Alderweireld ziet PSV'er uitblinken: 'Een van beste wedstrijden van zijn leven'

Alderweireld ziet PSV'er uitblinken: 'Een van beste wedstrijden van zijn leven'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 11:39wo 07-11-2018 om 11:39

Toby Alderweireld vond de overwinning van Tottenham Hotspur op PSV dinsdagavond terecht. De Belgisch international had verder lovende woorden voor PSV-goalie Jeroen Zoet.

"Als er vandaag een team verdiende te winnen, waren wij het denk ik", stelt Alderweireld voor de camera van Voetbal Inside. "De eerste helft laten we het na onszelf te belonen en maak je het jezelf moeilijk. (...) Ik denk dat we heel goed voetbal speelden. Zelfs op dit veld, wat niet ideaal was, kregen we drie, vier open kansen waarbij je alleen op de keeper komt."

Toch kwam Spurs in de eerste helft niet tot scoren. Alderweireld heeft wel een idee waar dat aan lag. "Ik denk dat Jeroen Zoet een van de beste wedstrijden van zijn leven keepte vandaag. Dan wordt het de tweede helft lastig, maar op wilskracht hebben we toch de 2-1 kunnen maken."

Poll

Is PSV klaar in Europa?

(2078 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 7 november 2018 om 11:44
Zoet was fantastisch, maar je kunt ook niet voorbij gaan aan je slordigheid in de afronding, bijv. een speler van het kaliber Dele Alli of Eriksen moet Zoet simpelweg het nakijken geven en niet recht op hem afschieten als hij oog in oog met hem staat. Naast die twee factoren misschien nog wat pech en je maakt er slechts 2, waar het er eigenlijk een stuk of 5 hadden moeten zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 11:47]
Vind ik leuk
ReneAjax +10567
woensdag 7 november 2018 om 11:51
Helemaal mee eens, Alderweireld kan wel hoog opgeven over de goalie van PSV, maar eigenlijk waren de ballen van Tottenham gewoon slecht ingeschoten / ingekopt en recht op de keeper af.
Come on... Ik had ze ook gehad.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 11:55
Dat gaat mij wat te ver, mijn punt is vooral dat het een combinatie was, Zoet heeft zonder meer geweldige reddingen verricht, maar in bepaalde gevallen had hij gewoon helemaal geen kans mogen hebben.. Toch vond ik Zoet samen met Harry Winks de beste mannen op het veld gisteravond.
Vind ik leuk
ReneAjax +10567
woensdag 7 november 2018 om 11:58
We zijn het oneens.
Ik kan me geen enkele goede redding van Zoet herinneren.
Hij stond toevallig op de goede plaats.
Harry Winks ? Nou... ik denk dat Kane toch wel wat belangrijkere dingen heeft gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:04
Kane heeft 2 goals gemaakt en is daarmee per definitie belangrijk, maar de 22-jarige Winks speelde over het algemeen een ijzersterke wedstrijd op het middenveld met zeer zuivere, snelle passing naar voren en daarnaast goede tackles en intercepties, vorig jaar in de CL tegen Real Madrid speelde hij ook al zo uitstekend op Wembley (3-1).

Als je je geen enkele goede redding van Zoet kunt herinneren, moet je even een samenvatting kijken, dan kun je er zo een x-aantal zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:11]
Vind ik leuk
gerhard +167
woensdag 7 november 2018 om 12:20
Op een Renee reaktie zit niemand te wachten Sara
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1149
woensdag 7 november 2018 om 12:49
ReneAjax had ze ook gehad. Volgens mij kan hij zijn eigen ballen niet eens vasthouden
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:33
Sara en René...klinkt geweldig...Sara is een keer in London geweest en René heeft een café in Frankrijk.
Ik ben geen Zoet-fan en absoluut geen PSV-fan maar jullie kramen echt verschrikelijk onzin uit.
Waarschijnlijk nog nooit op doel gestaan....als een keeper "goed" staat hoeft ie niet in de hoek te duiken of onmogelijke ballen te pakken. Dan ziet het er makkelijk uit ja...maar staat toevallig goed??
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:35
Ik kan in ieder geval met zekerheid stellen dat jij grote onzin uitkraamt. Verder wat betreft het voetbalinhoudelijke gedeelte zeg ik juist dat Zoet een aantal uitstekende reddingen heeft verricht en de beste man op het veld was (samen met Winks), maar ook dat een aantal keer de slordigheid van bijv. Dele Alli ervoor zorgde dat hij überhaupt een kans had, zou Dele namelijk zijn werk goed doen en de rebound een hoek intikken terwijl de keeper nog half op de grond ligt, dan komt geen keeper ter wereld er meer aan.. En dat zeg ik dus niet om iets af te doen aan het optreden van Zoet, maar vooral omdat ik vind dat Spurs dat beter had moeten doen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:40]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:07
Sorry dat ik zoveel onzin uitkraam...and stämping on your toots:) :)
Maar ik bedoel als een bal door zijn benen was gegaan? Slecht gekiept of Dele Alli of Eriksen slecht afgemaakt.....??

[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 13:12]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:11
Dat ligt helemaal aan de situatie, het kan bijv. zo zijn dat de keeper nauwelijks iets te verwijten valt als de bal door de benen gaat en het juist een hele goede afronding was.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:17
Het zijn allemaal kleine details...maar Zoet was gewoon goed.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 13:18
Hij was zeker goed, ik zei direct al dat hij de beste man van het veld was.
Vind ik leuk
Orphen89 +3920
woensdag 7 november 2018 om 11:46
"Is PSV klaar in Europa?"

Nou om Inter in te halen moet je dus nu 2x winnen en in Italië minimaal 2x scoren.
Om Spurs in te halen heb je minimaal 4 punten nog nodig dus 1x winnen en 1x gelijk.
In beide gevallen mogen de andere teams geen punten meer pakken.
Word het gelijk tussen spurs en Inter, dan moet je 2x winnen om Spurs voorbij te komen.

Antwoord is dus vrij simpel: JA! PSV is klaar in Europa.
Iedereen die meer verwacht heeft of ijdele hoop, of geen verstand van voetbal, of beide.

in ieder geval is de kans op teleurstelling dan groot. Ik hoop echt dat ze het nog gaan flikken om die 3e plek te pakken, maar realistisch geen kans meer.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 11:49
Dat was op voorhand al te verwachten in deze poule .
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 11:52
Spurs haal je op basis van onderling resultaat met 4 punten niet in. Dus PSV zou 2x moeten winnen, Spurs 2x verliezen en dan speel je nog EL
Vind ik leuk
Orphen89 +3920
woensdag 7 november 2018 om 12:03
Ze staan 3 punten achter nu op spurs, dus als Spurs 2x verliest is 4 punten genoeg om ze in te halen ;)
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:18
Je hebt gelijk, ik dacht dat het 4 punten verschil was... foutje :D
Vind ik leuk
gerhard +167
woensdag 7 november 2018 om 12:21
Het blijft voetbal.
Vind ik leuk
Orphen89 +3920
woensdag 7 november 2018 om 11:52
Ja maar vooraf kan je altijd nog hopen dat je verrast, tegenstanders kunnen vormdipje hebben of je kan zelf beter blijken dan je dacht.
Maar met 2 wedstrijden te gaan is het nu zo'n torenhoge opgaven geworden.
Daarom vind ik de poll nogal apart. Het is zo overduidelijk.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 11:54
Tja VP is gewoon apart .
Vind ik leuk
MagicFeeling +4525
woensdag 7 november 2018 om 11:58
Daar dachten vele PSV supporters toch echt anders over..
Vind ik leuk
Cappie +7918
woensdag 7 november 2018 om 12:15
Ze moeten nog 2 wedstrijden spelen. Dus ze zijn helemaal nog niet klaar in Europa....
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1149
woensdag 7 november 2018 om 12:51
voordeel is dat ze de laatste wedstrijd thuis spelen tegen Barca. Spelers van Barca met gele kaarten zullen waarschijnlijk gespaard worden en spelers die nu op scherp staan zullen tegen Tottenham waarschijnlijk een geel kaartje pakken.
Vind ik leuk
Orphen89 +3920
woensdag 7 november 2018 om 13:34
Ik weet dat CL het schema inderdaad beetje raar op stelt dus snap de verwarring, maar PSV speelt eerst thuis tegen Barca, laatste wedstrijd is Inter uit.

Om de een of andere reden doen ze dat zo tegenwoordig (zelfde tegenstanders in speelrondes 1 en 5, 2 en 6, 3 en 4)
Barca moet dan dus nog de 1e plek verdedigen.
Vind ik leuk
Leeuw +6066
woensdag 7 november 2018 om 11:49
Zoet keepte goed, maar stond vaker op de juiste plek. Van Bommel heeft in mijn ogen onterecht vastgehouden aan Perreiro en Bergwijn. Hendriks speelde leuk mee, maar kwam vaker te laat of mist handelingsnelheid. Wordt tijd dat van Bommel Guti erin gooit. In de ED komt hij nog mee weg, maar europees lijkt hij niet zo'n strateeg. Je kunt alles zeggen van Ten Hag, maar die past zich wel aan de tegenstander.
Vind ik leuk
Korm +40087
woensdag 7 november 2018 om 11:58
Dat Guti niet speelt is voor iedereen een raadsel!
Vind ik leuk
jari11 +4926
woensdag 7 november 2018 om 11:56
Ik vind Alderweireld een zeer matige indruk maken. Hij oogt traag en geeft vaak verkeerde ballen.
Vind ik leuk
Leeuw +6066
woensdag 7 november 2018 om 12:00
Wat vind jij Davinson sanchez? Als ik hem vergelijk met Virgil van Dijk die ik een groot verschil, terwijl deze jongen vaak uitblonk in Nederland. Gister geen geweldige wedstrijd van hem gezien. Alderweireld is ook niet geweldig, maar las kortgeleden dat hij in beeld was bij Barcelona?
Vind ik leuk
jari11 +4926
woensdag 7 november 2018 om 12:01
Davinson is nog jong maar wel erg snel in tegenstelling tot Alderweireld, heeft ook een geweldige tackle in huis. Sanchez komt er wel. Gister gewoon een degelijke pot maar niet meer dan dat inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:02
Antwoord op de poll kan alleen maar 100 % NEE zijn.
Er worden nog 2 potjes gespeeld. Hierna klaar in Europa, dat zal vast wel
Vind ik leuk
Itsese +6191
woensdag 7 november 2018 om 12:15
Zoet, Swaab en Luuk hadden alle 3 een geweldige wedstrijd! Kun je gelijk zien wie er de steunpilaren zijn.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:34
PSV is klaar in Europa. Achtste finale CL is realistich gezien onhaalbaar en EL willen ze niet, willen ze nooit, want kampioen van Nederland vindt men veel belangrijker. Niet zo slim, want PSV kan wel de EL winnen!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 12:57
In de 2 CL-wedstrijden van PSV tegen Atletico Madrid van een paar seizoen geleden, keepte J. Zoet ook erg goed en misschien nog wel beter dan gisteren.
Vind ik leuk
Mari +13198
woensdag 7 november 2018 om 13:49
Je kan hem komen kopen, maar dan moet je wel behoorlijk wat geld meenemen. Maar denk erom, wees snel.

Ongelooflijk dat ik dit van Zoet schrijf. was nooit onder de indruk van hem.
De spelers en zeker Zoet waren niet onder de indruk van de
GROTE Tottenham. Bommel alleen. Sukkel, angsthaas
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws