Situatie Kluivert vergeleken met die van Jordi Alba: 'Absoluut geloof in ze'

Situatie Kluivert vergeleken met die van Jordi Alba: 'Absoluut geloof in ze'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 20:01wo 07-11-2018 om 20:01

Technisch directeur Monchi van AS Roma heeft zijn vertrouwen uitgesproken in Justin Kluivert. De negentienjarige Nederlander kwam voor zeventien miljoen euro over van Ajax, maar beleeft een moeizame start in Stadio Olimpico.

Kluivert stond in elf Serie A-duels slechts één keer in de basis en maakte bovendien nog geen onuitwisbare indruk. Monchi weerlegt de kritiek. "Niet iedereen went in hetzelfde tempo aan een nieuwe situatie. Bij sommigen kost dat meer tijd dan bij anderen. Justin heeft een blessure gehad die zijn progressie heeft afgeremd en bovendien is het niet makkelijk om je aan te passen aan het Italiaanse voetbal", wordt de Spanjaard geciteerd door Voetbal International.

Middenvelder Bryan Cristante, die Atalanta Bergamo verruilde voor Roma, zit in hetzelfde schuitje als Kluivert. "Maar ik heb absoluut geloof in deze twee spelers. Je hebt spelers als Ivan Rakitic, die er meteen stond bij Barcelona, maar er zijn ook spelers als Jordi Alba, die een jaar nodig had om volledig te settelen bij Barcelona."

Kluivert staat woensdagavond in de Champions League-wedstrijd tegen CSKA Moskou wel in de basis. Met een goede actie leek de linksbuiten een assist te leveren, maar ploeggenoot Alessandro Florenzi hielp de levensgrote kans om zeep.

Poll

Verwacht jij dat Kluivert het gaat maken in Italië?

(4109 stemmen)

Plaats een reactie

FC Treurwilg +8550
woensdag 7 november 2018 om 20:02
Volgend seizoen dus op huurbasis naar Exelsior
Vind ik leuk
slechtekont +4928
woensdag 7 november 2018 om 20:09
Speelde een prima pot, gaf prima assist die helaas volledig werd gemist door een medespeler.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
woensdag 7 november 2018 om 20:19
Een voorzet is pas een assist als er een goal uit de voorzet komt. Dus de voorzet van Kluivert is geen assist.
Vind ik leuk
slechtekont +4928
woensdag 7 november 2018 om 20:21
Klopt als een bus! Voel je je nu beter?

Weetje, mensen met een minderwaardigheidscomplex hebben vaak de behoefte om een ander te verbeteren. Grappig hè?!
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
woensdag 7 november 2018 om 20:46
Ik begrijp niet waarom mensen dingen roepen waarvan ze betekenis niet kennen.

Dat jij daar een minderwaardigheidscomplex gaat bijhalen, snap ik eigenlijk ook niet zo..

Ik sluit het positief af! Succes met je cluppie vanavond.


Vind ik leuk
Spiegel +11624
woensdag 7 november 2018 om 21:37
Wat doe je nu zelf dan?
Vind ik leuk
slechtekont +4928
woensdag 7 november 2018 om 22:56
Niemand verbeteren iig :).
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:24
Het gaat erom dat hij het wel aardig doet, kluivert heeft denk ik wel de juiste keus gemaakt. Iedereen brand hem altijd af, maar hij komt toch langzaam boven drijven. Knap voor een ventje van 19
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
woensdag 7 november 2018 om 20:48
Leuk voor Kluivertje toch? Ging mij meer om het gebruik van het woord assist. Succes met Ajax vanavond! Op een mooie zege!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:49
Jazeker. Dankjewel maat. Spanning
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
woensdag 7 november 2018 om 20:04
Geef hem de tijd. Alles wat Justin doet wordt afgekeurd. Die jongen is echt een pispaal... laat het gaan mann....
Vind ik leuk
Laliga +2799
woensdag 7 november 2018 om 20:17
Moet zeggen toch 2/3 goede kansen gecreërd vanavond en hij stond toch basis nu dus wie weet! Met oog op oranje maar hopen dat hij boven komt drijven
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:17
Deed florenzi gewoon expres om Kluivert te naaien.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:30
Hij naait eerder zichzelf. Kluivert bereid hem voor en florenzi faalt
Vind ik leuk
hantayo +1271
woensdag 7 november 2018 om 20:23
Speelt heel goed, kwaliteit druipt er van af. Jammer voor Ajax.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:23]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:29
Hoezo jammer voor ajax? Een speler moet wel willen om bij ons te spelen. En wij hebben een heel leuk elftal nu.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
woensdag 7 november 2018 om 20:48
Ajax mist hem niet anders
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws