Gedwongen vertrek na 15 jaar FC Twente: 'Leuk is anders, ik wil wat gaan doen'

    Gedwongen vertrek na 15 jaar FC Twente: 'Leuk is anders, ik wil wat gaan doen'

    woensdag 7 november 2018 om 16:59

    Zijn noodgedwongen vertrek bij FC Twente doet Boudewijn Pahlplatz pijn. De oud-voetballer en techniektrainer was vier maanden geleden het slachtoffer van een grote ontslagronde.

    Daarmee kwam er een einde aan een dienstverband van vijftien jaar, waarin hij het kampioenschap, de Champions League en uiteindelijk ook de degradatie van Twente meemaakte. Op dit moment zit Pahlplatz thuis. "Leuk is anders. natuurlijk wil je wat gaan doen", vertelt hij bij Voetbaltijd. "Ik ben aan het rondkijken en er spelen wel wat dingen. Het is nu even afwachten hoe zich dat gaat ontwikkelen."

    Het doet Pahlplatz pijn dat Twente helemaal geen gebruik meer maakt van zijn diensten. "Mijn contract liep af bij FC Twente en werd niet verlengd. Dat is hartstikke jammer, want FC Twente is en blijft toch je club. Ik had graag nog wat voor de club betekend. Dat heb ik ook aangegeven. Ik wilde helpen aan de opbouw van de club. Dat dit nu niet zo is, dat is ook voetbal. Het is jammer, maar het leven gaat door en ik zie wel wat er op mijn pad komt."

    Plaats een reactie

    woensdag 7 november 2018 om 17:06
    Hopelijk gaat het snel de goede kant op en dan weer groeien! Eredivisie, maak je borst maar nat...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:09
    Het enige wat er groeit is de grote schuld bij Twente 😉
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    woensdag 7 november 2018 om 18:25
    En ik hoop dat die schuld zo groot wordt dat de enige manier om eruit te komen is om failliet te gaan!!!
    Vind ik leuk
    meee +14
    woensdag 7 november 2018 om 19:51
    dan kunnen ze beter een zaterdagclub worden. 4e klasse zaterdag is de laagste klasse om in te stromen. op zondag is dat de 5e klasse. hoewel fc twente-avc heracles is ook een mooie affiche in zobdag 5a
    Vind ik leuk
    neetwee +0
    woensdag 7 november 2018 om 19:59
    Want het is leuk als mensen ontslagen worden? Rare redenatie heb je.
    Vind ik leuk
    Eanske +70
    woensdag 7 november 2018 om 19:02
    Ja daarom wordt hij ook wegbezuinigd, zodat je meer schulden krijgt! Snap jij hem? Haha nee, ik niet, man! Maar ik ben dan ook geen ontzettende dombo zoals jij klaarblijkelijk bent.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:26
    Nope. It isn't.
    Vind ik leuk
    Gertt +218
    woensdag 7 november 2018 om 21:37
    In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid..
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1028
    woensdag 7 november 2018 om 17:16
    Nog geen werk Maanden geleden gebeurd?

    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:07
    Hij heeft thuis last van "achterstallig onderhoud " .
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1007
    woensdag 7 november 2018 om 17:07
    Joh leeft die nog?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9451
    woensdag 7 november 2018 om 17:12
    Hij mag blij zijn dat hij weg is uit die slangenkuil.
    Vind ik leuk
    Vb.twente +23
    woensdag 7 november 2018 om 17:25
    misschien dat Groningen nog een vacature vrij heeft voor deze topper.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    woensdag 7 november 2018 om 19:31
    Nee dankje.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    wil +1110
    woensdag 7 november 2018 om 17:58
    Zo gaan ze bij Twente met mensen om.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:58]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:05
    En dit is de enige waarheid !!!De manier van ontslaan bij degene die het veld goed onderhield was nog het ergste van allemaal !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 18:27]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 18:24
    Hoeveel Flex werkers in Nederland zullen dat ook niet zeggen... Dat ze graag nog wat voor hun bedrijf zouden willen betekenen.. maar ja einde contract he en niet verlengt..
    Vind ik leuk
    Tma +11
    woensdag 7 november 2018 om 18:43
    Pahlplatz bedankt wat jij allemaal voor FC Twente hebt gedaan, respect man!
    Vind ik leuk
    buenosje +969
    woensdag 7 november 2018 om 18:51
    Het is wel weer Twente dag vandaag he. Kolere zeg, zie dat moderators berichten van mensen verwijderen omdat ze zogenaamd reacties uitlokken. De pot verwijt de ketel..
    Vind ik leuk
    Eanske +70
    woensdag 7 november 2018 om 19:06
    VP zelf is niet zozeer anti Twente vermoed ik. Feit is dat driekwart Nederland een stijf piemeltje krijgt van negatieve berichten over Twente. Ik zou dan ook de plaatselijke harmonie bewaren als VP zijnde en garantie hebben op veel clicks. Money talks, en Twente blijft gewoon een hot topic omdat ze er niet tegen kunnen dat ze ons niet stil krijgen! Tukkers blijven altijd staan en daar mogen we trots op zijn!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    woensdag 7 november 2018 om 21:39
    Wel eens van nederigheid gehoord pik! Met al dat gegoochel met de cijfers en het bedonderen van het Nederlandse voetbal, zou ik mij als supporter maar even stil houden en in de hoek plaats nemen! Los nu eerst maar eens die 44 miljoen aan schulden af voordat je aanspraak kunt maken om weer mee te mogen doen in de eredivisie!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    woensdag 7 november 2018 om 19:01
    Wees blij man, uitzichtloze situatie daar
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:28
    Door zijn vertrek al weer een beetje minder uitzichtloos. Win-win.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    woensdag 7 november 2018 om 19:30
    Wie is die plus dan bij jullie
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 21:25
    Wat bedoel je?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 19:16
    Niet zo janken allemaal
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    woensdag 7 november 2018 om 19:46
    slachtoffers... een Hoop
    met dank aan Joop

    Maar goed nu weer opbouwen.
    Vind ik leuk
    Bowy +16
    woensdag 7 november 2018 om 22:43
    Stank voor dank is tegenwoordig overal
    Succes en hopelijk.komt het allemaal goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws