'Een dieptepunt, ik schaamde me gewoon voor mijn spel tegen Ajax'

    'Een dieptepunt, ik schaamde me gewoon voor mijn spel tegen Ajax'

    donderdag 8 november 2018 om 09:23

    Fredrik Midtsjo is absoluut niet tevreden over het niveau dat hij en zijn teamgenoten dit seizoen halen bij AZ. De Alkmaarders beleven vooralsnog een teleurstellend jaar, met vier nederlagen in elf competitieduels en een zevende plaats op de ranglijst. Het uitduel met Ajax was voor Midtsjo het dieptepunt. 

    In Amsterdam ging AZ een maand geleden kansloos met 5-0 onderuit. "Ik speel stukken minder dan vorig seizoen, ben niet stabiel genoeg. Met de wedstrijd tegen Ajax als dieptepunt", blikt de Noorse controleur terug met ELF Voetbal.

    "Ik schaamde me gewoon voor mijn spel. Zo ben ik niet, zo is AZ ook niet! Dit zijn de wedstrijden waarin je je kunt meten met de top. En als je dan zo zwak speelt, is het een grote teleurstelling."

    De international wil zichzelf zo snel mogelijk herpakken. "We moeten gewoon wedstrijden gaan winnen, een goede serie neerzetten. We moeten proberen op het niveau van vorig seizoen te komen. Op de training gaat het al stukken beter. Als wij dat niveau ook in wedstrijden halen, dan kunnen we Ajax thuis gewoon pakken."

    Plaats een reactie

    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 09:28
    Dat je zo zwak speelt is door Ajax bepaalt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:32
    Gelukkig is Ajax inderdaad zo goed
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 09:34
    Dat begin jij dus ook door te hebben :-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:36
    dat bord voor je hoofd is echt te groot hoor hahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:37
    Met Carnaval al kampioen toch?
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 09:40
    Carnaval wordt in Brasil gevierd: flauw aftreksel ervan in Brabant en omgeving...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:50
    Vandaar woon ik ook in Brazilië...
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 09:53
    Ik woon er niet. Ik moet hier mijn geld verdienen. En de tijden om voor Petrobras te werken vanuit Europa zijn voorbij. Maar over 5 weken zit ik er weer. In de zon met een caipirinha.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:55
    Ga je samen met Neres?? Lekkere Jonko erbij en je..
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 10:05
    Met mjjn (ook) Brailiaanze vrouw en mijn zoon.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:09
    Ahh mooizo, veel plezier
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 10:11
    Obrigado!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 00:27
    Kon je geen Hollandse krijgen?
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    vrijdag 9 november 2018 om 07:15
    Alsjeblieft zeg..
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 21:24
    Hahaha liever een etnische die de taal niet machtig is, financieel afhankelijk van jou is en dus wel luistert?
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    zondag 11 november 2018 om 09:26
    Liever een echte vrouw, maar dat zal jij wel niet begrijpen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 03:37
    Een echte buitenlandse hoer bedoel jij?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 03:38
    Veel Brazlianen zijn omgebouwd net mannen zo breed ook!
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    maandag 12 november 2018 om 07:37
    Dit is je manier om likes proberen te scoren. wat een droeftoeter...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:34
    Staan geen likes bij dus...nee ik meen dit serieus. Wat bedoel jij dan?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:35
    Nederlandse vrouwen zijn geen echte vrouwen?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:28
    Ik vind het bij vlagen fenomenaal, altijd naar voren, altijd drang om aan te vallen, altijd dreiging.
    Ze staan terecht 2e, niets op af te dingen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:31
    Staan zeker terecht 2e en dit kunnen ze ook niet meer weggeven
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:44
    Nou ja, voor mijn club hoeven ze in ieder geval niet bang te zijn...

    Amen!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1924
    donderdag 8 november 2018 om 09:39
    Nou vind az ook zwak laatste tijd
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 09:46
    Draait niet echt daar in Alkmaar. Gisteren bij Ajax ook niet super. Maar om mindere wedstrijden toch om te zetten in een resultaat is een positieve zaak. Zo werd psv de afgelopen jaren verschillende malen kampioen.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1924
    donderdag 8 november 2018 om 09:46
    Klopt
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 01:10
    Beker pakken wij jullie toch en uit ook!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1924
    vrijdag 9 november 2018 om 07:12
    Nee hoor 😜
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 21:23
    Let maar op, zijn ze allen weer fit!
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    donderdag 8 november 2018 om 09:45
    Ook wel overdreven dit. AZ is voornamelijk heel zwak dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 09:46
    Ze begonnen nog wel veelbelovend...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 00:23
    Vond ze gister echt belachelijk slecht, tegen het zwakste Benfica in jaren zonder sterren, hele oude van 40 jaar...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:28
    Goedemorgen zeg! Wedstrijd van onderhand alweer maanden terug! Koekoek
    Vind ik leuk
    Waagplein +254
    donderdag 8 november 2018 om 09:30
    Het is een groter interview met Midtsjö, VP haalt het stuk met Ajax eruit.
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +125
    donderdag 8 november 2018 om 09:32
    Je verwacht het niet hè..
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 09:30
    We hebben gewoon de kwaliteit niet meer. We hebben geen echte versterking binnen gehaald en dan onze blessures
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:38
    Terwijl Az toch aardig wat geld binnen heeft geharkt de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 09:42
    Ja idd. Maar dit seizoen hebben we matig materiaal.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2349
    donderdag 8 november 2018 om 09:30
    Hopen doe ik doorgaans op de wc maar help het je hopen.
    Denk zelf dat het ook daar 0-4/5 word.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Beste Frederik,

    Ik ben m'n hele leven AZ supporter, maar de overwinningen op Ajax en Psv zijn op 1 hand te tellen. Zoals AZ dit seizoen speelt gaan ze echt niet winnen van Ajax. Beter gezegd als jullie dit seizoen in het linkerrijtje blijven vindt ik het al een prestatie. Alsjeblieft ga met Max om de tafel en zorg dat er ten eerste een goede verdediging wordt gehaald en een spits die scoort zou ook niet misstaan.

    Mvg

    19AZ82
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    donderdag 8 november 2018 om 09:47
    Hallo Feyenoord wint bijvoorbeeld ook nooit van Ajax of AZ van Feyenoord. Moet er dan gelijk van alles veranderen? Hoogstens en alleen qua coach en topspelers.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    donderdag 8 november 2018 om 11:18
    Vindt jij dat Hatzidiakos, Vlaar en van Rhijn meekunnen op het niveau dat AZ wil nastreven? Daarnaast is Johnsen ook een totale miskoop gebleken (ja, nu al). En v/d Brom mag ondertussen ook wel vervangen worden. Er moet gewoon een grote schoonmaak plaatsvinden, een aantal spelers weg en een nieuwe trainer.
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 11:14
    Misschien is je lieve trainer ook al 2 jaar over datum.
    Bedenkt altijd foute tactiek tegen de top 3..
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    donderdag 8 november 2018 om 11:47
    Heb je volledig gelijk in. Alhoewel ik hoop dat je top 2 bedoeld. Feyenoord is al jaren middenmoot net als AZ.
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 11:57
    is ook wel zo, AZ speelt veel leuker en frisser dan Feyenoord.. al moet je Vlaar eens vervangen.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    donderdag 8 november 2018 om 12:13
    en Hatzidiakos, van Rhijn en Johnsen mogen ook wel weg van mij.
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +125
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Aan zijn zelfreflectie ligt het in ieder geval niet. Geen schim van vorig jaar.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23955
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Beste heer Midtsjo, als je dit nu eens allemaal tegen jezelf en je ploeggenoten vertelt in de wedstrijd, na het eerste tegendoelpunt. Zodat je je nog tijdens de wedstrijd kunt herpakken. Het heeft zo weinig zin om achteraf te zeggen wat je had moeten doen, doe het gewoon en dan wel in de wedstrijd graag. Als hadden komt, is hebben te laat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:35
    AZ speelt altijd erg zwak tegen Ajax..
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +418
    donderdag 8 november 2018 om 09:49
    Onzin natuurlijk, thuis spelennwe vaak redelijk.. In de laatste tien jaar hebben we in de ArenA geloof ik drie keer gewonnen en nog twee keer gelijkgespeeld (inclusief beker).
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:54
    Jij vind het onzin, ik niet. Bij AZ denk je altijd ze spelen goed en zullen Ajax/PSV het wel erg moeilijk maken maar (zeker tegen Ajax) gaat AZ altijd flink de boot in
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 10:49
    Klopt: omdat ze toch een spelletje willen spelen wat op het Ajax spel lijkt. Dat werkt niet, omdat Ajax spelers heeft die een paar klasses beter zijn.
    Vind ik leuk
    Waagplein +254
    donderdag 8 november 2018 om 09:36
    AZ heeft op het moment de wind niet mee. Daarnaast ook wat ongelukkige blessures. Ik denk dat het beter gaat in de tweede seizoenshelft.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 11:13
    Komt wel goed jochie.. Morgenavond weer naar 't Hartje op bhet Waagplein?
    Vind ik leuk
    Waagplein +254
    donderdag 8 november 2018 om 11:14
    Alsjeblieft niet zeg, ballentent ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:39
    Begin eerst maar met winnen van PSv op 22-12 en geef ons een lekkere Kerst
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 02:14
    Als jij een lekker meisje in een ajax shirt dan voor mij regelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:40
    Als Ajax ook zijn niveau van de trainingen haalt, zijn jullie alsnog kansloos, Fredrik :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 02:17
    AZ moet gewoon heel eerlijk zijn, als je als club vooruit wil, zal je het centrum moeten vervangen en er 3 moeten halen!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 10:57
    begin maar eerst eens metPSV
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 11:12
    Dat je zo slecht speelde lag niet alleen aan jou ,maar ook aan de tegenstander.. die overspeelde je dus met jou kwaliteit sneeuw je simpel onder.
    Je collega's zakten net zo door het ijs als jij.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:37
    Zoals continu speelde AZ tegen hun idioten waar als een stelletje ongestelde wijven. Maar wat wil je met zo’n trainer die slaapt in Ajax pyjama.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1815
    donderdag 8 november 2018 om 16:27
    Ajax thuis pakken? Ja als ze het B team sturen maken we met deze selectie een kans. Het was beschamend in de Arena. Een complete offday en daarna is het niet beter geworden. Gelukkig is Stengs weer terug en komt Til stilletjes in vorm. Met de aankoop van een paar verdedigers, een spits en een Trainer (het liefst Bosz) mogen we hopen op een gelijk spel en dat is voor ons al een overwinning gezien waar Ajax staat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 00:22
    Hahaha op de training gaat het goed, ja zo was ik ook...Hahahhaha houd toch op man zonder druk!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws