Ontevreden Groenendijk grijpt in: 'Als het niet loopt, ga je om je heen kijken'

    Ontevreden Groenendijk grijpt in: 'Als het niet loopt, ga je om je heen kijken'

    donderdag 8 november 2018 om 16:59

    ADO Den Haag-trainer Alfons Groenendijk zal zondag meerdere wijzigingen doorvoeren in zijn basiself. De oefenmeester is niet tevreden met de prestaties van zijn ploeg en slachtoffert onder meer doelman Indy Groothuizen.

    "De resultaten liegen niet: de laatste drie wedstrijden hebben we een punt gepakt. Ik ben ook absoluut niet tevreden met hoe het gaat", aldus de trainer tegenover ADO TV. De trainer stelt daarbij dat hij verantwoordelijk is om de boel weer op de rit te krijgen.

    "Als het niet loopt ga je uiteindelijk ook om je heen kijken. Ik geef graag vertrouwen aan de spelers, maar er moet wel gepresteerd worden bij ADO. Als dat niet gebeurt, moet je niet schromen om in te grijpen. Dat gaat ook gebeuren richting zondag", legt hij uit.

    Groothuizen is een van de slachtoffers. "Robert Zwinkels gaat keepen, ik heb de keepers al op de hoogte gebracht. We hebben het volste vertrouwen in Indy. Hij is een keeper met enorm veel potentie, maar ook wat ongelukkig de laatste periode. We heben nu besloten om Robert de voorkeur te geven." Dat zal niet de enige verandering zijn. "Er komen nog wat wijzigingen", besluit Groenendijk.

    Plaats een reactie

    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 17:02
    Was inderdaad ook wel nodig. Niet dat er heel veel meer potentie in die selectie zit, maar je moet wat proberen. De laatste weken is het echt verschrikkelijk slecht.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 18:51
    Er zit voldoende potentie in het team. We hebben ook vooral pech gehad de laatste tijd met blessures en een klungelige keeper die ons heel wat punten gekost heeft. Zhang en Bakker zijn weer op de weg terug en straks nog Kishna erbij.
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 19:03
    Goed dat je het zegt. Was die drie helemaal vergeten
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 21:11
    Zhang en Bakker kunnen we binnenkort verwachten en Kishna denk ik na de winterstop.
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 21:44
    Ik hoop echt dat Kishna zijn vorm weer terug krijgt. Ik vrees alleen dat hij na zijn terugkeer weer geblesseerd zal raken.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:01
    Ik ben er ook bang voor, maar hoop echt dat ie blessurevrij blijft.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:06
    ADO is lekker bezig man #sarcasme
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:06]
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +200
    donderdag 8 november 2018 om 17:25
    #Ja #echt #he.
    Vind ik leuk
    gerard.. +259
    donderdag 8 november 2018 om 17:12
    beugelsdijk eruit
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 18:52
    Pinas erin voor Beugelsdijk brengt veel meer voetbal in het team.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:18
    Beugelsdijk eruit?. Een echte cult held
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:02
    Cultheld leuk, maar we zijn een bvo waar gepresteerd moet worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:43
    Gebruiken als kopsterke spits...
    Vind ik leuk
    jari11 +734
    donderdag 8 november 2018 om 17:13
    Die Beugelsdijk zou nog niet eens in de basis staan bij de plaatselijke FC. Wat een aanfluiting
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:29
    Tommie is zo slech nog niet
    Vind ik leuk
    ronniever +158
    donderdag 8 november 2018 om 17:13
    Maar wel Tommie Beugelsdijk laten staan terwijl die niet eens mee kan komen in de KK-divisie en ADO wekelijks punten kost
    Vind ik leuk
    Zekur +302
    donderdag 8 november 2018 om 17:19
    Ontzettend goeie gast, maar een draaicirkel van een mammoettanker..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:22
    Met Zwinkels in de goal gaat Tommie ook beter presteren. Vorig seizoen een goed seizoen gespeeld.
    Vind ik leuk
    ronniever +158
    donderdag 8 november 2018 om 22:12
    ik hoop het voor jullie dredenhaag maar ook met een andere keeper blijft de bal een 5je en die mist Tommie toch wat te vaak he
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:42
    Heb jij zeker gelijk in maar daarom speelt hij ook bij ons en niet bij Real Madrid. :)
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5148
    donderdag 8 november 2018 om 17:14
    Ik heb de keuze voor Indy nooit begrepen. Ik vond die Zwinkels vorig seizoen echt heel goed keepen
    Vind ik leuk
    windforce11 +1924
    donderdag 8 november 2018 om 17:18
    Van de regen in de drup. De bank is verschrikkelijk bij ADO. Alleen Goppel is bruikbaar
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 18:45
    Pinas, Zhang, Bakker, Falkenburg Goppel, Polley, Goossens zijn allemaal prima spelers zeker voor de bank.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1924
    vrijdag 9 november 2018 om 09:02
    Pinas, Goppel en Bakker mee eens maar Bakker is volgens mij nog niet fit. Het gaat mij er om dat er wijzigingen zouden gaan plaats vinden zondag maar je zegt het zelf al. Wat er in moet gaan komen zijn prima voor de bank....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 09:09
    Bakker is wel fit alleen nog niet wedstrijdfit, maar na interlandbreak kan hij weer zijn opwachting maken.

    Ik zei het zijn prima spelers en zeker voor de bank.... wat wil zeggen dat ze ook gewoon in de basis kunnen spelen!
    Vind ik leuk
    windforce11 +1924
    vrijdag 9 november 2018 om 09:27
    Nick en Bas Kuipers, Goossens, Lorenzen. Polley, Zhang die gaan het allemaal niet doen voor je. Komen echt te kort (al weet ik dat van Zhang niet zeker, die is nog jong). Pinas kan een aardige speler worden.
    Onze spits krijgt geen bespeelbare bal en dat heeft te maken met Becker die geen normale voorzet kan geven. Hooi is ook niet echt de man van de voorzet. Alternatieven heb je niet voor de zijkanten, op Lorenzen na. Ik vrees een heel zwaar seizoen, ze spelen echt heel slecht de laatste tijd. Meyers is geen schim van wie hij ooit was. Ik erger me groen en geel. Dat alles via Nasser moet lopen zegt genoeg. Leuke speler maar alles duurt meestal zo verschrikkelijk lang bij hem. Als je de bal niet hebt, en dat is heel vaak het geval bij "ons", heb je eigenlijk niets aan Nasser en speel je dus met 10 man.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 15:07
    Komt goed met onze trots... maak je niet druk💪🔰

    Indy, Beugesldijk en Becker spelen niet, dus komt het vast wel weer snel goed.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1924
    maandag 12 november 2018 om 14:36
    Was weer dramatisch gisteren....niet om aan te gluren. Van de regen in de drup met beide heren Kuipers en Goossens.
    Ook weer onbegrijpelijke wissels als je 0-1 achter staat. Een spits voor een spits en 2x een buitenspeler voor een buitenspeler.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 17:24
    Alfons Groenendijk als hardliner zo kennen we hem nog niet!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:27
    Hehe. Eindelijk. Hopelijk gaat het helpen!
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 17:37
    Swinkels heeft toch vorig seizoen geweldig gekeept?
    Waarom dan nu wissel?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 18:47
    Zwinkels heeft afgelopen seizoen uitstekend staan keepen, alleen aan het einde van vorig seizoen kampte hij met een blessure dat hem een tijdje aan de kant hield.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:54]
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:03
    Oké logisch,... dank voor de uitleg.
    Kon me nog die wedstrijd tegen Ajax herinneren toen was hij
    zacht uitgedrukt een 'sta in de weg'.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 21:10
    Die keepte toen een wereldwedstrijd...pakte toen echt elke onmogelijke bal.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 21:11
    Voor Ajax ook om moedeloos van te worden lijkt me.
    Nou mooi dan dat hij weer mee mag doen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 21:12
    Ben er blij mee eindelijk zeg.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 12:39
    Kan ik begrijpen. Op zich is ook mooi als de trainer een keeper vertrouwen geeft, maar als de beste dan op de bank zit is ook niet goed. Als supporter ben je altijd afhankelijk van rare spinsels van trainers. Al doet Alphons het prima verder.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1532
    donderdag 8 november 2018 om 17:43
    Paniek in de tent! Groenendijk ligt er over 3 a 5 wedstrijden uit als die ook maar een enkel puntje opleveren.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 17:59
    Dit zal wel de ommekeer moeten geven bij ADO anders kan het wel eens exit zijn voor Alfons.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:59
    Moest wat gebeuren ging niet lekker , hoop voor ADO dat ze de weg naar boven weer vinden .
    Vind ik leuk
    Andreh +1179
    donderdag 8 november 2018 om 20:08
    beter laat, dan nooit. Groothuizen niet geschikt voor de eredivisie. Beugelsdijk is wat mee aan de hand. Moet in positie blijven, niet blind in stappen als een kamikaze , en alleen zijn verdedigende taken doen. Niet zoals tegen Utrecht, niet mee springen bij een corner, etc., dit niet van hem gewend, normaal voor op in de strijd. Heel raar wat hij nu laat zien, denk dat er in het team meer aan de hand is. Begonnen na stroeve start, goed als een team te spelen, maar dat is helemaal weg.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:40
    Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
    Eindelijk bij zinnen Fonsje?
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5254
    donderdag 8 november 2018 om 21:01
    Ik vind de keeperswissel een goede zet. Zwinkels is verder.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 21:16
    Dat scheelt een slok op een borrel. Brengt veel meer rust met zich mee en voor de verdediging is het ook lekker spelen met zo'n ervaren doelman.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:24
    Fijn dat onze Fons eens ingrijpt. Heeft ons al veel punten gekost. Ben benieuwd wie er nog meer uit de basis verdwijnt.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    donderdag 8 november 2018 om 21:28
    Becker is sowieso geblesseerd en ik denk dat Troupee geslachtofferd wordt.
    Vind ik leuk
    ritje +204
    vrijdag 9 november 2018 om 07:52
    hallo Alfons 5- 3- 2 spelen! met Hooi en Becker heb je 2 snelle spelers Dat is volgens mijn bescheiden mening voor ADO het beste? mvg ritje
    Vind ik leuk
    allround +1657
    vrijdag 9 november 2018 om 09:01
    Beckers ERUIT.! Malone weg uit het middenveld en naar de rechtsback positie. Hooi ERUIT en jeugd erin. Hopelijk is Danny Bakker weer fit.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 09:12
    Becker ligt er sws uit wegens een blessure. Malone vonden we altijd niet zo best op rb? Hooi eruit maar wie voor in de plaats? Zhang zou kunnen natuurlijk voor een helftje spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:45
    Het blijft lastig. Een hoop spelers zijn echt uit vorm. Bakker en Falkenburg er weer in wellicht.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 15:03
    Denk dat Bakker nog wel een week of twee nodig heeft om wedstrijdfit te worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:24
    Kuijpers voor Tommie en Goosens voor Becker. We gaan het beleven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws