Ajax maakt indruk in Engeland: 'Overmars weet ook wel dat het niet zo werkt'

Ajax maakt indruk in Engeland: 'Overmars weet ook wel dat het niet zo werkt'

Gepubliceerd: dinsdag 6 november 2018 om 17:07di 06-11-2018 om 17:07

De goede prestaties van Ajax in de Champions League blijven niet onopgemerkt in Engeland. The Guardian wijdt dinsdag een groot stuk aan de Amsterdamse 'talent factory'.

Ajax pakte in de eerste drie Champions League-wedstrijden tegen AEK Athene, Bayern München en Benfica zeven punten. Een paar spelers vallen daarbij op. 'Matthijs de Ligt straalt pure klasse uit, de hype rond Frenkie de Jong kent geen grenzen en de creativiteit van Hakim Ziyech op de flank blijft indruk maken', aldus The Guardian.

De kwaliteitskrant noemt ook Kasper Dolberg, Donny van de Beek en Noussair Mazraoui als opvallende spelers. 'Maar Ajax heeft één pech: de club kan niet opboksen tegen de financiee sterkere concurrentie buiten Nederland. Marc Overmars zegt wel dat De Ligt en De Jong niet weg mogen, maar als hij naar zijn eigen carrière kijkt weet hij ook wel dat het niet zo werkt.'

'De kans is groot dat De Ligt en De Jong op termijn de kleuren van FC Barcelona dragen. Maar ook als dat gebeurt, zal 'talent factory' Ajax trouw blijven aan de eigen identiteit', klinkt het tot slot.

Plaats een reactie

Forever Ajax +2181
dinsdag 6 november 2018 om 17:10
Ons mooie Ajax
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:12
Ons mooie frenkietje
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:12
Ons mooie Mathijsje
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 18:24
Nieuw accountje 40 fopneuzen?
Vind ik leuk
mba4u2c +3579
dinsdag 6 november 2018 om 19:17
Voor zolang het duurt. Volgend jaar zijn ze weer bij af en kunnen ze weer van vooraf aan beginnen...
Vind ik leuk
Forever Ajax +2181
dinsdag 6 november 2018 om 20:22
Maar dan zit er zo godsgruwelijk veel cash dat ze er een prachtig team voor terug kunnen kopen!
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25716
dinsdag 6 november 2018 om 17:10
ff cashen voor Ajax ... lekker jongens!!
Vind ik leuk
Leeuw +6066
dinsdag 6 november 2018 om 17:11
The Guardian tja..
Vind ik leuk
DeanJayden +13637
dinsdag 6 november 2018 om 17:29
Ach er word tenminste over de grenzen over ons geschreven, beter als enkel in het Brabants dagblad op pagina 6 na alle drugslabs en hennepkwekerijen een stukje over schijtbakken voetbal
Vind ik leuk
ariesnoek +83
dinsdag 6 november 2018 om 18:49
Amen.
Vind ik leuk
buddha +10611
woensdag 7 november 2018 om 09:07
maar die drugslabs zijn wel nodig om de vraag naar drugs vanuit amsterdam te blijven regelen natuurlijk ;)
Vind ik leuk
The Iceman +18101
dinsdag 6 november 2018 om 17:48
Wat is er nu weer mis met The Guardian? Een beetje links ok, maar dat zegt niets over hun verstand van sport.
Vind ik leuk
David4Ajax +1299
dinsdag 6 november 2018 om 18:04
Sterker nog, The Guardian is momenteel sportwebsite van het jaar.

Los daarvan valt het wel mee hoe links ze zijn. Proberen niet voor niets actief Corbyn te ondermijnen. Maar of jij het eens bent of niet met de politieke kleur van een krant zegt niets over of je hun sportafdeling serieus moet nemen of niet.
Vind ik leuk
The Iceman +18101
dinsdag 6 november 2018 om 18:14
Ja, dat was eerst de Daily Mail. Maar idd, dat was mijn punt. En met het ondermijnen van Corbyn valt het wel mee, dat doet hij zelf al. Owen Jones is ook een fanboy trouwens.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 18:31
? Ook al niks meer? Lijkt me toch sterk. Is absoluut geen roddelblaadje.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:13
Idd zo is het ! 👏
Vind ik leuk
2cents +63903
dinsdag 6 november 2018 om 17:13
In Engeland zijn ze altijd al idolaat geweest van Ajax als opleidingsinstituut en hun speelstijl. De BBC maakte er in het verleden mooie reportages over.
Vind ik leuk
Korm +40083
dinsdag 6 november 2018 om 17:23
En terecht toch?
Vind ik leuk
2cents +63903
dinsdag 6 november 2018 om 18:05
Dat denk ik wel ja, dat tonen die reportages ook wel aan. De talenten historie en de impact daarvan op het Nederlandse voetbal was altijd al groot.

Overigens was men bij de BBC ook in schok toen Oranje van de huisstijl afstapte en de laatste WK’s bijna antivoetbal speelde. De Hollandse school was in hun ogen verloochend.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:18
Ja de beste zijn we ja!
Vind ik leuk
Budazonen +475
dinsdag 6 november 2018 om 17:21
Ik denk hard op nu. Stel als Ajax naar een ander competitie gaat. Zodat de tegenstanders sterker zijn dus aantrekkelijker voor spelers om te blijven. Nu hebben ze 200mil op de bank straks wellicht 300/400mil. Word het dan niet aantrekkelijker voor spelers om te blijven? Salaris Kan omhoog zodat ajax Kan concurreren net de top. Of zeg ik nu iets heel raars?
Vind ik leuk
Korm +40083
dinsdag 6 november 2018 om 17:24
Ik denk niet dat het kan
Vind ik leuk
Budazonen +475
dinsdag 6 november 2018 om 23:16
Waarom niet?
Vind ik leuk
Korm +40083
dinsdag 6 november 2018 om 23:22
Omdat ajax in nederland zit, en zolang nederland amsterdam niet afstoot kan je ook niet uit de comp. Twente heeft ook geprobeerd om in duitsland te spelen
Vind ik leuk
Budazonen +475
woensdag 7 november 2018 om 07:16
Ik doel Dan op een competitie met de top van Belgie, Portugal, Scandinavie en rusland
Vind ik leuk
Korm +40083
woensdag 7 november 2018 om 08:45
ik ben je nu ff kwijt
Vind ik leuk
Budazonen +475
woensdag 7 november 2018 om 11:20
Waren bezig met een competitie net deze landen. Psv zou ook Oren ernaar hebben
Vind ik leuk
Korm +40083
woensdag 7 november 2018 om 11:46
oke, is mij ff ontgaan
Vind ik leuk
Budazonen +475
woensdag 7 november 2018 om 11:54
Waarschijnlijk gaat dat ook niks worden
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:21
Als we straks maar weer niet leeg gekocht worden ! Ben er bang voor !!!!!!
Vind ik leuk
Korm +40083
dinsdag 6 november 2018 om 17:25
Dat is het gevaar als je presteerd in europa
Vind ik leuk
TheRedMen +3741
dinsdag 6 november 2018 om 17:22
Ik ben het toch niet helemaal eens met de laatste zin. Ik zou als Ajax aankomende zomer juist flink gaan investeren (aannemende dat er enorm veel geld binnen gaat stromen). Als je nog eens een gooi wilt doen naar de Europese-(sub)top wilt doen dan is het nu je kans. Waarom zou je 200 miljoen op de bank laten staan? Haal daar eens goede versterkingen voor zoals afgelopen zomer met Tadic en Blind. Ik zou het zonde (en ook dom) vinden als Ajax geen goede vervangers gaat halen voor de spelers die gaan vertrekken en daar maar weer de jeugd gaat neerzetten.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:23
Ze weten toch wel dat toptalent Frenkie gewoon aangekocht is door de "talent factory" hoop ik ?
Vind ik leuk
Laliga +2799
dinsdag 6 november 2018 om 17:30
Ook dat is kwaliteit van je opleiding hoor , de juiste spelers aan weten te trekken. Je scouting , faceliteiten en juiste begeleiding maken een jeugdopleiding
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:35
Nou vooruit, daar heb jij dan weer gelijk in.
Vind ik leuk
Emnu +8198
dinsdag 6 november 2018 om 17:56
Een fabriek die van halffabrikaten een eindproduct weet te vervaardigen blijft een fabriek.
Vind ik leuk
Laliga +2799
dinsdag 6 november 2018 om 17:29
Mooie worden van een kwaliteitkrant , hoop dat ajax en psv zo doorblijven gaan! Voordat mensen gaan reageren dat psv maar 1 punt heeft ik bedoel op de ingeslagen weg. Eindelijk weer europese avonden waarop nederlandse clubs weer inbreng hebben
Vind ik leuk
JanTa48 +9253
dinsdag 6 november 2018 om 17:31
Juist omdat Marc heel goed weet hoe de markt werkt zal hij vast blijven houden van wat hij gezegd heeft, geen enkele speler die Ajax niet kwijt wil zal tussentijds vertrekken. Geld is deze keer geen bepalende factor meer.
Vind ik leuk
Bill +957
dinsdag 6 november 2018 om 17:35
Al wordt psv 100 keer kampioen met schijtbakkenvoetbal en al pompt de gemeente er een miljard euro in, zo’n verhaal zal over die club nooit verschijnen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 19:07
Dus?
Vind ik leuk
sundaymanara +1423
dinsdag 6 november 2018 om 17:39
Niets over alle talenten van Varkenoord?
Vind ik leuk
Vak 129 +1054
dinsdag 6 november 2018 om 17:41
Succes vanavond PSV. En Rotterdam? Daar kijken ze deze week tv. Haha!!
Vind ik leuk
Mari +13228
dinsdag 6 november 2018 om 18:08
Zo is het en zo zal het ook altijd zijn
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 18:17
Zijn er nou een boel reacties verwijderd?
Vind ik leuk
HupHolland +4451
dinsdag 6 november 2018 om 18:26
Het leuke is dat Ajax alweer bijna vervangers klaar heeft staan

Tagliafico --> Woeber/Bakker/Sinkgraven
De Ligt --> Onvervangbaar (Woeber/Schuurs/Nieuwe aankoop)
Mazraoui --> Kristensen/Veltman
Frenkie --> Onvervangbaar (Eiting/Blind/Nieuwe aankoop)
Neres --> Bande/Lang/Johnsen/Cerny
Ziyech --> Onvervangbaar (Labyad/Gravenbergh/Ekkelenkamp/Nieuwe aankoop)
Onana --> Onvervangbaar (......)

Verkoopbedrag: 250 miljoen

Daar kun je 10 a 15 Blindjes/Tadicjes voor kopen.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 18:28
Hup Ajax, hup rood-witte schare
Dapp're strijders fier en koen
Geen club die ons kan evenaren
Rood en wit wordt kampioen!
Vind ik leuk
Barbaar013 +723
dinsdag 6 november 2018 om 19:12
Toch wel leuk dat Ajax aan de Jong niet heel veel heeft gedaan..
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 19:49
Ajax speelde zeer matig tegen Willem II . Zeker Hakim Zijech en Tadic
speelden beneden hun kunnen. Het teamverband was ver te zoeken
Spelers waren ook niet tevreden. Hoorde een interview met Frenkie de Jong die ook memoreerde aan een slechte wedstrijd ondanks zijn doelpunt.
Hij straalt steeds de spelmaker uit maar als veel anderen er de brui aangeven zal Ajax zich wel moeten herpakken. Een crisis op dit moment kan de club zeker niet gebruiken om in het spoor van PSV te blijven.
Hopen op een betere wedstrijd tegen Benfica morgen. Zal hard werken worden met een betere mentaliteit.
Dolberg komt weer aan doelpunten toe. Waarom zo vroeg gewisseld?
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 21:17
Toch heb ik liever dat we landskampioen worden , dan ver komen met Europees voetbal.
Vind ik leuk
Gerro +9516
dinsdag 6 november 2018 om 21:19
Dat weet Overmars wel maar Overmars heeft flink gespaard en geeft doorgaans niet zoveel uit bij aankopen. Kortom Overmars kan salarissen opwaarderen door te leunen op reserves en hopelijk weet ie daarmee belangrijke spelers iets langer in Amsterdam te houden.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 23:15
Allemaal gelul, doe eens uw clubhoedje af allen. Wij (Ajax) spelen leuk voetbal, met de nadruk op leuk, nog niet ijzersterk. Psv speelt afwisselend sterk en minder leuk, maar effectief voetbal. Wij hebben een paar prima jongens, psv ook + 110 % mentaliteit, wij niet altijd helaas.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws