Dessers doet beklag over situatie in Utrecht: 'Eigenlijk is het al sinds januari'

    Dessers doet beklag over situatie in Utrecht: 'Eigenlijk is het al sinds januari'

    donderdag 8 november 2018 om 13:07

    Voor FC Utrecht-spits Cyriel Dessers zijn het 'warrige tijden' in stadion Galgenwaard. De Belgische aanvaller vertelt dat in gesprek met het Algemeen Dagblad. Dit seizoen schippert Dessers constant tussen bank en basis. 

    Afgelopen zondag was de oud-speler van NAC Breda belangrijk voor zijn club door de openingstreffer te maken tegen ADO Den Haag. Dessers vierde z'n goal uitbundig. "Het zijn heel warrige tijden met ups en downs, maar vooral veel downs. Dan is dit wel heel fijn", legt hij uit.

    De 23-jarige aanvaller doelt op zijn situatie in de Domstad. Onder Jean-Paul de Jong kwam Dessers amper aan spelen toe. Ook Dick Advocaat lijkt (nog) niet goed te weten wat hij met de speler aan moet.

    "Eigenlijk is het sinds januari al zo wisselvallig en wispelturig. Dan speel ik een wedstrijd, zit ik er weer vier of vijf op de bank, dan speel ik er weer twee. Dat is niet gemakkelijk."

    Dessers 'voelt geen vertrouwen' vanuit de staf. "Dat gevoel is op dit moment niet echt aanwezig. Het zou lekker zijn om gewoon eens te mogen blijven staan, ook na een mindere wedstrijd of als je niet scoort."

    Poll

    Hoort Dessers in de basis bij Utrecht?

    (872 stemmen)

    Plaats een reactie

    MichPSV +8759
    donderdag 8 november 2018 om 13:12
    Kan iemand die nep stratum even verwijderen van VP?.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:35
    Verwijderen wel zijn reacties maar dat is ook alles
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:36]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14758
    donderdag 8 november 2018 om 13:50
    Commentaar op het selectieve knip en plak beleid van VP pakken ze nog sneller aan.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:52
    Idd,t word met de dag triester hier.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2033
    donderdag 8 november 2018 om 13:14
    is ook niet goed genoeg voor Utrecht
    Vind ik leuk
    Potjan3 +1065
    donderdag 8 november 2018 om 13:15
    Kom maar naar Az. Beter dan Johnson.
    Vind ik leuk
    Carl +4042
    donderdag 8 november 2018 om 15:09
    Dessers ruilen tegen een pak koekjes? Klinkt als een win-win.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +1065
    donderdag 8 november 2018 om 16:29
    Paar kazen gaan dat worden dan.
    Vind ik leuk
    Carl +4042
    vrijdag 9 november 2018 om 13:00
    Een plakje kaas is ook voldoende hoor :)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:24
    Twee opeenvolgende trainers weten niet wat ze met je moeten. Wat ga je daar zelf aan doen, vriend?
    Vind ik leuk
    Carl +4042
    donderdag 8 november 2018 om 15:09
    Klagen voor een camera.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:27
    Ik had ook meer van hem verwacht, wellicht toch meer een spits voor 2 spitsen systeem dan voor een 3 spitsen systeem? Misschien als Makienok fit is dan om hem heen? En dan hebben we Bahebeck ook nog die ik wel hoger inschat dan Dessers.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    donderdag 8 november 2018 om 13:33
    Had bij NAC moeten blijven, kon die nog even shinen.
    Vind ik leuk
    J R Riquelme +1356
    donderdag 8 november 2018 om 13:35
    Ga maar terug naar NAC en vecht met Te Vrede om een plekje.

    Al zou ik Sydney van Hooijdonk ook wel wat meer willen zien in plaats van de laatste 5 minuten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:29
    Hij verstopt zich altijd, veel te passief, en als ie eenmaal de bal krijgt, dan doet ier niets mee. Meer niveau de Graafschap of zo, niet utreg. In de winter een goeie spits en een linksback halen, want die Gavory is het ook niet. Dan doe je mee om plaats 4-6.
    Vind ik leuk
    Carl +4042
    donderdag 8 november 2018 om 15:11
    Sommige spitsen hebben een neusje voor de goal, Dessers heeft een blinde vlek voor de goal.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 12:51
    onzin voor de goal is hij prima maar verder heb je niets aan hem hij is te lui dat hij loopt
    Vind ik leuk
    Carl +4042
    vrijdag 9 november 2018 om 13:00
    Onzin? Denk nog eens terug aan alle kansen die hij de afgelopen 6 maanden heeft gehad. Die man krijgt de bal er alleen in als de bal op een halve meter van de doellijn ligt en de keeper misgrijpt.
    Vind ik leuk
    1UEU +160
    donderdag 8 november 2018 om 15:15
    Met je eens wat betreft Dessers, beetje een passieve speler die zelf weinig durft of probeert.
    Gavory vind ik echter wel wat hebben, zie wel dat er veel potentie in zit. Daarbij als we het over potentie hebben; jammer wel dat Boussaid nog niet veel minuten heeft gekregen, maar komt nog wel is nog erg jong.
    Vind ik leuk
    remakil +5920
    donderdag 8 november 2018 om 15:05
    En wederom halen de nepjournalisten van VP een keurige reactie weg, omdat ze commentaar krijgen op hun knip en plakwerk, waar ze vervolgens een opgeklopte kop boven plakken. Jullie kunnen censuur plegen en denken dat jullie Kim Jung Un zijn. Maar laat je Noord-Koreaanse praktijken maar achterwege en kopieer die mediastukjes eens netjes over.

    Censuur plegen omdat jullie ophitsende dingen posten (Telegraaf koppen) boven keurige stukjes, slaat nergens op. Ik heb het keurig verwoord, dus wees dan ook zo fair het te laten staan.

    Dessers doet zijn beklag namelijk niet. Dus hou op met stoken.. doe eerder eens iets aan de hoeveelheid troll accounts.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    Carl +4042
    donderdag 8 november 2018 om 15:12
    Jammer dat ik je maar 1 duimpje kan geven
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14758
    donderdag 8 november 2018 om 15:14
    Nepstratum mag al weer uren zijn gang gaan, maar oh wee als je iets over het knippen en plakken zegt.
    Vind ik leuk
    remakil +5920
    donderdag 8 november 2018 om 15:37
    Die zogenaamde redacteuren plaatsen hun persoonlijke gevoelens boven alles. Enige wat ze kunnen en doen is elders nieuws jatten en hier verknipt weergeven. Dan een opruiende kop er boven en klaar.

    Vervolgens krijgen ze terecht commentaar, tenslotte klopt de kop niet met de tekst. Dat zien ze dan als een persoonlijke aanval en dus verwijderen ze een keurige reactie, die netjes onderbouwt is. Pure censuur dus en als je dan de hoeveelheid trollen ziet hier, waar ze niets aan doen...droevig.

    Je zou hier maar reclameruimte kopen. Om vervolgens te zien dat VP censuur toepast en hofnarren laat staan...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    donderdag 8 november 2018 om 16:42
    Terug naar NAC! Jammer dat FCU vorig seizoen Dessers haalde ipv Sol.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:27
    Je basis plaats moet je verdienen en je bent toch niet goed genoeg voor de basis .
    Je zal er hard voor moeten gaan knokken om dat af te dwingen .
    Wens je wel heel veel succes bij mijn cluppie .
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:28
    Dessers hoort ook gewoon in de basis !
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 19:32
    Al die spelers die janken om vertrouwen. Deze jongen kan er bijzonder weinig van, heeft het zelden laten zien. Waarom zou een trainer dan vertrouwen moeten hebben, gebasseerd op wat?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 12:49
    misschien moet dessers eens in de spiegel kijken zelfs als er geen spitsen beschikbaar zijn zit hij op de bank en speelt er een middenvelder in de spits en maak klagen ipv te vechten voor je plek dessers is dan ook gewoon een miskoop misschien dat nac hem terug wil.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws