Wéér geen thuiszege Heerenveen na blunder Scherpen en late goal van slordig Emmen

    Wéér geen thuiszege Heerenveen na blunder Scherpen en late goal van slordig Emmen

    zondag 4 november 2018 om 14:07

    SC Heerenveen is er wéér niet in geslaagd om in het Abe Lenstra Stadion een overwinning te boeken in de Eredivisie. Het thuiduel met FC Emmen eindigde zondagmiddag in 1-1. Reuven Niemeijer kopte in de slotminuten raak namens de gasten, die daarmee kregen wat ze verdienden. 

    Dat Emmen in de eerste helft van de wedstrijd niet wist te scoren, was een klein wonder. Kansen waren er namelijk genoeg. De ploeg van trainer Dick Lukkien was echter zéér onnauwkeurig in de afronding. Een aantal overtalsituaties werd slecht of slordig uitgespeeld. 

    Aan de andere kant van het veld was het na een halfuur wél raak. Zeneli mocht op de rechterflank aanleggen voor een vrije trap. Waar iedereen een voorzet verwachtte, krulde de vleugelaanvaller de bal zó over Emmen-goalie Kjell Scherpen heen. Het was de zoveelste fout van de sluitpost in de voorbije weken. 

    In de tweede helft werd het niveau van de wedstrijd steeds matiger. Zowel Heerenveen als Emmen wist amper een fatsoenlijke aanval op de mat te leggen. 

    In de absolute slotfase kreeg Emmen tóch nog wat het verdiende. Reuven Niemeijer kopte een corner binnen. Heerenveen wacht inmiddels al een halfjaar op een overwinning in eigen huis. De laatste thuiszege dateert van medio april. De Friese ploeg heeft nu veertien punten en blijft op de negende plek staan. Emmen staat op 10 uit 11, net als Willem II en De Graafschap. 

    Plaats een reactie

    zondag 4 november 2018 om 14:09

    Gefeliciteerd Emmen met dat ene punt.
    Ik heb wel helemaal niks met Emmen maar als er 1 ploeg waardeloos voetbal speelt dan is het Heerenveen wel.

    Buiten Feyenoord natuurlijk, dit voor alle NIET Feyenoord fan alvast dus die hoeven niet te reageren eventueel.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 14:12
    Thuis wel.. uit niet..

    "We love awaydays"
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 14:41
    Weer niet gewonnen thuis .....
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 14:42
    Goh, viel je dat nou pas op? Gelukkig winnen we uit nog wel eens, en zijn we daarin nog ongeslagen, scheelt weer
    Vind ik leuk
    Bosmeister +394
    zondag 4 november 2018 om 14:57
    Daar komt volgend week wel verandering in ;)
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 15:01
    Haha.. ik kan niks uitsluiten, maar ga er nog niet vanuit.

    Waar Groningen staat vindt ik overigens een vertekend beeld geven.. zo slecht zijn ze namelijk niet. Die hebben meer kwaliteit dan een aantal andere teams onderin.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +394
    zondag 4 november 2018 om 15:14
    Zeker, komt wel goed met de FC. Ik heb gewoon zin in volgende week, ik leef er altijd wel naar toe, de derby van het Noorden :)
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 22:53
    Ja jullie zijn Veendam kwijt hé, dan moet je ergens een derby van maken. Niks mis mee, maar je kan ons niet kwalijk nemen dat er maar 1 wedstrijd als een echte derby voelt.

    Maar eerlijk is eerlijk de wedstrijd heeft meer sentimenten en waarde dan de gemiddelde competitiewedstrijd. Dat maakt het ook zo leuk. En statistisch gezien doen we het in het algemeen goed tegen Groningen. Kan een hele mooie pot worden, en ik durf echt niet te zeggen of wij deze wel winnen. Wordt lastig zat maar we zijn er natuurlijk wel weer bij!
    Vind ik leuk
    Hektor +441
    zondag 4 november 2018 om 14:17
    Wat is de eredivisie toch een slechte kut competitie.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:57
    Onzin het is de beste voetbalcompetitie van Nederland.
    Vind ik leuk
    SCF1908 +239
    zondag 4 november 2018 om 16:39
    ja als je de rest van de competities meerekend... is de eredvisie nog goed! Maar als je kijkt naar welke competitie de beste is in europa.. dan is de eredivisie eerder de kleredivisie..
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:41
    Naar mijn mening op het moment gewoon de nr 7. Ik vind landen als Rusland, Oekraïne en België zeker niet sterker dan de onze. Miss zelfs gelijkwaardig met de Portugese.
    Vind ik leuk
    035 +5939
    zondag 4 november 2018 om 16:00
    Welkom op VP.😊
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 14:33
    Emmen gefeliciteerd met een DIK verdiend punt.
    Heerenveen DRAAK van een club heerlijk weekend.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3582
    zondag 4 november 2018 om 14:09
    Emmen verdiende een punt!
    Vind ik leuk
    Zwollenaar1 +1924
    zondag 4 november 2018 om 14:12
    Meer zelfs
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:09
    Wat een egoïsten bij Heerenveen. Zoveel mogelijkheden. Onder andere Lanmers en Zeneli alleen maar zelfzuchtig.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1031
    zondag 4 november 2018 om 14:11
    Zlatan Ibrahimovic ook egoïstisch speler , dan is het geen probleem?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:17
    Lekkere vergelijking ook. Zlatan kan 4 man voorbij spelen en dan scoren.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:20
    Zeg dan niks.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 14:10
    Meer dan terecht.. ontzettend slap gebeuren zeker voor rust. Wij kunnen beter alleen maar uitwedstrijden spelen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6865
    zondag 4 november 2018 om 14:10
    Na het zien van deze wedstrijd kom ik maar tot een conclusie: het gaat erg slecht met het NL voetbal, was niet om aan te gluren zo slecht. Hotseknotsbegonia voetbal
    Vind ik leuk
    stratumseind +172905
    zondag 4 november 2018 om 14:12
    het gaat ook alleen maar minder worden op deze manier
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3582
    zondag 4 november 2018 om 14:11
    Dave Bulthuis - quasi verdediger van beroep...
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 14:31
    Hij heeft in elk geval een draaicirkel van een vrachtwagen..
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16031
    zondag 4 november 2018 om 14:11
    Pas maar op Heerenveen. Odin 59' komt eraan in de beker en die hebben van Emmen gewonnen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 14:13
    Uit winnen we wel alleen thuis niet.. we stoppen gewoon met het spelen van thuisduels ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:14
    Emmen gefeliciteerd wij zijn zo dramatisch slecht!!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:17
    Volgende week word het zeker een verliespartij vr die Friezen💚💚💚
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 14:30
    Hoogmoed komt voor...

    Anyway, we pakken uit veel meer punten dan thuis, en scoren daarin ook nog eens redelijk gemakkelijk. We kunnen hem verliezen maar ik zie ons dat dan zomaar weer winnen..
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    zondag 4 november 2018 om 14:19
    En weer een puntje voor Emmen. mooi hoor.
    Vind ik leuk
    SCH Fan +147
    zondag 4 november 2018 om 14:25
    Hele weekend ook naar de tering
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    zondag 4 november 2018 om 14:36
    Kop op, nog maar een paar uurtjes.
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 14:37
    Het blijft een kutclub dat van jou.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:26
    Heerenveen morst punten?
    Ze hebben vandaag een punt gewonnen. Emmen had het verdiend te winnen.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10072
    zondag 4 november 2018 om 14:32
    Die keeper van Emmen kan er echt geen reetje van.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 18:26
    Misschien wat voor ADO
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 14:36
    En de toeschouwers van Heerenveen voor de wedstrijd al weer rijk rekenen deze pakken we wel ff.
    Dan komt de klap weer ff hard aan en weer niet winnen thuis en het stadion zat alweer bij lange na niet vol bij een derby.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:42
    Derby?
    Vind ik leuk
    Pur Sang +402
    zondag 4 november 2018 om 14:44
    Hallo Leeuwarden, alles goed?
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 14:46
    Met mij nu heeeeel goed met jou zeker niet haha
    Vind ik leuk
    Pur Sang +402
    zondag 4 november 2018 om 14:55
    Met mij gaat het uitstekend, dank je! Mijn club heeft gisteren heel lang met 10 man gevoetbald en heeft tegen de koploper van de Eredivisie het nog vrij lastig gemaakt.
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 15:02
    Klopt maar wel jammer dat jullie geen puntje meegenomen hebben uit Eindhoven.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 14:46
    Kom je hier nu alleen maar om de boel af te zeiken? Mij heb je er niet mee hoor, maar man stel je niet zo aan.

    Welke derby overigens? We hebben maar 1 echte derby, en een soort van Derby, de noordelijke.

    En nee hoor volgens mij ging en gaat niemand er van uit dat we zomaar even winnen.. thuis dan.

    Komt wel goed met ons maak ik me geen zorgen over, kan veel beroerder kijk maar in Groningen of Leeuwarden..
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 14:51
    Man wat lul je weer poep maar dat past wel bij jou clubje.
    Het gaat heel snel achteruit bij jullie krijgen het stadion niet eens meer vol.
    En de prestatie zijn dramatisch en kun je wel elke keer goed praten maar huil maar verder.
    Cambuur krijgt in 2021 nieuw onderkomen zal het bij jullie nog minder toeschouwers in het stadion zitten.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +402
    zondag 4 november 2018 om 14:56
    Gast, ga lekker naar buiten. Wat frisse lucht is gezond voor je longen!
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 15:00
    Klopt neem ik ff een sigaar op een geweldig weekend bedankt voor je tip.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 15:00
    Haha het is mij wat bij jou. Volgens mij zijn wij natuurlijk niet de enige die het stadion niet vol hebben. Kijk eens naar Groningen, Arnhem, Utrecht etc, dan doen wij het gemiddeld gezien nog geen eens zo gek. Het is ook iets van deze tijd, waarin je Fox voor slechts 7,50 kan aanschaffen. Ons meeste thuiswedstrijden zullen rondt of zelfs net boven de 20.000 zitten, dat is zo gek nog niet.

    En zolang wij dan nog wat rondt de subtop hangen, de PO halen zoals we vaker doen, gaat het sportief ook zo slecht nog niet. Dus dan kun je hele verhalen verzinnen maar ze zijn (helaas voor jou) nergens op gebaseerd.

    En dat Cambuur ooit (eindelijk) eens een nieuw stadion krijgt is ook wel hard nodig. Deze bouwval staat namelijk op instorten.. en dat ding moet het nog 3 jaar volhouden. Laat ze er in Leeuwarden nu eerst maar eens voor zorgen dat ze niet voor altijd een standaard nietszeggend eerste divisie clubje blijven, zien we dan verder.
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 15:06
    Jonge we zullen zien maar ik heb je gewaarschuwd ik heb meerdere mensen gehoord ze zijn Heerenveen moe.
    En Cambuur kan alleen maar vooruit kijken en dat kunnen jullie niet maar we zullen zien.
    Maar succes met jullie eerste thuis overwinning van dit seizoen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 15:16
    Haha niet zo gefrustreerd man nergens voor nodig. Laat Cambuur nou eerst in de ED komen.. en blijven, zien we dan wel verder.

    En denk er eens over na.. een dorp wat een stadclub in alle facetten ver voorbij is, toch iets goed mis gegaan in Leeuwarden hé.

    Succes ermee.
    Vind ik leuk
    Hall +64
    zondag 4 november 2018 om 15:23
    Jonge het is bij jullie dramatisch op alles en zelf ook nog op het veld.
    Vind ik leuk
    Joee +225
    zondag 4 november 2018 om 15:33
    Haha, wat een niveau die reacties van jou...
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5618
    zondag 4 november 2018 om 17:45
    Zoals gezegd thuis wel uit niet. Maar zo lang we een stabiele ED club zijn gaat het helemaal prima.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:30
    Krijgt? Cambuur is het gewoon niet en zal het ook niet worden.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:29
    20.000 voor Emmen is best veel. En dat voor zon dorp alleen kijk jij naar het stadion capiciteit.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:19
    Van welke kleuter op de redactie heeft Scherpen ooit zijn knikkers afgepakt? Behoorlijk sneu hoe die jongen hier de grond in wordt getrapt keer op keer. Het is bijna van hetzelfde (gebrek aan) niveau als Johan Derksen.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:51
    Niet mee eens. Emmen mag dit deze te jonge doelman niet aandoen. In aanleg heeft hij best veel, maar maakt deze jongen zo kapot. Dat ligt niet aan Derksen of aan welke criticaster dan ook. Emmen is de hoofdschuldige.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1938
    zondag 4 november 2018 om 15:20
    Je zag de gelijkmaker aankomen gefeliciteerd emmenaren
    Vind ik leuk
    Jandehulk +21
    zondag 4 november 2018 om 15:25
    Lekker Emmen!!...jammer dat jullie niet scherper voor de goal waren,dan waren ze daar nog gefrustreerder...
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:49
    Die Scherpen heeft Emmen dus wéér 2 punten gekost.
    Vind ik leuk
    shovel +115
    zondag 4 november 2018 om 16:02
    Ahh hebben we weer een nieuw leeuwarder strontboertje in de gelederen?
    Vind ik leuk
    035 +5939
    zondag 4 november 2018 om 16:12
    Vooral welke club bent u?
    Vind ik leuk
    shovel +115
    zondag 4 november 2018 om 16:16
    Voor de club die momenteel met 3-0 voor staat meneer, maar is dat zo belangrijk?
    Vind ik leuk
    035 +5939
    zondag 4 november 2018 om 16:19
    Helaasben ik op een plek waar ik geen standen kan zien. Uw club is?
    Vind ik leuk
    shovel +115
    zondag 4 november 2018 om 17:12
    Dat is vreemd u kan wel reageren hier bijVP
    Vind ik leuk
    035 +5939
    zondag 4 november 2018 om 17:16
    Klopt, maar waar haal ik de standen vd wedstrijden vandaan?
    Is het zo lastig om aan te geven voor welke club u bent? Ik ben voor Ajax.
    Vind ik leuk
    shovel +115
    zondag 4 november 2018 om 17:35
    Teletext?
    Vind ik leuk
    shovel +115
    zondag 4 november 2018 om 17:36
    Maar als dat zo belangrijk voor u is Utreg
    Vind ik leuk
    035 +5939
    zondag 4 november 2018 om 18:07
    Dan ben jij voor een mooie club. Ben in het oude en nieuwe stadion geweest.
    Vind ik leuk
    SCF1908 +239
    zondag 4 november 2018 om 16:39
    Heereveen zou vind ik met dit elftal makkelijk moeten winnen van FC Emmen maar voor Emmen is het mooi dat ze een punt pakken!
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4628
    zondag 4 november 2018 om 18:07
    Ik denk dat jouw en mijn club de selectie hebben om van Emmen te kunnen winnen maar Emmen functioneert beter als team. Dat levert hun punten op.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws