Harde kern Ajax zorgde mede voor plotselinge ME-inzet tegen Willem II-fans

    Harde kern Ajax zorgde mede voor plotselinge ME-inzet tegen Willem II-fans

    maandag 5 november 2018 om 14:58

    Zo'n 150 supporters van Willem II werden zaterdag onverwachts opgewacht en ingesloten door de ME, toen zij aankwamen op Amsterdam Centraal. Nu blijkt dat in de buurt van het station een grote groep van harde kern-supporters van Ajax rondhing.

    Dat schrijft AT5. De politie kreeg zaterdagmiddag een 'ontvangstcomité van zo'n 100 Ajax-fans in de smiezen, voordat de trein uit Tilburg arriveerde in Amsterdam. Ter bescherming van de Willem II-fans en het winkelende publiek koos de ME ervoor in actie te komen. De supporters zouden vervolgens naar de Johan Cruijff Arena worden begeleid.

    Het gerucht over een geplande confrontatie tussen Ajax- en Willem II-fans was overigens niet de enige reden voor het optreden van de ME. Voor vertrek naar Amsterdam zou in Tilburg een eetstalletje zijn vernield. Daarnaast werd het rookverbod in de trein massaal overtreden, aldus de politie.

    Het optreden van de ME op Amsterdam Centraal deed veel stof opwaaien. Berry van Gool, algemeen directeur van Willem II, reageerde zwaar teleurgesteld. "Onze supporters zijn vanmiddag slecht behandeld, hun middag is verziekt", liet hij weten aan RTL Nieuws. Ook postte een Willem II-supporter een ontluisterend ooggetuigenverslag.

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:02
    Dan had de ME die tokkies van Ajax toch kunnen vastzetten en de eerzame W2 supporters gewoon met rust kunnen laten.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    maandag 5 november 2018 om 15:04
    Het is op zaterdag vrij druk in het centrum. Een groep van 150 man kan behoorlijk onrust veroorzaken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:06
    Dan nog is de slachtoffers opsluiten en als honden te behandelen niet de oplossing. Nu help je die leeghoofden van ajax alleen maar en dit gaan ze nu dus iedere keer doen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:37
    Het is ook nooit goed. Als ze ze de stad in hadden laten gaan en er waren er een aantal afgetuigd, dan had je weer een andere discussie gehad
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:38
    Ze hadden alleen de kwaadwillenden moeten oppakken, dan hadden de Tilburgers gewoon een leuke middag kunnen hebben.
    (Voor zover zuipen op de wallen leuk is natuurlijk)
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:40
    Nou, dat is het leukste wat er is! Daar is het altijd gezellig
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:00
    Hoe weet je dat dit niet is gebeurd? Bovendien is het isoleren van een uniforme groep veel makkelijker dan het identificeren, isoleren en vastzetten van kleinere groepjes, zeker als die zich ook nog snel en tactisch verplaatsen met hun kennis van de locatie. Allemaal weer van de zijlijn toeteren op basis van gepubliceerde info en vooringenomen opvattingen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:01
    Ik ben van mening dat de politie de daders moet oppakken en niet de slachtoffers.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +829
    maandag 5 november 2018 om 16:14
    Welke daders? Ik zie nergens staan dat er daders zijn. Logisch dat de harde kern van ajax voor een thuis wedstrijd in het centrum is.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:48
    Dat is alles behalve logisch, zeker niet in kleine groepjes rondom Centraal Station. Je moet de hoofdstedelijke politie niet dommer presenteren dan ze is.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 5 november 2018 om 18:18
    Nee? Dus Ajacieden mogen niet met de trein reizen en wachten op vrienden of kennissen om daarmee verder te reizen?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:13
    Ik heb het over 'logisch' niet over 'goed of fout'. Jullie zijn met z'n allen zo vooringenomen en blind op het andere oog dat iedere andere insteek dan kritiekloos applaudisseren voor de respectievelijke mening als aanval wordt uitgelegd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 5 november 2018 om 19:39
    te triest voor woorden, maa re vooruit speciaal voor jou zo goed als de zelfde vraag; nee, is het niet logisch dat Ajacieden met de trein naar het stadion gaan en daar wachten op vrienden of kennissen zodat ze samen verder reizen?

    Zo, kun je nu wel antwoorden zonder het te zien als een aanval en jouw woordje is gebruikt?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:49
    Nee, ik vind dat niet logisch dat ca. 100 supporters van de harde kern (dat zijn toch grotendeels Amsterdammers) zich bij CS verzamelen om verder te reizen.
    Verder ga ik ervan uit dat de Driehoek besloot om in te grijpen omdat zij dat noodzakelijl vond op basis van de informatie over beide supportersgroepen.
    Nogmaals, er worden best goede risico-inschattingen gemaakt. Deze mensen zijn geen amateurs.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 5 november 2018 om 20:17
    Hahaha Amsterdammers die op zaterdag in hun eigen stad zijn.. erg onlogisch.
    Eerder had je het nog over kleine groepjes nu weer 100 man.. echt consequent ben je niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 10:01
    1. Kleine groepjes, bij elkaar opgeteld ongeveer 100 harde kern Ajacieden.
    2. Dat was mijn punt, de harde kern bestaat toch echt voor het overgrote deel uit Amsterdammers. Wat doen die op en rondom Centraal? Hun vrienden van elders ophalen om samen met de metro naar de Arena te reizen?
    Aha.
    Laten we dit gesprek maar beëindigen. Iemand niet willen begrijpen is ook een tactiek. Prettige dag verder en morgenavond heel veel succes.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:16
    Ik ben van mening dat dit te kortzichtig is. Op het moment dat het escaleert hebben er meer mensen last van dan een klein groepje supporters dat 2 uur vertraging oploopt zonder dat er echter slachtoffers vallen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:18
    Daders? Waarvan? Het is gewoon op grond van de openbare orde gedaan. Dan mag er veel. Beter dit dan dat je dikke matpartijen in de stad hebt
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:41
    Dus je beschikt over de volledige informatie om te beoordelen dat er sprake van daders en slachtoffers is en wie dat zijn. Je kunt altijd twee momenten kiezen om een oordeel te vellen, voordat je over alle relevante informatie beschikt of daarna.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    maandag 5 november 2018 om 16:48
    Er waren toch signalen dat er een confrontatie zou zijn op het Thorbeckeplein? Bovendien waren er in Tilburg al onoorbare dingen gebeurd en hebben de boefjes gerookt in de trein en liedjes gezongen waarvoor Job Cohen een trein zonder pardon terug zou sturen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:37
    Dat eetstal ding is gelul van het Parool trouwens, vraag maar aan de tilburgse politie.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:37
    Dus laat je het ajax tuig vrij rondlopen en zet je de goede willende supporters uit Tilburg maar vast.. Omgekeerde wereld toch?
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:03
    Nog steeds gelooft men dat het alleen maar vreedzame supporters van Tilburg onterecht vast is gezet.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:05
    Dus jij beweert dat ze allemaal op rotzooi trappen uitwaren?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:54
    Lees goed wat ik schreef. Ik analyseerde welke interventie effectiever of makkelijker is als de openbare orde en veiligheid in het gedrang is. Dat iets anders dan denken wie vastgezet zou moeten worden. Alléén in 'voor en tegen' denken is niet 'my piece of cake'.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:56
    Ja is mijn fout. Reageerde op de verkeerde. Jij hebt het benaderd zonder clubvoorkeur.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:15
    Okay. Geen probleem.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 21:17
    Jullie PSV tuig gooien rookbommen en slaan autistische jochies!!!
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:14
    Wat heeft dit er mee te maken??

    Sneue snavel.. Jullie beweren nu dat er een eettentje kapot is maar geen bewijs. Volgena mij heeft dat volk van jou een Ierse kroeg kapot geslagen. Beetje misplaatste nsber ben je wel he.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 07:45
    En jullie beledigen onschuldige oude vrouwen in Madrid, jullie zijn pas tuig en die lul van een Verbrande het maar goed praten!
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    maandag 5 november 2018 om 16:38
    Het zijn beiden kwaadwillenden, opzoek naar een relletje. Weten nog niet eens wie de eigen rechtsback is die op de bank zit. Zolang ze maar poep en pies kunnen roepen en zich het mannetje kunnen voelen
    Vind ik leuk
    markie +865
    maandag 5 november 2018 om 16:59
    Inderdaad. Één voor één gaan vragen of ze wel of geen hooligans zijn die van plan zijn te gaan vechten
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 15:41
    Wtf..... kan je niet lezen?
    Slachtoffers??? Willem 2 is hier geen slachtoffer. Meer aanstichter.... want ze zijn niet mishandeld door ajax supporters, maar slopen wel een eettent en de trein.
    Prima dat ze ze vast hebben gehouden op amsterdam centraal! Helaas hebben ze ze niet lang genoeg vadt gehouden
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:43
    Er is geen eettent gesloopt en ook geen trein. Er is een sigaretje gerookt in een trein.
    Vervolgens zijn ze opgewacht door leeghoofden die een levenslang stadionverbod verdienen.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 15:48
    Hahaha bewijs eens dat er leeghoofden stonden dan.
    Heel realistisch ook... 150 man in de trein en er is een sigaretje gerookt
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:04
    Wat deed FC Antwerp knokploeg met de lieve Willem II supporters daar dan???
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 15:47
    Lul de media niet zo dom na Dani!! Er is niks gesloopt! Er was gewoon een gezelige sfeer. En de agenten die er vanuit tilburg bij waren beamen dit!! Dus niet zo dom lullen!!

    Die linkse niksnut femke en consorten proberen nu uit alle macht de media te beinvloeden om hun falen te masceren.

    En aan jou reactie te zien zijn er nog een pasr leeghoofden die dit slikken als zoete koek...
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 15:50
    Oooh de politie uit tilburg.... goh wat geloofwaardig zeg🤭
    De agenten uit amsterdam zeiden iets anders
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:19
    Tuurlijk zeggen de amsterdammers wat anders! Proberen hun falen goed te praten!
    Jij bent er niet bij geweest dus wat lul je nou?? En nog grappiger is dat necdat domme geneuzel nog blijft volhouden ook!
    Al bewijs gezien van dat gesloopte eettentje??
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 16:24
    Ik ben geen detective clown... ik hoef niemand iets te bewijzen. Zwakzinnig ook dat je mij om bewijs blijft vragen
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:42
    Ik blijf dat vragen omdat jij telkens op dat eettentje blijft terugkomen. Aangezien jij het dus normaal vindt om leugens te verkondigen is het echt niet gek om bewijs te vragen .
    Tis pas zwakzinnig om leugens te blijven verkondigem en hezelf voor lul te blijven zetten. Je lult echt als kip zonder kop
    Vind ik leuk
    Gilze +295
    maandag 5 november 2018 om 16:54
    Sooike wat als er 200 bezoekers op Tilburg centraal staan roepen en schreeuwen en vervolgens een eettentje slopen
    Denk je dan ook echt dat de burgemeester van Tilburg geen actie onderneemt?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:56
    Ja zeker wel.

    Maar als er geen eettentje is gesloopt en de groep gedraagd zich gewoon goed dan is er niks aan de hand. Is gewoon bevestigd door de politie he! Zeker niet als er toestemming door de gemeente is verleend.
    Er is hekemaal NIKS gesloopt en de sfeer was tot in amsterdam gewoon goed!!

    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 16:57]
    Vind ik leuk
    Alibaba +477
    maandag 5 november 2018 om 18:12
    Sooike, is het niet een beetje naief om te zeggen dat er niks gaat gebeuren. Zeker na vorige week zondag in Breda. Er hoeven er maar een stuk of 5 bij te lopen die gaan etteren en het loopt uit de hand. Als je zo graag naar het centrum gaat, ga dan met een man of 5 en maak er dan een leuke dag van.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 18:20
    Misschien idd wat naief... maar goed, het is netjes aangevraagd bij de lokale amsterdamse driehoek. Die hebben gewoon toestemming gegeven. Dan moet je niet op het aller, allerlaatste moment die toestemming zonder overleg intrekken. En al helemaal niet met groots machtsvertoon. Zeg dan gewoon eerlijk dat je je vergist hebt en zorg er iig voor dat je gasten op een fatsoenlijke manier worden ontvangen en verzorgt.
    Maar nu sturen ze leugens de wereld in om de schuld bij de supporters te leggen om zodoende een goed excuus te hebben.
    Want dat is triest en misselijkmakend tegelijk. Ingelooflijk dat dit in nederland kan
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    Alibaba +477
    maandag 5 november 2018 om 18:24
    Daar heb je zeker een punt. De tijd dat er grote groepen supporters voor de wedstrijd het centrum in kunnen, om een biertje te drinken, is helaas verleden tijd. Hoe jammer dat dat ook is.
    Vind ik leuk
    Thobar +4374
    dinsdag 6 november 2018 om 15:11
    De volgende keer dat je met de trein gaat gewoon voor Amsterdam CS opsplitsen en rendez-vouspunt afspreken in het centrum (bv grootste groep laten uitstappen in Amstel en met de metro en/of wandelend naar het centrum)
    Wel netjes in en uitchecken en roken bij de rookpalen (ook al doet dat niet iedereen maar daar wordt sowieso niks van gezegd op de Amsterdamse stations, denk bang voor escalatie of zo)
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 17:12
    Ooh nou roep ik dat over dat eettentje? Ik roep alleen wat ik gelezen heb. Als jij het stuk niet hebt gelezen, gelieve niet meer op mij te reageren. Het nieuwsbericht hier schrijft over dat eettentje wat ze gesloopt hebben. Ik uit me daar hier over, dus niet mij de schult in de schoenen schuiven, en even overnieuw het bericht lezen sooike....
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:09
    Zeg, beheers je een beetje. De burgemeester van Amsterdam is geen linkse nietsnut maar doet wat bij het ambt van iedere burgemeester hoort, zorgen voor openbare orde en veiligheid.
    Onbeschoft schelden zegt meer over jou dan over degene waar je je ongenoegen over uitstort.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 19:20
    Dus de burgemeester mag gewoon doen en laten wat ze wil? Op basis van wat? Geruchten? En een burgemeester mag, als ze ziet dat ze mis zat, ook een hoop leugens de wereld inslingeren met als doel haar eigen straatje schoon te vegen? Dat een andere groep daardoor de zwarte piet toegeschoven krijgt is niet erg. Het zijn ‘maar’ voetbalsupporters toch?
    Gelukkig gaan er juridisch actie ondernomen worden tegen amsterdam. Misschien dat dat iig de onderste steen boven komt.
    Ik neem over dat mens, dat in een partij zit dat zich druk maakt over wat letters in de stad en graag gezien had dat de toelage van de bestuurders flink omhoog had moeten gaan, geen woord terug. Een linkse graaiert die Amsterdam compleet de nek omdraait. #halsemaout
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:21]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:25
    Opgelucht? Kun je je weer om belangrijke zaken bekommeren.
    De Tilburgse lokale politiek biedt zeker ook voldoende vermaak. Toch?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 19:27
    Off topic maar ook daar schort er het 1 en ander aan ja. Een machtsblok vormen om de grootste partij uit de coalitie te houden. De politiek is ziek....
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:29
    Hoewel ik het op sommige punten eens ben met jouw opvatting over de staat van de politiek vermoed ik dat we tot andere conclusies komen.
    Desondanks: Cheers.

    Edit: een burgemeester doet nooit alleen wat hij/zij wil. Dit soort beslissingen wordt in de Driehoek genomen, dus overleg tussen burgemeester, hoofdcommissaris en officier van Justitie. En vaak op advies van de politie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:33]
    Vind ik leuk
    Zekur +307
    maandag 5 november 2018 om 15:59
    Dat zijn dus pertinente leugens die verspreid zijn door politie, gemeente en Parool!!!
    Vind ik leuk
    Degraaf +17670
    maandag 5 november 2018 om 15:59
    Als je nu eens goed leest Ruudje:


    Voor vertrek naar Amsterdam zou in Tilburg een eetstalletje zijn vernield. Daarnaast werd het rookverbod in de trein massaal overtreden, aldus de politie.

    Dan weet je gelijk wie de leeghoofden zijn.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:00
    De Amsterdamse supporters die op geweld uit waren inderdaad. Zeker ook omdat er geen eetstalletje is vernield.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17670
    maandag 5 november 2018 om 16:08
    Want jij bent er bij geweest?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:10
    Als zelfs dat niet waar is dan zijn de politie en ME de Amsterdamse leeghoofden die gestraft moeten worden.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17670
    maandag 5 november 2018 om 16:16
    Mijn vraag was ben je er bij geweest?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:20
    Nee, jij?
    Nee jij ook niet, dus dan is "ben je er bij geweest" een non-argument.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17670
    maandag 5 november 2018 om 16:22
    Maar ik doe dan ook geen aannames zoals jij dat doet. Het is mij wel vaker opgevallen dat jij anti-Ajax bent, dat mag maar ga dan ook geen onzin verkopen zoals je nu doet.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:24
    Ik baseer mijn aannames net als jou op wat de politie zegt en op bronnen die ik zelf heb opgezocht.
    Ik ben niet anti-ajax, maar de gemiddelde ajax fan op vp is zo onuitstaanbaar dom en misplaatst arrogant dat ik deze wel van repliek moet dienen.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    maandag 5 november 2018 om 16:32
    Zegt iemand die een arrogante reactie plaatst :) Je maakt je veel te druk, dat is slecht voor je hart Ruud.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:34
    Ik maak me niet druk hoor, ik plaats gewoon reacties op VP. Zeer goed voor mijn hart
    Vind ik leuk
    Degraaf +17670
    maandag 5 november 2018 om 17:00
    Hahaha, je moet hier niets hoor. Doe ik ook niet, soms wel, soms niet. De meesten hier hebben toch een clubvoorkeur en die kan je uit de antwoorden halen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 17:02
    Mijn clubvoorkeur is inderdaad niet Ajax maar PEC, als Feyenoorders of PSVers domme dingen zeggen reageer ik daar ook op.
    Het grootste "probleem" is dat veel ajax fans alleen ajax berichten lezen en dan direct denken dat ik anti-ajax ben.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:27
    Dat Ajax fans onder dit bericht onzin uitkramen ben ik met je eens. Maar hun tegenstanders doen er niet voor onder.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:22
    Ja, jij niet he degraaf?
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:08
    Wat deed FC Antwerp knokploeg met de lieve Willem II supporters daar dan???
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:21
    Als je nu eens zelf gaat nadenken Degraaf....

    Er is NIKS gesloopt. Wat bevestigd wordt door politie. Die linkse kliek probeert met leugens haar falen goed te praten. Helaas zijn er dus genoeg ‘slimmerikken’ die niet zelf kunnen nadenken maar haar gewoon blind natoeteren....
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:59
    Rokers uitmaken voor leeghoofden.. Poepoeh!!

    Welk eettentje is gesloopt dan??

    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:49
    Precies, de tokkies uit Tilburg!
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    maandag 5 november 2018 om 16:29
    Slachtoffers haha :) Rookverbod negeren en andermans spullen vernielen, dan ben je absoluut geen slachtoffer hoor. Wij moeten ons ook gedragen, het word tijd dat de politie/me dit vaker gaat doen. De gemiddelde supporter doet zoiets niet, dit zijn grotendeels raddraaiers.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:33
    Wat is er gesloopt dan? Dat eetstalletje waar niemand behalve dit ene politiebericht over rept dagen na dato?
    Als je na een wedstrijd in de arena in een trein zit zitten er altijd genoeg ajaxfans te roken met bier te gooien en in de trein te pissen, het wordt tijd dat ze die dan ook maar eens van hun vrijheid gaan beroven.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1383
    maandag 5 november 2018 om 16:36
    Het gaat nu niet over Ajax supporters in een trein, het gaat over de ME die een beslissing heeft genomen op basis van beschikbare info. Dat is hun werk. Niet meteen met je vingertje gaan wijzen.
    Vind ik leuk
    Muradona +296
    maandag 5 november 2018 om 17:32
    De politie en gemeente besloten tot de actie na geruchten over een geplande confrontatie tussen de twee supportersgroepen. Overigens was de aanwezigheid van de harde kern van Ajax niet de enige reden voor het politieoptreden. Willem II-supporters misdroegen zich op weg naar Amsterdam wel degelijk, zo werd op het station van Tilburg een eetstalletje vernield en werd het rookverbod in de trein massaal overtreden, laat de politie weten.

    Enkele Willem II-supporters bleken na controle door de politie bivakmutsen en vuurwerk bij zich te hebben.

    Aldus de politie.. Fijne avond Ruudje
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 17:38
    Er is geen eetstalletje vernield, of daar is gewoon helemaal nergens melding van gemaakt. Dus een leugen van de politie.
    Daarnaast staat in het eind van het nieuwsbericht dat de politie gister nog had aangegeven dar w2 supporters helemaal niks misdaan hebben. Dus de politie is vandaag met leugens aan het strooien om hun eigen wangedrag in te dekken.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17670
    maandag 5 november 2018 om 17:46
    Maar hiervoor reageerde je wel:

    Ik baseer mijn aannames net als jou op wat de politie zegt en op bronnen die ik zelf heb opgezocht.

    En nu is het een leugen van de politie? Je spreekt jezelf tegen Ruudje en het blijkt dat je gewoon jouw gelijk wil halen, wat je niet hebt, Zoek het maar lekker uit met jouw aannames ;-)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 17:51
    De nuance is dat ik niet enkel de politie geloof. Bijna alles wat de politie tot nu toe heeft gezegd blijkt een leugen te zijn, maar je mag op zijn minst verwachten dat er wel ajax supporters op een vechtpartij zaten te wachten, anders kan het hele politiekorps direct hun ontslag indienen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    maandag 5 november 2018 om 17:57
    De politie mag preventief actie ondernemen. Die 150 raddraaiers zijn niet helemaal de tyfus geslagen op dat perron. Ze zijn keurig naar de ArenA gebracht.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:11
    Dat klopt helemaal @bossie020
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 18:18
    Netjes man al die mensen fouileren op de foto zetten en weghouden van eten, drinken en wc gelegenheden voor uren
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    maandag 5 november 2018 om 18:32
    Ze zullen er wel een reden voor hebben gehad.
    Waren dit ook die jongens die destijds die Feyenoordsupporter van de tribune af hebben gegooid?
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 19:06
    Pff gaan we zover terug, dat zou kunnen al denk ik dat de meeste nog een stadionverbod hebben en dat verhaal heeft ook weer meerdere kanten. Nu is er nog weinig naar buiten gekomen wat ze precies fout hebben gedaan. Maarja misschien werden ze wel opgewacht door supporters die een pop van Vermeer hadden opgehangen in de Arena een paar jaar geleden ;) laat die oude incidenten er nou gewoon buiten
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 00:55
    Spreek dan niet af op zo'n beetje het drukste punt van NL.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    dinsdag 6 november 2018 om 07:32
    Ja dat ben ik met je eens, maarja ze keuren het vrije vervoer goed en we werden zelfs uitgenodigd om een pilsje te drinken in de stad. Dat is dan de eerste fout al
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 17:52
    Blij om te zien dat ook iemand die niks met Willem II van doen heeft ook ziet dat de politie met leugens aan het strooien is om hun eigen wangedrag te masceren.

    Goed bezig ruud 👍
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:14
    Hoe kan het wangedrag zijn sooike1208??
    Er waren concrete plannen om te knokken in de stad met willem2 gesteund door fc Antwerp hooligans. Volgens mij wist je dit niet maar je noemt de politiekorps in Amsterdam leugenaars???🤦🏿‍♂️🤦🏿‍♂️🤦🏿‍♂️
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 18:22
    🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:27
    Grappig hè 🙂......... raar dat ik tussen de normale lieve supporters van Tilburg Antwerpse hooligans zie met stickers van hun ultras en veel Belgen allemaal in het zwart gekleed. Maja misschien zie je dat als Tilburg supporters.....dat kan ook🙂🙂
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 18:36
    Er waren idd antwerp supporters. Maar de grootste groep zat echt niet in die trein hoor. Er is zelfs nog gewoon een foto in omloop dat die groep een foto heeft gemaakt voor de arena. Kan niet als ze in de trein zaten en onder befeleiding 4 uur voor de wedstrijd al in het uitvak zaten.

    Overigens komem die boys regelmatig mee en gaan onze jongens regelmatig die kant op. Krijg je met vriendsschapsband he?
    Maar ook dit is weer als smoes gebruikt om de acties goed te praten.
    Lastste nieuws is overigens dat er juridische stappen tegen gemeente amsterdam worden genomen en dat de tilburgse politie not amused is over de manier waarop ze door hun amsterdamse collegas worden weggezet. Nogmaals bevestigen zij dat er niks aan de hand was.
    Verder moet er ergens een Nederland Een super aannenersbedrijf zitten. Alle eettentjes en winkels op tilburg centraal zien er namelijk spik en span uit!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 00:58
    Juridische stappen? LOL

    Wellicht dat de Tilburgse veldwachters daarvoor sidderen, maar de Politie Amsterdam schaterlacht daarom.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    dinsdag 6 november 2018 om 07:52
    Och och, wat een arrogante, grote smoel toch weer...
    Jullie zijn nog verder van het padje af als jullie het normaal vinden als groepen mensen zonder reden worden vastgehouden. Was in 40-45 ook normaalste zaak van de wereld.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 07:53]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 09:04
    Misschien moet je je eens in de oorlog en specifiek de jodenvervolging verdiepen als je hier een vergelijk mee maakt.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:11
    Kerel doe aub normaal. Er zijn ook bij de stadion arrestaties verricht bij de Willem 2 supporters.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 18:39
    Daar niks van meegekregen maar ik kan niet zo maar zeggen dat dat niet zo is. In een groep van 800 man zitten er altijd wel 2 die zich niet kunnen gedragen. Dat is bij ons zo maar ook bij jullie. Maar dat heeft helemaal geen moer te maken met het gedoe op amsterdam CS
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 17:50
    Ook deze berichtgeving komt vanuit het amsterdamse. Is overgenomem doo brabant dagblad en deze krijgt nu de volle laag.
    Er zijn 4 mensen met een stadionverbod aangetroffen in de groep. Das 1,5% van de totale groep. En het lachwekkende is dat er tegen hun geen aangifte is gedaan en ze niet zijn teruggestuurd. Ze hebben verplicht de wedstrijd moeten bezoeken. Verder zegt de amsterdamse overheid dat de tilburgse politie tegen hun heeft gezegd dat de groep zich misdroeg en een eettentje heeft gesloopt. Dit is pertinent niet waar!!
    Wat wel waar is is dat er door sommige werd gerookt. Niet goed, asociaal wellicht. Maar een vergrijp waar gewoon een vastgestelde boete op staat. En dus geen reden om opgewacht te worden door de ME en tientallen politiemensen.

    Ik heb begrepen dat er tegen de gemeente amsterdam stappen onsernomen gaan worden en dat daardoor de waarheid wel naarboven moèt komen.

    Wat zal het heerlijk zijn als blijkt dat de amsterdamse overheid mis zit.
    Ze zullen het wel weer bagalatiseren onder het mom van miscommunicatie of zo.

    Fijne avond muradona
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    Muradona +296
    maandag 5 november 2018 om 18:17
    Dat jij er voldoening uit zou halen dat iemand eventueel een fout toe zou kunnen geven, geeft wel aan wat jouw insteek is en wss ook jouw IQ, maar goed daar kun jij verder ook weinig aan doen. Wat ik echter het mooiste van jouw hele reactie vind is het hebben over miscommunicatie, maar het zelf hebben over 'bagalatiseren'??!! Sooike, ik denk dat het tijd is om je papje op te slurpen en naar bed te gaan en vergeet je speentje niet. Fijne avond:)
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 18:17]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 18:45
    Een hele tekst waar eigenlijk niks in staat.
    Tuurlijk geeft het voldoening als iemand een fout maakt en daarna dat durft toe te geven. Dat zal elk weldenkend mens zo vinden. Dat jij dat raar vind zegt meer iets over jou ( gebrek aan) IQ dan over het mijne. Dat je een bepaald deel van mijn reactie schijnbaar mooi vond ook.. Want uit alles blijkt dat het schijnbaar te moeilijk voor jou is om dat te begrijpen. Geeft verder niks hoor pietertje... Jij zal er waarschijnlijk ook niks aan kunnen doen dat je dom bent geboren..

    Brrp, fijn boertje na mijn papje. Nu lekker naar bedje toe. Weltrusten pietertje 😘
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Muradona +296
    maandag 5 november 2018 om 19:17
    Haha vertegenwoordig jij elk weldenkend mens dan? Normaal mens zegt pardon he;) Als er wel iets uit alles blijkt is het wel dat jij niet inhoudelijk kunt reageren haha welterusten Sooike je zult vast een lange dag op de crèche hebben gehad. Mij geeft het trouwens geen voldoening als iemand een fout maakt en er eerlijk voor uitkomt, ik respecteer diegene dan juist voor zijn eerlijkheid, maar dat begrip zul jij vast nog niet kennen. Aju
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 19:31
    Als ik daar voldoening uithaal betekent dat ik daarmee vrede heb met de gemaakte fouten. En ja, ik heb daardoor veel respect voor degene die een fout durft toe te geven.
    Jammer dat ik tegen jou alles zo duidelijk moet gaan uitleggen.
    Nu niet meer reageren op mij want ik heb mijn slaap nodig. Drukke dag op de creche morgen.
    Aju pietertje
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:47
    Dan ga jij er bij voorbaat al vanuit dat supporters rotzooi veroorzaken!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    maandag 5 november 2018 om 18:00
    Natuurlijk niet, die kwamen voor het Van Goghmuseum.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:49
    Kerel...waarom kom jij dan nog bij het voetbal, als je toch vind dat wij supporters allemaal rotzooi schoppen? Dus val jij ook onder ons "kansloos tuig"....
    Die jongens, als zoveel van hen willen gezellig een biertje drinken en lol hebben op een gezellige manier met hun maten!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 22:00
    Precies! Als er honderdeb supporters van benfica of welke supporters dan ook in de binnenstad een feestje vieren mag dat wel. Maar 200 supporters van willem II zorgen natuurlijk voor een gigantisch gevaar voor de amsterdamse binnenstad...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 00:54
    Ik denk dat ze tegen zichzelf in bescherming zijn genomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 06:01
    Als je zo'n behandeling zo wil noemen....?
    Stuk gelezen van die ooggetuige??

    Waarom hou je dan niet degenen tegen die hen wil "aanvallen"?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 09:13
    Heb je enig idee hoe de situatie is rondom Amsterdam CS? Buiten dat er rond de 250.000 passagiers dagelijks het station in- en uitstappen ligt er ook nog een gigantische bouwput voor het station. Als de ME daar in zou grijpen zou er een gigantische paniek ontstaan en worden er wellicht onschuldige mensen onder de voet gelopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 12:12
    Ik ken de plek maar die situatie had ik niet voor ogen hoe jij het beschrijft. Desalniettemin vind ik het onnodig dat de WII supporters als tuig worden behandeld. Gewoon begeleiding was ook voldoende geweest
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 12:43
    Ze komen niet zomaar met de ME. Er waren legio signalen en er waren ook meerdere figuren mee met een stadionverbod. Een stadionverbod geldt ook voor de ArenA. Laten we eerlijk zijn, voor een groep voetbalsupporters gelden andere regels dan voor een paar koorknapen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 14:41
    Volgens het verhaal van de ooggetuige had IEDEREEN een geldige kaart en werd er niemand uitgepikt....heb je het verhaal wel gelezen?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 00:52
    Iets eerder uitstappen dan; Station Bijlmer ArenA.
    Ook flink veel horeca.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 01:02
    Ja, ik ben ook kansloos tuig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 05:57
    Goede zelfkennis ; )
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    maandag 5 november 2018 om 17:51
    En 100 man niet
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    maandag 5 november 2018 om 17:59
    Zonder opponenten niet. Er zijn elke thuiswedstrijd van Ajax duizenden provincialen die er een dagje van maken. Zuipen, blowen en nog even een dame van lichte zeden volblaffen en daarna met een flinke slok op richting de ArenA.
    Vind ik leuk
    Waagplein +315
    maandag 5 november 2018 om 15:04
    Of de twee groepen insluiten en dan het ze zelf uit laten vechten. Er waren 250 WII supporters en 100 Ajacieden. Ik denk dat die Ajacieden zichzelf schromelijk te hoog hadden ingeschat.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 5 november 2018 om 15:06
    Naast het aantal: Wat hebben ze bij zich?
    Vind ik leuk
    Waagplein +315
    maandag 5 november 2018 om 15:12
    Telefoons, om het te filmen waarschijnlijk.
    Maar het klopt, als je een groep bewapend winnen ze dat makkelijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    maandag 5 november 2018 om 15:06
    250 waarvan er 3 grote jongens zijn er de rest mee is om te filmen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:32
    Tuurlijk joh, 250 man van Willem 2 in totaal. Ik denk dat daar ook gezinnen tussen zitten.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 15:48
    Allicht zat daar van alles tussen. Het was ook gewoon de intentie om gezellig een biertje te gaan drinken.
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:17
    Ja van de normale bezoekers van Willem 2 ja. De rest van de groep din ingesloten was waren op hele andere dingen uit. Veel ondernemers in de binnenstad hebben extra inzet op de beveiliging gevraagd vanwege de verwachte confrontatie.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    maandag 5 november 2018 om 18:04
    Als je met je gezin 8 uur van tevoren al aankomt voor een eredivisieduel, dan ben je toch een behoorlijke tokkie. En dan heb ik het nog niet eens over een knokdate.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 18:20
    Dagje Amsterdam ook al niet goed meer tegenwoordig?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    maandag 5 november 2018 om 15:06
    Precies. Nu lijden de "goedwillenden" onder de kwaadwillenden...nog even los van het al dan niet vernielen van een eetstalletje
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:34
    Ja, want dat is netjes. Net zoals roken in de trein. Als ze dat niet hadden gedaan, dan had je gelijk gehad. Maar ook dat is je niet aan de regels houden.. sterker nog, het is zelfs vernieling
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 15:50
    Dus een sigaretje roken wordt tegenwoordig al bestraft met vrijheidsberoving en opsluiting??
    Mocht dit al gebeurd zijn dan is een bekeuring van een paar tientjes de normale straf. Denk eerst eens ff na voordat je onzin op deze site verkondigd.
    En nee, er is niks gesloopt. Wordt bevestigd door politie uit tilburg
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    maandag 5 november 2018 om 17:54
    De tijd dat ik uit ging draaide ik een dikke joint in de trein. En niemand vond het erg
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:49
    Draaien en roken is iets heel anders.
    Vind ik leuk
    Muradona +296
    maandag 5 november 2018 om 15:06
    Omdat er in Tilburg een eetstalletje is vernield en het rookverbod in de trein massaal werd genegeerd door de Willem 2 fans moeten er dan Ajax-fans vastgezet worden..?!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:10
    Roken in de trein is kwajongens gedrag. Dat eetstalletje komen ze nu mee en heb ik nog 0 bewijs voor gezien.
    Supporters opwachten en geweld willen plegen, ja daar moet je voor worden vastgezet.
    Vind ik leuk
    Muradona +296
    maandag 5 november 2018 om 15:26
    Oh volgens mij is het gewoon een overtreding waar een boete op staat. Om het af te schilderen als kwajongens gedrag daar maak je jezelf wel belachelijk mee. Dus omdat jij 0 bewijs hebt gezien kan iets niet gebeurd zijn? Heb jij dan wel iets van bewijs gezien dat er gevochten zou worden of daar vertrouw je wel blindelings op?
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 16:44
    Meerdere getuigen hebben aangegeven dat dat van dat eetstalletje niet waar is dus dit is niet zo 100% zeker en verder als ik nu ga roken in de trein word ik ook niet zo opgewacht door de ME kom op zeg
    Vind ik leuk
    Muradona +296
    maandag 5 november 2018 om 17:24
    Want getuigen spreken altijd de waarheid..? Beetje domme redenering Koen. En klopt als je in je eentje rookt wordt je ook niet opgewacht door de ME, maar volgens mij staat er duidelijk dat het rookverbod 'massaal' werd overtreden. Begrijpend lezen is blijkbaar nog steeds moeilijk voor velen of moet jij nog steeds voorgelezen worden?;)
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 17:35
    Precies, of deze getuigen over het roken of vernielingen de waarheid spreken is dus ook onbekend. Op de foto's van het station zijn geen enkele vernielingen te zien. Verder zaten de Willem II supporters met opzet heb ik gehoord achterin in de trein en hebben ze dus weinig reizigers lastig gevallen, hiermee wil ik het roken trouwens niet goed praten. De politie dan die mee was vanuit Tilburg heeft aangegeven aan verschillende supporters dat er niks is gebeurd dit vind ik dan ook een beetje apart.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    maandag 5 november 2018 om 18:30
    Knap dat mensen dat in een groep kunnen constateren.
    Op AT5 zag ik een filmpje dat de Tilburgse slachtoffers zo in zak en as zaten dat ze maar gingen zingen.

    Arme jongens.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 19:04
    Wat bedoel je precies?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5380
    dinsdag 6 november 2018 om 01:04
    Moet ik het even spellen?
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    dinsdag 6 november 2018 om 07:33
    Oh je bedoelt zeker dat ze maar een beetje de sfeer erin probeerde te houden
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    maandag 5 november 2018 om 17:57
    Moet er de doodstraf opstaan dan?Jezus man goedzak
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:41
    technisch gezien hadden de Ajax-supporters (nog) niks verkeerd gedaan op dat moment. Er was een vermoeden dat ze een confrontatie zochten. Maar je kan iemand niet straffen voordat de misdaad gepleegd is. (tenzij je bewijs hebt dat ze wat plannen, en het zal wel een anonieme tip zijn geweest dus geen bewijs)
    De Willem II supporters hebben met roken in de trein en een eetstalletje vernielen WEL de regels overtreden.
    Daar komt bij dat je de gehele groep kan opvangen bij de trein, terwijl het buiten moeilijk uit te vissen is wie de Ajax supporters zijn die het willen vergallen.

    Ik vind dat in deze situatie de politie juist gehandeld heeft, hoe rot ook voor de goede Willem II supporters
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 15:55
    Hoe kom je erbij dat er een eetstal is gesloopt?? Tilburgse politie geeft zelf aan dat er niks is gebeurd! De linkse kliek uit amsterdam probeert hun lompe handelen goed te praten en dan zijn er dus hersenloze die dit weer slikken als zoete koek ipv zelf eens op onderzoek te gaan.
    Wat wordt er door sommige toch dom geluld zeg.

    En wat voor steaf denk jij re krijgen als je stiekum een sigaretje rookt in de trein? Een kleine bekeuring? Of toch normaal dat je opgewacht wordt door ME en uren wordt vastgehouden zonder eten of drinken?
    Ik denk dat jij nog net slim genoeg bent om het antwoord te weten.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:06
    Aangezien ik een baan heb en dus overdag alleen ff tussendoor hier kan reageren, ga ik niet het halve internet afspeuren om de informatie te checken. Ik ga er vanuit dat de hier weergegeven informatie klopt.
    Mijn intellect hier aanvallen zegt meer over jou dan over mij, daar ga ik verder dus ook niet op in.

    Als je mijn gehele comment had gelezen had je ook gezien dat ik benoem dat het een combinatie van is. Er zijn regels overtreden en daarbij was de groep van Willem II makkelijker af te zonderen dan de groep van Ajax.
    De ME boeit alleen de veiligheid. Als zouden ze die hele wedstrijd gemist hebben, dan boeit dat de ME echt helemaal niks.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:26
    Je hebt geen tijd om het internet af te speuren voor de feiten maar hebt wel de tijd om je mening te uiten over iets wasr je niks van weet en wst gebasseerd is op foute informatie??

    Doe je goed..
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:34
    Ja want dat artikeltje staat voor mijn neus hier. Kan lezen en ff reageren. Geen probleem.
    Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat de gegeven informatie incorrect is en dus neem ik het voor correct aan.
    Jij wijst me erop dat de informatie niet klopt, en dat wil ik best geloven. En als je dat op een normale manier had duidelijk gemaakt had ik ook heel anders op jou gereageerd.

    Had je misschien zelfs een excuses van me gehad als ik het echt mis heb.
    Maar je vind het nodig om een reactie te plaatsen, zonder enige vorm van fatsoen, waar je iemands intellect aanvalt zonder enige aanleiding daarvoor.

    Ik hoop dat je dit voortaan anders doet, want je zal merken dat je dan ook serieuzere reacties terugkrijgt.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 17:11
    Hier heb je wel een punt. Dan excuses vanuit mijn kant.

    Maar er wordt zoveel onzin hier beschreven dat het geduld op een gegeven moment echt op is....
    Vind ik leuk
    Rodriquez +14
    maandag 5 november 2018 om 18:23
    @sooike1208 los van dat eetstalletje is er in de stad zeker weten een confrontatie met beide supportersgroepen mogelijk geweest was het niet dat de burgermeester en de politie hier ingreep.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:18
    als jij ervan uit gaat dat alles klopt wat op vp staat moet je nog een hoop leren dit is een knip en plak site
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:13
    Linkse kliek uit Amsterdam... daarom gaat het op alle vlakken zo goed in hoofdstad.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:24
    O ja? Vind de middenstand dat ook?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:51
    Gaat zeker goed, voor de krakers ja.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:31
    Middenstand, krakers, yuppen, zwervers, horeca, expatbrabo's, miljonairs... iedereen is welkom in onze machtige stad. Wannabee hooligans niet. Capice?
    Vind ik leuk
    base +2270
    maandag 5 november 2018 om 16:13
    Jij hebt wel bewijs van de rest van het verhaal of ben je zoals ik verwacht gewoon AJAX aan het bashen?
    Lekker makkelijk alleen uit een verhaal halen wat jou uitkomt.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:28
    Wat voor bewijs wil je? Er is geen bewijs van gesloopt eettentje.( kan ook niet). Er is bewijs dat de politie bevestigd dat er niks gesloopt is en dat de groep zich prima gedroeg en de sfeer ook goed was.
    En volgens mij wordt ajax hier niet gebashed maar vooral die halsema en consorten
    Vind ik leuk
    base +2270
    dinsdag 6 november 2018 om 11:49
    He moraalridder toevallig ken ik ook wat mensen die voor Willem II in de bossen vechten dus ga nu niet doen of het allemaal schatjes zijn die puur voor het voetbal komen.
    Voor de rest pover dat stalletje zal je wel gelijk hebben en Amsterdamse politie zijn inderdaad net gestapo dat zonder reden met de knuppel zwaait en opsluit om niks daar moet ik je gelijk in geven maar dat is echt niet alleen in Amsterdam ook in Den Bosch kunnen ze er wat van.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    dinsdag 6 november 2018 om 12:06
    Wat nu moraalriddet??

    Waar zie je mij zeggen dat wij allemasl lievertjes zijn? Ik weet ook wel dat dat niet zo is.

    Gelukkig is de rest van je verhaal een stuk beter
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22070
    maandag 5 november 2018 om 17:41
    Die Amsterdamse tokkies wanen zich altijd onschuldig, maar wij weten wel beter, Ruud-:)
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:36
    Een Hagenaar nees, whatever, heeft het over tokkies... it takes one to know one...
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22070
    dinsdag 6 november 2018 om 17:14
    Amsterdam zit vol tokkies vertel eens wat nieuws leip. Tokkies zijn in Amsterdam geboren😁
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:03
    Ik ben degene die mensen aanspreekt op dat kwajongensgedrag om vervolgens in elkaar gerust te worden. Roken in de trein is geen kwajongensstreek!!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    maandag 5 november 2018 om 15:11
    Eerzaam, ja hoor... De getuigen vertellen heel wat anders over die groep Willem 2 supporters. Maar jij was er natuurlijk ook bij...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:13
    Ik ga af op alle beelden die ik heb gezien en daar is niks aan de hand behalve misdragingen van de politie.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 15:57
    Dan ben ik benieuwd wat jij getuigen hebt horen zeggen??
    Want zelfs de poitie die deze groep begeleide zegt gewoon dat er NIKS is gebeurd en dat de sfeer gewoon uitstekend was
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:18
    Het gerucht over een geplande confrontatie tussen Ajax- en Willem II-fans was overigens niet de enige reden voor het optreden van de ME. Voor vertrek naar Amsterdam zou in Tilburg een eetstalletje zijn vernield. Daarnaast werd het rookverbod in de trein massaal overtreden, aldus de politie.

    Zoals je kan lezen waren de tilburgertjes niet zo lief als ze voordeden
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:23
    Als er een eetstalletje de vernieling in is gewerkt zou hier toch op zijn minst een klein beetje bewijs voor zijn? Geen nieuwsmedium wat hierover heeft bericht, dus er zullen hooguit wat servetjes zijn gegooid.
    Roken in de trein is gewoon kwajongensgedrag en staat totaal niet in verhouding tot het geweld waar die "amsterdamse" kneusjes op uit waren.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    maandag 5 november 2018 om 15:25
    Is er geweld gepleegd? Roeptoeter niet zo joh, ben je ongesteld?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:26
    Gelukkig weet jij precies wat en waar er is afgespeeld 👍
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 15:59
    Jij dus duidelijk niet! Dus lul dan ook niet zo makkelijk die suffe linkse muts na die burgemeestertje mag spelen. Die probeert nu met onzinverhalen de media te bespelen om haar eigen falen te masceren! Er is niks gesloopt en ook niks gebeurd wat haar acties rechtvaardigd!
    Helaas zijn er nog genoeg suffe die niet zelf kunnen nadenken en gedwee deze groote linkse leider op haar woord geloven
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:09
    Oh oh oh wat laat jij je kennen sooike!! Dat eetstalletje krijg je kado van mij, maar praat niet zo dom over dat roken in de trein onschuldig is. De politie heeft keuzes gemaakt op basis van info en beter 250 onschuldigen tegenhouden dan 2 winkels doorlaten.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 19:13
    Oh oh oh, wat lees jij slecht poppelepee!!
    In meerdere reacties heb ik aangegeven dat dat roken in de trein gewoon asiocaal is. Maar dat is gewoon een overtreding die bestraft moet worden met een boete. Niet met een ontvangst van de ME en tientallen politieagenten.

    En 2 winkels doorlaten???
    Sowieso idioot om te denken dat het goed is om 250 onschuldige mensen aan of tegen te houden. Wacht maar totdat het jezelf een keer overkomt. We leven verdomme niet in noord korea!!
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:01
    Ik heb het meegemaakt sooike. Heeft mijn avond verpest, maar snapte de keuze heel goed. Ik werk op de trein en roken is meer dan alleen asociaal en ik kom niet eens toe aan het uitdelen van een boete want bij het aanspreken was mijn neus al gebroken. Jij kijkt naar de materie met oogkleppen op.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 22:33
    Dat is never nooit goed te praten. En ik geloof meteen dat jou werk er in de loop der jaren niet makkelijker op is geworden. Degene die jou met een vinger aanraken moeten keihard gestraft worden..
    Neemt niet weg dat roken in de trein geen misdrijf is. Super asiociaal maar geen misdrijf. ‘Slechts’ een overtreding waarop gewoon een boete staat.
    In grote feesttenten gebeurd dit ook. Net zo asociaal. Maar heb jij ooit gezien dat zo’n feesttent wordt omsingeld met ME en politie en dat die mensen uren worden vastgehouden?

    Hoe asociaal ook, dat mag geen reden zijn om honderden mensen, waarvan de meerderheid niet eens rookt, zo te behandelen!

    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:40
    Gaap. Consternatie in het dorp?
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 16:46
    De Tilburgse politie heeft zelf aangegeven dat er helemaal niks is gesloopt kom op man kom dan in ieder geval met bewijs
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    maandag 5 november 2018 om 15:30
    nee die mogen wekelijks provoceren en van alles roepen en komt er dan een reactie worden ze teruggestuurd zo gaat het al jaren in amsterdam.
    maar ajax kan er ook niets aan doen het zijn die achterlijke burgemeesters en gemeenteraad die dit beslissen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:43
    Grow up. Femke heeft wel meer te doen dan wat provincialen in bedwang te houden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:14
    je zal nog wel niet zo oud zijn anders had je wel geweten dat dit al de zoveelste keer is in amsterdam zelfs kritische rapporten van de ombudsman worden onder de tafel geschoven maar blijf jij lekker dom roepen grow up en wie had die supporters teruggestuurd precies dat domme wicht femke halsema die heel afrika welkom heet in amsterdam maar een paar voetbalsupporters zijn blijkbaar wel teveel dus ja femke is druk met een paar provinciale
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 06:15]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 14:36
    Je zal nog wel niet zo oud zijn of wellicht niet zo bijdehand gezien die hele lap tekst zonder hoofdletters, punten en komma's. Wat betreft leeftijd kan je zien dat ik in ieder geval niet bij jou in de klas gezeten heb. De mazzel.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:06
    nee dat kan kloppen dat had je wel slimmer geweest trolletje wel eens van dyslectie gehoord????? vraag maar aan je juf
    en vooral niet op de ombudsman reageren want dan valt je hele domme verhaal om kleutertje
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 15:06]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 15:26
    Wat boeit de stadstaat Amsterdam nou die ombudsman.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:31
    wat boeit nederland jou nou beter kunnen ze een hek om dat oh zo grote amsterdam zetten zijn wij er van af.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:30
    Eerzaam? Heb jij de tekst niet gelezen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:33
    Toon mij 1 stukje bewijs voor een vernield eetstalletje en ik zal wellicht mijn mening herzien. Er is alleen geen eetstalletje vernield.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:34
    Het rookverbod hoeft natuurlijk niemand zich aan houden.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:36
    Zoals ik al eerder heb gezegd, kwajongensgedrag. Staat totaal niet in verhouding tot het mensonterende optreden van politie en me.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:38
    Kwajongesgedrag? Ik vind het gewoon fucking asociaal en respectloos.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:03
    Probeer heel dit voorval toch niet goed te praten omdat een paar man het rookverbod hebben overtreden.
    Asociaal en respectloos? Kan ik in meegaan..
    Genoeg om mensen door ME en hordes politie te laten opwachten en ze urenlang in te sluiten? Nee, allicht niet!!
    Sls je zelf een beetje nadenkt weet je dat ook wel. Een bekeuring voor die paar rookverslaafden was meer dan genoeg geweest
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:06
    Ajax supporters proberen alles goed te praten, maar als dit ajax supporters was overkomen was de wereld te klein geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:17
    Vreemde redenering. Ajax suporters mogen bijna alleen maar met de combi. Dus dat is geen vergelijking
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:24
    dus je bent het er mee eens om alle ajaxsupporters terug te sturen als er een paar man een sigaret gaan roken in de combi bus of trein nee toch ik zou wel eens willen zien hoe je dan zou reageren
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:33
    Precies ruud! Dan was de wereld te klein. En ze zouden dan nog gelijk hebben ook!
    Sowieso vreemd dat de ajaxieden hier op hun achterste benen staan terwijl niet eens hin club wordt aangevallen maar vooral de burgemeester en consorten.
    En vooral lachwekkend dat niet 1 ajaxcied is bijgeweest dus ook niet weet wat er gebeurd is. Niet op CS en al helemaal niet in tilburg en in de trein.

    Echt ongelooflijk hoe dom hier wordt geluld en hoe mensen foute informatie vanuit een falende overheid, slikken als zoete koek
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22070
    maandag 5 november 2018 om 17:47
    Typisch Ajacieden gedrag noemen wij dit.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:47
    Fijn voor je, kan je je niet vergissen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22070
    dinsdag 6 november 2018 om 17:15
    Oppertokkie shut up.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:08
    precies die piepen jaarlijks dat ze niet na de kuip mogen maar zodra ze er dan een finale spelen breken ze de hele boel af en het maar gek vinden dat ze nergens welkom zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:15
    Er wordt hier gezegd dat het geen kwaadwillenden zijn. Als je rook in een trein ben je wat mij betreft niet goedwillend. Maar ik snap de politie ook wel. Als ze ze de stad in hadden laten gaan en er waten mensen het ziekenhuis ingeslagen dan had je een hele andere discussie gehad. Daarnaast worden Ajax supporters iedere wedstrijd zo behandeld.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:36
    Oke, over het eetstalletje heb je het niet meer. Het roken zwak je nu (gelukkig) ook wat af..

    Maar nu is het normaal omdat ajaxieden schijnbaar ook zo worden behandeld... echt???
    Je lijkt die halsema wel net constant weer andere nonsens te verzinnen om toch maar je gelijk te halen!
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:40
    Iedereen doet hier zo vreselijk miskend, maar op grond van de openbare orde kan een hoop. Je had een hele andere discussie gehad als er rellen waren uitgebroken. Dan werd er waarschijnlijk gezegd: waarom werden die supporters het centrum in gelaten. Het geen nonsens, in de provincie is men alleen niet zoveel gewend. Dat blijkt maar weer
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:49
    Misschien was dat ook wel naief... Maar wel bespreken met de bekende lokale driehoek. Ansterdam wist hiervan. Al weken van te voren. En schijnbaar zagen ze hier geen probleem in aangezien we gewoon goedkeuring kregen.. Zelfs op zaterdagochtend was er nog niks aan de hand. Dan is het wel laf om een paar uur later deze groep vast te zetten.
    En nog laffer om de publieke opine proberen te beinvloeden om leugens te verspreiden zodat de algemene opinie was dat het wel weer de schult was vd supporters. Terwijl de amsterdamse overheid hier zelf keihard gefaalt heeft en niet eens de ballen heeft om dit toe te geven
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 17:20
    Hieronder heeft marco roparco wat bewijs erop gezet voor je. Kan je verder met hem discussieren en de tilburgers schoon praten
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 17:22
    Haha, goed lezen kerel. Diezelfde marco hekelt de manier van berichtgeving verder op. En van wie denk je dat het parool de info heeft gekregen??

    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 17:28
    Blijf maar schijheilig doen vriend.. alles ligt altijd aan de tegenpartij natuurlijk.
    Fijne avond
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 17:29
    Als de gemeente amsterdam de tegenpartij is dan klopt dat helemaal!
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:54
    Ja joh, dat zeg ik... In de provincie zijn ze niks gewend. Maastricht tapten ze met carnaval kort geleden ook nog in glas. Daar moet je in Amsterdam niet mee aankomen, want dat is vragen om ellende. Ik vind het sowieso frappant dat er 150 man supporters ‘toevallig’ op hetzelfde moment aan kwam in Amsterdam. Iedere weldenkende gemeente die grijpt in. Als iedereen rustig op eigen houtje was gekomen, dan was er niks aan de hand. Maat als je als groep gaat lopen schreeuwen en de regels aan je laars lapt, dan vraag je om een ingreep.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 20:07
    Je maakt echt een fout.. de gemeente amsterdam WIST al enige tijd dat er zo’n groep zou komen. Is gewoon in overleg gebeurd en gemeente amsterdam heeft toestemming gegeven. Omdat men wist dat het zo’n groep zou zijn waren er ook tilburgse ‘stille’ politie bij om te begeleiden. Dus heedt niks met toeval te maken maar gewoon met gemaakte afspraken.
    Verder werden, buiten roken door sommige, ook geen regels aan de laars gelapt. Die personen hadden gewoon een bekeuring moeten krijgen. Verder is er niets in beslag genomem. Dus ook geen zogenaamde bivakmutsen en vuurwerk.

    Overigens wordt er in tilburg ook in plastic geschonken tijdens evenementen 😉

    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:16
    Nou, ik denk echt wel dat er meer aan de hand was. Afgelopen weken zijn er supporters van Standard, Kiev, AEK en Benfica in de stad. Toen was er ook niet zoveel aan de hand. Dus waarom zouden ze anders 150 man weigeren?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 20:29
    Geloof me, er was echt niks aan de hand! Echt niet.

    Voor ons is het ook echt de vraag waarom? Eerst was het door het slopen van een eettentje, vervolgens door dreiging van ajaxsupporters om weer net zo makkelijk over te gaan op samenstelling van de groep om (voorlopig) te eindigen met de vondst van bivakmutsen en vuurwerk.

    Ongeveer elk uur wordt het statement vanuit amsterdam verandert. Alleen dat al zegt eigenlijk genoeg..
    En het erge is dat geen enkel genoemde reden lijkt te zijn gebaseerd op feiten.

    Willem II en tilburg laten het er niet bij zitten en gaan juridische stappen ondernenem las ik een uur geleden. Zal verder niks meer goed maken maar hopelijk komt de waarheid hiermee naar boven. Want een burgemeester cq overheid dat met droge ogen zo liegt om hun eigen straatje schoon te vegen is iets wat nooit zou moeten kunnen
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 20:31]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 21:38
    Ik heb het bericht net gelezen op de Kruikenzeiker. Nu ik dat zo lees is het wel heel erg triest gegaan inderdaad. Je zou toch wat anders verwachten met Femke Halsema, maar helaas is niks minder waar...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:47
    helpt toch niet de ombudsman heeft die onderzoeken al een aantal keer gedaan en kritische rapporten gemaakt maar amsterdam heeft er gewoon schijt aan.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:35
    er is nooit wat aan de hand joh maar dit is al de tiende keer dat supporters onterecht teruggestuurd worden daar hoe verklaar je dat dan?
    zelfs de ombudsman heeft er kritische rapporten over gemaakt zal die dat ook uit hun duim zuigen?
    en heel toevallig worden supporters teruggestuurd en worden er gewoon leugens verspreid via de media en praat iedereen er schande van van die supporters want supporters zijn bij voorbaat al schuldig.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:52
    Het was de schult van de supporters... publieke opine... Amsterdamse overheid... Tegen zulke teksten is niet op te boksen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:29
    dat is gewoon weer dom gelul van je als ze daar zo bang voor waren hadden ze ze ook geen toestemming moeten geven om op eigen vervoer te komen en om ze een biertje in de stad te laten drinken maar ipv een biertje drinken word je gewoon ff 4 uur opgesloten heel normaal hoor
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 06:53
    Ik heb het verslag gelezen. Het is triest hoe ze behandeld zijn. Daarentegen weet ok ook 100% zeker dat ze biet tegen waren gehouden als ze niet met zo’n grote groep waren gekomen. Daar raakt de driehoek zenuwachtig van.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:21
    nee laten we die rokende mensen opsluiten voor drie weken plus een sv voor de rest van hun leven geven en de rest van de trein terugsturen hoe halen ze het in hun hoofd om een sigaretje te roken
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:45
    We roepen Peter R. er wel even bij.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:51
    doe maar niet die is nog gekleurder dan die hals ema
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 15:38
    De eerzame supporters die alle regels aan hun laars lapte in de trein? En een eet tentje sloopte voordat ze naar amsterdam vertrokken?
    Nee die hoeven ze niet met rust te laten hoor, die mogen ook gewoon mee betalen aan de geleden schade
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:39
    Kom eens met bewijs voor dat eetstalletje.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 15:47
    Oh ik lees een nieuwsbericht en ik moet gaan bewijzen dat er een eettent gesloopt is. Hier word het ook steeds gekker.....
    Zal ik het eens omdraaien? Hier op vp lees ik dat er een eettent gesloopt is. Kan jij bewijzen of laten zien dat ergens staat geschreven dat dat niet het geval is?
    Wat een onzinnige reactie zeg.
    “Kom eens met bewijs” pffffff......
    Ik hoop maar dat die hoofdwond van je goed geneest
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:50
    Als er daadwerkelijk een eetstalletje was vernield was hier wel minstens op 1 plek melding van gemaakt.
    Geen enkel landelijk of lokaal nieuwsmedium heeft ook maar iets gemeld, dus ik ga er van uit dat er niks is gebeurd.
    Misschien heeft iemand met servetjes gegooid ofzo, maar er is niks afgebroken.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 15:54
    Daar is waarschijnlijk melding van gemaakt bij de politie, dan staat het niet gelijk op het nieuws he.... maar nu dus wel is dat dus naar buiten gekomen. Maar hoe dan ook, de politie heeft het vast allemaal verzonnen, en voor die arme lieve tilburgers is heel hun voetbal middag verpest. Wat sneu....
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 06:55
    dan zullen ze de politie in amsterdam wel gebeld hebben want de politie in tilburg weet van niets en ontkent het dan ook .
    maar ook dit is normaal gedrag in de amsterdamse politiek liegen om supporters in een zwart daglicht te zetten om hun eigen gedrag goed te praten en ook dat is niet de eerste keer vraag maar aan de ombudsman.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 08:32
    Oh oke, dat is dus hetzelfde als hoe het in tilburg gaat. Ik snap hem....
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:56
    nee in tilburg sturen ze geen supportersgroepen terug die niets misdaan hebben,
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 10:10
    Nee daar bekogelen ze het uitvak met vuurwerk. Kansloos volk. Fijne dag!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:12
    zullen we het dan ook even hebben wat ze in amsterdam allemaal wel niet doen?
    dan valt dat kansloze volk reuze mee ineens
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 15:13]
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 17:19
    Zie hieronder bericht van marco roparco als je bewijs wilt zien
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 17:21
    In datzelfde bericht staat ook dat er volgens de politie niks aan de hand was, dat ze zich nu gaan indekken kun je verwachten van volk wat die Valsema dient.
    Ik ben overigens gelukkig geen tilburger als je dat dacht.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 17:24
    Ik kan het bericht niet openen helaas.. ik was heel benieuwd.
    Indekken doen ze overal, alleen het schoon praten dat het altijd aan de ander ligt, wat ze in tilburg altijd doen, wekt zo onderhand irritaties op. Echt schijnheilig
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:42
    ja klopt het ligt aan iedereen weer behalve aan amsterdam maar gek genoeg denken meerdere supportersgroepen en de ombudsman er anders over maar blijf lekker volhouden.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 08:45
    Zoals ik al eerder zei... precies zoals in tilburg dus. Dat zei ik net ook al, wat je nu zegt. Het ligt altijd aan de ander! Ik kom overigens niet uit amsterdam.
    Groetjes🤗
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:50
    zie je wel dat je iq 0,0 is je zou niet reageren op mij want de discussie was gisteren toch waarom reageer je dan alsnog?
    en weet je uberhaupt wel wat de ombudsman is of vergeet je daar steeds op te reageren omdat het je niet zo goed uitkomt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 08:51]
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 10:09
    Ik gok dat de ombudsman jou partner is, aangezien je zoveel over hem praat
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:16
    dat bedoel ik hup je klas weer in jochie
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 15:35
    De scholen zijn uit rond dit tijdstip. Ik snap dat je dat niet kan weten, als je niet verder bent gekomen dan groep 3.
    Ga maar weer terug naar de zolder om de ombudsman verder te bevredigen
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:58
    Lekker naïef gast. Hier in Amsterdam gebeurt genoeg en denk je dat ik alles mee krijg? Steekpartij om de hoek moest ik ook van buren horen. Daarnaast denk je toch hopelijk niet dat een geplunderd vreettentje in het nieuws komt te staan? Ja, misschien als je in schubbekutterveen woont.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 20:03
    Als hooligans in Tilburg een eettentje kort en klein slaan komt dat in Tilburg echt wel in het nieuws.
    We wonen niet allemaal in een plaats waar niemand opkijkt van misdaad.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:12
    Kort en klein slaan is wat anders dan plunderen. Waarom zou de politie zoiets verzinnen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 20:16
    De politie zegt "vernield" dus kort en klein geslagen.
    Waarom zou de politie iets verzinnen waardoor zij na wanpraktijken in een beter daglicht komen?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:57
    dat zegt de politie amsterdam die blijkbaar in tilburg waren maar de politie tilburg zegt iets heel anders
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 16:48
    Ik heb een artikel waar wordt aangegeven dat het eettentje slopen onzin is dusja wat is dan waar
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 17:18
    Die heb ik nog niet gelezen...
    maar om hier boven nou te gaan vragen of ik dat even wil bewijzen is natuurlijk super triest. Ze kunnen dr eigen wel goed schoon praten die tilburgers. Was paar weken geleden tegen nac ook al
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 17:24
    Dat bewijs vragen is inderdaad niet te doen, vraag ik ook niet. En ik ben zelf ook Willem II fan, net foto's gezien van het station op Tilburg en er was niks vernield. Tegen Nac hadden de twee supportersgroepen nooit tegelijk het stadion uit moeten kunnen. Beide groepen hebben zich hier inderdaad niet allemaal goed gedragen, staat wel los van dit incident vind ik
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 17:27
    Dat staat er ook los van, helemaal eens en inderdaad, in breda lag de fout bij de stewards of ME, maar dan nog hoort het nornaal te verlopen vind ik. En daarmee zeg ik niet dat alles de schuld is van de willem 2 supporters!
    Wel Fijn om eens een realistische supporter te spreken👍🏼
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 17:36
    Nee zeker dat ben ik met je eens maar helaas elke club heeft ze denk ik wel rondlopen tussen de supporters
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:11
    jazeker in het ad van vandaag
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:16
    ja hoor in het ad van vandaag trolletje
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:43
    https://www.bd.nl/willem-ii/politie-amsterdam-rechtvaardigt-optreden-tegen-fans-willem-ii~af271081/
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:04
    Je blijft dat domme gedrag wel volhouden he dani??
    Gewoon wat roeptoeteren zonder enig enkel bewijs. Kan ook niet want het is nooit gebeurd! Wat een droeftoeter zeg....
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 16:28
    En daar heb je hem weer met zijn bewijs. Wat een paupertje ben jij zeg. Ik heb niemand iets te bewijzen!!!! Ik lees gewoon een nieuwsbericht, en je gaat mij om bewijzen vragen? En zielig doen dat de tilburgers vast gehouden zijn op amsterdam centraal...
    moeten ze zich gedragen he. Dan werden ze misschien naar het stadion geescorteerd
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:51
    Hey paupertje.. je blijft maar dom lullen he? Jij bent zi’n domhoofd dat meteen alles slikt wat de almachtige overheid je probeert te geloven. Dezelfde overheid is dolblij met zilke domme meelopers als jij.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 17:15
    En jij bent iemand die andere een “domhoofd” en “leeghoofd” noemt, terwijl je zelf het iq van een bladluis hebt
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:45
    nou dan begin ik me toch zorgen te maken hoe hoog jou iq is want die van een bladluis ga jij niet halen.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 08:46
    Gaaaap.... je loopt achter gast. Ik heb deze discussie gisteren al gevoerd. Aangezien je enorme late reactie ga ik jou iq niet eens proberen in te schatten.
    Kusje
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:49
    oh dus je mag alleen op de dag zelf reageren nou ik denk dat ik jou iq dan nog wat te hoog ingeschat hebt.
    en gast haha ik had je vader kunnen zijn snotneus.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 10:08
    Nee want mijn vader noemt mijn geen snotneus, en mijn moeder valt op mannen van niveau, dus helaas... daar sla je de plank even mis
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:20
    zou je vader eens moeten doen misschien word het dan nog wat met je en wees maar blij dat je ze allerbij nog hebt je heb ze nog hard nodig pik
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 15:36
    Oh, ik heb een typfoutje gemaakt. Mijn vader praatte niet zo tegen mij!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:47
    er is anders wel bewijs dat de politiek en politie dit vaker doen of denk je dat de ombudsman dat verzint of zo.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:39
    Volgens mij hadden die gasten uit Tilburg in Tilburg al vernielingen gepleegd en in de trein zal het er ook niet netjes uit hebben gezien laat staan dingen gesloopt.maar dan moeten ze nog met fluwelen handschoenen aangepakt worden?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:52
    Nog zo’n domhoofd dat alkes maar gelooft.... er is NIKS gesloopt wat gewoon bevestigd is door politie
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:45
    Dus roken in de trein en slopen is niet tokkie? Krijg je ook nog is 39 likes voor, hoe bestaat het
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 16:58
    Er is geen enkel bewijs dat er iets gesloopt is, en roken in de trein is geen halsmisdaad dit dit soort mensonterende praktijken rechtvaardigd.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:04
    Gaan ze de volgende keer doen okay? Dan beginnen we nu vast met het bouwen van 100+ cellen om al die " tokkies" in te sluiten!

    Als de ME geprobeerd had wat jij voorstelt, zaten de tokkies niet in de cel maar de W2 supporters op de intensive care. Daar word je over t algemeen wel " met rust gelaten".
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:07
    Je bedoelt daarmee toch niet alle W2 supporters hoop ik? Eettentje verbouwen en roken in de trein is namelijk ook onacceptabel gedrag.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 17:08
    Er is geen eettentje gesloopt....
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:12
    Eetstalletje dan :(
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 19:14
    Ook die niet, of er moet op magische wijze gewoon door helemaal niemand melding van zijn gemaakt.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:21
    Ah, oké als het idd de situatie is die jij schetst dan valt dat af. Roken in de trein is trouwens nog steeds een kwalijke zaak. Lekker samen met de Ajacieden die zich misdragen hebben opsluiten/bekeuren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:21]
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1004
    maandag 5 november 2018 om 17:37
    Voor vertrek naar Amsterdam zou in Tilburg een eetstalletje zijn vernield. Daarnaast werd het rookverbod in de trein massaal overtreden, aldus de politie.
    Ook geen lieverdjes dus
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 17:39
    Er is geen eetstalletje vernield....
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 5 november 2018 om 17:43
    Stalletje slopen en rookverbod negeren past niet in je straatje?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 17:44
    Er is geen eetstalletje vernield.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 5 november 2018 om 18:10
    Tja, je kunt ook de politie als leugenaar wegzetten.. Jij bewijst het net.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 18:25
    Welke politie precies, Tilburgse politie heeft namelijk anders gesproken dus die liegen dan volgens jou?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:52
    dat zijn ze ook vraag maar aan de ombudsman.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 18:32
    Haha... Je bent wel een volhouder, dat moet ik je na geven ;)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 18:45
    Je moet toch wat als je ziek thuis zit ;)
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    maandag 5 november 2018 om 19:09
    Veel beterschap !
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 19:14
    Dankje!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 08:55
    maar erop reageren is te moeilijk voor je omdat je poep praat maar nogmaals verzind de ombudsman dat allemaal dan?
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 10:10
    Weer een saai bericht over je vriend, de ombudsman
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:30
    en weer een dom antwoord feit is dat dit niet de eerste keer is dat supporters daar teruggestuurd worden terwijl er niets gebeurde en feit is dat de politie amsterdam een hele dikke duim hebben vraag maar aan de politie tilburg die nu nog aan het zoeken zijn na dat eettentje die gesloopt zou zijn maar ja de politie amsterdam wist het zekerdie hadden het in amsterdam blijkbaar zien gebeuren.

    nog een voorbeeld wij van fcutrecht werden ook teruggestuurd daar vanwege anti semitische liederen in de trein en werden ook zo opgewacht om teruggestuurd te worden in opdracht vd burgemeester maar wat die burgemeester niet wist is dat de treinen nog leeg in utrecht stonden op het moment vh besluit en ja ook daar is een rapport van van de ombudsman maar die is snel in de doofpot gestopt.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 15:38
    En weer een super lang verhaal waar ik me reet mee afveeg en niet eens lees. Ik zie nog een reactie ergens tussen dat je het over amsterdam wilt hebben... nee bedankt! Je hebt vast een zwaar leven. Succes daarmee.
    Vergeet je ritalin niet te slikken vandaag👌🏼
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:40
    haha ja je kunt idd beter gaan schelden als je geen weerwoord meer heb daarmee heb ik gelijk je leeftijd aangetoond een jaar of 12 schat ik zo nou dag pubertje met je grote verhalen van kleine mensen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    Dani82 +1955
    dinsdag 6 november 2018 om 15:45
    Schelden? Jezus man, wat ben jij zwakzinnig. Waar scheld ik je voor uit dan? En Jou weerwoord over me vader was volwassen dus volgens jou?
    Het interesseert me geen bal wat jij van mij vind of hoe oud je me schat....
    ik ben klaar met jou!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13132
    maandag 5 november 2018 om 17:59
    En hoe had de ME dat moeten doen dan? Wisten ze waar die Ajax supporters op dat moment waren en waren ze bij elkaar in 1 groep of verspreid over de hele stad?
    Had het vasthouden van een groep Ajacieden er ook niet voor gezorgd dat er nog meer van zulke gasten de stad in zouden komen?
    Die van Willem 2 waren al bij elkaar en zijn makkelijker te controleren dan de Ajax supporters, daarnaast vind ik, als dat verhaal over die vernielingen en overtredingen van de W2 supporters waar is, dat ze terecht zijn vastgehouden.
    Misschien had het op een iets andere manier gedaan kunnen worden dan nu, maar ik snap best dat je zo’n groep die net een tent heeft gemold en in de trein alle regels heeft genegeerd, dat je die niet de stad in laat gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:05
    'Voor vertrek naar Amsterdam zou in Tilburg een eetstalletje zijn vernield. Daarnaast werd het rookverbod in de trein massaal overtreden, aldus de politie.'

    Dat is niet echt eerzaam....
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 21:15
    Triest sukkeltje. Bij jouw zielige club doen ze natuurlijk nooit iets!!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 21:17
    Ik hoop dat je het niet tegen mij hebt?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 22:23
    Zeker wel!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 22:25
    Lees dan alsjeblieft dit topic even na en zie hoe ik jouw club hier aan het verdedigen ben, doeber.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 07:42
    Excuses kerel, te snel gelezen! Ik had het tegen die droeftoeter die Ajax supporters voor Tokkies uitmaakte!!
    Vind ik leuk
    EAL +0
    maandag 5 november 2018 om 22:08
    Eerzame W2 supporters? In het artikel staat het volgende:
    "Voor vertrek naar Amsterdam zou in Tilburg een eetstalletje zijn vernield. Daarnaast werd het rookverbod in de trein massaal overtreden, aldus de politie."
    Op basis hiervan is het gedrag van beide groepen niet goed te praten.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 22:15
    Er is geen eetstalletje vernield......
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 5 november 2018 om 15:03
    Triest!
    Vind ik leuk
    jari11 +736
    maandag 5 november 2018 om 15:03
    Tuurlijk staan er supporters je op te wachten als je al de hele treinreis hamas hamas loopt te roepen. Denk je dat de harde kern dat Ajax dan niet doorkrijgt?
    Vind ik leuk
    Waagplein +315
    maandag 5 november 2018 om 15:05
    En dus moet er met geweld worden gereageerd? Behoorde jij ook tot dit groepje ééncelligen?
    Vind ik leuk
    jari11 +736
    maandag 5 november 2018 om 15:07
    Ik ga helaas niet zo vaak naar het stadion, zou wel vaker willen maar ik ben dan aan het werk. Ik heb van mensen vernomen ( op deze site) dat dit soort leuzen werden geroepen op Amsterdam CS. Ik was er dus zelf niet bij. Dus nee ik behoorde niet tot dat groepje.
    Vind ik leuk
    Waagplein +315
    maandag 5 november 2018 om 15:11
    Ah, in dat geval reageerde ik wat te voorbarig.
    Nouja, zelfs als dat soort spreekkoren werden geuit (wat bij bijna elke wedstrijd tegen Ajax wordt geschreeuwd, ongeacht de tegenstander) dan nog vind ik geweld verwerpelijk.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +453
    maandag 5 november 2018 om 15:25
    Is er geweld gepleegd?
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    maandag 5 november 2018 om 15:06
    Dat is niet geroepen Jari. Kan dus ook weer in het rijtje non argumenten.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4050
    maandag 5 november 2018 om 15:17
    Jari, dan moeten die harde kern van Ajax wel verdomd goede oren hebben om de supporters al in de trein vanaf Tilburg en nog voordat ze CS bereikt hebben (anders kunnen ze er niet al staan om ze op te wachten) ze kunnen horen wat ze zeggen.
    Is natuurlijk bulshit wat je zegt, het is je eigen supporters goed willen praten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    jari11 +736
    maandag 5 november 2018 om 15:18
    Geen enkele vorm van hooliganisme is goed te praten.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4050
    maandag 5 november 2018 om 15:19
    Oke, maar je begrijpt mijn punt?
    Vind ik leuk
    jari11 +736
    maandag 5 november 2018 om 15:24
    Kom op Lucky Kes doe niet zo dom, ik wilde er niet op ingaan omdat ik dacht dat je het zou snappen. Er bestaan tegenwoordig Smartphones. Als er ook maar 1 ajax supporter in of op de stations heeft gestaan ( de stations tussen Tilburg en Amsterdam) hebben zei dit natuurlijk door geappt of gebeld naar hun vriendjes van de harde kern. Het is geen 1955 meer..
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:06
    Jari, Dat is gewoon allemaal onzin wat je nu verkondigd!!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    maandag 5 november 2018 om 15:33
    grappig dat ajaxsupporters altijd maar hamas hamas horen zelfs als het niet gezongen word zoals bvb in utrecht waar metro ff nieuws van maakte maar hun woorden snel weer moesten inslikken.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    maandag 5 november 2018 om 15:05
    Heerlijk om te zien dat er steeds weer nieuwe argumenten moeten worden aangedragen om het wanstaltig burgemeesters-/politieoptreden te verantwoorden. Het is gewoon lachwekkend.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:08
    Dat vernietigde eetstalletje, hoor ik nu voor het eerst en nog nul beelden van gezien.
    Lijkt me toch dat daar dan wel ergens bewijs voor zou zijn?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:10
    Wat roep jij nou weer? Wat denk je dat er gebeurd was als de politie die supporters gewoon door hadden gelaten? Dan was hun middagje helemaal verziekt. Nu konden ze tenminste nog heelhuids terug naar Tilburg.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:11
    Ze hadden de kwaadwillenden moeten oppakken, dan hadden de W2 supporters gewoon een leuke middag gehad.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:17
    Ohja het welbekende: Pak de fouten en laat de goeden gaan.
    1 klein probleempje: Hoe pik je die paar goede tussen de 150 hooligans uit en dat binnen 2 uur? Leg het mij uit en ik regel het gelijk voor je.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:19
    De goeden zaten in een trein en hadden een zachte g, de slechten stonden in de buurt van het station en waren voor ajax.
    Is geen hogere wetenschap dat de mensen die op geweld aansturen de slechte zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:23
    haha dacht je dat er alleen maar gezinnetjes met zachte g'tjes in de trein zaten? Ik neem aan dat je begrijpt dat bij elke club 90% van het uitpubliek hooligans zijn? In het uitvak zit geen normaaldenkend persoon. Als de ME hier niet had ingegrepen, had dit uitgelopen in de vechtpartij van de eeuw. Dat er misschien toevallig een verdwaalde vader en zoon in die trein zaten, kan de ME ook niet veel aan doen he.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:27
    Je moet je ervaringen met het uitpubliek van ajax niet projecteren op andere clubs. Ik zie doorgaans weinig tot geen hooligans in uitvakken. De jaren 80 zijn al een tijdje voorbij.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:34
    Dan kom jij óf niet vaak in stadions óf je hebt een flinke oogcorrectie nodig. Of je komt alleen bij MVV of Groningen, want dat vinden supporters over het algemeen te ver weg.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:35
    Ik kom vaak zat in stadions, maar iemand met een capuchon op is nog geen hooligan. Er gebeurt al jaren helemaal niets in stadions dus dan weten die duizenden hooligans zich wel heel rustig te houden.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:37
    IN het stadion wel ja (waar gezichtsherkenningscamera's hangen). Weet je ook wat er daarnaast (veelal op stations) gebeurd?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15134
    maandag 5 november 2018 om 15:40
    Ik weet dat er genoeg geknokt wordt, maar vaak niet door supporters die naar uitwedstrijden gaan.
    Die tijd ligt ver achter ons.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 16:50
    Tuurlijk moet je ze uit elkaar houden maar moet dat uren zonder eten en drinken en met zoveel ME?
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1262
    maandag 5 november 2018 om 17:05
    Zegt vooral heel veel over Ajax supporters, vind je ook niet?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:05
    Berry van Gool moet niet klagen, als uitsupporter bij Willem 2 wordt je ook slecht behandeld
    Vind ik leuk
    wil +1114
    maandag 5 november 2018 om 17:35
    Onzin.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 20:15
    Nou wil, hoor van alle kanten dat de ontvangst van uitsupporters bij ons toch ook wel wat beter kan
    Vind ik leuk
    wil +1114
    maandag 5 november 2018 om 20:38
    Dan moet er snel iets aan gebeuren .Het zijn immers gasten.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    maandag 5 november 2018 om 15:05
    Politie(k) blijkt eens te meer ineens heel erg kordaat op te kunnen treden zodra het voetbalsupporters zijn.

    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:07
    Ah joh, laten we ze volgende keer toch lekker uitstappen. Kijken of het dan een leuk middagje voor ze wordt. Omgeving Amsterdam heeft al weinig ziekenhuizen over.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:09
    Och och, wat een zielige en trieste uitspraak.. Wat zitten er toch een hoop leeghoofden op deze site.
    Waarom zou je eengroep willen aanvallen die zelf daar helemaal geen intentie toe hebben??
    Stoer man!
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    dinsdag 6 november 2018 om 15:35
    omdat het een echte ajax hooligan uit amersfoort is ik heb nu al medelijden met hem als ze vrienden hem alleen achter laten dat doen ze wel vaker daar in amsterdam.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5565
    maandag 5 november 2018 om 15:10
    Alweer een paar van die puberale puistenkoppies die zich tot de harde kern willen benoemen. Dit zijn geen Ajaxsupporters maar gasten die ergens bij willen horen.
    Vind ik leuk
    scorpion82 +102
    maandag 5 november 2018 om 15:13
    Heb net ergens een verslag gelezen, Er was ook spoorwegpolitie mee vanuit Tilburg en die hebben juist helemaal niks geconstateerd dat niet door de beugel kon. De Willem II supporters hebben zich juist keurig gedragen onderweg. Dit is puur vanuit Amsterdamse zijde beslist, maar Joost mag weten waarom. Die groep Ajaxcieden is ook nergens bevestigd geweest.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 5 november 2018 om 15:17
    Misschien had de ME wel zin om een charge uit te voeren. Ik heb zo op een kampioensdag van Ajax ook wel eens in zien meppen op een groepje enthousiaste pubermeisjes
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    maandag 5 november 2018 om 15:17
    Niet de stad in laten gaan is dan misschien nog te begrijpen, maar op de foto als een crimineel, niet de keus hebben om de trein terug naar Tilburg te nemen, gedwongen worden om zonder eten, drinken en fatsoenlijke sanitaire voorzieningen uren lang opgesloten te zitten op station en stadion valt ook hiermee niet te rechtvaardigen. Naar verluidt zijn er geen verkeerde leuzen geroepen en is er geen eetstalletje vernield. Dit zou bevestigd zijn door de politie Tilburg die meegereisd is.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21512
    maandag 5 november 2018 om 15:25
    Dus gewoon goed op situatie ingespeeld.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 16:15
    Dus als je zelf niks verkeerd doet en je een gezellige middag hebt is het volgens wattenstaafje doodnormaal dat er zo is gehandeld...

    Tsja.....
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:49
    Het is ook wel erg naïef om te denken dat je ongestoord met 150 man van Willem II op een wedstrijddag in Amsterdam kunt gaan drinken, dat was vroeg of laat altijd op ellende uitgelopen. Misschien niet leuk, maar wel de realiteit.
    Vind ik leuk
    Sabau +91
    maandag 5 november 2018 om 15:58
    Lekker supportersvriendelijk daar in Amsterdam, en dan mag je volgend jaar ook nog touristenbelasting betalen voor je kaartje
    Vind ik leuk
    ppdf +1168
    maandag 5 november 2018 om 16:00
    Het rook verbod overtreden. Nou als we daar de ME voor in gaan zetten hebben ze na 1 januari wat te doen in dit land. Terrassen leeg vegen zal dan dagelijkse kost worden. Ja ik weet het was een optelsom. Maar dat mag je toch niet bij de redenen noemen. Dat zetten ze er bij om het nog meer te kunnen benadrukken. Maar ze hadden ook die 100 van ajax kunnen tegen houden. Nu zijn er gewoon normale mensen die gewoon dr wedstrijd wilde kijken als en criminelen behandeld. Fijn verhaal.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:24
    Zolang vermeende supporters ???? vreemde dingen blijven doen. Moet je ook een vreemde reactie verwachten.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:55
    Poeh poeh ....het rookverbod.....fuckingggg erg 😎😎
    Vind ik leuk
    Zekur +307
    maandag 5 november 2018 om 17:00
    Logisch dat de Amsterdammers op dit forum het liever anders zien, maar echt mannen, jullie lieve Femke liegt er op los samen met het Parool, om haar eigen smerige straatje schoon te vegen hier. Als jullie ook vaker door haar genaaid willen worden, moet je vooral alles geloven wat ze zegt!! Te beginnen met dat eettentje, daar is he-le-maal niks van waar! Als je een gastvrije stad bent, dan gooi je die 100 Ajax supporters bij het station alvast 4 uur voor de wedstrijd zonder eten en drinken in die koude Arena, en niet je gasten die gewoon even gezellig de stad in willen met opa’s en kinderen erbij. Er is nu zoveel ophef, dat ik ook zeker weet dat Willem II en Tilburg dit er niet bij laten zitten. Dat noodbevel is veel en veel te gemakkelijk uitgevaardigd en op niets gebaseerd.
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 17:03
    En zo is het!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4035
    maandag 5 november 2018 om 20:18
    Precies dit!
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:04
    Goh lijkt wel een terugkerend patroon...die ajax hoolis worden beschermd en de andere supporters met ME bewerkt....1987 -1988 seizoen komt weer terug in mijn gedachte...
    Vind ik leuk
    wil +1114
    maandag 5 november 2018 om 17:37
    Amsterdam schaam je dood.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:44
    Leuk dat de Politie Amsterdam voor de 5e keer haar verhaal veranderd! Toch vreemd dat de Tilburhse politie (die er ook gewoon bij waren en genegeerd werden door hun arrogante Amsterdamse collegas) niks gehoord hebben over een eettentje. Probeer je verder in te dekken, Femke, linkse trut. En tja, roken in de trein? Foei.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:53
    Hadden ze ten hag maar ingesloten
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 5 november 2018 om 17:59
    Ajax en WII hebben voorheen eig nooit echt problemen onderling gehad. Het feit dat er in Tilburg een eetstalletje vernield is, dat de supporters van WII zich in de trein hebben misdragen, zou mij toch lijken dat die supporters het aan zichzelf hebben te danken dat ze zijn vastgehouden en met escorte naar de ArenA zijn gebracht? Maar hier, en ook in de media worden de supporters van Ajax gelijk weer negatief bejegend. Lijkt mij, op basis van de verschafte info toch een beetje onterecht.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:03
    Dat Ajax supporters stonden te wachten zal onzin zijn, net zoals dat eetstal gelul.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 5 november 2018 om 18:04
    Daarom vind ik het altijd zo lastig om dit soort dingen juist te beoordelen. Die zegt dit, die zegt dat....
    Vind ik leuk
    Koenbres +811
    maandag 5 november 2018 om 18:06
    Ben het met je eens, het meeste is maar gewoon wat mensen zeggen en 'hebben gezien' eerst zouden de Willem II fans iets hebben gezongen hier wordt echter nu weer niks over gezegd. Enigste feit is dat er is gekeken op het station in Tilburg en dat daar geen vernielingen zijn gezien voor de rest geeft de Tilburgse politie en supporters aan dat er niks gebeurd is maarja we zullen het nooit voor de volle 100% weten allemaal denk ik
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:17
    Het is wel gewoon knap dat de Amsterdamse politie weet dat er iets weet terwijl de Tilburgse collegas zelf zeggen dat het niet waar is.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 5 november 2018 om 19:12
    Zo knap is dat niet aangezien al jaren de discusie gaande is dat politiekorpsen niet, of niet genoeg samen werken
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    maandag 5 november 2018 om 19:05
    Niemand houdt van Ajacieden.....
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    maandag 5 november 2018 om 19:13
    Engvolk is het daarom mag niemand ze.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    maandag 5 november 2018 om 19:12
    Het zijn geen lieverdjes he en ze zorgen wel vaker voor onrust.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 5 november 2018 om 19:15
    Ongeveer zoals jij nu doet? Vertel eens jochie, ben je erbij geweest? Heb jij met je eigen ogen gezien wat er gebeurd is? Of basseer je je oordeel alleen op het woord Ajacieden?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    dinsdag 6 november 2018 om 08:44
    Haha wat voor kneus ben jij dat jij het goed probeert te praten. Is toch algemeen bekend dat dat tuig altijd voor onrust zorgt. Dag calimero.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    dinsdag 6 november 2018 om 09:05
    Goed praten? Ik praat helemaal niks goed. Zeg je alleen dat jij precies doet waar je anderen van beschuldigd. Namelijk onrust kweken.
    En Calimero? Misschien moet je eens gaan informeren wat er online op forums bedoeld word met Calimero. Jochie.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    dinsdag 6 november 2018 om 18:53
    Ik kweek geen onrust dat tokkie tuig van de richel uit Amsterdam creëert onrust en dan zoals altijd zich van de domme houden.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    dinsdag 6 november 2018 om 19:22
    Iemand die zo zielig reageert en zulke domme, domme generaliserende opmerkingen maakt is de discussie en mijn aandacht niet waard. Fijne avond jochie. En op tijd naar bed he? Morgen weer een schooldag.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    dinsdag 6 november 2018 om 19:24
    Loop maar weg van de waarheid typisch weer.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:00
    Ik geloof helemaal niks van dit verhaal van de politie. Wat hebben ze vervolgens met de grote groep harde kern van Ajax gedaan. Juist, helemaal niets. Deze Ijn niet opgepakt of staande gehouden, gefouilleerd of op de foto gezet. Dus een eenzijdige actie van de politie. Schandalige behandeling in opdracht van de burgemeester. Geen goed woord over voor dit beleid.
    Vind ik leuk
    Echt? +3670
    maandag 5 november 2018 om 19:03
    Harde kern van Ajax heet alleen harde omdat ze heel hard kunnen rennen.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    maandag 5 november 2018 om 19:09
    Het zal weer niet zo zijn dat de Amsterdamse tokkies er niet bij betrokken zijn.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 5 november 2018 om 19:13
    Of dat de Amsterdamse tokkies er door volk zoals jij bij betrokken worden en al schuldig worden bevonden op basis van onterechte info
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:16
    De politie kan en mag niks meer in NL.

    Een rookverbod in de trein was overtreden. Haha. Wat een onzin weer.

    Ze hadden gewoon geen zin om te werken, en kozen voor de makkelijkste oplossing.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +447
    maandag 5 november 2018 om 19:20
    Maar wel zelf janken omdat ze niet naar Den Haag mogen komen, pleurt op als ik WII was liet ik Ajax ook nooit meer binnen, zo ga je niet met mensen om.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1110
    maandag 5 november 2018 om 19:23
    Deze Ajacied leest hier dat de harde kern van Ajax er mede verantwoordelijk voor is; mede met de geruchten dat er enige zaken verkeerd waren gegaan bij het vertrek van de Willem II supporters.

    Dan kan een overheid maar een ding doen en dat is zorgen voor veiligheid. Ja en dan was dit misschien de beste oplossing.

    Ik zeg misschien hè.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 19:23]
    Vind ik leuk
    Sonneillon +565
    maandag 5 november 2018 om 19:23
    die gasten spelen duidelijk nooit Europees voetbal, enig idee hoe slecht je in het buitenland behandeld wordt?? dan is de Nederlandse aanpak echt met fluwelen handschoentjes hoor
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    maandag 5 november 2018 om 20:15
    Tiblisi, Sevilla, Praag, Bordeaux, Moskou, Monaco, ook niet altijd prettig maar Amsterdam breekt alle records
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 20:57]
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +213
    maandag 5 november 2018 om 19:39
    Er zullen wel weer wat agenten in vrijetijdskleding hebben rond gewandeld hebben , die weer de verkeerde informatie hadden , eettentje leeggeroofd is niets van waar , en afspraken onderling is ook niets van waar !,lekker handig om dan af tespreken op cs in a' dam !?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:06
    Kneus
    Vind ik leuk
    Ihen +56
    maandag 5 november 2018 om 20:08
    En dan nu de mededeling waarmee 90 % van bovenstaande berichten de kliko in kunnen. Het noodbevel is op vrijdag gegeven. Al die redenen over leuzen, eetstalletjes, roken in de trein enz waren dus niet de aanleiding om het noodbevel te geven. Ik vind het verontrustend dat vrijdag al bekend was wat er zou kunnen gebeuren en er niets gedaan is om de situatie te voorkomen. Het lijkt er op dat dit een bewuste actie was om supporters te pesten. Iedere supporter die wel eens uitwedstrijden bezoekt zou hiervan moeten walgen. Men wil gewoon de uitsupporters de wereld uit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws