FC Twente maakt jaarcijfers bekend en lijdt ruim drie ton verlies

FC Twente maakt jaarcijfers bekend en lijdt ruim drie ton verlies

Gepubliceerd: dinsdag 6 november 2018 om 08:29di 06-11-2018 om 08:29

FC Twente heeft over het afgelopen seizoen een netto verlies van ruim 300.000 euro geleden, zo heeft de club via de officiële kanalen bekendgemaakt. De degradatie uit de Eredivisie en een naheffing van de belastingdienst hebben voor problemen gezorgd in Enschede.

In totaal leed Twente een verlies van 319.000 euro netto. Doordat de club degradeerde naar de Keuken Kampioen Divisie krijgt de club minder tv-inkomsten en moest er gesneden worden in het aantal personeelsleden.

Doordat Twente gesteund wordt door supporters en sponsors zal de daling van de netto omzet naar verwachting beperkt blijven tot ongeveer 35%, laat de club weten. Twente weet zich gesteund door een groep investeerders (Noabers), die in de vorm van aandelen voor een bedrag van veertien miljoen euro kan zorgen. Op die manier blijft de club voorlopig overeind.

Het is echter wel noodzakelijk dat Twente binnen twee jaar promoveert naar de Eredivisie. Het huidige financiële plan is daarop ingesteld.

Plaats een reactie

Pimman +11552
dinsdag 6 november 2018 om 08:23
Leren ze het daar nóóit?!
Vind ik leuk
imho +2365
dinsdag 6 november 2018 om 08:26
Als je netto inkomsten met 35% dalen, dan is een klein verlies nog een hele prestatie hoor.

Ter vergelijking: Eens kijken of jij van je spaarrekening af kunt blijven als ze dit jaar jouw inkomen met 35% verlagen.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3655
dinsdag 6 november 2018 om 09:15
Inderdaad, ik vind 3 ton nog wel meevallen. Wat dat betreft heeft Twente dus eigenlijk hele goede zaken gedaan. Nu hopen dat ze snel terug keren naar de Eredivisie, want het is nog steeds een hartstikke mooie club met een geweldig fanatieke achterban.
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
dinsdag 6 november 2018 om 10:16
Die 3 ton verlies gaat over het voetbaljaargang 2017-2018, daar zit nog geen Keukenkampioen jaar bij.
Vind ik leuk
HanV +5733
dinsdag 6 november 2018 om 10:34
Het artikel is een beetje een samenraapsel van de resultaten van het laatste boekjaar en de verwachting/begroting voor dit seizoen.
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
dinsdag 6 november 2018 om 09:29
Viel dat degraderen toch allemaal wel mee, hebben ze zich toch lopen aanstellen tegenover de KNVB, de gemeente Enschede en de Nederlandse belastingbetaler.

Ach dit verliesje lost de gemeente Enschede wel op, 3 ton is niks in vergelijking met wat ze al van de belastingbetaler erin hebben gestopt.
Vind ik leuk
Ibo +243
dinsdag 6 november 2018 om 10:15
Het verlies had betrekking op VORIG seizoen, de terugval in inkomsten hebben betrekking op dit seizoen. Het verlies van vorig jaar (eredivisie) staat dus los van de terugval in inkomsten
Vind ik leuk
Baszabas +905
dinsdag 6 november 2018 om 08:50
Als je niets te melden hebt, doe het dan ook niet. Deze cijfers laten gewoon zien Twente op de juiste weg is!

COTE
Vind ik leuk
Pimman +11552
dinsdag 6 november 2018 om 09:02
Twente heeft een negatief eigen vermogen van rond de 6 miljoen en moeten binnen 2 jaar terug naar de Eredivisie om te kunnen overleven. Áls dát niet lukt hebben ze een dik probleem. Oftewel zó wankel is dat beleid!
Vind ik leuk
Brinkster +701
dinsdag 6 november 2018 om 08:51
Wat had je dan verwacht? Een dikke winst na zo'n jaar te hebben gehad? Twente is financieel en sportief op de goede weg. Jouw reactie slaat dan ook nergens op.
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1074
dinsdag 6 november 2018 om 08:26
FC fraude. Opdonderen geen bestaansrecht...



Zo. Hebben we dat ook gehad.

COTE
Vind ik leuk
Sucrates +248
dinsdag 6 november 2018 om 08:28
Nou, hopen dat dat de komende 2 jaar niet gebeurt dan. Zijn we eindelijk van FC Fraude af.
Vind ik leuk
klick +1393
dinsdag 6 november 2018 om 08:31
Niet levensvatbaar
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 6 november 2018 om 08:37
Ik vind 14 miljoen voor een KKD club wel erg veel. Club als Heracles heeft dat nog niet eens
Vind ik leuk
4everfcu +5487
dinsdag 6 november 2018 om 09:03
zelfs het tekort van 3 ton is voor sommige clubs in de kkd hun hele begroting maar het gaat heel eerlijk hoor
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 6 november 2018 om 09:07
Vind je? Hoeveel waarschuwingen hebben ze wel niet gehad van de KNVB. Die heeft zelfs gedreigd met terug plaatsen. Toen kregen ze zelfs de boel niet op orde.
Vind ik leuk
ppdf +1325
dinsdag 6 november 2018 om 08:47
Een plan maken waarin je moet promoveren. Poeh. Dat is linke handel. Ze hadden beter een plan kunnen maken waarin ze op lange termijn gezond zouden worden. Dan maar niet binnen 2 jaar terug. Ik zie ze dit jaar niet promoveren en dan gaat dr druk er wel vol op volgend jaar.
Vind ik leuk
Pimman +11552
dinsdag 6 november 2018 om 09:14
ppdf juist dat bedoel ik..alles daar is gebaseerd op "hopen op". Ik vind Twente een mooie club, mooi stadion en dito achterban maar met de financiën nemen ze het niet zo nauw..zélfs niet na wat er allemaal is gebeurd.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
dinsdag 6 november 2018 om 09:21
Ach wat weet jij ervan.
Je inkomsten worden met 35% minder en dan "nog maar" 3 ton schuld overhouden vind jij dus dat ze financiën niet zo nauw nemen?
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
dinsdag 6 november 2018 om 10:23
Daar zit je compleet naast. Die 3 ton in de min ging over vorig seizoen. Dit seizoen moet nog blijken hoeveel ze verlies draaien..
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
dinsdag 6 november 2018 om 10:50
Dit seizoen komt het verkoop van ene Jensen nog in de boekhouding van 3,5 milj.
ook het geld van Promes en Ziyech komt daar nog bovenop.
Dus misschien dat ze dit jaar meer verlies draaien ten opzichte van vorig seizoen, maar dan zal het volgens mij nog wel meevallen.
Wie weet, misschien ook wel dikke winst omdat "veel" verdieners zoals Holla en Maher er ook niet meer zijn.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
dinsdag 6 november 2018 om 09:18
Dat is juist het punt.
Als je begrijpend kunt lezen staat er ook dat Twente binnen 2 jaar terug moet naar de eredivisie juist omdat daar meer geld gegenereerd wordt.
Dat is de enigste kans om te overleven omdat Twente door wanbeleid in het verleden een te grote schuld heeft, denk nu nog rond de 55 milj, incl belasting en gevalletje Corona, om het reëel terug te kunnen betalen.
Blijft men echter in de KKD dan is het voorbij.
Dan krijgt Twente nooit dat geld bijelkaar.
Vandaar er een visie staat om in 2 jaar te promoveren en heel misschien om 3 jaar te kunnen overleven.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 12:29
We zullen wel moeten, langer dan twee jaar in deze divisie is vanwege de lagere inkomsten en de nog steeds forse schuldenlast die we met ons meedragen niet mogelijk.
Vind ik leuk
ppdf +1325
dinsdag 6 november 2018 om 16:22
Snap ik. Het is klote. Maar de druk zal enorm zijn. Dat bedoelde ik eigenlijk. Ik kom uit Nijmegen en weet hoe het is. Het moeten verlamd. Dat zagen we vorig jaar en iedereen sloeg op tilt. De supporters, de spelers en bestuur. Ik hou me hart ook vast als we nu binnen 2 jaar niet promoveren. Onze schuldenlast is niet zo hoog en als het echt te gek wordt stopt Marcel B er wel wat in. Maar daar mag een club niet op hopen, want ik zie zijn kinderen dat namelijk niet overnemen. Maar jullie hebben dan nog een gemeente die een beetje mee wil denken die linkse rakkers van ons zijn NEC liever kwijt dan rijk. Die vinden dat maar lastig en wonen om het stadion heen in grote huizen en vinden al die auto's in de wijk helemaal niet leuk. En praat zo leuk populair om alle supporters weg te zetten als criminelen en dat het de burger zoveel kost aan politie inzet en weet ik wat meer. Dat zs vervolgens 50 keer zoveel subsidie weg geven aan onduidelijke groepjes en verenigingen dat hoor je dan weer niet. Haha je ziet het leven van een supporter in de KKD gaat niet over rozen. Clubs al Twente, Sparta, Roda en Nec horen wat supporters gezien gewoon in de eredivisie. Ik hoop echt dat ze alle 4 binnen 3 jaar terug zijn.
Vind ik leuk
Maronk +264
dinsdag 6 november 2018 om 08:53
kansloze missie voor een kansloze club
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
dinsdag 6 november 2018 om 09:01
Opdoeken.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
dinsdag 6 november 2018 om 09:01
en ze hebben een sluitende begroting hoor
Vind ik leuk
Roy1967 +6
dinsdag 6 november 2018 om 09:17
We come back stronger than ever!!!
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 09:21
Stelletje verwende zeikerds hier. Wat een overdreven reacties. Wees niet bang Twente komt er wel weer boven op. Met investeerders volste vertrouwen in. Zaak voor ons is promoveren dit jaar en voetballend gaat het nu iets beter als vorig jaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 09:22]
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 09:45
Het wordt tijd dat Jan Smit die club eens goed aanpakt!
Vind ik leuk
HanV +5733
dinsdag 6 november 2018 om 10:43
Nee, dat is taak van Gudde, Smit kijkt wat Gudde & Co doet.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 09:58
En als de promotie onverhoopt niet lukt, gaan ze gewoon de Gemeente weer onder druk zetten.
Vind ik leuk
buenosje +1199
dinsdag 6 november 2018 om 10:01
Mooie inhoudelijke discussies hier weer. Nee we posten gewoon iets zoals opdoeken, FC Fraude, kutclub, gemeentesteun.. en dan kunnen we weer lekker voldaan aan de dag beginnen. Goh wat fijn toch, 18 graden in november!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
dinsdag 6 november 2018 om 10:52
Ik heb gehoord dat er weer volop zonneschijn komt (in Enschede ;-) )
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 6 november 2018 om 10:28
Zijn deze cijfers in- of exclusief de snuifhandel van onder de tribunes??
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
dinsdag 6 november 2018 om 12:24
Waarom denk je dat Ajax miljoenen winst maakt?
Die verdienen niet alleen aan dat fooitje spul voor Vak P maar voor heel Nederland, Europa, heel de wereld handeld in Amsterdam met coke.
Oh ja en wat dacht je van al die pillen die in Brabant worden geproduceerd.
Worden ook miljoenen aan verdiend.
Maar zo'n leeghoofd als jij denkt alleen aan die 11 gram coke van Twente?
Een gemiddelde Amsterdammer heeft meer van dat spul in zijn neus zitten dan er gevonden werd bij die inval.
Wordt een keertje beroerd van telkens die domme, kinderlijke, uitgemolken uitspraken van jou.
Neem een overdosis zou ik zeggen.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 6 november 2018 om 13:09
Thx voor je verhelderende uiteenzetting
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 11:04
Maak voor FcTwente niks uit wat ze zeggen ze worden toch door niemand meer gelooft .
Ze hebben alleen nog medewerking van de KNVB en Hr Gudde En Hoogma .waarom zou Twente de eigen druk maken we houden gewoon de salarissen van de spelers in en we gaan gewoon weer verder.💡💡
[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 11:08]
Vind ik leuk
Tsubamba +3465
dinsdag 6 november 2018 om 11:57
Deze mooie club hoort niet thuis in de KKD, laten we hopen dat ze gauw weer terug kunnen komen naar het niveau waar de club nog niet zo heel lang geleden op zat. Al zal dat niet gauw meer gebeuren als je ziet wat voor een verschillen er ontstaat in de voetbalwereld door al dat geld
[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 12:52]
Vind ik leuk
Wim59 +667
dinsdag 6 november 2018 om 13:33
Dus terug naar de amateurs..........
Vind ik leuk
Tsubamba +3465
dinsdag 6 november 2018 om 13:37
Huh, ik volg je even niet... Wat bedoel je precies?

Vind ik leuk
HaagieHaag +1065
dinsdag 6 november 2018 om 12:25
Het feit dat Twente een speler als Malone die nu bij ADO speelt 350 euro per jaar plus premies boden laat maar weer eens zien hoe out of touch dat clubje is. Je kan je haast niet voorstellen wat dat vreemdelingenlegioen kost...
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 12:51
Zero vriend, zero. De spelers zijn transfervrij gehaald. Ted van Leeuwen heeft onlangs in de media aangegeven dat hij nog zwaar binnen het budget is gebleven. Oh Oh Ado beter je huiswerk doen.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1065
dinsdag 6 november 2018 om 13:35
Jaja, als ze al 350K aan jaarsalaris voor middelmatige verdediger als Malone over hadden (bron: John Veldman ex zaakwaarnemer nu in een rechtszaak met Malone verwikkeld) dan geloof jij nog steeds dat FC fraude niet meebetaald aan al die salarissen

Hoe gullible kun je zijn zeg?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
dinsdag 6 november 2018 om 14:11
Moet je ook het hele verhaal vertellen.
Twente had meerdere contacten met spelers en on hold gezet in afwachting van.
Ze zaten immers in zwaar weer.
Malone wilde niet wachten en verkoos ADO.
Groot gelijk had hij want elke speler kreeg nml nul op het request omdat er geen geld was.
Daarom duurde het ook zo lang eer Twente aan versterking kon beginnen.
En.........werd dus allemaal huur of transfervrij, omdat er geen geld was.
Dit verhaal komt van Malone's ex zaakwaarnemer af die dus geld misliep omdat hij 10% zou krijgen.
Aangezien Malone rond de 250.000 bij ADO verdiend, krijgt John Veldman zo'n klein 10.000 euro minder.
En daar vecht hij een rechtzaak aan omdat Malone niet wilde wachten en voor ADO koos.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 14:35
Broodje app verhaal. Dit is ook onnodig om Twente weer in negatieve publiciteit te brengen. Deze veldman moet de zaken bij zich zelf houden en niet derde partijen er bij betrekken.
Vind ik leuk
Wim59 +667
dinsdag 6 november 2018 om 13:27
En nog niet failliet, met hoeveelste leven zijn ze bezig? Een kat heeft er 9 maar de firma list dn bedrog??
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
dinsdag 6 november 2018 om 14:13
Wij hebben er 275619348943598264924853075902784589749824094 en nog meer imbeciel
Vind ik leuk
Cookee +13007
dinsdag 6 november 2018 om 15:04
Dan hebben ze iets te dure spelers gehaald.
Je weet toch wat er binnenkomt hoe kan je dan in het rood komen?

Ik weet wel dat H'veen ook elke maand 3 ton rood komt erbij, maar die verkopen dan weer een speler wat alles weer oplost.
Een talent van Twente gaat echt niet voor 10 miljoen weg hoor.
Dus let op Enschede.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws