Dessers doet beklag over situatie in Utrecht: 'Eigenlijk is het al sinds januari'

Dessers doet beklag over situatie in Utrecht: 'Eigenlijk is het al sinds januari'

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 13:07do 08-11-2018 om 13:07

Voor FC Utrecht-spits Cyriel Dessers zijn het 'warrige tijden' in stadion Galgenwaard. De Belgische aanvaller vertelt dat in gesprek met het Algemeen Dagblad. Dit seizoen schippert Dessers constant tussen bank en basis. 

Afgelopen zondag was de oud-speler van NAC Breda belangrijk voor zijn club door de openingstreffer te maken tegen ADO Den Haag. Dessers vierde z'n goal uitbundig. "Het zijn heel warrige tijden met ups en downs, maar vooral veel downs. Dan is dit wel heel fijn", legt hij uit.

De 23-jarige aanvaller doelt op zijn situatie in de Domstad. Onder Jean-Paul de Jong kwam Dessers amper aan spelen toe. Ook Dick Advocaat lijkt (nog) niet goed te weten wat hij met de speler aan moet.

"Eigenlijk is het sinds januari al zo wisselvallig en wispelturig. Dan speel ik een wedstrijd, zit ik er weer vier of vijf op de bank, dan speel ik er weer twee. Dat is niet gemakkelijk."

Dessers 'voelt geen vertrouwen' vanuit de staf. "Dat gevoel is op dit moment niet echt aanwezig. Het zou lekker zijn om gewoon eens te mogen blijven staan, ook na een mindere wedstrijd of als je niet scoort."

Poll

Hoort Dessers in de basis bij Utrecht?

(881 stemmen)

Plaats een reactie

Och jeh +2571
donderdag 8 november 2018 om 13:14
is ook niet goed genoeg voor Utrecht
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:27
Ik had ook meer van hem verwacht, wellicht toch meer een spits voor 2 spitsen systeem dan voor een 3 spitsen systeem? Misschien als Makienok fit is dan om hem heen? En dan hebben we Bahebeck ook nog die ik wel hoger inschat dan Dessers.
Vind ik leuk
Guntherr +1860
donderdag 8 november 2018 om 13:33
Had bij NAC moeten blijven, kon die nog even shinen.
Vind ik leuk
J R Riquelme +1374
donderdag 8 november 2018 om 13:35
Ga maar terug naar NAC en vecht met Te Vrede om een plekje.

Al zou ik Sydney van Hooijdonk ook wel wat meer willen zien in plaats van de laatste 5 minuten.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:29
Hij verstopt zich altijd, veel te passief, en als ie eenmaal de bal krijgt, dan doet ier niets mee. Meer niveau de Graafschap of zo, niet utreg. In de winter een goeie spits en een linksback halen, want die Gavory is het ook niet. Dan doe je mee om plaats 4-6.
Vind ik leuk
Carl +4102
donderdag 8 november 2018 om 15:11
Sommige spitsen hebben een neusje voor de goal, Dessers heeft een blinde vlek voor de goal.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 12:51
onzin voor de goal is hij prima maar verder heb je niets aan hem hij is te lui dat hij loopt
Vind ik leuk
Carl +4102
vrijdag 9 november 2018 om 13:00
Onzin? Denk nog eens terug aan alle kansen die hij de afgelopen 6 maanden heeft gehad. Die man krijgt de bal er alleen in als de bal op een halve meter van de doellijn ligt en de keeper misgrijpt.
Vind ik leuk
1UEU +209
donderdag 8 november 2018 om 15:15
Met je eens wat betreft Dessers, beetje een passieve speler die zelf weinig durft of probeert.
Gavory vind ik echter wel wat hebben, zie wel dat er veel potentie in zit. Daarbij als we het over potentie hebben; jammer wel dat Boussaid nog niet veel minuten heeft gekregen, maar komt nog wel is nog erg jong.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
donderdag 8 november 2018 om 16:42
Terug naar NAC! Jammer dat FCU vorig seizoen Dessers haalde ipv Sol.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 18:28
Dessers hoort ook gewoon in de basis !
Vind ik leuk
Shelbourne +6211
donderdag 8 november 2018 om 19:32
Al die spelers die janken om vertrouwen. Deze jongen kan er bijzonder weinig van, heeft het zelden laten zien. Waarom zou een trainer dan vertrouwen moeten hebben, gebasseerd op wat?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
vrijdag 9 november 2018 om 12:49
misschien moet dessers eens in de spiegel kijken zelfs als er geen spitsen beschikbaar zijn zit hij op de bank en speelt er een middenvelder in de spits en maak klagen ipv te vechten voor je plek dessers is dan ook gewoon een miskoop misschien dat nac hem terug wil.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws