Ajax 'bij vlagen onsamenhangend en beschamend': 'De opluchting overheerst'

    Ajax 'bij vlagen onsamenhangend en beschamend': 'De opluchting overheerst'

    donderdag 8 november 2018 om 07:30

    Ajax was woensdagavond in Lissabon 'geen schim' van de ploeg die eerder zoveel indruk maakte op Europees niveau tegen met name Bayern München. Des te lekker is het dat de Amsterdammers alsnog een reuzenstap hebben gezet richting de achtste finales. Dat is de conclusie van diverse Nederlandse kranten. 

    Op bezoek bij Benfica knokte de ploeg van trainer Erik ten Hag zich naar een remise: 1-1. 'Ten Hag predikte de dag voor de kraker durf. Maar Ajax 'vergat' mede doordat Benfica de ruimtes tussen de linies afsloot de eerste helft te voetballen', analyseert De Telegraaf. 

    'In de tweede helft, waarin Benfica vanaf minuut één tijdrekte, gooide Ajax de schroom pas echt van zich af. De beloning volgde in de 61e minuut, waarbij de tot dan toe tegenvallende smaakmakers Hakim Ziyech en Tadic een hoofdrol vertolkten. Een loepzuivere pass van Ziyech werd op waarde geschat door Tadic, die met vernuft en effect afrondde (1-1). In extremis maakte André Onana zijn eerdere fout nog goed door een geweldige redding te verrichten.'

    'Ajax kan het in Athene afmaken', kopt het Algemeen Dagblad. Eén zege is inderdaad nog nodig om de volgende ronde van het miljardenbal te bereiken. In Portugal leek het woensdag heel even mis te gaan na een blunder van Onana bij de 1-0. 'Een totaal onnodig doelpunt omdat Benfica daarvoor nauwelijks gevaarlijk is geweest. Wie een kolkend Estádio da Luz verwacht, heeft het mis. Dat de club drie wedstrijden op rij heeft verloren, is terug te zien in het stadion, dat matig gevuld is. Een storm van Benfica, dat voor zijn laatste kans vecht? Het valt allemaal reuze mee.'

    Opluchting
    'Maar ja, als Ajax zelf een handje helpt, slaat dat gevoel natuurlijk snel om. Het heeft ook zijn weerslag op de ploeg van Erik ten Hag zelf, die zichtbaar een opdonder krijgt van de tegengoal. Precies dat gevoel is na de gelijkmaker in de 61ste minuut juist weer verdwenen.'

    'Met nog twee poulewedstrijden te gaan bedraagt de voorspong op Benfica vier punten en bovendien is het onderling resultaat beter. Alle Ajacieden verlaten met de borst vooruit de Portugese hoofdstad. Vooral bij Onana zal de opluchting overheersen.'

    De Volkskrant benadrukt dat Ajax 'vergeten leek hoe het kan spelen'. 'Alsof andere mannen waren opgetrommeld die zich voor één keer mochten hullen in een voetbalshirt, zo onherkenbaar rommelde Ajax een helft lang in het stemmige zwartgrijs van Europese uitduels. Na rust volgde herstel. Alsof de echte Ajacieden allemaal tegelijk waren ingevallen.'

    'Onbesuisd, onsamenhangend en beschamend bij vlagen, was het optreden in Lissabon tegen Benfica, vooral voor rust. Maar zelfs als het spel van Ajax ondermaats is, kan elk moment een sprankje magie ontstaan, simpelweg omdat individueel talent daarvoor garant staat.'

    Het behaalde punt, dankzij een treffer van Dusan Tadic, werd na het laatste fluitsignaal uitbundig gevierd met de meegereisde fans. 'Hoewel een winnend doelpunt uitbleef, zongen de supporters van Ajax het hardst na afloop, en dat was logisch, zeker door de geweldige redding van Onana in de slotseconde.'

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 07:40
    Het was een draak van een wedstrijd, maar dat maakt nie uit. Punt is binnen en overwintering bijna zeker.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:40]
    Vind ik leuk
    Snapje? +7029
    donderdag 8 november 2018 om 07:53
    On topic: Tegen Portugese clubs wordt zelden mooi gevoetbald door alle overtredingen kom je nooit aan voetballen toe, ajax heeft op een onhollandse manier geweldig gepresteerd, dat veel zgn kenners dat niet zien is triest.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:04
    Benfica deed precies wat het moest doen, erop klappen en vol druk zetten. Tuurlijk is de prestatie goed dat zeg ik ook maakt niet uit op welke manier dan ook. Dus snap de reactie niet helemaal??
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:14
    Bescheten voetballen en toch een punt, heerlijk toch. Goed voor de europese punten, ook voor ons......
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    donderdag 8 november 2018 om 09:54
    Een keertje maakt het niet uit, maar als ik dit elke week zou zien dan zou ik snel afhaken.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4912
    donderdag 8 november 2018 om 12:29
    waarom?? je bent toch voor je club, ook als t ff anders loopt??
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    donderdag 8 november 2018 om 12:53
    Uiteraard, mijn leven lang al. Dat zal nooit veranderen. Ik kan alleen mijn tijd wel beter besteden dan een middag of avond een slechte wedstrijd kijken en me ergeren aan het voetbal van mijn club, of ze daar nou bij winnen of niet.

    Als je club het mooiste in je leven heb, dan heb je naar mijn mening heel erg veel gemist en wordt het tijd dat je gaat leven.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1371
    donderdag 8 november 2018 om 10:09
    Echt he? Ik snap de kritische pers voor geen meter! En dat zijn dan de zogenaamde kenners haha :)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:05
    Ik zou wel te veel vanuit een Ajax bril kijken. Maar beide teams gaven enorm veel druk en het was meer een strijd wedstrijd. Had niet anders verwacht tegen benfica uit. Zij stonden ook gewoon goed. Als je hier 1-1 speelt is het gewoon goed.

    Maar in Nederland gaan ze weer verawachten dat Ajax effe eroverheen rolt en het eigen spel speelt. Op die manier had je er namelijk gewoon afgegaan
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:22
    Neenee gaat er gewoon om dat er niet veel gecreerd werd etc.. en dus geen geweldige wedstrijd was om naar te kijken. Het gaat om het resultaat dus helemaal prima
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 08:34
    Tweede helft vond ik dikke prima, en eerste had eigenlijk al met de gelijkmaker moeten aflopen. Als Onana niet zo geblunderd had waren de recensie`s lovend geweest. Het gebeurd maar weinig dat je Portugese ploegen wegblaast daarvoor spelen ze te gemeen. Het kwam bij Ajax steeds net niet aan helaas, maar ze stonden er ook goed kort op bij Benfica
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 08:36
    Het was geen geweldige wedstrijd inderdaad. Ajax kreeg het lang niet voor elkaar om uit de druk te voetballen. Kan me voorstellen dat het voor niet Ajacieden niet leuk was om te zien. Voor Ajacieden vergoed de spanning en het resultaat een hoop. Maar al met al viel het me toch een beetje tegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:45
    Als fan maakt de spanning natuurlijk veel goed inderdaad net zoals ik dat dan bij PSV heb, daar laat het resultaat alleen wat lang op zich wachten.. hahah ;)
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 08:08
    Ze hebben een punt uit het vuur gesleept
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:51
    Is al zeker europees sws
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:53
    Ja ja maar bedoel CL met EL moet je nu geen genoegen meer nemen lijkt me toch.. Maar het kan niet meer fout gaan Benfica moet alles winnen, Ajax alles verliezen
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 10:00
    Denk niet dat Benfica wint van Bayern. Die Duitsers hebben na hun slechte reeks wat goed te maken. En volgens mij was het dit weekend een gelijk spel en de uitslag tegen AEK een penalty en late 2-0 leek me ook niet best ( heb de wedstrijd niet gezien)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:08
    Bayern was gisteren weer een stuk beter dan de afgelopen weken (tegen wel een hele zwakke tegenstander), niks weggegeven en toch wel aardig wat kansen gecreëerd. Penalty was wel makkelijk gegeven maar oke. wordt daar gewoon tijd dat ze gaan verjongen. En Benfica gaat inderdaad niet 2x winnen, Ajax is over 3 weken gewoon zeker van overwintering in de CL..
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 10:13
    Dankjewel voor je analyse van de Bayern!

    En ja ik zie Ajax ook gewoon doorgaan in CL.

    Ik hoop voor PSV ook lukt om in Europa actief te blijven
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:23
    Kleine kans.. dan moet echt alles meezitten, maar wie weet
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    vrijdag 9 november 2018 om 13:20
    Hoop doet leven
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:28
    Ajax gaat nu wel gewoon 2x winnen weer miljoenen erbij
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:42
    Ons Ajax heeft Benfica erg veel pijn gedaan. In 1 woord heerlijk.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1505
    donderdag 8 november 2018 om 07:42
    Onzettend belangrijk punt.
    Nu ben je zo goed als naar de knockout ronde.

    Anders had je er nu heel anders voorgestaan met nog 2 potjes.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 08:41
    Ik had een comment omdat ik jouwe verkeerd las, maar eens! Maar een slechte wedstrijd positief eindigen is ook een kwaliteit. Maar het slappe begin telkens van Ajax is vreemd. Miss moeten ze maar zelf hard tegen hard tegen elkaar spelen als waming up!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    Morris +22832
    donderdag 8 november 2018 om 07:42
    En dan Ajax arrogant noemen??

    De kranten verwachten nogal wat van het grote Ajax?

    Benfica zette als een malle druk. Tering snelle aanvallers. Dat Ajax niet in het spel kwam was de verdienste van Benfica.
    Vind ik leuk
    Mistered +315
    donderdag 8 november 2018 om 07:48
    Ja dit dus. Tweede helft hielden ze het niet vol en dat resulteerde in 3 kansen en de goal. Jammer dat Ajax niet doordrukte.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:52
    Hun zijn Benfica en eigenlijk zijn hun beter 😄
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:14
    -
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    Mr bien +2701
    donderdag 8 november 2018 om 07:43
    Dit mag Ajax niet meer weg geven.
    Europees voetbal na de winterstop is al zeker
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12694
    donderdag 8 november 2018 om 07:51
    Benfica wint niet in Munchen en wij halen minimaal een punt in Athene..
    Komt helemaal goed..
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    donderdag 8 november 2018 om 07:47
    Vreemde misleidende titel. 1 zin die nogal uit zijn verband word gerukt. Niet elke wedstrijd kan een gala show zijn! Ongeslagen na 4(!) CL duels. Fantastisch!
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5843
    donderdag 8 november 2018 om 07:49
    Waarvan 2 uitwedstrijden in Munchen en Lissabon....
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    donderdag 8 november 2018 om 07:52
    Idd. Degene die dat geschreven heeft dacht denk dat hij naar de 2e divisie zat te kijken? Zoals hieronder ook beschreven, dinsdag was anti voetbal en beschamend.
    Vind ik leuk
    ariesnoek +83
    donderdag 8 november 2018 om 08:16
    Mooie reactie👍👍
    Vind ik leuk
    markie +821
    donderdag 8 november 2018 om 07:48
    Beschamend voetbal was dinsdag te zien. Gisteren een wedstrijd gezien waar een 1-1 terecht was
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 07:55
    waarom de ene naar beneden praten en de andere ophemelen? ik snap dit soort reacties niet hoor!
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1033
    donderdag 8 november 2018 om 08:19
    Hij geeft aan dat de titel nergens op slaat. Kleine teentjes ?
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 08:24
    nee hij haalt de ene wedstrijd erbij voor de andere. Het waren beide draken van wedstrijden alleen meneer wilt graag scoren bij zijn ajax matties :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:00
    En dan levert het hem maar 2 likes op ook, triestheid ten top, missie niet geslaagd.
    Vind ik leuk
    markie +821
    donderdag 8 november 2018 om 11:30
    Zit niet zo te miepen man. Gaat toch over en weer en zo erg is deze opmerking nou ook weer niet. En wie zegt dat ik het over jouw clubje heb?
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 14:02
    hahahaha dat weet je zelf ook wel dat je PSV bedoeld met wedstrijd van dinsdag!
    Vind ik leuk
    markie +821
    donderdag 8 november 2018 om 15:16
    Je kan er dus toch wel een beetje om lachen?
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 15:55
    Tuurlijk maat :)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12694
    donderdag 8 november 2018 om 07:50
    Nederlandse ploegen hebben het altijd moeilijk tegen Portugese, dus 1-1 daar is prima..
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 07:51
    Er slopen waarschijnlijk toch wat zenuwen in de ploeg nu overwintering in de CL zo dicht bij komt. Daarnaast hebben NL ploegen vaak problemen tegen portugeze ploegen.Ik miste de Amsterdamse overtuiging de eerste helft.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:57]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3931
    donderdag 8 november 2018 om 07:51
    Het gelijkspel van gisteren was meer verdiend dan de overwinning van een paar weken geleden.
    De plek waar ze staan is gewoon terecht.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21433
    donderdag 8 november 2018 om 07:54
    Ook in slechte wedstrijden moet je je puntjes pakken.... en zo geschiedde het.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1811
    donderdag 8 november 2018 om 07:55
    Het was niet best. Pas in de 2e helft ging Ajax een beetje voetballen. Van de Beek laat zien dat het een wisselspeler is. Ik vond hem slecht. Hij miste weer eens een dot van een kans. Zet Donny maar weer op de bank.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    Het kan niet altijd feest zijn. Gelukkig wel een punt mee teruggenomen. Nu afmaken in Athene!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:08
    AEK winnen en van Bayern niet verliezen en je doet goede zaken.
    Vind ik leuk
    Henk3 +665
    donderdag 8 november 2018 om 08:17
    AEK winnen is voldoende. Benfica wint niet in München.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10281
    donderdag 8 november 2018 om 09:10
    In dat geval is een gelijkspel in Athene ook genoeg. Verlies trouwens ook, want op onderling resultaat wint Ajax het van Benfica.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    donderdag 8 november 2018 om 08:15
    Die Jonas was echt een zielige ouwe man.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:02
    Wel een mooi doelpunt, vond de Ligt ook wel wat over de top met zijn elleboog, en dan in het interview roepen dat de tegenstander er dan maar niet tegenaan moet lopen. Heeft mazzel gehad dat ie er geen kaart voor kreeg,
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    aphex twin +1371
    donderdag 8 november 2018 om 10:14
    Dat verdiende die primadonna ook :) Smerig ventje is het.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:50
    Wat een enorme tegenvaller. Voor de tweede keer weten de Godenzonen niet te winnen in de CL. En dat terwijl ze de gedoodverfde winnaar van de groep zouden zijn. Keeper Bijlow maakte weer eens een blunder (oh nee, hij heet Onana) en superspits Huntelaar was wederom niet succesvol. Kortom wat een enorme tegenvaller.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:05
    Ik geloof dat Huntelaar de bank heeft warmgehouden, kan er weinig individueel succes behaald worden.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 13:26
    Wat hebben PSV en Feyenoord gedaan in Europa deze week?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8915
    donderdag 8 november 2018 om 08:53
    Een loepzuivere pass van Ziyech werd op waarde geschat door Tadic, die met vernuft en effect afrondde.

    Prachtige pass van Ziyech, maar geen enkel vernuft van Tadic die in 1e instantie de bal gewoon mist!

    Prima resultaat voor het Nederlandse voetbal.

    @ de meeste ajax supporters; gefeliciteerd!!!!!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:05
    Haha, hoezo de meeste?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8915
    donderdag 8 november 2018 om 09:14
    De zuigertjes hier kunnen van mij heel wat krijgen, maar absoluut geen felicitaties.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:15
    Er moet een ban knop komen naast de rapporteer knop.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8915
    donderdag 8 november 2018 om 09:26
    Voorbeeld; gisteren in de topic over het wangedrag in het stadion lees je sommige niet en vanochtend in de topic over de aanval op ajax supporters reageert er iemand en die word vervolgens even terecht gewezen door een stel pipo's die in de 1e topic niet het lef hebben om te reageren.

    Duidelijk gevalletje van toetsenbord hooligans.

    Als vp dit soort topics gewoon niet plaatst en een ip-ban uit gaat voeren zodat we hier met mensen zitten die op een normale manier discussiëren zonder familie of ziektes erbij te halen zal het een stuk gezelliger worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:31
    Is het wel ééns in je opgekomen dat je niet ieder topic altijd leest omdat er nog meer dingen in het leven zijn dan VP? Gisteren bijvoorbeeld ben ik na de wedstrijd meteen mijn nest in gedoken omdat ik weer vroeg op moest maar 's ochtends bij de koffie of in de trein naar werk is er tijd en ruimte genoeg om te reageren voor de meeste mensen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8915
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    Het zijn altijd dezelfde personen die het doen. Het gaat over en weer en ik vind het stuk voor stuk zielige figuren, ongeacht welke club ze supporteren.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1371
    donderdag 8 november 2018 om 10:15
    Dan mag jij vrezen voor een ban.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 10:17
    Oh echt? Ik ben nooit echt grof, zeik mensen niet persoonlijk af.

    Waarom moet ik voor een ban vrezen volgens jou?
    Vind ik leuk
    aphex twin +1371
    donderdag 8 november 2018 om 10:18
    "zuigertje" :)
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 10:19
    ? Ik heb dat woord niet gebruikt. lees maar even terug.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1371
    donderdag 8 november 2018 om 10:20
    Maar je valt wel in die categorie. Mijn mening, dus als er een ban knop zou zijn, zou ik je bannen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 10:24
    Dat mag je vinden,

    Kijk als je me om mijn naam zou bannen zou ik er begrip voor hebben, maar mij bestempelen als zuiger, ben ik het niet mee eens.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1371
    donderdag 8 november 2018 om 10:25
    Okay.
    Vind ik leuk
    Wood86 +10
    donderdag 8 november 2018 om 08:55
    Benfica is gewoon een vaste CL-klant die echt niet makkelijk te verslaan is.
    Als je vorig jaar had gezegd dat Ajax wel even gelijk zou spelen bij Benfica zou je voor gek worden verklaard. Ajax speelde met weinig drang naar voren in de eerste helft maar er was ook minder ruimte dan tijdens de wedstrijd in Amsterdam waar beide ploegen vol vooruit wilden. Een punt in zo'n uitwedstrijd is een prima -terecht- resultaat ondanks dat het voetbal een keer niet sprankelend was. AEK uit is ook geen appeltje-eitje; ik acht de kans groter dat Bayern van Benfica wint en het op die manier beslist is.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    donderdag 8 november 2018 om 09:49
    Vorig jaar 0 punten.
    Vind ik leuk
    JWK +416
    donderdag 8 november 2018 om 09:12
    Ja, het was niet best de 1e helft.
    Vind ik leuk
    WRFM +228
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Wat heb ik mijn lopen ergeren aan anna frenkie
    Wat een wijf is dat zeg met zijn gejank en gezeur
    Vind ik leuk
    Babelagtig +534
    donderdag 8 november 2018 om 10:46
    Anna frenkie?? Verklaar je nader?
    Vind ik leuk
    renemar +559
    donderdag 8 november 2018 om 09:25
    Het was de eerste helft slecht en de tweede helft heel redelijk. De kwalificatie beschamend is echt idioot. De media overdrijft enorm, zowel in positiviteit als in negativiteit.
    AJAX kwam net beter in de wedstrijd toen ging Onana verschrikkelijk in de fout. De tweede helft zag je gewoon dat AJAX de betere ploeg heeft. De gelijkmaker logisch. Dat Onana een punt heeft gered is, zeker zijn 2 blunders bij de 1-0) een gekke conclusie. Had hij daar niet als een clown gehandeld had AJAX de wedstrijd wellicht al in de eerste helft naar de hand kunnen zetten. Door die blunder sloop er weer onrust in het spel.
    Hij heeft 1 echt goede redding verricht. Met zijn voet. De andere ballen kwamen recht op hem af. Als hij die niet had weten te keren zou hij beter naar de amateurs kunnen gaan. Daar staat een keeper voor. We hoeven hem toch niet als redder te bestempelen na een goede katachtige redding.
    Vind ik leuk
    Renzo +102
    donderdag 8 november 2018 om 09:25
    Vind dat ze een beetje vergeten dat Benfica gister voor zijn laatste kan vocht.

    Ze moesten gister alles geven en dan is het moeilijk voetballen tegen zo een ploeg.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2509
    donderdag 8 november 2018 om 09:37
    Lucky ajax
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    donderdag 8 november 2018 om 09:53
    Wat een verschrikkelijke pot, verschrikkelijke portugezen en een verschrikkelijke scheidsrechter.

    Ik heb denk ik geen 2 minuten voetbal aaneengesloten gezien een constante gang van overtredingen, schwalbes en gejank.
    Er hadden er een paar van Benfica rood moeten hebben voor alleen al dat theater, dat vervelende kleutertje wat op links buiten stond bijvoorbeeld.

    Die Jonas hadden ze van de brancard moeten Jonassen, gewoon omdat hij het verdiende. Echt verschrikkelijk, maar goed dan is het eigenlijk des te knapper dat je een prima resultaat haalt.

    Sterker nog, als Onana die zeldzame misser niet had, had je nog kunnen winnen ook, maar goed die zeldzame misser heeft hij met de allerlaatste redding meer dan goed gemaakt.

    Ik zie Benfica niet winnen van Bayern en ik zie AEK niet winnen van Ajax.
    Dus je zou denken, je bent door in de CL.

    Het financiële gat in NL daardoor nog heel veel groter wordt tussen Ajax en de rest, als Ajax het goed besteed dan zal ook de afstand op het veld veel groter gaan worden.
    Vind ik leuk
    wildlife +18
    donderdag 8 november 2018 om 10:14
    Hoezo beschamend? Wij houden van voetbal, omdat wij mensen sinds dag 1 houden van strijd onderling in welke vorm dan ook. Het gaat om winnen al het gebeurt het op lelijkste manier mogelijk. Voetbal is oorlog, als mensen schoonheid willen kunnen ze de catwalk bezoeken. Mannen willen winnen punt uit.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:14]
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1128
    donderdag 8 november 2018 om 10:16
    mooi resultaat voor Ajax en het Nederlands voetbal maar deze twee matige ploegen hebben echt niets in de volgende ronde te zoeken.... , kunnen er zomaar afgetikt worden met een nulletje of 3/4 na de winter...
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 10:19
    Matige ploegen???? Benfica is vergelijkbaar met Inter of Tottenham, dus.... Welke Nederlands ploeg kan er na de winterstop nog meer afgetikt worden. Feit is overigens IEDEREEN die doorkomt HEEFT ER NA DE WINTERSTOP DUS IETS TE ZOEKEN, ander s kom jer namelijk niet. Kijk PSV heeft er inderdaad helemaal niets te zoeken en dat is ook wel gebleken.
    Vind ik leuk
    wildlife +18
    donderdag 8 november 2018 om 10:22
    Benfica is echt geen Tottenham of Inter. Benfica staat niet eens in Portugal op nummer 1, laat staan in de premier league op plek 2.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 12:59
    Waar staat Tottenham??
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1128
    donderdag 8 november 2018 om 10:23
    hahaaa... als je Benfica vergelijkt met Inter of Tottenham oke dat zegt genoeg...
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 13:00
    Klopt, moet ik niet doen. Ik schat Benfica hoger in namelijk
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +186
    donderdag 8 november 2018 om 12:26
    Dat eindeloze gelul over PSV dit en AJAX dat. Hoe moeilijk is het om objectief te kijken. AJAX is in mijn optiek verder (en beter) dan PSV maar heeft gewoon een gunstige loting [PUNT]. Tottenham was vorig jaar na Manchester City de ploeg met het beste voetbal van Engeland. Ze versloegen volledig terecht Real Madrid. Tottenham is dus echt niet te vergelijken met Benfica. Inter heeft dit jaar veel geïnvesteerd en heeft een paar toppers in huis. Dat is dus echt wel een paar klasse beter dan AEK. Iedereen die roept dat de poule van AJAX zwaarder is dan die van PSV lult dus uit zijn nek. Ik vind en hoop dat AJAX overwintert in de Champions League maar laten we realistisch blijven; als AJAX (of welke Nederlandse ploeg dan ook) tegen een goed voetballende topploeg in vorm speelt (óók Bayern Munchen in vorm), is er geen enkele reden om aan te nemen dat ze niet van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ik hoop het niet, maar ik vrees het wel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 13:03
    Je lult uit je nek idd. Bij Totteham noem je het team van vorig jaar, omdat dat je beter uitkomt en bij Inter doe je het weer andersom. Beide teams komen niet bij de laatste 8 vd. CL dit jaar, pmdat ze gewoon niet goed genoeg zijn, vergelijkbaar met Benfica dus. PSV wint van ajax met 3-0, eenmalig en terecht. Laat ze 10x tegen elkaar spelen en Ajax zal er 6 of 7 winnen. Waarom? omdat ze gewoon een veel beter team hebben, simpel.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +186
    donderdag 8 november 2018 om 16:03
    Je onderschat Tottenham. Het team van Tottenham van vorig jaar is vrijwel identiek aan dat van dit jaar. Sowieso een vast team zonder veel uitgaande transfers dus op elkaar ingespeeld. Tottenham heeft op elke positie (misschien met uitzondering van de keeper) een betere speler dan welke speler van welke Nederlands club dan ook. En natuurlijk is Tottenham 4 klasse beter dan Benfica.

    Inter komt inderdaad niet bij de laatste 8 van de Champions League. Ik vind nog steeds dat PSV hier punten tegen moet kunnen pakken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +186
    donderdag 8 november 2018 om 16:08
    En als AJAX 10 keer tegen PSV speelt is inmiddels gebleken dat AJAX niet 6/7 keer wint. Zoals ik aangeef, vind ik ook dat AJAX meer kwaliteit heeft dan PSV maar het valt ook nog wel een beetje mee. Vergeet niet dat AJAX best wel een behoorlijk aantal spelers heeft die het niveau niet echt omhoog helpen. Dan komt het aan op wilskracht en power, hier blinkt AJAX jammer genoeg nooit echt in uit.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 16:29
    PSV heeft alleen maar spelers die het niveau niet omhoog brengen. Buiten NL niemand. 6/7x winnen we zeker, dit is gewoon een feit
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +186
    donderdag 8 november 2018 om 16:56
    Misschien moet je eens leren lezen en dan proberen te reageren in plaats van blind te spuien.

    - Ik zeg niet dat PSV geen spelers heeft die het niveau niet omhoog brengen.

    - Ik zeg dat er bij AJAX nog wel een aantal zwakke plekken zijn, dat is geen aanval en ik doe de extreme talenten dan niet te kort! Mazraoui, Schone, Blind zijn nu niet echt van het niveau dat AJAX na wil streven.

    - Dat PSV enkel spelers heeft die het niveau niet omhoog brengen is natuurlijk onzin anders sta je niet na 11 wedstrijden zonder puntverlies bovenaan.

    - Ploegen spelen in één seizoen (bij gelijkblijvende selecties) nooit 10 keer tegen elkaar dus het is een loze opmerking.

    - AJAX heeft al jarenlang het meeste geld en de beste spelers en van de laatste 10 onderlinge wedstrijden heeft PSV er 5 gewonnen, 4 verloren en 1 gelijkgespeeld.

    - Een feit is iets wat dus op basis van bepaalde waarden is vastgesteld. Dat AJAX 6/7 keer wint is buiten je eigen gevoel, wens en interpretatie van kwaliteit, nergens op gebaseerd. Ook mindere ploegen kunnen blijkbaar van kwalitatief sterkere tegenstanders winnen (anders was AJAX de afgelopen 5 jaar wel vaker dan 1 keer kampioen geweest.

    Maar nogmaals, eerst lezen en dan rustig reageren in plaats van reacties plaatsen omdat je vindt dat je aangevallen wordt, wat niet het geval is!
    Vind ik leuk
    WRFM +228
    donderdag 8 november 2018 om 16:18
    Inter en tottenham zijn echt wel beter als benfica he
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 16:28
    Dacht het niet
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    donderdag 8 november 2018 om 12:30
    Kun je gelijk in hebben, we zullen zien. Hoe dan ook, als je genoeg punten heb behaald dan sta je er terecht.

    Hetzelfde is het kampioenschap in Nederland, als je aan het eind van het verhaal de meeste punten heb, ben je terecht kampioen......Toch?

    Of vind je ook dat PSV de afgelopen jaren 2x onterecht kampioen is geweest? En Feyenoord trouwens ook 1x?
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    donderdag 8 november 2018 om 10:17
    Altijd nog veel beter dan wat PSV laat zien in Europa. nog altijd geen "ren je rot" en blinde ballen naar voren.
    Vind ik leuk
    wildlife +18
    donderdag 8 november 2018 om 10:40
    Als jij Ajax zo hoog inschat, waarom vergelijk jij ze dan met PSV? Vergelijk ze dan met Barca, PSG, Tottenham, Inter en Real als jij denkt dat Ajax op een bepaalde niveau zit. Blijkbaar ben jij onder de indruk van PSV anders zou jij andere maatstaf gebruiken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:41]
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 10:31
    We weten dat de Telegraaf ietwat aan onze kant staat. Maar aan de andere kant is het heerlijk te zien dat de overige kranten helemaal los gaan (negatief) wanneer het eens iets minder draait. Als psv zo gespeelt had, was het gewoon een prima resultaat...
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +186
    donderdag 8 november 2018 om 12:12
    Ik denk dat het voor de realiteitszin goed is dat er een wedstrijd tussen zit zoals deze. In Nederland is men er erg goed in om ploegen op te hemelen als het even aardig gaat en neer te sabelen als het wat minder is. De stelling "wie houdt AJAX van Champions League winst af" (of iets daaromtrent heb ik op deze site al voorbij zien komen. Tot nu toe (zeker qua resultaten) is het goed maar als je eerlijk bent; ze zitten in een relatief gunstige poule waar je er van uit mag gaan dat iedereen tegen AEK de volle buit pakt. De vorige wedstrijd tegen Benfica wonnen ze (misschien terecht) met het nodige fortuin en deze hadden ze eerder kunnen verliezen dan winnen. Tegen Bayern was het goed maar alles wat je daar pakt is bonus. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik denk nog steeds dat als AJAX tegen een goed voetballende ploeg komt die in vorm is, dat ze compleet omver worden geblazen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +186