FIFA-baas Infantino dreigt: 'Geen WK voor spelers die meedoen aan Super League'

FIFA-baas Infantino dreigt: 'Geen WK voor spelers die meedoen aan Super League'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 19:07wo 07-11-2018 om 19:07

FIFA-voorzitter Gianni Infantino dreigt met zware consequenties als de Europese topclubs zich afscheiden om een eigen Super League te vormen. De spelers van die clubs zouden onder meer niet meer welkom zijn op het WK, stelt de Zwitser.

Vorige week kwam naar buiten dat de Europese grootmachten bezig zijn om vanaf 2021 een Super League te beginnen. Het zou gaan om Real Madrid, FC Barcelona, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Manchester City, FC Liverpool, Paris Saint-Germain, Juventus, AC Milan, Atlético Madrid, Bayern München, Borussia Dortmund, Olympique Marseille, Internazionale en AS Roma.

"Het is duidelijk dat deze dreiging bestaat", reageert Infantino, geciteerd door de NOS. "Maar ik denk dat de verantwoordelijken uiteindelijk verstandig genoeg zullen zijn, voordat ze zich compleet afscheiden. Of je doet mee, of je doet niet mee." De Zwitser wijst op zijn plannen om het WK voor clubteams uit te breiden naar 24 clubs. "Dat is een veel betere Super League."

Poll

Is de Super League een goed idee?

(1192 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +22905
woensdag 7 november 2018 om 19:10
Die gast is infantiel. Hij wordt steeds gekker.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18755
woensdag 7 november 2018 om 19:19
Hij heeft PSG toestemming gegeven om de FFP regels te overtreden. Als er iemand niet meer mee mag doen is hij het wel.
Vind ik leuk
Adje80 +9493
woensdag 7 november 2018 om 19:48
Achja dan gewoon een ander wk organiseren...veel beter, deze bond kiest alleen maar voor corrupte landen waar mensenrechten niet van belang zijn
Vind ik leuk
Always PSV +14113
woensdag 7 november 2018 om 21:53
Toch heeft Infantino een goed punt. Als je een eigen competitie opzet ben je niet meer welkom. Het geld regeert al, dan nog veel meer. Nu bepalen de clubs wie er wel of niet mee mogen doen. Spelers die niet voor hun land uit mogen komen gaan dan echt niet in doe competitie spelen.
Er is wel een punt van zorg over Fifa en corruptie, de bestuursopzet moet daar flink op de schop. Een WK in de zandbak met absurde temperaturen kan echt niet!
Vind ik leuk
AllAdIn +20769
woensdag 7 november 2018 om 19:20
Infantilo..
Vind ik leuk
Rodajc +17350
donderdag 8 november 2018 om 14:09
Natuurlijk is de consistentie ver te zoeken bij zowel de UEFA als de FIFA, maar dit vind ik een prima maatregel.
Vind ik leuk
Ruud40 +12815
woensdag 7 november 2018 om 19:11
Dat is een leuk dreigement
Zonder de toppers van deze clubs kijkt niemand naar het WK
Vind ik leuk
ruud wubbers +18755
woensdag 7 november 2018 om 19:21
Met 40 landen in de winter in Qatar ga ik sowieso maar weinig kijken, welke toppers er ook mee doen.
Vind ik leuk
J Kiprich +17756
woensdag 7 november 2018 om 19:24
Het gaat om het WK voor clubteams!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:02
Heb je het artikel wel gelezen? Want het gaat toch duidelijk over het wk, en het wk voor clubteams word alleen uitgebreid. Tenminste dat is de bedoeling. Het gaat dus over beide wk's
Vind ik leuk
Ruud40 +12815
woensdag 7 november 2018 om 20:09
Klopt, Kiprich heeft het denk ik niet helemaal goed gelezen.
Er staat duidelijk dat

"De spelers van die clubs zouden onder meer niet meer welkom zijn op het WK"

Dan heb je het niet over het WK voor clubteams, want dan sluit je niet spelers maar een hele club uit
Vind ik leuk
chicken +13029
woensdag 7 november 2018 om 20:11
Voor het WK sluit hij in feite toch ook een hele club uit. De spelers ervan...maar toch..
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:59
Dan word het niveau wel meer gelijkwaardig op een wk. Dan kan Senegal zomaar de cup winnen. Wedstrijden worden dan spannender. Voetbal bestond al voordat die verwende vedettes in de luier zaten.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4470
woensdag 7 november 2018 om 20:59
Dat zal wel meevallen ruud. Voor heel veel spelers is het uitkomen voor hun land de grootste eer die er bestaat. En voor diezelfde spelers is het WK het allergrootste en belangrijkste tournooi ter wereld. Gevolgd door toernooien als EK, copa america en afrikacup.

Spelers willen dit never nooit missen! Dus als de fifa dit dreigement vasthoud gaat dat plan gewoon niet door
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:00]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:12
Fifa is Corruptie
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:13
Krijgen wij dus mooi geen last van!!
Vind ik leuk
Sabau +1269
woensdag 7 november 2018 om 19:49
Hoppa, wereldkampioen
Vind ik leuk
John M. +4957
woensdag 7 november 2018 om 20:03
Toch wel. Er zijn Nederlanders die bij Super Leagueclubs spelen, o.a. Kluivert, van Dijk en Wijnaldum. Moeten die dan weigeren te spelen voor Roma of Liverpool? Het zou sowieso een ingewikkelde situatie worden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93180
woensdag 7 november 2018 om 19:14
Er staan meerdere cartels lijnrecht tegenover elkaar. Zullen ze de wapens oppakken.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8978
woensdag 7 november 2018 om 19:18
Het ene na het andere corruptie schandaal dat gelekt wordt door de 'vijand'. Of bedenkelijke sponsor afspraken.

Vind ik leuk
Midden-Noord +93180
woensdag 7 november 2018 om 19:19
Wordt vervolgt.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:15
Hele goede beslissing!

Wel rare poll.. Want dit is Infantino...
Vind ik leuk
Roeptoeter +8978
woensdag 7 november 2018 om 19:15
Nou, dan maakt men toch een Super WK ernaast.
Vind ik leuk
bra-m-s +414
woensdag 7 november 2018 om 19:15
Leuk hoor Infantino. Toevallig ook nog wat woorden gerept over je eigen corruptie? Zonder de topspelers worden EK’s en WK’s ook een heel stuk minder aantrekkelijk, loze woorden van een kat in het nauw dus.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8978
woensdag 7 november 2018 om 19:19
Inderdaad. Stuk minder aantrekkelijk dus de tv gelden gaan drastisch omlaag. En dan wordt het een race naar de bodem.
De clubs hebben hier de macht, hoe zielig de Fifa zichzelf ook mag vinden.
Vind ik leuk
J Kiprich +17756
woensdag 7 november 2018 om 19:25
Lees het artikel nog eens goed!
Vind ik leuk
bra-m-s +414
woensdag 7 november 2018 om 19:40
Gedaan. En nu? Ik mis je punt.
Vind ik leuk
J Kiprich +17756
woensdag 7 november 2018 om 19:48
Als je mee wil doen aan die Superleague dan doe je niet mee aan het WK voor clubteams. Dit heeft dus niets met EK's of WK's te maken.
Vind ik leuk
bra-m-s +414
woensdag 7 november 2018 om 21:24
FIFA-baas Gianni Infantino heeft Europese topclubs gewaarschuwd voor zware consequenties als ze zich afscheiden om een eigen Super League te vormen. De spelers van die clubs zouden dan niet meer mogen deelnemen aan het WK voetbal, zei Infantino in gesprek met journalisten in Zürich. (Via de link naar de NOS gevonden).

Hoe zie je precies dat het niet om het WK gaat maar om het WK voor clubteams? Omdat hij aangeeft dat een andere invulling van het WK voor clubteams eventueel ook aantrekkelijk is? Voetbalzone heeft een iets uitgebreider artikel erover geschreven, en ook daar werd over WK’s gesproken. Kun je me vertellen waar ik duidelijk kan zien dat wanneer men schrijft “het WK”, dat dan het “WK voor clubteams” wordt bedoelt?

Edit; titel van het artikel op voetbalzone is “FIFA wil deelnemers Super League uitsluiten van EK's en WK's”. Wordt gesproken over WK’s en EK’s. Hoe haal je eruit dat dat gaat over WK’s en EK’s voor clubteams gaat? Aangezien je anderen wijst op dat ze beter moeten lezen, hoor ik graag waar ik alles kan vinden wat jij zo goed gelezen hebt. Dan is dit ook niet zonde van mn tijd geweest.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:29]
Vind ik leuk
Mr bien +4535
woensdag 7 november 2018 om 19:17
En uiteindelijk toch zwichten voor het geld
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:18
Die gozer denkt en zegt in het Noord Koreaanse doen en laten.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:18
Als Super League er komt zijn de FIFA en UEFA hun MACHT kwijt
dus ook hun sponsors en dus poen en daar gaat het om!

Dus lekker dreigen, dit niet doen dat niet doen gewoon luisteren naar ons want wij zijn de BAAS!
Vind ik leuk
Ryanaz +2716
woensdag 7 november 2018 om 19:18
Als de UEFA en FIFA zo hard blijven opstellen en niet toegeven dan wordt die superleague geen succes.

Als die super league er komt dan geen enkel voorwaarde accepteren en op je strepen blijven, dan implodeert die super league toch.
Vind ik leuk
TheRedMen +3446
woensdag 7 november 2018 om 19:19
Ik denk niet het zover gaat komen. Waarschijnlijk klinkt het voor die clubs eerst als muziek in de oren omdat ze meer geld kunnen krijgen. Maar ik kan me niet voorstellen dat als die clubs er verder over gaan nadenken dat ze dan echt denken dat het een goed idee is. Daarnaast zullen er dan ook genoeg supportersgroepen gaan optreden.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:20
Die wordt steeds gekker dreigen over geen WK deelname dit noemen ze dus .
Blufpoker .
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:22
Ac Milan en inter daar ook tussen :)
Vind ik leuk
Koekie1970 +3165
woensdag 7 november 2018 om 19:26
Kijken of hij nu zijn woord houdt; was hij niet de man van financial fairplay en het PSG de hand boven de kop houden verhaal?
Vind ik leuk
Guust +5841
woensdag 7 november 2018 om 19:37
En het voetbal is de dupe, en een aantal clubs hoort daar niet eens bij, wat een bullshit van die geldbeluste mafkezen aan beide kanten. En clubs gaan waarschijnlijk echt geen spelers opleiden voor de supercompetitie. En vind er eigenlijk niets super aan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:39]
Vind ik leuk
poklane +5425
woensdag 7 november 2018 om 19:40
Fuck die Infantino, corrupte klootzak. In deze strijd tussen de Europese topclubs en de FIFA is geen goede kant, beide kanten zijn slecht.
En door dit soort uitspraken zou ik nog bijna achter de Europese topclubs gaan staan ook. Zou mooi zijn als hierdoor dan ook de landelijke bonden zich afscheiden van de FIFA zodat die corrupte bende eindelijk ten onder gaat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:45]
Vind ik leuk
soccer02 +616
woensdag 7 november 2018 om 19:41
Dit zou echt perfect zijn. Nederland maakt eindelijk kans een keer een wk te winnen. Dit zou ook goed zijn zijn voor het nederlands voetbal, zowel voor de eredivisie als het nationale elftal. Voetbal dat gespeeld wordt om kwaliteit ipv wie heeft het meeste geld en wie kan de meeste spelers kopen.
Vind ik leuk
Dj Storm +268
woensdag 7 november 2018 om 19:44
Tja, lekker makkelijk om de spelers die bij hun clubs onder contract staan te straffen, de mafkees. Eerst eens z'n eigen malafide organisatie opruimen
Vind ik leuk
Gyrosregime +2543
woensdag 7 november 2018 om 19:46
Raar dreigement.. clubs moeten dit zelf weten en spelers al helemaal.. de beste voetballers spelen op een EK of WK ongeacht waar ze spelen.. mij lijkt zo'n League wel wat, vooral als een Ajax of PSV en Anderlecht ook mee zou mogen doen..
Vind ik leuk
voorstopper +1085
woensdag 7 november 2018 om 19:51
De grote clubs hebben ook genoeg van de corrupte FIFA!

Vind ik leuk
Jeroen77 +541
woensdag 7 november 2018 om 19:55
Hier het begin van het einde van het voetbal. Wat had je vroeger prachtige wedstrijden, toen je maar 3buitenlanders op mocht stellen. Het waren nog bikkels en de swalbe was schandalig. Maar fifa zwicht voor het geld. Spelers worden omgekocht, ze lopen te janken over het veld. Ze verwisselen van club en kussen het volgende embleem. Bijna ieder mens zwicht voor heel veel geld. Ikzelf ook. Ik volg mijn Club omdat ik er een gevoel bij heb. Zaakwaarnemers die het kapot maken, spelers die het kapotmaken, scheidsrechters die het kapot maken. Uefa fifa knvb ze maken allemaal het voetbal kapot
Vind ik leuk
Janste +309
woensdag 7 november 2018 om 20:00
Als alle landen die niet mee doen, nu eens geen uitzendrechten kopen, is super league ook snel afgelopen
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:25
Leuk zo'n WK zonder Messi en Neymar. Wat een dreigement, straks eist hij nog jaarlijks 25 miljoen euro van de gemeente Rotterdam. Hij is er gek genoeg voor.

Wie stopt deze dwaas?

Iedereen wil maar baas spelen. Zeker omdat ze niks anders kunnen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:51
Verbieden om voor je land uit te mogen komen...
Waar in het reglement van de FIFA is dit opgenomen. Hij praat als een dronken aardbei.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:55
Een maandje terug wilde 99% van de ajacieden nog dat een speler van psv niet voor zijn land mocht uitkomen.

Toen was het normaal en nu spreekt er iemand als een zatte aardbei??
Vind ik leuk
Koekie1970 +3165
vrijdag 9 november 2018 om 20:47
Damned dronken aardbeien die zoek ik nog voor bij de gesjeesde bananen.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:52
Dit is net zo dom als die afspraak die meneer van Praag heeft afgesproken... Kom toch op man..

Gewoon terug gaan naar kampioenbal voor de kampioen uitgebreid met eventueel de nummers 2. Een bekerwinnaar toernooi en een Europese competitie voor de nummers 2-4 van elk land.
Vind ik leuk
Zinho +81
woensdag 7 november 2018 om 20:53
Helpt toch niks. Krijg je straks dat er gewoon een nieuwe bond opgericht wordt, beetje zoals bij het darten gebeurd is. Dan komt er gewoon een ander EK of WK.
Vind ik leuk
goedemorgen +3243
woensdag 7 november 2018 om 21:50
Zonder deze spelers minder kijkers/inkomen Infantilo, je zult dus wel weer een smoes bedenken om je uitspraken weer recht te lullen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 21:51]
Vind ik leuk
Farmer +12842
woensdag 7 november 2018 om 21:58
Beetje aparte dictatuur zo toch? Het is niet aan Infantino om dat te bepalen, en zo, vanuit zijn CEO-positie, druk uit te oefenen, aka: zijn machtspositie zo te misbruiken!

Het is aan de coaches, en bonden om te bepalen wie ze oproepen, hier is dus duidelijk sprake van zwaar verstrengelede belangen: Die Super-League zal de FIFA niet als dikste vinger in de pap bepalen wie wat sponsort, en hoeveel commissie dat ze zelf mogen opstrijken bv!
Daarom zijn ze er op tegen.

De FIFA(baas) openbaart zich hier nu dus als een monopolist, die dmv een alleenrecht hierin, zijn macht wenst te behouden, ipv een 'overkoepelende organisatie die het overzicht bewaakt, en toeziet op de spelregels" bv....

Fuck sport, entertainment etc, het gaat alleen maar om geld en macht hier!
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
woensdag 7 november 2018 om 22:16
Dan een nieuwe bond, nieuw kleiner wk, meer prijzengeld.
Vind ik leuk
orion73 +1527
woensdag 7 november 2018 om 22:43
Waarom zitten er in de Super League veel clubs die nog nooit de CL (of EC1) gewonnen hebben?
Vind ik leuk
Ropa +235
donderdag 8 november 2018 om 20:19
FIFA-baas Infantino dreigt: 'Geen WK voor spelers die meedoen aan Super League'

Nou, nou mijnheer Infantino, u bezigt wel heel erg dreigende taal. Lees ik hier nu tussen de regels dat u bang aan het worden bent? Dat snap ik ook wel want als je belangrijkste inkomstenbron weg is dan wordt uw organisatie ineens keihard getroffen.Dan is jullie macht ineens een heeeel stuk kleiner.
Aan de ene kant vind ik het super arrogant van die grote clubs om boven de rest te willen staan of buiten de werkelijkheid, aan de andere kant is de FIFA nog arroganter en leven nog meer buiten de werkelijkheid dus ik gun het deze organisatie wel.
Buiten kijf is dat de achterblijvers op de blaren komen te zitten.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2273
vrijdag 9 november 2018 om 14:27
WK in Qatar boycotten, piept meneer Infanpipo wel anders.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws