ik negen jaar was.
Vind ik leuk
Benniewies +1791
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:22
Ach een beetje humor.

Tuurlijk hoop ik dat PSV overwintert in de CL
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:22
hahaaaaaaaaaaaaa, zo goed , herfstvakantie he, lekker vrij.., kopje chocolademelk
Vind ik leuk
Benniewies +1791
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:23
Nope night shift
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:56
Heeft iemand Jan Poortvliet al verteld dat zijn verlof erop zit?
Vind ik leuk
Foebele +53757
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:04
PSV is kansloos, gaat geen wedstrijd winnen, dat maakt het contrast met de competitie ook zo groot.
Vind ik leuk
Benniewies +1791
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:08
Afblijven van die bon bons. Zit alcohol in!
Vind ik leuk
Mallerd +1745
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:24
Humor
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:28
Als psv nou eerst is begint met punten thuis verzamelen, dan kijken we verder. Vind het een beetje raar om dit te roepen als je al 6 punten achterloopt op nummer 1 en 2 en alle ploegen eigenlijk kwalitatief beter zijn.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1749
dinsdag 23 oktober 2018 om 14:40
Tottenham heeft geen dwerg als CV, maar ene Sanchez en Alderwereld. Eens kijken wat de beste kopper in de EU tegen die twee gaat klaarspelen. Het wordt steeds arroganter onder de rivieren, ze proberen hun Calimero veren af te schudden. Niettemin mag ik hopen dat PSV wel overwintert
Vind ik leuk
Korm +37978
dinsdag 23 oktober 2018 om 15:16
Dat men serieus denkt dat PSV uberhaubt een kans maakt... wat hebben al die mensen gesnoven??
Vind ik leuk
Vvgimmurt +518
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:14
3e worden is nog de beste kans en als ze morgen niet winnen zie ik het somber in...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 16:14]
Vind ik leuk
Shelbourne +5320
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:40
Top kwaliteit Brabantse cocaïne
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:35
Het wordt heel lastig tegen de spurs, maar niet onmogelijk, tottenham verkeerd niet in grote vorm momenteel
Vind ik leuk
Nicholas +11
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:42
"Tegen Inter vond ik het wat minder allemaal ondanks dat de scheidsrechter een groot aandeel had in de uitslag van deze wedstrijd". Jeroen Zoet was toch geen scheidsrechter die wedstrijd?!
Vind ik leuk
Shelbourne +5320
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:39
Nee, dat was Mazic
Vind ik leuk
Shelbourne +5320
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:38
Ze hadden van Inter moeten en kunnen winnen, maar nu is CL overwintering haast onmogelijk. Tottenham zal een moeilijke horde zijn, 30/70 qua kansen verhouding. EL na de winter zou al heel wat zijn.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1225
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:26
Psv leeft op een roze wolk waarbij t wachten is tot ze der afflikkeren. Zo goed zijn ze nl niet helaas
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws