Bayern München heeft een uur nodig in Griekenland, maar zet Ajax op afstand

    Bayern München heeft een uur nodig in Griekenland, maar zet Ajax op afstand

    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:46

    Bayern München heeft, al dan niet tijdelijk, de koppositie in Groep E van de Champions League overgenomen van Ajax. Der Rekordmeister had op bezoek bij hekkensluiter AEK Athene een uur nodig om op gang te komen, maar verliet de Griekse hoofdstad alsnog met drie punten.

    De eerste 45 minuten in het Olympisch Stadion boden weinig vermaak. Bayern had logischerwijs de overhand, maar wist nauwelijks tussen de Griekse verdedigingslinies te dringen. Konstantinos Galanopoulos schonk Bayern de grootste kans van de eerste helft nadat hij door het midden uitverdedigde, maar de regerend Bundesliga-kampioen kon niet profiteren.

    Ook na rust hielden de gastheren opvallend makkelijk stand, maar na een uur spelen stond het plotseling 0-2. Javi Martinez schoot in de rebound een gekraakt schot van Arjen Robben binnen en Robert Lewandowski gaf voor open doel het laatste zetje na een fraaie aanval over links via Serge Gnabry en Rafinha.

    Bayern kreeg nog wat mogelijkheden op 0-3, maar koesterde de drie punten en speelde de wedstrijd rustig uit. De Zuid-Duitsers staan nu op zeven punten uit drie wedstrijden. Ajax kan bij een overwinning tegen Benfica op gelijke hoogte komen.

    In Poule H pakte Young Boys Bern thuis tegen Valencia zijn eerste punt. Michy Batshuayi zette Los Che op 0-1, maar Guillaume Hoarau zorgde uit een penalty voor de 1-1. Manchester United en Juventus, de nummers één in de groep, komen later op de avond in actie.

    Plaats een reactie

    Vinnie J +1421
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:48
    Bam 3 punten. Die worden groepswinnaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:00
    Zuiger
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:01
    Ah kijk een trol.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:02
    Doe je ze de groeten?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:00
    Ben je blij? XD
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:50
    Bayern Munchen gekeken, maar nu snel overschakelen naar Ziggo ( Golf ) voor de wedstrijd Man. United - Juventus.
    Mourinho tegen z,n " vriendje " Ronaldo.

    Weet zeker dat er veel meer mensen naar Man. United - Juventes kijken, alleen durven ze het niet toe te geven........;-)

    Update om 22.25.
    Wat een schitterende partij zeg tussen United en Juventis!!!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 22:25]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:52
    We weten wel dat je gewoon Ajax gaat kijken joh. Niet net doen alsof je niet gaat kijken, in de hoop om wat duimpjes te scoren. Hoe ouder hoe gekker zeggen ze altijd, je doet je leeftijd eer aan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:55
    Kom maar kijken dan bij mij thuis zou ik zeggen.........neem je wel het nodige Malt bier nee........;-)
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:56
    Malt bier?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:57
    Met zware Brandaris shag.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:15
    Lekker man. Ik hertog Jan met drum shag. Lekker man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:19
    Ben al aan mijn 2e bezig en mijn 3e shaggie, Shit, 1 - 0 voor Juventus.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:50
    Ik heb bijna al 8 op lekker man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:52
    Nee meen je niet, ik heb zelfs geen 8 shaggie,s op. De wedstrijd Man. United Juventus val tegen tot nu toe.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:59
    Klopt. Volg ik op tv 2 haha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 22:02
    ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:57
    In welk verpleeghuis zit je dan, wanneer het niet te ver is wil ik wel even op bezoek komen, de eenzame ouderen hebben soms een steuntje in de rug nodig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:58
    Geen verpleeg tehuis, maar wel een geheel verzorg senioren complex......;-)
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 24 oktober 2018 om 00:19
    VIP??
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 02:53
    Ja.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:50
    Goeie kop VP: Bayern zet Ajax op afstand??? Zij hebben thuis twee punten verloren tegen Ajax. Ze zetten Ajax pas op achterstand als Ajax vanavond zou verliezen.
    Het is net als met tennis: een break is pas een break als je zelf de volgende game wint.
    Dus als Ajax wint zetten ze Bayern op achterstand?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:58
    Echt niet. Een break is als je de opslag van je tegenstander weet te winnen. 1-1 kan 2 breaks opleveren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:50
    Ja hoor
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:50
    Niet slecht hoor en gunstig voor ons aller Ajax👏👏👏👏
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:50
    Het is toch knap om 2 uitwedstrijden allebei te winnen. Ik hoop het niet, maar verwacht zeer zeker dat Bayern als eerste in deze poule eindigt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:51
    Bayern moet gewoon die wedstrijden winnen, dan houden wij het in eigen hand.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:53
    Zet Ajax op afstand? Wat een nutteloze toevoeging zeg, zetten ze Benfica en AEK dan niet op afstand? En wat is afstand? Als we winnen vanavond staan we weer boven ze.

    VP, de kampioen in kansloze, suggestieve titels.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:55
    Mocht Ajax winnen dan bepaald het doelsaldo toch de stand?
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:58
    volgens mij onderling resultaat toch?
    Vind ik leuk
    danny9874 +2354
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:57
    Het moet, het moet...verdomme!!! 3 punten vanavond!!!
    Vind ik leuk
    buddha +8874
    dinsdag 23 oktober 2018 om 21:28
    wat een kut titel weer. als of bayern tegen ajax moet pffffff
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws