Zeven conclusies: de minuutjes van Onana, Ajax-teller staat op 7,2 miljoen euro

Zeven conclusies: de minuutjes van Onana, Ajax-teller staat op 7,2 miljoen euro

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 00:00do 08-11-2018 om 00:00

Ajax zette woensdagavond een grote stap richting de achtste finales van de Champions League. In Lissabon werd Benfica op een 1-1 gelijkspel gehouden. VoetbalPrimeur trekt zeven conclusies na een bewogen avond.

Het minuutje van Onana (1)
Onana is bezig aan een uitstekend seizoen, maar de eerste helft tegen Benfica is een smetje op zijn blazoen. In de 28ste minuut ging het helemaal mis. De doelman nam veel te veel risico bij een terugspeelbal, maakte er ternauwernood een ingooi van en uit die standaardsituatie scoorde Benfica. Jonas profiteerde van een enorme blunder van Onana.

Het minuutje van Onana (2)
Zo slecht als het begon voor Onana, zo goed eindigde het. De doelman redde Ajax in de allerlaatste minuut van de blessuretijd met twee reddingen, waarvan de laatste ronduit fenomenaal was. De manier waarop het na het laatste fluitsignaal werd gevierd door héél Ajax, zegt wat over de teamspirit. Dit is een goed stel.

Geen dodelijke Donny
Het begint een probleempje te worden: de gemiste kansen van Donny van de Beek. Op slag van rust kreeg hij dé kans om Ajax op het goede spoor te zetten, maar voor de derde keer dit Champions League-seizoen hielp hij een 100% kans om zeep. Het gebeurde ook al tegen Bayern München (uit) en Benfica (thuis).

Gele Tagliafico
Door zijn gele kaart in de eerste helft mist Nicolás Tagliafico de volgende wedstrijd van Ajax tegen AEK Athene in de Champions League. De linksback kreeg zijn derde gele kaart in de groepsfase en moet daardoor één wedstrijd toekijken. Tagliafico werd in het voorportaal van de Champions League óók al geschorst en miste daardoor de beslissende return tegen Dinamo Kiev.

Bijzondere kwaliteit Tadic/Ziyech
Iedereen kan zien dat het lekker voetballen is met Dusan Tadic en Hakim Ziyech. De twee hebben bovendien een groot voordeel: ze hoeven niet in de wedstrijd te zitten om beslissend te zijn. Ziyech leed veel balverlies en de frustraties bij Tadic liepen op, maar bij de gelijkmaker sloeg dat ineens om. Ziyech legde de bal fenomenaal achter de verdediging en Tadic rondde af. Dit soort wedstrijden won Ajax het laatste decennium nauwelijks.

Eerste doelstelling behaald
Ajax overwintert sowieso in Europa. Door de overwinning van Bayern München op AEK Athene (2-0) vormen de puntloze Grieken geen bedreiging meer. Bayern is Ajax wel voorbij aan kop van groep E van de Champions League. Over drie weken wacht AEK in Athene, terwijl Benfica op bezoek gaat bij Bayern München. Als de Portugezen niét winnen, is Ajax zeker van de achtste finale.

Zilvervloot vaart Amsterdam binnen
Slaagt Ajax erin om de groepsfase te overleven, dan levert dat 9,5 miljoen euro op. Het Europese seizoen is in financieel opzicht hoe dan ook al een groot succes. De Amsterdammers sleepten door twee overwinningen en twee remises in de groepsfase al 7,2 miljoen euro aan prestatiebonussen binnen. PSV moet het doen met 900.000 euro.

(Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

Poll

Gaat Ajax de Champions League-groep winnen?

(3642 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +30825
donderdag 8 november 2018 om 00:01
Conclusie 7: Dit mag Ajax nooit meer uit handen geven!

Ik ben er bijna wel zeker van dat de Duitsers van Benfica gaan winnen, maar sowieso gewoon die Grieken verslaan en het feest is helemaal compleet :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:02]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:03
Conclusie 8
WZAWZDB
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:09
Jalalalalalalalala Ajax Amsterdam jalalalalalalaaaa Ajax Amsterdam!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:03
Nee jullie zijn de slechtste.
Vind ik leuk
Johan59 +833
donderdag 8 november 2018 om 09:07
Is je speen uit j3 mons gevallen
Vind ik leuk
VanGoal +779
donderdag 8 november 2018 om 00:16
Conclusie 8: Benfica is zo slecht nog niet. Ik wil die wel eens zien spelen tegen Tottenham ofzo.

Conclusie 9: waarom schiet Ziyech een bal in de 94e minuut kansloos op goal? Daaruit volgend de aanval met kans + corner wat Ajax in de problemen brengt. Zakelijk uitspelen man... 🤔
Vind ik leuk
JanTa48 +6716
donderdag 8 november 2018 om 00:24
Maar dat wist ik al bij de vorige wedstrijd alleen de Ajax haters wilde dat ieder1 doen geloven.

Vind ik leuk
JCJWZ +14300
donderdag 8 november 2018 om 03:29
Wat een afgunst naar de redder van het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
073fa +49
donderdag 8 november 2018 om 05:00
Lalalalalalalaaaa psv nummer 1. Leuk en aardig over de poule v ajax te beginne, maar simpel zat daar zouden ze 0punten pakken
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 07:09
Waarom dit? Ajax doet het prima. Ajacieden (terecht) blij. PSV heeft hier niets mee te maken. Als jij niet blij bent, zoek dan een reden om blij te zijn. Of maakt je Ajax-haat je blij? Vergeet in dat geval wat ik gezegd heb. Want dan ben je helaas reddeloos verloren.
Vind ik leuk
Jopi1982 +775
donderdag 8 november 2018 om 08:18
Mpfffffproest......de redders van het Nederlands voetbal? Je snapt ook wel dat iemand met talent meer geluk dan wijsheid is? Zeker als ze dan ook nog eens samen kunnen komen in een Nederlands elftal. Mondiaal gezien stelt Nederland niet zoveel voor, wij hebben alleen het geluk gehad dat er in Nederland steeds talenten geboren werden en samengebracht mooie dingen hebben laten zien! En om op clubniveau als redder te moeten worden gezien zullen ze toch echt langer mee moeten draaien bij het lokale clubje en constanter zijn in de prestaties en niet na 1 redelijk kwartaal roepen dat de redding nabij is.....het is verfrissend maar net zo verrassend!
Vind ik leuk
Jozef +40863
donderdag 8 november 2018 om 00:26
Dat was een beetje dom, ja.
Vind ik leuk
14forever +8871
donderdag 8 november 2018 om 00:24
Het feest is pas echt.los als we thuis van Bayern kunnen winnen.en eerste in de groep.eindigen. loot je toch een.stukkie makkelijker.normaliter
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 04:51
En hopelijk gaat PSG ernog uit, dan is het helemaal mooi...
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:33
En dan in een volle ArenA, met de wetenschap dat je al geplaatst bent, strijden tegen Bayern voor de 1e plek. Heerlijk duel wordt dat.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
donderdag 8 november 2018 om 00:37
12/12 toch
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:01
ONANA van ZERO naar HERO
WZAWZDB
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:13]
Vind ik leuk
H. Ufter +96
donderdag 8 november 2018 om 00:05
Was het niet andersom?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:07
Retfu.H
Bedoel je dat?
Vind ik leuk
H. Ufter +96
donderdag 8 november 2018 om 00:11
Eerst de zero en toen de hero dacht ik.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:12
Lees het nog eens, maar nu goed
Vind ik leuk
H. Ufter +96
donderdag 8 november 2018 om 00:22
;)
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24830
donderdag 8 november 2018 om 00:01
Wat was die Veronica verslaggever trouwens vreselijk slecht zeg, heb hem heel snel overgeschakeld naar sierd
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:01]
Vind ik leuk
Mosquito +17966
donderdag 8 november 2018 om 00:03
Dat sowieso. Al is Veronica wel een seconde eerder live.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:03
Kan dat allemaal in Zwitserland?
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24830
donderdag 8 november 2018 om 01:27
Zeker weten pik, heb gewoon verbinding boven op de berg
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:02
Jou clubje speelde slecht, PSG gaat gehakt van jullie maken :)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 04:54
PSG ligt er bijna uit. Maakt niet uit wie we loten, bij overwintering 50 miljoen euro bij deelname aan de 2e ronde...
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:02
Conclusie 9: Ajax is een te duchte kandidaat voor het winnen van de CL.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:04
En Fortuna gaat komend seizoen de Eredivisie ongeslagen winnen zeker? :^)
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:04]
Vind ik leuk
bert +273
donderdag 8 november 2018 om 00:31
Alweer eentje met een jaloerse reactie de jalouzie druipt revanche af.jongeman Ajax kan er niets aan doen dat je clubje Europees niets voorstelt
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 01:06
Jaloers? Ik gun het Ajax van harte, maar laten we realistisch blijven. Een kandidaat om de Champions League te winnen zal Ajax in de komende 10 jaar zeker niet zijn en/of worden. Dat Psv niet doorgaat in de Champions league heeft verder geen invloed op mijn mening.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 05:03
@limburgpsv

PSV, het lachertje van Europa, mag z'n handen dichtknijpen met een troosprijsje 900.000 euro en in Eindhoven balen ze als een stekker dat Ajax, en de voorrondes CL heeft gehaald, en zelfs overwinteren in de CL.
Ik wil die koppen wel eens zien!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 08:56
Om nou zo denigrerend te doen over Psv gaat je echt niet verder brengen in het leven. Dat jij hier op dit forum zit om leuk te doen over Ajax maar te zeiken over alles wat daar niets mee te maken heeft moet je zelf weten, maar ik hoef ik niets mee te maken te hebben, fijne dag verder! (Ohja, ik heb helemaal niks tegen Ajax, ben al lang blij dat ze weer punten binnenhalen voor het Nederlands voetbal.)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:06
En wij kunnen er niks aan doen dat jullie een pruts loting hebben. Oh wat gaan jullie straks afgeslacht worden door Neymar en Mbappé!
Vind ik leuk
Clown123 +492
donderdag 8 november 2018 om 02:28
+0. Dankzij jou komen echte psv supporters nooit af van het calimero stempe.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:30
Staan we weer gelijk met al die ajax trollen he ;) dat zijn pas calimero's. Je weet dat ik gelijk heb.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 05:10
@From the south

Dat is ook helemaal geen schande. We hebben schrikbarend financieel al een heel groot gat met jullie geslagen, en dat niet alleen, ook de spelers worden per wedstrijd meer waard, terwijl dat zooitje in Eindhoven juist minder waard is geworden. Dus het Bayern - scenario is al in werking gesteld en dan krijgen jullie geen poot meer aan de trekker.
Sad but true...
Vind ik leuk
Meneer Smith +3333
donderdag 8 november 2018 om 07:47
Dat hopen zielige mensen
Vind ik leuk
H. Ufter +96
donderdag 8 november 2018 om 00:06
Een wat?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:29
Een te duchte kandidaat. Je ken toch lezen?
Vind ik leuk
H. Ufter +96
donderdag 8 november 2018 om 00:33
Ik snap 'm nu, mis alleen een n aan het eind vandaar de verwarring.
Dacht al wat is een duchte kandidaat, laat staan een té duchte, snappie?
En ja ik ken lezen ;)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:34
Ah, op die fiets. Nu snap ik het.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +365
donderdag 8 november 2018 om 07:15
"Te duchten" is "te vrezen" en wordt gebezigd bij met name een tegenstander: "een te duchten tegenstander".
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:16]
Vind ik leuk
JanTa48 +6716
donderdag 8 november 2018 om 00:27
Zover wil ik niet gaan. Eerst maar eens zorgen dat er overwinterd wordt en dan zien we wel weer.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:03
‘Dit soort wedstrijden won Ajax het laatste decennium nauwelijks.’ helaas vandaag ook niet.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8976
donderdag 8 november 2018 om 00:04
Ik vond dit geen 100% kans voor Donny. (Die vlak voor rust toch??)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:05
Die kans idd. Zelfs een vrouw had die imo erin gepist.
Vind ik leuk
H. Ufter +96
donderdag 8 november 2018 om 00:06
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:24]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:07
Nee, op een slank stiertje. Ook goed?
Vind ik leuk
H. Ufter +96
donderdag 8 november 2018 om 00:17
Als ze die bal er in pist wel schijnbaar.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:18
Jups.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 05:15
@Edgar

Een ladyboy, zekers...
Vind ik leuk
Analist +279
donderdag 8 november 2018 om 00:12
Tuurlijk was het een 100% procent kans. Gewoon afgeven aan de jong en het is een goal
Vind ik leuk
Roeptoeter +8976
donderdag 8 november 2018 om 00:15
Dan was het een 100% assist. In het artikel wordt Donny verweten dat hij hem niet scoorde. Ik vind de hoek veel te moeilijk voor een 100% kans.
Vind ik leuk
Pimman +7661
donderdag 8 november 2018 om 00:12
Was imo zeker geen 100% kans!
Vind ik leuk
Hyena +30220
donderdag 8 november 2018 om 07:59
Dat was het wel.

Ik ben echt teleurgesteld in Donny. Heeft nog geen CL-wedstrijd uit kunnen blinken en verkloot echt teveel kansen. Als hij één van die kansen had gemaakt waren we er allang geweest
Vind ik leuk
Pietje2015 +15544
donderdag 8 november 2018 om 00:04
Conclusie: Met achteruitlopen haal je geen 7.2 miljoen euro.
De aanval is de beste verdediging.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:05
Zoooo eens.
Vind ik leuk
chicken +13025
donderdag 8 november 2018 om 00:08
Je moet toch scoren om te winnen..aanvallen dan maar he..
Vind ik leuk
Roeptoeter +8976
donderdag 8 november 2018 om 00:14
Eerst Dolberg willen inbrengen om wat te forceren. En dan na de gelijkmaker het alsnog doen. Met iets andere instructies.
Maar geen verdediger en puur spelen op het gelijkspel. Gewoon blijven loeren op de winst. Dat is zo'n groot verschil.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15544
donderdag 8 november 2018 om 00:15
Juist
Vind ik leuk
Pimman +7661
donderdag 8 november 2018 om 00:18
Dolberg viel trouwens goed in!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:27
Ken je wel zeggen ja. Hoort mijns inziens ten álle tijden te voetballen. Veruit de meest complete.
Vind ik leuk
Pimman +7661
donderdag 8 november 2018 om 00:31
Ik vond hem zowel geestelijk als fysiek sterk tegen die grote verdedigers. Gaat Ajax dit seizoen nog veel plezier aan beleven!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:32
Idd, bezit iets wat weinig voetballers écht hebben en dat is GOGME.
Vind ik leuk
chicken +13025
donderdag 8 november 2018 om 00:35
Fysiek genoeg gewonnen tijdens zijn blessure. Het iele is er wel vanaf.
Vind ik leuk
Pimman +7661
donderdag 8 november 2018 om 00:37
Juist heel opvallend.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:25
Eens.
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
donderdag 8 november 2018 om 00:05
De groep winnen zou natuurlijk heel mooi zijn, maar is wat mij betreft geen prioriteit.

'Gewoon' CL overwintering (desnoods als 2e) alleen al zou mij zeer gelukkig maken!😉
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:11
Wij gaan zeker te weten tweede worden dude, er is totaal geen paniek en stress nodig! Over 3 weken maken wij van Athene spiesjes Souvlaki xD
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:19
Echt veeg me op hoor. Spiesjes Souvlaki, mjammie.💀
Helemaal eens. Afmaken dat Griekse gespuis.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:20]
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
donderdag 8 november 2018 om 00:47
Ik hou je er aan, Jens!

Jamas!🍷
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:55
En er is nog een conclusie!

Wij danken de spelers en de trainer/trainersstaf wel allemaal, maar als er iemand ook een groot compliment verdiend dan is het Marc Overmars wel, door zijn inzet met spelers halen en ook zijn belofte niet gebroken te hebben dat er geen spelers zouden vertrekken in de zomer, is het mogelijk voor de technische staf om met zo'n goed en talentvolle selectie te werken.. Overmars verdiend ook een pluim voor zijn goede werk wat ie dit seizoen heeft verricht!
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
donderdag 8 november 2018 om 01:13
Dat mag inderdaad ook wel eens een keer gezegd wordt.

Ten Hag toezingen prima.

Maar Overmars verdient eigenlijk (+ eindelijk) de CREDITS!!👍

Prima beleid!

Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 01:15
Zeker te weten!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 00:05
Hulde voor Ajax dat ze (Hoogstwaarschijnlijk!!) doorgaan in de Champions League. Mooi voor het Nederlands voetbal en zeker hard nodig!
Vind ik leuk
Pimman +7661
donderdag 8 november 2018 om 00:39
Hulde óók voor LimburgsPSV! ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +37632
donderdag 8 november 2018 om 00:08
Leuk dat VP zelf alvast een voorzetje geeft door PSV erbij te halen.
Zet er anders ook even bij dat we al een tijdje geen kampioen zijn geworden.
Vind ik leuk
Chucky +822
donderdag 8 november 2018 om 00:50
Al heel lang niet...
Vind ik leuk
#Keizerout +37632
donderdag 8 november 2018 om 00:53
geeft helemaal niks
Vind ik leuk
MR - +166
donderdag 8 november 2018 om 00:08
Erg flauw om nog even het bedrag van PSV te noemen. Zout in de wonden strooien... Het waren conclusies van déze avond, was dit nou echt nodig?
Vind ik leuk
chuckie88 +2496
donderdag 8 november 2018 om 00:22
Mooiste zou zijn als Bayern en Benfica gelijkspelen... dan mag Ajax zelfs nog verliezen in Griekenland en volstaat een overwinning op Bayern voor de groepswinst en 19,5 miljoen bonus in deze ronde buiten de 6 tot 8 miljoen aan recettes. Met een beetje gunstige loting zou zo maar in de 1/8 finale nog eens 15 tot 18 miljoen kunnen worden bijgeschreven waardoor de teller zelfs richting de 80 miljoen gaat... dat zou ongekend zijn... bijna de complete jaarbegroting van Ajax
Vind ik leuk
El Cazador +8080
donderdag 8 november 2018 om 00:35
Het nieuwe Bayern van NL. Nu nog ff de prijzen pakken anders roeptoeteren die zuiderlingen weer in koor/
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:00
Als je geen prijzen pakt ben je zeker niet het nieuwe Bayern. Jullie gaan nooit het Bayern worden want daar steekt PSV wel een stokje voor ;)
Vind ik leuk
Pimman +7661
donderdag 8 november 2018 om 00:36
En dan eind vh seizoen tóch nog proberen om dan oa De Ligt en de Jong met al dat geld te verleiden om nog een jaartje langer te blijven dmv een bonus of salarisverhoging. Wat was vooral De Ligt weer belangrijk.'wat een beest!
Vind ik leuk
El Cazador +8080
donderdag 8 november 2018 om 00:34
Wat een zure druif voor alle PSV fans en met name Stratumseind. € 7,2 voor Ajax en overwinteren en Eindhoven-United 9 ton. Brrrrr en Ajax mag nog 2 x spelen, kan alleen maar erger worden voor die zuiderlingen!!!!
Vind ik leuk
Chucky +822
donderdag 8 november 2018 om 00:55
Dat overwinteren van jullie betekent weer vroege kwalificaties....grote leegloop en weer onrust in dat wespennest...ik verheug met er nu al op...
Vind ik leuk
chuckie88 +2496
donderdag 8 november 2018 om 01:04
Jullie gaan de kan s op de laatste prijs dit seizoen ook nog verspelen... de eerste barstjes worden nu al scheurtjes.. nog voor de winterstop heeft Ajax het gewoon weer in eigen hand... mark my words
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 01:12
Heerlijk die reacties van jou😁
Dat is echt de kers op de taart na deze goede reeks wedstrijden!

En wij kijken er naar uit hoe jij aan het einde van het seizoen stilletjes verdwijnt van vp. 😉

Btw, gefeliciteerd met de 9 ton aan prijzengeld voor het Europese voetbal dit jaar.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 01:41
Bij jullie breekt de pleuris al uit als Lozano vetrekt voor 25 mio volgend jaar. Of dacht je soms met spelers als, Bergwijn,Rosario,Angelino,de jong etc het volgend jaar beter te doen🤣?
Vind ik leuk
FISH +444
donderdag 8 november 2018 om 00:55
Nou, ik ben van oudsher Ajax-minded, PSV vind ik niks.
Maar ik vind het bijzonder knap van PSV om met koopjes in de achterhoede, ik denk dat 2 rechtsbacks van Ajax al duurder zijn dan de hele achterhoede van PSV, en komen niet aan spelen toe.
2 ex-Ajax jeugdspelers die ze bijna in de schoot geworpen krijgen, en 'gewoon' bovenaan staan in de ED, kan ik alleen maar respect voor hebben.
Vind ik leuk
chuckie88 +2496
donderdag 8 november 2018 om 01:19
Ach, als je honderden miljoen hebt verdient, mag je ook wel eens een miskoopje hebben... volgens mij heeft jouw clubje ook een ramselaar van 7 miljoen, Romero 10 en Guti 8 op de bank zitten... dus niet zo mauwen
Vind ik leuk
MR - +166
donderdag 8 november 2018 om 10:32
Is Guti een miskoop dan?
Vind ik leuk
chuckie88 +2496
donderdag 8 november 2018 om 13:36
nee, nog niet, maar zit wel op de bank .. en daar had hij het over dat Ajax dure aankopen had gedaan die flops blijken te zijn en of dus op de bank zitten
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:05
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:27]
Vind ik leuk
chuckie88 +2496
donderdag 8 november 2018 om 02:42
LOL>.. mafkees.. jullie pakten 25 miljoen.. en daar mag je ons nog steeds voor bedanken, want via de playoffs hadden jullie het never nooit niet gered.. Trencin is al te moeilijk voor jullie.. door de punten van Ajax mochten jullie rechtstreeks in de groepsfase... en dat gaat de komende 10 jaar voor die reetclub van jou niet meer gebeuren, met of zonder nieuw stadion.. afstand is onoverbrugbaar... maar KNVB zal jullie nog wel een keertje de beker gunnen door steeds thuis te loten... haha.. droeftoeters
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:43
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:28]
Vind ik leuk
Ron jans +510
donderdag 8 november 2018 om 04:35
Staat nergens een clubvoorkeur in je profiel.
Vind ik leuk
RVB AFCA +13225
donderdag 8 november 2018 om 03:16
Jullie hebben dat geld 3 jaar geleden gepakt, proficiat ermee. Reken even uit wat Ajax vanaf 2010 aan inkomsten heeft binnengehaald tot nu, en wat PSV heeft binnengehaald, PSV komt niet eens in de buurt! Vanaf 2010 heeft Ajax tot nu toe tegen de 200 miljoen euro ontvangen van de UEFA, dit jaar zit Ajax al op de 50 miljoen, 2017 heeft Ajax een kleine 25 miljoen binnen gehaald door de EL finale te halen. 2011 2012 2013 2014, reken die CL inkomsten even erbij en je weet meteen dat wat PSV vanaf 2010 heeft binnengehaald een schijntje is in vergelijking met wat Ajax heeft binnengehaald!!
Vind ik leuk
Het Brein +4531
donderdag 8 november 2018 om 00:39
De 1e conclusie moet altijd zijn: Schöne eruit! Ik wordt zo ziek van zijn traagheid!
Vind ik leuk
FISH +444
donderdag 8 november 2018 om 00:57
Blind doorschuiven, Wöber erin.
Vind ik leuk
chuckie88 +2496
donderdag 8 november 2018 om 01:19
Jij snapt er niet veel van he? blijf jij maar supporteren.. de rest niet mee bemoeien
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 01:07
Uitstekend gedaan gewoon! We kunnen wel de kritische kanten opnoemen maar al met al gewoon goed resultaat =)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 01:58
CONCLUSIE 8, Benfica is het plafond! Tegen betere tegenstanders gaat ajax kopje onder. Jullie ajacieden kunnen nu nog wel lache maar als jullie straks 25% balbezit hebben en over 2 wedstrijden tegen PSG maar 3 schoten op het doel kunnen lossen terwijl je al met 4-0 achter staat dan zal jullie het lache wel vergaan.
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
donderdag 8 november 2018 om 03:59
Goe gedaan Ajax 👍🏻
Vind ik leuk
Tebannet +175
donderdag 8 november 2018 om 05:46
Was billen knijpen Ajax speelde in een veel te laag tempo. En pakte veel onnodige gele kaarten.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1225
donderdag 8 november 2018 om 06:30
Als bayern thuis van benfica wint (en bayern moet winnen thuis om zich te plaatsen) dan is ajax er al.
Vind ik leuk
Pejuang +7
donderdag 8 november 2018 om 07:18
Geen beste westrijd voor ajax gelukkig wel een punt binnen gesleept.
Wel fiin om te Zien dat ajax nu meer op een team lijkt dat is een tijdje geleden.
Ajax overwintert in de champions league nu hopen dat psv door een wonder ook overwintert in EL.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 08:16
Kan dat oeverloze gezeik over geld eens ophouden!
Vind ik leuk
Lucien1978 +6073
donderdag 8 november 2018 om 08:18
Die tagliafico heeft wel erg veel gele kaarten nodig
Vind ik leuk
Veteraan +25