Hoofdrolspeler Onana de gebeten hond bij Benfica-fans: I don't give a shit

    Hoofdrolspeler Onana de gebeten hond bij Benfica-fans: "I don't give a shit"

    donderdag 8 november 2018 om 10:14

    Een grote fout voor rust én twee belangrijkse saves in de slotfase. Ajax-doelman André Onana was woensdagavond tegen Benfica (1-1) de absolute hoofdrolspeler aan Amsterdamse zijde. Vanwege zijn heldenrol in de laatste minuten floten de Portugese fans hem zelfs uit. 

    "I don't give a shit", zei de goalie na afloop lachend tegen Ajax TV. Hij had een dubbel gevoel. "We hebben niet verloren, het was een moeilijke wedstrijd. Ik ben wel blij, maar het is natuurlijk wel zo dat ik een grote fout heb gemaakt."

    "Ik ben een jonge keeper, daar hoort bij dat je fouten maakt, maar niemand is blij als het gebeurt. Ik zeker niet. Deze wedstrijd was belangrijk om te winnen, maar door mij zijn we nu nog niet door."

    Onana probeerde een verklaring te vinden voor zijn blunder. "Ik maakte eerst een dribbel, dat was de eerste fout. Bij de ingooi maakte ik ook een foute keuze. Dat is voetbal. Het is het leven van een keeper." 

    Lees ook: Schuldbewust na Ajax-remise: 'Ga proberen te slapen, dat wordt moeilijk'

    Plaats een reactie

    BartBroos +272
    donderdag 8 november 2018 om 10:24
    Topper is het!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:26
    Mooiste uitspraak van Onana voor Feyenoord uit: “boeit me niet, heb nog nooit een supporter zien scoren”.
    En zo is het!
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1290
    donderdag 8 november 2018 om 13:57
    Het past ook wel bij Onana, de ene keer een mispeer de volgende keer een zekere goal eruit jassen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:42
    Hij heeft amper zulke slippertjes
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:30
    Samen met Zoet toch verreweg de beste keepers van de ED, ze hebben er beide wel twee wedstrijden per jaar bij zitten dat het niet loopt maar dat hoort erbij, niks aan te doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:03
    Nou zoet zit er nog wel ff een stukkie onder.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:37
    Gebaseerd op wat? En ff snel een accountje aangemaakt voor deze reactie???
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40863
    donderdag 8 november 2018 om 13:07
    Zoet was tot dusverre dit seizoen echt niet zo beslissend als Onana. Zeker in Europa niet.

    Maar deze week was Zoet fenomenaal sterk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:25
    Onana was indd beslissend in de topper tegen PSV, waar hij nie heel veel deed bij goal van Pereiro..
    Vind ik leuk
    benny-boys +1240
    donderdag 8 november 2018 om 16:07
    JA dat was Onana zijn schuld in de topper tegen PSV
    en dat geven ze tóch niet toe.
    Ajax is gewoon de beste blijven ze zeggen en toch al 4 jaar geen Kampioen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38705
    donderdag 8 november 2018 om 17:13
    Ho ho, ik heb het steeds een flater van Onana genoemd...

    Zonder die fout was het geen 3--0 geworden.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:42
    Voor de waarheid mag je best een account aanmaken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:57
    Zoet heeft ons toch wel kampioen gemaakt kan Onana (nog) niet zeggen..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:45
    Ik heb niet voor deze reactie een account aangemaakt, maar ik denk dat de neutrale kijker ook vaststeld dat jeroen zoet niet op hetzelfde niveau zit als onana, dat gezegd hebbende is dat geen probleem want voor psv is het een prima keeper.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12421
    donderdag 8 november 2018 om 15:19
    Daar denken ze in Eindhoven -terecht- heel anders over. In Zeist ook, trouwens.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6069
    donderdag 8 november 2018 om 10:25
    Achter het standbeen Onana. Had ie veldspeler moeten worden.
    Vind ik leuk
    BartBroos +272
    donderdag 8 november 2018 om 10:25
    Bij dit resultaat zullen we het hem vergeven haha
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3030
    donderdag 8 november 2018 om 10:26
    Haha gewoon een goede keeper, fouten maken hoort erbij!
    Vind ik leuk
    Clown123 +394
    donderdag 8 november 2018 om 12:43
    Blij met jou volwassen reactie. Kunnen hier nog veel van leren.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1117
    donderdag 8 november 2018 om 13:04
    Belachelijke reactie, Afrikaanse kippenvanger die Afrikaanse rare fratsen uithaalt in het doel. Prachtige reddingen worden afgewisseld met onvoorstelbare blunders. Een echte Afrikaanse onbetrouwbare doelman.
    Vind ik leuk
    Thobar +4374
    donderdag 8 november 2018 om 21:02
    Het was een Neueriaanse actie van Onana
    Je weet wel Neuer die Duitse kippenvanger die baas wil zijn in zijn doelgebied en niet op de lijn geplakt wenst te blijven staan.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    donderdag 8 november 2018 om 10:27
    'I don't give a shit' Hij zegt het niet alleen, maar bewees het gisteravond ook!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:29
    Lekker voor die Portugezen.Gefeliciteerd Ajacieden met t punt.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3107
    donderdag 8 november 2018 om 11:12
    Thanks man !!
    Nu jullie nog ff stunten en die 3e plek pakken boys!💪
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:21
    Thanx,t word haast onmogelijk.Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:29
    Jammer dat Barca big biet is geplaatst, anders was de kans veel groter. Ik hoop dat het lukt!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:32
    Dat klopt .Moeten gewoon 2 wedstrijden alles geven wat ze kunnen geven,al ben ik er bang voor dat t niet gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    jari11 +736
    donderdag 8 november 2018 om 10:35
    Fouten maken hoort bij het leven, gelukkig kwam het nog goed. Minder dribbelen en gewoon van die belangrijke reddingen blijven maken en hij word een topper.
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    donderdag 8 november 2018 om 10:39
    ...wordt een beetje duidelijk dat ie niet goed genoeg is voor de top; in wedstrijden waarin het moet gebeuren (PSV, Benfica) maakt ie telkens hele rare fouten,...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:45
    Hij maakte zeker ook zulke rare fouten tegen Bayern, benfica(thuis) etc. Etc. Genoeg voorbeelden te noemen...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:18
    dan moet hij nog mmaar jaartje of 5 bij ajax blijven
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    donderdag 8 november 2018 om 10:45
    Zo'n vreemde blunder terwijl hij een geweldig seizoen speelt. Blij dat hij een belangrijke rol in de rest van de wedstrijd heeft gespeeld
    Vind ik leuk
    Hupfean +4105
    donderdag 8 november 2018 om 10:46
    Goed gekeept jonge.
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    donderdag 8 november 2018 om 10:46
    Ik vind die reacties van André altijd zo heerlijk eerlijk. Ben wel bang dat Andre na dit jaar weg is. Ben benieuwd wie AJAX dan als vervanger gaat halen, want kan zo snel geen potentiele kandidaten bedenken.
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    donderdag 8 november 2018 om 10:58
    Indy Groothuizen lijkt mij de ideale kandidaat, die komt enigszins in de buurt met zijn capriolen...
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    donderdag 8 november 2018 om 11:15
    pfff, praat me er niet van. Kon m'n ogen gewoon niet geloven.
    Onana Keepte overigens op die fout na wel een hele aardige pot verder.
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    donderdag 8 november 2018 om 11:20
    2 fouten binnen 1 en dezelfde aanval.., het leek wel een volleyballer die probeerde te smashen en de bal op een meter na miste, .... zie je zelden, echt lachen..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:31
    Het leek wel een korfballer die van zijn paard viel, zie je zelden, echt lachen...
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    donderdag 8 november 2018 om 11:33
    "Een leerling schrijft in het engels de nummers 1 tot en met 10 op het schoolbord:

    one
    two
    three
    for
    five
    six
    seven
    eight
    nine
    ten

    Iedereen moet lachen en wijst hem erop dat hij "for" ipv "four" heeft geschreven.
    Niemand ziet dat hij de overige 9 cijfers perfect op het bord heeft gezet.

    moraal van het verhaal: Let eens op de dingen die goed gaan ipv fout, dan is het leven een stuk leuker.
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    donderdag 8 november 2018 om 11:43
    .... het ging dan wel fout maar dat was verder errug leuk hoor,.. hilarisch..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:23
    Schoolbord? Da's wel heel erg antiek. Cijfers? Het zijn letters.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:19
    droeftoeter
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    donderdag 8 november 2018 om 11:22
    doe ff iets aan Martje, shirtje of zo... er zitten ook kinderen op deze site jonguh...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:34
    Jonguh... betrapt! Een brabo! Maarre wat Martje heb je wel gelijk. Doe alsjeblieft een behaatje aan!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:44
    Afgunstige idioot.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1240
    donderdag 8 november 2018 om 16:12
    Misschien wil Sjaak Swart nog wel doelman spelen??
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:49
    Misschien moeten Ajax en PSV blij wezen dat ze doelmannen hebben die afentoe een rare capriool uithalen. Anders waren ze allang weggeweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:53
    Haha precies.
    Vind ik leuk
    Neusaap +4
    donderdag 8 november 2018 om 16:08
    Zoet heeft al een paar jaar zich echt bewezen, kon hem op geen fout bekennen, maar is niet weg. Dus t klopt, maar toch liever heel weinig fouten😏
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:24
    Nou ja, ze maken beide in de CL toch wel een paar cruciale fouten en Zoet bij 't NL elftal. Dat is toch 't podium waar je op beoordeeld wordt. Vindt overigens Zoet wel een goede keeper.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:55
    Blijft een goede en betrouwbare keeper....niks mis mee kan gebeuren...........
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    donderdag 8 november 2018 om 11:16
    Ongelooflijk knap dat je je kan herstellen in zo'n wedstrijd.
    Meestal zie je keepers de paal een schop geven en zielig lopen doen.
    Deze jongen niet.
    Hij denkt: nu moet ik nog beter mijn best doen.
    Hij heeft het geluk dat het team naar voren speelde en daardoor Ajax gelijk maken.
    Toen Zoet blunderde ging het team niet vooruit om punten te pakken.
    Ze lieten eigenlijk hem in de steek.
    Jammer, want dinsdag was hij fantastisch. Ik denk dat hij zijn transfer naar Engeland zelf heeft verdiend.
    Vraag
    Als hij in de winterstop naar Engeland gaat mag hij dan nog EL (CL) spelen?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5268
    donderdag 8 november 2018 om 11:43
    Ja
    Vind ik leuk
    alaaf +1255
    donderdag 8 november 2018 om 12:21
    Prutser is t!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:26
    Doe niet zo zuur... ehhhh Zoet!
    Vind ik leuk
    alaaf +1255
    donderdag 8 november 2018 om 22:44
    De grap vd eeuw
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:46
    Nu al? Deze eeuw duurt nog even.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +377
    donderdag 8 november 2018 om 16:28
    Normale actie hoor, doet onze keeper ook elke zondag, Schrik er niet meer van...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:39
    Ach hij maakte een blunder. Nou en, hij zorgde er zelf voor dat Ajax ongeslagen in de CL blijft en uitzicht blijft houden op de knock out fase. Goed toch
    Vind ik leuk
    Mo +11693
    donderdag 8 november 2018 om 19:35
    Kan me zijn vorige fout niet eens herinneren. We mogen harstikke blij zijn dat Onana in Amsterdam keept want het is gewoon een hele betrouwbare keeper. Neit voor niets zoveel cleen sheets en geweldige reddingen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws