Zeven conclusies: de minuutjes van Onana, Ajax-teller staat op 7,2 miljoen euro

    Zeven conclusies: de minuutjes van Onana, Ajax-teller staat op 7,2 miljoen euro

    donderdag 8 november 2018 om 00:00

    Ajax zette woensdagavond een grote stap richting de achtste finales van de Champions League. In Lissabon werd Benfica op een 1-1 gelijkspel gehouden. VoetbalPrimeur trekt zeven conclusies na een bewogen avond.

    Het minuutje van Onana (1)
    Onana is bezig aan een uitstekend seizoen, maar de eerste helft tegen Benfica is een smetje op zijn blazoen. In de 28ste minuut ging het helemaal mis. De doelman nam veel te veel risico bij een terugspeelbal, maakte er ternauwernood een ingooi van en uit die standaardsituatie scoorde Benfica. Jonas profiteerde van een enorme blunder van Onana.

    Het minuutje van Onana (2)
    Zo slecht als het begon voor Onana, zo goed eindigde het. De doelman redde Ajax in de allerlaatste minuut van de blessuretijd met twee reddingen, waarvan de laatste ronduit fenomenaal was. De manier waarop het na het laatste fluitsignaal werd gevierd door héél Ajax, zegt wat over de teamspirit. Dit is een goed stel.

    Geen dodelijke Donny
    Het begint een probleempje te worden: de gemiste kansen van Donny van de Beek. Op slag van rust kreeg hij dé kans om Ajax op het goede spoor te zetten, maar voor de derde keer dit Champions League-seizoen hielp hij een 100% kans om zeep. Het gebeurde ook al tegen Bayern München (uit) en Benfica (thuis).

    Gele Tagliafico
    Door zijn gele kaart in de eerste helft mist Nicolás Tagliafico de volgende wedstrijd van Ajax tegen AEK Athene in de Champions League. De linksback kreeg zijn derde gele kaart in de groepsfase en moet daardoor één wedstrijd toekijken. Tagliafico werd in het voorportaal van de Champions League óók al geschorst en miste daardoor de beslissende return tegen Dinamo Kiev.

    Bijzondere kwaliteit Tadic/Ziyech
    Iedereen kan zien dat het lekker voetballen is met Dusan Tadic en Hakim Ziyech. De twee hebben bovendien een groot voordeel: ze hoeven niet in de wedstrijd te zitten om beslissend te zijn. Ziyech leed veel balverlies en de frustraties bij Tadic liepen op, maar bij de gelijkmaker sloeg dat ineens om. Ziyech legde de bal fenomenaal achter de verdediging en Tadic rondde af. Dit soort wedstrijden won Ajax het laatste decennium nauwelijks.

    Eerste doelstelling behaald
    Ajax overwintert sowieso in Europa. Door de overwinning van Bayern München op AEK Athene (2-0) vormen de puntloze Grieken geen bedreiging meer. Bayern is Ajax wel voorbij aan kop van groep E van de Champions League. Over drie weken wacht AEK in Athene, terwijl Benfica op bezoek gaat bij Bayern München. Als de Portugezen niét winnen, is Ajax zeker van de achtste finale.

    Zilvervloot vaart Amsterdam binnen
    Slaagt Ajax erin om de groepsfase te overleven, dan levert dat 9,5 miljoen euro op. Het Europese seizoen is in financieel opzicht hoe dan ook al een groot succes. De Amsterdammers sleepten door twee overwinningen en twee remises in de groepsfase al 7,2 miljoen euro aan prestatiebonussen binnen. PSV moet het doen met 900.000 euro.

    (Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

    Poll

    Gaat Ajax de Champions League-groep winnen?

    (3642 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +27267
    donderdag 8 november 2018 om 00:01
    Conclusie 7: Dit mag Ajax nooit meer uit handen geven!

    Ik ben er bijna wel zeker van dat de Duitsers van Benfica gaan winnen, maar sowieso gewoon die Grieken verslaan en het feest is helemaal compleet :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:03
    Conclusie 8
    WZAWZDB
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:09
    Jalalalalalalalala Ajax Amsterdam jalalalalalalaaaa Ajax Amsterdam!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 02:03
    Nee jullie zijn de slechtste.
    Vind ik leuk
    Johan59 +718
    donderdag 8 november 2018 om 09:07
    Is je speen uit j3 mons gevallen
    Vind ik leuk
    VanGoal +707
    donderdag 8 november 2018 om 00:16
    Conclusie 8: Benfica is zo slecht nog niet. Ik wil die wel eens zien spelen tegen Tottenham ofzo.

    Conclusie 9: waarom schiet Ziyech een bal in de 94e minuut kansloos op goal? Daaruit volgend de aanval met kans + corner wat Ajax in de problemen brengt. Zakelijk uitspelen man... 🤔
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5565
    donderdag 8 november 2018 om 00:24
    Maar dat wist ik al bij de vorige wedstrijd alleen de Ajax haters wilde dat ieder1 doen geloven.

    Vind ik leuk
    JCJWZ +14433
    donderdag 8 november 2018 om 03:29
    Wat een afgunst naar de redder van het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    073fa +36
    donderdag 8 november 2018 om 05:00
    Lalalalalalalaaaa psv nummer 1. Leuk en aardig over de poule v ajax te beginne, maar simpel zat daar zouden ze 0punten pakken
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:09
    Waarom dit? Ajax doet het prima. Ajacieden (terecht) blij. PSV heeft hier niets mee te maken. Als jij niet blij bent, zoek dan een reden om blij te zijn. Of maakt je Ajax-haat je blij? Vergeet in dat geval wat ik gezegd heb. Want dan ben je helaas reddeloos verloren.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    donderdag 8 november 2018 om 08:18
    Mpfffffproest......de redders van het Nederlands voetbal? Je snapt ook wel dat iemand met talent meer geluk dan wijsheid is? Zeker als ze dan ook nog eens samen kunnen komen in een Nederlands elftal. Mondiaal gezien stelt Nederland niet zoveel voor, wij hebben alleen het geluk gehad dat er in Nederland steeds talenten geboren werden en samengebracht mooie dingen hebben laten zien! En om op clubniveau als redder te moeten worden gezien zullen ze toch echt langer mee moeten draaien bij het lokale clubje en constanter zijn in de prestaties en niet na 1 redelijk kwartaal roepen dat de redding nabij is.....het is verfrissend maar net zo verrassend!
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    donderdag 8 november 2018 om 00:26
    Dat was een beetje dom, ja.
    Vind ik leuk
    14forever +8591
    donderdag 8 november 2018 om 00:24
    Het feest is pas echt.los als we thuis van Bayern kunnen winnen.en eerste in de groep.eindigen. loot je toch een.stukkie makkelijker.normaliter
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 04:51
    En hopelijk gaat PSG ernog uit, dan is het helemaal mooi...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:33
    En dan in een volle ArenA, met de wetenschap dat je al geplaatst bent, strijden tegen Bayern voor de 1e plek. Heerlijk duel wordt dat.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    donderdag 8 november 2018 om 00:37
    12/12 toch
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1117
    donderdag 8 november 2018 om 05:02
    We kunnen na deze wedstrijd ook wel concluderen dat we Ajax met zijn allen flink overschatten. Het is niet zo geweldig als we denken, sterker nog ik denk dat Ajax in de poule van PSV geen enkel punt had gepakt.
    Maar gelukkig hebben we de best mogelijke loting gekregen met Ajax, na jaren van pech in de CL.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 05:41
    Zeg dan gewoon niets. Dit maakt je weer zo dom, jammer man.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    donderdag 8 november 2018 om 07:44
    Haters zijn het ,jaloers dat hun club niks voorsteld alleen in eredivisie
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:35
    lachen met jou fantast!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    donderdag 8 november 2018 om 07:43
    Hater
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1285
    donderdag 8 november 2018 om 13:54
    Donny van de Beek moet meer spelen dan scoort hij ook wel weer.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:01
    ONANA van ZERO naar HERO
    WZAWZDB
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:13]
    Vind ik leuk
    H. Ufter +104
    donderdag 8 november 2018 om 00:05
    Was het niet andersom?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:07
    Retfu.H
    Bedoel je dat?
    Vind ik leuk
    H. Ufter +104
    donderdag 8 november 2018 om 00:11
    Eerst de zero en toen de hero dacht ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:12
    Lees het nog eens, maar nu goed
    Vind ik leuk
    H. Ufter +104
    donderdag 8 november 2018 om 00:22
    ;)
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1117
    donderdag 8 november 2018 om 05:05
    Afrikaanse kippenvanger moet zo snel mogelijk een Nederlandse doelman voor komen, die zijn betrouwbaarder zonder rare fratsen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    donderdag 8 november 2018 om 07:46
    Bijlow en zoet wel eens zien keepen. Drollevanger. Onana beste keeper van eredivisie ,gevolgd door zoet . Nl keepers ,dan heb je je alleen zoet ,hahn enz is niks .onana met zoet de beste in nl. Buiten nl cillissen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:01]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22883
    donderdag 8 november 2018 om 00:01
    Wat was die Veronica verslaggever trouwens vreselijk slecht zeg, heb hem heel snel overgeschakeld naar sierd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:01]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13919
    donderdag 8 november 2018 om 00:03
    Dat sowieso. Al is Veronica wel een seconde eerder live.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:03
    Kan dat allemaal in Zwitserland?
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +22883
    donderdag 8 november 2018 om 01:27
    Zeker weten pik, heb gewoon verbinding boven op de berg
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 02:02
    Jou clubje speelde slecht, PSG gaat gehakt van jullie maken :)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 04:54
    PSG ligt er bijna uit. Maakt niet uit wie we loten, bij overwintering 50 miljoen euro bij deelname aan de 2e ronde...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:02
    Conclusie 9: Ajax is een te duchte kandidaat voor het winnen van de CL.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:04
    En Fortuna gaat komend seizoen de Eredivisie ongeslagen winnen zeker? :^)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:04]
    Vind ik leuk
    bert +86
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    Alweer eentje met een jaloerse reactie de jalouzie druipt revanche af.jongeman Ajax kan er niets aan doen dat je clubje Europees niets voorstelt
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:06
    Jaloers? Ik gun het Ajax van harte, maar laten we realistisch blijven. Een kandidaat om de Champions League te winnen zal Ajax in de komende 10 jaar zeker niet zijn en/of worden. Dat Psv niet doorgaat in de Champions league heeft verder geen invloed op mijn mening.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 05:03
    @limburgpsv

    PSV, het lachertje van Europa, mag z'n handen dichtknijpen met een troosprijsje 900.000 euro en in Eindhoven balen ze als een stekker dat Ajax, en de voorrondes CL heeft gehaald, en zelfs overwinteren in de CL.
    Ik wil die koppen wel eens zien!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:56
    Om nou zo denigrerend te doen over Psv gaat je echt niet verder brengen in het leven. Dat jij hier op dit forum zit om leuk te doen over Ajax maar te zeiken over alles wat daar niets mee te maken heeft moet je zelf weten, maar ik hoef ik niets mee te maken te hebben, fijne dag verder! (Ohja, ik heb helemaal niks tegen Ajax, ben al lang blij dat ze weer punten binnenhalen voor het Nederlands voetbal.)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 02:06
    En wij kunnen er niks aan doen dat jullie een pruts loting hebben. Oh wat gaan jullie straks afgeslacht worden door Neymar en Mbappé!
    Vind ik leuk
    Clown123 +394
    donderdag 8 november 2018 om 02:28
    +0. Dankzij jou komen echte psv supporters nooit af van het calimero stempe.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 02:30
    Staan we weer gelijk met al die ajax trollen he ;) dat zijn pas calimero's. Je weet dat ik gelijk heb.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 05:10
    @From the south

    Dat is ook helemaal geen schande. We hebben schrikbarend financieel al een heel groot gat met jullie geslagen, en dat niet alleen, ook de spelers worden per wedstrijd meer waard, terwijl dat zooitje in Eindhoven juist minder waard is geworden. Dus het Bayern - scenario is al in werking gesteld en dan krijgen jullie geen poot meer aan de trekker.
    Sad but true...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    donderdag 8 november 2018 om 07:47
    Dat hopen zielige mensen
    Vind ik leuk
    H. Ufter +104
    donderdag 8 november 2018 om 00:06
    Een wat?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:29
    Een te duchte kandidaat. Je ken toch lezen?
    Vind ik leuk
    H. Ufter +104
    donderdag 8 november 2018 om 00:33
    Ik snap 'm nu, mis alleen een n aan het eind vandaar de verwarring.
    Dacht al wat is een duchte kandidaat, laat staan een té duchte, snappie?
    En ja ik ken lezen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:34
    Ah, op die fiets. Nu snap ik het.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +243
    donderdag 8 november 2018 om 07:15
    "Te duchten" is "te vrezen" en wordt gebezigd bij met name een tegenstander: "een te duchten tegenstander".
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:16]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5565
    donderdag 8 november 2018 om 00:27
    Zover wil ik niet gaan. Eerst maar eens zorgen dat er overwinterd wordt en dan zien we wel weer.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:03
    ‘Dit soort wedstrijden won Ajax het laatste decennium nauwelijks.’ helaas vandaag ook niet.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    donderdag 8 november 2018 om 00:04
    Ik vond dit geen 100% kans voor Donny. (Die vlak voor rust toch??)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:05
    Die kans idd. Zelfs een vrouw had die imo erin gepist.
    Vind ik leuk
    H. Ufter +104
    donderdag 8 november 2018 om 00:06
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:24]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:07
    Nee, op een slank stiertje. Ook goed?
    Vind ik leuk
    H. Ufter +104
    donderdag 8 november 2018 om 00:17
    Als ze die bal er in pist wel schijnbaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:18
    Jups.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 05:15
    @Edgar

    Een ladyboy, zekers...
    Vind ik leuk
    Analist +261
    donderdag 8 november 2018 om 00:12
    Tuurlijk was het een 100% procent kans. Gewoon afgeven aan de jong en het is een goal
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    donderdag 8 november 2018 om 00:15
    Dan was het een 100% assist. In het artikel wordt Donny verweten dat hij hem niet scoorde. Ik vind de hoek veel te moeilijk voor een 100% kans.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:12
    Was imo zeker geen 100% kans!
    Vind ik leuk
    Hyena +29895
    donderdag 8 november 2018 om 07:59
    Dat was het wel.

    Ik ben echt teleurgesteld in Donny. Heeft nog geen CL-wedstrijd uit kunnen blinken en verkloot echt teveel kansen. Als hij één van die kansen had gemaakt waren we er allang geweest
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    donderdag 8 november 2018 om 00:04
    Conclusie: Met achteruitlopen haal je geen 7.2 miljoen euro.
    De aanval is de beste verdediging.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:05
    Zoooo eens.
    Vind ik leuk
    chicken +11372
    donderdag 8 november 2018 om 00:08
    Je moet toch scoren om te winnen..aanvallen dan maar he..
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    donderdag 8 november 2018 om 00:14
    Eerst Dolberg willen inbrengen om wat te forceren. En dan na de gelijkmaker het alsnog doen. Met iets andere instructies.
    Maar geen verdediger en puur spelen op het gelijkspel. Gewoon blijven loeren op de winst. Dat is zo'n groot verschil.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    donderdag 8 november 2018 om 00:15
    Juist
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:18
    Dolberg viel trouwens goed in!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:27
    Ken je wel zeggen ja. Hoort mijns inziens ten álle tijden te voetballen. Veruit de meest complete.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    Ik vond hem zowel geestelijk als fysiek sterk tegen die grote verdedigers. Gaat Ajax dit seizoen nog veel plezier aan beleven!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:32
    Idd, bezit iets wat weinig voetballers écht hebben en dat is GOGME.
    Vind ik leuk
    chicken +11372
    donderdag 8 november 2018 om 00:35
    Fysiek genoeg gewonnen tijdens zijn blessure. Het iele is er wel vanaf.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:37
    Juist heel opvallend.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:36
    Waar ik vooral respect voor heb bij Dolberg, al schoppen ze hem neer, hij staat zo snel mogelijk weer op en laat zich niet gek maken door de tegenstander, en gaat vooral ook niet overdreven van de pijn op de grond liggen. Respect voor zo'n jongen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:25
    Eens.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19842
    donderdag 8 november 2018 om 00:05
    De groep winnen zou natuurlijk heel mooi zijn, maar is wat mij betreft geen prioriteit.

    'Gewoon' CL overwintering (desnoods als 2e) alleen al zou mij zeer gelukkig maken!😉
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:11
    Wij gaan zeker te weten tweede worden dude, er is totaal geen paniek en stress nodig! Over 3 weken maken wij van Athene spiesjes Souvlaki xD
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:19
    Echt veeg me op hoor. Spiesjes Souvlaki, mjammie.💀
    Helemaal eens. Afmaken dat Griekse gespuis.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:20]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19842
    donderdag 8 november 2018 om 00:47
    Ik hou je er aan, Jens!

    Jamas!🍷
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:55
    En er is nog een conclusie!

    Wij danken de spelers en de trainer/trainersstaf wel allemaal, maar als er iemand ook een groot compliment verdiend dan is het Marc Overmars wel, door zijn inzet met spelers halen en ook zijn belofte niet gebroken te hebben dat er geen spelers zouden vertrekken in de zomer, is het mogelijk voor de technische staf om met zo'n goed en talentvolle selectie te werken.. Overmars verdiend ook een pluim voor zijn goede werk wat ie dit seizoen heeft verricht!
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19842
    donderdag 8 november 2018 om 01:13
    Dat mag inderdaad ook wel eens een keer gezegd wordt.

    Ten Hag toezingen prima.

    Maar Overmars verdient eigenlijk (+ eindelijk) de CREDITS!!👍

    Prima beleid!

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:15
    Zeker te weten!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:05
    Hulde voor Ajax dat ze (Hoogstwaarschijnlijk!!) doorgaan in de Champions League. Mooi voor het Nederlands voetbal en zeker hard nodig!
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:39
    Hulde óók voor LimburgsPSV! ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:08
    Leuk dat VP zelf alvast een voorzetje geeft door PSV erbij te halen.
    Zet er anders ook even bij dat we al een tijdje geen kampioen zijn geworden.
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    donderdag 8 november 2018 om 00:29
    Zoiets doen ze al met de uitspraak: "Dit soort wedstrijden won Ajax het laatste decennium nauwelijks.". Sowieso al een rare stelling, en al helemaal aangezien Ajax gelijkgespeeld heeft. Ze geven in ieder geval genoeg munitie om ons te laten moddergooien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    Klopt. Leuk dat het dan net niet werkt.
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    donderdag 8 november 2018 om 00:32
    Haha inderdaad, denk dat ze geen rekening hebben gehouden met de bedtijd van onze trollen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:33
    Er valt ook weinig te halen vanavond.
    1-1 bij Benfica is prima. Onana maakt een fout, maar maakt die meer dan goed. En 6.3 miljoen minder in de CL.
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    donderdag 8 november 2018 om 00:40
    Zeker uit een prima uitslag. Stiekem wel fijn om Onana flink de fout in te zien gaan, na de stortvloed van kritiek die Zoet heeft gekregen. Gelukkig kon Onana het nog wel goed maken. Ziet er goed uit voor jullie. Altijd leuk om na de winter nog een Nederlandse club in Europa te zien, en zeker in de CL.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:47
    Ik was er minder blij mee. Doet hij dat niet kun je dit winnen en ben je na vier wedstrijden geplaatst.
    De kritiek op Zoet was flauw. Hij was gisteren ook goed bezig. Jammer en een beetje grappig dat hij aan het einde tegen de paal duikt bij de 2-1.
    Ik denk ook dat hij wel een hoger niveau aan zou kunnen.
    En ja, gelukkig pakt hij die ballen aan het einde nog even. Als je er met 2-1 afgaat heb je het ineens echt verpest, zoals we de afgelopen jaren gewend waren.
    Kut. Ik bedenk me nu dat jullie er waarschijnlijk uit liggen en wij niet. Dus dat wordt een lastige strijd om de titel.
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    donderdag 8 november 2018 om 01:04
    Haha ja, gisteren zag Zoet er nog wel knullig uit bij die 2-1. Hij heeft z'n uitstraling ook nooit mee natuurlijk.

    Het zijn allebei gewoon prima keepers, maar echte toppers zijn het ook weer niet. Onana heeft wel nog wat meer rek, alleen heeft hij nog iets te vaak een rare actie. Zoet is wat dat betreft betrouwbaarder, alleen grabbelt hij iets te vaak. Voor m'n gevoel twijfelt hij regelmatig of hij moet klemmen of gewoon wegstoten.

    Plaatsen komt wel goed lijkt me. Van AEK winnen en je bent er, en als Bayern van Benfica wint dan hoeft dat niet eens. En dan heb je nog een wedstrijd. Het kan natuurlijk altijd fout gaan, in de Eredivisie hebben we wel eens gekker meegemaakt, maar overwinteren in Europa doet Ajax sowieso.

    Dat wij er uit liggen is inderdaad niet alleen negatief. Wat dat betreft vond ik onze loting niet eens zo heel erg. Misschien is dat niet de topsportmentaliteit, maar met deze loting konden we niet echt verliezen. Je doet ervaring op tegen de absolute top, niemand verwacht een prestatie, en je kan je na de winter focussen op het kampioenschap. Als je per ongeluk toch overwintert zet je een wereldprestatie neer.

    Ajax had een gunstigere loting als je voor overwintering wil gaan, en je doet natuurlijk ook wel ervaring op, maar als Ajax 3e zou worden zouden we, zeker met de huidige stand, toch teleurgesteld zijn. Terwijl je je daarvoor echt niet hoeft te schamen. Was Ajax 4e geworden, zouden we waarschijnlijk al spreken van een blamage; dat risico loopt PSV niet. Hooguit als we alle 6 de wedstrijden met 5-0 hadden verloren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 01:17
    Nee, misschien moet hij een heel stoer kapsel nemen. Al voelt hij zich dan waarschijnlijk heel ongemakkelijk.

    Dat klopt, al ben ik wel heel enthousiast over Onana. Zoveel rare acties heeft hij ook weer niet.
    Ik denk ook dat hij wel echt ver kan komen.
    En daar zou je wel gelijk in kunnen hebben. Ik weet niet genoeg van keepen of dat een vertrouwenskwestie is of kwaliteit.

    Dat klopt, alleen AEK weet ook dat wij nog één keer willen/moeten winnen. En als we daar niet scherp spelen en niet winnen moeten we misschien ineens van Bayern winnen.
    Ik denk ook dat het wel goed komt, maar de spelers mogen dat absoluut niet denken.

    Ik weet ook niet of het een topsportmentaliteit is om tegen de mindere clubs te spelen zodat je doorgaat. Ja, terwijl wij dus misschien gunstig loten en doorgaan. Zul je zien dat mensen weer gaan zeiken, net als met de EL finale en de 2e plek.
    Overigens denk ik wel dat er bij jullie meer in had gezeten. Dat Van Bommel gisteren na de wedstrijd zei 'ze zijn gewoon te goed.' kon echt niet vind ik. Dat is gewoon een beetje kansloos.

    Ik zou zeker teleurgesteld zijn als ze nu nog 3e zouden worden. Ik heb ook het gevoel dat in eerdere jaren we ook derde zouden zijn geworden. Frank de Boer had geen 4 punten gepakt tegen Benfica.
    Klopt, al vind ik dat PSV wel een beetje te klein wordt gemaakt. Natuurlijk is het een hele zware poule. Barcelona win je niet, maar als je twee keer zo dichtbij bent tegen de Spurs geloof ik niet dat het onmogelijk is om iets te winnen.
    Vind ik leuk
    MR - +116
    donderdag 8 november 2018 om 10:28
    Ajax staat 4 punten voor op Benfica, dus "moeten" winnen van Bayern kan alleen als Benfica van Bayern wint (uit).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 10:45
    Klopt, maar dat is wel een scenario waar je rekening mee moet houden.
    Een paar dagen geleden was iedereen ervan overtuigd dat Bayern in een slechte fase zit. Benfica is gewoon best een goede ploeg. Wij pakten daar ook een punt.
    De kans is niet groot, maar AEK weet wel dat wij heel graag van hun willen winnen. Dat is in hun voordeel.
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    donderdag 8 november 2018 om 11:36
    Zoet heeft natuurlijk op gegeven moment een baard laten staan, maar dat heeft niet echt geholpen.. Het voornaamste probleem bij Zoet vind ik dat hij nooit echt ervarener lijkt te worden. De fouten die hij maakt maakte hij 3 jaar geleden ook al.

    Precies wat ik bedoel, Ajax heeft gewoon een hele gunstige groep met Benfica die de afgelopen jaren flink verzwakt is, en Bayern die compleet uit vorm is. Daar zullen mensen naar kijken als jullie overwinteren. Oneerlijk, want het is alsnog een uitstekende prestatie als je overleeft in een groep met een team dat op elke positie een betere speler heeft, en een team dat Europees enorm ervaren is. Als jullie op dezelfde manier doorgaan, en dus bijvoorbeeld winnen van AEK en Bayern, vind ik dat eerlijk gezegd een stuk indrukwekkendere prestatie dan het halen van de EL finale. De weg naar de finale toe was toen lang niet altijd even overtuigend.

    Voor Van Bommel was het een stukje onmacht denk ik. Hem kennende vreet hij zich van binnen ook op, maar wij missen gewoon een speler als De Ligt in ons centrum. Dan sta je met 4 verdedigers, 2 controleurs en Luuk de Jong die in zijn eigen 16 mee verdedigd, en dan krijg je nog zoveel kansen tegen. Als trainer kan je dan niet heel veel meer doen, vind ik.

    Ik ben persoonlijk ook nooit echt onder de indruk geweest van De Boer. Dat het voetbal "saai" was interesseert me niet zoveel, maar ondanks dat hij 4x op rij kampioen werd liet hij serieus veel punten liggen in de competitie. Als je aan het einde van de rit bovenaan staat ben je natuurlijk gewoon verdiend kampioen, maar het is nou niet dat hij zijn concurrentie kansloos liet.

    We moeten overigens niet vergeten hoe PSV (en Ajax) vorig jaar presteerde in Europa. En de jaren daarvoor. We zaten op een punt dat we ons moesten gaan meten met landen als Zwitserland, Oekraïne en Oostenrijk. Als je het dan een jaar later als PSV zijnde Tottenham en Inter zo lastig kan maken, en het Barcelona in ieder geval laten lijken alsof ze het lastig hebben, dan is dat al een enorme stap vooruit. Laat staan hoe Ajax presteert tov voorgaande jaren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 11:53
    Haha, het hielp een beetje, maar hij duikt nog steeds tegen de paal. Daar helpt alleen een helmpje tegen. Kan hij ook proberen.

    Daar ben ik het mee eens. Overigens denk ik dat in voorgaande jaren we in deze poule derde zouden eindigen.

    Ja, het is zeker onmacht. Dat lijkt mij juist het probleem. Hij wisselt Sainsbury erin. Een extra verdediger gaat vaker fout dan goed. Waarom geen middenvelder, dan hou je ze makkelijker bij je goal weg. Of De Jong blijven staan, want Spurs werd gek van hem.
    In ieder geval vind ik 'ze zijn te goed' niet kunnen. Belgrado won ook van Liverpool. Dat soort dingen kan gewoon.
    Helemaal als je zover kunt komen tegen Spurs.

    Ik ook niet. Ik denk ook dat je als trainer niet moet beginnen bij een topclub. De Boer is niks, Cocu niet en Gio ook niet. Daarom heb ik jullie trainer ook niet zo hoog zitten :p

    Dat ben ik absoluut met je eens. Beide clubs laten zien dat het best kan.
    Vind ik leuk
    Artikia +372
    donderdag 8 november 2018 om 12:08
    De wissels van Van Bommel vond ik ook wel raar. Malen voor Pereiro met De Jong dan op 10 vond ik prima, alhoewel ik liever Gutierrez had gezien. Sainsbury vond ik niet zo gek aangezien de Spurs Llorente inbrachten, alleen op het moment dat Sainsbury erin kwam stond het al 1-1. Toen had hij zeker Gutierrez in moeten brengen. Bergwijn kan je dan nog wisselen voor Ramselaar of Mauro, die hebben ook de snelheid voor de counter.

    Gio ben ik ook niet van onder de indruk, Cocu zie ik nog wel uitgroeien tot een goede trainer. Al kan ik niet helemaal objectief naar Cocu kijken. Maar Cocu heeft enkele seizoenen héél goed gepresteerd in de competitie, overwinterd in de CL, en had af en toe ook het vermogen om met een tactisch bedenksel de tegenstander op het verkeerde pad te sturen (442 tegen Utrecht bijvoorbeeld als ik het me goed herinner). Hij is alleen ook af en toe kansloos afgegaan natuurlijk, en zijn prestaties bij Fenerbahce spreken ook niet echt in zijn voordeel.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    donderdag 8 november 2018 om 07:52
    Onana maakt niet zoveel fouten dus ik vind dat we over de blunder heen moeten kijken ,hij heeft t meer dan goed gemaakt
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 09:08
    Sowieso. Hij pakt veel meer punten dan hij verliest.
    Vind ik leuk
    Chucky +784
    donderdag 8 november 2018 om 00:50
    Al heel lang niet...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:53
    geeft helemaal niks
    Vind ik leuk
    MR - +116
    donderdag 8 november 2018 om 00:08
    Erg flauw om nog even het bedrag van PSV te noemen. Zout in de wonden strooien... Het waren conclusies van déze avond, was dit nou echt nodig?
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    donderdag 8 november 2018 om 00:15
    Vond het wel een toevoeging, geeft duidelijk aan dat je er als Ajax zijnde wat voor hebt moeten doen.
    Vind ik leuk
    MR - +116
    donderdag 8 november 2018 om 10:08
    Maar als je gaat vergelijken, doe het dan op een eerlijke manier. Als je alleen naar de punten / het geld kijkt, hou je er geen rekening mee of de poules gelijkwaardig zijn. M.a.w. zou PSV in de poule van Ajax ook niet gewoon meer punten hebben gehaald, bv. tegen AEK thuis zie ik PSV echt niet verliezen
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    donderdag 8 november 2018 om 11:57
    Daar gaat het nu toch niet over?
    Hier gaat het puur over de inkomsten.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    donderdag 8 november 2018 om 00:22
    Mooiste zou zijn als Bayern en Benfica gelijkspelen... dan mag Ajax zelfs nog verliezen in Griekenland en volstaat een overwinning op Bayern voor de groepswinst en 19,5 miljoen bonus in deze ronde buiten de 6 tot 8 miljoen aan recettes. Met een beetje gunstige loting zou zo maar in de 1/8 finale nog eens 15 tot 18 miljoen kunnen worden bijgeschreven waardoor de teller zelfs richting de 80 miljoen gaat... dat zou ongekend zijn... bijna de complete jaarbegroting van Ajax
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    donderdag 8 november 2018 om 00:35
    Het nieuwe Bayern van NL. Nu nog ff de prijzen pakken anders roeptoeteren die zuiderlingen weer in koor/
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 02:00
    Als je geen prijzen pakt ben je zeker niet het nieuwe Bayern. Jullie gaan nooit het Bayern worden want daar steekt PSV wel een stokje voor ;)
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:36
    En dan eind vh seizoen tóch nog proberen om dan oa De Ligt en de Jong met al dat geld te verleiden om nog een jaartje langer te blijven dmv een bonus of salarisverhoging. Wat was vooral De Ligt weer belangrijk.'wat een beest!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    donderdag 8 november 2018 om 00:34
    Wat een zure druif voor alle PSV fans en met name Stratumseind. € 7,2 voor Ajax en overwinteren en Eindhoven-United 9 ton. Brrrrr en Ajax mag nog 2 x spelen, kan alleen maar erger worden voor die zuiderlingen!!!!
    Vind ik leuk
    Chucky +784
    donderdag 8 november 2018 om 00:55
    Dat overwinteren van jullie betekent weer vroege kwalificaties....grote leegloop en weer onrust in dat wespennest...ik verheug met er nu al op...
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    donderdag 8 november 2018 om 01:04
    Jullie gaan de kan s op de laatste prijs dit seizoen ook nog verspelen... de eerste barstjes worden nu al scheurtjes.. nog voor de winterstop heeft Ajax het gewoon weer in eigen hand... mark my words
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:12
    Heerlijk die reacties van jou😁
    Dat is echt de kers op de taart na deze goede reeks wedstrijden!

    En wij kijken er naar uit hoe jij aan het einde van het seizoen stilletjes verdwijnt van vp. 😉

    Btw, gefeliciteerd met de 9 ton aan prijzengeld voor het Europese voetbal dit jaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:41
    Bij jullie breekt de pleuris al uit als Lozano vetrekt voor 25 mio volgend jaar. Of dacht je soms met spelers als, Bergwijn,Rosario,Angelino,de jong etc het volgend jaar beter te doen🤣?
    Vind ik leuk
    FISH +128
    donderdag 8 november 2018 om 00:55
    Nou, ik ben van oudsher Ajax-minded, PSV vind ik niks.
    Maar ik vind het bijzonder knap van PSV om met koopjes in de achterhoede, ik denk dat 2 rechtsbacks van Ajax al duurder zijn dan de hele achterhoede van PSV, en komen niet aan spelen toe.
    2 ex-Ajax jeugdspelers die ze bijna in de schoot geworpen krijgen, en 'gewoon' bovenaan staan in de ED, kan ik alleen maar respect voor hebben.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    donderdag 8 november 2018 om 01:19
    Ach, als je honderden miljoen hebt verdient, mag je ook wel eens een miskoopje hebben... volgens mij heeft jouw clubje ook een ramselaar van 7 miljoen, Romero 10 en Guti 8 op de bank zitten... dus niet zo mauwen
    Vind ik leuk
    MR - +116
    donderdag 8 november 2018 om 10:32
    Is Guti een miskoop dan?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    donderdag 8 november 2018 om 13:36
    nee, nog niet, maar zit wel op de bank .. en daar had hij het over dat Ajax dure aankopen had gedaan die flops blijken te zijn en of dus op de bank zitten
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 02:05
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:27]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    donderdag 8 november 2018 om 02:42
    LOL>.. mafkees.. jullie pakten 25 miljoen.. en daar mag je ons nog steeds voor bedanken, want via de playoffs hadden jullie het never nooit niet gered.. Trencin is al te moeilijk voor jullie.. door de punten van Ajax mochten jullie rechtstreeks in de groepsfase... en dat gaat de komende 10 jaar voor die reetclub van jou niet meer gebeuren, met of zonder nieuw stadion.. afstand is onoverbrugbaar... maar KNVB zal jullie nog wel een keertje de beker gunnen door steeds thuis te loten... haha.. droeftoeters
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 02:43
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:28]
    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    donderdag 8 november 2018 om 04:35
    Staat nergens een clubvoorkeur in je profiel.
    Vind ik leuk
    Richard020 +13108
    donderdag 8 november 2018 om 03:16
    Jullie hebben dat geld 3 jaar geleden gepakt, proficiat ermee. Reken even uit wat Ajax vanaf 2010 aan inkomsten heeft binnengehaald tot nu, en wat PSV heeft binnengehaald, PSV komt niet eens in de buurt! Vanaf 2010 heeft Ajax tot nu toe tegen de 200 miljoen euro ontvangen van de UEFA, dit jaar zit Ajax al op de 50 miljoen, 2017 heeft Ajax een kleine 25 miljoen binnen gehaald door de EL finale te halen. 2011 2012 2013 2014, reken die CL inkomsten even erbij en je weet meteen dat wat PSV vanaf 2010 heeft binnengehaald een schijntje is in vergelijking met wat Ajax heeft binnengehaald!!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4125
    donderdag 8 november 2018 om 00:39
    De 1e conclusie moet altijd zijn: Schöne eruit! Ik wordt zo ziek van zijn traagheid!
    Vind ik leuk
    FISH +128
    donderdag 8 november 2018 om 00:57
    Blind doorschuiven, Wöber erin.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2330
    donderdag 8 november 2018 om 01:19
    Jij snapt er niet veel van he? blijf jij maar supporteren.. de rest niet mee bemoeien
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:07
    Uitstekend gedaan gewoon! We kunnen wel de kritische kanten opnoemen maar al met al gewoon goed resultaat =)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:58
    CONCLUSIE 8, Benfica is het plafond! Tegen betere tegenstanders gaat ajax kopje onder. Jullie ajacieden kunnen nu nog wel lache maar als jullie straks 25% balbezit hebben en over 2 wedstrijden tegen PSG maar 3 schoten op het doel kunnen lossen terwijl je al met 4-0 achter staat dan zal jullie het lache wel vergaan.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    donderdag 8 november 2018 om 03:59
    Goe gedaan Ajax 👍🏻
    Vind ik leuk
    Tebannet +136
    donderdag 8 november 2018 om 05:46
    Was billen knijpen Ajax speelde in een veel te laag tempo. En pakte veel onnodige gele kaarten.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1055
    donderdag 8 november 2018 om 06:30
    Als bayern thuis van benfica wint (en bayern moet winnen thuis om zich te plaatsen) dan is ajax er al.
    Vind ik leuk
    Pejuang +7
    donderdag 8 november 2018 om 07:18
    Geen beste westrijd voor ajax gelukkig wel een punt binnen gesleept.
    Wel fiin om te Zien dat ajax nu meer op een team lijkt dat is een tijdje geleden.
    Ajax overwintert in de champions league nu hopen dat psv door een wonder ook overwintert in EL.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:16
    Kan dat oeverloze gezeik over geld eens ophouden!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5204
    donderdag 8 november 2018 om 08:18
    Die tagliafico heeft wel erg veel gele kaarten nodig
    Vind ik leuk
    Veteraan +22