Tadic: 'We willen toch beter worden? Ik ben heel het weekend boos'

Tadic: 'We willen toch beter worden? Ik ben heel het weekend boos'

Gepubliceerd: maandag 5 november 2018 om 07:59ma 05-11-2018 om 07:59

Dusan Tadic heeft er de pest in dat Ajax een matige wedstrijd speelde tegen Willem ll. Zijn ploeg won dan wel met 2-0, maar na het laatste doelpunt vonden de Amsterdammers het welletjes en werd er weinig energie in de wedstrijd gestopt.

Tadic vindt dat onbegrijpelijk en had graag gezien dat Ajax gas was blijven geven. "We willen toch beter worden? Goede teams zullen ons genadeloos afstraffen. Het maakt me niet uit tegen wie we spelen en tegen wie we woensdag spelen. We moeten onze job doen. We moeten killers zijn", zegt Tadic in het Algemeen Dagblad.

Op het moment dat Tadic de interviews geeft wordt er geloot voor de achtste finale van de KNVB Beker, maar daar heeft de Serviër op dat moment weinig aandacht voor. "Omdat ik nu boos ben. En dat verdwijnt niet als ik zo naar huis rijd. Ik ben heel het weekend boos."

Frenkie de Jong zei na afloop ook al dat hij niet blij was met het spel van Ajax. Hij gaf toe geïrriteerd en teleurgesteld te zijn. AZ-trainer John van den Brom denkt dat De Jong dat expres voor de camera heeft gezegd. "Ik denk dat hij zoiets bewust zegt om de boel op scherp te zetten met zijn uitspraak", zegt hij bij Studio Voetbal. "Ik vind het goed dat hij ook naar zichzelf wijst. Hij verwacht van zijn medespelers dat het beter kan en moet. Dat begint aanstaande woensdag al."

Ajax speelt woensdag in Portugal een Champions League-wedstrijd bij Benfica.

Plaats een reactie

maandag 5 november 2018 om 08:01
Tadic moet meer laten zien... in het begin was het veelbelovend
Vind ik leuk
Hyena +30561
maandag 5 november 2018 om 08:21
Meneer was zelf de slechtste aan Amsterdamse zijde. Ten Hag had hem en Frenkie allang naar de kant moeten halen.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 08:23
Frenkie moet juist spelen en vertrouwen krijgen.... laat ook veel goede dingen zien, Tadic begon heel goed bij Ajax maar zakt een beetje af... vormcrisis hahaha in een goed draaiend team
Vind ik leuk
Hyena +30561
maandag 5 november 2018 om 08:28
Frenkie had een beetje teveel vertrouwen. Verspeelde binnen één helft meer ballen dan hij de rest van het seizoen in totaal heeft gedaan en vond het nodig een achterlijk stiftje te doen.

Het leek nergens op, nonchalante wanvertoning. Het stadion zit vol, de tegenstander is zwak, laat dan wat zien met z'n allen en werk aan het doelsaldo.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 08:02
Gelukkig gaf jij het goede voorbeeld.... Wat een matige speler is dit en hij denkt echt dat hij de grote man is.... Meteen verkopen in de winter.
Vind ik leuk
AlecBlc +1793
maandag 5 november 2018 om 08:21
Heb je het nou over Tadic? Als je zegt dat Tadic slecht is dan ben je niet helemaal 100%. Tadic is een geweldige voetballer, die bal vast is en vrijwel altijd voor gevaar zorgt.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 08:35
Ik vind hem helemaal niet zo balvast, want lijdt verschrikkelijk veel balverlies.

Maar hij mist eigenlijk bijna alle aspecten voor een buitenspeler. Heeft totaal geen diepgang, passeert amper en vrij moeizaam, voorzetten zijn de laatste weken bagger etc etc....
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 5 november 2018 om 08:38
Ik liever neres op de flanken ..
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 10:04
Ja idd! Veel meer een buitenspeler.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
maandag 5 november 2018 om 10:05
Ja,meer rendement en hij voelt zich thuis daar ,dat resulteert in vrijer voetballen
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 13:38
Eens hij moet een linie naar achter en Neres naar voor.
Alleen Ten Hag hè.......
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 15:44
Nee, want ik vind het middenveld: Donny, Frenkie en Carel het best.

Tadic lekker op de bank pleuren!
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:44]
Vind ik leuk
Basik013 +928
maandag 5 november 2018 om 18:44
Dit kan je echt niet menen ?! Benje serieus?
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 18:51
Oh over die prutser van een Tadic mag je niks zeggen... Bij Southampton stelde het ook al niet veel voor.
Vind ik leuk
FC Treurwilg +8545
maandag 5 november 2018 om 08:03
Lekker het hele weekend boos......zinvol!
Vind ik leuk
Koenbres +2135
maandag 5 november 2018 om 08:03
Heel het weekend boos na een 2-0 overwinning moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
Morris +24190
maandag 5 november 2018 om 08:04
Dit werkt al jaren zo. Iedereen zit met zijn hoofd bij Benfica.
Als je zo snel merkt dat Willem II geen tegenstand gaat bieden, dan is het krachten sparen.
De CL is het podium, niet de wedstrijd tegen Willem II.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:07
Als topclub zijnde moet het beide zijn toch?
Vind ik leuk
Morris +24190
maandag 5 november 2018 om 08:11
moet, moet, moet...

niets moet. we moeten winnen, meer niet.

In het buitenland zou hier niet eens over gesproken worden, normaalste zaak van de wereld
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:18
Ben ik mee eens, maar in het buitenland wordt de deur ook niet zo open gezet dan wat willem2 tegen ajax wel deed ;)
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 08:15
Punten waren bij 2-0 toch binnen? Dan neemt iedere ploeg die midweeks CL speelt bewust of onbewust gas terug.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:18
Dat betwijfel ik...
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 08:21
Serieus?
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:24
Ja, als de deuren zo wordt open gegooit door willem2 dan moet je ze een pak op hun donder geven.
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 08:28
Na de 2-0 stond Willem II weer net zo opgesteld als Vitesse, met nog een mannetje meer ook. Kijk je wel?
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:14
ja ik kijk zeker :)
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 09:18
Dat is niet best. ;)
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:20
omdat ik een andere mening heb?
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 09:23
Omdat je het hebt over de deur van Willem II die zo open stond. Na de ingreep van Koster was Willem II namelijk heel defensief.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:29
2de helft zeker maar in de rust had het al 5-0 moeten staan, na 15 sec miste ajax al een niet te missen kans..
maar dat denegerende toontje vind ik jammer maat.
We kunnen het niet eens zijn maar je reactie vind ik wel een beetje respectloos..
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 09:30]
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 09:38
In de minuten tot de 2-0 speelde Ajax geweldig. Creëerde kans op kans. En die kansen kun je ook missen. Op dat moment had dat niets met de intentie te maken. Na de 2-0 kwam die wissel, toen ging die “open deur” dicht. Dat zag iedereen die die wedstrijd heeft gezien. Jij beweert dat hij bleef open staan. Dan heb ik gewoon niet het idee dat je gekeken heb. Sorry dat ik dat dan uitspreek.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43466
maandag 5 november 2018 om 08:19
Dit is niet alleen midweeks CL. Die gasten spelen voor het eerst CL en kunnen zich de komende week plaatsen voor de volgende ronde.
Ik heb er écht alle begrip voor.

Tegelijkertijd; Ajax creeerde nog zat kansen na de 2-0 ook. Vond t allemaal wel meevallen.
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 08:27
De beginfase was geweldig zaterdag, al geeft iedereen daar nu voor het gemak Willem II de schuld van.

Ajax heeft verreweg de meeste wedstrijden gespeeld en speelt volgens mij al sinds begin augustus een dubbel programma.

Dan is gas terugnemen zeer begrijpelijk inderdaad. En ja, als ze van die latere kansen er nog 1 of helemaal 2 benutten hoor je er niemand over.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 08:57
ArieBombarie, helemaal mee eens. Als Ajax zich woensdag plaatst voor de volgende ronde dan kan het zomaar zijn dat dat komt omdat spelers zich nu gespaard hebben.
Beste voorbeeld is de laatste actie van Ziyech tegen Groningen. Hij wilde in blessuretijd nog even de 4-0 maken en dat leverde een hamstringblessure op. Zaterdag is iedereen fit en uitgerust van het veld gestapt. Mijn zegen hebben ze!
Vind ik leuk
ajax1973 +2342
maandag 5 november 2018 om 08:20
alleen winst is niet genoeg vind het schande tegen over de fans ik snap wel dat ze zo weg blijven
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 08:21]
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 5 november 2018 om 08:32
Ik zat in de ArenA zaterdag en t was gewoon vol hoor?😂
Vind ik leuk
Hektor +426
maandag 5 november 2018 om 08:23
Dus PSV is geen topclub?
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:28
Omdat PSV in een loodzware poule zit in de CL?
Ajax treft een club uit vorm die oppermachtig was in Duitsland en nu derde staat (dit zegt al alles), Een portugeze club die 4de staat in Portugal en een clubje uit griekenland die EL waardig is en in eigen land ook maar 4de staat. Koester dat man en zeik andere clubs niet af.
PSV zit in de poule met 1 van de grootste club in de wereld die gewoon koploper is in Spanje, de nummer 4 van spanje die op elke positie een betere speler heeft en de nummer 2 van Italie die ook op alle fronten beter is. Man wat jij doet is appels met peren vergelijken!
Vind ik leuk
pico323 +7889
maandag 5 november 2018 om 10:04
en vliegt eruit tegen RKC. topclub?????
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 10:13
aaah je heb de beker wedstrijd niet gezien of wel? Was namelijk een hele andere wedstrijd.

Ben wel met je eens dat het helemaal nergens op sloeg om je B/c-team op te stellen. Arrogantie ten top!

Maar eruit vliegen in de beker is een maatstaf om topclub te zijn???
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 10:13]
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2296
maandag 5 november 2018 om 08:24
Overdreven laten zien ; ik ben een superprof ... beetje laat op zijn 30 e heeft nog nooit wat gewonnen!
Vind ik leuk
reggie +1984
maandag 5 november 2018 om 08:05
Als je niet beter kan, meeste spelers zitten nu aan hun top.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:06
Dit is wel een verschil met PSV, PSV blijft door gaan en dat zie je ook terug in het doelsaldo. Ajax vergeet vaak de trekker over te halen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 5 november 2018 om 08:08
Bleef doorgaan. Dat is sinds vorige week gestopt.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:19
is dat zo? door door te gaan werd er wel gewonnen ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 08:21]
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 5 november 2018 om 08:11
Gemerkt dat ze door blijven gaan, ook tegen Groningen ging het heel makkelijk met een monsterzege en nog niet te beginnen over dit weekend tegen 10 man van Vitesse, wat een geweldenaren.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:21
Hahaha jaloers pikkie? doordat PSV wel bleef door gaan pakte ze uiteindelijk wel gewoon de 3 punten tot frustratie van de concurrent.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 5 november 2018 om 08:25
Nee, het is bij allebei gewoon niet goed de laatste twee weken. Alleen iedereen doet bij Ajax altijd of t slecht is (wat het ook is) en bij PSV is het allemaal top. Ik zie PSV op dit moment eerder punten verspelen dan Ajax, Ajax maakt er namelijk 2 of 3-0 van en neemt dan gas terug. Bij psv lijkt het al moeizamer te gaan om überhaupt te winnen.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:30
Groningen uit en Vitesse thuis zijnvoor PSV altijd lastige potten.
Heerenveen uit is ook zo'n pot die PSV altijd verliest.
Maar om ff antwoord te geven, ik zeg nergens dat PSV goed is, geef alleen aan dat als een club rijp is voor de slachting dat het dan ook gebeurd waar ajax vaak stopt na de 2-0
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 5 november 2018 om 08:39
Emmen 5-0, Groningen 3-0, Heerenveen 4-0, AZ 5-0, Feyenoord 3-0 en Vitesse 4-0 om dr maar een paar te noemen. Aan het spelbeeld zie je de afgelopen weken gewoon dat Ajax het een stuk makkelijker wint dan dat PSV doet.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 08:11
Ik vondt Psv niet zo denderend spelen laatste 2a3 weken of ben ik de enigste die dat ziet???
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:20
Ben ik mee eens, de laatste 2 wedstrijden waren pover
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 5 november 2018 om 08:31
Ze spelen al 3 jaar niet denderend, op een bescheiden aantal wedstrijden na dit seizoen.............
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 09:04
Leuk feitje: PSV heeft dit seizoen nog niet 1 uitwedstrijd gespeeld tegen een club uit het linkerrijtje. En van de 6 resterende wedstrijden in de eerste helft van de competitie moet PSV nog tegen 4 clubs uit het linkerrijtje. Ik durf de stelling wel aan dat de stand wat vertekend is.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 09:04]
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 08:18
Zo groot is dat verschil in doelsaldo niet. Laat PSV een 5 punten verliezen tov Ajax en het is automatisch alweer een veel kleiner verschil. Zeker als PSV het onderlinge duel verliest. Die 3-0 in Eindhoven verklaart al 6 goals verschil in doelsaldo. Het gelijkspel tegen Heracles maakt het minimaal 7. Het is nu 9. Dan zitten er maar 2 goals tussen toch?
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 08:19
Hahaha als je alles zo gaat beredeneren dan lust ik er ook nog wel een paar :D
Vind ik leuk
ArieBombarie +43466
maandag 5 november 2018 om 08:23
Wat is er fout aan die beredenering? Het gaat hier om doorgaan na een veilige voorsprong. Jij stelt dat het doelsaldo van PSV daardoor beter is. 2Cents en ik hieronder relativeren dat. Onderbouwen waarom die beredenering van jou niet de juiste is.

Das nu net het hele punt.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:16
zie reactie op 2cents
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 08:23
Zo is het echter letterlijk gegaan tot nu toe. Je zet PSV op een voetstuk op dit gebied tov van Ajax terwijl het verschil vooral gemaakt is in het onderlinge duel.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:17
Kijk even de reactie terug van perez en de boer in het weekend dat PSV met 6-0 won (zondag 19:00 FOX1). Daar werd dmv beelden uitgelegd wat het verschil is tussen PSV en Ajax. het gaat niet eens om de score verloop maar de posities en de intenties in het veld. Een geweldige analyse van deze 2 mannen!

BTW:ik zet PSV niet op een voetstuk want zo super vind ik het allemaal niet..
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 09:19]
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 09:22
Waar kijk ik dat terug? PSV won 6-0 thuis van Emmen. In dat weekend won Ajax met 0-4 uit bij Heerenveen. Als ze die duels met elkaar hebben vergeleken en dat in voordeel van PSV uitleggen vind ik dat best knap. Ik denk namelijk dat beide clubs die 0-4 veel hoger inschatten.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:57
Het ging niet alleen om die wedstrijden maar ze haalde de wedstrijden van het seizoen erbij. Daarin werd "de wil om te winnen" bloot gelegd
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 10:16
Dat was dan op zijn minst bijzondere timing. Dat item hadden ze vast al voorbereid voorbaat weekend.

Gezien het verschil in punten én het onderlinge duel in Eindhoven is het verschil heel makkelijk verklaarbaar. Dan is het verschil ook echt relatief best klein. Dat is echt gewoon een feit.

Ajax had tegen Feyenoord en Willem II meer mogen scoren, maar het drukke programma doet een ploeg gewoon schakelen. Ook PSV met die geweldige instelling.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 11:20
nogmaals het gaat niet om de doelpunten maar de wil
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 11:26
Het aantal doelpunten en kansen missen is volgens jou echter wel een indicatie van die wil. Zo noem jij een kans van Ajax tegen Willem II op een moment dat die wil er extreem wél was en Ajax zeer gedreven op zoek was naar goals.
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 11:57
je snap hem niet, geen probleem, geen zin om uit te leggen vandaag, kijk of je het fragment terug kan vinden en je snap waar ik het over heb..
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 12:10
Ik snap hem wel hoor, maar jij wees op de verkeerde dingen vwb Ajax - Willem II.
Vind ik leuk
2cents +64415
maandag 5 november 2018 om 11:25
Op dít gebied zet je PSV tov Ajax juist wél op een voetstuk...
Vind ik leuk
ArieBombarie +43466
maandag 5 november 2018 om 08:21
Dat slaat nergens op. PSV wint al weken niet meer ruim en moet tot de laatste minuut knokken om uberhaupt te winnen.

Dat doelsaldo verschil erbij halen is ook niet juist. Zonder PSV-Ajax was het verschil wel 3 hele doelpunten. Als je dan de tegenstanders vergelijkt van beide ploegen is het doelsaldo van PSV ineens helemaal niet bijzonder veel beter.
Als we het toch over PSV-Ajax hebben; hoe snel stond die 3-0 op het scorebord en hoe ging PSV daarna nog door?

Precies.
Vind ik leuk
2-1 +1636
maandag 5 november 2018 om 09:01
Ja, en als Ajax niet had verloren en niet gelijkgespeeld tegen Heracles hadden ze gelijk gestaan. Ik weet niet waar je met dit soort redeneringen naartoe wilt maar goed....
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:12
PSV wint al weken niet meer ruim? speelronde 9 nog met 6-0, je bent nu al niet meer serieus te nemen Arie :)
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2296
maandag 5 november 2018 om 08:25
Psv toch maar 1-0 tegen vitesse ???
Vind ik leuk
Korm +40100
maandag 5 november 2018 om 09:13
en de vorige thuis wedstrijd met 6-0 dus waar wil je heen? baseer je het alleen op die ene pot?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 5 november 2018 om 08:07
Zielig voor zijn vrouw.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
maandag 5 november 2018 om 08:09
Ach, de vedette is boos. En nu?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 5 november 2018 om 08:26
Mokken op de bank. Laat Labyad maar spelen.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2700
maandag 5 november 2018 om 08:24
Volgens mij heb je er meer aan om tijdens de wedstrijd dan je te laten gelden.
Samen met Frenkie.
Het was gewoon een ik-speel-voor-mezelf-show dit weekend. Totaal niet effectief maar straks winnen van Benfica en alles is vergeven.

Vind ik leuk
Dorzon +4831
maandag 5 november 2018 om 08:41
Hij was er toch zelf ook bij
Vind ik leuk
2-1 +1636
maandag 5 november 2018 om 08:59
Mooi die gespeelde kwaadheid....
Vind ik leuk
Zultkop +6752
maandag 5 november 2018 om 09:09
Ajax wil blijkbaar nog maar op 50% spelen als de wedstrijd in de.pocket is. Da's genieten voor de fans.
Vind ik leuk
Zekur +791
maandag 5 november 2018 om 09:46
Ajax wilde niet en Willem II kon niet. Tja dan heb je er wel eens dit soort zaadwedstrijden tussen zitten. Gauw vergeten en beide teams verder binnen hun eigen niveau! (Ajax tegen CL-tegenstanders en Willem II tegen de rest van de eredivisie)
Vind ik leuk
2-1 +1636
maandag 5 november 2018 om 09:51
Jij durft. Als ze dat in Eindhoven zeggen worden ze door alle ajacieden hier tot de grond toe afgebrand.....
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
maandag 5 november 2018 om 10:06
Tadic heeft gelijk om 2 dagen boos te zijn. Tegen het elftal van Dick Advocaat moet je meer geven dan tegen Willem II om te winnen. Als je nu maar op 40% speelt, is het een schande, want de J.C. Arena zat vol met supporters.
Vind ik leuk
El Cazador +9346
maandag 5 november 2018 om 10:42
We lullen nergens meer over bij een overwinning in Portugal.
Vind ik leuk
Nashua +7242
maandag 5 november 2018 om 16:31
Zowel Tadic & Ziyech liepen na 22 minuten rond met de instelling van het is goed zo.

De gretigheid van de Champions League is in de competitie vaak ver te zoeken.

Ziyech zei zelf dat ze soms maar 70% inzet geven. Ongelooflijk wat een instelling
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws