Ploegen als AZ, PSV en Ajax zijn een paar klassen beter dan wij

"Ploegen als AZ, PSV en Ajax zijn een paar klassen beter dan wij"

Gepubliceerd: maandag 5 november 2018 om 13:15ma 05-11-2018 om 13:15

Met een handbalverdediging probeerde De Graafschap zaterdagavond AZ te bestrijden. Fabian Serrarens, spits van de Doetinchemse club, had het graag anders gezien.

"Voor een aanvaller is dit geen fijn systeem. Ik stond op een eiland. Ik moest zoveel verdedigend werk verrichten dat ik weinig energie meer had als we de bal eens in bezit hadden", vertelt Serrarens na de 1-0 nederlaag in Alkmaar aan de Gelderlander. "We hebben geen kans gehad. Als het dan 0-0 blijft, stap je nog met een goed gevoel van het veld. Nu staan we alsnog met lege handen en zijn de druiven extra zuur."

Serrarens was geen groot voorstander van de verdedigende tactiek van trainer Henk de Jong. "Als aanvaller wil je vooral op de helft van de tegenstander spelen. Ik wil kansen creëren, belangrijk zijn. Dat kon nu niet. Maar ik begrijp wel dat de trainer voor dit systeem koos. Ploegen als AZ, PSV en Ajax zijn een paar klassen beter dan wij, in zulke wedstrijden moeten we compact spelen en hopen dat de bal voorin een keer goed valt."

Plaats een reactie

mike-alkmaar +3818
maandag 5 november 2018 om 13:18
Was wel lief van Graafschap idd dat zij onze geoliede verdediging wat hebben ontlast.
Vind ik leuk
pos +9685
maandag 5 november 2018 om 13:21
Het zelfvertrouwen van Hatzidiakos en Vlaar moet nu wel een enorme boost hebben gekregen nu we weer eens de nul hebben gehouden.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3818
maandag 5 november 2018 om 13:26
Ben bang dat zelfs als het vertrouwen van Hatzi 100 boosts zou krijgen, bij het niveau nog niet gaat aankunnen.
Vind ik leuk
AllAdIn +24671
maandag 5 november 2018 om 13:19
Frappant dat hij Feyenoord niet noemt in dat rijtje, Feyenoord lijkt mij duidelijk beter. Net zoals Vitesse, Utrecht, Heerenveen en Fortuna btw..
Vind ik leuk
RtdDub +13355
maandag 5 november 2018 om 13:23
Feyenoord heeft daar dan ook verloren, vooral omdat Boetius zijn waardering voor de scheidsrechter zo uitvoerig liet zien.

Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 13:25
.
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 13:26]
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3818
maandag 5 november 2018 om 13:30
Dat viel mij idd ook op. Maar gezien zijn eigen kwaliteiten is het natuurlijk slimmer om te slijmen bij AZ dan bij Feyenoord. Al doet Martin af en toe ook wel gekke aankopen
Vind ik leuk
erikv78 +457
maandag 5 november 2018 om 13:37
Hij noemt AZ omdat ze daar tegen speelden. En Ajax en Psv omdat dat veruit de beste clubs van NL zijn
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
maandag 5 november 2018 om 15:07
Feyenoord was ook een makkie 😉
Vind ik leuk
Waagplein +755
maandag 5 november 2018 om 13:20
Dat is lief van Fabian, maar wij zijn bij lánge na nog geen Ajax of PSV, als we dat überhaupt ooit worden.

Verder, wat speelde de Graafschap ontzettend kut zeg. Het was alsof we tegen de Berlijnse Muur zaten te voetballen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 5 november 2018 om 13:25
AZ? Heeft hij gisteren die tampon nodig gehad?
Vind ik leuk
Angelo.v.g +107
maandag 5 november 2018 om 13:40
Ploegen zoals Az psv en Ajax zijn een paar klassen beter als wij. Kerel loop niet zo te zeiken dat weet je als je gaat voetballen dat die kans er dik in zit. Harder trainen kom je daar ook ooit ook nog is bij
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
maandag 5 november 2018 om 15:09
Hij zeikt toch niet? Hij geeft aan liever niet zo verdedigend te voetballen als afgelopen zaterdag. Geef hem of wij als supporters eens ongelijk. En wij als de Graafschap weten donders goed dat 15 a16 ploegen beter zijn al ons.... Dat weten we en dat vinden we best
[Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:10]
Vind ik leuk
AZVork +2043
maandag 5 november 2018 om 15:45
Je hebt helemaal gelijk. Wij weten ook dat er iig drie ploegen beter zijn en soms wel 6. Maakt niet uit inderdaad. Sommige zijn alleen fan omdat de club vaak kampioen werd.
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
maandag 5 november 2018 om 16:07
Juustem, de charme van mijn club maakt dat ik er supporter van ben.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 16:38
Ik heb liever dat Ajax ver komt in CL en geen kampioen(omdat widstrijden in cl mooier zijn) dan dat ze kampioen worden en al in groepsfase eruit liggen. Like als je dat ook vindt
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 17:02
Dit is geen youtube, met like als je het ook vindt. Hou toch op man
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 19:13
Hoe moet anders te weten zien te komen of jullie ermee eens zijn
Vind ik leuk
Wally g +563
maandag 5 november 2018 om 18:15
Kwa voetbal verdiend het niet de schoonheidsprijs , maar ja je moet vanalles proberen om erin te blijven om door te kunnen groeien !
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 21:47
Laatste keer Graafschap-PSV was ook leuk. 3-6 als ik me niet vergis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws