'Dit was echt de ergste uitwedstrijd van mijn leven. Ajax-uit? Nóóit meer'

'Dit was echt de ergste uitwedstrijd van mijn leven. Ajax-uit? Nóóit meer'

Gepubliceerd: zondag 4 november 2018 om 14:23zo 04-11-2018 om 14:23

Het uitduel met Ajax van zaterdagavond was voor een groot aantal fans van Willem II 'de ergste uitwedstrijd ooit'. Dat schrijft één supporter in een ooggetuigeverslag op fansite De Kruikenzeiker. Honderden Willem II-fans werden op Amsterdam Centraal urenlang vastgehouden door politieagenten. 

Directeur Berry van Gool uitte in een fel statement al zijn ongenoegen over de aanpak van lokale autoriteiten. In een uitgebreid verslag valt precies te lezen hoe de fans van Willem II zich behandeld voelen. 'Ik vind het echt te schandalig voor woorden dat er na overleg met de clubs, de gemeente Amsterdam en de politie besloten wordt om de Willem II-supporters een vrijvervoer regeling op te leggen. Komen we vervolgens met die regeling naar Amsterdam, worden er allerlei verhalen verzonnen en wordt onze vrijheid daar urenlang afgenomen', schrijft de fan in kwestie.

'De politie Amsterdam moet zich kapot schamen. Er zaten best wat vriendelijke mensen tussen waar je best prima een gesprek mee kon voeren hoor. Er zijn geen klappen uitgedeeld met wapenstokken en er is ook niet hard geduwd met schilden of dat soort zaken die je wel eens ziet op beelden. Het ging er heel vredig aan toe. Maar de persoon die hen de orders geeft en burgemeester Femke Halsema moeten zich echt kapot schamen.'

Nooit meer Ajax-uit
Hij spreekt van 'de ergste reis ooit'. 'Het enige waar ik ontzettend trots op ben deze dag is het feit dat mijn medesupporters zich niet keurig hebben gedragen, ze hebben zich voorbeeldig gedragen. In zo'n situatie, zo lang, met zoveel frustratie en uitlokking zó rustig blijven is juist bewonderenswaardig en gedrag dat beloond zou moeten worden.'

'We zijn voetbalsupporters. We kunnen wel tegen een stootje. Maar gisteren was ik er echt helemaal klaar mee. Het plezier in deze wedstrijd was sowieso al meteen weg, maar ik begon zelfs heel even te twijfelen aan het bezoeken van andere wedstrijden. En dat is toch kut. Want uitwedstrijden kunnen zo mooi zijn. Zoals ook deze uitwedstrijd heel mooi had kunnen zijn. Ajax-uit? Nóóit meer.'

Zijn slotconclusie: 'Echt de ergste uitwedstrijd ooit. Met meerdere mensen gesproken die spraken van de kutste dag uit hun leven. Ik kan me daar best bij aansluiten.'

Lees hier het volledige verslag

Lees meer over:EredivisieWillem II

Plaats een reactie

reggie +1984
zondag 4 november 2018 om 14:28
Wie wil wel naar ajax, niemand toch.
Vind ik leuk
bert +704
zondag 4 november 2018 om 14:32
Ikke
Vind ik leuk
hefbrug38 +536
zondag 4 november 2018 om 14:33
Hahaha een gefrustreerde voetbal supporter
Vind ik leuk
Hall +99
zondag 4 november 2018 om 14:39
Ajax koop je in de supermarkt
Vind ik leuk
Olfie +5785
zondag 4 november 2018 om 15:00
wow, zelf verzonnen?
Vind ik leuk
J R Riquelme +1374
zondag 4 november 2018 om 15:04
Goedzo jongen, jij verdient een sticker voor je originele opmerking.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 15:10
En kan je tevens ook een brand mee blussen
Vind ik leuk
Groen +4580
zondag 4 november 2018 om 15:31
Tevens, ook, eveneens? ;)
Vind ik leuk
bert +704
zondag 4 november 2018 om 16:16
Oei een jaloerse hier zo
Vind ik leuk
WilcoS64 +4847
zondag 4 november 2018 om 15:06
Weer aan de drugs gezeten Reggie?
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 15:07
Alleen de mensen met verstand van voetbal, dus jij niet nee.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:29
Is weer eens wat anders dan in het uitvak bij Ajax uitgedaagd te worden door die doorgesnoven henkies die ze daar als stewards gebruiken
Vind ik leuk
Echt? +5214
zondag 4 november 2018 om 16:35
Tijd dat wij weer naar Amsterdam mogen om die kut henkies het leven zuur te maken
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
zondag 4 november 2018 om 14:29
Tijd voor Willem 2 om te degraderen. Hebben ze een nieuwe kutste dag ooit.
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1857
zondag 4 november 2018 om 14:32
Hij kan niet tegen kritiek hoor, wat alles omtrent ajax is positief toch?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
zondag 4 november 2018 om 14:35
Jazeker en Ajax staat hier helemaal los van. De beslissing is genomen door Femke Heksema en de politie. Jullie wijzen naar de verkeerde.
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1857
zondag 4 november 2018 om 14:40
Ajax staat dus helemaal los van Amsterdam?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
zondag 4 november 2018 om 14:44
In deze beslissing wel ja. De burgemeester is verantwoordelijk voor de veiligheid van het station tot het stadion. Volgens mij begint die van Ajax pas in het stadion zelf.
Misschien in overleg gebeurd maar de burgemeester is de eindverantwoordelijke.

Als je gaat proberen die weg te krijgen, dan help ik mee!
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 14:46
Nee natuurlijk niet, maar Ajax staat los van de beslissing die Halsema en de politie nemen. Ajax heeft die beslissing niet genomen, wat snap je daar niet aan?
Vind ik leuk
Sabau +1856
zondag 4 november 2018 om 14:54
Als het ivm een confrontatie tussen supporters is dan heeft ajax er toch vanalles mee te maken?
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 15:03
Wat kan Ajax eraan doen als supporters een potje willen knokken? Als dat waar is, wat ik niet denk als je die Willem II supporter zo hoort.

Halsema en de politie hebben dit besloten.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
zondag 4 november 2018 om 15:07
Nee.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 14:44
Lees het stuk leeg hoofd...daar wordt niet naar Ajax gewezen
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:45]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
zondag 4 november 2018 om 14:47
Ik begin ook niet over Ajax, dat doet je vriendje.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 15:13
Mijn vriendje wijst ook niet naar Ajax, die zegt alleen dat er nooit eens iets over Ajax gezegd mag worden. Nergens schuift hij de schuld op Ajax af. Daar gaat het mij om...
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:14]
Vind ik leuk
Koenbres +2135
zondag 4 november 2018 om 16:05
Wij wijzen toch ook gewoon naar de gemeente of niet soms??
Vind ik leuk
Rjc1980 +1183
dinsdag 6 november 2018 om 06:12
Halsema heeft de beslissing genomen omdat harde kernleden van Ajax zich hadden verzameld. En de politie moest zorgen voor veiligheid van de WII fans en het winkelend publiek. Schijnbaar mogen harde kernleden niet worden opgepakt. Is t stadion dan half leeg?

Zelfde ooit met roda in Amsterdam meegemaakt. Werden 3 bussen fans opgewacht door ongeveer 1500/2000 Ajax "fans" (naar zeggen van politie). Omdat ze te weinig agenten hadden waren de Roda fans opgepakt en die doorgeschoven tokkies uit Amsterdam die ook de aanstichters waren, kwamen overal mee weg...
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 14:42
Verander jij je naam ff in droeftoeter...dan klopt ie in ieder geval
Vind ik leuk
Bizzy +22863
zondag 4 november 2018 om 14:31
Waarom in godsnaam schreeuwen op het perron en antisemitische leuzen roepen. Natuurlijk vraag je erom. Had normaal gedragen dan was er niks aan de hand geweest.
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:31]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:34
Zo lang die leeghoofden bij ajax zichzelf joden noemen is er niets antisemitisch aan om daar over te zingen. Het is namelijk niet tegen echte joden gericht.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
zondag 4 november 2018 om 14:46
Leuk bedacht maar zo werkt het natuurlijk niet.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:47
Als ik bij een wedstrijd tegen derby county roep dat alle schapen dood moeten, ben ik dan een dierenhater? Natuurlijk niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 14:49]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
zondag 4 november 2018 om 14:49
Schapen doet(?) willen roepen is dan ook niet strafbaar volgens de wet. Voor zover ik dat weet.
Antisemitisch zijn is dat nou eenmaal wel.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:52
Antisemitisme is ook fout, maar zolang ze zich bij ajax zo noemen dan heb je het over ajax supporters en niet over echte joden. Derhalve is het dan geen antisemitisme.
Joden willen ook dat die Ajacieden hier mee op houden, dus het wordt tijd dat ze eens respect tonen voor de joodse gemeenschap.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
zondag 4 november 2018 om 14:54
Weet je wat probeer het uit. Fiets lekker naar de Dam, roeptoeter wat antisemitisme en dan bij de rechter proberen vrijspraak te krijgen omdat je de Ajax supporters ermee bedoeld.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:57
Is mij wat te ver fietsen, maar die rechtzaak zou ik met 2 vingers in de neus winnen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
zondag 4 november 2018 om 14:59
Oh, je bent moslim. Zeg dat dan meteen. Die komen overal mee weg.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 15:09
Doen alsof je voor Joden opkomt en dan moslims afserveren, zeer chique.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 15:17
Hij weet niet waar die over praat joh...
Vind ik leuk
Sabau +1856
zondag 4 november 2018 om 14:56
Liever struikelen ze over de struikelstenen op weg naar de arena... en dan lekker je israelische vlag ophangen. Snap jij ze nog die amsterdammers?
Vind ik leuk
pietprecies +12552
zondag 4 november 2018 om 14:58
Het wordt tijd dat jij je eens in de geschiedenis verdiept...

Lees even onder het kopje geschiedenis:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax

Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 15:01
Er hebben wat joodse mensen bij ajax gespeeld, toch had niemand het in de jaren 60 over joden bij ajax.
Kijk de documentaire "ajax joden Amsterdam" even en dan kun je zien wat joden er van vinden.
Vind ik leuk
Sabau +1856
zondag 4 november 2018 om 15:17
Gedaan, er hebben een paar joden gespeeld. Dus? Die speelden bij zo’n beetje elke club wel. Valt nog mee dat je niet over dat fabeltje begint dat ze door joden opgericht zijn.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 14:53
Meen je dit? Wauw, slimste opmerking van de dag op VP, ben beter van je gewend.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:55
Antisemitisme kan alleen als het tegen joden gericht is.
"Antisemitisme of Jodenhaat is de discriminatie en racistische behandeling van Joden op basis van hun etniciteit of religie."
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 14:56
Roepen dat alle joden aan het gas moeten valt daar dan niet onder vind jij?
Of iets in de trend van “kankerjoden” is ook prima?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:58
Bij alle joden aan het gas maak je een referentie naar de 2e wereldoorlog, en is mijns inziens vrij smakeloos. Kanker ben ik ook geen fan van, maar iets als kutjoden moet gewoon kunnen, net als psv supporters kutboeren noemen bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 15:03
Ja oké dan zijn we het op dat gebied eens. Moeten de supporters niet gek opkijken als ze voor de leuzen die ik net typte aangehouden worden. Tegen Ajax-supporters bedoelt of niet, zulke dingen roep je niet en is niet goed te praten.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 4 november 2018 om 14:38
Als dat zo is dan snap ik de actie van de politie wel!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:40
Supporters die liedjes zingen bij een uitwedstrijd. Poeh poeh, ik zou vrouwen en kinderen binnen houden, straks krijgt er nog iemand gehoorschade!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 4 november 2018 om 14:42
Als ze antisemitische leuzen gaan roepen dan roepen ze problemen en confrontaties op hun af. Uit veiligheid wordt er dan zo gehandeld.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:44
Zolang deze leuzen aan ajaxsupporters zijn gericht zijn deze niet antisemitisch, daarvoor moeten ze namelijk aan joden gericht zijn.
De joodse gemeenschap wil ook al decennia lang dat die leeghoofden bij ajax stoppen zich zo te noemen, maar dat respect kunnen ze in Amsterdam niet opbrengen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
zondag 4 november 2018 om 14:46
Bij Ajax zijn er ook grote groepen klaar met dat joden gedoe. De vlaggen zie je er ook niet meer of zelden. En van mij hoeft t ook allemaal niet.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 14:48
Hopelijk zal het ooit stoppen, dan kan dat nonargument van antisemitisme ook eindelijk de kast in.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 14:57
Dus “joden aan het gas” roepen is niet antisemitisch en dus niet erg zolang het niet naar “echte” joden gericht is ?? Of begrijp ik jouw uitleg verkeerd ?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 4 november 2018 om 15:05
Zoals hierboven vermeld vind ik "joden aan het gas" vrij smakeloos. Enkel kan iets alleen antisemitisme zijn als het tegen de joodse gemeenschap is gericht, en dus niet als het tegen ajax supporters is gericht.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 15:19
Dan zou het dus elke week gebeuren...Oh wacht, dat is dan weer niet zo...Dikke onzin dus.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 14:40
En jij bent notabene PSV supporter! Klasse, echt pure klasse van je dat je eerlijk bent en de feiten niet verdraaid.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 14:51
Ze hebben zich normaal gedragen. Volgens mij doe je met liedjes zingen namelijk niemand pijn? Mits je Bizzy heet dan misschien?
Vind ik leuk
Groen +4580
zondag 4 november 2018 om 18:38
Mits? Moeilijk woord wel.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 19:15
Voor jou misschien..
Vind ik leuk
Groen +4580
zondag 4 november 2018 om 21:58
Ik ben niet degene die het verschil tussen mits en tenzij niet begrijpt...
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 22:33
Je hebt wat dat betreft gelijk maar als je over dat soort dingen gaat zeuren zou ik een ander soort primeur pagina gaan bezoeken..
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 22:34]
Vind ik leuk
Ihen +81
zondag 4 november 2018 om 18:02
De ME etc stond al klaar voordat de trein er was. Het kan dus niets met het zingen op het perron te maken hebben gehad.
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 18:03]
Vind ik leuk
Janzijnvader +17425
zondag 4 november 2018 om 14:31
Geef Willem II dan gewoon een punt ter compensatie.
Vind ik leuk
bert +704
zondag 4 november 2018 om 14:32
En natuurlijk hebben ze weer niet gedaan.ja ja
Vind ik leuk
Jozef +45151
zondag 4 november 2018 om 14:33
Als dit dan de kutste dag uit hun leven moet zijn, dan hebben ze een goed leven.

Overdrijven tot kunst verheven...
Vind ik leuk
Groen +4580
zondag 4 november 2018 om 18:40
Klopt. Maar ja wat wil je ook, als je de opmerking van een willekeurige Brabantse supporter als kop boven je artikel zet.
Vind ik leuk
MojoRisin +16285
zondag 4 november 2018 om 14:34
"Met meerdere mensen gesproken die spraken van de kutste dag uit hun leven."

Nou, dan maak je ook niet veel mee in je leven zeg..
Vind ik leuk
Roodwitblauw +1857
zondag 4 november 2018 om 14:38
Zet de ajax supporters maar is 2 uur vast zonder reden. Dan is heel nederland en voetbalprimeur in rep en roer. Schandalig dit. Schaam je kapot burgermeester van A’dam
Vind ik leuk
Stack5 +3270
zondag 4 november 2018 om 14:51
Niet de eerste keer ook dat er dit soort verhalen uit Amsterdam komen. Je wordt daar als uitsupporter als grofvuil behandeld. En dan maakt t niet uit of je vrouw of kind bent... Mij zie je er niet meer. De enige stad waar de ME groter tuig is dan de hooligans.
Vind ik leuk
Groen +4580
zondag 4 november 2018 om 18:41
Net als nu bedoel je?
Vind ik leuk
Vak 129 +1054
zondag 4 november 2018 om 14:40
WillemII uit is voor elke Nederlandse club kut.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 16:21
Blijf dan thuis...niemand hoeft jou erbij te hebben hoor!
Vind ik leuk
Vak 129 +1054
zondag 4 november 2018 om 17:04
Definieer niemand. Wanneer Ajax daar niet speelt, blijf ik zeker thuis. Tilburg = dood.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 17:20
Niemand=Iedereen. En liever dood dan de hoer van toeristen.
Vind ik leuk
Vak 129 +1054
zondag 4 november 2018 om 17:52
OK, onzin dus. Beetje zoals het bestaan van Tilburg.

Vandaar dat ze gisteren een groepje toeristen hebben tegen gehouden. Tijd voor actie.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 18:19
Goed om te weten dat die super hoolie's uit A'dam, waar jij blijkbaar bij hoort met je grote mond, bang zijn voor 'toeristen'. Ik had jullie toch echt wel wat hoger in geschat... Waarschijnlijk ben jij zelf de broekenpoeper geweest die de politie heeft getipt omdat je bang was. Hoop dat je trots op je zelf bent! Vergeet het morgen op school ook zeker niet aan je vriendjes te vertellen bij het kring gesprek! Toedeloeee!
Vind ik leuk
Peterselie +117
zondag 4 november 2018 om 23:16
Wat?! Heerlijke uitwedstrijd wat mij betreft! Naast de Kingside, dus leuke interactie met thuispubliek met pesterige liedjes enzo. Bovendien vond ik de ontvangst daar best relaxed en was de catering goed (vooral dat laatste mogen ze bij Roda nog wel aan werken, meer dan een half uur op m'n bier staan wachten).
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 14:42
Beste mensen, ga nooit en te nimmer naar Amsterdam laat staan om een uitwedstrijd van je club daar te gaan bekijken.
Vind ik leuk
Vak 129 +1054
zondag 4 november 2018 om 14:47
Beste mensen, de laatste keer dat zijn supporters naar Amsterdam mochten komen zat het zelf nog in de kleuterklas. Maw, type blabla op het internet, maar het weet niks.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 14:51
HaHa, laat ik 1x reageren op jouw, jij hebt Ajax - Feyenoord in de Meer nooit meegemaakt dus m.a.w. Lul niet zo stom.
Vind ik leuk
Vak 129 +1054
zondag 4 november 2018 om 14:54
Gezien je Nederlands mag je nog niet eens zelfstandig naar de kuip. Verder moet ik je teleurstellen, toen jij nog niet eens bij je invaliden ouders in de planning zat, heb ik meerdere malen jouw stinkclub moeten aanschouwen in de heilige De Meer.
Vind ik leuk
Sabau +1856
zondag 4 november 2018 om 14:59
De heilige de Meer? Waarom staat die er dan niet Meer?
Vind ik leuk
Vak 129 +1054
zondag 4 november 2018 om 15:48
Brand.
Vind ik leuk
Sabau +1856
zondag 4 november 2018 om 17:17
Er brandt wel veel af bij jullie. Maar dat stadionnetje stond toch al op het punt platgegooid te worden om plaats te maken voor wat huizen.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 4 november 2018 om 14:50
Nergens geen uit supporters meer...de meeste zijn kansloze steuntrekkende rotzooi zoekers...
Ze verpesten het voor de echte supporters.
Je ziet overal zoveel treurige dingen met supporters. Geen enkele club uitgezonderd
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:34
Weetje wat? We doen gewoon geen supporters meer.

Doe je geiten wollen sokken uit man, oma.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 4 november 2018 om 17:04
Geitenwollen sokken?
Zie jij niets op tv of in t stadion?

Rellende supporters die politie aanvallen.

Groepen die al vechtend een stad doorgaan.

Supporters die een vak in brand steken.

Brandende fakkels naar beneden gooien in een vak waar vaders met kinderen zitten.

Zet je bril op en stel je eens voor hoe dat zou zijn als jij daae met je kind zit..of loopt .
Vind ik leuk
Ihen +81
zondag 4 november 2018 om 17:44
Precies, dus moet je dat aanpakken en dus juist geen supporters die geen kwaad in zin hebben van hun vrijheid beroven.
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 17:45]
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 17:54
Supporters die een vak in brand zetten zie je alleen in het oostblok! Voor de rest ben ik het met je eens, maar waarom moeten dan mensen die gewoon hun club willen supporten met hun vrienden in een andere stad dan gestraft worden?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 4 november 2018 om 17:58
Omdat een ander deel zich niet weet te gedragen.

En in het oostblok??

2017 psv ajax kampioenswedstrijd.
Uitvak word in brand gestoken en brandende fakkels in een vak met kinderen gegooid.

2 jaar eerder .psv atletico
Ik zie supporters muntjes naar zwervers gooien.

Zolang je je niet kan gedragen..hoor je niet in een stadion thuis..of het er nu 100 of 1000 zijn .
Vind ik leuk
Ihen +81
zondag 4 november 2018 om 18:12
Dus de daders aanpakken (zoals onlangs de rookbomdaders bij PSV) maar geen onschuldigen straffen of zoals hier van hun vrijheid beroven.
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 18:12]
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 4 november 2018 om 18:22
Dan nog ben ik bang dat het niet lukt...

Ik ben voor supporters in het stadion,begrijp me niet verkeerd.
Maar t gaat elke x weer mis .

Ik hoop iig dat iemand snel een oplossing bedenkt.
Zo is voor vele de lol om te gaan er wel af denk ik.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 14:50
Met de ultra linkse Femke Halsema aan het roer in Amsterdam, zal Amsterdam nog verder gaan uitgroeien tot een linkse elitestad waarbij het gehalte "links lullen, rechts lullen", alleen nog maar groter wordt in de toekomst. Een groot gedeelte van de Amsterdamse grachtengordel populatie voldoet al sterk aan deze criteria. Deze linkse elite zit niet te wachten op voetbalsupporters, dagjesmensen, toeristen of andere bezoekers in hun stad want dat veroorzaakt teveel overlast, is de algemene tendens binnen inwoners van de hoofdstad.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1672
zondag 4 november 2018 om 14:51
Die bomenknuffelaars maken alles kapot in Amsterdam.

Nog even en dan kan je er alleen nog met de bakfiets komen. Langs de grens staan ze ook al met open armen.

Op een bakfiets uiteraard...
Vind ik leuk
Henkings +1007
zondag 4 november 2018 om 14:54
Van Burgemeester, supporter van Ajax, politie, inwoner van, tot dame van lichte zeden uit deze stad. Ze voelen zich verheven boven de rest van het land......
Laat ze verrekken daar. Het liefst uit de competitie !!
Vind ik leuk
Vak 129 +1054
zondag 4 november 2018 om 14:55
Zoist Henkings. Wij remmen niet voor paupers zoals jij.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 4 november 2018 om 14:54
Nergens geen uit supporters meer...de meeste zijn kansloze steuntrekkende rotzooi zoekers...die het verpesten voor de echte supporters..het niveau van de supporters daalt net zo snel als het niveau van de ed.
Ze verpesten het voor de echte supporters.
Je ziet overal zoveel treurige dingen met supporters. Geen enkele club uitgezonderd
Vind ik leuk
Ihen +81
zondag 4 november 2018 om 17:47
Zoals gezegd dan moet je die aanpakken. De rotte appels er uit halen maar geen supporters die niets misdoen straffen.
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 18:13]
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 4 november 2018 om 17:52
Da's niet te doen..ze hebben de combi regeling verzonnen..ook niets. ...relschoppers komen altijd in een stadion.

Enige wat ik kan bedenken is een hele strenge voetbalwet
Vind ik leuk
Ihen +81
zondag 4 november 2018 om 20:06
Dus omdat de overheid de schuldigen niet aan kan pakken moeten de onschuldigen daaronder leiden? Het wordt gewoon tijd dat de overheid zijn werk doet en zich richt op de werkelijke problemen.
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 20:08]
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 15:01
Jammer dat ze daar in de hoofdstad niet met uit supporters kunnen omgaan. Dit is zeker niet de eerste keer was vroeger in de tijd van onze vrind klaas wulthing al. Ja Amsterdam en gezelligheid dat gaat blijkbaar niet samen.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 15:03
Ben je weleens bij willem2 uit geweest. Wat een drama is dat dan... maak je borst maar nat kruikenzeiker, over een paar weken staan Mathijsen, Koster en Vink helemaal onderaan... dat wordt je kutste dag ooit.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 15:23
Je bent daar natuurlijk ooit ook 2 uur vastgehouden op het station, en een paar uur in het stadion zonder eten en drinken. Haha grapjas..
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:24]
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 15:24
In Amsterdam, het Groen link bolwerk ben je alleen welkom als je uit een ver land komt en er bij voorkeur middeleeuwse denkbeelde op na houdt. Supporters en zelfs toeristen liever niet. Amsterdamistan.
Vind ik leuk
Rodriquez +11
zondag 4 november 2018 om 15:43
Dus iedereen heeft een mening klaar, maar echt niemand die zich verdiept heeft waarom het echt zo gegaan is.
De gemeente heeft ergere uitsupporters meegemaakt dus dan zou je ergens toch wel een beetje moeten bedenken dat er wat meer gebeurd is dan wat er staat.
Onze fijne Willem II supporters hebben de 800 kaarten die ze gratis van ajax kregen een stuk van 130 door gegeven aan fc Antwerp knokploeg/hooligans. Die waren daar niet om relaxed alleen een wedstrijdje te kijken en al helemaal niet in de kleding wat ze aan hadden.
Vind ik leuk
Koenbres +2135
zondag 4 november 2018 om 16:21
Ik denk dat als ze echt voor het knokken waren gekomen het op het station wel was misgegaan. Hier hebben de supporters echter zich heel rustig gehouden.
Vind ik leuk
Rodriquez +11
zondag 4 november 2018 om 17:53
Jongens wees realistisch.
Waarom zou fc Antwerp meekomen met Tilburg supporters????? Ze zijn bevriend prima.. Maar waarom uitgerekend nu op vrij vervoer naar amsterdam????
Vind ik leuk
Koenbres +2135
zondag 4 november 2018 om 18:45
Ze zijn naar mijn weten ook mee geweest met wedstrijden zonder vrij vervoer, zijn er soms ook met thuiswedstrijden en ze zijn gewoon bevriend, Willem II gaat volgensmij ook wel is die kant op hoor moet toch kunnen.
Vind ik leuk
Rodriquez +11
zondag 4 november 2018 om 21:58
Als je als Willem II zijnde uitspeelt kun jr niet zomaar andere supporters meenemen.
Vind ik leuk
Koenbres +2135
zondag 4 november 2018 om 22:00
Op dat moment supporteren ze toch Willem II haha? Dus als je naar een uitwedstrijd gaat en je wil graag een vriend van je meenemen die toevallig een andere club supportert is dat verboden?
Vind ik leuk
Rodriquez +11
zondag 4 november 2018 om 22:05
Verboden is het zeker niet. Ik weet zeker dat als Willem 2 veiligheids zaken weet wie die Belgische jongens zijn dan zullen ze zeker geen kaarten verstrekken aan hen.
Vind ik leuk
Koenbres +2135
maandag 5 november 2018 om 07:28
Het is bekend wie ze zijn aangezien ze vaker bij Willem II zijn. En zijn er dan altijd problemen? Volgensmij niet
Vind ik leuk
Retweet +847
zondag 4 november 2018 om 15:44
Op een of andere manier zijn er heel vaak problemen met supporters die richting de hoofdstad vertrekken....
Vind ik leuk
Rodriquez +11
zondag 4 november 2018 om 15:55
Klopt inderdaad. Een mooi voorbeeld is Cambuur Leeuwaarden van een aantal jaar geleden.
1000 man sterk kwamen ze op vrij vervoer. Veel problemen in de binnenstad gehad en als klapper op de vuurpijl de massale rel bij het uitvak net buiten het stadion.
Destijds heeft wijlen oud burgermeester van der laan toen speciaal een trein van de ns opgetrommeld om de supporters richting Leeuwaarden te vervoeren van wete de veiligheid. Ook toen waren het gratis kaarten.
Ik zeg niet meer doen die vrij vervoer in combinatie met gratis kaarten.
Het werkt gewoon niet🤦🏿‍♂️🤦🏿‍♂️
Vind ik leuk
Rodriquez +11
zondag 4 november 2018 om 15:49
Dat men ajax als schuldige hierin noemt vind ik best wel lachwekkend.
Politie Amsterdam heeft terecht die groep ingesloten omdat ze zorgden voor problemen in de binnenstad.
In België zorgen de fc Antwerp hooligans voor veel problemen bij elke uitwedstrijd die ze bezoeken.
Aangezien Ajax en de amsterdamse autoriteiten weinig van deze supporters weten gaan ze de probleem groep isoleren. Als ze ergens geen problemen willen hebben dan is het zeker niet in de binnenstad waar j heel veel winkelend publiek hebt. Stel je voor dat daar de pleuris uitbreekt.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 16:28
Nogmaals: nergens heeft iemand het over schuld van Ajax...Het is de politie en de burgemeester die totaal lomp hebben gereageerd. BTW dat FC Antwerpen verhaal van je is echt dikke kul. Als het namelijk wel zo was waren er echt wel mensen opgepakt nadat iedereen zijn ID had laten zien. Overal was te lezen dat de WII aanhang zich netjes heeft gedragen dus ook jij praat maar naar wat er je wordt ingefluisterd
Vind ik leuk
Rodriquez +11
zondag 4 november 2018 om 17:51
Hahahah kerel je bent grappig. Kijk eerst of je verhaal wel klopt voor je gaat reageren. Jij bent een mooi voorbeeld hoe men foute info verspreidt. Het waren Belgen die waren uitgenodigd door Willem 2 supporters van de ultra.
Ik heb zelf een paar Belgen gesproken.
Ga eerst lekker je huiswerk doen voor je reageert zou ik zeggen Want foutieve informatie zorgt ervoor dat er mensen onterecht worden beschuldigd
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 18:13
Beetje rare reactie...aangezien je mijn reactie zo goed als kopieert.. Het lijkt me duidelijk dat jij niet bij WII hoort en dus zeker niet weet waar je het over hebt. Een paar belgen gesproken, ja dat kan, die lopen er genoeg in die toeristen attractie stad daar. Kom maar eens met fatsoenlijke bronnen.
Vind ik leuk
Rodriquez +11
zondag 4 november 2018 om 22:03
Bokkum013. Ik werk er namelijk en ik weet precies wat er allemaal speelt.
Er valt niets van jou te kopiëren aangezien je er naast zit.
Ik hoef nie voor een bepaalde partij te zijn. Ben iemand die gewoon van feiten houdt. Nogmaals als je niet weet wat er speelt niet zomaar dingen zeggen.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
zondag 4 november 2018 om 23:14
Professioneel om hier beroeps info te plaatsen dan. Zal je baas leuk vinden! En wat is je werk dan precies? Want dan moet je toch beter je best gaan doen blijkbaar.
Vind ik leuk
Rodriquez +11
maandag 5 november 2018 om 01:14
Het is geen geheime info kerel. Als dat zo was dan wist ik et ook niet namelijk. Mannen zoals jou kunnen alles plaatsen zonder dat ze het fijne van bepaalde zaken weten.
Je doet dingen overkomen alsof men maar wat doet hier in Amsterdam. Niets is 100 procent mocht je dat nog nie weten. Dus men doet hun best om de idioten te weren of in bedwang te houden en helaas ten koste van de goed willenden.
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
maandag 5 november 2018 om 08:32
Je hebt duidelijk gen idee...
Vind ik leuk
Rodriquez +11
maandag 5 november 2018 om 12:50
Hou maar op kerel
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
maandag 5 november 2018 om 18:23
Dat was inderdaad het idee maar niet omdat jij dat wil hoor :)
Vind ik leuk
Rodriquez +11
maandag 5 november 2018 om 18:23
Ook goed. Next time check your facts
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
maandag 5 november 2018 om 18:24
Als jij dat dan ook doet!
Vind ik leuk
Rodriquez +11
maandag 5 november 2018 om 18:28
Ik ben benieuwd waaruit je zeker weet dat wat ik hier typ verkeerd is...... Ben super benieuwd🙂🙂🙂
Vind ik leuk
Rodriquez +11
maandag 5 november 2018 om 18:29
Je hebt nog steeds niet door dat ik hier meer over weet he??
Vind ik leuk
Bokkum013 +470
maandag 5 november 2018 om 18:36
Alsof je de enige bent die meer weet...Het interesseert me geen reet man. Ik weet waarschijnlijk net zo veel als jou...of had je dat ook nog niet door. Toedeloe gast!
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 15:58
Een heel artikel gebaseerd op een tweetje van een zatte Tilburger. Spektakeltitel erbij, click click click
Vind ik leuk
Koenbres +2135
zondag 4 november 2018 om 16:11
Van Ajax komen er dagelijks onzin artikelen. Verder vind ik het raar dat jij over een zatte Tilburger praat. Iemand die altijd een prima kijk heeft op de dingen anders
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:12
Dankjewel voor de waardering
Vind ik leuk
Koenbres +2135
zondag 4 november 2018 om 16:10
Verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 16:10]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24010
zondag 4 november 2018 om 16:17
Iedereen doet zijn werk. Veiligheid van de burger voorop. Prima aangepakt. Jammer maar helaas.
Vind ik leuk
JoeyC +4441
zondag 4 november 2018 om 16:32
Dit belooft weinig goeds voor weer uitsupporters bij de klassieker.
Het begint een beetje op het Israëlverhaal te lijken. Op het moment dat je het idee krijgt dat er vooruitgang inzit, gebeurt er wel weer iets waardoor alles weer op 0 staat.
Vind ik leuk
Koenbres +2135
zondag 4 november 2018 om 16:32
Ik vind het bijzonder dat zoveel supporters dit verdedigen. Je kan ook een keer zeggen ja onze gemeente heeft iets fout gedaan. Ik lees ook allerlei argumenten die nergens over gaan. Er zou iets zijn gezongen, dit gebeurd echter veel vaker waarom dan niet al die ME'ers en keur dan het vrij vervoer gewoon niet goed. De Antwerp supporters ook, die hebben toch niks fout gedaan, als ze hadden willen knokken hadden ze dat wel gedaan met de ME nou ook dat is niet gebeurd. Het is gewoon schandalig hoe de supporters zijn behandeld, uren geen eten en drinken krijgen is dat normaal in Nederland??
Vind ik leuk
Basik013 +927
zondag 4 november 2018 om 16:41
Kom zelf uit tilburg en heb dus ook veel echte willem2 supporters als vrienden en ik kan je zeggen betere supporters kun je bijna niet hebben. Ikdenk dat halsema veel te heftig heeft gereageerd , verdienen ze niet
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 16:43
T was gewoon triestig 2uur op t perron staan ik wou gezellig mee de maten op t terraske paar bierkes doen. Paar vrienden uit Adam zouden er GEZELLIG bij komen zitten en dan rond half8 na stadion lopen.Ahh 1 ding is zeker als de neusjes komen na tilburg dan wordt er wat afgetipt geloof me
Vind ik leuk
Aliassmits +351
zondag 4 november 2018 om 16:55
Nog even dan kun je nog alleen thuis wedstrijden kijken van je club
Vind ik leuk
Realist1892 +1630
zondag 4 november 2018 om 17:38
Klinkklare gijzeling, Amsterdam aanklagen.
Vind ik leuk
Mi amigo +201
zondag 4 november 2018 om 18:04
Wie wil ef nu ook naar Amsterdam, daar wil je nog niet begraven liggen.
X
3 X niks
X
Vind ik leuk
Ihen +81
zondag 4 november 2018 om 18:08
We kunnen de rotte appels er niet uitpakken en daarom straffen we de anderen dus maar?
Vind ik leuk
Tfoe +3835
zondag 4 november 2018 om 18:23
Mooi.lekker wegblijven dan.Beetje mooi weer spelen.
Waar rook is,is vuur.Moet je bij je mede supporters zijn.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
zondag 4 november 2018 om 19:20
Als dit de kutste dag van je leven is moet je juist blij zijn lijkt mij. Dan heb je tot nu toe in t leven wel heel weinig tegenslagen gehad. Chappeau
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 19:29
Ja in Amsterdam zijn ze ook niet gek willen geen stenen gooiende Willem 2 supporters los hebben lopen en zeker geen beschadigde of ingedrukte auto s
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 22:07
Een gewaarschuwd lampske telt voor twee als jullie komen! Gedraag jullie, tenslotte zit het PI (Philips Imperium) in de hoofdstad.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 01:42
"Er zaten best wat vriendelijke mensen tussen waar je best prima een gesprek mee kon voeren hoor"

Juist ja deze meneer boort z'n eigen statement door deze zin finaal de grond in.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws