Koeman: Als ik zo’n Frenkie de Jong zie spelen, weet ik bijna niet wat ik zie

    Koeman: "Als ik zo’n Frenkie de Jong zie spelen, weet ik bijna niet wat ik zie"

    donderdag 8 november 2018 om 10:28

    Het is volgens Erwin Koeman, broer van bondscoach Ronald Koeman, 'weer een feestje' om naar het Nederlands elftal te kijken. De huidig interim-trainer van Fenerbahçe is diep onder de indruk van onder meer Frenkie de Jong. 

    Tijdens de laatste interlandperiode deed Oranje het prima tegen Duitsland (3-0 zege) en België (1-1). Koeman is trots op het werk dat zijn broer levert. "We zijn in feite nog nergens, hebben nog niks gewonnen, maar de manier waarop Oranje zich presenteert, met veel nieuwe, frisse, jonge jongens, heeft toch gezorgd voor weer een gevoel van trots. Het is weer een feestje om naar het Nederlands elftal te kijken", citeert Voetbal International hem.

    De voormalig trainer van onder meer Feyenoord en FC Utrecht geniet van de nieuwe lichting internationals. "Er komt zo veel talent aan, de lijst met potentiele internationals voor de toekomst is ongelooflijk. Als ik zo’n Frenkie de Jong zie spelen, weet ik bijna niet wat ik zie. Zo apart, die stijl, maar het is fris, zoals de hele ploeg dat uitstraalt. Ik zie het begin van iets moois."

    Plaats een reactie

    Ron83 +299
    donderdag 8 november 2018 om 10:32
    👍🏻Wij ook
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:38
    Ons aller frenkie ,❌❌❌
    Vind ik leuk
    Madrileen +396
    donderdag 8 november 2018 om 10:52
    Ja ik vroeg me al af, waar die Frenkie de Jong topics waren gebleven. Zoals je weet heet het niks voor niks ''Ajaxprimeur''
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:59
    Jij snapt het
    Haha
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:26
    En jij niet. Wie de schoen past........😎🥚
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    donderdag 8 november 2018 om 11:06
    @Madrileen,
    Hou je vast er komen er nog meer, er is een contract met Frenkie gesloten. Als je er niet van gediend bent, kijk niet!!! Maar je gaat wat missen,er komt veel nieuws van Frenkie alleen bij VP
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 11:47
    Ik hoop geen transfer dan zal het wel in een keer zijn afgelopen met FrenkiePrimeur.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:41
    Ach, ongeveer 2 seizoenen geleden was het DolbergPrimeur.
    Is ook al afgezwakt tot bijna DolwiePrimeur
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 13:14
    Dat is een goede zaak, want een bedrijf kan natuurlijk niet afhankelijk zijn van een product met een beperkte houdbaarheidsdatum.
    Vind ik leuk
    Krav +109
    donderdag 8 november 2018 om 17:37
    Dolberg vond ik erg overdreven gehyped. Frenkie is een echte voetballer
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    vrijdag 9 november 2018 om 09:24
    Maar ook overhyped als je hoort dat ze nu al zeiden dat hij beter dan Cruijff is of dat het een super de super talent is.
    Alle grootheden waren op zijn leeftijd al een bepalende speler bij een europese topclub zoals Di Stefano, Eusebio, Pele, Cruijff, Maradona, Messi, Ronaldo.
    En trouwens, heb jij de Jong ooit zo'n sublieme passeer actie vanuit stilstand ala Cruijff gezien? Heb jij ooit gezien dat De Jong zijn spelers dirigeerde zoals Cruijff? Heb je De Jong ooit een goal zien maken vanaf de corner vlag hoe Cruijff dat tegen België ooit deed? Heb je De Jong ooit die passes zien geven hoe Cruijff spelers vrij op de keeper zette?
    Oh wacht even, ze bedoelen natuurlijk dat De Jong beter wordt dan Jordi Cruijff.
    Ja daar geloof ik wel in want het is wel een goede speler met een groot talent.
    Maar werelds...............?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:09
    Er wordt ook elke dag wat over Messi geschreven in de Spaanse media, logisch toch dat dit ook over Frenkie de Jong wordt gedaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:08
    u vergelijkt een Messi met die de Jong ?ok...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:20
    Hmm zullen we een standbeeld laten maken van hem met zijn big smile
    Vind ik leuk
    Gudoeman +292
    donderdag 8 november 2018 om 14:43
    Wees Willem2 maar dankbaar want hij is geen Ajax product....
    Vind ik leuk
    El Pibe +948
    donderdag 8 november 2018 om 15:45
    Ik denk eerder dat je zijn ouders kan bedanken voor het op aarde zetten van dit talent.
    Of zou Willem 2 echt de rede zijn dat hij zo goed is?..
    Vind ik leuk
    Gudoeman +292
    donderdag 8 november 2018 om 18:35
    Nee ik denk dat jij de rede bent dat hij op aarde is en zo goed is... je wordt oprecht bedankt!!! Kan je ook voor een Messi zorgen ?
    Vind ik leuk
    El Pibe +948
    vrijdag 9 november 2018 om 10:56
    😂😂 nee, ik claim niets.
    Stuur je neefje maar naar Willem 2 dan komt het goed!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14704
    vrijdag 9 november 2018 om 00:23
    ASV Arkel
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:33
    Ik heb ineens zo'n gevoel dat we Europees kampioen gaan worden in 2020.
    Vind ik leuk
    Wim59 +105
    donderdag 8 november 2018 om 11:47
    Ik niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:09
    ggggmmnph
    Vind ik leuk
    heur es +714
    donderdag 8 november 2018 om 10:34
    Lekker BAffen bij je broer. Verliezen van Frankrijk en Duitsland en we horen weer andere geluiden.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 10:39
    Dat zien we dan wel weer.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    donderdag 8 november 2018 om 10:47
    @Heur es AZIJNZIJKER, Ik wou jij niet in mijn omgeving hebben,is niet te leven met azijnzijkers. ik heb ervaring daarmee vandaar deze reactie.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1924
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    Dit lijkt me een gevalletje:
    Waar het hart van vol loopt, stroomt de mond van over.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:42
    Of hij is realistisch
    Vind ik leuk
    Dani82 +1924
    donderdag 8 november 2018 om 17:53
    Of hij is pessimistisch
    Vind ik leuk
    torinofc +374
    donderdag 8 november 2018 om 10:43
    Feestje? Het is nog gewoon het slechte voetbal van de afgelopen jaren, alleen ze hebben nu minder verloren.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6040
    donderdag 8 november 2018 om 10:45
    Kluivertje heeft het blijkbaar ook geweldig gedaan dus naast Frenkie, heb je nog Matthijs de Ligt, Steven Bergwijn, Rosario, Kluivertje, Depay, van Dijk die enorme stappen maakt in de PL. Dumfries, dus genoeg toekomst perspectief voor Oranje.
    Vind ik leuk
    pico323 +6017
    donderdag 8 november 2018 om 10:50
    Dumfries laat me niet lachen zeer matig.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6040
    donderdag 8 november 2018 om 11:06
    Hij is toch de beste op het moment. Noem andere namen die het momenteel beter doen.
    Vind ik leuk
    pico323 +6017
    donderdag 8 november 2018 om 10:49
    ajax heeft toppers in huis. proberen vor langere tijd en hoger salaris vast te leggen. verkopen schiet je niets mee op.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:44
    Hoeveel toppers die voor Oranje in aanmerking komen?
    2
    De Ligt en De Jong.
    Terwijl beide het nog nergens anders hebben laten zien.
    v/d Beek?
    Ongeschikt, nog minder dan Klaassen en die red het al niet.
    Vind ik leuk
    pico323 +6017
    donderdag 8 november 2018 om 13:25
    ik heb het niet alleen over de Nederlanders.!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1362
    donderdag 8 november 2018 om 14:47
    Jezus man, wat ben jij een ongelooflijk hersendode schapenzak zeg.....mensen hier praten over Talent volle Nederlandse voetballers voor het Nederlands elftal..... En jij begint te zeveren over buitenlandse voetballers in Ajax..... jij hebt geen Ajax plank voor je kop.... maar een complete Tweede Wereldoorlog Bunker met Ajax logo erop...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:52
    De Ligt en de Jong zijn mega talenten. De Ligt is is/wordt de beste CV van de wereld. Wees maar blij dat hij voor NL uitkomt. Hetzelfde geldt voor Frenkie.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1362
    donderdag 8 november 2018 om 22:10
    Hoezo blij dat ze voor Nederland uitkomen?? Hebben ze een dubbel paspoort ofzo?....en volgens mij mogen OOK zij blij zijn dat ze voor oranje mogen uitkomen....!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:14
    Omdat er door sommige zielige PSVers zo wordt afgegeven op de Ligt en Frenkie. We mogen blij met ze zijn.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1362
    vrijdag 9 november 2018 om 11:43
    Klopt... maar heeft dat iets te maken met het feit dat ze voor het Nederlands elftal spelen.... Ja mijn clubje is ook PSV..... maar mijn eerste club is het Nederlands elftal... dus het maakt me vrij weinig uit waar de voetballers vandaan komen als ze maar heel erg goed zijn.. en aan beide kanten moet het maar eens afgelopen zijn met dat PSV Ajax verhaal.... als het tenminste hier niet over gaat..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:53
    Koeman deed het met Feyenoord,en gaat het nu weer doen met oranje. Zijn inzicht hoe hij met jongens om gaat en verder nadenkt over hoe een speler tot zijn recht komt ziet Koeman meer dan goed. Iets wat ik een beetje mis bij gio.

    Hoe Nederland Duitsland van de mat afspeelde met veel lef en moed was echt goed. Dat is niet zo zeer vanwege een nieuwe elftal,maar dat is omdat Koeman al heel lang zag hoe hij een team moest smeden. Maar goed Guusje moest komen,danny blind moest komen die als trainer nog nooit tot een succes is geweest. Proficiat Koeman en zijn jongens
    Vind ik leuk
    jari11 +734
    donderdag 8 november 2018 om 10:59
    Duitsland van de mat speelde? ja het was een goede wedstrijd. Maar het waren 3 counter goals uit mijn hoofd, niks mis mee. Maar Duitsland van de mat spelen is wat overdreven.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:10
    Ze werden fysiek ook overklast. Natuurlijk hebben de Duitsers er te makkelijk overgedacht. Als je organisatie niet goed staat en goed speelt kan je geen counter goals maken. Zeker niet dat laatste doelpunt want ook daar had oranje hun eerst overbluft vandaar dat Duitsland naar voren moest spelen. Dat is trouwens ook een verdienste van Koeman en zijn jongens.

    Nog even terug te komen op jou woordje over dreven?

    -lef naar voren spelen

    - Duitsland uit elkaar spelen

    -vervolgens dwingen om naar voren te spelen


    Achterin sterk zijn en veel ballen afpakken

    - voorin Duitsland snel voorbij spelen (1 tweetjes)


    Dat is mijn ogen van de mat afspelen. Jij bedoeld zeker tikie takkie van Barcelona? Nou sorry, maar als jij dat van de mat afspelen bedoeld als dat een statement is die ik vaker voorbij zie komen vind ik dat ver gezocht. Als je Messi eruit haalt word het al veel minder, zeker nu zn maatje naar China is.


    In vele opzichten was oranje beter en won het terecht.
    Vind ik leuk
    jari11 +734
    donderdag 8 november 2018 om 12:09
    Ik vind inderdaad dat als je maar 30% balbezit hebt je niet kan spreken over ' van de mat spelen' maar dat kan iedereen anders zien. Ik kan mij zeker vinden in je uitleg voor de rest.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:23
    Omdat Duitsland probeerde bal in de ploeg te houden. Vooral toen Nederland de eerste doelpunt had gescoord. Dat doet barca ook, 80/20 zelfs.

    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:46
    Sorry, voordat Nederland ook maar in de buurt van het Duitse strafschop gebied was gekomen had het al 0-2 voor die gasten kunnen staan.
    Dat dit niet gebeurde was door onkunde van hun zelf en niet door uitstekend verdedigingswerk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:16
    Had? Als me tante ballen had was ze oom geweest. Duitsland is toch zo goed? Eind stand was 3-0 omdat het onkunde was van Duitsland toch?
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +243
    vrijdag 9 november 2018 om 07:07
    Laten we asjeblieft een beetje nuchter blijven. We weren in grote delen van die wedstrijd flink in de problrrmen gebracht en hadden het geluk dat Duitsland er geen scorende sputs had lopen. Ook al speelde Oranje knap, ook al zijn we op de goede weg, die uitslag was bepaald met geluk en geflatteerd. Ook omdat de samenwerking tussen de Ligt en Dumfries niet klopte. Tegen Belgiè was Oranje nmm al beter. We krijgen weer een elftal voor de top10 maar henben ook nog geen Cruijf/vBasten/Bergkamp/Nistelrooij voorin lopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:14
    Denk dat depay,Bergwijn,berghuis,promes, en wat daar nog bij kan gaan komen het heel goed kunnen gaan doen. Cruijf,Vbasten,bergkamp,Nistelrooij moesten ook ergens beginnen en werden gelukkig grote voetballers. Namen zegt niks,want je voeten en je denkwerk moeten het gaan doen. Daarom zei cruijf ook altijd dat voetbal een denk spelletje is,de rest is bijzaak.

    De vooruitgang zit hem in het begin vooral in Koeman. Want Danny,en Guusje hadden dit ook gekund maar zagen het niet!

    Nu het team vorm krijgt komt ook van alles terug.

    -vertrouwen

    -het goede voetbal

    -niet meer de onderdaan


    Ik ben misschien optimistisch,maar ik denk dat Nederland zeer zeker weer mee gaat draaien in de top 5. Dat is ook waar Nederland thuis hoort met zeer goede voetballers,en waar opleiden vooraan staat. Je kan een elftal kopen,maar uit eindelijk gaat het er om of het wel een elftal is!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +243
    zaterdag 10 november 2018 om 07:46
    Volgens mij zijn we hdt goeddeels eens, top5 of top10 wijkt niet zoveel af. Maar die overwinning op Duitsland was lanv niet zo overtuigend als de uitslag doet vermoeden. En dat moeten we niet vergeten. Ronald Koeman weet hoe hij jeugd moet brengen. Dat heeft hij bij Ajax en Feyenoord ook laten zien, en hij weet z'n teams voor grote wedstrijden goed neer te zetten en boven henzelf uit te laten stijgen.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    donderdag 8 november 2018 om 10:59
    Ik ben het met Erwin Koeman volledig eens,het wordt nog beter,Het kan niet in een keer, Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd. Maar er is verandering en een zekere frisheid en plezier in het elftal , en onze Frenkie is er een rolmodel in met zijn frisheid en openheid en vooral met zijn voetbalvaardigheden en durf, die dat niet ziet is blind ofwel hij wil het niet zien dan wel hij wil wat te kankeren hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:08
    De zoveelste die onder de indruk is van F. de Jong. Ik zou zeggen doe er dan wat aan !
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:31
    Je moet dat ene lapje voor je oog weghalen. Misschien ga jij het Dan ook zien. Of je ziet het (de) Li(g)(ch)t (of dat blijft uit als je uit de verkeerde stad komt 😎)
    Vind ik leuk
    Napier +50
    donderdag 8 november 2018 om 11:14
    Frenkie de Jong is zondermeer een uitstekende voetballer, maar laten we niet overdrijven. Een echte ster is bepalend en zover is hij helaas nog niet. De basis beheerst hij uitstekend, maar dat extra vernuft mis ik toch nog wel bij hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:01
    mee eens
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:42
    Ik weet wel wat ik zie; Frenkie is nogal wisselvallig. De ene keer is het een cijfer 9 en de andere keer een 4. Gisteren gaf hij veel ballen retour aan Onana ( weliswaar onder druk van een speler van Benfica!)
    Vind ik leuk
    rexxo +1253
    donderdag 8 november 2018 om 13:03
    Heeft VP al gekeken in de onder 19 XI tallen voor de volgende speler die iedere dag in het zonnetje moet worden gezet? Of zwemt die speler nog in de balzak van zijn vader?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    donderdag 8 november 2018 om 15:34
    gewoon een geweldige lichting in opkomst en een beetje trainer kan daar ook meewerken
    Vind ik leuk
    Onyx +15