Mulder windt zich op: 'Supporters worden hier totaal genegeerd'

    Mulder windt zich op: 'Supporters worden hier totaal genegeerd'

    dinsdag 6 november 2018 om 17:30

    Jan Mulder voelt niets voor een eventuele Super League. Volgens de oud-voetballer en analist wordt er bij de plannen totaal geen rekening gehouden met wat de supporters willen.

    "Dan gaat het helemaal mis. Die financiën zouden gelijk moeten blijven", is Mulder stellig bij Sporza als hij het heeft over de Super League. In deze Super League zouden zeven clubs, waaronder Bayern München, Real Madrid en FC Barcelona, uit de Champions League willen stappen en een eigen competitie willen beginnen, aangevuld met negen 'gastploegen'.

    Mulder vindt dat clubs bij deze nieuwe competitie van zestien clubs alleen maar aan zichzelf denken. "Bayern München wil bijvoorbeeld een aantal keer per seizoen tegen Real Madrid spelen. Terwijl ik vind dat het net om Bayern München tegen Hannover '96 gaat. Voetbal leeft nu eenmaal van traditie. Supporters worden hier totaal genegeerd. Het gaat tegenwoordig om fans uit Shanghai en Tokio. Die markt."

    Plaats een reactie

    Roger Otten +1163
    dinsdag 6 november 2018 om 17:35
    Ja weg met deze troep. We krijgen al niks meer te zien, wordt ons dit nu ook nog afgepakt.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +421
    dinsdag 6 november 2018 om 17:36
    Mensen vinden uitzonderlijke wedstrijden leuk omdat ze uitzonderlijk zijn. Elk jaar real bayern worden ze zat.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1163
    dinsdag 6 november 2018 om 17:38
    Ja maar als die loempia’s in Azië gaan betalen, en daar ook nog eens die Amerikaanse hamburgers bijkomen zijn we gewoon weer de sigaar.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +421
    dinsdag 6 november 2018 om 17:52
    Die wegen niet op tegen het eigen publiek wat afhaakt. Misschien op de erg lange termijn maar nooit helemaal. En de clubs hebben daar de lange financiële adem niet voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 17:54
    Het eigen publiek zal ze een worst wezen. Die miljard Chinezen zijn veel belangrijker. Of die miljard Indiërs.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9799
    dinsdag 6 november 2018 om 17:41
    Als het doorgaat zijn er in ieder geval geen Nederlandse vertegenwoordigers.
    Vind ik leuk
    Strijp +13414
    dinsdag 6 november 2018 om 17:41
    Gewoon laten doen, is de marktwerking en de keuze die deze clubs zelf maken. Echter, geloof ik erin dat het niet ten goede zal komen van de clubs zelf. De charme van de CL is dat je de beste bent van iedereen in Europa, en dat je iedereen hebt uitgeschakeld. Wanneer je een externe competitie maakt is het hetzelfde als landskampioen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 17:41
    Bij Feyenoord wordt toch al geen rekening gehouden wat supporters willen, dus zijn zij dat wel gewend.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1970
    dinsdag 6 november 2018 om 18:25
    Denk je dat feyenoord kans maakt op deelname in de superleague?
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 18:29
    Dat bedoelt hij denk ik niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 18:32
    feyenoord niet, maar Feyenoord wel...............in de toekomst dan;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 17:43
    Niet doen! Heel slecht voor het voetbal worden de goede clubs alleen maar rijker van.

    En Bayern wordt nu overal als voorbeeld genoemd en word hier als eerste genoemd, maar waar is dat op gebaseerd? Bayern wordt al jaren flink overschat sinds Müller, Ribery en Robben het niet meer kunnen belopen. Horen al 2/3 jaar niet meer bij de absolute top.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 17:57
    Met een miljard extra wel. Dan zijn al die 14 clubs ver uit de besten. En alle goede spelers, willen dan in die competitie spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 19:09
    Ja en daar zit Spurs niet eens bij, maar volgens wetenschappelijk onderzoek is Spurs nr 5 of 6 van de wereld gebaseerd op resultaten van de afgelopen 5 jaar.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2659
    dinsdag 6 november 2018 om 17:45
    Ik geloof dat het rond 1988 was dat PSV ook wel iets zag in een Europese competitie. Die gedachte is inmiddels helemaal vervlogen.

    Het wordt tijd dat deze 'top' clubs, die alsmaar worden bevoordeeld door de UEFA eens aardig op hun gezichtje gaan.

    Het wordt tijd dat de UEFA van die landen-coefficient afstapt en de club-coefficient meer doorslag gevend gaat maken.

    Man U denkt echt dat ze nog steeds een top club zijn, maar ze zitten zelfs alleen in Engeland al jaren ver van de top af.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 20:21
    Ja, Harry van Raay pleitte toendertijd daar al voor, vlak daarna kwam de Uefa met de CL op de proppen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 17:48
    Wat de sponsors willen is veel belangrijker. Supporters daar heb je alleen maar last van.
    Misschien moeten ze voortaan poppen op die stoeltjes zetten, en wekelijks een beetje afstoffen.
    Bij een toneelspel horen ten slotte wel wat kijkers. En wie dat dan zijn, dat zal de directie een worst wezen.
    De show moet doorgaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 17:52]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2659
    dinsdag 6 november 2018 om 18:03
    Tja, geld
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 17:56
    Laat ze toch lekker hun gang gaan. Welke supporter gaat er nu een paar keer per jaar naar Ajax - FC Bayern... na een jaar of 2 is de lol ervan af en komen er geen toeschouwers meer en de TV gelden dalen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 18:00
    Het gaat niet om de toeschouwers. Dat zijn er maar een paar. Het gaat om die miljard tv kijkers.
    Die toeschouwers zijn die mensen waar je last van hebt. Die kosten bijna geld, met beveiliging etc. En die beginnen te fluiten bij een achterstand.

    Nee, iedereen moet lekker enthousiast zijn. Misschien moeten ze de toeschouwers gaan betalen, voor een leuke sfeer. Dat staat en klinkt zo leuk op tv.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 18:01]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2659
    dinsdag 6 november 2018 om 18:08
    Natuurlijk levert een miljard Chineesjes die voor de buis hangen en geen verstand van voetbal hebben veel meer op dan 50.000 toeschouwers in een stadium.

    Wat het allerleukste is, dat die Chineesje helemaal geen voetbal kijken. Ze kennen wel alle spelers en uitslagen uit hun hoofd omdat ze op voetbal gokken, maar lezen voornamelijk uitslagen in kranten. Aziaten kijken nauwelijks voetbal. En toch blijft dat geld naar de UEFA toestromen. Vreemd wel soms.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 18:28
    En daar gaat het uiteindelijk weer om. Of er iemand wel kijkt, interesseert eigenlijk niemand wat.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3564
    dinsdag 6 november 2018 om 18:00
    Is het heel relevant om te weten wat Jan Mulder hiervan vindt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 18:02
    Dat kun je je van jouw reactie ook afvragen. Enz. Enz.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2659
    dinsdag 6 november 2018 om 18:03
    In dit geval wel, ja
    Vind ik leuk
    bergerac +30
    dinsdag 6 november 2018 om 18:21
    Ik denk niet dat de FIFA en UEFA hier mee akkoord gaan en als men het dan door zet worden spelers en trainers overal voor geschorst denk ik.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2730
    dinsdag 6 november 2018 om 18:50
    DeUEFA heeft haar standpunt al heel duidelijk gemaakt. Seferin geeft aan zich met hand en tand te gaan verzetten. Zal ook eigenbelang zijn maar dat is weer wat anders.
    Vind ik leuk
    Emnu +3803
    dinsdag 6 november 2018 om 18:26
    Kan n flinke bom zijn onder het interlandvoetbal.

    Ik kan me niet voorstellen dat de UEFA en FIFA n dergelijke competitie sanctioneren.

    Logische stap zou zijn om clubs en spelers van allle reguliere competities uit te sluiten, inclusief interlandvoetbal.

    In Nederland zijn we zelf getuige geweest hoe ineffectief dat is, getuige de invoering van betaald voetbal.
    En toen ging t om n paar knaken, nu om vele miljoenen.

    De rijkste clubs (lees: de clubs die in de Super League uitkomen) zullen nog hogere transfersommen en salarissen betalen waardoor we straks n WK zonder mBappe, Neymar, Hazard, de Bruyne etc etc zullen voorgeschoteld krijgen.

    Benieuwd hoe lang de grote bonden dan hun poot nog stijf houden.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 18:28
    Helemaal met Jan eens. Ben ook tegen inkrimping eredivisie, wil meer weerstand opbouwen breidt de ere uit naar 20. Geen enkel holland heeft een divisie van 18 of minder.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2659
    dinsdag 6 november 2018 om 18:33
    Velen denken dat inkrimpen de oplossing is, maar utbreiden is inderdaad de oplossing!!!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1194
    dinsdag 6 november 2018 om 19:19
    Goed zo Mulder; zeg er wat van.
    Vind ik leuk
    Leozao +4233
    dinsdag 6 november 2018 om 19:36
    Money talks..
    Vind ik leuk
    John M. +4794
    dinsdag 6 november 2018 om 19:42
    Als niemand een abonnement op PayTV neemt wordt het niks, dus als het zover komt, boycotten die hap.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 20:23
    Gewoon boycotten die tjap tjoy en tulbanden, paella. Ook op hun tv zenders! Dan drogen hun bronnen heel snel op hopelijk en is er weer ruimte voor het spelletje zoals het bedoeld is, namelijk gewoon achter je eigen clubje uit je omgeving gaan staan en een leuke competitie zowel nationaal als internationaal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    dinsdag 6 november 2018 om 22:02
    " Het gaat tegenwoordig om fans uit Shanghai en Tokio. Die markt."

    Het is heel lang geleden dat Mulder iets zinnigs zegt en ik het er mee eens ben.

    Maar hier is het dan toch.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws