De Gier wil terug naar de basis: We moeten minder spectaculair gaan spelen

    De Gier wil terug naar de basis: "We moeten minder spectaculair gaan spelen"

    dinsdag 30 oktober 2018 om 13:40

    NEC-trainer Jack de Gier wil dat zijn ploeg terug naar de basis gaat. De matige seizoensstart van de Nijmegenaren leidt tot gemor bij de achterban en De Gier hoopt met simpeler en zekerder voetbal de harten van de fans terug te winnen.

    NEC staat na elf speelronden op de zevende plaats in de Keuken Kampioen Divisie. De ploeg van De Gier verzamelde voorlopig achttien punten en dat moet beter, zegt de coach in gesprek met De Gelderlander. "We krijgen te veel doelpunten tegen. Daar moeten we mee aan de bak. Dan zullen we dus misschien wel minder spectaculair gaan spelen. Ik denk na over de speelwijze."

    "We zullen eerst lelijke wedstrijden moeten winnen", vervolgt De Gier. "Dan komt het vertrouwen weer terug. Mooi spelen en verliezen, daar heb ik geen zin in. We moeten terug naar de basis, de eenvoud. Vanuit daar moeten we weer gaan groeien." Donderdag speelt NEC in het eigen Goffertstadion de bekerwedstrijd tegen Fortuna Sittard.

    Plaats een reactie

    dinsdag 30 oktober 2018 om 13:45
    Liever lelijk spel en winnen dan mooi spel en verliezen. Een on-Nederlandse mentaliteit!
    Vind ik leuk
    Bertjes +1168
    dinsdag 30 oktober 2018 om 14:06
    Wat er de laatste weken gebeurd heeft niks met spectaculair spel te maken, maar met abominabel slecht spel. Tactisch zwaar onder de maat en qua instelling zwaar onder de maat. Dan ga je dus ook tegen Oss zwaar de bietenbrug op. 5 jaar geleden waren we al boos als dit tegen een Ajax gebeurde, nu gebeurt het tegen Oss. Wat een verloedering.. :(
    Vind ik leuk
    dinsdag 30 oktober 2018 om 15:01
    Inderdaad, ik heb nog geen spectaculair voetbal gezien dit seizoen met vrijdag als diepte punt.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1168
    dinsdag 30 oktober 2018 om 15:46
    Oh de eerste wedstrijden waren wel spectaculair/spannend. Maar sinds de blessures van Alblas, van den Berg en van Eijden is het oerslecht geworden zonder resultaat. Met als aller diepste dieptepunt de 1-5 tegen Oss, waar het ook met echt pech 0-9 had kunnen worden. Zoiets treurigs als afgelopen vrijdag heb ik in mijn leven als supporter en seizoenskaarthouder echt nog nooit meegemaakt. Barre ellende..
    Vind ik leuk
    aaaaa +17
    dinsdag 30 oktober 2018 om 13:48
    een lekkere hema worst!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4031
    dinsdag 30 oktober 2018 om 17:13
    Mmmmm Doe mij er maar een of twee of drie..........
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    dinsdag 30 oktober 2018 om 13:53
    En het zou nog wel zo'n goed seizoen worden zeiden de NECers
    Vind ik leuk
    robertus +2028
    dinsdag 30 oktober 2018 om 14:34
    Ho ho. Dat is niet beweerd. Meedoen om de eerste 5 plaatsen, wat nog steeds makkelijk kan. Kampioen worden was van te voren al duidelijk dat dat een moeilijk verhaal zou worden. Maar voorlopig is het nog relatief rustig binnen de club en onder de supporters. Elke ander trainer had waarschijnlijk al met het hoofd op het hakblok gelegen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    dinsdag 30 oktober 2018 om 14:39
    Nou, ik heb hier meerdere discussies gehad over dat het dit seizoen beter zou gaan. Ik had nogal wat kritiek op dhr Oversier die er volgens mij geen reet van kan. Maar dit seizoen zou het helemaal goedkomen, met Jack de Gier enzo. Ik moet het nog zien.
    Vind ik leuk
    robertus +2028
    dinsdag 30 oktober 2018 om 14:50
    Wij hebben die discussie ook gehad. En ik heb altijd gezegd dat we niet te hoog moeten inzetten. En ik denk nog steeds dat we bij de eerste 5 zullen eindigen, en dat was/is de doelstelling.
    Je had wel gelijk m.b.t. veel tegengoals, maar aanvankelijk scoorde we er vaak 1 meer dan dat we tegen kregen. Nu zit dat even tegen. Trekt wel weer bij. Maar als we in slipstream blijven van de bovenste paar clubs, kunnen we aan het eind wellicht nog verrassen. Ik blijf vertrouwen hebben!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    dinsdag 30 oktober 2018 om 14:52
    Ik gun het jullie hoor. NEC is best een toffe club. Alleen heb ik weinig vertrouwen in de leiding.
    Vind ik leuk
    robertus +2028
    dinsdag 30 oktober 2018 om 14:59
    Dat kan en snap ik op zich ook wel. Maar ik kijk vooral naar wat we op het veld hebben. En denk dat deze selectie makkelijk moet kunnen voldoen aan de doelstelling. We moeten een beetje geduldig zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30213
    dinsdag 30 oktober 2018 om 15:02
    Ja, 5e worden moet lukken. Dit seizoen met al die grote teams misschien ook wel verstandig. Ik denk gewoon dat er op het veld wel wat beters had kunnen staan.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1168
    dinsdag 30 oktober 2018 om 15:52
    Ik ben er inmiddels wel over uit dat Jack een tactisch onbenul is. Ik heb in al die jaren als supporter nog geen wedstrijd gezien als afgelopen vrijdag. Als je met een kamerplant zou spelen als trainer ipv Jack hadden we het op zeker niet slechter gedaan. En dat vind ik best pijnlijk om te zeggen over een clubheld uit het verleden..
    Vind ik leuk
    Sebasje +361
    dinsdag 30 oktober 2018 om 23:27
    Dat zeggen wij, inderdaad, tegen anderen en tegen onszelf....
    Vind ik leuk
    dinsdag 30 oktober 2018 om 13:53
    Laatst tegen FC Oss was het niet om aan te gluren. Desondanks verwacht ik dat NEC weer gaat promoveren!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1424
    dinsdag 30 oktober 2018 om 13:55
    Het niveau van de kkd is wel erg bedroevend helaas.
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    dinsdag 30 oktober 2018 om 14:04
    De Gier ziet liever lelijke wedstrijden winnen dan mooie verliezen. Tot op heden hebben we alleen lelijke wedstrijden gezien die veel werden verloren!
    Van Eijden is sowieso een miskoop gebleken en er zitten wel meer spelers bij die zwaar tegenvallen. Lijkt soms wel of het de spelers niks boeit. Ouderwetse schop onder de klote zal misschien meef uithalen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 30 oktober 2018 om 14:10
    Net of er nu spectaculair gespeeld word..
    Vind ik leuk