Van Bronckhorst vindt bekerloting 'gunstig': Natuurlijk heb je daar geluk mee

    Van Bronckhorst vindt bekerloting 'gunstig': "Natuurlijk heb je daar geluk mee"

    donderdag 8 november 2018 om 14:16

    Giovanni van Bronckhorst is blij met het feit dat Feyenoord een thuiswedstrijd geloot heeft in de KNVB Beker. De trainer van de Rotterdammers denkt dat zijn ploeg in de eigen Kuip het verschil kan maken.

    Zaterdagavond werd Feyenoord bij de loting voor de achtste finales van het bekertoernooi gekoppeld aan FC Utrecht. De Rotterdammers spelen daarbij thuis. "Het is altijd gunstig om thuis te loten in het bekertoernooi", vertelt Van Bronckhorst op het clubkanaal van Feyenoord. "Wij hebben dan echt een voordeel."

    Van Bronckhorst erkent dat het Feyenoord de laatste jaren niet tegen heeft gezeten bij de loting. Van de laatste 19 bekerwedstrijden speelden de Rotterdammers er slechts drie buitenshuis. "Het is de laatste jaren wel vaker gebeurd dat we thuis spelen. Natuurlijk heb je daar geluk mee, maar je moet ook bedenken dat we dan vaak tegen sterke tegenstanders loten."

    Feyenoord speelt op woensdag 19 december in de Kuip in de achtste finale van de beker tegen FC Utrecht. Aanstaande zondag gaat de ploeg van Van Bronckhorst op bezoek bij Heracles Almelo.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    yuuup +9497
    donderdag 8 november 2018 om 14:18
    Correctie: Loting = Toewijzing.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    donderdag 8 november 2018 om 14:34
    "Het is de laatse tijd wel vaker gebeurd dat we thuis loten".....Je meent het.....??? 16x van de 19.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4609
    donderdag 8 november 2018 om 14:39
    en 15 keer tegen Eredivisie ploegen, vaker dan welke andere ploeg dan ook
    Vind ik leuk
    yuuup +9497
    donderdag 8 november 2018 om 14:55
    Voor wat hoort wat.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4609
    vrijdag 9 november 2018 om 07:55
    Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het niet helemaal zwart-wit is.

    Feit is dat Feyenoord vaker dan de gemiddelde ploeg thuis speelt in de beker.

    Feit 2 is echter ook dat Feyenoord gemiddeld een zwaardere tegenstander treft dan andere Eredivisie ploegen.

    Feit 3 is dat de kans dat je een grote prijs in de loterij wint, groter is, dan dat je 3 jaar op rij ADO thuis loot voor de beker.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    donderdag 8 november 2018 om 15:17
    Alles onder PSV en Ajax pak je toch makkelijk in de Kuip ? Of bibbert Feijenoord nu echt als PEC ZWOLLE in de Kuip komt ?
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    donderdag 8 november 2018 om 16:02
    Nee hoor, we bibberen nergens voor. We zijn zo sterk op het moment dat niemand ons angstig maakt.......behalve de andere 16 eredivisie teams dan.
    Waarom zou Feyenoord volgens jou niet heel erg voorzichtig moeten zijn tegen Utrecht?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 16:31
    Omdat Feyenoord Utrecht heel vaak de baas is zowel uit en thuis.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7746
    donderdag 8 november 2018 om 17:23
    Vaak is ook maar relatief, maar in de vorm waarin ze nu zitten is elke gemotiveerde tegenstander simpelweg gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:14
    Uit valt wel mee. Thuis wel maar de beker staat toch op zichzelf. Zijn echt andere wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25002
    donderdag 8 november 2018 om 17:22
    Punt 1 hebben ze niet 16x utrecht geloot en punt 2 is Utrecht geen partij in de Kuip.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:15
    We zullen het zien. Voor de comp pas in 87e min de 1-0.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1119
    donderdag 8 november 2018 om 19:08
    Nee,maar we kregen dus ook PSV,ajax en AZ als tegenstander de laatste 2 jaar!!
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 15:10
    Kleuter
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9418
    donderdag 8 november 2018 om 14:20
    Van Bronckhorst: "water is nat".
    Vind ik leuk
    gerard.. +259
    donderdag 8 november 2018 om 14:21
    Ja Gio geeft veel geluk maar het houdt een keer op. En als je dan ook geen kwaliteit in achterhoede hebt of bij de gehele staf dan is het klaar. Snel schoonschip maken in spelersgroep en staf. De kuip verbouwen en een mooie toekomst in gaan.DAT ZOU IK DOEN.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:39
    Blijven dromen!
    Vind ik leuk
    gerard.. +259
    donderdag 8 november 2018 om 14:55
    vindt jij dan wel goede trainer
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:12
    Gio is geen Toptrainer maar hij heeft ook geen topselectie ter beschikking.
    In 2017 zijn ze Kampioen geworden met `n hele grote inbreng van Dirk Kuijt, die was de aanjager in de Kleedkamer en op het veld en die missen ze nu.

    Wat betreft het Nieuwe Stadion heb ik Zondag veel protest gezien tegen het nieuwe Stadion,
    Ik vraag me af wat die supporters dan willen,
    het oude Stadion heeft geen toekomst maar ze zijn bang om die geweldige sfeer kwijt te raken,
    maar met sfeer win je geen wedstijden, je moet echt naar budget c.q begroting kijken anders kom je niet verder.
    Maar zowel de Club als de Gemeente durven er geen klap op te geven er staat veel op het spel en als het in het nieuwe Stadion financeel mis gaat, houdt het voor Feyenoord op en dat willen we ook niet!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    younited +4015
    donderdag 8 november 2018 om 15:15
    Random Hoofdletters Zijn Heel Irritant..
    Vind ik leuk
    marcelvt +308
    donderdag 8 november 2018 om 16:54
    mensen die over taalfouten belangrijker vinden dan inhoud zijn heel zielig
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:15
    Ajax werd kampioen door Frank. En die missen ze nu.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:21
    Rijkaard en de Boer?
    Zijn er nog meer Franken kampioen geworden met Ajax?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9418
    donderdag 8 november 2018 om 15:56
    Verlaat ieder geval niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:22
    Is frank 33 x kampioen geworden met Ajax dan?
    Vind ik leuk
    Degraaf +17531
    donderdag 8 november 2018 om 15:27
    Correctie, ze zijn kampioen geworden in 2017.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9418
    donderdag 8 november 2018 om 15:55
    Nou, Kuijt de grote aanjager "in het veld". Iedereen heeft die laatste pot tegen Heracles op het netvlies. Maar daarvoor zat-ie keurig en volledig terecht al een half jaar op de bank.

    Vergeet niet dat je toen ook een Elia, Kongolo en Karsdorp had.

    Wat mij betreft komt dat nieuwe stadion er. Mits alle financiële risico's volledig zijn afgedekt. Zo niet, dan niet. Punt. Want sportief verder groeien is nog steeds mogelijk in De Kuip. Zeker als-ie gerenoveerd wordt. Sportieve groei begint namelijk bij een betere technische staf die meer eist. En een betere scouting.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:48
    Correct. En Van Bronckhorst heeft OOK alles gedaan om Kuyt erbij te krijgen, net als met Van Persie nu. Maar het werd minder in dat kampioensjaar met Dirk - en hij zat gewoon op de bank als invaller-, gefrustreerd. Dat waren de keuzes van de coach - wat WEL tot het kampioenschap heeft geleid. Hou nou eens op met dat gejank.
    Vind ik leuk
    gerard.. +259
    donderdag 8 november 2018 om 17:08
    Ik ben hetvwel met je eens maar ik dacht dat ook een optie was de huidige kuip verbouwen. Net zoals ze dat met andere stadions doen. Gio zal in Nederland moet blijven als trainer bv Utrecht Heerenveen Vitesse. Het buitenland hoogste niveau kan gewoonweg niet.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9843
    donderdag 8 november 2018 om 22:24
    In alle nuchterheid moet je je afvragen welke (Nederlandse ) trainer, voor dat salaris en met die selecties, het beter had gedaan.
    Dan schreeuwt de meute ; "BOSZ" die in 10 jaar nog nooit wat gewonnen heeft op ED niveau ! en niet kan tippen aan de prijzenkast van Gio.
    Bosz is een loser met lege praatjes en Gio een winner die prestaties neerzet.
    De Feijenoord directie is hem dan ook niet voor niets dankbaar, maar Gio verdient een betere club en prettige loyale supporters.

    City komt er gewoon, de gemeente wil dat en Feijenoord krijgt z'n 25 miljoen, mocht het te hoog gegrepen zijn dan
    laat de Gemeente Feijenoord echt niet failliet gaan maar is het wel afgelopen met de sub top status van Feijenoord.

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:01
    Dat is geen dromen, maar de realiteit, en de enige manier om Feyenoord op een hoger niveau te brengen.
    Wat is dat nou voor een opmerking blijven dromen, blijven werken aan de verbeteringen die hard nodig zijn!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:59
    Gerard gelijk heb je!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    donderdag 8 november 2018 om 14:22
    Clasie vertelde me dat ze in de volgende wedstrijd gaan proberen zolang mogelijk geen eigen doelpunten te maken
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 14:54
    Sympathiek van die kleine dat ie je te woord staat.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    donderdag 8 november 2018 om 14:59
    Zeker
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 14:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:23
    Schrik me rot, een onderwerp over Feyenoord en dan nog wel over van Bronckhorst. Maar helaas heeft hij, net zo als altijd eigenlijk, weer niks zinnigs te zeggen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:29
    Ja er valt over Feyenoord dit seizoen in Europa
    niet zoveel te vertellen....

    Doodzonde... volgend jaar beter!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:31
    Maar reken er op dat we weer terug komen, al duurt het weer 18 jaar maar terug komen zullen we.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:05
    Daar heb jij weer gelijk in, het is beter als hij zeker met de zomer vertrekt, en ik verwacht het ook wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:26
    Joh echt? Was ons in Den-Haag niet opgevallen hoor.....🤔
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:27
    Beker loting voor Feyenoord is gewoon,
    Balletje- Balletje
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    donderdag 8 november 2018 om 14:35
    Oh ja.... laten we 5 dagen na de loting dit nog een keer van stal halen.

    Het gaat ook nog over de lichtuitval van afgelopen zondag. kan ook nog wel een keer een topic voor geopend worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:39
    Even het balletje met Feyenoord opwarmen doet wonderen.
    Vind ik leuk
    Gannef +6
    donderdag 8 november 2018 om 14:44
    In de huidige vorm is elke tegenstander een sterkte tegenstander voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    donderdag 8 november 2018 om 14:57
    In de afgelopen 24 wedstrijden er 3 verloren. Het spel is vanzelfsprekend niet goed genoeg. Om nou te zeggen dat elke tegenstander te sterk is echter overdreven lijkt me.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    donderdag 8 november 2018 om 16:22
    Hou jij eens op met je feiten.
    Daar kunnen al die amateurkomedianten hier helemaal niet tegen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9418
    donderdag 8 november 2018 om 16:28
    Inderdaad. Foei Sytz!
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    donderdag 8 november 2018 om 18:04
    Ik had het moeten weten... Het spijt me
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +401
    donderdag 8 november 2018 om 14:52
    Dit is toch geen nieuws meer. Of heeft van Bronckhortst er zo lang over moeten nadenken? En is hij na lang wikken en wegen uiteindelijk toch tot de slotsom gekomen dat er toch wel wat voordeel insteekt om in de beker thuis te spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:00
    Je moet wel bedenken dat het zware tegenstanders waren, wat een mafkees.
    Is ook geen geluk, is gewoon zo gestuurd, heeft niks met geluk te maken, knvb bepaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:11
    We mogen niet klagen over de VAR van alle PSVers en Ajacieden.
    Maar gelukkig mogen hun wel klagen over de loting van de KNVB beker.
    Hunnie geloven er niks van ... dat komt dan mooi uit. Ik geloof er ook geen reet meer van.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:20
    Heel veel geluk en zeker met zo een middelmatige trainer.
    Volgende ronde Feyenoord Ajax dan worden ze weer vernederd en ligt Feyenoord eruit
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:21
    Hahaha dit riekt gewoon naar een vooropgezet plan om Feyenoord de beker te laten winnen :P
    Ff zonder dollen, het is wel frappant dat Feyenoord zo vaak thuis loot.
    Maar ja, het zal wel kloppen allemaal hahaha.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9450
    donderdag 8 november 2018 om 15:22
    Je mag zeggen wat je wil maar welke trainer vind een thuis wedstrijd van welke club thuis spelen nou niet gunstig .
    Eerlijk gezegd ik vind deze topic geforceerd eigenlijk niet nodig 😉😏
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:05
    Word de enigste echte wedstrijd in deen beker twee clubs die aan elkaar gewaagd zijn
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1716
    donderdag 8 november 2018 om 16:30
    Je zou er bijna iets achter gaan zoeken zo vaak Feyenoord thuis loot. En dan loten ze een keer uit zoals de bekerfinale tegen Az en dan spelen ze nog thuis. Ze moeten een keer stoppen met de finale spelen in een stadion van een deelnemende ploeg. Is toch in het nadeel van de andere ploeg. En in de supercup is het helemaal lachwekkend dat de kampioen thuis speelt. Te gek voor woorden als je voor een serieuze prijs denkt te spelen. Hoe haalt de knvb het in het hoofd?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:44
    Ons maak het niet uit Gio we pakken jullie toch wel , en wij genieten ook nog van die mooie Kuip in de groene zone .
    Vind ik leuk
    Patje41 +766
    donderdag 8 november 2018 om 16:46
    al twee seizoenen lang alleen maar thuiswedstrijden... toeval bestaat niet
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    donderdag 8 november 2018 om 17:01
    Geluk?? Toeval. Opvallend veel toeval zou ik het noemen!
    Vind ik leuk
    Wim59 +104
    donderdag 8 november 2018 om 17:11
    Het is wel vaker gebeurd dat we thuis spelen in de beker pffffffff eigenlijk alles thuis tot en met de finale bahhhhh anders had fnoord echt geen kans gehad in de beker.
    Vind ik leuk
    DonBompa +15
    donderdag 8 november 2018 om 18:57
    Volgens mij spelen ze die wedstrijd op donderdag de 20e. Ajax speelt op woensdag. Die krijgen gratis een dag extra rust omdat ze de zondag erna om 12:15 uur tegen FC Utrecht moeten spelen.
    Vind ik leuk
    ritje +204
    vrijdag 9 november 2018 om 08:56
    hallo Deze loting met handen is Incorrect Wil je eerlijkheid! dan loten met de machine van de lotto! alleballen verzamelen En laat ze er uit rollen! Dat is de eerlijkste manier! mvg ritje
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +373
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    Toen ADO 3x achter elkaar uit tegen Feyenoord moest toen wist je al dat er gesjoemeld wordt met de trekking.

    En nu spelen ze weer thuis, duidelijker kan het niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:22
    Resultaat is

    Psv wordt landskampioen
    Ajax wordt winnaar champions league
    Feyenoord wint de knvb beker

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws