Neymar hekelt 'respectloze' Kuipers: 'Hij zei iets wat hij niet had mogen zeggen'

Neymar hekelt 'respectloze' Kuipers: 'Hij zei iets wat hij niet had mogen zeggen'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 07:05wo 07-11-2018 om 07:05

Björn Kuipers en Neymar worden waarschijnlijk nooit goede vrienden. De Nederlandse scheidsrechter uit Oldenzaal kreeg het op het WK in Rusland al een paar keer aan de stok met de Braziliaan en dinsdagavond in de Champions League was het weer raak. Kuipers floot het duel tussen SSC Napoli en Paris Saint-Germain.

Neymar is totaal niet te spreken over het optreden van Kuipers. De arbiter beloonde hem in de blessuretijd met een gele kaart, maar dat is niet het enige waar de PSG-ster zich aan ergerde. "Ik ga met een boos gevoel naar huis", zo vertelde hij na afloop aan Sport. "Een ding dat me echt kwaad maakt is de manier waarop de scheidsrechter me behandelde. Hij zei iets tegen me wat hij niet had mogen zeggen."

Kuipers deelde in de tweede helft een strafschop uit aan Napoli na een overtreding op Lorenzo Insigne. Neymar was het er niet mee eens. Kuipers gaf Neymar kort daarna geel omdat hij klaagde dat de muur van Napoli te dichtbij stond. In de slotfase hoopte Neymar juist op een strafschop, die hij niet kreeg. "Mensen kunnen fouten maken, zelfs al was het duidelijk dat het een penalty was."

"De manier waarom hij mij behandelde was respectloos. Daarom verloor ik de controle en zei ik bepaalde dingen tegen hem. Hij moet respect hebben voor alle spelers. Het is niet dat je boven iedereen staat omdat je een fluitje en een kaart hebt. Ik hekel de manier waarop hij me behandelde. Ik hoop dat de mensen bovenin actie kunnen ondernemen."

Plaats een reactie

AZVork +397
woensdag 7 november 2018 om 07:08
Ja Neymar een scheidsrechter staat boven de voetballers ja.jij zegt bepaalde dingen dus geen respect dus een terechte kaart.
Vind ik leuk
Weetjewel +457
woensdag 7 november 2018 om 07:17
Beide arrogante mannetjes...
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:22
Wat Weetjewel zegt...
Vind ik leuk
Thobar +4431
woensdag 7 november 2018 om 13:11
Kupers is arrogant, Neymar een narcist
Vind ik leuk
Metal +2736
woensdag 7 november 2018 om 09:59
Terecht dat een scheids spelers die continu vallen en theater maken niet meer respecteren. Ik zou zelfs al was het een overtreding nog twijfelen bij spelers als Neymar. Hopelijk leert het ze om te stoppen met hun theater en gaan ze weer voetballen.
Vind ik leuk
Thobar +4431
woensdag 7 november 2018 om 12:26
Neymar moet per definitie het nadeel vd twijfel krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:10
Wat een ontiegelijk kutventje is het
Vind ik leuk
Carl +4085
woensdag 7 november 2018 om 07:15
Zeker! Maar Neymar is zelf ook geen lievertje hoor.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:35
Ik heb het ook over Neymar....
Vind ik leuk
Vakkie D +3961
woensdag 7 november 2018 om 07:52
Ik twijfelde ook
Vind ik leuk
Carl +4085
woensdag 7 november 2018 om 07:52
;)
Vind ik leuk
Molletje +1003
woensdag 7 november 2018 om 08:16
respect! (en bedankt voor de 1e grote lach van de dag)
Vind ik leuk
Jan Guevara +9559
woensdag 7 november 2018 om 08:28
Kuipers is dus niet alleen pro ajax fluier, maar ook anti Neymar :)

Inderdaad lastig te zeggen wie de grootste l. Is.
Vind ik leuk
ReneAjax +7544
woensdag 7 november 2018 om 10:09
Pro Ajax is wel het allerlaatste.
Dan had ie het doelpunt van Ajax tegen De Graafschap niet afgekeurd.
Vind ik leuk
Simon +1
woensdag 7 november 2018 om 17:23
Pro Ajax??? De KNFB stelt hem juist aan bij wedstrijden van Ajax in de hoop dat ze daarmee kunnen voorkomen dat de beste club van Nederland kampioen wordt!
Vind ik leuk
Carl +4085
donderdag 8 november 2018 om 11:52
Sure... De KNVB staat er inderdaad om bekend er alles aan te doen om de topploegen te dwarsbomen.

Stop smoking crack ;)?
Vind ik leuk
henk1952 +109
woensdag 7 november 2018 om 18:18
Neymar? La maar...
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:10
. Het is niet dat je een fluitje of een kaart hebt dat je maar boven iedereen staat

dat is toch juist wel het idee van scheidsrechter zijn?
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 07:11]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 11:15
In ieder geval boven iedereen op het voetbalveld...
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:19
Daar is hij toch ook de scheidsrechter ;)
Vind ik leuk
Pazto +255
woensdag 7 november 2018 om 07:10
Nou, beste Neymar, in het spel staat Kuijpers wel degelijk boven je. Die klacht is pas terecht als hij buiten op straat denigrerend gaat doen, wat me niet zo lijkt.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 7 november 2018 om 07:11
Ik weet niet wie er nu respectloos is. Kennelijk is het niet toegestaan om tegen Neymar te fluiten. Goede voetballer, maar een hele slechte mentaliteit.
Vind ik leuk
Admat +420
woensdag 7 november 2018 om 07:11
Misschien moet je zelf eens respect hebben voor de scheids. Als jij niet al ging liggen bij een natte scheet van de tegenstander, dan zou t voor de scheidsrechters ook allemaal wat makkelijker te beoordelen zijn.
Vind ik leuk
Bertjes +1401
woensdag 7 november 2018 om 08:16
Ja eens, opvallend dat de spelers die altijd het minste respect voor zijn collega spelers en scheidsrechters tonen altijd lopen te zaniken dat ze niet genoeg respect krijgen. Daar maken die gasten het helemaal zelf naar dat ze niet meer met respect behandelt worden.
Vind ik leuk
Thobar +4431
woensdag 7 november 2018 om 12:39
Narcisme
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:16
Deze jongen wordt met het verstrijken van de tijd steeds gekker.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
woensdag 7 november 2018 om 07:17
Echt he. Zo jammer als je zoveel talent hebt. Hij ligt en jankt vaker dan dat hij voetbalt.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:17
Laat hij maar eens eerst respect tonen naar zijn collega's Schwalbekoning !
Neymar BAH !
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:17
Jankerd
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:22
Het is ook niet zo dat je alles maar mag en kan zeggen, omdat je denkt dat je Neymar heet. Dergelijke figuren denken dat je alles mag zeggen op basis van wat je verdient. Totaal geen zelfreflectie.
Vind ik leuk
pietprecies +9421
woensdag 7 november 2018 om 07:23
Hahahaha, huilie huilie huilie, heel de tijd, alles en iedereen moet wijken voor baby Neymar, ga toch weg, opzouten met dat ventje.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:23
Heerlijk! En nog begrijpt ie er niks van.
Vind ik leuk
G.Kopf +3205
woensdag 7 november 2018 om 07:23
Hij kan gelijk hebben, alleen bij Neymar denk ik meteen dat die hypocriet niet moet zeiken.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:27
Inkoppertje voor Neymar: wij zijn al heel lang boos over de respectloze manier waarop jij met collega's en publiek omgaat.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:32
Wat een ... die Neymar die ziet alleen maar goede dingen en als het slecht gaat nou dan is Leiden in last , zeurpiet 1e klas en zeer zeker zelf geen lieverdje !
Vind ik leuk
Leozao +6088
woensdag 7 november 2018 om 07:33
Neymar: um jogador maravilhoso!.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 07:41
ach gut het kleutertje voelt zich benadeeld huil huil huil… en door mensen!!!
Vind ik leuk
Drobtine +2489
woensdag 7 november 2018 om 07:46
Neymar, FLAPDROL respect moet je eerst verdienen dat krijg je niet omdat je denkt dat je de beste van de wereld bent.
Vind ik leuk
Mi amigo +173
woensdag 7 november 2018 om 07:49
Een oud Barca-jankertje
Vind ik leuk
Dj Storm +268
woensdag 7 november 2018 om 07:50
Naar mannetje die neymar, denkt dat ie een ei meer in z'n kont heeft. Wordt tijd dat ie eens goed op zijn plek gezet wordt
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
woensdag 7 november 2018 om 07:57
Ik mag het niet zeggen maar doe het toch. Ik hoop dat Neymar een doodschop krijgt zodat hij nooit meer kan voetballen. Wat een Hoe*enjong is dat.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2017
woensdag 7 november 2018 om 07:59
Is de huilbaby weer bezig?
Vind ik leuk
wattenstaafje +22604
woensdag 7 november 2018 om 07:59
Neymar jankbal numero uno.
Vind ik leuk
bully302 +128
woensdag 7 november 2018 om 08:03
huilie huilie huilie.Meneer de vedette denkt dat hij alles mag en kan doen man man man wat is het toch een triest figuur.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 08:06
Neymar. Playstationvoetballer, product van deze jankgeneratie.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 08:36
Ja joh geef onze hele generatie maar de schuld dat er een schijterd op t veld loopt
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 08:48
Zie hier het voorbeeld zich zelf voorstellen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 08:51]
Vind ik leuk
zwollie +8626
woensdag 7 november 2018 om 11:02
Je voelt je blijkbaar aangesproken.
Vind ik leuk
Jopi1982 +775
woensdag 7 november 2018 om 08:50
Haha en het mooie is nog dat hij voor de centen prima zit bij PSG, maar of hij ooit de individuele prijzen binnen gaat harken denk ik niet! Dan had hij beter bij Barca kunnen blijven! En voor hemzelf......wat je geeft dat krijg je terug!
Vind ik leuk
RtdDub +13437
woensdag 7 november 2018 om 08:58
Vervelende kwal.
Ik mag Kuipers ook maar matig maar ondanks dat ik het niet gezien heb, sta ik volledig achter Kuipers in dit verhaal.

Vind ik leuk
Sazzz +11044
woensdag 7 november 2018 om 09:13
Voor iemand die zelf nooit respect toont, eist hij zelf wel altijd respect. Om respect te krijgen dien je zelf respect te tonen. En dat is iets wat Neymar nooit begrepen heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 09:14]
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
woensdag 7 november 2018 om 09:24
Koning kuipers strikes again waardeloze vent! En nog slechtere scheids snap niet wat de wereld in deze man ziet!!
Vind ik leuk
Shelbourne +5321
woensdag 7 november 2018 om 09:39
Neymar die iets zegt over respect...
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 10:00
Boxing stars Neymar vs Kuipers. En dan een gelijktijdige rechtse hoek, beiden K.O. en nooit meer iets van ze horen?
Vind ik leuk
Just Nuts +360
woensdag 7 november 2018 om 10:12
Karma Crymar .. respect moet je verdienen
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:12]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 10:58
Zwarte kaart geven, dat verwende irritante ventje, en nooit meer toelaten op de voetbalvelden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:58]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 11:38
Neymar is de grootste sukkel op aarde
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1018
woensdag 7 november 2018 om 12:45
Koning Kuipers zou van Hanegem zeggen :-)
Vind ik leuk
F-Troop +90
woensdag 7 november 2018 om 14:08
Alweer Kuipers..alweer Jankmar jr
Vind ik leuk
HupHolland +3242
woensdag 7 november 2018 om 15:43
Neymar denkt dat hij boven iedereen el alles staat. Mafkees.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 17:57
Hij zei qaarschijnlijk dat hij Neymar een over het paard getilde aanstellerige engnek vindt. Nou, dat mag. Daar is niets aan gelogen.
Vind ik leuk
ajaksiet +652
donderdag 8 november 2018 om 19:00
Neymar moeten ze levenlang schorsen, Dit is iemand die het woord respect absoluut niet kent.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws