'Durfde niet meer op teletekst te kijken, Groningen viel bijna van de ranglijst'

'Durfde niet meer op teletekst te kijken, Groningen viel bijna van de ranglijst'

Gepubliceerd: maandag 5 november 2018 om 14:10ma 05-11-2018 om 14:10

Danny Buijs is opgelucht na de overwinning van zijn FC Groningen bij Excelsior (2-4). De ploeg van Buijs pakte voor het eerst sinds 25 augustus weer eens drie punten en de trainer kijkt weer met vertrouwen vooruit.

Doelpunten van Mimoun Mahi, Ritsu Doan, Mateo Cassierra en Jannik Pohl bezorgden de hekkensluiter de broodnodige zege op Woudestein. "Je kunt gerust stellen dat de overwinning in Kralingen voor opluchting heeft gezorgd", zegt Buijs in gesprek met het Dagblad van het Noorden. "En ook voor het hernieuwd vertrouwen. Je hebt toch een keer bevestiging nodig dat je op de goede weg zit."

"Ik durfde de afgelopen tijd bijna niet meer op teletekst te kijken, omdat we bijna van de ranglijst afvielen", vervolgt Buijs. "Nu zie je dat we snel aansluiting kunnen krijgen bij het groepje clubs dat boven ons staat als we dit een paar wedstrijden zien door te trekken. Het is een stuk lekkerder wakker worden zo, kan ik je zeggen."

De zege van FC Groningen zorgde er voor dat ze de rode lantaarn één dag overdeden aan NAC Breda. De Bredanaars wonnen zaterdag namelijk van Heracles (2-1), waardoor Groningen nog altijd één punt achter staat op de Brabanders.

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

BT410 +438
maandag 5 november 2018 om 14:19
Ajax
Vind ik leuk
Fok58 +226
maandag 5 november 2018 om 14:31
Wie??
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 14:21
Lekker die overwinning..........maar de concurrentie heeft ook gewonnen Mijnheer Buijs.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
maandag 5 november 2018 om 14:45
alleen NAC heeft gewonnen. De Graafschap, PEC, Willem 2 en Emmen hebben allen niet gewonnen.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 17:57
Met NAC wordt op 2 december wel even afgerekend, maar eerst Akkrum-zuid aan de schandpaal nagelen, komende zondag.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 08:35
Dat maakt nu nog helemaal niet uit.
Je weet dat je ongeveer 30-35 punten nodig hebt om je veilig te spelen, dan kun je je beter dáárop richten dan 'concurrenten' in speelronde 11.
Hypothetisch, maar stel dat NAC en FCG de revalatie van het seizoen worden en beiden alsnog 45-50 gaan halen. Wellicht is dan VVV of FC Utrecht wel een concurrent voor degradatie...
Vind ik leuk
Farmer +15018
maandag 5 november 2018 om 14:21
Is dit een re-post van een stukje van eerder dit weekend?
Vind ik leuk
HJR +9170
maandag 5 november 2018 om 14:26
Teletekst supporter
Vind ik leuk
El Cazador +9345
maandag 5 november 2018 om 14:29
Emmen vind ik persoonlijk het grootste lelijk eendje in de ED, denk dat Groningen een betere selectie heeft.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 14:42
Er staat niets onder Groningen of hoe was die spreuk ook alweer??
Vind ik leuk
Farmer +15018
maandag 5 november 2018 om 14:51
Ironisch dat je juist die spandoek-tekst van FC Twente van een aantal járen geleden herhaalt.
Vind ik leuk
Vb.twente +199
maandag 5 november 2018 om 16:52
twente en groningen treffen elkaar in de playoffs dat wordt voor bijden de wedstrijd van het jaar .
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 18:01
In Twente schrijven ze beiden met ij, zo intelligent zijn ze daar!!!!!
Vind ik leuk
Farmer +15018
maandag 5 november 2018 om 19:06
Naah, FCG blijft er gewoon in, al zal het zweten worden in de laatste rondjes, Twente haalt de PO's iig wel, misschien zelfs wel de titel!

Maar de ironie is wel apart; Twente kwam toendestijds met een spandoek "Er staat niets onder Groningen', toen Twente haar hoogtijdagen vierde..
Nu, dik 10 jaar later....Yup.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 17:01
Groningen gaat het met dit team en deze trainer zwaar krijgen dit jaar maar zeker niet degraderen
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 17:10
Straks gewoon Emmen, Fortuna en de graafschap inhalen, niets aan de hand.
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
maandag 5 november 2018 om 18:48
Ook o.a. PEC, Heerenveen, Excelsior, VVV gaan we nog wel inhalen verwacht ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws