Succes voor Koeman in tweede duel: Fenerbahçe kegelt Anderlecht uit Europa

Succes voor Koeman in tweede duel: Fenerbahçe kegelt Anderlecht uit Europa

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 18:47do 08-11-2018 om 18:47

Erwin Koeman heeft in zijn tweede wedstrijd als interim-trainer van Fenerbahçe zijn eerste overwinning geboekt. Na het gelijkspel tegen Galatasaray in de Süper Lig won de club uit Istanbul op eigen veld met 2-0 van Anderlecht in de Europa League.

Na amper een minuut spelen was Fenerbahçe al meteen gevaarlijk, maar Anderlecht-doelman Didillon ranselde de bal uit zijn doel. De openingsfase was hoe dan ook voor de thuisploeg met enkele gevaarlijke situaties voor het doel van de Belgen.

Vlak voor de rust beet Anderlecht wat meer van zich af en raakte Adrien Trebel de lat. In de tweede helft nam de thuisploeg weer het initiatief. Dat betaalde zich twintig minuten voor tijd uit. Een voorzet van Valbuena werd door alles en iedereen gemist en verdween in de rechterhoek. Een paar minuten later was Valbuena weer belangrijk. De Fransman legde de bal panklaar voor Frey, die binnen tikte.

Anderlecht had geen antwoord op de twee snelle doelpunten en zag tot overmaat van ramp Zakaria Bakkali nog met rood van het veld gaan. De ex-PSV'er haalde Valbuena neer, kreeg zijn tweede gele kaart en liet zijn team zo met een man minder achter. Slimani was daarna nog bijna dicht bij de 3-0, maar de aanvaller miste het doel.

Voor Anderlecht blijft het Europese avontuur beperkt tot de groepsfase. De Belgen staan laatste met één puntje. Koeman komt met zijn ploeg op zeven punten, goed voor een tweede plaats. Groepsgenoten Dinamo Zagreb (negen punten) en Spartak Trnava (drie) komen later op donderdag nog in actie.

Plaats een reactie

Patrickj3 +4207
donderdag 8 november 2018 om 18:56
Netjes hoor👍
Vind ik leuk
Janzijnvader +17426
donderdag 8 november 2018 om 18:57
Het was gewoon de schuld van Cocu. Duidelijk. En een beetje de schuld van de Rabobank.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:58]
Vind ik leuk
The Iceman +18207
donderdag 8 november 2018 om 19:02
Vergeet de instanties niet.
Vind ik leuk
pietprecies +12576
donderdag 8 november 2018 om 18:58
Die Koeman mag straks niet meer weg daar 🤣
Vind ik leuk
Fbsk07 +15
donderdag 8 november 2018 om 22:09
Mag weg? Bestaat er dan helemaal geen ambitie in dit land? Dit is gewoon een buitenkansjs voor hem om een reputatie op te bouwen, vooral zo lang het goed gaat! Dat is veel meer waard dan wegvluchten met je staart tussen de benen. Maar dat begrijp jij blijkbaar niet.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:09
Mooi man, het is hem gegund!
Vind ik leuk
heur es +963
donderdag 8 november 2018 om 19:13
Nu die assistenten nog terug.
Cocu is gewoon een saaie drol, daar ga je niet harder voor lopen.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:14
Dit laat zien dat Cocu niet de persoonlijkheid is die elk team kan gebruiken. Bij Psv werkte het goed, bij Fenerbahce duidelijk een stuk minder. Succes gewenst voor Erwin!
Vind ik leuk
MOKUM*** +2165
donderdag 8 november 2018 om 19:26
Man man, wat een niveau verschil met de CL. En dan weten Feijenoord, Vitesse en AZ zich niet te plaatsen voor dit toernooi.
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
donderdag 8 november 2018 om 19:29
Jammer, ik zie liever een club als Anderlecht doorgaan in plaats van die Turken
Vind ik leuk
Fbsk07 +15
donderdag 8 november 2018 om 22:11
Jammer voor je, ik heb nog een hoekje voor je vrij waar je lekker mag uithuilen.
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
donderdag 8 november 2018 om 22:18
Ik ben niet zo’n huilebalk zoals jij dat welicht bent
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 22:18]
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
donderdag 8 november 2018 om 22:18
Ik ben niet zo’n huilebalk zoals jij dat welicht bwnt
Vind ik leuk
DeanJayden +13747
vrijdag 9 november 2018 om 09:01
Wat is er mis met Turken? en moet je dit erbij vermelden! Feit blijft dat ze beide niet verder komen in het toernooi er zitten nog zat sterkere teams in.
Vind ik leuk
Shelbourne +6216
vrijdag 9 november 2018 om 10:34
Misschien zie ik liever Anderlecht doorgaan, mag dat?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 19:56
Erwin Koeman tegen de voorzitter van Fenerbahce:

Wie denk jij dat ik wel niet ben??!!

PIPO DE CLOWN!
Vind ik leuk
jari11 +5389
donderdag 8 november 2018 om 20:32
Dat Anderlecht is ver weggezakt zeg. Niet te doen
Vind ik leuk
Smithsonian +45302
donderdag 8 november 2018 om 21:43
Koeman power haha.

Cocu burn 🤓😂😂
Vind ik leuk
Futre +5380
donderdag 8 november 2018 om 22:25
Voor het eerst dit jaar speelden ze in een voor de hand liggende samenstelling. En dan blijkt dat Fener toch gewoon een prima selectie heeft.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
donderdag 8 november 2018 om 23:07
Lekker bij Groningen aan de gang gaan.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 23:43
Straks heeft hij toch meer in zich dan assistent

Hele sympathieke jongen met heel erg veel ervaring

En de naam Koeman helpt natuurlijk ook een beetje

Ik gun het hem van harte

Vind ik leuk
ritje +790