'Mijn bijrol bij Ajax deed pijn. Ik wilde rechten studeren en advocaat worden'

    'Mijn bijrol bij Ajax deed pijn. Ik wilde rechten studeren en advocaat worden'

    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:35

    Noussair Mazraoui heeft dit seizoen een basisplek veroverd bij Ajax, maar twijfelde lange tijd of hij überhaupt het betaald voetbal zou halen. In de jeugdelftallen was hij regelmatig reserve en in Jong Ajax was hij de enige speler zonder contract.

    De rechtsback dacht er zelfs over na om zijn voetbaldroom vaarwel te zeggen. "Ik werd ongelukkig van mijn bijrol in de jeugd. Dat doet pijn hoor. Ik deed vwo en dacht: ik moet me maar vol op de studie richten", vertelt hij aan het Algemeen Dagblad. "Ik hield en houd van discussiëren, dus in mijn achterhoofd speelde de gedachte om rechten te gaan studeren en om advocaat te worden."

    Mazraoui bewandelde echter 'niet het normale pad', speelde zich in het eerste elftal van Ajax en scoorde in de Champions League tegen Bayern München en Benfica. Ook maakte hij zijn debuut voor het Marokkaanse nationale elftal, terwijl ook Oranje hem had willen hebben. "Ik was echt vereerd, maar heb voor Marokko gekozen." Dat ploeggenoot Hakim Ziyech dezelfde beslissing had genomen, speelde mee in zijn overweging. "Hakim heeft mij echt enorm geholpen toen ik bij de selectie van Ajax kwam. Je kijkt toch tegen die gasten op. Dan is het prettig als er iemand naar je omkijkt."

    Lees ook: 'Dat Mazraoui niet voor Oranje, maar Marokko heeft gekozen maakt hem populair'

    Plaats een reactie

    Cantona88 +169
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:37
    Leuke jongen, zit een goede kop op. Werkt hard. Is soms wat ongelukkig maar heeft een leuke carrière voor de boeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:39
    Ik geniet van spelers die op zich op deze manier manifesteren en knokkend op het hoogste niveau komen. Ik weet niet waar zijn plafond ligt, maar deze jongen heeft tenminste ook het verstand om zijn carrière de juiste richting op te duwen
    Vind ik leuk
    stratumseind +171222
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:40
    Hij lijkt in de verste verte niet op Dicky
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:56
    Moet ie niet willen toch?
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:47
    Verstandige taal van een bijzonder fijn mens.
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:49
    Echt type moderne verdediger, maar morgen zal ie t lastig krijgen no hard feelings ..
    Vind ik leuk
    davidben +5282
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:18
    Tegen Sam? Echt?
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:19
    Yep, vanwaar die twijfel ??!
    Vind ik leuk
    davidben +5282
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:45
    Naaaahhh....je had me bijna.
    Maar ja, alles kan. Zoals eerder vermeld op VP kan Ajax zelfs een gooi doen naar de titel in de CL. Alles kan in het voetbal.
    Zelfs het cliché, en tevens het pleonasme, over de ronde bal kan daar geen verandering in brengen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 15:52
    Ok cool
    Vind ik leuk
    Mama +197
    zaterdag 27 oktober 2018 om 10:57
    Even wat anders vannacht de klok 1 uur achteruit zetten. Ik herhaal achteruit zetten
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:03
    Kun je rustig vergeten, je zal altijd op tijd komen...😁
    Vind ik leuk
    JoTaPe +874
    zaterdag 27 oktober 2018 om 12:17
    Behalve voor Dembélé.
    Dan kom die ook eens op tijd voor een wedstrijd!
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 11:17
    Kan genieten van spelers die voor een basisplek moeten knokken Van mij mag je nog een paar van die doelpunten maken Het is jou (en mij:-)) gegund !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws