'De Jong is 28 en zou misschien nog één keer een stap kunnen maken'

'De Jong is 28 en zou misschien nog één keer een stap kunnen maken'

Gepubliceerd: maandag 5 november 2018 om 08:21ma 05-11-2018 om 08:21

Voormalig voetballer Harry Lubse is in De Telegraaf lovend over Luuk de Jong, die voor zijn optreden tegen Vitesse een zeven heeft gekregen. De Jong kroonde zich zaterdag tot matchwinner door in de 69e minuut de enige goal van de wedstrijd te maken.

De Jong presteert al weken goed bij PSV, is ook Lubse opgevallen. "Momenteel zien we weer de Luuk de Jong zoals we hem kennen. Een uitstekende spits die minimaal twintig goals per seizoen maakt. Het is knap hoe hij zich na een moeizame periode heeft teruggevochten", zegt de oud-PSV'er, die van 1969 tot 1980 in Eindhoven speelde.

Lubse prijst de technische kwaliteiten van De Jong. "Luuk is een echte targetman. Zo speelt hij al het hele seizoen en dat zag je ook weer in het duel met Vitesse. Hij is ijzersterk met het hoofd. Als je ziet met hoeveel gemak hij ballen uit de lucht plukt, dat is een gave die niet iedereen heeft. Het lijkt allemaal spelenderwijs te gaan. Door zijn timing weet hij bijna alle luchtduels te winnen en negen van de tien keer bezorgt hij de bal vervolgens bij een medespeler."

De Jong speelt al vier jaar in Eindhoven. Zijn buitenlandse avonturen mislukten, maar volgens Lubse kan de spits het nog een keer proberen. "Hij is 28 en zou misschien nog één keer een stap kunnen maken. Maar als PSV zo blijft presteren en ook Europees actief is, zou ik als ik hem was lekker blijven. Hij weet hoe het eraan toegaat in het buitenland en dat is niet altijd even goed gegaan."

Plaats een reactie

maandag 5 november 2018 om 08:25
ik denk ook dat het verstandig is van de jong .om gewoon in eindhoven te blijven ,dit is zijn plafon,een prima spit voor de komende jaren voor psv
Vind ik leuk
AlecBlc +1633
maandag 5 november 2018 om 08:25
De jong, samen met Pereiro de zwakste spelers van psv. Die man heeft alleen zijn lengte, voor de rest kan hij niks. Dat zagen we tegen Inter. 1 op 1 met de keeper en dan hoog overschieten.

Als die man verstandig is, blijft hij bij psv, anders wordt het een afgang voor hem.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 08:26]
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 09:53
De Jong een van de zwakste schakels van psv??? Ik ben geen fan van Luuk. Maar de topscorer van de eredivisie als de zwakste schakel zien, dan heb je er ook niet echt kijk op.
Vind ik leuk
Onderkan +262
maandag 5 november 2018 om 08:26
Lekker bij PSV blijven.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 5 november 2018 om 08:32
Kan die op zijn 30 weer een keer terugkomen als hij weer mislukt is in het buitenland.
Vind ik leuk
HJR +9004
maandag 5 november 2018 om 08:39
Kan beter blijven. Eredivisie prima voor hem. In het buitenland krijgt hij het niet zo makkelijk.

Ik vind het een zeikerd dat wel, al viel hij mij niet tegen toen hij in mocht vallen bij het NL elftal. Is op dit moment de enige echte spits die we hebben voor het Nederlands elftal. Gevolgd door Weghorst die over paar jaar wel beter is hoop ik. Wat een verschil met een paar jaar geleden dat Hasselbaink en Van Hooijdonk op de bank zaten :)
Vind ik leuk
ritje +636
maandag 5 november 2018 om 08:44
hallo De Jong is al 2x mislukt in het buitenland! misschien moet hij zijn broer achterna? en gaat hij naar AUstralie? Dat is voor hem het beste! Europa is gedaan. mvg ritje
Vind ik leuk
SvL +412
maandag 5 november 2018 om 09:04
Vind hem op europees gebied niks toevoegen. Is een grote zwakte dan met zijn beperkingen in techniek en snelheid, balbehandeling. Je speelt als PSV zijnde in principe met 10 man. Natuurlijk werkt hij hard. Maar met alleen hardwerken kom je er niet.
Vind ik leuk
Importbrabo +2215
maandag 5 november 2018 om 09:04
“Het gemak waarbij hij alle ballen uit de lucht plukt”

Toevallig won hij sporadisch een kopduel afgelopen wedstrijd tegen Vitesse. Dat viel gewoon op.

Verder inderdaad wel lekker in vorm. Ik zou vooral schrijven dat Luuk sterker is geworden in positiespel in de kleine ruimte.

Als hij nog een keer snel zou worden...sprintkanon is het nou net niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 09:04]
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1080
maandag 5 november 2018 om 09:05
Als hij slim is blijft hij gewoon tot zn 33e bij psv
Vind ik leuk
RtdDub +13355
maandag 5 november 2018 om 09:38
Kan alleen uit de voeten bij een club die ergens bovenin staat en veel in de aanval is. Redelijk goede afmaker maar kan natuurlijk gewoon niet voetballen.
Moet ie het dus gaan zoeken in een competitie die gelijkwaardig is aan Nederland of minder want in de betere competities zitten de topploegen niet op hem te wachten.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 09:42
Als ik hem was zou ik lekker naar de mls gaan. Veel aandacht, een laag niveau en veel geld = bingo
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 10:08
En nu iedereen zijn reactie gegeven heeft:
Luuk, doe lekker waar je zelf zin in hebt...
Vind ik leuk
Axim +907
maandag 5 november 2018 om 10:35
Lekker laten blijven , idd na de dip is hij er weer helemaal bovenop ! Vertrouwen hebben en houden is belangrijk bij iemand van wie je weet dat hij het kan !!
Vind ik leuk
Fissah14 +1265
maandag 5 november 2018 om 11:36
Voor PSV kan hij beter blijven en voor hemzelf is het denk ik ook beter, hij matcht gewoon perfect in eindhoven. Ik zie hem als ajacied echter liever wel vertrekken haha ;)
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 11:46
Hij mag van mij ook wel terugkomen maar Doetinchem, net als zijn broer en ook Schone, Steve de Ridder, Assaidi en Wormgoor. Kunnen wij ook eens een keer winnen
Vind ik leuk
rinirat +3520
maandag 5 november 2018 om 12:06
Een stap naar.....
Nee lijkt me niet .
Kan niet lopen geen techniek .
Alleen gevaarlijk in de lucht maar in eredivie.....
Nee
Vind ik leuk
michelhx +4548
maandag 5 november 2018 om 12:13
De Jong moet dan wel een club vinden waar de tactiek min of meer aan hem wordt opgehangen. Ik denk dat hij wel in een aanvallend team moet spelen, dus wat dat betreft zou een Duitse middenmotor als Werder Bremen of Hoffenheim prima bij hem passen, denk ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws