'Complimenten aan Neres, hoe hij dit uiteindelijk nog heeft geforceerd'

'Complimenten aan Neres, hoe hij dit uiteindelijk nog heeft geforceerd'

Gepubliceerd: dinsdag 23 oktober 2018 om 23:26di 23-10-2018 om 23:26

Ajax-aanvoerder Matthijs de Ligt kon zijn geluk niet op na de late Champions League-zege op Benfica. De centrale verdediger besefte als geen ander hoe belangrijk de overwinning in extremis was.

De Ligt zag hoe de krachten bij beide ploegen wegvloeiden. Een 0-0 leek dan ook onafwendbaar, totdat invaller David Neres nog een individuele actie uit de hoge hoed toverde. "Complimenten aan David, hoe hij dit nog heeft geforceerd. Zo zie je maar hoe belangrijk ook de wisselspelers zijn voor ons", liet de aanvoerder weten aan Veronica.

Na het laatste fluitsignaal van arbiter Ruddy Buquet ontplofte de Arena: De Ligt en zijn teamgenoten vierden een groot feest met de supporters, maar landden al snel weer op aarde. "Op zo'n moment mag je wel even uit je dak gaan. Maar we zeiden al tegen elkaar: fantastisch, maar we zijn er nog niet. De volgende keer weer volle bak." De ontknoping zal nog lang blijven hangen bij de fans, vermoedt De Ligt. "Ik denk dat de supporters genoten hebben."

Plaats een reactie

dinsdag 23 oktober 2018 om 23:29
En hoe was hij niet in de basis.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28884
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:36
Ajax top , Benfica top , Scheidsrechter Flop ! Dat zo een man zo een podium krijgt. Wat een aanfluiting. 80% van zijn beslissingen waren fout. En maar lachen. Daar krijgt ie 17 000 euro voor, he. En een hotel en vlucht. Zou Nijhuis dit slechter hebben gedaan? Nooit ! Maar goed, gelukkig wint het nederlands voetbal en moeten we deze Franse baguette maar snel vergeten.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:40
Die scheids heeft teveel slakken gegeten. Zelden zo een slechte scheidsrechter gezien.
Vind ik leuk
Creeperd007 +1048
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:42
De scheidsrechter was echt verschrikkelijk. Een schande voor de CL dat deze man een wedstrijd mag fluiten.
Vind ik leuk
Hvdp +1398
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:52
En nu PSV morgen!!!è
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 02:36
Als PSV tegen Inter de helft van de mazzel had gehad van Ajax gisteren, dan had PSV zeker 3 punten rijker geweest. Ik gun het PSV van harte.
Vind ik leuk
ReneAjax +7861
woensdag 24 oktober 2018 om 03:54
Hou nou toch op, als Ajax mazzel had gehad, had Dolberg door de benen van de keeper gescoord, was de bal net 2 cm verder over de doellijn gegaan en had Donny vd Beek gescoord toe ie nagenoeg alleen voor de keeper stond.
In de 80e minuut had Ajax al met 3-0 voor moeten staan, als ze mazzel had gehad.
Ajax was de betere ploeg tegen Benfica en Inter was de betere ploeg tegen PSV. Beide teams hebben uiteindelijk ook terecht gewonnen.
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 09:34
Ja en Ajax had ook na 4 minuten al 0-2 achter kunnen staan. De betere ploeg zijn tegen een Portugese of Italiaanse ploeg is 1, maar meer doelpunten maken is 2.
Vind ik leuk
Hvdp +1398
woensdag 24 oktober 2018 om 09:56
ik begrijp het wel hoor
qua voetbal is psv gewoon niet goed genoeg
dus ze zullen het moeten hebben van klutsballen en veel geluk
ik hoop day ze dat nu ook eens in de CL ook gaan krijgen
of hebben ze hun geluk al verbruikt in de eredivisie?
Vind ik leuk
ReneAjax +7861
woensdag 24 oktober 2018 om 10:34
In de eredivisie heeft PSV meestal de scheidsrechters mee. In de CL niet. Heeft niets te maken met geluk.
Vind ik leuk
Hvdp +1398
woensdag 24 oktober 2018 om 10:40
bij psv noemen ze dat géén geluk maar klasse haha
de duikelaars krijgen in de CL ook bijna niets meer mee
hoe zou dat nu toch komen ??
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:38
Met van de beek heb je meer balans op het middenveld. Had hem dan liever voor Dolberg in de spits gezien maar dat is achteraf praten.
Vind ik leuk
abraksas +1684
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:42
Snap de keuze voor Donny maar had de wissel graag iets eerder gezien. Maar goed, beter laat dan nooit, dat zie je nou weer goed :D
Vind ik leuk
Foden +4567
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:49
Of gewoon Donny in de spits
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:51
Dan zou ik eerder Tadic in de spits zetten
Vind ik leuk
De Liefhebber +10463
woensdag 24 oktober 2018 om 00:20
Want Donny maakt de kansen wel af?? In Portugal Blind op 6, Schøne eruit, Wöber er in. Ziyech op 10, Neres rechts, Tadic links en Dolber in de spits....
Vind ik leuk
afcalwd1 +64
woensdag 24 oktober 2018 om 00:29
Schone eruit? Heb je de pot wel gezien? En Jij weet dat al jaren achtereen de nieuwe coach van Ajax schone op de bank zette en dat dit altijd punten heeft gekost?
Vind ik leuk
markie +1831
woensdag 24 oktober 2018 om 00:30
Jazeker, en Schone was een van de zwakste helaas...
Vind ik leuk
afcalwd1 +64
woensdag 24 oktober 2018 om 00:34
Ja sorry gebaseerd op niets niet in gaan op mijn andere argument.

Jij hebt er kijk op. Laten we real zijn en mazraoui was de zwaktste schakel vanavond.

Ook Ad ziyech zeker niet zijn wedstrijd

Maar hou jij het maar bij schone...
[Reactie gewijzigd op woensdag 24 oktober 2018 om 00:37]
Vind ik leuk
De Liefhebber +10463
woensdag 24 oktober 2018 om 00:47
Sorry pik, maar het kan echt niet meer in deze wedstrijden...Schøne is echt een held, sinds hij bij Heerenveen speelde volg ik hem al. Maar hij hoeft niet het hele seizoen op de bank hoor! Alleen in Portugal wel, Blind moet namelijk op 6! Wöber moet er dan in want er komt daar veel meer druk. Donny en Frenky er voor en Ziyech, Tadic en Neres in de voorste linie. Lekker beetje door elkaar rennen...we moeten minimaal een punt halen in Portugal!
Vind ik leuk
afcalwd1 +64
woensdag 24 oktober 2018 om 00:54
Je verhaal klinkt goed en doordacht. Naast het feit dat ik blind ook belangrijk vindt denk ik niet dat de handelings snelheid echt beter wordt op die positie door de wissel blind schone. Vind schone ook aanvallend gevaarlijker (vrijtrappen in iedergeval belangrijk) dus dat zou om het even zijn. Toch heeft mijn voorkeur dan zeker schone.

Wat ik belangrijker vindt is dat neres speelt. Maar dat is weer een ander verhaal

Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 07:32
Blind en Schone zijn vergelijkbare types op 6. Schone heeft een betere vrije trap en kan beter voetballen. In Portugal moet Wober spelen ipv Blind. Blind moet daar gewoon op de banl
Vind ik leuk
De Liefhebber +10463
woensdag 24 oktober 2018 om 07:51
Tja....ik denk dat Blind verdedigend beter is en op het middenveld niet minder....je gaat daar druk krijgen pik!!
Die vrije trappen mag Lasse toch niet nemen zolang Ziyech en nog een aantal anderen spelen....Je zou ook Schöne op 6 kunnen zetten en Frenkie en Blind er voor. Dan Neres, Ziyech en Tadic voorin met veel positiewisselingen...
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 00:48
Blind voor schone, Wober achterin,Dolberg eruit, Tadic in de spits en Neres op links. Dolberg in vorm is geweldig, maar hij is nog niet 100%.Neres brengt gewoon die diepgang, de dreiging en hij kan uit 't niets iets creëeren.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10463
woensdag 24 oktober 2018 om 00:50
Volgens mij zeg ik exact hetzelfde....😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 00:54
Haha zag 't later. Je hebt er iig verstand van :)
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:29
Ons aller Ajax heeft een aantal parels en daar is de Ligt 1 van. Wat een prachtige elftal zeg.
Vind ik leuk
Tfoe +3858
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:30
Beste elftal veruit....
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:31
Als je naar ons aller Ajax kijkt dan geniet je gewoon. Wat een feest is het weer.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:47
Ons? Ben altijd voor Ajax en PSV in Europa. Nu naar bed
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:48]
Vind ik leuk
Tfoe +3858
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:29
Neres hoort in de basis!
Vind ik leuk
Leedz +7225
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:36
Het is mij toch een raadsel, al dat tactische onzin van ten Hag.. je kan hem er naast zetten als een soort van tactische zet maar als je ziet dat het niet werkt hoor je gewoon te wisselen en het over een andere boeg te gooien en dan niet in de 89ste minuut pfff, kleine hartverzakking hier
Vind ik leuk
Plattekar bv +28884
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:39
Onana

Mazraoui. de Ligt. Blind Tagliafico

Ziyech. de Jong. vd Beek

Neres. Dolberg. Tadic

Vind ik leuk
Creeperd007 +1048
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:45
Ziyech zou ik absoluut op die rechtsbuiten laten staan. De beste speler van het elftal moet op zijn beste positie.
Vind ik leuk
Leedz +7225
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:50
Blind moet gewoon op het middenveld ipv Schone.. Tadic in de spits met Neres en Ziyech op de flanken
Vind ik leuk
ArieBombarie +41769
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:30
Kanonne wat een geweldige pot vol kansen aan beide kanten. Twee ploegen die wilden winnen. En dan zo nog aan t langste eind trekken; heerlijk!
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6842
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:31
Oppermachtig weer onze Matthijs, grootste verdedigend talent ter wereld.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:33
Kijk, met jou kan ik praten. Keep up the good work😊
[Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:33]
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 05:47
Beter dan Marcelo..?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:32
Neres hoort natuurlijk altijd in de basis te staan. Onbegrijpelijk dat Ten Hag geen basisplaats meer voor hem ‘ziet’. Verder is het vreemd dat Ten Hag hem niét als rechtsbuiten gebruikt maar als ‘10’ of als ‘11’.
Vind ik leuk
Mo +11885
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:33
Eigenlijk kan je Neres er ook gewoon niet naast zetten maar datzelfde zeg je over Donny. In dit soort wedstrijden moet het ook gewoon een beetje meezitten, en dat deed het gelukkig op het allerlaatste moment. Die vieze kutscheids deed er trouwens wel alles aan om het Ajax onmogelijk te maken, wat was die vent een drama zeg bizar.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:38
Gewoon die Tadic ernaast zetten!
Vind ik leuk
Mo +11885
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:58
Ja tuurlijk, dat is de oplossing...
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 07:35
Voor de rest gaat het goed met je?
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:39
Eens. Beiden moeten altijd spelen. Dat kan imo ook. Schone bracht mijn hart vanavond, zoals zo vaak, in een zeer ‘onrustig’ water. Het gaat bij hem vaak nét goed en net zo vaak niét goed. En die handelingssnelheid, kan gewoon echt niet meer. Die scheidsrechter, wat een oetlul was dat zeg. Heeft er volstrekt geen kaas van gegeten. Als je een vrouw had laten fluiten, had het absoluut beter geweest.
Vind ik leuk
Mo +11885
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:59
Het probleem is is dat Neres en Donny heel aanvallend zijn ingesteld, Schöne heb je gewoon nodig want anders heb je nagenoeg 3 aanvallend ingestelde middenvelders dat kan gewoon niet.
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 00:06
Zeer goed punt. Elting is nog niet ver genoeg om Schone ‘op te volgen’, hoewel hij volgens mij ook veel aanvallender handelt dan Schone. Maar heeft het ook niet te maken met drukzetten op de juiste momenten en dat Schone zich daar juist erg van bewust is en weet wanneer het wel en wanneer niet ‘mogelijk’ is?
Vind ik leuk
De Liefhebber +10463
woensdag 24 oktober 2018 om 00:24
Blind op 6, Schøne eruit...de Jong maakt ook zijn verdedigende meters.
Vind ik leuk
Mo +11885
woensdag 24 oktober 2018 om 00:27
Ja en dan Wöber erin maar daar los je het Donny Neres luxeprobleempje niet mee op.
Vind ik leuk
afcalwd1 +64
woensdag 24 oktober 2018 om 00:32
Ze bestaan nog mensen die niet naar individuele klasse kijken maar naar het balans van het team. Top!
Vind ik leuk
Hugo59 +2159
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:35
vd beek eruit, ziyech naar middenveld en neres erin..
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:40
En als je toch bezig bent: Schöne eruit, Blind naar middenveld en Wöber erin. Volgens mij heb je dan de sterkste ploeg te pakken (jammer voor vd Beek, maar hij haalt het niveau toch net niet in zulke wedstrijden)
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:52
Kan ook nog idd.
Vind ik leuk
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:36
Samba Samba Sam
Vind ik leuk
wil +1239
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:45
Jammer dat Zyech te zelfzuchtig was.
Vind ik leuk
rinirat +3023
woensdag 24 oktober 2018 om 00:08
boeiende wedstrijd met terechte gelukkige winnaar.
Jammer dat een fransman zo een duel krijgt... dat hebben we gezien.
Vind ik leuk
Ajax.nl +327
woensdag 24 oktober 2018 om 06:08
We hebben tevee goede spelers man, neres is eigenlijk gewoon basis speler net als wober bijv. Maja kunnen maar 11 spelen, neres moet zich terug knokken die jongen heeft iets speciaals. Super belangrijk voor ons, poeh wat een mooie avond man tering!!
Vind ik leuk
woensdag 24 oktober 2018 om 10:01
Die scheids was niet bepaald Ajax fan, rare fluiter
Vind ik leuk