Buijs scheldt eigen speler uit voor 'dombo': Is toch gewoon een lief woord?

    Buijs scheldt eigen speler uit voor 'dombo': "Is toch gewoon een lief woord?"

    zaterdag 3 november 2018 om 13:33

    FC Groningen-trainer Danny Buijs had tijdens de slotfase van het duel met Excelsior een akkefietje met zijn speler Ahmad Mendes Moreira. De invaller maakte een schwalbe en zorgde daarmee voor een woede-uitbarsting bij zijn trainer.

    Buijs schold Mendes Moreira vervolgens uit voor 'dombo'. "Aggie kent mij al een paar jaar (de twee werkten ook samen bij Kozakken Boys, red.), dus ik denk wel dat hij het van mij kan hebben", reageert Buijs lachend voor de camera's van FOX Sports. "Ik had niet verwacht dat dit hem zou overkomen."

    Interviewer Mark van Rijswijk laat weten dat 'dombo' wat hem betreft een 'knuffelscheldwoord' is en Buijs beaamt dit. "Is toch gewoon een lief woord?", lacht hij, om op serieuze toon zijn verhaal te vervolgen. "Het was een goede actie van Mendes Moreira, maar dan moet hij wat slimmer zijn. En dat gaf hij zelf ook toe na de wedstrijd."

    Lees ook: Chaotische voorbereiding voor FC Groningen: bus in de file, eten in wegrestaurant

    Plaats een reactie

    zaterdag 3 november 2018 om 13:35
    Pfffffffffff, wat een onderwerp zeg, nog stommer als die Homo shirts die de spelers van Man. United nu aan hebben.
    Vind ik leuk
    Farmer +12235
    zaterdag 3 november 2018 om 13:37
    Volgende topic gaat over de swaffel-competitie tussen de 2 e-sporters van jong-Cambuur, en jong-Almere City!
    ...het schijnt een 'nek aan nek-race' te zijn....
    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    zaterdag 3 november 2018 om 13:52
    Foei, je mag tegenwoordig ook geen homo meer zeggen, het is nu anders geaarde medemens.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 14:42
    Tss, vanuit het perspectief van de homo's zijn hetero's anders geaard. Het is dan ook niet langer acceptabel om homo's zo te noemen.
    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    zaterdag 3 november 2018 om 14:47
    Genderneutral?
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    zaterdag 3 november 2018 om 14:41
    Homos lopen hand in hand
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 3 november 2018 om 14:42]
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    zaterdag 3 november 2018 om 15:00
    Nee.....die dansen in hun blote bast op de tribune met hun rug naar het veld. 😘
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    zaterdag 3 november 2018 om 15:56
    Dat noemen ze sfeer!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 3 november 2018 om 16:04
    En dat is waarom Ajax bekend staat als sfeerloos.

    En het feit dat ze zelden op komej dagen ;)
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    zaterdag 3 november 2018 om 16:13
    Laatste 3 jaar niet in de Arena geweest? Zie de laatste tijd ool redelijk wat lege blauw rood witte stoeltjes in de kuip
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    zaterdag 3 november 2018 om 17:52
    Hoef de arena niet in. De Kuip evemeens niet
    Vind ik leuk
    Farmer +12235
    zaterdag 3 november 2018 om 13:36
    Moet elk woordje nu uitgemeten worden onder de loep-der-politieke-correctheid?

    'Hij zij Dombo tegen hem! - oooooh Mag-niet-zeggen"....

    Kom op VP, weten jullie niks minder belangrijks te melden?
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    zaterdag 3 november 2018 om 14:11
    Nou je vraagt ergens om en zie onder je bericht het bericht van VanLigt ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 14:26
    D(anny)B(uijs)=D(om)B(o)
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 november 2018 om 15:42
    Moet kunnen vind ik
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    zaterdag 3 november 2018 om 15:50
    Precies, gaat nergens over. Moreira gaat zich ook pas zorgen maken als Buijs niks meer tegen hem zegt.
    Als ik niet meeverdedigde, kreeg ik onder uit de zak. Als ik het dan nog niet zou doen, stond ik de volgende keer niet op het bord met de opstelling.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 3 november 2018 om 16:22]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws