Ajacied stoort zich aan Benfica: Ze bleven maar zuigen en irriteren

Ajacied stoort zich aan Benfica: "Ze bleven maar zuigen en irriteren"

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 07:51do 08-11-2018 om 07:51

Donny van de Beek miste na de uitwedstrijd tegen Bayern München ook bij Benfica een enorme kans voor Ajax. De middenvelder schoot voorlangs, tot afgrijzen van ploeggenoot Frenkie de Jong, die helemaal vrij stond en woedend met zijn vuisten op de grasmat stompte.

"Ik zag hem echt niet staan en moest snel handelen", zegt Van de Beek in gesprek met het ANP. "Anders had ik hem de bal echt wel gegeven." De Oranje-international erkent dat hij het vizier nog niet op scherp heeft staan in het miljardenbal. Hij staat nu op één treffer. "Hou op hoor. Je moet me geen trauma aanpraten. Maar het klopt dat ik nog iets heb goed te maken. Dat dan weer wel."

Ondanks de misser van Van de Beek liep het goed af voor Ajax, dat door het 1-1 gelijkspel dicht bij een plek in de knock-outfase van de Champions League is. "Maar wat was het soms een vervelende en harde wedstrijd. Ze bleven maar zuigen en irriteren. Toen ze voorstonden, lagen ze ook alleen maar op de grond. Dan kwam dat golfkarretje met die brancard weer het veld op. En daarna mankeerden ze weer niets."

Lees ookFrenkie de Jong was boos op Van de Beek: "Het was vooral frustratie"

Plaats een reactie

donderdag 8 november 2018 om 07:56
Gewoon klasse dat Ajax zich niet niet liet intimideren. Met opgeheven hoofd terug naar Amsterdam.
Vind ik leuk
Korm +40083
donderdag 8 november 2018 om 07:57
Dat benfica is inderdaad een huilenbalke ploegje. was blij dat die Jonas er al uit ging. Dat ventje op de foto was ook al zo irritant
Vind ik leuk
langeGek +1778
donderdag 8 november 2018 om 07:57
4 punten tegen Benfica. Missie voltooid. Portugezen blijven Portugezen.
Vind ik leuk
pico323 +7742
donderdag 8 november 2018 om 07:58
prima gedaan . Nederland en vooral ajax supporters mogen oprecht blij zijn.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 08:00
Staat vooral zichzelf in de weg. Getuige ook het 'armen-over-elkaar' juichgebaar met blik naar de bank van een paar weken geleden. Dan leg je alleen maar de druk op jezelf.
Vind ik leuk
Molletje +4010
donderdag 8 november 2018 om 08:16
Sinds wanneer staat de bank achter het doel?
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:16]
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 08:24
'terwijl hij zijn hoofd naar de bank draaide' was ik vergeten. Dank dat je deze blunder van de eerste orde corrigeert.
Vind ik leuk
Molletje +4010
donderdag 8 november 2018 om 09:54
https://youtu.be/j4vIqFP9rbA ...

Kan je wel sarcastisch reageren... kijk het filmpje en zeg me dan nog eens...waar hij zijn hoofd naar de bank draait.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 10:52
seconde 0:6/0:7
Vind ik leuk
Molletje +4010
donderdag 8 november 2018 om 11:20
VolhardendTenOnder kan je je misschien ook noemen.

(dat ik het nog ga uitleggen.. is waarschijnlijk zinloos)

v.d Beek kopt en scoort... loopt rechts van het doel langs over de achterlijn, maakt een sprongetje en vouwt zijn armen over elkaar. Zodra hij landt draait hij snel zijn hoofd ongeveer 60 graden naar rechts en weer terug.

Om een blik naar de bank van Ajax te richten vanaf die positie, had hij zijn hoofd ongeveer 130 graden moeten draaien.



Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:25
Ik geef me geslagen en buig mijn hoofd voor een doortastende mol. Je hebt gelijk.

Ik heb me laten meeslepen door mijn perceptie van een speler die moeite heeft zich te vinden in de mores van een topploeg (de basis bestaat uit meer dan 11 spelers en wie speelt wordt bepaald in de concrete situatie) en dat ook publiekelijk bekend laat maken. En die zich vervolgens té hard wil bewijzen.
Vind ik leuk
Molletje +4010
donderdag 8 november 2018 om 11:31
Daarmee ben ik het ook eens. Een speler MOET ontevreden zijn, maar wel met het respect dat het teambelang voorop staat en niet het individu.
Daarin liet Donny zich teveel door de publieke opinie (en misschien zijn zaakwaarnemer) in meeslepen...

maar dat overkomt ons allemaal wel eens ;-)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:33
En die vondst van mijn naamswijziging = briljant :'-)))))
Vind ik leuk
hannes +372
donderdag 8 november 2018 om 08:08
Spelers van Ajax moeten nu toch onderhand wel weten dat er op dit niveau alles uit de kast wordt gehaald om te winnen
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
donderdag 8 november 2018 om 08:08
Van de Beek moet verplicht wat extra training in afronden volgen! Tegen Benfica thuis en Bayern verprutste hij ook al flinke kansen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18704
donderdag 8 november 2018 om 08:10
Donny maakt straks gewoon de winnende in de finale.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 08:14
Vroeger waren we altijd kansloos tegen dit soort provocaties. Goed om te zien dat een NL club daarmee leert om te gaan en te bestrijden.
Vind ik leuk
ritje +768
donderdag 8 november 2018 om 08:15
hallo Dat is altijd de taktiek geweest van de Portugezen, Zuigen irriteren Schoppen! Maar het NEd voetbal trapt daar niet meer in Ajax wist wat er zou komen! En hebben zich daar goed op ingesteld Hulde aan Ten Hag! mvg ritje
Vind ik leuk
DeanJayden +13633
donderdag 8 november 2018 om 09:51
Ook gewoon mazel dat ze geen topper voorin hadden die wel goed op doel schiet. Met Luuk de Jong voorin hadden ze er wel eentje meer gemaakt. Moet je nagaan ze missen een Luuk bij Benfica haha
Vind ik leuk
Henk3 +1291
donderdag 8 november 2018 om 08:19
En Donny bleef spelen als een natte krant.
Vind ik leuk
DeanJayden +13633
donderdag 8 november 2018 om 09:52
Heel Ajax viel tegen de eerste helft, Neres was nog slechter vond ik
Vind ik leuk
Fritske01 +5307
donderdag 8 november 2018 om 08:20
Wij zijn nog steeds veel te naïef en denken dat winnen alleen te maken heeft met tactiek en techniek.
Totaal voetbal betekent ook, kaarten aannaaien, schwalbes, scheidsrechter bespelen, doorrollen etc etc.
Daar worden tegenwoordig wedstrijden mee gewonnen.
Vind ik leuk
ritje +768
donderdag 8 november 2018 om 08:27
hallo Dit doet pijn in Lampegat! 1puntje ! Wie de twee wedstrijden van Ajax en Psv hebben gezien?Kunnen beamen dat PSv maar een armoedig team is! Ik als voetbal liefhebber heb genoten van dit AJAX En niet van PSV! Hoeveel ex jeugtspelers van Ajax spelen bij PSV? DAt zijn er heel wat, Die zijn en dat hebben we gezien, niet voor niets afgevallen bij Ajax! Want die Bergwijn En MAlen met 100% kans, Dat zijn geen talenten! Als luuc de Jong de beste was bij PSV dan zegt dat genoeg! mvg ritje
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 08:50
Hallo Ritje, schrijf je jouw nickname eigenlijk niet met een "d" in plaats van een "t". Wat zijn eigenlijk "jeugTspelers"? Volgens mij weet jij niet zo goed wanneer je een "t" moet schrijven en wanneer een "d". Heb ik nog een tip voor jou: schrijf in die gevallen altijd maar alles met "dt", dan is er altijd tenministe eentje goed. Anders vraag het vandaag nog even aan jouw juffrouw op de basisschool. M.v.g. Woo Ping.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:14]
Vind ik leuk
Zultkop +6733
donderdag 8 november 2018 om 09:13
Hij doet wel elke keer de vriendelijke groetjes, dat is toch best aardig.
Neemt niet weg dat de rest van dit comment overbodig en provocerend is.
Vind ik leuk
DeanJayden +13633
donderdag 8 november 2018 om 09:56
Kun je er inhoudelijk niet op reageren? Hij heeft toch gelijk dat PSV er met Pek en Veren uitgaat!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 10:08
DeanJayden, had jij anders verwacht dan? PSV speelt tegen de huidige nummer 2 van de Serie A, de nummer 4 van de PL en de nummer 1 van de PD. Stuk voor stuk Europese topcompetities. Daarbij hebben deze 3 teams een vele grotere begroting, en dus meer mogelijkheden, dan PSV. Ajax speelt tegen de huidige nummer 4 van Portugal, de nummer 4 van de Griekse competitie, beiden competities van een laag niveau. Het verouderde B. München speelt wel in een Europese topcompetitie maar doet het hierbij zeer slecht voor hun doen. Om nu te gaan wijzen, zoals Ritje hierboven doet, naar PSV, die wel als enige Nederlandse club nog 2 maal wist te overwinteren in de CL de afgelopen 10 jaar, is erg simpel en kinderachtig. Ik heb er geen moeite mee dat Ajax wel overwintert in de CL en PSV niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:22]
Vind ik leuk
isnake +2835
donderdag 8 november 2018 om 09:21
Weer een anti-PSV trol erbij.
Grappig dat schijnbaar daar het plezier gehaald moet worden. Nu ja, als dat voor jou het belangrijkste is aan voetbal.
Vind ik leuk
DeanJayden +13633
donderdag 8 november 2018 om 09:57
Het is een feit, PSV stelt Europees heel heel erg teleur en komen de eigen 16 bijna niet uit. Het is pompen of verzuipen en ze vergeten te voetballen.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
donderdag 8 november 2018 om 09:01
In dit soort wedstrijden komt er dan toch uit dat vd Beek het niveau maar moeilijk kan bijbenen.
Vind ik leuk
thierryer +2160
donderdag 8 november 2018 om 09:30
Donny speelde als een van de weinige goed gister, sterk aan de bal en weinig balverlies. Probleem was dat de bal niet naar voren ingespeeld kon worden door hoog druk zetten van Benfica. En dat een Schone zijn handelingssnelheid erg matig was. Als je dat tempo iets hoger had kunnen houden en sneller in de bal en sneller de 3e man vindt had het sneller open gelegen achterin bij hun. Nu was het tempo te laag.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 10:10
Jankerd. Welkom in de wereld van de topsport. In Nederland voetballen alleen maar watjes. In dergelijke landen mag alles voor de 3 punten.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:06
Dat golfkarretje... HAHAHAHAH

Het was duidelijk een vooropgezet plan om zoveel mogelijk op de grond te gaan liggen om zo het spel van Ajax te saboteren.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1063
vrijdag 9 november 2018 om 10:01
Ach jankertje als jij een duwtje krijgt laat je jezelf ook constant vallen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws