Ten Hag: 'Ze provoceren, lokken overtredingen uit, schwalbes..'

    Ten Hag: 'Ze provoceren, lokken overtredingen uit, schwalbes..'

    donderdag 8 november 2018 om 00:12

    Erik Ten Hag is een gelukkig man na de 1-1 remise bij Benfica. Met de overwintering in Europa kan de Ajax-trainer een item van zijn takenlijst afstrepen.

    "Het was een van de doelstellingen om Europees te overwinteren", vertelt Ten Hag aan Veronica. "Zeker na vorig seizoen. Dat was natuurlijk een blamage. Nu gaan we Europees door. Dat is mooi, maar we moeten de lat wel ietsje hoger leggen. We hadden ons vandaag voorgenomen om met geloof en initiatief te spelen. Dat hebben we in de eerste helft te weinig."

    "Benfica speelde niet groots, maar wij hielpen ze in het zadel. Ze kwamen op 1-0 door een fout van ons. Wij hebben zelf weinig afgedwongen. Dat kwam ook door ons. We hadden te weinig initiatief en het tempo was te laag. Geen diepgang, we lieten de drukmomenten voorbij gaan. De eerste helft vond ik gewoon matig."

    Ajax kwam op achterstand door een fout van André Onana. "Zulke fouten kun je je niet veroorloven", zegt Ten Hag. "Hij was ongeconcentreerd. Wat ik geweldig vind is dat hij op het einde een punt voor ons redt. Daar moet je hem een groot compliment voor geven. Zo'n fout past niet bij André, zeker niet gezien de vorm waar hij nu in steekt."

    Ajax kreeg te maken met het felle spel van Benfica. Ook aan Amsterdamse kant waren de overtredingen hier en daar pittig. "Natuurlijk moet je op het randje spelen. Je moet je niet laten provoceren. Allerlei factoren gaan een rol spelen. Ze provoceren, lokken overtredingen uit, schwalbes en het thuispubliek laat zich daardoor beïnvloeden. Dat is allemaal heel irritant, maar je moet bij je taak blijven. Dat hebben we goed gedaan."

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 00:13
    Trots op dit mooie Ajax
    WZAWZDB
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5264
    donderdag 8 november 2018 om 00:26
    Vertel nou eens wat je tegen woonwagen bewoners heb
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:23
    Huh ?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5264
    donderdag 8 november 2018 om 09:53
    Dat vertelde hij gisteren maar ik toen ik vroeg waarom stuurde hij niets meer terug. Was benieuwd
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:16
    Het is allemaal tuig!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:14
    Onana met een verschrikkelijke blunder op zo'n jonge leeftijd laat zich niet uit de wedstrijd halen, geweldig hoe hij zich herpakt heeft en toch weer nodige punten pakt voor het Nederlands voetbal! :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:29
    Hoop echt dat we die jonge nog een jaartje houden, Gaat een soort Neuer worden let maar op !!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14747
    donderdag 8 november 2018 om 00:14
    1-1, 2e in de groep en door ..... naar de volgende wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13919
    donderdag 8 november 2018 om 00:49
    Excelsior uit, altijd lastig.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    donderdag 8 november 2018 om 00:53
    Kleinste veld van de ED
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:43
    Tja 🤣😅🤣🤣
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:14
    Dat zuigende en hoogst idiote theatrale gedrag, te walgelijk om los te lopen.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5561
    donderdag 8 november 2018 om 00:29
    Die lopen er bij ajax zelf ook een paar rond hoor, met name Tadic
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    Helemaal eens. Tadic eruit flikkeren, Neres zoveel vertrouwen geven als Tadic nu krijgt. Maar bij Ajax is het niet het doel he om de boel te theatraleneren. Bij Benfica juist wel. Verschilletje me dunkt.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    donderdag 8 november 2018 om 00:55
    En Ajax heeft ze vanavond met gelijke munt terugbetaald. Een van die aanvallers van Benfica, Cervi? Die had wel 3x geel mogen krijgen voor een Schwalbe rondom de 16..
    Vind ik leuk
    Bruurke +431
    donderdag 8 november 2018 om 06:36
    Rechts back van Ajax mocht ook blij zijn dat hij de wedstrijd heeft uitgespeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:14
    Smerige speler die ouwe jonas van Benfica, maar we zijn niet klein te krijgen, 1-1 is voor Benfica gewoon verlies!

    Benfica Benfica who the fuck is Benfica!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:14
    Hij doet het goed als coach... maar wat een saaie en voorspelbare reacties achteraf altijd... vermoeiend gewoon... Gelukkig is hij geen speler van AJAX...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:18
    Z'n analyses zijn volgens mij wel heel goed.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:19
    Ja eens... maar let eens goed op wat hij zegt... je kunt bijna al zijn reacties kopiëren... weinig nieuws
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:27
    Bedoel je 'Wij hebben zelf weinig afgedwongen. Dat kwam ook door ons. We hadden te weinig initiatief en het tempo was te laag. Geen diepgang, we lieten de drukmomenten voorbij gaan. ' dat soort dingen?
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    donderdag 8 november 2018 om 00:35
    Ach, het is nu eenmaal makkelijk om iemand af te zeiken. Vooralsnog zie ik behoorlijke vooruitgang in het spel en in de volwassenheid van Ajax.

    Misschien heeft Ten Hag er toch enige invloed op gehad en daarvoor wordt hij betaald. Het zal me een worst wezen of hij vlot i de media overkomt of niet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:39
    Klopt, maar het zou kunnen dat hij wel steeds dingen in dezelfde richting zegt, maar dan kan dat ook komen doordat dat op dit moment gewoon de zwakke punten zijn. Logisch dat die dan steeds benoemd kunnen worden tot ze eruit zijn.

    Ik vind dat domme gejank over dat Tadic en Ziyech gewisseld moeten worden veel erger :p
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:17
    Blunder Onana was uiteindelijk gelukkig geen drama zowel voor hem als Ajax. Knap die laatste redding en mooi de jongens die dat meteen met hem vierden!
    Vind ik leuk
    Niels92 +27267
    donderdag 8 november 2018 om 00:19
    Je zag ook dat het Onana goed deed :)
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:22
    Ja mooie knaap Onana. Vandaag een blunder maar laatste tijd zo vaak belangrijke reddingen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:23]
    Vind ik leuk
    pietprecies +6210
    donderdag 8 november 2018 om 00:57
    Klopt, beetje opzichtig nu omdat het 2x in 1 minuut gebeurt maar laat zich niet gek maken en is daarna weer zeer belangrijk
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    donderdag 8 november 2018 om 00:18
    Tadic deed dan precies hetzelfde als de Benfica spelers. En terecht geel voor een schwalbe voor hem.
    Maar hij scoort wel dus het is hem voor nu vergeven. Al blijft het wel irritant om te zien, heeft hij helemaal niet nodig.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:20
    Mee eens moet hij niet doen, heeft hij ook niet nodig. Trouwens vond die scheidsrechter heel goed.
    Vind ik leuk
    chicken +11372
    donderdag 8 november 2018 om 00:39
    Floot een goede wedstrijd. Had het keurig in de hand en alle kaarten waren terecht.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:40
    Precies!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 05:31
    Tagliafico zat wel op randje rood hoor in de eerste helft..
    Vind ik leuk
    James655 +901
    donderdag 8 november 2018 om 08:22
    Ja. Vind ik ook. Ik hield mijn hart vast. En ook De Ligt daar bij die zijlijn mocht niet mopperen. Scheidsrechter vond ik uitstekend.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    Peterfc +1664
    donderdag 8 november 2018 om 08:02
    Dat mag ook gezegd. De man was uitstekend.
    Mij viel op dat het koppel De Jong-De Ligt bepaalt wat er gebeurt op het veld.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    donderdag 8 november 2018 om 00:26
    Dat geel was voor zijn reactie ná de schwalbe.

    Overigens had de scheids zijn handen vol met alle schwalbes aan beiden kanten. Daar had hij goed het oog in.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    Dan was de kaart van Tadic nog onnodiger. Maar goed, je kunt niet het gedrag van de tegenstander afkeuren en dat van Ajax niet.
    Wel een pluim naar Ten Hag want zijn wisselbeleid was gewoon goed.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:38
    Scheids was heel goed ook niet partijdig.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:47
    Tadic speelt uit pure emotie. Ik ken het gevoel. Zelf nooit hoog niveau gehaald maar als ik gras ruik word ik gek.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    donderdag 8 november 2018 om 00:20
    Het grote Tuinkabouter gehuil achteraf!!! Word eens een grote vent en laat Ajax volwassen spelen en durf eens Tadic en Hakim te wisselen dan heb je ballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:23
    Eens. Maar die twee zitten zo diep in zn reet. No way dat hij die twee durft te wisselen. Altijd maar Neres wisselen, terwijl die vaak veel beter speelt dan beide lievelingetjes.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:24]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:37
    Hij laat ze staan omdat hij weet dat ze bepalend zijn. Ook als ze een slechte wedstrijd spelen creëren ze kansen en scoren ze of geven een assist.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:43
    Ja ok, maar wie zegt dat het met Neres ipv Tadic bv. niet beter of iig minstens zo goed zal gaan?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:50
    Niemand. Alleen heb je nu de garantie dat het goed gaat. Je moet het wel heel zeker weten om die garantie in te wisselen voor geen garantie.
    Neres is heel getalenteerd, maar op dit moment zijn het voorin vooral Tadic en Ziyech die voor Ajax de wedstrijden beslissen.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    donderdag 8 november 2018 om 00:42
    Eens ..maar Neres had vandaag weinig in te brengen tegen die fysiek sterke gasten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:47
    Heppie een punt. Komt omdat hij geen onvoorwaardelijk vertrouwen krijgt en dit is dus een mogelijk gevolg ervan. Zet hem op rechts en Ziyech op het middenveld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 00:47]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:53
    Dat moeten we de volgende ronde doen. Tegenstander verrassen, Ziyech op 10.Je hebt dan toch niks meer te verliezen wordt waarschijnlijk een grote club. Dan maar een tactisch foefje bedenken.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    donderdag 8 november 2018 om 08:35
    Dat hebben wij ook met Pereiro Hendrix en Bergwijn. Als iemand niet goed speelt of te weinig doet gewoon wisselen. No mather wie het is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30284
    donderdag 8 november 2018 om 00:35
    Ballen en geen doelpunt.
    Vind ik leuk
    Markieee +977
    donderdag 8 november 2018 om 07:40
    Je bedoelt die twee die het uiteindelijk doen. Blij dat je de trainer niet bent.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 00:23
    Het thuispubliek laat ze helemaal niet beïnvloeden. Totaal niet, die genieten daarvan. Serieus hoor, je zou je als supporter moeten kapot schamen voor zoveel fake gedoe. Heeft niets met voetbal te maken.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4409
    donderdag 8 november 2018 om 00:53
    Ligt had rood moeten hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:14
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:45]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:55
    Jij moet rood hebben.

    Rest van het seizoen geschorst van VP.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 01:46
    Ik vond het heerlijk om naar Erik te luisteren tijdens het interview met Helene.
    Een felle trainer/coach, die perfect analyseerde, die hard en duidelijk begon en daarna de positieve zaken benadrukte.
    Prachtig interview met een open en eerlijke Ten Hag.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12720
    donderdag 8 november 2018 om 06:46
    Dat kun je verwachten van Portugese teams, al vond ik het gisteren nogal meevallen, wij deelden ook redelijk uit..
    Vind ik leuk
    cheeks +3686
    donderdag 8 november 2018 om 07:38
    Ten Hag, Tadic en Tagliafico doen ook niet anders. Beiden Lozano in het kwadraat. Lozano wordt tenminste nog echt geraakt.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    donderdag 8 november 2018 om 07:44
    Juist, die wordt iedere keer gelanceerd en bijna doormidden geschopt. Maar die zeikers van hun dat zijn de echte baby’s.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3486
    donderdag 8 november 2018 om 07:45
    Ik word ook moe van Mazraoui en De Jong. Bij ieder duel wordt er naar de grond gedoken en gehuild om een overtreding. Vermoeiend!
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    donderdag 8 november 2018 om 07:43
    Ik neem aan dat dit over zijn eigen spelers gaat! Gefeliciteerd met het gelijkspel en dus zo goed als zeker de volgende ronde. Maar wat een walgelijke jankers zeg Ziyech tadic en frenkie, om te kotsen. Zelf uitdelen en meteen piepen en dood gaan bij elke trek en duw die ze tegen krijgen. En maar zeuren om kaarten. Echt een walgelijk elftal.. jullie gaan binnenkort zo gruwelijk hard op jullie bek met jullie arrogantie. En dan zal ik vooraan in de rij staan om te klappen en juichen. Net zoals al die afgunstige kutmongolen hier die dinsdag avond niet normaal konden doen na Spurs PSV. Helaas hebben wij niet het geluk wat ajax heeft qua loting en vorm van de tegenstanders. En janken over een PSV supportertje van 10 dat die vader een mongool is om tussen de spurs te willen gaan zitten. Tijdens PSV-Fey was de wereld te klein toen het netjes opgelost werdt. En gister zater er meer ajax supporters in de Benfica vakken dan dat er normaal ajacieden in de arena zitten in de competitie. Walgelijke club, walgelijke spelers, walgelijke trainer en walgelijke supporters!!!
    Vind ik leuk
    Dani7 +101
    donderdag 8 november 2018 om 07:57
    Huilie huilie
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    Portugezen liggen ons nooit qua voetbal. Altijd weten ze de spirit eruit te trekken met hun manier van doen. Aan de ene kant leek het gisteren geen goed voetbal, maar aan de andere kant zijn we wel overeind gebleven tegen dit team.

    En over de makkelijke poule gesproken tov PSV, onderstaand de ranking van de afgelopen 5 jaar:

    2 FC Barcelona Esp 124.000
    3 Bayern München Ger 119.000
    21 Tottenham Hotspur Eng 59.000
    22 Benfica Por 58.000
    28 Ajax Ned 53.500
    38 PSV Eindhoven Ned 36.000
    56 Internazionale Ita 25.000
    86 AEK Athens Gre 14.000

    Dan blijken de verschillen tussen Bayern en Barcelona maar ook tussen Tottenham en Benfica helemaal niet zo groot. Alleen Inter staat wel een stuk hoger dan AEK.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    donderdag 8 november 2018 om 08:38
    Maar ik neem aan dat je wel ziet dat bayern en Benfica alles behalve de ploegen zijn van de laatste 5 jaar? Barcelona is en blijft swerelds beste elftal en spurs is de laatste 5 jaar juist hoger en hoger op aan het klimmen. Inter is van geen Europees voetbal ineens naar CL met al die miljoenen dus die staan niet zo hoog in de ranking maar die zouden hier ongeslagen kampioen worden in de eredivisie. Als je de poules ook maar enigszins vergelijkbaar vind heb je de bril iets te straks op je ‘neus’ staan zeg maar;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:05
    Jij mag vinden wat je wilt maar Ajax had in jullie poul meer punten gepakt dan Psv daar ben ik van overtuigd want Ajax pakt veel meer punten de laatste jaren in Europees verband.
    Vind ik leuk
    Qalsi +444
    donderdag 8 november 2018 om 08:01
    Zou echt een schande zijnals je in deze poul niet doorgaat. Wat een drama dat Benfica. En let wel. Als er een ploeg die constant het geluk aan zijn reet heeft hangen is het dit zwaar overschatte ajax wel. Tegen een zeer matig Benfica zou je gisteren gewoon verloren hebben als ook maar 1 goede aanvaller zouden hebben.
    En dan dat constante aanstellerige gedrag van die Tadic. Wat is het dan toch een genot om Zeyech te zien. En wat te denken van die lompe de Ligt. Moet normaal gewoon 2 x geel krijgen. En blind goed? Fijn blijven dromen dat het allemaal zo geweldig is. En dan die Onnana. Wordt tijd dat hij eens aan diverse testen wordt onderworpen. Wat een randdebiel is dat. Doen ze net of hij zo fantastisch heeft gekeept. Nou iedereen zag toch dat die laatste bal slecht werd ingeschoten waarbij hij het geluk heeft dat de bal per ongeluk tegen hem aankwam
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:02]
    Vind ik leuk
    Maan88 +3898
    donderdag 8 november 2018 om 08:40
    De ligt en taglifaco hadden beide rood moeten hebben. En tadic en frenkie die jankers mogen wel is wat harder aangepakt worden zodat ze echt kunnen janken en klagen. En maar zeuren om Lozano die iedere wedstrijd 80x door midden getrapt wordt.
    Vind ik leuk
    jari11 +736
    donderdag 8 november 2018 om 11:09
    Pijnlijk allemaal he jochie
    Vind ik leuk
    frankje +20
    donderdag 8 november 2018 om 08:39
    Volgens mij kan de trainer van Benfica hetzelfde zeggen, met name Tadic en Ziyech waren net zo irritant. En de Ligt startte de schoppartijen, hij ontsnapte aan rood door Jonas te torpederen. Maar ondanks dat, een goede uitslag en overwintering.
    Vind ik leuk
    ritje +205
    donderdag 8 november 2018 om 12:47
    @maan 88 Hallo Het valt niet mee als PSV suporter. om de vijand door te zien gaan. Maar geniet maar van jullie PSV daar is het ook binnenkort mee afgelopen! Want met de weggestuurde Ajax talenten : bergwijn Malen Rosario en nog een paar die nu in het eerste van PSV spelen! Geen wonder dat jullie geen punten hebben gehaald. dank zij Goeroe van Bommel staan jullie nog bovenaan in de eredivisie! Met COCU hadden jullie in de middenmoot gestaan! PSV is gewoon het afgekeurde Jeugt team van Ajax! Wees maar blij met PSV, Als ik mag kiezen dan Ajax die spelen voetbal! PSV speelt Bus voetbal! mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws