Everton zwaar bestraft: club van Brands mag twee jaar geen jeugdspelers strikken

    Everton zwaar bestraft: club van Brands mag twee jaar geen jeugdspelers strikken

    donderdag 8 november 2018 om 18:35

    Een forse tegenvaller voor Marcel Brands bij Everton. The Toffees mogen de komende twee jaar geen spelers tot achttien jaar aantrekken voor hun jeugdopleiding. Dat melden diverse Engelse media, waaronder de BBC en The Telegraph.

    De Engelse voetbalbond FA is van mening dat Everton de regels wat betreft het aantrekken van jonge spelers heeft overtreden. De Premier League-club krijgt ook een boete van 500.000 pond, omgerekend 575.000 euro, omdat jeugdstafleden een schooljongen en zijn familie op onreglementaire wijze aanmoedigde voor de club te kiezen. Die jongen is inmiddels actief bij Manchester United, schrijft The Telegraph.

    De straf betekent dat Everton de komende twee jaar geen jeugdspelers mag werven die in de achttien voorafgaande maanden bij een andere Engelse club actief waren. Dat is een flinke streep door de rekening voor Brands, die sinds afgelopen zomer Director of Football is op Goodison Park.

    Everton onderzocht de beschuldigingen ook zelf en trekt tegenover de BBC het boetekleed aan. 'We zijn extreem teleurgesteld door de acties, die niet passen bij de waarden van Everton. We zijn een volledige evaluatie begonnen naar onze handelingen in de jeugdopleiding en zijn vastbesloten om er voor te zorgen dat dit niet meer voorkomt.'

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +3931
    donderdag 8 november 2018 om 18:46
    Net alsof Brands jeugd een kans geeft..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    donderdag 8 november 2018 om 19:46
    De ajax jeugd wel 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:19
    Net alsof jij een keer zinvol commentaar geeft.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 18:48
    Gewoon in het buitenland jeugdspelers halen dan maar.

    Als dát wel kan geeft de FA eigenlijk geen f*ck om de Engelse jeugdspelers.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:49
    Inderdaad apart dat het alleen om jeugdspelers van Engelse teams gaat.
    Vind ik leuk
    Thobar +4352
    vrijdag 9 november 2018 om 01:29
    Waarschijnlijk mee te maken dat wanneer jeugdspelers ouder zijn en einde contract er een apart vergoedingssysteem is voor het opleiden ve speler dat aardig kan oplopen. Aan de solidariteitsbijdrage doen Engelse clubs onderling niet. Zou bv Eriksen of Alderweirelt verkassen naar een andere Engelse club ipv bv een Spaanse krijgt Ajax niets.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 18:50
    Heeft de FA daar iets over te zeggen?
    Overigens geeft de FA sowieso niet om Engelse jeugdspelers. De Home Grown regel had ze moeten beschermen, doet dat niet, maar blijft van kracht.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 19:53
    De FA geeft toch goedkeuring aan registratie van nieuwe spelers?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 19:55
    Dat is zo, maar zij zijn ook gebonden aan regels.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 20:00
    Zij kunnen bij binnenlandse jeugdtransfer toch ook de inschrijving tegen houden? Welke andere regels gelden er voor buitenlandse spelers?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 20:02
    Dat iedereen uit de EU in principe overal in de EU mag wonen en werken.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 20:04
    Dus toch ook binnen Engeland....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 20:11
    Ik bedoelde het land waar je gaat wonen en werken.
    Kennelijk kun je op nationaal niveau wel bepalen dat een club geen spelers mag halen.
    In ieder geval is dat volgens mij waarom er in Nederland verschillende regels zijn voor het salaris van niet EU-spelers en EU-spelers. De EU-spelers moeten allemaal gelijk behandeld worden.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 20:17
    Je zegt het goed: van wel of niet binnen de EU.

    Engeland is volgens mij nog niet afgescheiden. Bovendien nog bezig met bepaalde dingen nog eenvoudig te houden tussen Engeland en de EU.

    Als lid van de EU maakt het dus niet uit of spelers binnen Engeland verhuizen of dat ze uit een ander EU land komen.

    Nederland kan daarom wel regels opleggen voor spelers van buiten de EU. Maar niet er binnen. Qua wonen en werken dan.

    Hoe houdt de FA de sanctie in stand? Door de spelers niet over te schrijven. Dat kan dan toch ook voor spelers van buiten Engeland?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 21:20
    Ik geloof dat je binnen je eigen grenzen weer meer mogelijkheden hebt, maar ik kan me vergissen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5518
    donderdag 8 november 2018 om 22:24
    Binnenkort door de Brexit niet meer.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +858
    donderdag 8 november 2018 om 20:28
    Eehhhh Brexit...zegt dat je iets??

    Maart 2019 een feit. Is de planning. Dus je plan gaat niet op
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 20:33]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 21:22
    mijn plan?
    Vind ik leuk
    Thobar +4352
    vrijdag 9 november 2018 om 01:22
    Bij een Brexit krijgt Home Grown regeling waarschijnlijk wel meer impact.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:01
    Die moeten dan wel minimaal 16 zijn, terwijl je juist hele interessante talenten van een jaar of 10-12 bij andere Engelse clubs weg kunt plukken, op die manier kan het toch wel behoorlijk nadelig werken deze opgelegde ban.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1181
    donderdag 8 november 2018 om 19:29
    Klopt de Engels jeugdspelers zijn tot hun 13e goed daarna gaan ze drinken !!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:31
    Harry Kane kwam op zijn elfde in de academy van Spurs en is tot op de dag van vandaag geheelonthouder.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1181
    donderdag 8 november 2018 om 19:40
    De uitzondering op de regel
    Mag ook wel he dat er van de 500.000 jeugdspelers er één niet drinkt
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:46
    Daarom hebben ze op vrijwel alle academies ook een microbrouwerij, het wordt zelf aangemoedigd om minstens 3 keer per week het op een zuipen te zetten.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 19:52
    Nadelig? Dat is het sowieso. Het is dan ook een straf...

    In de categorie 16-18 kunnen ze echter rondshoppen in bijvoorbeeld Nederland. Schijnt daar iemand te zitten met contacten in ons landje.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:55
    Het is evident dat het een straf is, maar sommige straffen hebben in de praktijk niet zulke nadelige gevolgen, dat geldt in dit geval dus niet en dat was dan ook de strekking van mijn post.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 20:04
    Maar het is raar dat ze een straf opleggen die Everton aanspoort om over de grens te kijken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:14
    Dat is gebaseerd op het feit dat ze regels hebben overtreden die Engelse clubs onderling hebben gemaakt en dit heeft in de praktijk ook de meeste impact, je gaat de komende 2 jaar echt niet zien dat Everton ineens veel jeugdspelers van 16 of ouder uit het buitenland haalt, een druppel op een gloeiende plaat.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 20:18
    We gaan het zien. De lijntjes liggen er al.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:22
    Ik zal het de komende 2 jaar in de gaten houden, verwacht dat er "teleurstellend" weinig beweging wat dat betreft zal zijn, if any at all.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 20:28
    Ik verwacht een nette rapportage. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:59
    Alsof brands bepaald of er jonge spelers opgesteld worden.. En dan nog slaat je opmerking nergens op maar goed.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:00
    2 cents idd raar dat dat wel nog zou kunnen en mogen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6081
    donderdag 8 november 2018 om 19:00
    Alsof dat Brands ook maar iets kan schelen 🤣 die is het gewend om ervaring in de marge te kopen, het woord jeugd kan hij niet eens spellen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 19:14
    Onder hem kwamen Willems, Depay en Bergwijn naar PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:58
    En hoeveel jaar heeft hij daar voor nodig gehad?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 19:59
    De eerste twee kwamen na een jaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:00
    En verder? Hij heeft bijna altijd alleen maar routine gehaald. Het laatste jaar ging hij wat jongere ventjes halen omdat de portemonnee leeg was
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 20:08
    Maher, Malen, Ramselaar, Lammers, vast nog wel meer.
    Hij haalde ook wel veel routine, maar om een goed elftal neer te zetten moest dat ook wel. Wij hadden ook wel wat meer routine mogen halen als ik heel eerlijk ben.
    In ieder geval klopt het denk ik niet om te zeggen dat hij niet naar de jeugd kijkt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:23
    Doordat jong psv deel neemt aan de kkd. Moesten ze ook wel jonkies halen. En natuurlijk de lege portemonnee die een rol speelt
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1995
    donderdag 8 november 2018 om 19:11
    Dikke straf. Doen toch niks met jeugdspelers die Engelse clubs.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1815
    donderdag 8 november 2018 om 19:12
    Je kan de te kopen jonge spelers ook aan PSV doorgeven
    Vind ik leuk
    Hvdp +1181
    donderdag 8 november 2018 om 19:26
    Goed bezig Brandts !!
    Dan toch maar Lozano en Gutti kopen
    2voor de prijs van één
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:27
    Brands vindt zichzelf fucking interessant net zoals die zoon van hem (alcoholist). Gewoon twee beentjes op de grond marcel, dan met zo’n zonnebril de ster uit te hangen. Alles druipt eraf en ziet gelijk aan deze bril dat je niet jezelf bent. Heel je houding is ongemakkelijk. Geld doet rare dingen met mensen.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1045
    donderdag 8 november 2018 om 19:33
    jij moet fotoanalist worden. ( als zoiets al bestaat).
    ik voorzie een grote toekomst als je dat allemaal uit die foto kan opmaken :D
    Vind ik leuk
    035 +5827
    donderdag 8 november 2018 om 19:38
    Oeps......... inside info over de familie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29795
    donderdag 8 november 2018 om 19:59
    Precies. Alle mensen met zonnebrillen zijn arrogante eikels met kinderen met een drankprobleem die je er zomaar bij kunt halen.
    Waarom kijken die rotzakken niet gewoon tegen de zon in terwijl ze flessen uit de handen van hun kinderen slaan zoals normale mensen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    donderdag 8 november 2018 om 19:46
    Eigen schuls dikke bult.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +858
    donderdag 8 november 2018 om 20:36
    Iedereen maar lullen en zeiken over Brands nu. Maar hij zit daar net.
    Grote kans dat deze straf over iets gaat dat voor zijn tijd gebeurd is.
    De man heeft het zowel bij AZ als bij PSV gewoon goed gedaan. Simpel verhaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:08
    Brands heeft hier sowieso part noch deel aan, het voornaamste in deze zaak speelde zich zelfs al af in 2016.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 21:09]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 21:57
    Welke regels zijn dan overtreden?
    Vind ik leuk
    John M. +4762
    donderdag 8 november 2018 om 22:21
    Ik heb niks met Everton maar de engelse voetbalbond FA zou eerst eens gaan kijken welke regels Manchester City overtreedt, die zijn tienmaal graverender als die van Everton. Maar ja, MC is zoveel groter en heeft zoveel sjeikgeld, daar ziet men alles door de vingers.
    Vind ik leuk
    Gerro +6674
    donderdag 8 november 2018 om 22:59
    En niet alleen Man C wat te denken van Man U en Chelsea die trekken ook overal jonge spelers vandaan. Hopen op een harde Brexit zodat de regering daar de strenge regels voor een werkvergunning gaat naleven en dan krijgt de Engelse jeugd mischien ook eens een echte kans.
    Vind ik leuk
    Gerro +6674
    donderdag 8 november 2018 om 22:56
    Heeft ie weer zijn vingers verBrands
    Vind ik leuk
    FCKip +644
    donderdag 8 november 2018 om 23:46
    Tja, dit is natuurlijk een beetje standaard in Engeland. Dat Everton niet de grijze gebieden opzoekt, net als alle anderen, is een beetje dom.

    De bond moet een stokje steken voor alle teams. En niet door 1 team aan te pakken en Man Utd er vervolgens doodleuk mee vandoor gaat.

    Genoeg Nederlandse talenten die met 14 al de overstap maken. Dat ging vast wel allemaal legaal.
    Vind ik leuk
    Bas Bus +43
    donderdag 8 november 2018 om 23:49
    Nou...das nou niet bepaald een intelligente opmerking roeptoeter...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws