Bayern München heeft een uur nodig in Griekenland, maar zet Ajax op afstand

Bayern München heeft een uur nodig in Griekenland, maar zet Ajax op afstand

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 20:46di 23-10-2018 om 20:46

Bayern München heeft, al dan niet tijdelijk, de koppositie in Groep E van de Champions League overgenomen van Ajax. Der Rekordmeister had op bezoek bij hekkensluiter AEK Athene een uur nodig om op gang te komen, maar verliet de Griekse hoofdstad alsnog met drie punten.

De eerste 45 minuten in het Olympisch Stadion boden weinig vermaak. Bayern had logischerwijs de overhand, maar wist nauwelijks tussen de Griekse verdedigingslinies te dringen. Konstantinos Galanopoulos schonk Bayern de grootste kans van de eerste helft nadat hij door het midden uitverdedigde, maar de regerend Bundesliga-kampioen kon niet profiteren.

Ook na rust hielden de gastheren opvallend makkelijk stand, maar na een uur spelen stond het plotseling 0-2. Javi Martinez schoot in de rebound een gekraakt schot van Arjen Robben binnen en Robert Lewandowski gaf voor open doel het laatste zetje na een fraaie aanval over links via Serge Gnabry en Rafinha.

Bayern kreeg nog wat mogelijkheden op 0-3, maar koesterde de drie punten en speelde de wedstrijd rustig uit. De Zuid-Duitsers staan nu op zeven punten uit drie wedstrijden. Ajax kan bij een overwinning tegen Benfica op gelijke hoogte komen.

In Poule H pakte Young Boys Bern thuis tegen Valencia zijn eerste punt. Michy Batshuayi zette Los Che op 0-1, maar Guillaume Hoarau zorgde uit een penalty voor de 1-1. Manchester United en Juventus, de nummers één in de groep, komen later op de avond in actie.

Plaats een reactie

Vinnie J +1932
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:48
Bam 3 punten. Die worden groepswinnaar.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:00
Zuiger
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:01
Ah kijk een trol.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:02
Doe je ze de groeten?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:00
Ben je blij? XD
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:50
Bayern Munchen gekeken, maar nu snel overschakelen naar Ziggo ( Golf ) voor de wedstrijd Man. United - Juventus.
Mourinho tegen z,n " vriendje " Ronaldo.

Weet zeker dat er veel meer mensen naar Man. United - Juventes kijken, alleen durven ze het niet toe te geven........;-)

Update om 22.25.
Wat een schitterende partij zeg tussen United en Juventis!!!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 22:25]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:50
Goeie kop VP: Bayern zet Ajax op afstand??? Zij hebben thuis twee punten verloren tegen Ajax. Ze zetten Ajax pas op achterstand als Ajax vanavond zou verliezen.
Het is net als met tennis: een break is pas een break als je zelf de volgende game wint.
Dus als Ajax wint zetten ze Bayern op achterstand?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 20:53]
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:50
Niet slecht hoor en gunstig voor ons aller Ajax👏👏👏👏
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:50
Het is toch knap om 2 uitwedstrijden allebei te winnen. Ik hoop het niet, maar verwacht zeer zeker dat Bayern als eerste in deze poule eindigt.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:51
Bayern moet gewoon die wedstrijden winnen, dan houden wij het in eigen hand.
Vind ik leuk
Foebele +53757
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:53
Zet Ajax op afstand? Wat een nutteloze toevoeging zeg, zetten ze Benfica en AEK dan niet op afstand? En wat is afstand? Als we winnen vanavond staan we weer boven ze.

VP, de kampioen in kansloze, suggestieve titels.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:55
Mocht Ajax winnen dan bepaald het doelsaldo toch de stand?
Vind ik leuk
Foebele +53757
dinsdag 23 oktober 2018 om 20:58
volgens mij onderling resultaat toch?
Vind ik leuk
buddha +9859
dinsdag 23 oktober 2018 om 21:28
wat een kut titel weer. als of bayern tegen ajax moet pffffff
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws