'Dit was echt de ergste uitwedstrijd van mijn leven. Ajax-uit? Nóóit meer'

    'Dit was echt de ergste uitwedstrijd van mijn leven. Ajax-uit? Nóóit meer'

    zondag 4 november 2018 om 14:23

    Het uitduel met Ajax van zaterdagavond was voor een groot aantal fans van Willem II 'de ergste uitwedstrijd ooit'. Dat schrijft één supporter in een ooggetuigeverslag op fansite De Kruikenzeiker. Honderden Willem II-fans werden op Amsterdam Centraal urenlang vastgehouden door politieagenten. 

    Directeur Berry van Gool uitte in een fel statement al zijn ongenoegen over de aanpak van lokale autoriteiten. In een uitgebreid verslag valt precies te lezen hoe de fans van Willem II zich behandeld voelen. 'Ik vind het echt te schandalig voor woorden dat er na overleg met de clubs, de gemeente Amsterdam en de politie besloten wordt om de Willem II-supporters een vrijvervoer regeling op te leggen. Komen we vervolgens met die regeling naar Amsterdam, worden er allerlei verhalen verzonnen en wordt onze vrijheid daar urenlang afgenomen', schrijft de fan in kwestie.

    'De politie Amsterdam moet zich kapot schamen. Er zaten best wat vriendelijke mensen tussen waar je best prima een gesprek mee kon voeren hoor. Er zijn geen klappen uitgedeeld met wapenstokken en er is ook niet hard geduwd met schilden of dat soort zaken die je wel eens ziet op beelden. Het ging er heel vredig aan toe. Maar de persoon die hen de orders geeft en burgemeester Femke Halsema moeten zich echt kapot schamen.'

    Nooit meer Ajax-uit
    Hij spreekt van 'de ergste reis ooit'. 'Het enige waar ik ontzettend trots op ben deze dag is het feit dat mijn medesupporters zich niet keurig hebben gedragen, ze hebben zich voorbeeldig gedragen. In zo'n situatie, zo lang, met zoveel frustratie en uitlokking zó rustig blijven is juist bewonderenswaardig en gedrag dat beloond zou moeten worden.'

    'We zijn voetbalsupporters. We kunnen wel tegen een stootje. Maar gisteren was ik er echt helemaal klaar mee. Het plezier in deze wedstrijd was sowieso al meteen weg, maar ik begon zelfs heel even te twijfelen aan het bezoeken van andere wedstrijden. En dat is toch kut. Want uitwedstrijden kunnen zo mooi zijn. Zoals ook deze uitwedstrijd heel mooi had kunnen zijn. Ajax-uit? Nóóit meer.'

    Zijn slotconclusie: 'Echt de ergste uitwedstrijd ooit. Met meerdere mensen gesproken die spraken van de kutste dag uit hun leven. Ik kan me daar best bij aansluiten.'

    Lees hier het volledige verslag

    Lees meer over:EredivisieWillem II

    Plaats een reactie

    reggie +1749
    zondag 4 november 2018 om 14:28
    Wie wil wel naar ajax, niemand toch.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:31
    De arrogantie van de hoofdstedelingen is hiermee onderstreept.
    Vind ik leuk
    Richard020 +13108
    zondag 4 november 2018 om 14:52
    Kijk vanavond eens het AT5 Nieuws, daar wordt er ook aandacht aan besteed. Ook met beelden waar de fans van Willem II toen ze op perron 7 uitstapten meteen de gebruikelijke hamas liederen begonnen te scanderen. Halsema heeft daarom goed en direct laten ingrijpen! Zo gezellig waren ze niet bezig de Brabanders. En maar huilen dat ze slecht behandeld zijn door de Amsterdamse politie!
    Vind ik leuk
    Romario9 +11823
    zondag 4 november 2018 om 15:32
    Och och, er wordt wat gescandeerd...
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    Bullet +3178
    zondag 4 november 2018 om 18:54
    Oh, goed praten. Is toch te zot dat je meent dat dat maar moet kunnen? Heb je kinderen? Vind je het oke als de juf ze dit gaat aanleren, gewoon omdat het prima kan?
    Vind ik leuk
    Gerro +6714
    zondag 4 november 2018 om 22:08
    Er is wel een verschil wat er word gescandeerd maar jij vind kennelijk alles kunnen. Weten we meteen wie we hier voor ons hebben.
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    zondag 4 november 2018 om 15:49
    Wie zingen er altijd zelf joden, joden??? Juist.

    Maakt zeker niet goed dat ze dit soort walgelijke liedjes gaan zingen!

    Maar dat de aanhang van de Amsterdamse club dat nog scandeert is kan ook niet meer.

    En nee....boeruh is geen etnische groep met gevoelige lading.
    Vind ik leuk
    tim1234 +475
    zondag 4 november 2018 om 18:02
    "Joden" op zich is toch niets negatief? Het werd denigrerend tegen Ajax gebruikt en zij hebben dat overgenomen als compliment, lijkt me juist het tegenovergestelde van racisme.
    Hamas daarentegen is erg anti-Joods, dus provocerend. Ik snap de vergelijking die je probeert te maken niet zo goed.
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    zondag 4 november 2018 om 18:16
    Heb je helemaal gelijk in!

    Ik bedoel meer om te zeggen dat ze dit soort leuzen gebruiken om de tegenstander te raken en als je het zelf niet meer gebruikt dan komen de liedjes over joden ook niet meer.
    Is heel triest maar helaas werkt t zo.
    Van mij mogen ze zich zo blijven noemen.
    Ze zijn in Nederland al betuttelend genoeg! ( Negerzoenen, katan, gouden koets, zwarte piet, jodenkoeken, etc etc...)
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    zondag 4 november 2018 om 18:17
    Ik ben zelf Ajacied, en joden aan het gas mogen ze niet roepen ivm de 2de Wereldoorlog ,maar de Hamas mogen ze op zich wel aanmoedigen
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    zondag 4 november 2018 om 23:09
    Moet je eens reacties van de Joodse gemeenschap erover lezen, die zijn er helemaal niet zo blij mee dat Ajacieden er met hun etniciteit en cultuur aan de haal gaan.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 18:17
    Wat lul je? Heb de Amsterdamse aanhang nog nooit Hamas horen scanderen.
    Vind ik leuk
    markie +865
    zondag 4 november 2018 om 19:10
    Echt schandalig als je dit soort liederen goed probeert te praten
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:44
    Ach, het is gewoon dommigheid en stelt niets voor

    In alle stadions wordt "wie niet springt die is een Jood" gezongen, ook als Ajax er niet eens speelt

    En bij Ajax zingen ze "wie niet springt die is geen Jood"

    Als je dat soort liedjes of spreuken serieus gaat nemen dan ben je pas echt de weg kwijt

    En hoe meer mensen uiten dat ze die liedjes kwetsend vinden, hoe meer ze zullen worden gezongen

    Want dat is nou precies de bedoeling: de tegenstander proberen te kwetsen
    Vind ik leuk
    markie +865
    maandag 5 november 2018 om 17:01
    Dat liedje over wue niet springt is ook een stuk onschuldiger dan dat er mensen aan het gas moeten toch?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:47
    Dat maakt die idioten toch helemaal niets uit

    Alles wat ze verzinnen om te kwetsen is goed
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    zondag 4 november 2018 om 16:25
    Ja, iedereen pest jullie, het is niet eerlijk😭
    Vind ik leuk
    Bullet +3178
    zondag 4 november 2018 om 18:59
    Tja, in Ehv denken ze weer dat heel de KNVB tegen ze is, dat Ajax kampioen moet worden, dat de media pro ajax is..zo is er overal wel wat he...
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:30
    Ik vraag me toch af waar je dit vandaan hebt. Want we zongen "Joden, joden - tilburg komt eraan." Geen hamas..
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 18:18
    Boefjes zijn jullie!!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 19:15
    JA SORRY!!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:37
    "De politie laat weten dat geen enkele Willem II-supporter zich misdragen heeft."
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    zondag 4 november 2018 om 17:38
    De voorbereidingen waren al getroffen voordat de trein aankwam. De ME en de hele politiemacht stond al klaar en de treinen waren al neergezet om een afgesloten ruimte te maken. Wat er wel of niet gezongen werd is dus zeker niet de aanleiding geweest. Kortom: geen onzin uitkramen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    zondag 4 november 2018 om 20:15
    Maak jezelf niet belachelijk joh. Je lult compleet uit je nek. Zulke dingen scanderen wij sowieso nooit, sneuneus!
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 23:21
    Doe toch niet zo huilerig over liedjes man. Je zingt zelf vast ook nooit wat vervelends. Deze actie van politie om het zingen van een lied. Moeten we dan ook maar de doodstraf weer gaan invoeren voor het jatten van een fiets? Je bent niet goed man!
    Vind ik leuk
    WRFM +311
    maandag 5 november 2018 om 15:25
    Jullie beledigen constant doelgroepen en lopen rond met israelische vlaggen dragen van die kettinkjes fus zeur toch niet
    Vind ik leuk
    Stranger +5114
    maandag 5 november 2018 om 15:29
    Nooit in een trein met Ajax-supporters gezeten blijkbaar?
    Wat daar uit komt lusten de honden geen brood van.
    Dus gewoon even dimmen want in elke supporters groep heb je zulke figuren.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:11
    Ze hadden die belgen lekker moeten laten gaan,hadden ze echt iets te piepen gehad
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    zondag 4 november 2018 om 14:52
    Schei toch uit, ik keur het niet goed maar dat slaat natuurlijk nergens op.

    Daarbij heeft Ajax hier zelf ook trouwens niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:03
    Als ik zie dat ook Bizzy ( PSV'er ) heeft gezien/gehoord wat die Willem II supporters hebben gezongen op het station, dan snap ik nu wel waarom de politie heeft ingegrepen. Als ze niks hadden gedaan en ze zouden de stad in gaan en die teksten zingen dan was het een grote puinhoop geworden.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:34
    Omdat je dat zingt wordt je als crimineel behandeld. Mooie redenering
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:35
    Zou van mij mogen. Dergelijke liederen slaan kant noch wal.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1050
    zondag 4 november 2018 om 16:32
    eens
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:45
    Typisch weer zo’n Feyenoorder met het IQ van een zeepaardje
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    zondag 4 november 2018 om 16:27
    Typisch weer een generaliserende opmerking van een trieste internetheld met het iq van een 🍓
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:50
    Komt iemand wat uitleggen over IQ. Internetheld dat je er rond loopt. Volgens mij is antisemitisme geen wetsovertreding.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 18:19
    Aha! Vandaar dat jouw soort er zo dol op is. Smeerpijpen!
    Vind ik leuk
    markie +865
    zondag 4 november 2018 om 19:12
    Als ik bepaalde verwensing op straat ga roepen wordt ik ook opgepakt, maakt dat mij een crimineel? Nee. Is het terecht? Ja
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:54
    Is die gebruikersnaam van jou is niet arrogant dan?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:31
    Wat is daar arrogant aan? PSV is regerend landskampioen, dat zijn de feiten.
    Vind ik leuk
    cj.ooms +18
    zondag 4 november 2018 om 17:28
    Wat een onzin man steeds jouw ploegje erbij halen uit Lampestad.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    zondag 4 november 2018 om 22:54
    Dit antwoord klinkt als die van Stratumseind
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 00:43
    Dat zou zomaar kunnen. Is vast een van zijn tientalle trollaccounts. Die droeftoeter uit Eihoven 😎
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    zondag 4 november 2018 om 15:06
    Calimero'tje psv komt altijd als eerste reageren als het om negatief Ajax gaat hoor.. haha
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:18
    Jullie zijn al 4 jaar de Calimero's, maar ik begrijp best je frustratie en dat je het om denkt te kunnen draaien qua Calimero-status die jullie ajacieden toch al weer geruime tijd dwarszit. Ben bang voor jullie dat het nog wel even gaat duren voordat jullie weer de voetbalhoofdstad zijn.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    zondag 4 november 2018 om 15:31
    Keep dreaming, paar x slordig kampioen worden en afgemaakt worden in europa en denken dat je de beste bent😆 wij Ajacieden blijven neer kijken naar PSV hihi.
    Eindhoven Calimero hoofdstad,
    the saga continues.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:40
    De frustratie word ook jou teveel zie ik, arme jonguh.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    zondag 4 november 2018 om 15:46
    Zou ik ook snel zeggen, een hele fijne zondag toegewenst🐣
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    zondag 4 november 2018 om 16:29
    Tja, en de rest van Nederland lacht jullie en jullie arrogantie uit.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 18:04
    Normale supporters, zoals in Duitsland, hebben respect voor de andere voetballiefhebbers van de tegenpartij. Neerkijken op anderen wordt door sommigen verheerlijkt.
    Vind ik leuk
    RWA040 +351
    zondag 4 november 2018 om 18:44
    AFCA_Scooby vooral op ons neer blijven kijken arrogant ventje. De enige calimero’s zijn supporters zoals jij. Altijd maar wijzen maar nee wij Ajaciedjes doen nooit iets verkeerd.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    maandag 5 november 2018 om 10:30
    Grappig want de rede van deze kettingen van comments komt omdat er een PSVer weer als eerste klaar staat on te reageren als het onderwerp om Ajax gaat. Negatief bericht en ze staan als eerste klaar hoor..

    ik support psv ook gewoon in CL, een calimero zou zoiets niet doen. Ik heb geen haat tegen de club zoals andere wel tegen ons hebben, maar of ik fan van die club ben dat zeer zeker niet maar dat is logisch.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    073fa +36
    maandag 5 november 2018 om 10:46
    Dat je vanuit t voetbalspelletje zo denigrerend over anderen spreekt, maakt dat zoveel voetbalfans een hekel hebben/krijgen aan Ajax en ze niks gunnen. Maar goed blijf vooral teren op t verleden v jullie om je arrogantie te voeden en laat anderen de prijzen pakken!
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    maandag 5 november 2018 om 12:22
    Eerder jij met deze comment. Heb je wel gelezen wat ik hiervoor schreef?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:33
    Hoeveel punten hebben jullie gehaald in Europa?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:43
    zozo Jantje heb je daarvoor een nieuw accountje gemaakt? Grote vent dat je daar bent. Wij hadden iets minder geluk met de loting, maar dat is je vast niet ontgaan Jantje. Maar blijf vooral zo doorgaan met jullie gefrustreerde opmerkingen, wij genieten daar intens van.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    zondag 4 november 2018 om 15:48
    Echt?
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 16:31]
    Vind ik leuk
    cj.ooms +18
    zondag 4 november 2018 om 17:31
    @psv Wij ook dinsdag weer 😂
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zondag 4 november 2018 om 16:23
    Altijd maar weer die vier jaar. Kun je niet verder tellen kereltje? Altijd maar weer dezelfde cliche opmerkingen, jullie kunnen dus echt helemaal niks beters verzinnen haha, triest!
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    zondag 4 november 2018 om 16:31
    Maar wat een leuke 4 jaren. En het allerlekkerste : er komen er nog wel een paar bij
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zondag 4 november 2018 om 16:33
    Gast, je bewijst mijn theorie :) Thanks!
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    zondag 4 november 2018 om 16:36
    Gast?!? Ben jij een kleuter of zo?
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zondag 4 november 2018 om 17:35
    Ehm, ben een volwassen kerel die houd van een leuke discussie. Daar kom ik hier ook voor. Beetje pesten vind ik ook wel grappig. Maar dat gezuig, getrol en cliché shit steeds man....it's getting old. Verzin eens wat nieuws. Wie is hier precies de kleuter vraag ik me dan af haha :)
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zondag 4 november 2018 om 17:45
    Als PSV kampioen word is dat verdiend uiteraard, en dan feliciteer ik alle PSVers. Jij daarentegen maakt liever megaflauwe uitgekauwde opmerkingen op een voetbalforum. Steeds maar die 4 jaar haha. Wees blij met de behaalde resultaten "gast" Voor je het weet is het afgelopen ;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    maandag 5 november 2018 om 06:27
    Spreek je uit ervaring, dude?
    Vind ik leuk
    cj.ooms +18
    zondag 4 november 2018 om 17:30
    Sneller dan jij denkt verwacht ik. Weet het eigenlijk wel zeker
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:25
    Bij een naamwoord, Calimero is geen zelfstandig naamwoord, die eindigt op een klinker en die verkleind wordt, plaats je geen apostrof, maar verdubbel je de eerder genoemde klinker; Dus 'Calimerootje'. Echter, Calimero is een klein schepsel, dus waarom zou je daar een verkleinnaamwoord van maken..?
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    zondag 4 november 2018 om 16:30
    Precies wat mij niet zoveel boeit, maak je niet zo druk..
    Vind ik leuk
    Guust +5707
    zondag 4 november 2018 om 15:51
    De arrogantie is dat jij dit alles geloofd. Beetje dom ook om vanuit je luie stoeltje thuis iets te roepen.
    Vind ik leuk
    jochempje +3221
    zondag 4 november 2018 om 16:19
    Voor echte arrogantie moet je toch echt naar Eindhoven gaan tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9397
    zondag 4 november 2018 om 16:35
    De kutste dag uit hun leven zeggen ze, poeh poeh dan hebben ze wel een lekker leven zeg
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    zondag 4 november 2018 om 22:53
    Deze opmerking onderstreept de arrogantie van de Brabantse gemeenschap. Bemoei je lekker met je eigen Eindhoven-United
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:55
    Als dit de ergste dag van je leven is, dan heb je nog een hoop weerstand te kweken en veel te leren.
    Uiteraard is het vervelend als je wordt gehinderd een voetbalwedstrijd te volgen maar de burgemeester is er voor de veiligheid van alle mensen in de stad en hoort daar geen risico mee te nemen als er aanwijzingen voor confrontaties zijn.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    dinsdag 6 november 2018 om 11:38
    Haha! Vraag de Spurs fans over Eindhoven, en je krijgt me een verhaal waar Amsterdam bleekjes bij afsteekt.
    Vind ik leuk
    bert +86
    zondag 4 november 2018 om 14:32
    Ikke
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +514
    zondag 4 november 2018 om 14:33
    Hahaha een gefrustreerde voetbal supporter
    Vind ik leuk
    Hall +54
    zondag 4 november 2018 om 14:39
    Ajax koop je in de supermarkt
    Vind ik leuk
    Olfie +4448
    zondag 4 november 2018 om 15:00
    wow, zelf verzonnen?
    Vind ik leuk
    J R Riquelme +1363
    zondag 4 november 2018 om 15:04
    Goedzo jongen, jij verdient een sticker voor je originele opmerking.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:10
    En kan je tevens ook een brand mee blussen
    Vind ik leuk
    Groen +1538
    zondag 4 november 2018 om 15:31
    Tevens, ook, eveneens? ;)
    Vind ik leuk
    bert +86
    zondag 4 november 2018 om 16:16
    Oei een jaloerse hier zo
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1573
    zondag 4 november 2018 om 15:06
    Weer aan de drugs gezeten Reggie?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:07
    Alleen de mensen met verstand van voetbal, dus jij niet nee.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:28
    De politie in NL is om te huilen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4503
    zondag 4 november 2018 om 14:31
    die krijgen opdracht, in dit geval van een schitterende linkse politica die niet weet hoe de varkens rennen.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:37
    Zij hoort alleen maar de dingen, en mag dan ja of nee zeggen. En als de politie dan als een stelletje keukenmeiden staat te gillen.

    Wat moet zij dan zeggen?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4086
    zondag 4 november 2018 om 14:41
    Worden alle reacties verwijderd ? Vind de moderators wel erg aan het overdrijven zijn....
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +447
    zondag 4 november 2018 om 14:45
    Gebeurd altijd dit is AjaxPrimeur en negatief commentaar op Ajax wordt niet dus gewaardeerd en verwijderd
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zondag 4 november 2018 om 16:24
    Wel een knappe vrouw overigens (smaken verschillen)
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    zondag 4 november 2018 om 16:33
    Eh ja, smaken verschillen 🙄
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4503
    zondag 4 november 2018 om 17:24
    zolang ze niet praat is er weinig aan de hand inderdaad...
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    zondag 4 november 2018 om 17:40
    Haha ;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1573
    zondag 4 november 2018 om 15:08
    Waarom nou die sneer uitdelen? Wat wil je dan? Politie zoals in de VS, Rusland, Noord-Korea misschien? Je mag je handjes dicht knijpen met de politie hier mafkees!
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:12
    Misschien kun je beter dan Engeland of Duitsland noemen.
    Hier worden zelfs oefenwedstrijdjes achter gesloten deuren gespeeld, want stel je voor.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:13]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1573
    zondag 4 november 2018 om 15:15
    Engelse politie ook niet prettig, Duitse politie vind ik goed. Achter gesloten deuren is nodig omdat we nogal opvliegende types zijn. Kun je nagaan hoe dat in de 80 jarige oorlog moet zijn gegaan.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:29
    Is weer eens wat anders dan in het uitvak bij Ajax uitgedaagd te worden door die doorgesnoven henkies die ze daar als stewards gebruiken
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    zondag 4 november 2018 om 16:35
    Tijd dat wij weer naar Amsterdam mogen om die kut henkies het leven zuur te maken
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    zondag 4 november 2018 om 14:29
    Tijd voor Willem 2 om te degraderen. Hebben ze een nieuwe kutste dag ooit.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1232
    zondag 4 november 2018 om 14:32
    Hij kan niet tegen kritiek hoor, wat alles omtrent ajax is positief toch?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    zondag 4 november 2018 om 14:35
    Jazeker en Ajax staat hier helemaal los van. De beslissing is genomen door Femke Heksema en de politie. Jullie wijzen naar de verkeerde.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1232
    zondag 4 november 2018 om 14:40
    Ajax staat dus helemaal los van Amsterdam?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:43
    Dus als iemand een moord pleegt in Amsterdam, dan is dat ook de schuld van Ajax?!
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1232
    zondag 4 november 2018 om 15:29
    Zeg nergens dat Ajax de schuldige is hier. Amsterdam moet zich kapot schamen. Zullen we dit volgend jaar effe bij jullie flikken? Dan zijn de rapen gaar hoor. Gaat de media weer geilen over hoe zielig het was etc, en de ajax supporters gaan reageren dat het niet terecht is. Maar nee het zijn Willem II supporters dus wat maakt t uit. Dat zijn super gevaarlijke hooligans.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:49
    Heb jij doorgaans ook een eierdop op je hoofd??
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1232
    zondag 4 november 2018 om 16:23
    Nee maar zoals de kruikenzeiker al zei, vervang de woorden in het nieuws (Willem II-supporters) is in bejaarden of anti zwarte piet demostranten. ‘Groep bejaarden vastgehouden op station amsterdam’ dan is het opeens wel erg. Zijn voetbal supporters minder?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 17:43
    Nu stel je voetbalsupporters in het algemeen en ben ik het met je eens. Daarnet maak je de vergelijking dat Ajax supporters anders in het nieuws komen en dus anders behandeld worden dan Willem II supporters. En dat vind ik Calimero gedrag.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1232
    zondag 4 november 2018 om 21:39
    Helemaal niks tegen Ajax supporters, doel op het feit dat de media tegen ons bezig is na nac thuis een jaar geleden. En als het over Ajax, PSV of Feyenoord gaan doet de media beter onderzoek naar wat er is gebeurd. Nu is het gewoon sensatie zoeken.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    zondag 4 november 2018 om 14:44
    In deze beslissing wel ja. De burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid van het station tot het stadion. Volgens mij begint die van Ajax pas in het stadion zelf.
    Misschien in overleg gebeurd maar de burgemeester is de eindverantwoordelijke.

    Als je gaat proberen die weg te krijgen, dan help ik mee!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17813
    zondag 4 november 2018 om 14:46
    Nee natuurlijk niet, maar Ajax staat los van de beslissing die Halsema en de politie nemen. Ajax heeft die beslissing niet genomen, wat snap je daar niet aan?
    Vind ik leuk
    Sabau +91
    zondag 4 november 2018 om 14:54
    Als het ivm een confrontatie tussen supporters is dan heeft ajax er toch vanalles mee te maken?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17813
    zondag 4 november 2018 om 15:03
    Wat kan Ajax eraan doen als supporters een potje willen knokken? Als dat waar is, wat ik niet denk als je die Willem II supporter zo hoort.

    Halsema en de politie hebben dit besloten.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9586
    zondag 4 november 2018 om 15:07
    Nee.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 14:44
    Lees het stuk leeg hoofd...daar wordt niet naar Ajax gewezen
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    zondag 4 november 2018 om 14:47
    Ik begin ook niet over Ajax, dat doet je vriendje.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 15:13
    Mijn vriendje wijst ook niet naar Ajax, die zegt alleen dat er nooit eens iets over Ajax gezegd mag worden. Nergens schuift hij de schuld op Ajax af. Daar gaat het mij om...
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:58
    Een ander uitmaken voor leeghoofd en dat hij beter moet lezen. Maar zelf de reacties niet lezen. Begint hij over Ajax?? Nee, iets met (begrijpend) lezen.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 15:15
    Zie reactie hier boven..
    Vind ik leuk
    Ajax1967 +16
    zondag 4 november 2018 om 19:58
    Ik denk qua leesniveau ... Wat zullen we zeggen...avi 3 of 4
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    zondag 4 november 2018 om 16:05
    Wij wijzen toch ook gewoon naar de gemeente of niet soms??
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1169
    dinsdag 6 november 2018 om 06:12
    Halsema heeft de beslissing genomen omdat harde kernleden van Ajax zich hadden verzameld. En de politie moest zorgen voor veiligheid van de WII fans en het winkelend publiek. Schijnbaar mogen harde kernleden niet worden opgepakt. Is t stadion dan half leeg?

    Zelfde ooit met roda in Amsterdam meegemaakt. Werden 3 bussen fans opgewacht door ongeveer 1500/2000 Ajax "fans" (naar zeggen van politie). Omdat ze te weinig agenten hadden waren de Roda fans opgepakt en die doorgeschoven tokkies uit Amsterdam die ook de aanstichters waren, kwamen overal mee weg...
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 14:42
    Verander jij je naam ff in droeftoeter...dan klopt ie in ieder geval
    Vind ik leuk
    Bizzy +20985
    zondag 4 november 2018 om 14:31
    Waarom in godsnaam schreeuwen op het perron en antisemitische leuzen roepen. Natuurlijk vraag je erom. Had normaal gedragen dan was er niks aan de hand geweest.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:34
    Zo lang die leeghoofden bij ajax zichzelf joden noemen is er niets antisemitisch aan om daar over te zingen. Het is namelijk niet tegen echte joden gericht.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    zondag 4 november 2018 om 14:46
    Leuk bedacht maar zo werkt het natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:47
    Als ik bij een wedstrijd tegen derby county roep dat alle schapen dood moeten, ben ik dan een dierenhater? Natuurlijk niet.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:49]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    zondag 4 november 2018 om 14:49
    Schapen doet(?) willen roepen is dan ook niet strafbaar volgens de wet. Voor zover ik dat weet.
    Antisemitisch zijn is dat nou eenmaal wel.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:52
    Antisemitisme is ook fout, maar zolang ze zich bij ajax zo noemen dan heb je het over ajax supporters en niet over echte joden. Derhalve is het dan geen antisemitisme.
    Joden willen ook dat die Ajacieden hier mee op houden, dus het wordt tijd dat ze eens respect tonen voor de joodse gemeenschap.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    zondag 4 november 2018 om 14:54
    Weet je wat probeer het uit. Fiets lekker naar de Dam, roeptoeter wat antisemitisme en dan bij de rechter proberen vrijspraak te krijgen omdat je de Ajax supporters ermee bedoeld.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:57
    Is mij wat te ver fietsen, maar die rechtzaak zou ik met 2 vingers in de neus winnen.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    zondag 4 november 2018 om 14:59
    Oh, je bent moslim. Zeg dat dan meteen. Die komen overal mee weg.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 15:09
    Doen alsof je voor Joden opkomt en dan moslims afserveren, zeer chique.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 15:17
    Hij weet niet waar die over praat joh...
    Vind ik leuk
    Sabau +91
    zondag 4 november 2018 om 14:56
    Liever struikelen ze over de struikelstenen op weg naar de arena... en dan lekker je israelische vlag ophangen. Snap jij ze nog die amsterdammers?
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    zondag 4 november 2018 om 14:58
    Het wordt tijd dat jij je eens in de geschiedenis verdiept...

    Lees even onder het kopje geschiedenis:

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax

    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 15:01
    Er hebben wat joodse mensen bij ajax gespeeld, toch had niemand het in de jaren 60 over joden bij ajax.
    Kijk de documentaire "ajax joden Amsterdam" even en dan kun je zien wat joden er van vinden.
    Vind ik leuk
    Sabau +91
    zondag 4 november 2018 om 15:17
    Gedaan, er hebben een paar joden gespeeld. Dus? Die speelden bij zo’n beetje elke club wel. Valt nog mee dat je niet over dat fabeltje begint dat ze door joden opgericht zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:53
    Meen je dit? Wauw, slimste opmerking van de dag op VP, ben beter van je gewend.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:55
    Antisemitisme kan alleen als het tegen joden gericht is.
    "Antisemitisme of Jodenhaat is de discriminatie en racistische behandeling van Joden op basis van hun etniciteit of religie."
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:56
    Roepen dat alle joden aan het gas moeten valt daar dan niet onder vind jij?
    Of iets in de trend van “kankerjoden” is ook prima?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:58
    Bij alle joden aan het gas maak je een referentie naar de 2e wereldoorlog, en is mijns inziens vrij smakeloos. Kanker ben ik ook geen fan van, maar iets als kutjoden moet gewoon kunnen, net als psv supporters kutboeren noemen bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:03
    Ja oké dan zijn we het op dat gebied eens. Moeten de supporters niet gek opkijken als ze voor de leuzen die ik net typte aangehouden worden. Tegen Ajax-supporters bedoelt of niet, zulke dingen roep je niet en is niet goed te praten.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19619
    zondag 4 november 2018 om 14:38
    Als dat zo is dan snap ik de actie van de politie wel!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:40
    Supporters die liedjes zingen bij een uitwedstrijd. Poeh poeh, ik zou vrouwen en kinderen binnen houden, straks krijgt er nog iemand gehoorschade!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19619
    zondag 4 november 2018 om 14:42
    Als ze antisemitische leuzen gaan roepen dan roepen ze problemen en confrontaties op hun af. Uit veiligheid wordt er dan zo gehandeld.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:44
    Zolang deze leuzen aan ajaxsupporters zijn gericht zijn deze niet antisemitisch, daarvoor moeten ze namelijk aan joden gericht zijn.
    De joodse gemeenschap wil ook al decennia lang dat die leeghoofden bij ajax stoppen zich zo te noemen, maar dat respect kunnen ze in Amsterdam niet opbrengen.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19619
    zondag 4 november 2018 om 14:46
    Bij Ajax zijn er ook grote groepen klaar met dat joden gedoe. De vlaggen zie je er ook niet meer of zelden. En van mij hoeft t ook allemaal niet.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:48
    Hopelijk zal het ooit stoppen, dan kan dat nonargument van antisemitisme ook eindelijk de kast in.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:57
    Dus “joden aan het gas” roepen is niet antisemitisch en dus niet erg zolang het niet naar “echte” joden gericht is ?? Of begrijp ik jouw uitleg verkeerd ?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 15:05
    Zoals hierboven vermeld vind ik "joden aan het gas" vrij smakeloos. Enkel kan iets alleen antisemitisme zijn als het tegen de joodse gemeenschap is gericht, en dus niet als het tegen ajax supporters is gericht.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 15:19
    Dan zou het dus elke week gebeuren...Oh wacht, dat is dan weer niet zo...Dikke onzin dus.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:43
    Nog niet over de nederlaag van vorige week heen jongen? Het is allemaal wat.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15132
    zondag 4 november 2018 om 14:45
    Welke nederlaag? Wij hebben vorige week gelijk gespeeld.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:40
    En jij bent notabene PSV supporter! Klasse, echt pure klasse van je dat je eerlijk bent en de feiten niet verdraaid.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 14:51
    Ze hebben zich normaal gedragen. Volgens mij doe je met liedjes zingen namelijk niemand pijn? Mits je Bizzy heet dan misschien?
    Vind ik leuk
    Groen +1538
    zondag 4 november 2018 om 18:38
    Mits? Moeilijk woord wel.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 19:15
    Voor jou misschien..
    Vind ik leuk
    Groen +1538
    zondag 4 november 2018 om 21:58
    Ik ben niet degene die het verschil tussen mits en tenzij niet begrijpt...
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 22:33
    Je hebt wat dat betreft gelijk maar als je over dat soort dingen gaat zeuren zou ik een ander soort primeur pagina gaan bezoeken..
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 22:34]
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    zondag 4 november 2018 om 18:02
    De ME etc stond al klaar voordat de trein er was. Het kan dus niets met het zingen op het perron te maken hebben gehad.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 18:03]
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    zondag 4 november 2018 om 20:23
    Als er nou niet bij was, hou dan lekker je smoeltje. Er is namelijk niets antisemitisch geroepen. Je hoeft hier dus ook niet de onderbuik van de maatschappij uit te hangen met je verhaal uit derde of vierde hand.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20985
    maandag 5 november 2018 om 05:27
    Ik was erbij voor de verandering. Stond op perron 6.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    maandag 5 november 2018 om 10:09
    Wat een toeval zeg.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20985
    maandag 5 november 2018 om 10:18
    Hoezo toeval ? Ik woon zelf in Amsterdam. Dus zo gek is dat niet.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    maandag 5 november 2018 om 11:30
    Nee klopt, ik sta ook altijd op station Tilburg in het weekend. Gewoon omdat het kan. #cynismoff

    Heb altijd zo'n hekel aan mensen die overal interessant gaan doen omdat ze er weer eens bij waren. Feit blijft dat er niets antisemitisch is geroepen. In die zin is de rest van je verhaal niet relevant meer en de conclusie die je trekt kan dus ook de prullenbak in. Veel plezier op perron 6 vandaag!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15934
    zondag 4 november 2018 om 14:31
    Geef Willem II dan gewoon een punt ter compensatie.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16049
    zondag 4 november 2018 om 14:57
    En Ajax 2 in mindering...
    Gewoon omdat het kan..;)
    Vind ik leuk
    bert +86
    zondag 4 november 2018 om 14:32
    En natuurlijk hebben ze weer niet gedaan.ja ja
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    zondag 4 november 2018 om 14:33
    Als dit dan de kutste dag uit hun leven moet zijn, dan hebben ze een goed leven.

    Overdrijven tot kunst verheven...
    Vind ik leuk
    Groen +1538
    zondag 4 november 2018 om 18:40
    Klopt. Maar ja wat wil je ook, als je de opmerking van een willekeurige Brabantse supporter als kop boven je artikel zet.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12720
    zondag 4 november 2018 om 14:34
    "Met meerdere mensen gesproken die spraken van de kutste dag uit hun leven."

    Nou, dan maak je ook niet veel mee in je leven zeg..
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1232
    zondag 4 november 2018 om 14:38
    Zet de ajax supporters maar is 2 uur vast zonder reden. Dan is heel nederland en voetbalprimeur in rep en roer. Schandalig dit. Schaam je kapot burgermeester van A’dam
    Vind ik leuk
    Stack5 +3046
    zondag 4 november 2018 om 14:51
    Niet de eerste keer ook dat er dit soort verhalen uit Amsterdam komen. Je wordt daar als uitsupporter als grofvuil behandeld. En dan maakt t niet uit of je vrouw of kind bent... Mij zie je er niet meer. De enige stad waar de ME groter tuig is dan de hooligans.
    Vind ik leuk
    Groen +1538
    zondag 4 november 2018 om 18:41
    Net als nu bedoel je?
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 14:40
    WillemII uit is voor elke Nederlandse club kut.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 16:21
    Blijf dan thuis...niemand hoeft jou erbij te hebben hoor!
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 17:04
    Definieer niemand. Wanneer Ajax daar niet speelt, blijf ik zeker thuis. Tilburg = dood.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 17:20
    Niemand=Iedereen. En liever dood dan de hoer van toeristen.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 17:52
    OK, onzin dus. Beetje zoals het bestaan van Tilburg.

    Vandaar dat ze gisteren een groepje toeristen hebben tegen gehouden. Tijd voor actie.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 18:19
    Goed om te weten dat die super hoolie's uit A'dam, waar jij blijkbaar bij hoort met je grote mond, bang zijn voor 'toeristen'. Ik had jullie toch echt wel wat hoger in geschat... Waarschijnlijk ben jij zelf de broekenpoeper geweest die de politie heeft getipt omdat je bang was. Hoop dat je trots op je zelf bent! Vergeet het morgen op school ook zeker niet aan je vriendjes te vertellen bij het kring gesprek! Toedeloeee!
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    zondag 4 november 2018 om 20:32
    Hahaha wat pipo ben jij zeg. Volgens mij meen je het meeste ook nog van wat je hier neerkotst vanaf je muffe zolderkamer. Nu al medelijden met je wijf/vriend.
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    zondag 4 november 2018 om 23:16
    Wat?! Heerlijke uitwedstrijd wat mij betreft! Naast de Kingside, dus leuke interactie met thuispubliek met pesterige liedjes enzo. Bovendien vond ik de ontvangst daar best relaxed en was de catering goed (vooral dat laatste mogen ze bij Roda nog wel aan werken, meer dan een half uur op m'n bier staan wachten).
    Vind ik leuk
    stratumseind +171424
    zondag 4 november 2018 om 14:41
    Deze conclusie heb ik al jaaaaaaren geleden getrokken
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    zondag 4 november 2018 om 16:45
    Toen je Brabant verruilde voor Spanje bedoel je?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171424
    zondag 4 november 2018 om 16:47
    nee nog daarvoor zelfs , ik geloof dat ik een keer of 6/7 in die koelkast geweest ben maar het is helemaal niks .
    Nou is dat bij de meeste uitvakken wel zo maar toch
    Vind ik leuk
    Jozef +38701
    zondag 4 november 2018 om 16:51
    Ach, wij zitten goed hoor.

    De sfeer is prima, zeker nu er ook naar ons hart gevoetbald wordt...
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 17:10
    Inderdaad. Daar was gisteravond een goed voorbeeld van.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:42
    Als dit je kutste dag in je leven is heb je wel echt een kutleven, zeg. Het is maar voetbal en er zijn ergere dingen in de wereld.

    Ook al lijkt het raar dat uitgerekend supporters van Willem2 geweigerd worden. Lijken mij nou niet echt serieuze hooligans, maar bovenstaande artikel is wel erg overdreven
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:43]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    zondag 4 november 2018 om 14:56
    Hoezo is het bovenstaande artikel overdreven?
    Het is exact gegaan zoals boven beschreven.
    Gewoon belachelijk van die linkse prutser die de baas is in amsterdan. Met zo’n idioot aan het roer zal amsterdam snel veranderen in een onleefbaat kut gebied. Ongelooflijk dat de linkse kliek daar de macht heeft
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:56]
    Vind ik leuk
    JoeyC +2529
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    Dan heb je eerder een goed leven als dit je klutste dag is.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:42
    Beste mensen, ga nooit en te nimmer naar Amsterdam laat staan om een uitwedstrijd van je club daar te gaan bekijken.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 14:47
    Beste mensen, de laatste keer dat zijn supporters naar Amsterdam mochten komen zat het zelf nog in de kleuterklas. Maw, type blabla op het internet, maar het weet niks.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:51
    HaHa, laat ik 1x reageren op jouw, jij hebt Ajax - Feyenoord in de Meer nooit meegemaakt dus m.a.w. Lul niet zo stom.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 14:54
    Gezien je Nederlands mag je nog niet eens zelfstandig naar de kuip. Verder moet ik je teleurstellen, toen jij nog niet eens bij je invaliden ouders in de planning zat, heb ik meerdere malen jouw stinkclub moeten aanschouwen in de heilige De Meer.
    Vind ik leuk
    Sabau +91
    zondag 4 november 2018 om 14:59
    De heilige de Meer? Waarom staat die er dan niet Meer?
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 15:48
    Brand.
    Vind ik leuk
    Sabau +91
    zondag 4 november 2018 om 17:17
    Er brandt wel veel af bij jullie. Maar dat stadionnetje stond toch al op het punt platgegooid te worden om plaats te maken voor wat huizen.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1114
    zondag 4 november 2018 om 14:50
    Nergens geen uit supporters meer...de meeste zijn kansloze steuntrekkende rotzooi zoekers...
    Ze verpesten het voor de echte supporters.
    Je ziet overal zoveel treurige dingen met supporters. Geen enkele club uitgezonderd
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    Weetje wat? We doen gewoon geen supporters meer.

    Doe je geiten wollen sokken uit man, oma.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1114
    zondag 4 november 2018 om 17:04
    Geitenwollen sokken?
    Zie jij niets op tv of in t stadion?

    Rellende supporters die politie aanvallen.

    Groepen die al vechtend een stad doorgaan.

    Supporters die een vak in brand steken.

    Brandende fakkels naar beneden gooien in een vak waar vaders met kinderen zitten.

    Zet je bril op en stel je eens voor hoe dat zou zijn als jij daae met je kind zit..of loopt .
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    zondag 4 november 2018 om 17:44
    Precies, dus moet je dat aanpakken en dus juist geen supporters die geen kwaad in zin hebben van hun vrijheid beroven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 17:54
    Supporters die een vak in brand zetten zie je alleen in het oostblok! Voor de rest ben ik het met je eens, maar waarom moeten dan mensen die gewoon hun club willen supporten met hun vrienden in een andere stad dan gestraft worden?
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1114
    zondag 4 november 2018 om 17:58
    Omdat een ander deel zich niet weet te gedragen.

    En in het oostblok??

    2017 psv ajax kampioenswedstrijd.
    Uitvak word in brand gestoken en brandende fakkels in een vak met kinderen gegooid.

    2 jaar eerder .psv atletico
    Ik zie supporters muntjes naar zwervers gooien.

    Zolang je je niet kan gedragen..hoor je niet in een stadion thuis..of het er nu 100 of 1000 zijn .
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    zondag 4 november 2018 om 18:12
    Dus de daders aanpakken (zoals onlangs de rookbomdaders bij PSV) maar geen onschuldigen straffen of zoals hier van hun vrijheid beroven.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1114
    zondag 4 november 2018 om 18:22
    Dan nog ben ik bang dat het niet lukt...

    Ik ben voor supporters in het stadion,begrijp me niet verkeerd.
    Maar t gaat elke x weer mis .

    Ik hoop iig dat iemand snel een oplossing bedenkt.
    Zo is voor vele de lol om te gaan er wel af denk ik.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:50
    Met de ultra linkse Femke Halsema aan het roer in Amsterdam, zal Amsterdam nog verder gaan uitgroeien tot een linkse elitestad waarbij het gehalte "links lullen, rechts lullen", alleen nog maar groter wordt in de toekomst. Een groot gedeelte van de Amsterdamse grachtengordel populatie voldoet al sterk aan deze criteria. Deze linkse elite zit niet te wachten op voetbalsupporters, dagjesmensen, toeristen of andere bezoekers in hun stad want dat veroorzaakt teveel overlast, is de algemene tendens binnen inwoners van de hoofdstad.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +274
    zondag 4 november 2018 om 14:51
    Die bomenknuffelaars maken alles kapot in Amsterdam.

    Nog even en dan kan je er alleen nog met de bakfiets komen. Langs de grens staan ze ook al met open armen.

    Op een bakfiets uiteraard...
    Vind ik leuk
    Henkings +555
    zondag 4 november 2018 om 14:54
    Van Burgemeester, supporter van Ajax, politie, inwoner van, tot dame van lichte zeden uit deze stad. Ze voelen zich verheven boven de rest van het land......
    Laat ze verrekken daar. Het liefst uit de competitie !!
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    zondag 4 november 2018 om 14:55
    Zoist Henkings. Wij remmen niet voor paupers zoals jij.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1114
    zondag 4 november 2018 om 14:54
    Nergens geen uit supporters meer...de meeste zijn kansloze steuntrekkende rotzooi zoekers...die het verpesten voor de echte supporters..het niveau van de supporters daalt net zo snel als het niveau van de ed.
    Ze verpesten het voor de echte supporters.
    Je ziet overal zoveel treurige dingen met supporters. Geen enkele club uitgezonderd
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    zondag 4 november 2018 om 17:47
    Zoals gezegd dan moet je die aanpakken. De rotte appels er uit halen maar geen supporters die niets misdoen straffen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 18:13]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1114
    zondag 4 november 2018 om 17:52
    Da's niet te doen..ze hebben de combi regeling verzonnen..ook niets. ...relschoppers komen altijd in een stadion.

    Enige wat ik kan bedenken is een hele strenge voetbalwet
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    zondag 4 november 2018 om 20:06
    Dus omdat de overheid de schuldigen niet aan kan pakken moeten de onschuldigen daaronder leiden? Het wordt gewoon tijd dat de overheid zijn werk doet en zich richt op de werkelijke problemen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    Hast57 +2066
    zondag 4 november 2018 om 15:00
    Zal nog wel erger worden met die Halsema aan het bewind. Jaren lang met het gebroken geweertje gespeeld en nu de stoere madame uithangen. Hoe lang zal het geleden zijn dat ze een stap in de "echte" wereld gezet heeft??
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    zondag 4 november 2018 om 15:45
    Halsema...linkse zeur.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:01
    Jammer dat ze daar in de hoofdstad niet met uit supporters kunnen omgaan. Dit is zeker niet de eerste keer was vroeger in de tijd van onze vrind klaas wulthing al. Ja Amsterdam en gezelligheid dat gaat blijkbaar niet samen.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:03
    Ben je weleens bij willem2 uit geweest. Wat een drama is dat dan... maak je borst maar nat kruikenzeiker, over een paar weken staan Mathijsen, Koster en Vink helemaal onderaan... dat wordt je kutste dag ooit.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 15:23
    Je bent daar natuurlijk ooit ook 2 uur vastgehouden op het station, en een paar uur in het stadion zonder eten en drinken. Haha grapjas..
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    zondag 4 november 2018 om 15:18
    Met Femke Halsema als burgemeester van Amsterdam kan je van alles verwachten.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:24
    In Amsterdam, het Groen link bolwerk ben je alleen welkom als je uit een ver land komt en er bij voorkeur middeleeuwse denkbeelde op na houdt. Supporters en zelfs toeristen liever niet. Amsterdamistan.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    zondag 4 november 2018 om 15:43
    Dus iedereen heeft een mening klaar, maar echt niemand die zich verdiept heeft waarom het echt zo gegaan is.
    De gemeente heeft ergere uitsupporters meegemaakt dus dan zou je ergens toch wel een beetje moeten bedenken dat er wat meer gebeurd is dan wat er staat.
    Onze fijne Willem II supporters hebben de 800 kaarten die ze gratis van ajax kregen een stuk van 130 door gegeven aan fc Antwerp knokploeg/hooligans. Die waren daar niet om relaxed alleen een wedstrijdje te kijken en al helemaal niet in de kleding wat ze aan hadden.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    zondag 4 november 2018 om 16:21
    Ik denk dat als ze echt voor het knokken waren gekomen het op het station wel was misgegaan. Hier hebben de supporters echter zich heel rustig gehouden.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    zondag 4 november 2018 om 17:53
    Jongens wees realistisch.
    Waarom zou fc Antwerp meekomen met Tilburg supporters????? Ze zijn bevriend prima.. Maar waarom uitgerekend nu op vrij vervoer naar amsterdam????
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    zondag 4 november 2018 om 18:45
    Ze zijn naar mijn weten ook mee geweest met wedstrijden zonder vrij vervoer, zijn er soms ook met thuiswedstrijden en ze zijn gewoon bevriend, Willem II gaat volgensmij ook wel is die kant op hoor moet toch kunnen.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    zondag 4 november 2018 om 21:58
    Als je als Willem II zijnde uitspeelt kun jr niet zomaar andere supporters meenemen.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    zondag 4 november 2018 om 22:00
    Op dat moment supporteren ze toch Willem II haha? Dus als je naar een uitwedstrijd gaat en je wil graag een vriend van je meenemen die toevallig een andere club supportert is dat verboden?
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    zondag 4 november 2018 om 22:05
    Verboden is het zeker niet. Ik weet zeker dat als Willem 2 veiligheids zaken weet wie die Belgische jongens zijn dan zullen ze zeker geen kaarten verstrekken aan hen.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 07:28
    Het is bekend wie ze zijn aangezien ze vaker bij Willem II zijn. En zijn er dan altijd problemen? Volgensmij niet
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    zondag 4 november 2018 om 15:44
    Op een of andere manier zijn er heel vaak problemen met supporters die richting de hoofdstad vertrekken....
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    zondag 4 november 2018 om 15:55
    Klopt inderdaad. Een mooi voorbeeld is Cambuur Leeuwaarden van een aantal jaar geleden.
    1000 man sterk kwamen ze op vrij vervoer. Veel problemen in de binnenstad gehad en als klapper op de vuurpijl de massale rel bij het uitvak net buiten het stadion.
    Destijds heeft wijlen oud burgermeester van der laan toen speciaal een trein van de ns opgetrommeld om de supporters richting Leeuwaarden te vervoeren van wete de veiligheid. Ook toen waren het gratis kaarten.
    Ik zeg niet meer doen die vrij vervoer in combinatie met gratis kaarten.
    Het werkt gewoon niet🤦🏿‍♂️🤦🏿‍♂️
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    zondag 4 november 2018 om 15:49
    Dat men ajax als schuldige hierin noemt vind ik best wel lachwekkend.
    Politie Amsterdam heeft terecht die groep ingesloten omdat ze zorgden voor problemen in de binnenstad.
    In België zorgen de fc Antwerp hooligans voor veel problemen bij elke uitwedstrijd die ze bezoeken.
    Aangezien Ajax en de amsterdamse autoriteiten weinig van deze supporters weten gaan ze de probleem groep isoleren. Als ze ergens geen problemen willen hebben dan is het zeker niet in de binnenstad waar j heel veel winkelend publiek hebt. Stel je voor dat daar de pleuris uitbreekt.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 16:28
    Nogmaals: nergens heeft iemand het over schuld van Ajax...Het is de politie en de burgemeester die totaal lomp hebben gereageerd. BTW dat FC Antwerpen verhaal van je is echt dikke kul. Als het namelijk wel zo was waren er echt wel mensen opgepakt nadat iedereen zijn ID had laten zien. Overal was te lezen dat de WII aanhang zich netjes heeft gedragen dus ook jij praat maar naar wat er je wordt ingefluisterd
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    zondag 4 november 2018 om 17:51
    Hahahah kerel je bent grappig. Kijk eerst of je verhaal wel klopt voor je gaat reageren. Jij bent een mooi voorbeeld hoe men foute info verspreidt. Het waren Belgen die waren uitgenodigd door Willem 2 supporters van de ultra.
    Ik heb zelf een paar Belgen gesproken.
    Ga eerst lekker je huiswerk doen voor je reageert zou ik zeggen Want foutieve informatie zorgt ervoor dat er mensen onterecht worden beschuldigd
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 18:13
    Beetje rare reactie...aangezien je mijn reactie zo goed als kopieert.. Het lijkt me duidelijk dat jij niet bij WII hoort en dus zeker niet weet waar je het over hebt. Een paar belgen gesproken, ja dat kan, die lopen er genoeg in die toeristen attractie stad daar. Kom maar eens met fatsoenlijke bronnen.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    zondag 4 november 2018 om 22:03
    Bokkum013. Ik werk er namelijk en ik weet precies wat er allemaal speelt.
    Er valt niets van jou te kopiëren aangezien je er naast zit.
    Ik hoef nie voor een bepaalde partij te zijn. Ben iemand die gewoon van feiten houdt. Nogmaals als je niet weet wat er speelt niet zomaar dingen zeggen.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    zondag 4 november 2018 om 23:14
    Professioneel om hier beroeps info te plaatsen dan. Zal je baas leuk vinden! En wat is je werk dan precies? Want dan moet je toch beter je best gaan doen blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 01:14
    Het is geen geheime info kerel. Als dat zo was dan wist ik et ook niet namelijk. Mannen zoals jou kunnen alles plaatsen zonder dat ze het fijne van bepaalde zaken weten.
    Je doet dingen overkomen alsof men maar wat doet hier in Amsterdam. Niets is 100 procent mocht je dat nog nie weten. Dus men doet hun best om de idioten te weren of in bedwang te houden en helaas ten koste van de goed willenden.
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    maandag 5 november 2018 om 08:32
    Je hebt duidelijk gen idee...
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 12:50
    Hou maar op kerel
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    maandag 5 november 2018 om 18:23
    Dat was inderdaad het idee maar niet omdat jij dat wil hoor :)
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:23
    Ook goed. Next time check your facts
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    maandag 5 november 2018 om 18:24
    Als jij dat dan ook doet!
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:28
    Ik ben benieuwd waaruit je zeker weet dat wat ik hier typ verkeerd is...... Ben super benieuwd🙂🙂🙂
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:29
    Je hebt nog steeds niet door dat ik hier meer over weet he??
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    maandag 5 november 2018 om 18:36
    Alsof je de enige bent die meer weet...Het interesseert me geen reet man. Ik weet waarschijnlijk net zo veel als jou...of had je dat ook nog niet door. Toedeloe gast!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:58
    Een heel artikel gebaseerd op een tweetje van een zatte Tilburger. Spektakeltitel erbij, click click click
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    zondag 4 november 2018 om 16:11
    Van Ajax komen er dagelijks onzin artikelen. Verder vind ik het raar dat jij over een zatte Tilburger praat. Iemand die altijd een prima kijk heeft op de dingen anders
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:12
    Dankjewel voor de waardering
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    zondag 4 november 2018 om 16:10
    Verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 16:10]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21512
    zondag 4 november 2018 om 16:17
    Iedereen doet zijn werk. Veiligheid van de burger voorop. Prima aangepakt. Jammer maar helaas.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2529
    zondag 4 november 2018 om 16:32
    Dit belooft weinig goeds voor weer uitsupporters bij de klassieker.
    Het begint een beetje op het Israëlverhaal te lijken. Op het moment dat je het idee krijgt dat er vooruitgang inzit, gebeurt er wel weer iets waardoor alles weer op 0 staat.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    zondag 4 november 2018 om 16:32
    Ik vind het bijzonder dat zoveel supporters dit verdedigen. Je kan ook een keer zeggen ja onze gemeente heeft iets fout gedaan. Ik lees ook allerlei argumenten die nergens over gaan. Er zou iets zijn gezongen, dit gebeurd echter veel vaker waarom dan niet al die ME'ers en keur dan het vrij vervoer gewoon niet goed. De Antwerp supporters ook, die hebben toch niks fout gedaan, als ze hadden willen knokken hadden ze dat wel gedaan met de ME nou ook dat is niet gebeurd. Het is gewoon schandalig hoe de supporters zijn behandeld, uren geen eten en drinken krijgen is dat normaal in Nederland??
    Vind ik leuk
    Basik013 +440
    zondag 4 november 2018 om 16:41
    Kom zelf uit tilburg en heb dus ook veel echte willem2 supporters als vrienden en ik kan je zeggen betere supporters kun je bijna niet hebben. Ikdenk dat halsema veel te heftig heeft gereageerd , verdienen ze niet
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:43
    T was gewoon triestig 2uur op t perron staan ik wou gezellig mee de maten op t terraske paar bierkes doen. Paar vrienden uit Adam zouden er GEZELLIG bij komen zitten en dan rond half8 na stadion lopen.Ahh 1 ding is zeker als de neusjes komen na tilburg dan wordt er wat afgetipt geloof me
    Vind ik leuk
    Aliassmits +165
    zondag 4 november 2018 om 16:55
    Nog even dan kun je nog alleen thuis wedstrijden kijken van je club
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 17:38
    Klinkklare gijzeling, Amsterdam aanklagen.
    Vind ik leuk
    Mi amigo +137
    zondag 4 november 2018 om 18:04
    Wie wil ef nu ook naar Amsterdam, daar wil je nog niet begraven liggen.
    X
    3 X niks
    X
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    zondag 4 november 2018 om 18:08
    We kunnen de rotte appels er niet uitpakken en daarom straffen we de anderen dus maar?
    Vind ik leuk
    Tfoe +3812
    zondag 4 november 2018 om 18:23
    Mooi.lekker wegblijven dan.Beetje mooi weer spelen.
    Waar rook is,is vuur.Moet je bij je mede supporters zijn.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1055
    zondag 4 november 2018 om 19:20
    Als dit de kutste dag van je leven is moet je juist blij zijn lijkt mij. Dan heb je tot nu toe in t leven wel heel weinig tegenslagen gehad. Chappeau
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 19:29
    Ja in Amsterdam zijn ze ook niet gek willen geen stenen gooiende Willem 2 supporters los hebben lopen en zeker geen beschadigde of ingedrukte auto s
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 22:07
    Een gewaarschuwd lampske telt voor twee als jullie komen! Gedraag jullie, tenslotte zit het PI (Philips Imperium) in de hoofdstad.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 01:42
    "Er zaten best wat vriendelijke mensen tussen waar je best prima een gesprek mee kon voeren hoor"

    Juist ja deze meneer boort z'n eigen statement door deze zin finaal de grond in.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws