Ajax mist vaste waarde door schorsing: Heb een agressieve manier van spelen

    Ajax mist vaste waarde door schorsing: "Heb een agressieve manier van spelen"

    donderdag 8 november 2018 om 11:58

    Door zijn gele kaart tegen Benfica mist Nicolás Tagliafico de volgende wedstrijd van Ajax tegen AEK Athene in de Champions League. Het is part of the job, erkent de Argentijnse linksback.

    Tagliafico kreeg zijn derde gele kaart in de groepsfase en moet daardoor één wedstrijd toekijken. "Ik was te laat met mijn actie om de bal te winnen", analyseert hij tegenover Ajax Life. "Ik heb een agressieve manier van spelen, dus dan gebeurt dat soms in een wedstrijd. De scheidsrechter gaf daarvoor ook al een laatste waarschuwing, dus ja."

    "In bepaalde wedstrijden kun je er best rekening mee houden, maar inderdaad, tijdens zo'n wedstrijd als tegen Benfica niet. Dan denk je er echt niet aan dat je op scherp staat. Dat zou wel heel lastig zijn. Nee, ik ging er vol voor en dan bega je wel eens een overtreding, zeker met mijn manier van spelen."

    Het uitduel in Portugal heeft een zware wissel getrokken op Tagliafico. "Ik ben heel erg moe. Voel de beentjes wel en ook mijn heupen. Zeker tegen het einde van de wedstrijd. Maar ja, dat is voetbal. We spelen veel wedstrijden en doen nog overal vol mee. Dan hoort dit er gewoon bij."

    Plaats een reactie

    Polska +1521
    donderdag 8 november 2018 om 12:00
    AEK kan je makkelijk hebben zonder hem. Laat nu wel Dolberg starten. Viel gister goed in!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1628
    donderdag 8 november 2018 om 12:04
    Ik zou ook AEK niet onderschatten... daar heb je niet zomaar 1-2-3 gewonnen...

    Verder kan daar gewoon Blind op linksback en Wöber centraal...
    Vind ik leuk
    Delfie +19
    donderdag 8 november 2018 om 12:37
    Al zou je van aek verliezen, dan ben je nog steeds door... ik zie benfica echt niet winnen in München... dus maak je er niet druk om
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1150
    donderdag 8 november 2018 om 13:37
    Jij gaat er dus van uit dat Benfica bij Bayern wint. Benfica moet winnen namelijk om uitzicht te houden op overwintering CL maar heeft ook nog een doelgemiddelde in de min....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    donderdag 8 november 2018 om 17:06
    Niet Blind op LB en Wober centraal? Lijk me beter!
    Vind ik leuk
    thierryer +1657
    donderdag 8 november 2018 om 13:14
    Ja idd Dolberg laten starten. en aub niet met Wober op de LB maar gewoon blind op de Lb. Wober centraal is prima, daar doet hij het ook echt goed!

    Vemoed dat dit dit hem gaat worden tegen aek:

    onana
    mazraoui De Ligt Frenkie Blind
    vd beek Zyech Schone
    Neres Dolberg Tadic
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1628
    donderdag 8 november 2018 om 13:41
    Ik denk niet dat hij Frenkie snel weer achterin gaat zetten.... gewoon Wöber..
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 12:01
    Zit inderdaad wel ingebakken in zijn mNier van spelen. Niets mis mee, het maakt hem de goede en belangrijke speler die hij is. Tegen AEK wordt dit, net als tegen Kiev, gewoon opgelost.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6449
    donderdag 8 november 2018 om 12:45
    En hij kan mooi een wedstrijd met de beentjes omhoog.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 12:03
    Fel, verdedigend goed, aanvallend redelijk, onderschept veel. Mag ook wel een minpuntje hebben.. Is overigens wel iets wat afgeleerd kan worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    ritje +204
    donderdag 8 november 2018 om 12:04
    hallo vergeleken met benfica spelers, was hij nog netjes! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    donderdag 8 november 2018 om 12:05
    Mee eens, groeten terug
    Vind ik leuk
    remakil +5920
    donderdag 8 november 2018 om 12:05
    Maakte 2 hele domme en onbesuisde overtredingen. Heeft niets met een agressieve manier van spelen te maken, maar met domheid. Ongecontroleerd, geen beheersing, domweg schoppen uitdelen in situaties waarbij het niet eens nodig is..
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 12:19
    Zoals ik al zei: kan afgeleerd worden.
    Vind ik leuk
    Oeb +93
    donderdag 8 november 2018 om 12:43
    kortom een echte irritante klootzak,heeft Ajax wel nodig,uitstekende back!
    Vind ik leuk
    Hyena +29636
    donderdag 8 november 2018 om 12:06
    Liever af en toe een kaart dan dat hij in zou houden.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5518
    donderdag 8 november 2018 om 12:09
    Kwestie van Blind naar de buitenkant en Wöber erin. Nico zal een gemis zijn maar geen aderlating.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:40
    Nico gaat zeker gemist worden in Anthene,speelde weer een dijk van een wedstrijd wat de laatste tijd vrij normaal is , hoop dat hij nog een aantal jaren in Amsterdam blijft want hij heeft zeer terecht een basisplaats !
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 13:00
    Ben benieuwd indien we winnen in Athene of onze tactisch wonder Erik op 12/12 tegen Bayern gaat door rouleren, dus met KJ bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:07
    Ajax is al door, dus wat maakt het uit. Benfica wint nooit en te nummer van Bayern dat nog punten nodig heeft.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 13:20
    Ajax won ook van Bayern, zoals we over 2 wedstrijden hebben kunnen zien waren ajax en benfica gelijkwaardig aan elkaar.
    Dus op voorhand stellen dat Benfica er nooit en te NUmmer van wint...is niet helemaal realistisch.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:23
    Ajax won niet van Bayern. En het is zeker realistisch, want er is geen enkele aanleiding dat Bayern punten verspeeld tegen Benfica, laat staan verliezen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 13:54
    Belangrijke speler, maar woeber kan daar ook uit de voeten of Bakker, en anders zelfs Blind. Ajax kan dit wel opvangen.
    Vind ik leuk
    Springbok +1240
    donderdag 8 november 2018 om 14:04
    Bakker alsjeblieft niet met al zijn truukjes.

    Kiev uit zonder Fico ging ook zonder kleerscheuren, dus pas de problem.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:34
    Hoop dat deze topper nog een paar jaar bij ons blijft!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws