'Zwaar teleurgesteld' Ajax maakt korte metten met standpunt van Den Haag

    'Zwaar teleurgesteld' Ajax maakt korte metten met standpunt van Den Haag

    dinsdag 6 november 2018 om 22:26

    Ajax toont weinig begrip voor het besluit van de gemeente Den Haag om ook dit seizoen geen uitsupporters toe te laten tijdens de duels met ADO Den Haag. De Amsterdamse club stelt in een verklaring 'zwaar teleurgesteld' te zijn.

    Ajax moest het besluit dinsdag via de media vernemen. Het standpunt van burgemeester Krikke werd later nog wel per mail toegestuurd.

    Ajax verwijst naar het feit dat na de bekerwedstrijd tegen Scheveningen in 2017 gesprekken zijn opgestart met alle betrokken partijen, waaronder de KNVB, de politie en beide clubs. Dat resulteerde al in een plan van aanpak. Daarin staat onder meer beschreven hoe de komende jaren uitfans weer gefaseerd toegelaten kunnen worden. 'Meermaals werd benadrukt dat alle betrokkenen gezamenlijk bezig waren aan een gedegen proces dat door alle partijen breed gedragen werd.'

    'Ajax is daarom niet alleen teleurgesteld in maar ook verbaasd over de uitspraken van de burgemeester', luidt de reactie uit de hoofdstad. 'Het verwondert Ajax tevens dat een stad als Den Haag 'bovenmatige politie inzet' nodig zegt te hebben om 4 bussen Ajax-supporters te ontvangen in een stadion dat bij de opening werd aangeprezen als het meest veilige van Nederland.'

    Ook het argument dat er onvoldoende draagvlak zou zijn onder ADO-fans is volgens Ajax 'geen reden om af te wijken van het licentie-reglement van de KNVB, dat voorschrijft dat supporters van de bezoekende club gefaciliteerd moeten worden om de wedstrijd te kunnen bezoeken.'

    Ajax meent tot slot dat er 'lef' getoond moet worden om het plan van aanpak uit te voeren. 'Ajax blijft op het standpunt dat voetbal van en voor iedereen is, dus ook voor fans van de tegenstander.'

    Lees hier de hele verklaring van Ajax

    Plaats een reactie

    dinsdag 6 november 2018 om 22:35
    Overal uitsupporters of nergens, gaat nergens over dit. Minimale vorm van competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 22:44
    dan ook overal hetzelfde eten en drinken in de stadions/uitvakken..
    Vind ik leuk
    TheMariner +3477
    dinsdag 6 november 2018 om 23:00
    En iedereen hetzelfde spelersbudget is ook eerlijker.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    dinsdag 6 november 2018 om 23:20
    Staat dat in de reglementen dan?
    Dat over de supporters wel, dus wie roept er hier iets doms? Ja, jij!
    Vind ik leuk
    TheMariner +3477
    dinsdag 6 november 2018 om 23:33
    Hij praat over competitievervalsing en daar reageer ik op. Ik weet niet waar jij iets leest over reglementen.
    Maar als jij het er persé over wil hebben, wat staat er dan eigenlijk precies in de reglementen waar je op doelt?
    Ik zal je helpen, De burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid in de gemeente. Hij moet voorkomen dat er overlast is, en ordeverstoringen bestrijden. Hij mag openbare bijeenkomsten verbieden als er geen garantie voor de veiligheid is.
    Snap je het?

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    dinsdag 6 november 2018 om 23:37
    Uhm, misschien in de tekst zelf?
    Hij refereert daar ook naar door te herhalen dat het overal met uit en thuis supporters hoort te zijn.

    Of ben jij er zo een die graag bijdehand doet qua opmerkingen, maar eigenlijk niet weet waar het over gaat?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:49
    jij moet altijd het laatste woord hebben is het niet oke, om dat jij het bent je hebt gelijk tevreden .zo en nu naar bed joh
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    woensdag 7 november 2018 om 19:51
    Stoere praat voor iemand die is uitgeluld..
    Vind ik leuk
    Korm +36757
    dinsdag 6 november 2018 om 22:59
    Als je gedraag is er niks aan de hand
    Vind ik leuk
    3Bier +9849
    dinsdag 6 november 2018 om 23:20
    Ik weet dat de Ajax supporters geen lieverdjes zijn maar het gaat er hier om dat er een zooitje Den Haag supporters als psychopaten reageren als er Ajax supporters op bezoek komen. Omdat de Den Haag supporters zich niet kunnen gedragen worden de Ajax supporters geweerd.
    Vind ik leuk
    Korm +36757
    dinsdag 6 november 2018 om 23:26
    Denk niet dat je een juiste blik heb op deze situatie
    Vind ik leuk
    3Bier +9849
    woensdag 7 november 2018 om 07:30
    Ja toch echt zo. Dit is ook door sommige Den Haag supporters hier op de site bevestigd. Ajax werkt bij een aantal nou eenmaal als een rode lap op een stier. Zelfs als er geen uitsupporters zijn worden er nog Den Haag supporters opgepakt rond deze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Korm +36757
    woensdag 7 november 2018 om 08:41
    Dat bij sommige werkt als een rode lap ben ik met je eens maar laten we vooral niet doen dat Ajax lieverdjes zijn. Zo'n kampioenswedstrijd van PSV waar het ajaxvak fakkels naar beneden in een vol vak gooien is natuurlijk niet goed te praten. De rellen op elkaars supportershome is ook niewt goed te praten. Als er wat gebeurd in den haag dan is er maar 1 schuldig en dat is den haag dus ik snap dat men de ajax supporters weren. Den haag is niet de enige issue die ajax heeft he, in utrecht, Rotterdam en zelfs heerenveen staan ze niet te springen om de ajax supporters te ontvangen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5398
    woensdag 7 november 2018 om 03:15
    Het leuke is, dat Den Haag al net zolang niet welkom is in Amsterdam. Das dus precies hetzelfde en Ajax overtreedt de regels waar ze nu zo op hameren net zo hard.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 05:41
    Oh ja, want Ajax moet Den Haag wel toelaten terwijl wij niet welkom zijn in Den Haag? Dat zou pas achterlijk zijn. Jullie vertikken het om mee te werken, dan ook geen Amsterdam voor jullie.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5398
    woensdag 7 november 2018 om 19:11
    Dus als jij door rood rijdt, mag ik het ook? En mag ik zelfs luidkeels eisen dat jij niet meer door rood mag rijden?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 04:34
    Nee, met door rood rijden breng je levens in gevaar, met het weren van jullie niet. Onwijs slecht voorbeeld.
    Vind ik leuk
    3Bier +9849
    woensdag 7 november 2018 om 07:27
    Ik vind ook dat Ajax daar boven moet staan en de Den Haag supporters gewoon moet toelaten in de Arena. Ik heb zo'n vermoeden dat de leiding dat ook prima vindt maar dat ze niet hun eigen ''harde kern'' in het harnas willen jagen. Die denken over het algemeen net zoals Dasper Kolberg hier boven mij. En die snappen niet dat je door het toelaten van Den Haag supporters je laat zien wat voor grote club je bent. Het zou in ieder geval de eerste stap zijn in de goede richting.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5398
    woensdag 7 november 2018 om 03:16
    Competitievervalsing? Hoe kom je daarop?
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    dinsdag 6 november 2018 om 22:35
    Ajax doet huilie huilie, hoe typisch....
    Vind ik leuk
    035 +5886
    dinsdag 6 november 2018 om 22:43
    Wat is daar typisch aan?
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    dinsdag 6 november 2018 om 22:47
    Omdat zij dat altijd doen als hun iets niet zint
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    appeltje +872
    dinsdag 6 november 2018 om 22:55
    Wie is hun?
    Vind ik leuk
    035 +5886
    dinsdag 6 november 2018 om 22:55
    Zou jij zomaar een Ajax-fan kunnen zijn. :-)
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    dinsdag 6 november 2018 om 22:59
    Ik ga nog liever dood.
    Vind ik leuk
    035 +5886
    dinsdag 6 november 2018 om 23:01
    Voor mij hoeft dat niet maar ik hou je niet tegen.
    Vind ik leuk
    Xero +77
    dinsdag 6 november 2018 om 22:58
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 23:28]
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    dinsdag 6 november 2018 om 23:00
    Zozo, een hele stad over één kam scheren omdat ik een meninkje heb over een paar 100 man van Ajax niet naar Den Haag mogen komen, je moet maar durven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    Xero +77
    dinsdag 6 november 2018 om 23:05
    Ik baseer deze opmerking niet alleen op jouw nietszeggende mening
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    dinsdag 6 november 2018 om 23:08
    Nee, jij hebt natuurlijk een gedegen onderzoek gedaan over hoe dom de gemiddelde hagenees wel niet is.

    Vind ik leuk
    Xero +77
    dinsdag 6 november 2018 om 23:14
    Ik hoef geen onderzoek te doen om tot deze conclusie te komen
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    woensdag 7 november 2018 om 09:36
    Toont maar weer aan hoe dom je werkelijk bent.
    Vind ik leuk
    Xero +77
    woensdag 7 november 2018 om 14:58
    Nee het toont aan hoe weinig jij van de meest simpele dingen snapt
    Vind ik leuk
    base +2334
    dinsdag 6 november 2018 om 23:19
    Omdat jullie te bang zijn om supporters binnen te laten doet AJAX huilie huilie ?
    De regering zit niet voor niks in Den Haag daar zitten alle huigelaars en mietjes.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 23:20]
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    woensdag 7 november 2018 om 09:37
    Ja huilie huilie zoals jullie dat altijd doen, en die mensen in de regering, de meeste komen uit amsterdam #justsaying
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 22:36
    Scheiterds. En dat voor hagenezen.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +5001
    woensdag 7 november 2018 om 00:32
    Dan zijn het blijkbaar Hagenaars.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +203
    dinsdag 6 november 2018 om 22:37
    voetbal supporters in het algemeen verpesten het voor de goeien. Ga lekker achter je tv zitten, stuk rustiger
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1992
    dinsdag 6 november 2018 om 22:40
    Dit moet toch op termijn gewoon kunnen? Als er een gedegen plan van aanpak ligt en beide supportersgroepen zich ook aan die afspraken houden in de vorm van een proeftijd of iets dergelijks dan moet het toch haalbaar zijn? Het blijft jammer dat het voetbal en de supporters hieronder lijden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 22:44
    Nee dat kan niet. Het is niet zo zeer dat er rellen komen. Probleem is wat er ook gebeurt er gaat altijd naar ADO gewezen worden dus vanaf ons kant gezien kunnen wij alleen maar verliezen dus is het beter als ze gewoon niet komen. Jammer maar t zij zo
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1992
    dinsdag 6 november 2018 om 22:45
    Dat wist ik niet! Jammer dat ADO veelal de schuld krijgt.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 01:18
    Dat gebeurd al sinds mensheugenis..
    Vind ik leuk
    base +2334
    dinsdag 6 november 2018 om 23:21
    En jullie hebben een reputatie van schatjes?
    Dan maar ook geen supporters van jullie mee naar alle uit wedstrijden.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    dinsdag 6 november 2018 om 23:23
    Oh ja, dus doordat jullie leeghoofden (kennelijk) niets anders kun doen als hatelijke liedjes zingen (zelfs als de uitsupporters er niet zijn) moet de tegenstander zijn supporters maar thuis laten?
    Jullie zouden ook gewoon je club kunnen steunen en dan is er niets waar jullie de schuld van kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 12:13
    Hatelijke liedjes gaan over en weer. Geen enkel probleem. Helaas hebben de supporters van ajax een heel strategische geuzennaam gekozen en ook nog een paar grote schreeuwers uit juist die groep, die heel goed naar anderen kunnen wijzen.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    woensdag 7 november 2018 om 12:35
    hahahaha, jij begrijpt het begrip geuzennaam totaal niet!
    En derhalve ben jij hier dus degene die zit te roeptoeteren en naar anderen zit te wijzen.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 12:40
    Neem ik de plaats van ajaxsupporters eens in, is het nog niet goed.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    woensdag 7 november 2018 om 12:44
    ahum, jouw reactie was zeker en vast vanuit het perspectief van een Ajacied..
    Je krijgt op deze manier wel eenzelfde gok als dat zij hebben, Pinokkio!
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 13:33
    Bij Pinokkio is dat niets, dat een flinke zaag niet op kan lossen......
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    woensdag 7 november 2018 om 15:29
    Begin maar met zagen dan..
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    donderdag 8 november 2018 om 08:49
    Bij mij is er nog niets gegroeid.....
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    donderdag 8 november 2018 om 11:54
    Ach, misschien kom je ermee weg omdat je echt niet weet dat een geuzennaam niet te kiezen valt.. ;)
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    donderdag 8 november 2018 om 14:59
    Kom eens terug als je mijn leeftijd hebt... en wel weet waar je het over hebt.... ;)
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    donderdag 8 november 2018 om 17:27
    Sorry, kleuter leeftijd al een tijdje gepasseerd.. En ik ben geen Benjemin Buttens.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    dinsdag 6 november 2018 om 23:00
    Weet zeker dat het toelaten van Ajacieden op Spangen mogelijk is, zodra Sparta weer eens in de ED speelt...
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1992
    woensdag 7 november 2018 om 08:17
    Het blijft diep zitten he haha. Maar ja dat kan zeker!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 09:23
    Diep zit t absoluut niet. Maar af en toe dollen en trollen, moet kunnen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1992
    woensdag 7 november 2018 om 10:11
    Dat is waar! Ik zag het ook als een grapje hoor.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 13:40
    En zo leg ut!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    dinsdag 6 november 2018 om 22:40
    Zo. Gaan we even trollen. Dit zou elke Nederlandse gemeente moeten doen. Wie wil er nou Ajacieden in je stadion?.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1357
    dinsdag 6 november 2018 om 22:44
    Jij weet ook niet van ophouden he zuiger ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    dinsdag 6 november 2018 om 22:57
    Klopt.
    Vind ik leuk
    base +2334
    dinsdag 6 november 2018 om 23:23
    Waar blijft dat stadion van jullie?
    2000 nooit niet ?
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    dinsdag 6 november 2018 om 23:58
    Lees je geen kranten? 2023, kun je overal terug vinden. Tenminste, als je dat wíl weten. Hoe is het leven trouwens in Zeeland?
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    woensdag 7 november 2018 om 09:39
    Een ajacied die kan lezen, zijn die er dan?
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 13:47
    Een echte wel.. de meelopers niet?
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    dinsdag 6 november 2018 om 23:29
    Jij bent overduidelijk een ervaren zuiger van vleeslolly's.. Echt, het begint met hand in hand lopen met je kameraden en eindigt altijd in het zelfde.
    Geen zorgen jij mag straks wel gewoon naar Amsterdam om weer bij de gaypride aanwezig te zijn. De meeste Ajacieden zullen nog gewoon naar je zwaaien ook.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    dinsdag 6 november 2018 om 23:57
    Kom alleen voor Paradiso en/of de Melkweg naar het mooie Amsterdam.
    Ben jij weer eens uit 't Mandje gegooid? Ben je je sterbleek-afspraak vergeten? Meid, je scheurt bijna uit je panty van frustratie. Ontspan je nou joh, en ga weer in je sling hangen. Je meester komt er zó weer aan.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    dinsdag 6 november 2018 om 23:59
    Wat? Misschien kan jij behalve niet praten met je mond vol ook beter niet typen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 00:01
    Doet zeer heh,, van repliek gediend worden. En nu terug je sling in, meid!
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    woensdag 7 november 2018 om 00:04
    Wat? Kom nou gewoon pas weer reageren als je klaar bent met je klant, dit komt nogal onduidelijk over.
    Kluif ze oude relnicht.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 00:41
    Het komt alleen onduidelijk op jou over, omdat je die paar eurootjes die jij 's avonds op de Oeverlanden op je knietjes verdiend, meteen opmaakt aan die goedkope drugs. Daar heb je inmiddels een aardig deel van je hersens mee kapotgespoten en -gesnoven.
    Laat je gewoon eens opnemen. En tot die tijd, beter om VP links te laten liggen. Er komt geen zinnig woord uit die doorgepaalde keel van je.

    Sterkte, verder. Kirk-out.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 00:42]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 01:20
    Zo zou elke gemeente er verstandig aan doen om dat tuig uit Amsterdam te weren. Ze zijn nog verontwaardigd ook waarom dat ze niet welkom zijn. Het moet niet gekker worden zeg!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 05:48
    Oh ja, want jullie zijn heilige boontjes? Bij jullie misdragen niet alleen supporters zich, maar ook spelers (lees: Lex Immers op jacht)
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 09:28
    Ach.. een dolletje hier, een trolletje daar... niet te serieus nemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:53
    Je hebt eigenlijk ook gelijk, Blindsy!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 13:46
    Al blijkt dat die elmagico070 wel ver gaat in zn praatjes...
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 18:28
    Waar ga ik te ver in mijn praatjes? Zeg gewoon hoe het er aan toegaat meer niet.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 18:30
    Nou, je draafde wat door.
    Maar ik snap het wel, hoor. Ajax heeft dat effect nu eenmaal op veel mensen 😉.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 18:37
    Jij kan er anders ook wat van😉


    Zo. Gaan we even trollen. Dit zou elke Nederlandse gemeente moeten doen. Wie wil er nou Ajacieden in je stadion?.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 11:28
    Wie lokt dit soort reactie uit door keuze van een zgn geuzennaam, die bij tegenreactie door buitenstaanders (lees: andere ajax-supporters) als anti-semitisch uitgelegd kan worden? Luister naar jullie eigen bestuur en stop met die strategisch gekozen geuzennaam en er is een stap in de goede richting. Als jullie gewoon de, meer toepasselijke, geuzennaam boeren zouden gebruiken, zou niemand vallen over het op 'boerenjacht' gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:09
    Maak je nou speciaal dit account aan om op mij te reageren ? Maar zit je nu die racistische leuzen en daarmee dus de ADO supporters te rechtvaardigen ? Dat Ajax supporters deze geuzennaam in stand houden is zeker niet best, maar om vervolgens daar racistische leuzen over te maken en het dan vervolgens gaan te rechtvaardigen is natuurlijk nog erger.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 12:27
    Je hebt het wel erg hoog in je bol..... Een account aanmaken speciaal voor jou? Was men inloggegevens kwijt en ben maar opnieuw begonnen.

    Je snapt zelf, dat het gebruik van 'joden' spreekkoren uitlokt, die anti-semitisch uitgelegd kunnen worden (en zo ook worden uitgelegd door belanghebbenden), maar het in feiteniet zijn. Vul willekeurig welke andere geuzennaam in voor 'jacht' en er ligt geen hond van wakker.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:30
    Dan nog is het toch niet goed te praten dat er racistische leuzen van worden gemaakt ? Als je dat niet in kan zien... wij als Ajax supporters geven misschien de voorzet, maar jullie willen hem maar al te graag binnen koppen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 12:39
    Het zijn in de basis geen anti-semitische leuzen. Met 'joden' wordt niet het volk Joden (nu wel met een hoofdletter), maar de supporters van ajax bedoeld.

    Zing 'we gaan op boerenjacht' en er kraait geen haan naar, terwijl daar ook alleen de supporters van de Graafschap mee bedoeld worden en bv op 'lampjesjacht' gaan is ook geen probleem. In dit geval is de dubbele betekenis (dubbele uitleg van 'joden') het probleem.

    Natuurlijk wordt die voorzet ingekopt. Net als andere supportersgroepen met hun geuzennaam 'belachelijk' gemaakt worden. Alleen in jullie geval veroorzaakt de dubbele betekenis een nogal vervelende bijwerking. Het geeft scheve gezichten, als je ziet, dat de oorzaak (het gebruik van die naam) niet wordt aangepakt en de reactie uitgebreid op iedere voorpagina verschijnt.

    Dat laatste is juist, waar men in Den Haag vanaf is en dat wil men graag zo houden. De oorzaak weghouden is dan het makkelijkst, zeker als het ook nog eens 40% per jaar scheelt op de politie-inzet.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 12:44
    Ik snap je punt wel, maar vind de supporters die daar racistische leuzen van maken geen haar beter. Ook al is het natuurlijk gericht tegen de Ajax supporters en niet tegen de Joden, het blijft onsmakelijk (en dat is OOK Ajax zijn schuld). Maar ook als de naam verboden gaat worden krijg je zulke leuzen. Hamas, ... aan het gas. JHK. Ze zijn er al, en liggen op het puntje van ieders tong.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 13:31
    Natuurlijk zijn de Hamas-leuzen niet echt smakelijk. Net als het 'bommen op Rotterdam' trouwens.

    En inderdaad, de 'schade' is in een ver verleden al gedaan.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    woensdag 7 november 2018 om 13:43
    Volgens mij was er eerst verwijzen naar een zgn. Joodse achterban, en toen dat met schelden gepaard ging, werd het als geuzennaam aangenomen door de Ajax-aanhang.
    Maar ik kan mij vergissen, uiteraard..
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    donderdag 8 november 2018 om 08:30
    Dat is inderdaad het verweer van de ajax-aanhang (schuld bij anderen leggen...?), maar mensen, die het begin hebben meegemaakt, geven aan, dat die geuzennaam wel degelijk eerst door de ajax-aanhang gebruikt werd en dus niet omgekeerd. Er was een Joodse achterban, maar die was er bv in Den Haag ook en er werd daar toen nog niet op gescholden. Dat kwam pas, toen het als een geuzennaam gebruikt werd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    Blindsy +12578
    donderdag 8 november 2018 om 08:52
    Tja.. het is wel typisch Ajax om bij tegenslag de schuld bij anderen te leggen (veld, scheidsrechter etc).
    Las vandeweek hier op VP al weer dat kampioen worden niks voorstelt. Europees succes, dáár gaat het om.
    Andermans succes kleiner maken, ook typisch Ajax.
    Maar man, man, dat zeiden ex-spelers zelfs op tv.. in de weken voordat ze de EL-finale verloren, en Feyenoord kampioen werd.
    En dan weer huiliehuilie doen als de rest van NL weer 'niets in Amsterdam' zingt.
    Tja.. 😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 22:41
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    dinsdag 6 november 2018 om 23:13
    Gerapporteerd vanwege je woordkeuze. Beschamend!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 02:06
    Rapporteer je ook de beschamende teksten van je mede Ajacieden of is het weer willekeur?
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    woensdag 7 november 2018 om 07:15
    Als er racisme in voorkomt doe ik dat ook bij Ajacieden. Maak er geen zielig verhaal van, het is ongepast, punt.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 08:50
    Zie en zag anders genoeg reacties van Ajacieden met racisme staan...?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:50]
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    woensdag 7 november 2018 om 09:40
    Natuurlijk niet, die NSBer is stil zodra het om zijn medesupporters gaat
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 09:44
    Dat is zo typisch ajaciedjes. Sneu volk is het!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 06:17
    Ff serieus? rapporteer je nu werkelijk voor mn woordkeuze, waarop ik het gewoon netjes zeg? Jij zal het wel heel zwaar hebben in het dagelijks leven in deze grote boze wereld!
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    woensdag 7 november 2018 om 07:13
    Je kunt er van alles bij gaan bedenken, daarmee wordt jouw gedrag niet ineens positiever. Ben wel benieuwd naar je uitleg van je woordkeuze. Waarom je niet gewoon Ajacieden zegt.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    woensdag 7 november 2018 om 09:41
    Ze noemen zichzelf toch ook joden?
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 11:29
    Klopt en daar ligt nu net de kern van het probleem....
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    woensdag 7 november 2018 om 15:18
    Wie doen dat? Een paar supporters. Ik hoor het zelden nog. Zeker niet massaal. Maar jij noemde het geen Joden. Jij gaat voor uiterlijke kenmerken en vindt dat nog grappig ook. Vind ik heel ongelast ja. Mijn kinderen gaan zo niet opgevoed wórden, en in mijn beroep ga ik dit soort onzin ook nooit roepen.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    woensdag 7 november 2018 om 18:58
    Hele vakken roepen dat ze joden zijn, zijn er niet een paar, misschien is wat minder mastruberen dan hoor je het beter, NSBer.
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    woensdag 7 november 2018 om 19:00
    Fijne afsluiter. Ook zo onnodig!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:52
    ik vind dat ik het nog netjes zeg met neuzen inplaats van joden bij de naam joden kunnen zij zich die echt jood zijn zich aangesproken voelen waarop ik doel op de supporters van Ajax die zich dus zelf zo noemen en overal de Israëlische vlag mee naar toenemen. Maar als je bij het woord neuzen al gaat reporteren waar is dat goed voor dan? Ben ook wel benieuwd naar jou uitleg?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10850
    dinsdag 6 november 2018 om 22:44
    Treurig dat dit anno 2018 klaarblijkelijk in een land als Nederland niet mogelijk is. Zonde dat er door het toedoen van een paar idioten (aan beide kanten) de vele welwillende supporters hieronder moeten lijden.
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    dinsdag 6 november 2018 om 23:14
    Afgelopen week Borussia Mönchengladbach- Leverkussen geweest. Daar zitten de supporters gewoon door elkaar! Geen gedoe, gewoon juichen. Ongelooflijk!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 00:21
    Je volgt de Duitse competitie wel heel selectief. Er zijn ook wedstrijden waarbij de supporters elkaar te lijf gaan.
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    woensdag 7 november 2018 om 07:16
    Weet ik niet. Is dat zo?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:36
    Ja. Laat Red Bull maar naar Dortmund komen. Dan heeft de politie de handen vol.
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    woensdag 7 november 2018 om 15:22
    Overigens... je leest nergens dat ik selectief volg. Ik zeg dat ik bij die wedstrijd ben geweest. Zaten allemaal rode shirts van Leverkusen in het vak. Die juichten bij alle 5 de doelpuntenmakers van Leverkusen. Zaten 5 meter van het uitvak. Die supporters daagden ons natuurlijk een beetje uit na elk doelpunt. Niemand van de supporters van BMG die het iets interesseerde of er agressief van werd.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3166
    dinsdag 6 november 2018 om 22:46
    had ajax gisteren moeten doen voor de willem 2 supporters
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 02:09
    Hand in eigen boezem steken kennen ze daar niet, het is daar altijd vingertje wijzen. Stelletje huilebalken zijn het!!!
    Vind ik leuk
    John040 +2379
    dinsdag 6 november 2018 om 22:52
    Ajaxfans misdragen zich overal vooral thuis dus zou mij niet verbazen dat ze ook straks bij meerdere clubs worden geweigerd.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 11:31
    Zou wel erg veel politie-inzet (belastingcenten en blauw op straat ) schelen. Als het bij iedere club 40% van de totale jaarlijkse inzet scheelt, lijkt het me de moeite waard.
    Vind ik leuk
    Xero +77
    dinsdag 6 november 2018 om 22:56
    Ach ja had ook niet anders verwacht van die mietjes uit Den Haag
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 23:14
    Owwwww......
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 02:12
    Mietjes zijn diegene die laf een honk hebben aangevallen waar 10 man binnen zat en de meesten daarvan nog minderjarig waren!!! Dat je het woord mietjes in je grote mond neemt..pffffff omgekeerde wereld dit.
    Vind ik leuk
    Xero +77
    woensdag 7 november 2018 om 15:01
    Zo moeilijk is dat anders niet... Het is een heel simpel woord dat precies de houding van de gemeente Den Haag omschrijft
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 15:08
    En de houding van die kanslozen die eisen dat ze welkom moeten zijn?
    Vind ik leuk
    Xero +77
    woensdag 7 november 2018 om 15:17
    Eisen? Volgens mij probeert Ajax gewoon op een normale manier te regelen dat er weer uit supporters bij wedstrijden aanwezig mogen zijn
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 15:18
    Ik heb het over de uitspraak van de supportersvereniging.
    Vind ik leuk
    Xero +77
    woensdag 7 november 2018 om 15:25
    In dit hele artikel staat niks over uitspraken van een supportersvereniging

    Dus ik laat je hier een stuk lezen dat wel in dit artikel staat

    Ook het argument dat er onvoldoende draagvlak zou zijn onder ADO-fans is volgens Ajax 'geen reden om af te wijken van het licentie-reglement van de KNVB, dat voorschrijft dat supporters van de bezoekende club gefaciliteerd moeten worden om de wedstrijd te kunnen bezoeken.'
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 15:28
    Het ene heeft verband met het andere. Het gaat hier tenslotte over de supporters
    Vind ik leuk
    Xero +77
    woensdag 7 november 2018 om 15:33
    Dat snap ik zelf ook wel... Maar waarom haal je dan uitspraken van een supportersvereniging erbij terwijl dat niks met dit artikel te maken heeft
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +239
    dinsdag 6 november 2018 om 22:56
    De boefjes uit Adam maken het er zelf naar.
    Hier is geen schifting gemaakt waardoor ‘het tuig’ gewoon mee kan. Ik snap het wel want als ze raddraaiers uitsluiten krijgen ze de vakjes bij uitwedstrijden niet vol.

    Bij ons (Feyenoord) is die schifting wel gemaakt en gaan we gewoon met de auto naar Den Haag. Zonder problemen overigens. Geld ook wedstrijden als Nac uit. Lekker met de auto.

    Het legioen heeft ook raddraaiers maar zonder hen is nog elke uitwedstrijd binnen enkele seconde uitverkocht maar kunnen de vaste fans wel altijd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    base +2334
    dinsdag 6 november 2018 om 23:28
    Och gut kleuter.
    Wij komen met meer want dat is het enige wat jullie nog kunnen winnen voetballen is niet jullie sterkste kant.
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    dinsdag 6 november 2018 om 23:41
    Doet de bijnaam kakkerlak weer eer aan.. Vanonder elke kliko en steen, komt er een! ;)
    Vind ik leuk
    allround +1659
    woensdag 7 november 2018 om 12:20
    Vergeet niet dat Rotterdam een goede buur van Den Haag is.
    Vind ik leuk
    Korm +36757
    dinsdag 6 november 2018 om 22:57
    Moet je maar eens gedragen!!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 02:16
    Kunnen ze niet en het bewijs is er jaarlijks weer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 23:01
    Goede beslissing. Moet je toch niet willen die gasten uit Amsterdam. Vol stadion met alleen ADO fans.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 02:13
    Ze moeten ze overal weren en ze zorgen alleen maar voor overlast dat tokkie tuig uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    dinsdag 6 november 2018 om 23:08
    Je doet als ajacied toch gewoon een ADO shirt aan ? En je houd je bek en geniet van de sport ? Ik zie het probleem niet ....
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    donderdag 8 november 2018 om 15:08
    Vergeet je niet een clubkaart met biometrische foto te regelen? Is dat misschien wel een probleem?
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    donderdag 8 november 2018 om 19:14
    Voetbal hoort van en voor iedereen te zijn ! Ongeacht welke club je voorkeur geniet .... als ik voor Ajax ben en ik wil een potje ADO zien Moet je er gewoon heen kunnen als algemeen toeschouwer als je van voetbal houd en de sfeer geniet en omgeving en alles wat er bij komt .....
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    vrijdag 9 november 2018 om 06:31
    Er is wel bij meer clubs een clubkaartverplichting bij bepaalde wedstrijden en in Den Haag heeft die nu eenmaal een foto.
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    vrijdag 9 november 2018 om 08:16
    Je en als je met je zoontje wil naar een wedstrijd kan dat niet meer zomaar dankzij de supporters die het vernielen .
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    vrijdag 9 november 2018 om 13:51
    Ja hoor, dat is dan weer geen enkel probleem. Ook voor kinderen kun je gewoon met je eigen clubkaart kaartjes voor de kidstribune halen.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1791
    dinsdag 6 november 2018 om 23:43
    Ik vind eig dat de KNVB in moet grijpen op dit soort dingen. Er staat duidelijk dat uitsupporters de wedstrijden moeten kunnen bezoeken. Wil de thuisclub dit niet, prima, wedstrijd verliezen met 3-0, punt. Regels zijn regels. Dat er toen gezegd is ff niet, ok, dat kan. Maar jaren achter elkaar weigeren is onzin. Die hagenezen zijn ook geen lieverdjes. Kan me nog een wedstrijd in Amsterdam herinneren waar ze vanuit t uitvak naar beneden stonden te pissen in nota bene een familievak. Rot toch op. KNVB, doe er wat aan.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +500
    woensdag 7 november 2018 om 09:44
    Ach ach.... ze worden geen kampioen dit jaar en willen nu de punten binnenhalen door overal waar ze geweigerd worden (want het is niet alleen Den Haag die dat tuig niet wil) maar gelijk de drie punten krijgen.

    Nah de KNVB gaat er helemaal niets aan doen want die vind het ook wel prima zo, veel minder problemen en gezeik als Ajacieden niet naar uitwedstrijden gaan.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1791
    woensdag 7 november 2018 om 10:11
    Ik hoef niet op die manier kampioen te worden. En met het huidige Ajax halen we die drie punten toch wel binnen in DH. Het is imo alleen R’dam en DH. Beide supportersschares zijn ook geen lieverdjes. Je kan mij niet vertellen dat de supporters uit DH niet graag naar Amsterdam kwamen. Er zijn hierin geen winnaars, dus moet er wat aan gebeuren.
    Vind ik leuk
    allround +1659
    woensdag 7 november 2018 om 12:19
    Dus bij FCU is alles pais en vree?????
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1791
    woensdag 7 november 2018 om 12:42
    Dat zeg ik niet maar de onenigheden daar buiten t stadion vallen heel erg mee. Anders waren supporters van beide partijen uit ook niet meer welkom geweest
    Vind ik leuk
    allround +1659
    woensdag 7 november 2018 om 13:15
    Begrijp me goed, dat ik het er totaal niet mee eens ben, dat dit besluit is genomen. Voetbal verliest. (lees verder onderin). Daarbij zeggend, moet iedere "harde" kern eens over nadenken (als zij dit kunnen) dat zij voetbal in het algemeen en de eigen club in het bijzonder geen goed doen.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1791
    woensdag 7 november 2018 om 14:57
    Daar ben ik het mee eens. Maar denk dan hier eens over na, die harde kern die dit veroorzaakt, zouden die het intellect hebben om hier over na te kunnen denken en beseffen dat ze het voetbal zelf verkloten? Of iig de beleving?
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 23:54
    Gewoon de wedstrijden spelen zonder thuispubliek....
    Vind ik leuk
    Legion73 +162
    woensdag 7 november 2018 om 07:29

    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 07:30]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 15:21
    Zonder uitpubliek, dus niet moeilijker maken dan het al is.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 00:17
    Ach 1 zondag op een seizoen iet rellen voor de Ajax neuzen kunnen ze die dag lekker bij oma op bezoek gaan. Of als ze toch goed voetbal willen zien misschien kunnen en mogen ze een kaartje kopen voor een thuiswedstrijd van PSV of nog een andere mogelijkheid lekker thuis op de bank voor de tv de wedstrijd bekijken in een Ajax pyama en Ajax pantoffeltjes aan met een colaatje en een zakkie wokkels
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 00:17
    Slecht besluit van de burgemeester. Ik zou ze wel laten komen. Daarna laat je ze twee uur wachten op het station en stuur je ze terug omdat er voor het station ADO supporters staan.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 11:33
    Ze komen dan met de bus.... Of wil je ze op station Ypenburg aan laten komen???
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 13:26
    Gewoon daar waar niets te doen is.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    donderdag 8 november 2018 om 18:28
    Diemen zuid dus?
    Vind ik leuk
    Cavriana +36
    woensdag 7 november 2018 om 00:18
    Het Voetbal verliest door dit standpunt van de gemeente Den Haag. De stad waar voor demonstraties en staatsbezoeken alles uit de (gemeente) kas gehaald wordt. Misschien moet de KNVB zich eens beraden of daar wel een licentie voor topvoetbal mogelijk is.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 02:21
    Hier pak aan zakdoekje😁
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 00:21
    Meer lef tonen? Serieus Ajax? Zijn we even vergeten wat er bij het supportershome is gebeurd? Van mijn part zijn die Ajacieden nooit, maar dan ook nooit meer welkom in ons stadion...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 01:26
    Laat voorop staan dat schandalig is wat er is gebeurt, maar na inmiddels 12 jaar moet er toch wat te regelen zijn. Laat de supporters die gaan screenen. Of zorg dat de mensen die gaan met de bus worden getransporteerd en zonder enig contact met de thuis fans terug gaan. Of verzin iets anders.

    Het klinkt namelijk een beetje als, pfoe we hebben niet zoveel zin hierin.... Maak dan gewoon geen plan van aanpak.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 11:36
    Ze hebben op deze manier toch ook geen enkel contact met de thuis-supporters? Prima oplossing. De bus is in Den Haag overigens de enige oplossing. Voor de overige supportersgroepen is er namelijk geen veilige afgesloten looproute van een station naar het stadion nodig en die is er dus ook niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:37
    Maak dan gewoon geen plan van aanpak en geef toe dat je ze nooit meer toe gaat laten.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    donderdag 8 november 2018 om 08:48
    Er is de laatste 30 jaar zo veel gebeurd, dat dat waarschijnlijk de beste oplossing is. Veel dingen, die bij anderen uit-supporters
    goed gingen, gingen bij de ajax-aanhang fout.

    Een simpel voorbeeld:
    In het Zuiderpark werd in het uitvak van alles te eten en te drinken verkocht. Dat ging altijd goed, behalve als ajax langs kwam. Ondanks, dat het kraampje bij die wedstrijden achter een hek stond (bij de anderen stond het dus gewoon in het vak), lag het tijdens de wedstrijd in stukken rond het doel, samen met wat er nog over was van de verkoopwaar. Ook het leegruimen van Midden-Noord, terwijl de ajax-aanhang aan het rellen was, helpt niet echt mee. Zeker, omdat de ajax-aanhang 'ga maar dood' aan het zingen was, toen er een aantal mensen onder de voet gelopen waren en voor dood bleven liggen.

    Dat zijn zaken, die niet snel vergeten en zeker niet vergeven worden door de groep, die er bij was.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:59
    Er zullen zat voorbeelden zijn ook van andere clubs en vast ook andersom. Je kunt hele discussies houden over het wel of niet toelaten.

    Maar als je niet van plan bent ze ooit toe te laten, begin dan niet met een plan van aanpak en geef dat dan gewoon toe.


    Vind ik leuk
    FCHeineken +846
    woensdag 7 november 2018 om 07:03
    "Iedereen mag komen! Niemand is welkom"

    Niet zo janken daar in Amsterdam.... We zitten gewoon niet op jullie te wachten, simpel. En dit is allemaal door jullie eigen fans destijds ontstaan na de laffe inval in ons home.

    Er heerst nog veel te veel haat en wraakgevoel onder de Haagse fans die destijds aanwezig waren bij die inval, of er indirect bij betrokken waren.

    1 bus met fans uit Amsterdam is al genoeg om de bom te laten barsten bij FCDH-Ajax, dus daarom gewoon niet doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:28
    Als ik naar de harde kern van Ajax kijk dan zie ik toch echt vooral gasten van begin 20 daar staan. Die waren 12 jaar geleden echt niet de mensen die dat supporters-home hebben aangevallen.

    Daarbij waren dat 70 idioten, die het dus voor iedereen moeten verpesten? Vette kans dat de meeste nu een gezin hebben en niet meer naar (Uit) wedstrijden gaan.

    Het is verschrikkelijk wat er 12 jaar geleden is gebeurd, dat valt niet goed te praten. Maar wraakgevoelens houden naar duizenden mensen die er geen klap mee te maken hebben gehad slaat werkelijk nergens op.
    Vind ik leuk
    FCHeineken +846
    donderdag 8 november 2018 om 07:10
    Als je er bij was geweest, zoals ik, dan had je het wel begrepen.
    Weet je hoe bizar het is om iemand te zien die met benzine word overgoten met het idee om hem in de fik te steken?
    Echt, die beelden vergeet ik nooit meer.... die gast was zwaar in paniek en is nooit meer helemaal de oude geworden.
    Mede daarom zal die haat er altijd blijven!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:01
    Ik begrijp dat het zeer heftig is en het is ook absoluut niet normaal wat 70 van die debielen hebben aangericht. Alleen vind ik het verkeerd om daar de gehele supportersschare van Ajax voor aansprakelijk te houden.
    In Brugge hebben "ADO supporters" ook een keer auto's in de fik gezet en de gehele binnenstad op stelten gezet.
    Ik neem aan dat je zelf ook niet met die groep geassocieerd wilt worden?


    Begrijp me niet verkeerd, mensen die zulke dingen doen als toen in het ADO clubhuis moeten ze opsluiten en de sleutel weggooien. Of allemaal 1 voor 1 een half uurtje in een kamer zetten met 50 ADO supporters, terwijl justitie eventjes de andere kant op kijkt.

    Maar er zijn ook duizenden supporters die gewoon graag de wedstrijd willen komen kijken, zonder rottigheid over en weer, die op een positieve manier hun ploeg willen aanmoedigen, die mensen moeten niet gestraft worden voor iets wat 70 zielepoten gedaan hebben.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    donderdag 8 november 2018 om 09:50
    Hoeft niet met 50 ADO-supporters tegen 1. Daar is het gewoon 1 op 1.

    Het is niet alleen dat. Er is veel gebeurd en in vrijwel alle gevallen stond FC Den Haag dan weer negatief op de voorpagina van voornamelijk de Telegraaf. Zonder weerwoord en zonder verder te kijken wat, in de meeste gevallen, de ajax-aanhang uitgehaald had.

    De angst, dat dat weer gebeurd is, terecht, groot. Het amsterdamse blad staat vermoedelijk weer te trappelen om dit soort zaken weer enorm op te blazen en ook de diverse, in amsterdam gevestigde, Joodse organisaties komen dan ook weer groot in het nieuws.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 08:13
    Jullie lezen er allemaal veel te veel in. ADO dit, ajax dat.

    Het probleem heet Pauline Krikke. Die zat vroeger in Arnhem ook al aan iedere bezoekende club verplichte buscombi’s uit te delen en methodes te zoeken om wedstrijden daar kunstmatig als Categorie C ingedeeld te krijgen.

    Krikke houdt niet van betaald voetbal binnen haar stadsgrenzen, en al helemaal niet van bezoekende supporters.

    Een goede discussie op de inhoud wat betreft supportersbeleid is al 15+ jaar onmogelijk bij Krikke. De dag dat de transfer Krikke naar Den Haag, Frasert naar Arnhem beklonken werd, was een slechte dag voor de Haagse foebal
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    ritje +220
    woensdag 7 november 2018 om 09:11
    hallo waar maken ze in Amsterdam druk over? Ado is bijna gedegradeert Dus, het probleem lost vanzelf op. mvg ritje
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 10:22
    Geen Ajax-supporters meer in Den Haag. Geen behoefte aan een jankende familie Barend of een beledigd CIDI en negatieve berichten in de pers.
    Met name de oudere generatie ADO-supporters heeft zijn lesje geleerd: wat er ook gebeurt, het is altijd de schuld van ADO.
    In die positie willen we niet meer komen. Daarom goed dat Ajax-fan Krikke heeft geluisterd naar de mening van de ADO-supporters en hiernaar gehandeld.
    Vind ik leuk
    EdwinH.. +12
    woensdag 7 november 2018 om 11:20
    40% van de totale jaarlijkse politie-inzet bij de wedstrijden van ADO alleen voor die ene wedstrijd als de fans van ajax langs komen lijkt me een prima argument. Als iedere club dat doet, scheelt het heel wat blauw op straat op de tijden, dat dat echt nodig is.
    Vind ik leuk
    allround +1659
    woensdag 7 november 2018 om 12:18
    Iedereen zal wel een argumentatie hebben om hierover een mening te hebben. Persoonlijk vind ik dat voetbal wederom verliest. ADO supporters die zeggen; Moeten we niet aan beginnen! Denken niet in het belang van ADO en het voetbal in zijn algemeenheid. We leven in zo,n klein klote landje en dan nog elkaar niet kunnen respecteren. Wordt strontziek van die grijze wollen sokken politiek. Ajax supporters behoren ook bij ADO uit te komen. Mochten er ongeregeldheden zijn, dan ook 10 x zwaarder straffen, bij welke supporters groep dan ook. Wij moeten zorgen dat voetbal wint en 90 minuten respect voor elkaar kunnen opbrengen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 15:25
    ADO supporters die zeggen; Moeten we niet aan beginnen! Denken niet in het belang van ADO en het voetbal in zijn algemeenheid


    Denk juist wel dat deze groep Den Haag supporters in het belang van de club denken. Je weet toch zelf hoe wij altijd in de schijnwerpers staan van de KNVB en stichtingen als CIDI etc?
    Vind ik leuk
    allround +1659
    woensdag 7 november 2018 om 18:14
    Klopt helemaal wat je zegt. Je kunt 1 lijn trekken met de politiek in dit geval. De pvda heeft heel lang partijgenoten bij grote bedrijven ( zoals Samson ) gehad om hun ideologie te verspreiden. Zo ook zitten de Amsterdammers op posten bij media en KNVB. Maar wat heeft die stad ? Anders dan drugs?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22097
    woensdag 7 november 2018 om 18:22
    De stad Amsterdam herbergt homo's, toeristische junkies en criminelen-;)
    Vind ik leuk
    allround +1659
    woensdag 7 november 2018 om 21:46
    Het stelen zit in hun bloed. In het verleden heeft er een Amsterdammer zijn stad tot hoofdstad benoemd. Terwijl Den Haag het voorbestemd te worden. Omdat de regering in Den Haag zou zetelen maw : niets is echt daar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 12:29
    Dat hebben bepaalde 'supporters' voor zichzelf verkloot. Niet janken nou!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws