Portugese pers somber na heldenrol Onana: 'De desillusie is nu immens'

    Portugese pers somber na heldenrol Onana: 'De desillusie is nu immens'

    donderdag 8 november 2018 om 07:00

    Portugese media vinden dat Benfica woensdagavond voor eigen publiek 'te weinig heeft gekregen' tegen Ajax. Het onderlinge Champions League-duel tussen de twee topclubs eindigde in 1-1. Dat kwam vooral door André Onana, die in de absolute slotfase twee prachtige saves verrichtte en daarmee een punt veilig stelde. 

    Benfica wist dat het móest winnen om een reële kans te behouden op plaatsing voor de achtste finales. Met name in de eerste helft werd de beuk erin gegooid, zag Mais Futbol. 'Cervi en Grimaldo deden het uitstekend op de linkerflank en Ajax kreeg maar geen grip op de wedstrijd. Een fout van Onana was uiteindelijk nodig om de openingstreffer in te leiden. Hij blunderde verschrikkelijk bij een hoge bal en Jonas kon profiteren.'

    'Een aardige eerste helft bleek niet genoeg. Ajax deed het steeds beter, ging mee in de strijd en begon van fouten van Benfica te profiteren. Na twee gemiste kansen stuurde Ziyech zijn teamgenoot Tadic weg en hij maakte de 1-1. Benfica móest komen, maar pas in de allerlaatste minuten ontstonden er grote kansen. Onana groeide uit tot held. De fans hoopten op wraak voor de late nederlaag van een paar weken geleden, maar de desillusie was nu immens.'

    Volgens Zero Zero was het 'voelbaar' dat de druk op Benfica groot was. 'Aan de spelers en de gespannen trainer was te merken dat deze avond cruciaal was. Het spel was slordig, maar juist op het moment dat Ajax controle leek te krijgen, profiteerde Benfica van een verschrikkelijke blunder van Onana.'

    'De Kameroense doelman, met een verleden bij FC Barcelona, werd na de pauze de grote held in plaats van de loser van de avond. In de slotfase maakte hij het verschil.'

    'Nu is het voor Benfica zaak om de rekenmachine erbij te pakken en te hopen op een klein wonder. Ajax staat op acht punten, Benfica heeft er vier. Het wordt een moeilijke, misschien zelfs onmogelijke klus.'

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 07:16
    Onana maakte een fout en maakte het ook weer goed. Wat een held.

    Edit VP: Reactie aangepast
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:20
    Wees trots op je eigen club zonder af te geven op een andere. Zo haal je alleen jezelf naar beneden.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7057
    donderdag 8 november 2018 om 07:38
    Precies, nooit over de wanprestatie van een ander praten als jezelf geweldig presteert.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:55
    Ook niet als het oh zo subtiel gebeurt, ja 😏
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:33
    Het is een grabbelaar die man . Maar iig het gewenste resultaat is binnen . Gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:17
    Ongeloofelijk als je de wedstrijd hebt gezien dat Ajax daar een punt heeft kunnen stelen, was onverdient. Maar goed wedstrijd snel vergeten en op naar volgende ronde.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:21
    Hoezo ongelofelijk? Gelijkspel was in mijn ogen een terechte afspiegeling van de verhoudingen.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9397
    donderdag 8 november 2018 om 07:42
    Heb je wel de juiste wedstrijd zitten kijken?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21512
    donderdag 8 november 2018 om 08:13
    Ongelovelijk dat je de wedstrijd hebt gekeken.
    Vind ik leuk
    Sigma +2812
    donderdag 8 november 2018 om 07:17
    Ajax heeft het zich moeilijk gemaakt door zo slap aan de wedstrijd te beginnen....
    Vind ik leuk
    Srbija +227
    donderdag 8 november 2018 om 07:19
    Ik vind het vooral knap dat je na zo'n blunder jezelf herpakt en geconcentreerd blijft. Bijvoorbeeld Karius kon dit niet.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1780
    donderdag 8 november 2018 om 07:45
    Die had een hersenschudding ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:29
    Niet had nog steeds volgens mij ;)
    Vind ik leuk
    Hektor +369
    donderdag 8 november 2018 om 07:21
    Ajax was Ajax niet gisteren. Leek wel alsof ze het net niet in hun broek deden
    Vind ik leuk
    Sigma +2812
    donderdag 8 november 2018 om 07:23
    Als Ajax tegen AEK zo gaat beginnen wil ik nog zien of ze overwinteren in de CL....
    Vind ik leuk
    Youri99 +9397
    donderdag 8 november 2018 om 07:43
    Ik wil ook zien of ze overwinteren in de champions league
    Vind ik leuk
    GetRekt +1780
    donderdag 8 november 2018 om 07:45
    Dan zou Benfica alsnog van Bayern moeten winnen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    donderdag 8 november 2018 om 08:55
    Dat is niet onmogelijk, Bayern heeft dan wel gewonnen gisteren, maar met hangen en wurgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:33
    Dit is hartstikke prima. Vooraf een gelijkspel benoemt als einduitslag. Goed voor deze groep dat ze een vechtwedstrijd als deze hebben kunnen ervaren. Top! Nog steeds niet verloren in de CL. Over drie weken vlammen tegen AEK!
    Vind ik leuk
    Sharkie +679
    donderdag 8 november 2018 om 07:35
    Was weer een wedstrijd die 2 kanten op kon gaan net als een paar weken geleden, het was niet verdient maar ook niet onverdient ik denk dat ze elkaar goed in evenwicht houden en de gelukkigste als winnaar (over 2 wedstrijden) uit de bus kwam, goed voor Nederland goed voor Ajax....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:40]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    donderdag 8 november 2018 om 07:38
    Als je 2x onverdiend wint noemt men dat tegenwoordig een kwaliteit. Dus het is gewoon wel verdiend.
    Vind ik leuk
    Sharkie +679
    donderdag 8 november 2018 om 07:43
    Ja ik zei ook niet verdient maar ook niet onverdient toch? Maar je bent het wel eens dat beide wedstrijden ook zomaar anders hadden kunnen lopen? Het is wel de kwaliteit dat Ajax deze wedstrijden (de laatste jaren zomaar de kop hadden gekost) tegenwoordig winnen ze of spelen ze gelijk....
    Vind ik leuk
    Mistered +318
    donderdag 8 november 2018 om 07:55
    Zo best was dat Benfica ook niet. Eerste helft vol druk zetten maar de tweede helft konden ze dat niet meer en toen kreeg Ajax ook kansen. Dus 1-1 gewoon terecht. Vaak als je een hekel hebt aan een club dan zie je alleen de dingen die je wilt zien......
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:55]
    Vind ik leuk
    ritje +205
    donderdag 8 november 2018 om 08:35
    hallo Indedaat benfica heeft een godswonder nodig! Maar ik zie ze niet winnen van bayern, En Ajax gaat voor de eerste plaats in de poule! In amsterdam wordt het besist! wie eerste wordt in de poule! En ik hoop Ajax! mvg ritje
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:50
    Een zeer grote fout van onana, waar hij er kort ervoor ook al niet lekker uitzag, maar ben blij dat hij op het einde Ajax er toch nog doorheen gesleept heeft. Nu moet het wel gek lopen als we niet doorgaan in de CL.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws