Ploegen als AZ, PSV en Ajax zijn een paar klassen beter dan wij

    "Ploegen als AZ, PSV en Ajax zijn een paar klassen beter dan wij"

    maandag 5 november 2018 om 13:15

    Met een handbalverdediging probeerde De Graafschap zaterdagavond AZ te bestrijden. Fabian Serrarens, spits van de Doetinchemse club, had het graag anders gezien.

    "Voor een aanvaller is dit geen fijn systeem. Ik stond op een eiland. Ik moest zoveel verdedigend werk verrichten dat ik weinig energie meer had als we de bal eens in bezit hadden", vertelt Serrarens na de 1-0 nederlaag in Alkmaar aan de Gelderlander. "We hebben geen kans gehad. Als het dan 0-0 blijft, stap je nog met een goed gevoel van het veld. Nu staan we alsnog met lege handen en zijn de druiven extra zuur."

    Serrarens was geen groot voorstander van de verdedigende tactiek van trainer Henk de Jong. "Als aanvaller wil je vooral op de helft van de tegenstander spelen. Ik wil kansen creëren, belangrijk zijn. Dat kon nu niet. Maar ik begrijp wel dat de trainer voor dit systeem koos. Ploegen als AZ, PSV en Ajax zijn een paar klassen beter dan wij, in zulke wedstrijden moeten we compact spelen en hopen dat de bal voorin een keer goed valt."

    Plaats een reactie

    mike-alkmaar +3176
    maandag 5 november 2018 om 13:18
    Was wel lief van Graafschap idd dat zij onze geoliede verdediging wat hebben ontlast.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +1065
    maandag 5 november 2018 om 13:19
    En nog had ron het af en toe moeilijk.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1089
    maandag 5 november 2018 om 13:22
    Ron Vlaar kan gewoon echt niet meer. Die loopt de 100 meter in anderhalf dag. Toch erg jammer dat het zo gelopen is door zijn blessure, want het was altijd een betrouwbare verdediger.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    maandag 5 november 2018 om 13:51
    Ron kan zijn leeftijd nog enigszins als excuus gebruiken, maar wat Hatzidiflaps af en toe presteert is ongelofelijk. Fouten die je bij hem ziet zie je bij de pupillen niet eens. Ik hoop dat Max in januari zijn fouten van afgelopen zomer hersteld.
    2 centrale verdedigers, Johnson terug naar Noorwegen sturen en een fatsoenlijk aanvaller als Fran Sol oppikken. Geld is er genoeg na het verkopen van Weghorst en Jahanbaksh en als supporters mogen we daar ook wel wat voor terug verwachten.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1089
    maandag 5 november 2018 om 13:57
    Sol zou voor AZ een geweldige spits zijn en ik denk ook dat hij de ontbrekende schakel is momenteel. Nu moet ik zeggen dat ik als Zwolle supporter niet heel veel commentaar mag hebben op de verdediging van andere clubs, zolang wij Lachman achterin hebben staan. Wat een verschrikking is dat zeg...
    Vind ik leuk
    Multatuli +115
    maandag 5 november 2018 om 18:24
    Dan heb ik goed nieuws voor jullie. Rond de kerstperiode hebben wij 3 goede centrale verdedigers in de aanbieding:
    - Vlaar
    - Hatzidiakos
    - Weigelt

    Vanwege de kerst krijgen jullie er dan 5% van de prijs af. Dus voor een kleine 4 miljoen hebben jullie dan 3 topverdedigers.

    Daarnaast hebben we ook nog 2 topaanvallers (Johnsen en Friday) en een topmiddenvelder (Bel hassani) in de aanbieding.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 22:08
    Met ze dikke pens!
    Vind ik leuk
    companen +1359
    maandag 5 november 2018 om 14:20
    AZ heeft geprobeerd om Sol te halen afgelopen zomer, maar Sol heeft aangegeven dat hij alleen naar Spanje hoogste divisie wilt of de top 2.
    Johnson is paniek aankoop geweest.
    Ik verwacht wel dat AZ gaat handelen in de winterstop anders gaat stadion alleen maar leger worden.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 22:08
    Boadu en Seuntjes volstaan dus niet meer?En Drauf!
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    dinsdag 6 november 2018 om 09:50
    Boadu heeft een gebroken enkel en is lange tijd uitgeschakeld.
    Seuntjes vindt ik persoonlijk helemaal niks en Drauf ken ik niet, maar Ferdy Druijff is er nog niet klaar voor. Die moet rustig minuutjes pakken in bekerwedstrijden en kwartier á twintig minuten voor tijd wanneer je met 2 doelpunten verschil voor staat.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:17
    Draufganger! Jij bepaald dat eventjes vanaf jou phone. Na 1 duel in de arena en topscoorder van de 2e liga! AZ staat nooit 20 min voor tijd met 2 goals voor dat is pas in blessuretijd als het al lukt en als we al weten te winnen...kijk jij wel zeg?
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    donderdag 8 november 2018 om 13:48
    He niet zo boos doen joh. Vrijheid van meningsuiting ben je daar bekend mee? Druijff moet gewoon rustig z'n minuutjes pakken, alhoewel die pannekoek Johnsen bakt er ook niks van, maar om hem nu al een hele wedstrijd in de Eredivisie te laten spelen in de vorm waar AZ nu in steekt lijkt mij niet het meest briljante plan. Het kan natuurlijk ook dat ie ineens de sterren van de hemel speelt, maar dat denk ik niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:38
    Boos?Denk dat Drauf pas boos op John is! Wat moet hij anders doen ipv topscoorder worden, gaat straks excelleren bij een andere club, gelukkig hebben wij Johnson, Bel Hassani en Friday nog wel dan...Draufganger is een rustige versie van Weghorst!
    Vind ik leuk
    De Hout +1725
    maandag 5 november 2018 om 13:44
    En Hatzidiakos..
    Vind ik leuk
    pos +8758
    maandag 5 november 2018 om 13:21
    Het zelfvertrouwen van Hatzidiakos en Vlaar moet nu wel een enorme boost hebben gekregen nu we weer eens de nul hebben gehouden.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    maandag 5 november 2018 om 13:26
    Ben bang dat zelfs als het vertrouwen van Hatzi 100 boosts zou krijgen, bij het niveau nog niet gaat aankunnen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:18
    Ajax beter??? Het werd 1-1 laatste keer Ajax graafschap
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    maandag 5 november 2018 om 13:20
    Volgens jouw beredenering Feyenoord ook niet. Maar iedereen weet dat dat niet waar is.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2590
    maandag 5 november 2018 om 13:23
    Daarom noemt hij Feyenoord ook niet;)
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    maandag 5 november 2018 om 13:23
    Hopelijk stromen je likes snel binnen. Kinderachtige provocaties tussen Ajax en Psv. En dan te bedenken dat een groot deel hier daarvan " volwassene " mannen zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:24
    Huilie huilie en terecht
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    maandag 5 november 2018 om 13:28
    Moet jij niet in een klas zitten ofzo ? Gezien je reacties zou het iig geen overbodige luxe zijn. Doe is gek en give it a try
    Vind ik leuk
    Potjan3 +1065
    maandag 5 november 2018 om 13:38
    Maak je niet druk joh. PSV is het emmen van Europa . En hun fans buiten Brabant zijn op 1 hand te tellen. Wel betere lichtmasten dan Feyenoord dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    maandag 5 november 2018 om 14:12
    Vind je het gek met de gemeente als grootste sponsor. Mag ook wel voor die centen!
    Vind ik leuk
    zwollie +7914
    maandag 5 november 2018 om 14:13
    Geef die trolletjes nou geen aandacht. Thuis krijgen ze het niet, daarom zoeken ze het hier.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:30
    De Graafschap kan vaak wat extra's geven thuis tegen de top 3. Wat is de volgende wedstrijd?
    ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 13:31]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:41
    Wel klote voor je dat je PSV is afgezakt tot onder RKC niveau, zal volgend seizoen wel KKD worden voor jullie dan... toch zonde hoor...
    Vind ik leuk
    Itsese +4922
    maandag 5 november 2018 om 14:18
    Waren ze je nu al zat op de kinderdagverblijf?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 14:27
    Ahww mis je me? geen zorgen als je zelf oud genoeg bent komen we vast wel weer samen op schooltje ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    Degraaf +17533
    maandag 5 november 2018 om 14:15
    Dus RKC is ook beter dan jullie?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:25
    Hoeveel werd PSV-RKC ook alweer? 😂
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17758
    maandag 5 november 2018 om 13:19
    Frappant dat hij Feyenoord niet noemt in dat rijtje, Feyenoord lijkt mij duidelijk beter. Net zoals Vitesse, Utrecht, Heerenveen en Fortuna btw..
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 5 november 2018 om 13:23
    Feyenoord heeft daar dan ook verloren, vooral omdat Boetius zijn waardering voor de scheidsrechter zo uitvoerig liet zien.

    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:24
    Is een provocatie van VP, niet happen...
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 13:25
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    maandag 5 november 2018 om 13:30
    Dat viel mij idd ook op. Maar gezien zijn eigen kwaliteiten is het natuurlijk slimmer om te slijmen bij AZ dan bij Feyenoord. Al doet Martin af en toe ook wel gekke aankopen
    Vind ik leuk
    erikv78 +145
    maandag 5 november 2018 om 13:37
    Hij noemt AZ omdat ze daar tegen speelden. En Ajax en Psv omdat dat veruit de beste clubs van NL zijn
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    maandag 5 november 2018 om 15:07
    Feyenoord was ook een makkie 😉
    Vind ik leuk
    Waagplein +254
    maandag 5 november 2018 om 13:20
    Dat is lief van Fabian, maar wij zijn bij lánge na nog geen Ajax of PSV, als we dat überhaupt ooit worden.

    Verder, wat speelde de Graafschap ontzettend kut zeg. Het was alsof we tegen de Berlijnse Muur zaten te voetballen.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3954
    maandag 5 november 2018 om 13:25
    AZ? Heeft hij gisteren die tampon nodig gehad?
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +107
    maandag 5 november 2018 om 13:40
    Ploegen zoals Az psv en Ajax zijn een paar klassen beter als wij. Kerel loop niet zo te zeiken dat weet je als je gaat voetballen dat die kans er dik in zit. Harder trainen kom je daar ook ooit ook nog is bij
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    maandag 5 november 2018 om 15:09
    Hij zeikt toch niet? Hij geeft aan liever niet zo verdedigend te voetballen als afgelopen zaterdag. Geef hem of wij als supporters eens ongelijk. En wij als de Graafschap weten donders goed dat 15 a16 ploegen beter zijn al ons.... Dat weten we en dat vinden we best
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:10]
    Vind ik leuk
    AZVork +160
    maandag 5 november 2018 om 15:45
    Je hebt helemaal gelijk. Wij weten ook dat er iig drie ploegen beter zijn en soms wel 6. Maakt niet uit inderdaad. Sommige zijn alleen fan omdat de club vaak kampioen werd.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    maandag 5 november 2018 om 16:07
    Juustem, de charme van mijn club maakt dat ik er supporter van ben.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:38
    Ik heb liever dat Ajax ver komt in CL en geen kampioen(omdat widstrijden in cl mooier zijn) dan dat ze kampioen worden en al in groepsfase eruit liggen. Like als je dat ook vindt
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:02
    Dit is geen youtube, met like als je het ook vindt. Hou toch op man
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:13
    Hoe moet anders te weten zien te komen of jullie ermee eens zijn
    Vind ik leuk
    Wally g +483
    maandag 5 november 2018 om 18:15
    Kwa voetbal verdiend het niet de schoonheidsprijs , maar ja je moet vanalles proberen om erin te blijven om door te kunnen groeien !
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 21:47
    Laatste keer Graafschap-PSV was ook leuk. 3-6 als ik me niet vergis.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws