Ajacied stoort zich aan Benfica: Ze bleven maar zuigen en irriteren

    Ajacied stoort zich aan Benfica: "Ze bleven maar zuigen en irriteren"

    donderdag 8 november 2018 om 07:51

    Donny van de Beek miste na de uitwedstrijd tegen Bayern München ook bij Benfica een enorme kans voor Ajax. De middenvelder schoot voorlangs, tot afgrijzen van ploeggenoot Frenkie de Jong, die helemaal vrij stond en woedend met zijn vuisten op de grasmat stompte.

    "Ik zag hem echt niet staan en moest snel handelen", zegt Van de Beek in gesprek met het ANP. "Anders had ik hem de bal echt wel gegeven." De Oranje-international erkent dat hij het vizier nog niet op scherp heeft staan in het miljardenbal. Hij staat nu op één treffer. "Hou op hoor. Je moet me geen trauma aanpraten. Maar het klopt dat ik nog iets heb goed te maken. Dat dan weer wel."

    Ondanks de misser van Van de Beek liep het goed af voor Ajax, dat door het 1-1 gelijkspel dicht bij een plek in de knock-outfase van de Champions League is. "Maar wat was het soms een vervelende en harde wedstrijd. Ze bleven maar zuigen en irriteren. Toen ze voorstonden, lagen ze ook alleen maar op de grond. Dan kwam dat golfkarretje met die brancard weer het veld op. En daarna mankeerden ze weer niets."

    Lees ookFrenkie de Jong was boos op Van de Beek: "Het was vooral frustratie"

    Plaats een reactie

    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 07:56
    De Portugezen gedroegen zich weer als vanouds.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17727
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    Daarom extra lekker dat het 1-1 geworden is, laat ze hun spelletje maar spelen in de EL..
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:03
    Zelfs als Feyenoorder vind ik het klasse wat Ajax bereikt heeft tot nu toe in CL en goed voor het NL voetbal mbt de coefficient en daarbij, een stelletje irritante Portugezen even terug op hun plek zetten is de kers op de taart.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    donderdag 8 november 2018 om 08:20
    Vooral die Jonas
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:23
    Die hele linkerflank van Benfica gedroeg zich alsof ze bij Cirque du Soleil aan de trapeze hangen in het weekend.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9355
    donderdag 8 november 2018 om 09:07
    Die Grimaldo was wel de opperclown.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:07
    Ik denk dat die trainert binnenkort op straat staat.

    (voor alle duidelijkheid: hij staat niet op onze reaguurder straat).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    donderdag 8 november 2018 om 10:14
    Ik wist niet dat Tadic een Portugees was.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    donderdag 8 november 2018 om 10:15
    Inderdaad, dit is toch niets nieuws ? Bij elke Portugese club die uit de koker rolt, weet je dat je dit te wachten staat. Gewoon niet over zeuren en de 1-1 in de tas en wegwezen. Deze jongens waren natuurlijk nog kleuters bij Portugal - Nederland met 185 kaarten en wederom een nederlaag.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:56
    Gewoon klasse dat Ajax zich niet niet liet intimideren. Met opgeheven hoofd terug naar Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 07:57
    Dat benfica is inderdaad een huilenbalke ploegje. was blij dat die Jonas er al uit ging. Dat ventje op de foto was ook al zo irritant
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:57
    Ajax houdt van zaalvoetbal, net als de KNVB.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:01
    Nou ja, Wim.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:12
    Hier klein kind. Neem een lolly.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:18
    Ga je al die jammerende Ajacieden, nu ook een lolly geven?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:19
    Ja ga lekker door met je kinderachtig gedoe door te wijzen naar anderen.

    Wat laat jij je kennen zeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:20
    Alle Ajacieden wijzen naar Benfica. Maar dat vind jij dus wel logisch.

    Of lagen er weer, net als na de wedstrijd tegen Feyenoord, 39 Ajax spelers in het ziekenhuis?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:22
    En weer doorgaan met wijzen na je eigen zielige gedrag.

    Er zijn zat Ajacieden slechte 'winnaars'. Maar een slechtere verliezer dan jij loopt hier niet rond. Zielig en het toppunt van kinderachtigheid.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:24
    En toch vind ik, dat ik gelijk heb, maar jij blijkbaar ook, zo te horen.

    Het blijft voetbal en voetbal is oorlog.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:30
    Door overal te zeuren over het voordeel voor Ajax en het nadeel voor Feyenoord, ben je vooral zielig en kinderachtig.

    Je gelijk is dan totaal irrelevant.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:34
    Als ik een Ajacied was, dan zou ik dat ook zeggen.

    En met scheldwoorden bereik je bij mij niks hoor. Daar sta ik kilometers boven. Jij bent nummer 899. Die onzin geloof ik wel.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:35
    Scheldwoorden. Geniaal.
    Gedraag je is nie zo zielig man.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:44
    Alle Ajacieden hebben gelijk. En de rest is gek.

    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:41
    Als voetbal zoals jij zegt hoort te zijn, dan hebben spelers van het type Cruijff totaal niks te zoeken op een voetbalveld. Jouw manier van spelen is voor spelers die geen techniek hebben en dan maar vuil en gemeen gaan spelen! Dan kun je beter 11 man aan de anabolen gooien dan win je geheid.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 10:18
    Je lempke brandt inmiddels zie ik...🤣
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 08:34
    Hmm Wim, toch niet.

    Ik heb een hekel aan oorlog en ik hou van voetbal.

    De uitspraak van Michels wordt al sinds hij hem deed fout uitgelegd.


    Hoe ze zich gedroegen maakt niks uit. Ajax overleefde en dat lukt een NL club niet vaak. 4 punten uit dit tweeluik.

    Trots.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:47
    Ik zei het meer, omdat veel Ajacieden klagen over het ruwe spel.

    Welk ruw spel? Vraag ik mij dan af. Je voetbalt niet om een zak pepernoten. Je kunt als voetballer 5 miljoen per jaar verdienen. Toch niet met "mooi weer voetbal" alleen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 08:52
    Het ging er stevig aan toe en daarin ging ajax prima mee, met Matthijs de Ligt voorop.

    De irritatie zit in dat eeuwige vreselijke Portugese volkstoneel daarna.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:10
    Gelukkig lieten ze de klederdracht achterwege :)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:45
    Voetballers van jouw kaliber verdienen geen 5 miljoen maar blijven steken bij de subtop of daaronder en gaan er in de CL gewoon uit! Het is geen toeval dat Ajax het tweeluik wint! Als ze zich eerder hadden herpakt en een betere vorm hadden waren er gewoon 6 ipv 4 punten verdiend
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Oorlog ok, maar jij praat zo neem ik aan Ramos nog goed als het je uitkomt
    Vind ik leuk
    Qalsi +444
    donderdag 8 november 2018 om 10:17
    Wijzen naar anderen is anders wel door jullie uitgevonden. Het ligt altijd aan anderen toch. Jullie boegbeeld seniele dementerende Sjaak S. Is hiervan het prototype.
    Iedereen zit weer te wachten dat jullie geluk ophoudt en het gejammer weer begint. Zo vermakelijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 10:31
    Doet het pijn joh?
    Vind ik leuk
    Qalsi +444
    donderdag 8 november 2018 om 10:56
    De laatste vier jaar zo wie zo niet en bij jou.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 11:06
    Sowieso.
    Vind ik leuk
    Boompje85 +141
    donderdag 8 november 2018 om 11:28
    Ja natuurlijk Kwalsi.. Net als die seniele gebroeders uit het zuiden
    Vind ik leuk
    Basik013 +436
    donderdag 8 november 2018 om 12:44
    Och och hebje hem ook weer , jij hebt blijkbaar nooit gehoord van als je niets zinnigs te zeggen hebt zeg dan niks.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:32
    Weer een domme opmerking, maar je hebt er patent op dus gooi het er maar uit!
    Vind ik leuk
    langeGek +845
    donderdag 8 november 2018 om 07:57
    4 punten tegen Benfica. Missie voltooid. Portugezen blijven Portugezen.
    Vind ik leuk
    pico323 +6017
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    prima gedaan . Nederland en vooral ajax supporters mogen oprecht blij zijn.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    Dat weet je met die Portugezen. Maar Ajax maakte toch gelijk! Niet goed begonnen, maar wel een belangrijk leermoment voor Ajax om tegen dit soort te voetballen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1815
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    Van de Beek was gisteren slecht en ging gewoon voor eigen succes. Hij had de bal rustig kunnen geven aan de Jong. Ik begrijp nu waarom ten Hag hem als wisselspeler ziet. Donny komt gewoon tekort.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 08:38
    Dat gaat wat te ver denk ik. Donny zit vol in zijn ontwikkeling. Meestal gaat dat met vallen en opstaan. Ook dit was weer een nieuwe ervaring waar hij alleen maar van kan leren en die aangeeft dat jonkies eerst moeten rijpen als mens en als voetballer voordat ze naar het buitenland gaan.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:49
    Het is een beslissing in een split second en je ziet zelfs Messi dit soort fouten maken. Wel heel jammer want het was een 100 procent doelpunt als hij de situatie beter had aangevoeld. Het is een leerproces en in de Knock-Out fase zal het hem niet nog eens gebeuren. Donny moet meer spelen dan komt het wel goed!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:00
    Staat vooral zichzelf in de weg. Getuige ook het 'armen-over-elkaar' juichgebaar met blik naar de bank van een paar weken geleden. Dan leg je alleen maar de druk op jezelf.
    Vind ik leuk
    Molletje +245
    donderdag 8 november 2018 om 08:16
    Sinds wanneer staat de bank achter het doel?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:24
    'terwijl hij zijn hoofd naar de bank draaide' was ik vergeten. Dank dat je deze blunder van de eerste orde corrigeert.
    Vind ik leuk
    Molletje +245
    donderdag 8 november 2018 om 09:54
    https://youtu.be/j4vIqFP9rbA ...

    Kan je wel sarcastisch reageren... kijk het filmpje en zeg me dan nog eens...waar hij zijn hoofd naar de bank draait.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:52
    seconde 0:6/0:7
    Vind ik leuk
    Molletje +245
    donderdag 8 november 2018 om 11:20
    VolhardendTenOnder kan je je misschien ook noemen.

    (dat ik het nog ga uitleggen.. is waarschijnlijk zinloos)

    v.d Beek kopt en scoort... loopt rechts van het doel langs over de achterlijn, maakt een sprongetje en vouwt zijn armen over elkaar. Zodra hij landt draait hij snel zijn hoofd ongeveer 60 graden naar rechts en weer terug.

    Om een blik naar de bank van Ajax te richten vanaf die positie, had hij zijn hoofd ongeveer 130 graden moeten draaien.



    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:25
    Ik geef me geslagen en buig mijn hoofd voor een doortastende mol. Je hebt gelijk.

    Ik heb me laten meeslepen door mijn perceptie van een speler die moeite heeft zich te vinden in de mores van een topploeg (de basis bestaat uit meer dan 11 spelers en wie speelt wordt bepaald in de concrete situatie) en dat ook publiekelijk bekend laat maken. En die zich vervolgens té hard wil bewijzen.
    Vind ik leuk
    Molletje +245
    donderdag 8 november 2018 om 11:31
    Daarmee ben ik het ook eens. Een speler MOET ontevreden zijn, maar wel met het respect dat het teambelang voorop staat en niet het individu.
    Daarin liet Donny zich teveel door de publieke opinie (en misschien zijn zaakwaarnemer) in meeslepen...

    maar dat overkomt ons allemaal wel eens ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:33
    En die vondst van mijn naamswijziging = briljant :'-)))))
    Vind ik leuk
    hannes +352
    donderdag 8 november 2018 om 08:08
    Spelers van Ajax moeten nu toch onderhand wel weten dat er op dit niveau alles uit de kast wordt gehaald om te winnen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    donderdag 8 november 2018 om 08:08
    Van de Beek moet verplicht wat extra training in afronden volgen! Tegen Benfica thuis en Bayern verprutste hij ook al flinke kansen.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3931
    donderdag 8 november 2018 om 08:10
    Donny maakt straks gewoon de winnende in de finale.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:14
    Vroeger waren we altijd kansloos tegen dit soort provocaties. Goed om te zien dat een NL club daarmee leert om te gaan en te bestrijden.
    Vind ik leuk
    ritje +204
    donderdag 8 november 2018 om 08:15
    hallo Dat is altijd de taktiek geweest van de Portugezen, Zuigen irriteren Schoppen! Maar het NEd voetbal trapt daar niet meer in Ajax wist wat er zou komen! En hebben zich daar goed op ingesteld Hulde aan Ten Hag! mvg ritje
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:51
    Ook gewoon mazel dat ze geen topper voorin hadden die wel goed op doel schiet. Met Luuk de Jong voorin hadden ze er wel eentje meer gemaakt. Moet je nagaan ze missen een Luuk bij Benfica haha
    Vind ik leuk
    Henk3 +665
    donderdag 8 november 2018 om 08:19
    En Donny bleef spelen als een natte krant.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:52
    Heel Ajax viel tegen de eerste helft, Neres was nog slechter vond ik
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3108
    donderdag 8 november 2018 om 08:20
    Wij zijn nog steeds veel te naïef en denken dat winnen alleen te maken heeft met tactiek en techniek.
    Totaal voetbal betekent ook, kaarten aannaaien, schwalbes, scheidsrechter bespelen, doorrollen etc etc.
    Daar worden tegenwoordig wedstrijden mee gewonnen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 08:23
    Deze scheids had het prima in de smiezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:22
    tja we weten helaas nog hoe het ging bij NL tegen Portugal.

    Ze blijven de tegenstander uitlokken en als je daar als voetballend team in mee gaat dan kun je verliezen gezien het fysieke overheerst tov het beter voetbalkende.
    Dat is wat de Portugezen willen helaas, daarom ik i.i.g. geen fan van dit land qua voetbal. Jammer dan Ronaldo Portugees is en b.v. geen Nederlander of Spanjaard. Hij gaat er nl bij interlands ook in mee terwijl hij een voetballer is ipv "een schop maar wat raak speler"

    I.i.g. blij dat Benfica niet door gaat nasr de volgende cl ronde.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:54
    Ze kunnen nog steeds doorgaan hoor! Als Bayern het laat afweten en AEK sowieso dan is er een kans! Dan moet Ajax het wel heel slecht doen maar het kan!!!!
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    donderdag 8 november 2018 om 08:22
    Het is een legendarisch resultaat.
    De doodschop van Gillhaus, geroemd door medespeler Koeman, tegen Tigana was een mijlpaal naar meer volwassen voetbal.
    " moet hij maar niet tegen mijn elleboog aanlopen" is wat bondscoach Koeman zeer zal waarderen.
    Mickey Mouse bijt van zich af!
    Vind ik leuk
    ritje +204
    donderdag 8 november 2018 om 08:27
    hallo Dit doet pijn in Lampegat! 1puntje ! Wie de twee wedstrijden van Ajax en Psv hebben gezien?Kunnen beamen dat PSv maar een armoedig team is! Ik als voetbal liefhebber heb genoten van dit AJAX En niet van PSV! Hoeveel ex jeugtspelers van Ajax spelen bij PSV? DAt zijn er heel wat, Die zijn en dat hebben we gezien, niet voor niets afgevallen bij Ajax! Want die Bergwijn En MAlen met 100% kans, Dat zijn geen talenten! Als luuc de Jong de beste was bij PSV dan zegt dat genoeg! mvg ritje
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:50
    Hallo Ritje, schrijf je jouw nickname eigenlijk niet met een "d" in plaats van een "t". Wat zijn eigenlijk "jeugTspelers"? Volgens mij weet jij niet zo goed wanneer je een "t" moet schrijven en wanneer een "d". Heb ik nog een tip voor jou: schrijf in die gevallen altijd maar alles met "dt", dan is er altijd tenministe eentje goed. Anders vraag het vandaag nog even aan jouw juffrouw op de basisschool. M.v.g. Woo Ping.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:13
    Hij doet wel elke keer de vriendelijke groetjes, dat is toch best aardig.
    Neemt niet weg dat de rest van dit comment overbodig en provocerend is.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:56
    Kun je er inhoudelijk niet op reageren? Hij heeft toch gelijk dat PSV er met Pek en Veren uitgaat!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:08
    DeanJayden, had jij anders verwacht dan? PSV speelt tegen de huidige nummer 2 van de Serie A, de nummer 4 van de PL en de nummer 1 van de PD. Stuk voor stuk Europese topcompetities. Daarbij hebben deze 3 teams een vele grotere begroting, en dus meer mogelijkheden, dan PSV. Ajax speelt tegen de huidige nummer 4 van Portugal, de nummer 4 van de Griekse competitie, beiden competities van een laag niveau. Het verouderde B. München speelt wel in een Europese topcompetitie maar doet het hierbij zeer slecht voor hun doen. Om nu te gaan wijzen, zoals Ritje hierboven doet, naar PSV, die wel als enige Nederlandse club nog 2 maal wist te overwinteren in de CL de afgelopen 10 jaar, is erg simpel en kinderachtig. Ik heb er geen moeite mee dat Ajax wel overwintert in de CL en PSV niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    isnake +2421
    donderdag 8 november 2018 om 09:21
    Weer een anti-PSV trol erbij.
    Grappig dat schijnbaar daar het plezier gehaald moet worden. Nu ja, als dat voor jou het belangrijkste is aan voetbal.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 09:57
    Het is een feit, PSV stelt Europees heel heel erg teleur en komen de eigen 16 bijna niet uit. Het is pompen of verzuipen en ze vergeten te voetballen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9455
    donderdag 8 november 2018 om 09:01
    In dit soort wedstrijden komt er dan toch uit dat vd Beek het niveau maar moeilijk kan bijbenen.
    Vind ik leuk
    thierryer +1657
    donderdag 8 november 2018 om 09:30
    Donny speelde als een van de weinige goed gister, sterk aan de bal en weinig balverlies. Probleem was dat de bal niet naar voren ingespeeld kon worden door hoog druk zetten van Benfica. En dat een Schone zijn handelingssnelheid erg matig was. Als je dat tempo iets hoger had kunnen houden en sneller in de bal en sneller de 3e man vindt had het sneller open gelegen achterin bij hun. Nu was het tempo te laag.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1280
    donderdag 8 november 2018 om 09:43
    Welkom in het internationale voetbal zou ik zeggen.
    Ik kan overigens ook wel wat spelers van Ajax opnoemen die neergingen als een stervende zwaan maar dat zo opzichtig deden dat ze gewaarschuwd werden door de arbiter.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:10
    Jankerd. Welkom in de wereld van de topsport. In Nederland voetballen alleen maar watjes. In dergelijke landen mag alles voor de 3 punten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:06
    Dat golfkarretje... HAHAHAHAH

    Het was duidelijk een vooropgezet plan om zoveel mogelijk op de grond te gaan liggen om zo het spel van Ajax te saboteren.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +373
    vrijdag 9 november 2018 om 10:01
    Ach jankertje als jij een duwtje krijgt laat je jezelf ook constant vallen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws