Mulder windt zich op: 'Supporters worden hier totaal genegeerd'

Mulder windt zich op: 'Supporters worden hier totaal genegeerd'

Gepubliceerd: dinsdag 6 november 2018 om 17:30di 06-11-2018 om 17:30

Jan Mulder voelt niets voor een eventuele Super League. Volgens de oud-voetballer en analist wordt er bij de plannen totaal geen rekening gehouden met wat de supporters willen.

"Dan gaat het helemaal mis. Die financiën zouden gelijk moeten blijven", is Mulder stellig bij Sporza als hij het heeft over de Super League. In deze Super League zouden zeven clubs, waaronder Bayern München, Real Madrid en FC Barcelona, uit de Champions League willen stappen en een eigen competitie willen beginnen, aangevuld met negen 'gastploegen'.

Mulder vindt dat clubs bij deze nieuwe competitie van zestien clubs alleen maar aan zichzelf denken. "Bayern München wil bijvoorbeeld een aantal keer per seizoen tegen Real Madrid spelen. Terwijl ik vind dat het net om Bayern München tegen Hannover '96 gaat. Voetbal leeft nu eenmaal van traditie. Supporters worden hier totaal genegeerd. Het gaat tegenwoordig om fans uit Shanghai en Tokio. Die markt."

Plaats een reactie

Lekkerjoh +974
dinsdag 6 november 2018 om 17:36
Mensen vinden uitzonderlijke wedstrijden leuk omdat ze uitzonderlijk zijn. Elk jaar real bayern worden ze zat.
Vind ik leuk
Kopstootje +9350
dinsdag 6 november 2018 om 17:41
Als het doorgaat zijn er in ieder geval geen Nederlandse vertegenwoordigers.
Vind ik leuk
Strijp +14029
dinsdag 6 november 2018 om 17:41
Gewoon laten doen, is de marktwerking en de keuze die deze clubs zelf maken. Echter, geloof ik erin dat het niet ten goede zal komen van de clubs zelf. De charme van de CL is dat je de beste bent van iedereen in Europa, en dat je iedereen hebt uitgeschakeld. Wanneer je een externe competitie maakt is het hetzelfde als landskampioen.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:41
Bij Feyenoord wordt toch al geen rekening gehouden wat supporters willen, dus zijn zij dat wel gewend.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 18:25
Denk je dat feyenoord kans maakt op deelname in de superleague?
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 18:32
feyenoord niet, maar Feyenoord wel...............in de toekomst dan;-)
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:43
Niet doen! Heel slecht voor het voetbal worden de goede clubs alleen maar rijker van.

En Bayern wordt nu overal als voorbeeld genoemd en word hier als eerste genoemd, maar waar is dat op gebaseerd? Bayern wordt al jaren flink overschat sinds Müller, Ribery en Robben het niet meer kunnen belopen. Horen al 2/3 jaar niet meer bij de absolute top.
Vind ik leuk
HupHolland +4404
dinsdag 6 november 2018 om 17:45
Ik geloof dat het rond 1988 was dat PSV ook wel iets zag in een Europese competitie. Die gedachte is inmiddels helemaal vervlogen.

Het wordt tijd dat deze 'top' clubs, die alsmaar worden bevoordeeld door de UEFA eens aardig op hun gezichtje gaan.

Het wordt tijd dat de UEFA van die landen-coefficient afstapt en de club-coefficient meer doorslag gevend gaat maken.

Man U denkt echt dat ze nog steeds een top club zijn, maar ze zitten zelfs alleen in Engeland al jaren ver van de top af.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 20:21
Ja, Harry van Raay pleitte toendertijd daar al voor, vlak daarna kwam de Uefa met de CL op de proppen...
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 17:56
Laat ze toch lekker hun gang gaan. Welke supporter gaat er nu een paar keer per jaar naar Ajax - FC Bayern... na een jaar of 2 is de lol ervan af en komen er geen toeschouwers meer en de TV gelden dalen..
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5991
dinsdag 6 november 2018 om 18:00
Is het heel relevant om te weten wat Jan Mulder hiervan vindt?
Vind ik leuk
HupHolland +4404
dinsdag 6 november 2018 om 18:03
In dit geval wel, ja
Vind ik leuk
bergerac +83
dinsdag 6 november 2018 om 18:21
Ik denk niet dat de FIFA en UEFA hier mee akkoord gaan en als men het dan door zet worden spelers en trainers overal voor geschorst denk ik.
Vind ik leuk
FCG1971 +5069
dinsdag 6 november 2018 om 18:50
DeUEFA heeft haar standpunt al heel duidelijk gemaakt. Seferin geeft aan zich met hand en tand te gaan verzetten. Zal ook eigenbelang zijn maar dat is weer wat anders.
Vind ik leuk
Emnu +8188
dinsdag 6 november 2018 om 18:26
Kan n flinke bom zijn onder het interlandvoetbal.

Ik kan me niet voorstellen dat de UEFA en FIFA n dergelijke competitie sanctioneren.

Logische stap zou zijn om clubs en spelers van allle reguliere competities uit te sluiten, inclusief interlandvoetbal.

In Nederland zijn we zelf getuige geweest hoe ineffectief dat is, getuige de invoering van betaald voetbal.
En toen ging t om n paar knaken, nu om vele miljoenen.

De rijkste clubs (lees: de clubs die in de Super League uitkomen) zullen nog hogere transfersommen en salarissen betalen waardoor we straks n WK zonder mBappe, Neymar, Hazard, de Bruyne etc etc zullen voorgeschoteld krijgen.

Benieuwd hoe lang de grote bonden dan hun poot nog stijf houden.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 18:26]
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 18:28
Helemaal met Jan eens. Ben ook tegen inkrimping eredivisie, wil meer weerstand opbouwen breidt de ere uit naar 20. Geen enkel holland heeft een divisie van 18 of minder.
Vind ik leuk
HupHolland +4404
dinsdag 6 november 2018 om 18:33
Velen denken dat inkrimpen de oplossing is, maar utbreiden is inderdaad de oplossing!!!
Vind ik leuk
John M. +5124
dinsdag 6 november 2018 om 19:42
Als niemand een abonnement op PayTV neemt wordt het niks, dus als het zover komt, boycotten die hap.
Vind ik leuk
RtdDub +13295
dinsdag 6 november 2018 om 22:02
" Het gaat tegenwoordig om fans uit Shanghai en Tokio. Die markt."

Het is heel lang geleden dat Mulder iets zinnigs zegt en ik het er mee eens ben.

Maar hier is het dan toch.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws