'Dramatisch' PEC Zwolle zakt door de ondergrens: Superslecht

'Dramatisch' PEC Zwolle zakt door de ondergrens: "Superslecht"

Gepubliceerd: zondag 4 november 2018 om 18:27zo 04-11-2018 om 18:27

PEC Zwolle-trainer John van 't Schip en aanvaller Mike van Duinen hadden zondagmiddag geen goed woord over voor de prestatie van hun ploeg. Op bezoek bij Fortuna Sittard een onthutsende nederlaag: 3-0. 

Na de wedstrijd stond Van 't Schip er verloren bij voor de camera van FOX Sports. "Waar het fout ging? Op voetballend gebied, qua agressiviteit, mentaal: we zijn volledig afgetroefd. Fortuna heeft dik verdiend gewonnen. (...) We kwamen nooit in ons spel", zei hij.

Ook Van Duinen was genadeloos over het vertoonde spel van PEC. "Wij waren absoluut niet agressief, op alle vlakken was het te weinig. Het was gewoon dramatisch van onze kant. Het was superslecht. Wij moeten onszelf echt afvragen wat we hier vandaag hebben gedaan."

Door de nederlaag in Sittard blijft PEC onderaan het rechterrijtje bungelen. De club heeft na elf speelrondes elf punten en staat op de dertiende plek. Volgende week vrijdag staat het thuisduel met Willem II op het programma. 

Lees ook: Fortuna Sittard geeft PEC Zwolle pak slag: Diemers in voetsporen Van Bommel

Poll

Is Van 't Schip nog de juiste man voor dit PEC?

(1610 stemmen)

Plaats een reactie

Devoetbalgek +1074
zondag 4 november 2018 om 18:29
Klopt. Heel slecht. Foei pec.
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zondag 4 november 2018 om 18:34
Jammer dat het niet echt goed loopt.
Al jaren doen ze het erg goed.
Hopelijk voor Zwolle een tussenjaar .
Ze zijn te goed om voor degradatie te spelen.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2266
maandag 5 november 2018 om 13:12
Te goed voor degradatie is een erg gevaarlijke uitspraak. Zie Twente. Die hadden het 4e budget van de eredivisie. PEC is alles kwijtgeraakt en is qua elftal opnieuw begonnen. Met een stuk minder kwaliteit dan vorig seizoen. Had in de zomer al het idee dat het wel es lastig zou kunnen worden.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 18:36
Fortuna was gewoon beter !!
Geeft niets met ondergrens te maken.
Vind ik leuk
mazu +3188
maandag 5 november 2018 om 06:56
Pec hoort niet van clubs als Fortuna, Emmen en De Graafschap te verliezen. De selectie is beter en de begroting een stuk hoger. Dan zak je dus door de ondergrens zoals ze dat noemen. Van het Schip mag snel vertrekken.
Vind ik leuk
Riszh +454
zondag 4 november 2018 om 18:48
Begint het al te vriezen in Zwolle dan
Vind ik leuk
Koekie1970 +3207
zondag 4 november 2018 om 18:52
Ja pfft slechter kan toch niet voor PEC opwaartse lijn komt eraan.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 19:08
Let op mijn woorden PEC gaat 't schip in ! 😉
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 19:11
Van t schip moet oprotten. Het is al maanden gewoon te slecht om aan te zien.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 19:15
Altijd zo met deze trainer Begint met leuk voetbal maar daarna wordt het steeds minder en minder.. totdat het natuurlijk een keer door de ondergrens gaat
Vind ik leuk
MVD +691
zondag 4 november 2018 om 19:44
John uit het schip.
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 20:46
Kijk ff naar het materiaal... Hebben alleen beter materiaal dan NAC, Emmen en De Graafschap.
Vind ik leuk
Oet +37
maandag 5 november 2018 om 01:47
Materiaal is wel goed. Die gene die ermee omgaat moet er ook verstand van hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 01:50]
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 07:57
Ga toch weg man!
Vind ik leuk
Oet +37
maandag 5 november 2018 om 09:57
Even het ajax brilletje afzetten
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 09:57]
Vind ik leuk
RtdDub +13434
zondag 4 november 2018 om 21:58
Heel 2018 is het al 3x niks

https://i.gyazo.com/28a12a9804af780b3ad0b2feadb0994e.png

Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 19:19
Die haalt de kerst niet
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 19:36
Het gehele wanbeleid van de afgelopen jaren komt vanzelf bovendrijven. Nijkamp met een netwerk dat niet verder komt dan de hoek Genne, Dalfsen Heino en 2 telefoonnummers in zijn telefoon 1 van zijn 2e leg en een van Mino Raiola. Met griezel Ebbens aan het hoofd van de scouting komt het waarschijnlijk ook niet goed. Die schijnt al met iedereen ruzie te maken.
Vanuit de stuurloze voetbalacademie onder leiding van oppergriezel Brugge komt voorlopig ook niemand door. Die 20 miljoen aan aandelen kunnen ze eerst investeren in het afkopen van alle arbeidscontracten van de complete trainersstaf van het eerste en de VA. Wat een stel incompetente trainers zitten daar. Jammer allemaal...
Eerste voorbeeldje maar stellen door Van het Schip eraf te halen en die krullige slushpuppie naast hem ook..
Vind ik leuk
pico323 +7061
zondag 4 november 2018 om 19:46
Goede scheidsrechter die Bax. Maar niet heus wat een kinderachtige vent.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1653
zondag 4 november 2018 om 20:03
hoelang laten ze dit "schip" nog varen

amper gewonnen in 2018.

Emmen & Fortuna blijven i.i.g. in de ED
[Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 20:04]
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 20:35
Een zinkend schip vaart nooit lang meer
Vind ik leuk
pico323 +7061
maandag 5 november 2018 om 09:51
Emmen hopelijk niet. please doe dat een voetballiefhebber niet aan.
Vind ik leuk
mvr +223
zondag 4 november 2018 om 20:54
Van schip,,, out,,,
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 23:02
Wordt tijd dat hij dit schip gaat verlaten. Alle zwollenaren zijn hem kotsbeu. Dag Johnny
Vind ik leuk
Kevindo +1755
maandag 5 november 2018 om 11:43
Het was echt by far een van de slechtste wedstrijden in lange tijd die ik van PEC Zwolle heb gezien. Totaal geen beleving, passes die niet aankomen over een paar meter, lange ballen die worden gegeven zonder idee. Allemaal ZZP'ers binnen het veld die totaal niet samenwerkten. Als je dan tegen een ploeg speelt met bezieling, zoals Fortuna Sittard, dan ga je gewoon de boot in. Dik- en dikverdiende nederlaag en heel veel werk aan de winkel voor ons Zwolse clubje.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 14:24
Schaam me kapot om PEC supporter te zijn. Vooral omdat het niet nodig is. Prima spelers, prima staf maar de combinatie is blijkbaar slecht!
Vind ik leuk
Motley +146
maandag 5 november 2018 om 16:07
Hoezo zakt door de ondergrens.er Word net gedaan of pec zwolle.normaal.makkelijk van fortuna zou moeten winnen.echt niet.fortuna.heeft de zege terecht.verdiend ze waren heer en meester op het veld..zelfs psv.heeft.het bij fortuna heel heel erg moeilijk gehad.thuis is fortuna gewoon een moeilijk te bestrijden team. Een team waar we dan ook zeer trots op zijn in Limburg. Denk dat fortuna zeker een meer waarde is in de eredivisie. Een heel mooie warme club met geweldige supporters,die zorgen voor een geweldige sfeer in het stadion.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2712
maandag 5 november 2018 om 17:04
#zinkendschip
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws